Niet nodig toch?quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:46 schreef Dr_Flash het volgende:
EN WEE DIE BLAUWE Z'N GEBEENTE die er eoa blokhaken-tagje voor zet
Daar is de uitholling begonnenquote:Op woensdag 2 juni 2010 19:54 schreef V2 het volgende:
Wat raar, waarom nou 8 dagen? 7 dagen lijkt mij logischer
quote:
Welke lulhannes heeft de bepaling tegen dit soort posts uit de OP geknipt?quote:
quote:Op woensdag 2 juni 2010 20:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Welke lulhannes heeft de bepaling tegen dit soort posts uit de OP geknipt?
quote:Op woensdag 2 juni 2010 20:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Welke lulhannes heeft de bepaling tegen dit soort posts uit de OP geknipt?
quote:
Proceed, ik luister.quote:Op woensdag 2 juni 2010 20:52 schreef Fixers het volgende:
Dan nog evenop het lokettenpersoneel van de NMBS die uit complete onwil en met volle verstand bewust reizigers met een uur vertraging opzadelen.
![]()
Ben je nog wel even mee bezig om te verbeteren Flesquote:Johan de Graaf spoort miljoen kilometer
ENSCHEDE - Ergens tussen Woerden en Gouda was het zover. Daar maakte Enschedeër Johan de Graaf (77) woensdag zijn miljoenste railkilometer vol. De behoefte om te leren autorijden heeft hij nooit gehad. Hij heeft de trein en de tram. Die brengen hem overal waar hij naar toe wil. En Johan de Graaf reist veel.
Héél veel! Woensdag maakte hij zijn miljoenste railkilometer vol. Dat maakte zijn treinreis van Enschede naar Middelburg tot een bijzondere rit. Bij vertrek ‘s morgens in alle vroegte uit Enschede kreeg De Graaf bloemen overhandigd en onderweg wachtte hem een speciale behandeling door de NS. Een beter uithangbord kun je je als vervoerder ook niet wensen.
Sinds tientallen jaren heeft De Graaf alle ritten met trein en tram nauwgezet bijgehouden. In een oud schriftje, waarin hij allerlei bijzonderheden noteert. „Bestemmingen, stoom-, elektrische- of dieseltrein, spoorbreedtes, eigenlijk alles. Als het jaar bijna om is, maak ik de balans op. Dat is een hele boekhouding”, stelt de oud-docent van het Ichthuscollege in Enschede vast.
http://www.tctubantia.nl/(...)iljoen-kilometer.ece
Mwoa, dat gaat dik voor mijn 77ste lukken hoorquote:Op woensdag 2 juni 2010 21:48 schreef thats-me het volgende:
[..]
Ben je nog wel even mee bezig om te verbeteren Fles
Op hoeveel kilometer staat de teller nu?quote:Op woensdag 2 juni 2010 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mwoa, dat gaat dik voor mijn 77ste lukken hoorals ik zo doorga.
167.477 sinds 1-1-2006. Zonder trams, zonder metro, en zonder alles wat ik in de jaren daarvoor al met mijn studenten-OV gereden heb uiteraard.quote:Op woensdag 2 juni 2010 21:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Op hoeveel kilometer staat de teller nu?
Ik zal het maar business as usual noemen. Ik werk niet meer in Brussel, maar moest er vandaag zijn voor een beurs. Heen met een collega mee terug met de trein. Alleen even vlug een treinaartje halen was er voor deze en andere hollanders weer niet bij. Het "international traveller centre" was open met een rij tot aan de deur en slechts twee lokettisten.quote:
Oh dat ja, daar heb ik me recentelijk ook over opgewonden. Heeft geen zin. Het is goed voor de reiziger namelijk. Echt waar.quote:Op woensdag 2 juni 2010 22:28 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik zal het maar business as usual noemen. Ik werk niet meer in Brussel, maar moest er vandaag zijn voor een beurs. Heen met een collega mee terug met de trein. Alleen even vlug een treinaartje halen was er voor deze en andere hollanders weer niet bij. Het "international traveller centre" was open met een rij tot aan de deur en slechts twee lokettisten.
De andere loketten stond een rij van 2-3 reizigers per stuk. Maar daar mag je geen internationale tickets kopen voor 18:30 uur (het was 18:10uur). Dat ik bij de loketist in kwestie al vaak genoeg een enkele reis nederland gekocht heb deed er niets aan af. Net zoals wijzen op de enorm lange rij en dat ik dan mijn trein zou missen.
Belgische handelsgeest en dienstverlening: "Zerķ points!"
Hoe zeg je " Behfel! Ist! Behfel!!!!!!" In het frans?quote:Op woensdag 2 juni 2010 22:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh dat ja, daar heb ik me recentelijk ook over opgewonden. Heeft geen zin. Het is goed voor de reiziger namelijk. Echt waar.
Omelette! DU!!! Fromage!quote:Op woensdag 2 juni 2010 22:54 schreef Fixers het volgende:
Hoe zeg je " Behfel! Ist! Behfel!!!!!!" In het frans?
Dar heb je inderdaad gewoon geen ene tiefes aanquote:Op woensdag 2 juni 2010 23:21 schreef James1988 het volgende:
Het is echt van den zotte dat ze in NMBS-land zo goed als geen automaten hebben. En de automaten die er zijn, zijn alleen voor binnenlands verkeer en accepteren ook alleen Belgische bankkaarten.
Heeft de NS het toch beter gedaan.
Mwoa. Valt in België eigenlijk best mee hoor. Ik had er in Zweden veel meer last van. Bijna ALLES is daar resplichtig, en ik had sterk de indruk dat mensen daar gewoon profylactisch bezig waren. Zo van "ik reserveer maar vast een stoel in deze trein en in alle andere die die dag dezelfde kant op gaan, want je weet maar nooit.." Zwaar klotequote:
Je meldt even niet dat je een half uur in de rij moest staan voor het meest triviale internationale kaartje ooit he?quote:Op donderdag 3 juni 2010 00:06 schreef Socios het volgende:
Vond het op Antwerpen Centraal juist goed geregeld. Lekker aan het loket een kaartje naar Nederland gekocht. Loketist vroeg meteen of ik met korting in Nederland kon reizen en was heel goed op de hoogte van alles.
Een acceptabele 5 minuten in de lokettenzaal staan wachten.quote:Op donderdag 3 juni 2010 00:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Je meldt even niet dat je een half uur in de rij moest staan voor het meest triviale internationale kaartje ooit he?
quote:Op donderdag 3 juni 2010 00:16 schreef Socios het volgende:
Lol, in Leer en op andere Duitse stations heb je dan juist weer wel de meest geweldige kaartautomaten die er bestaan. Alle tickets, in alle vormen naar allerlei bestemmingen in Nederland. Opgeven overstaptijd, soort trein, wel of geen zitplaatsreservering enz. Biljettenacceptatie erbij.
Lijkt me toch een brug te ver hoorquote:Op donderdag 3 juni 2010 00:23 schreef Ascendancy het volgende:
Ik kan beter Duits dan de mensen daar achter het loket.
Daar hebben we meer aan, misschienquote:Op donderdag 3 juni 2010 00:29 schreef greavy het volgende:
En dan nog iets: Dit weekend is de FYRA toeslagvrij in verband met werkzaamheden tussen Rotterdam en Den Haag
En je hebt ongeveer een hamer nodig om het 'touch'screen te bedienen...quote:Op woensdag 2 juni 2010 23:21 schreef James1988 het volgende:
Het is echt van den zotte dat ze in NMBS-land zo goed als geen automaten hebben. En de automaten die er zijn, zijn alleen voor binnenlands verkeer en accepteren ook alleen Belgische bankkaarten.
Heeft de NS het toch beter gedaan.
Als er staat dat DB mij geen interrail kaart mag verkopen en zij vervolgens denkt dat dat betekent dat ze aan interrailers geen kaarten mag verkopen, dan is ze of ongelofelijk dom, of ze kan niet lezenquote:Op donderdag 3 juni 2010 00:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lijkt me toch een brug te ver hoorkunnen of willen is een ander verhaal misschien. En als men niet wil, ja, dan kun je NOG zo goed duits spreken...
Datzelfde kan gezegd worden over de OV-chipkaartautomaten van de RET. Die van het GVB zijn trouwens niet veel beter. Ik hou mijn hart vast voor de automaten van Veolia.quote:Op donderdag 3 juni 2010 01:00 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
En je hebt ongeveer een hamer nodig om het 'touch'screen te bedienen...
Was het maar waar...quote:Strippenkaart in april 2011 overal afgeschaft
Ov-chipkaart al definitief afgeschaft in Amsterdam
Crien!quote:Op woensdag 2 juni 2010 21:28 schreef Crientj het volgende:
[..]
Gups! Ben je al een keer langsgeweest ?
Dank voor het screenshot, dat kon ik zelf niet doen hierquote:Op donderdag 3 juni 2010 09:26 schreef Socios het volgende:
[ afbeelding ]
Hehe, inderdaad. Afschaffen die OV-Chipkaart!
Vanaf vandaag weer overal alleen maar reizen met strippen- en treinkaartjes.
Sloterdijk Hemboog, denk ik: http://www.fransmensonides.nl/hem.htmquote:Op donderdag 3 juni 2010 09:32 schreef AstroNova het volgende:
Weet iemand op welk station deze foto is gemaakt? Is een prachtig station en die wil ik op foto zetten
[ afbeelding ]
Je was er zelf al achter, klopt. Ziet er met een zonnetje een stuk gezelliger uit. Hier meer foto's.quote:Op donderdag 3 juni 2010 09:36 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Sloterdijk Hemboog, denk ik: http://www.fransmensonides.nl/hem.htm
Waarom zou je een trein die geen problemen heeft en netjes op tijd rijdt, met opzet gaan vertragen omdat een andere trein vertraging heeft? Zo creëer je vaak indirect wel weer vertraging bij andere treinen verderop in het traject, bijvoorbeeld door aansluitingen, conflicten in spoorgebruik of materieelovergangen. Overigens bepaalt de treindienstleider niet zelfstandig of een trein een andere inhaalt, daar gaat de DVL (vroeger netwerkbestuurder) over.quote:Op woensdag 2 juni 2010 17:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Dan is het dus simpelweg kiezen tussen Sprinter op tijd en Sprinter +6. Nou, dan weet je het wel
Ja, precies, dat zeg ik toch ook?quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ach, laat ik nog even reageren op een discussie uit het vorige topic.
[..]
Waarom zou je een trein die geen problemen heeft en netjes op tijd rijdt, met opzet gaan vertragen omdat een andere trein vertraging heeft?
quote:Op donderdag 3 juni 2010 09:26 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Crien!
Langsgeweest![]()
Waar? Bij de grote AH to go?
Jazeker!! Chocolade koekjes yeah! Vooral na het overwerken, want dan zijn ze nog een beetje warmquote:
714, ¤ 1.35.quote:Op donderdag 3 juni 2010 13:13 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Jazeker!! Chocolade koekjes yeah! Vooral na het overwerken, want dan zijn ze nog een beetje warmO+O+
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 3 juni 2010 13:14 schreef Crientj het volgende:
[..]
714, ¤ 1.35.Geen idee, ze redden het nooit tot ik thuis ben... Maar ze zijn wel zo goddelijk, heel het overwerkleed is vergeten als ik ontdek dat ik een vers chocolade koekje te pakken hebSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
Ik heb dr nog nooit eentje gegeten ;o Ben benieuwdquote:Op donderdag 3 juni 2010 13:22 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Geen idee, ze redden het nooit tot ik thuis ben... Maar ze zijn wel zo goddelijk, heel het overwerkleed is vergeten als ik ontdek dat ik een vers chocolade koekje te pakken heb
Ooh, doe het niet!! Neem jezelf in bescherming, je kunt niet meer zonder straksquote:Op donderdag 3 juni 2010 13:23 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ik heb dr nog nooit eentje gegeten ;o Ben benieuwd
Whahaha. Ik heb momenteel toch geen geld meer en haal eigenlijk nooit voer. ;o Nou ja, misschien ooit uitproberen. xD Ooit.quote:Op donderdag 3 juni 2010 13:25 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ooh, doe het niet!! Neem jezelf in bescherming, je kunt niet meer zonder straks![]()
![]()
Mijn werkgever betaalt mijn choco cookiesquote:Op donderdag 3 juni 2010 13:28 schreef Crientj het volgende:
[..]
Whahaha. Ik heb momenteel toch geen geld meer en haal eigenlijk nooit voer. ;o Nou ja, misschien ooit uitproberen. xD Ooit.
Heeft iemand je al verteld dat er water tussen Malta en de rest van de wereld ligt?quote:Op donderdag 3 juni 2010 14:57 schreef James1988 het volgende:
Mijn chococookies betalen mijn werkgever.
In other news: morgen naar Malta. Met de auto naar Zaventem, met de trein terug. Ik heb er zin in.
Dat hield jou ook niet tegen bij die VSM reisquote:Op donderdag 3 juni 2010 16:03 schreef greavy het volgende:
Die weten we nu wel. Is volgens mij al 4x langsgekomen de afgelopen dagen...
Vanaf Zaventem, wijsneusquote:Op donderdag 3 juni 2010 15:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heeft iemand je al verteld dat er water tussen Malta en de rest van de wereld ligt?
Als je dagelijks Breda - Amsterdam doet heb je wel flink wat meer afgelegd denk ik..quote:Op donderdag 3 juni 2010 22:38 schreef James1988 het volgende:
Hmm, zojuist even zitten rekenen. In de periode 1 oktober 2008 - 1 oktober 2009 heb ik, schat ik, zo'n 26.000 kilometer per trein afgelegd. Waarschijnlijk meer, maar ik heb niet alle reizen in detail vastgelegd. In de periode oktober 2009 - nu heb ik ook nog eens zo'n 6800 km getreind.
Niet slecht.
Deze is ouder...quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:49 schreef Ireyon het volgende:
'k Zat zo eens door die topiclijst te bladeren en vroeg me af; wat is eigenlijk de langst lopende reeks op 't forum? Volgens mij maakt deze best een goede kans met ruim 7 jaar?
Voor het buitenland gebruik ik deze site. Je moet meestal wel even kijken of het via station klopt, soms neemt 'ie vreemde routes.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 00:09 schreef greavy het volgende:
Voor 2010 zit ik op dit moment al ver boven de 6.000 kilometer met binnenlandse kilometers spoor.
Hoeveel exact weet ik niet, heb het nooit goed bijgehouden, tegenwoordig wel.
Ritten met een stoomtrein of ander historisch materieel heb ik nog niet eens meegerekend.
Weet iemand hoe je de buitenlandse kilometers spoor kan berekenen? Voor Nederland gebruik ik een online tool..
Met welke site kan je dat uitrekenen?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 00:09 schreef greavy het volgende:
Voor 2010 zit ik op dit moment al ver boven de 6.000 kilometer met binnenlandse kilometers spoor.
Hoeveel exact weet ik niet, heb het nooit goed bijgehouden, tegenwoordig wel.
Ritten met een stoomtrein of ander historisch materieel heb ik nog niet eens meegerekend.
Weet iemand hoe je de buitenlandse kilometers spoor kan berekenen? Voor Nederland gebruik ik een online tool..
http://software.blijbol.nl/spoorkompas/TreinnetWeb.html#quote:Op vrijdag 4 juni 2010 10:32 schreef Ferry_Mingelen het volgende:
[..]
Met welke site kan je dat uitrekenen?
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 11:38 schreef dennistd het volgende:
Kun je daarvoor geen chococookie-topic openen?
Leuke filmpjesquote:Op vrijdag 4 juni 2010 09:52 schreef greavy het volgende:
Tijdens VSM Corus Express een aantal filmpjes gemaakt, hierbij al 3 online staan:
Precies, dat was ook waar ik metyeen aan moest denkenquote:Op vrijdag 4 juni 2010 14:00 schreef thats-me het volgende:
Was dat niet ergens midden in de jaren '80.. Tijdens een excursie van de NVBS. Dat ze van Groningen naar Drachten gingen, en hier door de straten van Leek rijden?
De website is tour en taxis, de familie was thurn en taxisquote:Op vrijdag 4 juni 2010 17:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Thurn und Taxis bedoel je? Heb er weleens wat over langs zien komen ja
DDM-1 komt niet meer voor in de plannen van NS Reizigers. De bakken zijn toe aan een revisie en gaan daarom aan de kant.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 22:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
huh, mDDM1 aan de kant..... Dat zijn de laatste treinen met de lekkere fijne rode banken
waarom zou 't weg moeten? problemen?
Sein- en overwegstoring bij Helmond werd er gezegd. Waarom dat in Ehv tot zulke waanzin leidt, geen idee. De conducteur keek zelf ook met een blik van .. waarom zijn we in hemelsnaam deze trein aan 't kerenquote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Vet kut ja, dat was een aantal weekends het geval toen Ehv - Wt eruit lag ivm de beveiligingsaanpassingen voor station Maarheeze, maar dat is afgerond inmiddels. Wat was er nu weer te janken dan??
Die ja. Het is best tof. Er zijn nog een hoop oude bordjes te vinden die de laadperrons aanduiden, in mooie oude lettertypen die de typograven hier ook wel waarderen. Veel historische details en spoorresten zijn er bewaard gebleven.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 17:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Thurn und Taxis bedoel je? Heb er weleens wat over langs zien komen ja
[ afbeelding ]
Goeie site over de Brusselse stations
Nog even verder zitten puzzelen. Het stuk Amsterdam - Utrecht zouden 12 IC's per uur worden. Logischerwijs krijg je dan zoiets:quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:58 schreef KapiteinT het volgende:
Eurlings: iedere vijf minuten een trein
Klinkt goed, alleen van het kaartje word ik niet veel wijzer. In elk geval elke 10 minuten een IC Alkmaar - Eindhoven, een kwartierdienst Den Haag - Eindhoven, meer treinen tussen Leiden en Den Haag en een zooitje stoptreinen erbij.
Dat gaat onmogelijk passen tussen Tilburg en Breda..quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:08 schreef KapiteinT het volgende:
4x per uur Den Haag - Eindhoven, en we zijn blij.
Mja maar als één van die treinen dus een minuut of 2 vertraging heeft, krijg je een domino-effect aan vertragingen dat nauwelijks weg te werken valt. Tevens kun je niet elke 3 minuten te Tilburg arriveren omdat er gewacht moet worden op de stoptrein naar Tilburg West.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 10:36 schreef dennistd het volgende:
Waarom zou dat niet passen dan?
Als je het patroon intercity-goederentrein-stoptrein aanhoudt.
De IC doet er 13 minuten over
Goederen 17 minuten
Stoptreinen 19 minuten.
Vanuit Breda op .00 de IC, op .03 de goederen en op .06 de stoptrein en op .15 weer een IC.
De stoptrein is in TIlburg op .25, en de achteropkomende IC is er om .28
Oftewel, met drie minuten opvolgtijd kan het precies.
Voor de IC van/naar Roosendaal zou er in dit geval geen ruimte zijn, maar aangezien er twee en geen vier stoppers per uur rijden lukt dat wel.
Voor een aantal kan dat wel ja, maar je kunt moeilijk tegen de peukentrein Venlo-Bergen op Zoom zeggen: ga maar lekker via Den Bosch en dan bij Meteren de Betuweroute op en rij dan via de Kijfhoek en Lage Zwaluwe naar Bergen op Zoomquote:Op zaterdag 5 juni 2010 11:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zou gewoon om te beginnen die goederentreinen eraf stampen
http://www.gelderlander.n(...)aat-fors-groeien.ecequote:Het aantal goederentreinen tussen Elst en Zutphen stijgt explosief, naar veertig tot zestig per uur.
En hier maar zeuren dat elke kwartier een intercity niet past!quote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:26 schreef dennistd het volgende:
Bij de Gelderlander zijn ze ook nog niet echt wakker:
Het aantal goederentreinen tussen Elst en Zutphen stijgt explosief, naar veertig tot zestig per uur.
http://www.gelderlander.n(...)aat-fors-groeien.ece
Dan kunnen ze er beter één lange trein van maken. Eer de eerste goederentrein gepasseerdis is er een minuut voorbij en is de volgende er al.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:26 schreef dennistd het volgende:
Bij de Gelderlander zijn ze ook nog niet echt wakker:
[..]
http://www.gelderlander.n(...)aat-fors-groeien.ece
Groningenquote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:53 schreef KapiteinT het volgende:
Gisteren weer eens ouderwets een rondje door Nederland gemaakt. Op welk station heb ik deze foto genomen?
[ afbeelding ]
Bij een ijsbaan.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:03 schreef KapiteinT het volgende:
Niet eerlijk, jullie komen uit de buurt.![]()
Wat moeilijker dan maar! Waar is dit?
[ afbeelding ]
Heerenveen IJsstadionquote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:03 schreef KapiteinT het volgende:
Wat moeilijker dan maar! Waar is dit?
[ afbeelding ]
Niet richting Harlingen in ieder geval.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 14:02 schreef Igen het volgende:
Ziet eruit als ergens in het westen van Friesland, zo richting Harlingen of Stavoren?
Haha, met deze foto moet het wel lukken denk ik:quote:Op zaterdag 5 juni 2010 14:21 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij heb ik alle diesellijntjes van Nederland bekeken met Google maps, maar ik kan hem niet vinden
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 17:19 schreef MarkoAlmelo het volgende:
ff zo een vraag tussen door he..welke loc kan een SGMm trekken? Of moet er dan een goederenwagon tussen?
Oke bedankt !quote:Op zaterdag 5 juni 2010 17:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Met een juiste koppeling vele. Binnen Nederland worden er vaak andere treinstellen ingezet om eentje te trekken. Maar naar bijvoorbeeld Randers ging het loc + koppelwagen + SGM(m) + koppelwagen.
Ik geloof er de tiefes vanquote:Op zaterdag 5 juni 2010 19:59 schreef greavy het volgende:
DDZ wordt echt super, dat kan ik vertellen.
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 20:14 schreef Peter het volgende:
[..]
Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding ... jah.
Geef mij ICM 4083 in originele vorm maar.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 19:59 schreef greavy het volgende:
Tevens staat ICMm 4083 in de oude loods binnen voor OBIS en WiFi inbouw. Deze staat langer binnen als straks het geval is bij de al gemoderneriseerde stellen.
En om precies te zijn: vanaf spoor 1/2a. Seintje 36 is de uitrijder van 2c.quote:
Uit het raam kan je het zien liggen?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 21:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En om precies te zijn: vanaf spoor 1/2a. Seintje 36 is de uitrijder van 2c.
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Gne? Dat ken ik niet als dienstregelpunt.
Bij ons heet die gewoon Hoornsche Diep. Brug 4152, als ik me niet vergis.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt, het is niet officieel, maar die brug zou wel zo moeten heten
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Bij ons heet die gewoon Hoornsche Diep. Brug 4152, als ik me niet vergis.
Hoe waren ze toen dan? Nu openen we meestal na vertrek van 2a.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Arriva heeft het openen van de brug wel makkelijker gemaakt door de treintijden van Leeuwarden - Groningen eind 2006 aan te passen.
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Hoe waren ze toen dan? Nu openen we meestal na vertrek van 2a.
Toevallig gisteren eind van de middag nog dienst gehad?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 21:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En om precies te zijn: vanaf spoor 1/2a. Seintje 36 is de uitrijder van 2c.
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:26 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Toevallig gisteren eind van de middag nog dienst gehad?
Toffe AH to go hebben ze trouwens in Groningen, met een mooie oude spoorkaart op de muur:
[ link | afbeelding ]
Van wanneer zou dit ongeveer zijn? De Haarlemmermeerspoorlijnen staan er nog op, dus het moet van ergens tussen 1912 en 1935 zijn.
Ja, dat staat ook erbij in de legenda.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:39 schreef KapiteinT het volgende:
Wat ik mij trouwens ook af vraag is wat de dikke en niet-dikke lijnen betekenen. Ik zie d'r niet echt een logica in. Zijn alle lijnen van een bepaalde maatschappij dikgedrukt ofzo?
Ja, ik bediende gistermiddag en -avond station Groningen.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 23:15 schreef KapiteinT het volgende:
Toen ben ik naar Groningen, Roodeschool en weer terug geweest. Is jouw gebied toch?
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 23:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ja, ik bediende gistermiddag en -avond station Groningen.
Oh, lekker oplettend...quote:Op zaterdag 5 juni 2010 23:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, dat staat ook erbij in de legenda.
Het ziet er trouwens wel uit als een replica. De tegeltjes lijken mij net iets te glad en glimmend?
Maar het blijft wel een heel mooie kaart. De AH To Go is zo echt een aanwinst voor het prachtige station.![]()
Oh, in dat geval was het mij genoegen om door jou bediend te worden.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 23:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ja, ik bediende gistermiddag en -avond station Groningen.
Nee, er zijn meerdere dingen waaraan je kunt zien dat het niet echt oud is. Maar ze hebben het op zich wel heel goed gedaan, je moet echt even goed kijken voor je het door hebt.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 23:36 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Oh, lekker oplettend...
Is het niet gewoon opgeknapt, net zoals de stationshal? Die glimt nu ook iets te veel.![]()
Hoe is het eigenlijk met de verkiezing "beste gratis krant" afgelopen?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 23:53 schreef Igen het volgende:
Ik moet hierdoor trouwens ineens terugdenken aan die verkiezing van beste station door Dag. De NS dacht dat Utrecht Centraal wel even zou gaan winnen
Dag zal het in ieder geval niet zijn, maar wat heeft dat er verder mee te maken?quote:Op zondag 6 juni 2010 00:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe is het eigenlijk met de verkiezing "beste gratis krant" afgelopen?
Willen dan nu de mensen die Utrecht Centraal een gezelliger, mooier en/of aangenamer station vinden dan station Groningen hun hand opsteken?quote:
quote:
Dan mis je Crientj, onze PTA mascotte in de AH ToGoquote:Op zondag 6 juni 2010 00:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Het enige positieve aan Utrecht CS vind ik dat grote vertrekbord. Maar zodra je de trap af gaat en hetzij in een donker tochtig betonnen hol uitkomt of onder een historische perronoverkapping waarvan de helft bruut is afgezaagd, dan is voor mij de lol meteen alweer eraf.
Ik zie wat lijntjes her en der op die kaart die er wat 'vager' uitzien alsof ze er later bijgetekend zijn (Haarlemmermeer, lijntjes rond Heerlen, Eindhoven-Weert). Het lijkt er op dat het origineel van deze kaart van voor 1900 was.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:26 schreef KapiteinT het volgende:
Van wanneer zou dit ongeveer zijn? De Haarlemmermeerspoorlijnen staan er nog op, dus het moet van ergens tussen 1912 en 1935 zijn.
Nee hoor, de kaart klopt gewoon, er zijn alleen wat namen weggelaten in die hoek.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:39 schreef Peterselieman het volgende:
Opvallend is de bediening van Emmen. Geen rechtstreekse lijn naar Zwolle
Heb nog even op internet gezocht, maar volgens mij is deze kaart toch echt origineel.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 23:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, dat staat ook erbij in de legenda.
Het ziet er trouwens wel uit als een replica. De tegeltjes lijken mij net iets te glad en glimmend?
Maar het blijft wel een heel mooie kaart. De AH To Go is zo echt een aanwinst voor het prachtige station.![]()
Troost je met het feit dat het straks geen betonblok meer is, maar een bouwput. Net als Arnhemquote:Op zondag 6 juni 2010 02:10 schreef Socios het volgende:
Utrecht CS een mooi station vinden.Eén grote gare betonblok is het. Vroeger ja, toen was het mooi:
[ afbeelding ]
Utrecht Centraal
En straks wellicht als heel het station verbouwd is.
Al met al wint station Groningen met vlag en wimpel van Utrecht Centraal.
Staat daar nou rechtsboven op dat bordje 'Naar de openbare schuilkelder'?quote:Op zondag 6 juni 2010 02:10 schreef Socios het volgende:
Utrecht CS een mooi station vinden.Eén grote gare betonblok is het. Vroeger ja, toen was het mooi:
[ afbeelding ]
Utrecht Centraal
En straks wellicht als heel het station verbouwd is.
Al met al wint station Groningen met vlag en wimpel van Utrecht Centraal.
quote:Op zondag 6 juni 2010 09:31 schreef greavy het volgende:
Jupjup. Dat is vanwege de werkzaamheden Schiedam Centrum - Delft. Alhoewel er vaak een advies gegeven wordt via Utrecht Centraal.. De Fyra had gister wel druk zag ik.
Alleen een stomme machinist voor ons op het reguliere spoor reed door rood, waardoor wij bij HSL-Hoofddorp overloopwissels (of aansluiting ofzo) 25 minuten moesten wachten totdat die knuppel weg was. Er stonden vervolgens 4 reguliere treinen te wachten op het reguliere spoor. Wij mochten wel voor hun door.
Leuk die oude foto's! Je herkent nog wat dingen van sporen 8 en 9, maar helaas is dat half gesloopt.quote:Op zondag 6 juni 2010 02:10 schreef Socios het volgende:
Utrecht CS een mooi station vinden.Eén grote gare betonblok is het. Vroeger ja, toen was het mooi:
[ afbeelding ]
Utrecht Centraal
En straks wellicht als heel het station verbouwd is.
Al met al wint station Groningen met vlag en wimpel van Utrecht Centraal.
Wat een verbluffende redeneringquote:Op zondag 6 juni 2010 02:10 schreef Socios het volgende:
Utrecht CS een mooi station vinden.Eén grote gare betonblok is het.
Al met al wint station Groningen met vlag en wimpel van Utrecht Centraal.
quote:Op zondag 6 juni 2010 12:15 schreef Ireyon het volgende:
Groningen is het mooiste station, maar als je daar wat mooie foto's geschoten hebt valt er verder ook niks te doen.. Als ik een lange overstap zou hebben, sta ik liever in Utrecht dan in Groningen hoor..
Mooi is het niet nee, maar voor de titel Beste vind ik Utrecht wel geschikter en dan vooral vanwege de grote hoeveelheid voorzieningen (Starbucksquote:Op zondag 6 juni 2010 12:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, dat prefabwinkelgedeelte maakte het wel wat lelijk, evenals die fietsenkelder aan de voorzijde van het station.
Hebben ze in Utrecht eigenlijk ergens een verwarmde wachtruimte, zoals in Venlo?quote:Op zondag 6 juni 2010 12:15 schreef Ireyon het volgende:
Groningen is het mooiste station, maar als je daar wat mooie foto's geschoten hebt valt er verder ook niks te doen.. Als ik een lange overstap zou hebben, sta ik liever in Utrecht dan in Groningen hoor..
Loop eens de authentieke stationsrestauratie binnen in het stationsgebouw. De hoeveelheid Servex-formule-voorzieningenquote:Op zondag 6 juni 2010 12:33 schreef Ireyon het volgende:
de Burger King zit dan wel in het gebouw verwerkt maar de rest zijn van die lelijke simpele blokkendozen midden op 't perron.
Doe mij maar Haarlem!quote:Op zondag 6 juni 2010 12:15 schreef Ireyon het volgende:
Groningen is het mooiste station, maar als je daar wat mooie foto's geschoten hebt valt er verder ook niks te doen.. Als ik een lange overstap zou hebben, sta ik liever in Utrecht dan in Groningen hoor..
quote:Op zondag 6 juni 2010 00:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan mis je Crientj, onze PTA mascotte in de AH ToGo
Utreeeeeeeeg!quote:Op zondag 6 juni 2010 00:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Het enige positieve aan Utrecht CS vind ik dat grote vertrekbord. Maar zodra je de trap af gaat en hetzij in een donker tochtig betonnen hol uitkomt of onder een historische perronoverkapping waarvan de helft bruut is afgezaagd, dan is voor mij de lol meteen alweer eraf.
Vanavond opnemen dus.quote:Op zondag 6 juni 2010 23:32 schreef bork het volgende:
Net op Nat. Geograp. Gautrain
herhaling
maandag 7 juni om 3:00 - National Geographic Channel
maandag 7 juni om 18:00 - National Geographic Channel
maandag 14 juni om 13:00 - National Geographic Channel
[ afbeelding ]
Ik vond het een interessante en leuke docu over een groot ZA treinproject.![]()
![]()
beter uk wikipedia Gautrain
Utrecht zelf vind ik ook echt prachtig. Alleen het station niet. Maar gelukkig gaan ze daar nu wat aan doen.quote:Op maandag 7 juni 2010 07:32 schreef Crientj het volgende:
[..]
Utreeeeeeeeg!![]()
![]()
Ik vind het station wel mooi.
Jaarnetabonnementquote:Op maandag 7 juni 2010 12:00 schreef dennistd het volgende:
Als je een Studenten OV-hebt wel iig, voor andere abonnementen weet ik het niet. Zonder abonnement is het een kaartje Roosendaal-Antwerpen C
Goh?quote:Utrecht C-Amsterdam C/Schiphol
Maandag 7 Juni 13:58
Oorzaak
Tussen Utrecht C en Duivendrecht rijden minder treinen door herstelwerkzaamheden.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 17:00 uur verholpen.
Reisadvies
Reizigers van Utrecht C naar Amstel reizen via Bijlmer Arena.
Wie durft 't even te proberen met een Studenten OV?quote:Op maandag 7 juni 2010 17:12 schreef RubenK het volgende:
http://ns.nl/cs/Satellite(...)sselen-van-klasse-id
Eigenlijk best netjes opgelost
quote:Op maandag 7 juni 2010 17:47 schreef Peterselieman het volgende:
Even duwen allemaal:
http://www.nufoto.nl/foto(...)oorbrug-alkmaar.html
Best knap..quote:De trein werd door 5 NS medewerkers weggeduwd, zodat de overweg weer vrij was.
quote:
quote:Op maandag 7 juni 2010 17:47 schreef Peterselieman het volgende:
Even duwen allemaal:
http://www.nufoto.nl/foto(...)oorbrug-alkmaar.html
Fijn ja. De conductrice vertelde me anders, moest naar Bijlmer en ben in de omgeleide IC blijven zitten naar Centraal, veertig minuten te laat...quote:Op maandag 7 juni 2010 17:12 schreef ReisT het volgende:
Er rijdt geen IC van Utrecht naar Amstel, er rijdt wel een IC van Utrecht naar Schiphol, die dus in Bijlmer stopt, waar je kan overstappen op een stoptrein.
.quote:Op maandag 7 juni 2010 17:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik heb me bij het rijden over de brug bij Zwolle al wel eens zitten afvragen wat er zou gebeuren als de trein daar stil zou komen te staan, bijvoorbeeld door een foutje met de dodeman of door een ATB-remming. Het antwoord is nu duidelijk!
Met de nieuwe ijsselbrug is dat probleem daar in elk geval uit de wereldquote:Op maandag 7 juni 2010 18:06 schreef RealZeus het volgende:
[..]
.
Dat is daar volgens mij al eens gebeurd.
Tsja....quote:Enschede-Hengelo-Deventer-Apeldoorn
Vier stoptreinen naar Hengelo-Deventer-Apeldoorn vertrekken één minuut eerder van station Enschede Drienerloo. (vertrek 7.08, 7.38, 9.08 en 9.38 uur)
Het lijkt me dat met dubbel treinstel dit voorkomen kan worden, omdat altijd een aangedreven kan worden.quote:Op maandag 7 juni 2010 17:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik heb me bij het rijden over de brug bij Zwolle al wel eens zitten afvragen wat er zou gebeuren als de trein daar stil zou komen te staan, bijvoorbeeld door een foutje met de dodeman of door een ATB-remming. Het antwoord is nu duidelijk!
Het gaat me meer om de schrijfwijze van het station waarvan ie eerder vertrekt.... Maarja, zal wel fout in een of ander systeem zitten, in de kaartautomaat staat ie ook verkeerd namelijkquote:Op maandag 7 juni 2010 21:29 schreef Ascendancy het volgende:
Ik snap het ook niet helemaal.
En de hele dag heb je in een kwartier 3 treinen richting Dordrecht buiten de spits. En dan moet er om 23.17 opeens wel 1 extra rijden
quote:Op maandag 7 juni 2010 21:33 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het gaat me meer om de schrijfwijze van het station waarvan ie eerder vertrekt.... Maarja, zal wel fout in een of ander systeem zitten, in de kaartautomaat staat ie ook verkeerd namelijk
quote:Op maandag 7 juni 2010 21:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het zijn 19 letters
en het is Hengelo Drienerlo
quote:
Dat snap ikquote:Op maandag 7 juni 2010 21:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In Twente worden alle woorden met 19 letters uitgesproken
Ik denk zodat er meteen vertrokken kan worden ipv 10 seconden wachten tot vertrektijd. Die 10 seconden zijn in Hengelo namelijk hard nodig voor de overstap naar Zutphen (2 minuten, minimaal 100 meter lopen van 2b naar 2a)quote:Op maandag 7 juni 2010 21:37 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Waar slaat die ene minuut op dan ? Het is altijd aankomen en gelijk weer vertrekken daar
Dat slaat inderdaad nergens op.. en om 23:17 komt er een extra trein naar Rotterdam bij. Hup, naar de Randstad reizen zul je!quote:Op maandag 7 juni 2010 22:06 schreef Ascendancy het volgende:
Gaat nu ook de laatste trein naar Vlissingen al om Half 10 weg. dat is belachelijk vroeg.
Nouja, ze hadden hem op z'n minst toch even tot Bergen op Zoom mogen laten rijden..quote:Op maandag 7 juni 2010 22:09 schreef Ascendancy het volgende:
Ik snap best dat de zeeuwse lijn niet erg rendabel is. Maar die provincie moet wel gewoon bediend worden.
Het OV met de trein is daar nu al belachelijk slecht. En als straks de HSL volledig gaat rijden doet de IC er een half uur langer over
Door die storing reed m'n trein gisteren van Maarsen tot Amsterdam Bijlmer 'spook'. Vond het vrij opvallend dat het paste, want bij Maarsen, Breukelen , Abcoude en Amsterdam Holendrecht moesten alle stoptreinen op het spoor stoppen waar wij overheen reden, want aan het andere spoor is geen perron.quote:Op maandag 7 juni 2010 18:06 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Fijn ja. De conductrice vertelde me anders, moest naar Bijlmer en ben in de omgeleide IC blijven zitten naar Centraal, veertig minuten te laat...
Verbaast me ook, dat laatste treinen per wijzigingsblad uit de dienstregeling worden gegooid. Dit soort lijnen moeten om 23 uur 's nachts nog een verbinding hebben.quote:Op maandag 7 juni 2010 22:11 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Nouja, ze hadden hem op z'n minst toch even tot Bergen op Zoom mogen laten rijden..
Ehm, ja. Weten ze wel wáár de defecte trein stondquote:De beperkingen als gevolg van een
defecte trein tussen Utrecht Centraal
en Arnhem of Rhenen zijn voorbij.
Ja, maar waarom zouden ze dat moeten vertellen, dat boeit de reiziger toch niet? In plaats daarvan geven ze netjes aan welke trajecten er last van hadden. Het enige wat ontbreekt is interpunctie:quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:10 schreef greavy het volgende:
[..]
Ehm, ja. Weten ze wel wáár de defecte trein stond
quote:De beperkingen, als gevolg van een
defecte trein, tussen Utrecht Centraal
en Arnhem of Rhenen zijn voorbij.
quote:
quote:
Gebeurt vaker hoorquote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:31 schreef V2 het volgende:
Vanochtend trouwens SGMm ipv mat'64 tussen Delft en Rotterdam, progress!
neequote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:03 schreef Ireyon het volgende:
Zouden de conducteurs moeilijk gaan doen als ik om 17:51 met m'n fiets de trein in stap (omdat het eigenlijk pas vanaf 18:00 mag) ?
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:03 schreef Ireyon het volgende:
Zouden de conducteurs moeilijk gaan doen als ik om 17:51 met m'n fiets de trein in stap (omdat het eigenlijk pas vanaf 18:00 mag) ?
Dat ligt er aan met welk been de conducteur in bed is gestapt, maar hoe is de groot dat je in die 9 minuten gecontroleerd wordt?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:03 schreef Ireyon het volgende:
Zouden de conducteurs moeilijk gaan doen als ik om 17:51 met m'n fiets de trein in stap (omdat het eigenlijk pas vanaf 18:00 mag) ?
Oh ik heb het nooit in de spits, maar zo lang rij ik dat stuk nog niet om die tijd. SGMm haalt de dienstregeling trouwens wel ruimer, op Schiedam vertrok hij 10s te vroeg, en op Rotterdam had ik aanzienlijk langere overstaptijd voor mijn gevoel.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:01 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Gebeurt vaker hoor
Heb dan trouwens toch liever mat'64, daar heb ik tenminste nog een beetje ruimte in.
Jup. Gister ook al. Betroffen SGMm 2995 + 2959 (zelf gezien in 5139,5134,5149 en zal vandaag nog vaker te zien zijn, namelijk in de 5148,5163,5162,5177,5176 en tot slot 5191.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:31 schreef V2 het volgende:
Vanochtend trouwens SGMm ipv mat'64 tussen Delft en Rotterdam, progress!
Dat is de fout van de HC om te vroeg te vertrekkenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:48 schreef V2 het volgende:
[..]
Oh ik heb het nooit in de spits, maar zo lang rij ik dat stuk nog niet om die tijd. SGMm haalt de dienstregeling trouwens wel ruimer, op Schiedam vertrok hij 10s te vroeg, en op Rotterdam had ik aanzienlijk langere overstaptijd voor mijn gevoel.
Op Rotterdam staat ie sowieso langer stil. Daar wacht hij ook op de IC, zodat je vanuit Den Haag met een snelle overstap toch snel op een station tussen Dort en Rotterdam kan komen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:48 schreef V2 het volgende:
[..]
Oh ik heb het nooit in de spits, maar zo lang rij ik dat stuk nog niet om die tijd. SGMm haalt de dienstregeling trouwens wel ruimer, op Schiedam vertrok hij 10s te vroeg, en op Rotterdam had ik aanzienlijk langere overstaptijd voor mijn gevoel.
Dat valt ook wel weer mee. Op zwijndrecht-Dordrecht is ruim ook wel een overdreven begrip. Dat is nog geen 2km. En op de oude lijn is het daar gewoon druk. Ga je dan nog strakker in plannen, dan gaat het gewoon te vaak fout.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:48 schreef greavy het volgende:
[..]
Jup. Gister ook al. Betroffen SGMm 2995 + 2959 (zelf gezien in 5139,5134,5149 en zal vandaag nog vaker te zien zijn, namelijk in de 5148,5163,5162,5177,5176 en tot slot 5191.
De kans is er dat dit setje morgen weer ingezet word, in dezelfde omloop.
Tevens zat een solo SGMm 2940 in de 5042 en 5045 en zijn ook nog vaker te zien vandaag.
Serie 5100 = Stoptrein (Roosendaal -) Dordrecht - Den Haag Centraal
Serie 5000 = Stoptrein Dordrecht - Leiden Centraal (Spitstoevoeging)
[..]
Dat is de fout van de HC om te vroeg te vertrekken![]()
De V'tjes zijn ook regelmatig ruim op tijd op hun eindpunt hoor (Dordrecht vaak met -2 of -3), terwijl ze op de juiste tijd op Zwijndrecht vertrekken. De DRGL is veels te ruim gemaakt op sommige stukken in de 5100.
Ik was dar vorig jaar, erg aan te raden, ook treintje in Dresden en 2 stoomlijnen vlak daar buitenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:43 schreef greavy het volgende:
Vanavond in Rail Away:
Het startpunt van twee lijnen is Dresden, een prachtige stad in Saksen. Een reis langs valleien en heuvels over indrukwekkende viaducten wordt gevolgd door een kennismaking met de Elbe. Saksisch Zwitserland en het grillige landschap daar maken van de treintocht naar de grens een ontdekkingsreis.
Wow!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:27 schreef greavy het volgende:
Jup, dat zeiden ze al. Dagen dat er stoomtreinen rijden op 10 verschillende trajecten. Machtig om te zien, ook die locomotievenloods met draaischijf.
Hoe ging het?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:24 schreef Ireyon het volgende:
't Is de IC Rsd - Zwolle bij vertrek uit Rsd, dus heb sowieso genoeg tijd om het even te vragen inderdaad.. 't Lijkt me ook niet dat het zo druk is dat de fietsruimte in het stuurstandrijtuig vol zit..
Dat klinkt als een mooie reis, veel plezier!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:06 schreef Irritatie100 het volgende:
Deze zomer interrailen![]()
![]()
Het plan: Rotterdam -->Amersfoort -->Berlijn -->Warschau -->Krakau -->Auschwitz -->Praag -->Wenen -->Bratislava -->Zagreb -->Ljubljana -->Belgrado -->Boekarest -->Sofia -->Istanbul -->Athene -->Chersonissos -->Piraeus -->Patras -->Venetie -->Brig -->terug naar Rotterdam.
Misschien een beetje veel voor 22 dagen maar het past precies
En er is veel ruimte op de steden te bekijken, het nachtleven te verkennen en zelfs om aan het srand te liggen. Heb er zin in!
De VVD. Die zijn ook voor extra spoor trouwens, al wordt dat wel eens vergeten.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:47 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat klinkt als een mooie reis, veel plezier!
En, waar stemmen de spoorliefhebbers op vandaag?
Maar de prioriteit ligt zeker niet bij spoor, maar bij wegen verdubbelen. En dan heb ik liever spoor door me achtertuin dan snelweg. De VVD zal altijd eerder voor auto kiezen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:52 schreef Christiaan het volgende:
[..]
De VVD. Die zijn ook voor extra spoor trouwens, al wordt dat wel eens vergeten.
't Mocht gewoon, alleen moest ik wel naar de andere kant van de trein lopen omdat het fietsdeel in 't stuurstandrijtuig nog vol zat.. (terwijl achteraan de trein alles leeg was.. het bekende "Volgens mij mag je alleen helemaal voorin de trein zitten"-volk)quote:
Is dat niet goed genoeg dan of zo?quote:Op woensdag 9 juni 2010 12:08 schreef Ascendancy het volgende:
Ze willen overigens het hele hoofdnet 4-sporig maken. En dat is direct het enige concrete wat in het verkiezingsprogramma van de VVD over treinen zegt.
Dat had best wat specifieker gekund
Tiel-Geldermalsen 4-sporig lijkt me niet echt nuttig.quote:
Gelukkig zijn ze met dat laatste hard aan de slag nuquote:Op woensdag 9 juni 2010 14:41 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Tiel-Geldermalsen 4-sporig lijkt me niet echt nuttig.
Zelfde geldt voor het spoor richting Maastricht en het Noorden. Zeker nu de Hanzelijn er komt wordt het spoor richting zwolle rustiger.
Alleen Schiedam-Rijswijk moet echt snel verdubbeld worden.
Viersporig vanaf Meppel (of i.i.g. vanaf Zwolle) totaan de overkant van de IJssel zou op termijn nog wel mooi zijn. Ik weet niet precies hoe de treinenvolgorde wordt, maar het zou maar zo kunnen dat straks in de spits de rechtstreekse trein Leeuwarden-Amersfoort 10 minuten moet stilstaan in Zwolle.quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:41 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Tiel-Geldermalsen 4-sporig lijkt me niet echt nuttig.
Zelfde geldt voor het spoor richting Maastricht en het Noorden. Zeker nu de Hanzelijn er komt wordt het spoor richting zwolle rustiger.
Mja, het is jammer dat de nieuwe IJsselbrug bij Zwolle slechts tweesporig wordt. Bij drie of viersporigheid tussen station Zwolle en de aftakking van de Hanzelijn had je er anders voor kunnen kiezen om treinen tegelijk te laten vertrekken. Nu moeten ze weer op elkaar wachten. Een gemiste kans.quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:41 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Tiel-Geldermalsen 4-sporig lijkt me niet echt nuttig.
Zelfde geldt voor het spoor richting Maastricht en het Noorden. Zeker nu de Hanzelijn er komt wordt het spoor richting zwolle rustiger.
quote:Alleen Schiedam-Rijswijk moet echt snel verdubbeld worden.
Waarom niet ook gewoon de 2 sporen op de oude IJsselbrug blijven gebruiken dan?quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:17 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, het is jammer dat de nieuwe IJsselbrug bij Zwolle slechts tweesporig wordt. Bij drie of viersporigheid tussen station Zwolle en de aftakking van de Hanzelijn had je er anders voor kunnen kiezen om treinen tegelijk te laten vertrekken. Nu moeten ze weer op elkaar wachten. Een gemiste kans.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Viersporig vanaf Meppel (of i.i.g. vanaf Zwolle) totaan de overkant van de IJssel zou op termijn nog wel mooi zijn. Ik weet niet precies hoe de treinenvolgorde wordt, maar het zou maar zo kunnen dat straks in de spits de rechtstreekse trein Leeuwarden-Amersfoort 10 minuten moet stilstaan in Zwolle.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:18 schreef Socios het volgende:
[..]
Waarom niet ook gewoon de 2 sporen op de oude IJsselbrug blijven gebruiken dan?
Is het niet mogelijk om bij vertrek de trein naar Amersfoort links te laten rijden? Als ik me niet vergis komt er na de aankomst van de IC ri. noorden om .15 niks meer aan tot de stopper, dus kun je na aankomst van die IC beide IC's naar het zuiden tegelijk over de IJsselbrug laten rijden.quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, het is jammer dat de nieuwe IJsselbrug bij Zwolle slechts tweesporig wordt. Bij drie of viersporigheid tussen station Zwolle en de aftakking van de Hanzelijn had je er anders voor kunnen kiezen om treinen tegelijk te laten vertrekken. Nu moeten ze weer op elkaar wachten. Een gemiste kans.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:21 schreef dennistd het volgende:
[..]
Is het niet mogelijk om bij vertrek de trein naar Amersfoort links te laten rijden? Als ik me niet vergis komt er na de aankomst van de IC ri. noorden om .15 niks meer aan tot de stopper, dus kun je na aankomst van die IC beide IC's naar het zuiden tegelijk over de IJsselbrug laten rijden.
Ach nee, de opvolgtijd is kort genoeg, twee ā drie minuten wachttijd is geen ramp. Dat rechtvaardigt in elk geval geen viersporige brug. Je moet niet vergeten dat direct na de brug de aftakking begint en deze is volledig op snelheid te nemen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, het is jammer dat de nieuwe IJsselbrug bij Zwolle slechts tweesporig wordt. Bij drie of viersporigheid tussen station Zwolle en de aftakking van de Hanzelijn had je er anders voor kunnen kiezen om treinen tegelijk te laten vertrekken. Nu moeten ze weer op elkaar wachten. Een gemiste kans.
[..]
Hvs - Wp verdubbelen is echt rottig te realiseren: allemaal huizen direct op het spoor. De enige oplossing zou zijn een dubbeldeksspoor te bouwen... Of te ondertunnelen. Dat gaat nog wel een keer gebeuren denk ik.quote:
niet alleen dat stukje, maar ook Houten - Den Bosch en Woerden - Gouda zouden in aanmerking komen denk ik. Naast Hilversum - Gaasperdammerweg aansluiting (Dat stukje rondom Weesp is niet genoeg)
quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:39 schreef greavy het volgende:
In dit topic op OHIH vond ik een aantal foto's van het station Harlingen Haven, wat inmiddels al in gebruik is.
Het is er niet mooier op geworden, dat is een feit. Alles is tevens ook nog niet af, dingen moeten nog afgewerkt worden.
Het op volle snelheid rijden klopt, alleen is het wel zo dat je de dienstregeling zo robuust mogelijk wilt maken. Ik ga er vanuit dat ze de trein richting Lelydorp eerder laten vertrekken dan die naar Amersfoort. Die laatste heeft in de huidige dienstregeling nog wel enkele minuten speling op de Veluwe, maar als je die weghaalt kun je mogelijk in de spits op Amersfoort in de problemen komen doordat de trein daar niet lang genoeg stil kan staan.quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ach nee, de opvolgtijd is kort genoeg, twee ā drie minuten wachttijd is geen ramp. Dat rechtvaardigt in elk geval geen viersporige brug. Je moet niet vergeten dat direct na de brug de aftakking begint en deze is volledig op snelheid te nemen.
Jep. Dat stukje spoor zit nu behoorlijk volquote:[..]
Hvs - Wp verdubbelen is echt rottig te realiseren: allemaal huizen direct op het spoor. De enige oplossing zou zijn een dubbeldeksspoor te bouwen... Of te ondertunnelen. Dat gaat nog wel een keer gebeuren denk ik.
In de huidige dienstregeling past het, maar past het in de toekomst nog. Dat is de vraag. Zeker als je 6+6 in wilt gaan voeren.quote:Woerden Gouda Goverwelle is niet echt zinvol: er zijn geen stations onderweg, dus treinen kunnen op blokafstand met volle snelheid doorrijden, tenzij er een goederentrein tussen zit. Het aantal goederentreinen is echter zo laag dat dit een spoorverdubbeling niet rechtvaardigt. En er zijn ook al inhaalsporen bij Oudewater (al halen deze weinig uit door de remweg van de trein en dus de lange tijd die het duurt voordat het wissel naar het inhaalspoor vrij is).
quote:Richting Den Bosch is het tot nu toe in elk geval de bedoeling te verdubbelen tot en met Geldermalsen...
Houten-Den Bosch hoeft maar tot Geldermalsen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, het is jammer dat de nieuwe IJsselbrug bij Zwolle slechts tweesporig wordt. Bij drie of viersporigheid tussen station Zwolle en de aftakking van de Hanzelijn had je er anders voor kunnen kiezen om treinen tegelijk te laten vertrekken. Nu moeten ze weer op elkaar wachten. Een gemiste kans.
[..]
niet alleen dat stukje, maar ook Houten - Den Bosch en Woerden - Gouda zouden in aanmerking komen denk ik. Naast Hilversum - Gaasperdammerweg aansluiting (Dat stukje rondom Weesp is niet genoeg)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |