En om precies te zijn: vanaf spoor 1/2a. Seintje 36 is de uitrijder van 2c.quote:
Uit het raam kan je het zien liggen?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 21:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En om precies te zijn: vanaf spoor 1/2a. Seintje 36 is de uitrijder van 2c.
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Gne? Dat ken ik niet als dienstregelpunt.
Bij ons heet die gewoon Hoornsche Diep. Brug 4152, als ik me niet vergis.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt, het is niet officieel, maar die brug zou wel zo moeten heten
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Bij ons heet die gewoon Hoornsche Diep. Brug 4152, als ik me niet vergis.
Hoe waren ze toen dan? Nu openen we meestal na vertrek van 2a.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Arriva heeft het openen van de brug wel makkelijker gemaakt door de treintijden van Leeuwarden - Groningen eind 2006 aan te passen.
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Hoe waren ze toen dan? Nu openen we meestal na vertrek van 2a.
Toevallig gisteren eind van de middag nog dienst gehad?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 21:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En om precies te zijn: vanaf spoor 1/2a. Seintje 36 is de uitrijder van 2c.
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:26 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Toevallig gisteren eind van de middag nog dienst gehad?
Toffe AH to go hebben ze trouwens in Groningen, met een mooie oude spoorkaart op de muur:
[ link | afbeelding ]
Van wanneer zou dit ongeveer zijn? De Haarlemmermeerspoorlijnen staan er nog op, dus het moet van ergens tussen 1912 en 1935 zijn.
Ja, dat staat ook erbij in de legenda.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:39 schreef KapiteinT het volgende:
Wat ik mij trouwens ook af vraag is wat de dikke en niet-dikke lijnen betekenen. Ik zie d'r niet echt een logica in. Zijn alle lijnen van een bepaalde maatschappij dikgedrukt ofzo?
Ja, ik bediende gistermiddag en -avond station Groningen.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 23:15 schreef KapiteinT het volgende:
Toen ben ik naar Groningen, Roodeschool en weer terug geweest. Is jouw gebied toch?
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 23:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ja, ik bediende gistermiddag en -avond station Groningen.
Oh, lekker oplettend...quote:Op zaterdag 5 juni 2010 23:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, dat staat ook erbij in de legenda.
Het ziet er trouwens wel uit als een replica. De tegeltjes lijken mij net iets te glad en glimmend?
Maar het blijft wel een heel mooie kaart. De AH To Go is zo echt een aanwinst voor het prachtige station.![]()
Oh, in dat geval was het mij genoegen om door jou bediend te worden.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 23:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ja, ik bediende gistermiddag en -avond station Groningen.
Nee, er zijn meerdere dingen waaraan je kunt zien dat het niet echt oud is. Maar ze hebben het op zich wel heel goed gedaan, je moet echt even goed kijken voor je het door hebt.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 23:36 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Oh, lekker oplettend...
Is het niet gewoon opgeknapt, net zoals de stationshal? Die glimt nu ook iets te veel.![]()
Hoe is het eigenlijk met de verkiezing "beste gratis krant" afgelopen?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 23:53 schreef Igen het volgende:
Ik moet hierdoor trouwens ineens terugdenken aan die verkiezing van beste station door Dag. De NS dacht dat Utrecht Centraal wel even zou gaan winnen
Dag zal het in ieder geval niet zijn, maar wat heeft dat er verder mee te maken?quote:Op zondag 6 juni 2010 00:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe is het eigenlijk met de verkiezing "beste gratis krant" afgelopen?
Willen dan nu de mensen die Utrecht Centraal een gezelliger, mooier en/of aangenamer station vinden dan station Groningen hun hand opsteken?quote:
quote:
Dan mis je Crientj, onze PTA mascotte in de AH ToGoquote:Op zondag 6 juni 2010 00:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Het enige positieve aan Utrecht CS vind ik dat grote vertrekbord. Maar zodra je de trap af gaat en hetzij in een donker tochtig betonnen hol uitkomt of onder een historische perronoverkapping waarvan de helft bruut is afgezaagd, dan is voor mij de lol meteen alweer eraf.
Ik zie wat lijntjes her en der op die kaart die er wat 'vager' uitzien alsof ze er later bijgetekend zijn (Haarlemmermeer, lijntjes rond Heerlen, Eindhoven-Weert). Het lijkt er op dat het origineel van deze kaart van voor 1900 was.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:26 schreef KapiteinT het volgende:
Van wanneer zou dit ongeveer zijn? De Haarlemmermeerspoorlijnen staan er nog op, dus het moet van ergens tussen 1912 en 1935 zijn.
Nee hoor, de kaart klopt gewoon, er zijn alleen wat namen weggelaten in die hoek.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:39 schreef Peterselieman het volgende:
Opvallend is de bediening van Emmen. Geen rechtstreekse lijn naar Zwolle
Heb nog even op internet gezocht, maar volgens mij is deze kaart toch echt origineel.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 23:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, dat staat ook erbij in de legenda.
Het ziet er trouwens wel uit als een replica. De tegeltjes lijken mij net iets te glad en glimmend?
Maar het blijft wel een heel mooie kaart. De AH To Go is zo echt een aanwinst voor het prachtige station.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |