Ja, maar waarom zouden ze dat moeten vertellen, dat boeit de reiziger toch niet? In plaats daarvan geven ze netjes aan welke trajecten er last van hadden. Het enige wat ontbreekt is interpunctie:quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:10 schreef greavy het volgende:
[..]
Ehm, ja. Weten ze wel wáár de defecte trein stond
quote:De beperkingen, als gevolg van een
defecte trein, tussen Utrecht Centraal
en Arnhem of Rhenen zijn voorbij.
quote:
quote:
Gebeurt vaker hoorquote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:31 schreef V2 het volgende:
Vanochtend trouwens SGMm ipv mat'64 tussen Delft en Rotterdam, progress!
neequote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:03 schreef Ireyon het volgende:
Zouden de conducteurs moeilijk gaan doen als ik om 17:51 met m'n fiets de trein in stap (omdat het eigenlijk pas vanaf 18:00 mag) ?
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:03 schreef Ireyon het volgende:
Zouden de conducteurs moeilijk gaan doen als ik om 17:51 met m'n fiets de trein in stap (omdat het eigenlijk pas vanaf 18:00 mag) ?
Dat ligt er aan met welk been de conducteur in bed is gestapt, maar hoe is de groot dat je in die 9 minuten gecontroleerd wordt?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:03 schreef Ireyon het volgende:
Zouden de conducteurs moeilijk gaan doen als ik om 17:51 met m'n fiets de trein in stap (omdat het eigenlijk pas vanaf 18:00 mag) ?
Oh ik heb het nooit in de spits, maar zo lang rij ik dat stuk nog niet om die tijd. SGMm haalt de dienstregeling trouwens wel ruimer, op Schiedam vertrok hij 10s te vroeg, en op Rotterdam had ik aanzienlijk langere overstaptijd voor mijn gevoel.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:01 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Gebeurt vaker hoor
Heb dan trouwens toch liever mat'64, daar heb ik tenminste nog een beetje ruimte in.
Jup. Gister ook al. Betroffen SGMm 2995 + 2959 (zelf gezien in 5139,5134,5149 en zal vandaag nog vaker te zien zijn, namelijk in de 5148,5163,5162,5177,5176 en tot slot 5191.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:31 schreef V2 het volgende:
Vanochtend trouwens SGMm ipv mat'64 tussen Delft en Rotterdam, progress!
Dat is de fout van de HC om te vroeg te vertrekkenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:48 schreef V2 het volgende:
[..]
Oh ik heb het nooit in de spits, maar zo lang rij ik dat stuk nog niet om die tijd. SGMm haalt de dienstregeling trouwens wel ruimer, op Schiedam vertrok hij 10s te vroeg, en op Rotterdam had ik aanzienlijk langere overstaptijd voor mijn gevoel.
Op Rotterdam staat ie sowieso langer stil. Daar wacht hij ook op de IC, zodat je vanuit Den Haag met een snelle overstap toch snel op een station tussen Dort en Rotterdam kan komen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:48 schreef V2 het volgende:
[..]
Oh ik heb het nooit in de spits, maar zo lang rij ik dat stuk nog niet om die tijd. SGMm haalt de dienstregeling trouwens wel ruimer, op Schiedam vertrok hij 10s te vroeg, en op Rotterdam had ik aanzienlijk langere overstaptijd voor mijn gevoel.
Dat valt ook wel weer mee. Op zwijndrecht-Dordrecht is ruim ook wel een overdreven begrip. Dat is nog geen 2km. En op de oude lijn is het daar gewoon druk. Ga je dan nog strakker in plannen, dan gaat het gewoon te vaak fout.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:48 schreef greavy het volgende:
[..]
Jup. Gister ook al. Betroffen SGMm 2995 + 2959 (zelf gezien in 5139,5134,5149 en zal vandaag nog vaker te zien zijn, namelijk in de 5148,5163,5162,5177,5176 en tot slot 5191.
De kans is er dat dit setje morgen weer ingezet word, in dezelfde omloop.
Tevens zat een solo SGMm 2940 in de 5042 en 5045 en zijn ook nog vaker te zien vandaag.
Serie 5100 = Stoptrein (Roosendaal -) Dordrecht - Den Haag Centraal
Serie 5000 = Stoptrein Dordrecht - Leiden Centraal (Spitstoevoeging)
[..]
Dat is de fout van de HC om te vroeg te vertrekken![]()
De V'tjes zijn ook regelmatig ruim op tijd op hun eindpunt hoor (Dordrecht vaak met -2 of -3), terwijl ze op de juiste tijd op Zwijndrecht vertrekken. De DRGL is veels te ruim gemaakt op sommige stukken in de 5100.
Ik was dar vorig jaar, erg aan te raden, ook treintje in Dresden en 2 stoomlijnen vlak daar buitenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:43 schreef greavy het volgende:
Vanavond in Rail Away:
Het startpunt van twee lijnen is Dresden, een prachtige stad in Saksen. Een reis langs valleien en heuvels over indrukwekkende viaducten wordt gevolgd door een kennismaking met de Elbe. Saksisch Zwitserland en het grillige landschap daar maken van de treintocht naar de grens een ontdekkingsreis.
Wow!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:27 schreef greavy het volgende:
Jup, dat zeiden ze al. Dagen dat er stoomtreinen rijden op 10 verschillende trajecten. Machtig om te zien, ook die locomotievenloods met draaischijf.
Hoe ging het?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:24 schreef Ireyon het volgende:
't Is de IC Rsd - Zwolle bij vertrek uit Rsd, dus heb sowieso genoeg tijd om het even te vragen inderdaad.. 't Lijkt me ook niet dat het zo druk is dat de fietsruimte in het stuurstandrijtuig vol zit..
Dat klinkt als een mooie reis, veel plezier!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:06 schreef Irritatie100 het volgende:
Deze zomer interrailen![]()
![]()
Het plan: Rotterdam -->Amersfoort -->Berlijn -->Warschau -->Krakau -->Auschwitz -->Praag -->Wenen -->Bratislava -->Zagreb -->Ljubljana -->Belgrado -->Boekarest -->Sofia -->Istanbul -->Athene -->Chersonissos -->Piraeus -->Patras -->Venetie -->Brig -->terug naar Rotterdam.
Misschien een beetje veel voor 22 dagen maar het past precies
En er is veel ruimte op de steden te bekijken, het nachtleven te verkennen en zelfs om aan het srand te liggen. Heb er zin in!
De VVD. Die zijn ook voor extra spoor trouwens, al wordt dat wel eens vergeten.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:47 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat klinkt als een mooie reis, veel plezier!
En, waar stemmen de spoorliefhebbers op vandaag?
Maar de prioriteit ligt zeker niet bij spoor, maar bij wegen verdubbelen. En dan heb ik liever spoor door me achtertuin dan snelweg. De VVD zal altijd eerder voor auto kiezen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:52 schreef Christiaan het volgende:
[..]
De VVD. Die zijn ook voor extra spoor trouwens, al wordt dat wel eens vergeten.
't Mocht gewoon, alleen moest ik wel naar de andere kant van de trein lopen omdat het fietsdeel in 't stuurstandrijtuig nog vol zat.. (terwijl achteraan de trein alles leeg was.. het bekende "Volgens mij mag je alleen helemaal voorin de trein zitten"-volk)quote:
Is dat niet goed genoeg dan of zo?quote:Op woensdag 9 juni 2010 12:08 schreef Ascendancy het volgende:
Ze willen overigens het hele hoofdnet 4-sporig maken. En dat is direct het enige concrete wat in het verkiezingsprogramma van de VVD over treinen zegt.
Dat had best wat specifieker gekund
Tiel-Geldermalsen 4-sporig lijkt me niet echt nuttig.quote:
Gelukkig zijn ze met dat laatste hard aan de slag nuquote:Op woensdag 9 juni 2010 14:41 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Tiel-Geldermalsen 4-sporig lijkt me niet echt nuttig.
Zelfde geldt voor het spoor richting Maastricht en het Noorden. Zeker nu de Hanzelijn er komt wordt het spoor richting zwolle rustiger.
Alleen Schiedam-Rijswijk moet echt snel verdubbeld worden.
Viersporig vanaf Meppel (of i.i.g. vanaf Zwolle) totaan de overkant van de IJssel zou op termijn nog wel mooi zijn. Ik weet niet precies hoe de treinenvolgorde wordt, maar het zou maar zo kunnen dat straks in de spits de rechtstreekse trein Leeuwarden-Amersfoort 10 minuten moet stilstaan in Zwolle.quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:41 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Tiel-Geldermalsen 4-sporig lijkt me niet echt nuttig.
Zelfde geldt voor het spoor richting Maastricht en het Noorden. Zeker nu de Hanzelijn er komt wordt het spoor richting zwolle rustiger.
Mja, het is jammer dat de nieuwe IJsselbrug bij Zwolle slechts tweesporig wordt. Bij drie of viersporigheid tussen station Zwolle en de aftakking van de Hanzelijn had je er anders voor kunnen kiezen om treinen tegelijk te laten vertrekken. Nu moeten ze weer op elkaar wachten. Een gemiste kans.quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:41 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Tiel-Geldermalsen 4-sporig lijkt me niet echt nuttig.
Zelfde geldt voor het spoor richting Maastricht en het Noorden. Zeker nu de Hanzelijn er komt wordt het spoor richting zwolle rustiger.
quote:Alleen Schiedam-Rijswijk moet echt snel verdubbeld worden.
Waarom niet ook gewoon de 2 sporen op de oude IJsselbrug blijven gebruiken dan?quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:17 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, het is jammer dat de nieuwe IJsselbrug bij Zwolle slechts tweesporig wordt. Bij drie of viersporigheid tussen station Zwolle en de aftakking van de Hanzelijn had je er anders voor kunnen kiezen om treinen tegelijk te laten vertrekken. Nu moeten ze weer op elkaar wachten. Een gemiste kans.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Viersporig vanaf Meppel (of i.i.g. vanaf Zwolle) totaan de overkant van de IJssel zou op termijn nog wel mooi zijn. Ik weet niet precies hoe de treinenvolgorde wordt, maar het zou maar zo kunnen dat straks in de spits de rechtstreekse trein Leeuwarden-Amersfoort 10 minuten moet stilstaan in Zwolle.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:18 schreef Socios het volgende:
[..]
Waarom niet ook gewoon de 2 sporen op de oude IJsselbrug blijven gebruiken dan?
Is het niet mogelijk om bij vertrek de trein naar Amersfoort links te laten rijden? Als ik me niet vergis komt er na de aankomst van de IC ri. noorden om .15 niks meer aan tot de stopper, dus kun je na aankomst van die IC beide IC's naar het zuiden tegelijk over de IJsselbrug laten rijden.quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, het is jammer dat de nieuwe IJsselbrug bij Zwolle slechts tweesporig wordt. Bij drie of viersporigheid tussen station Zwolle en de aftakking van de Hanzelijn had je er anders voor kunnen kiezen om treinen tegelijk te laten vertrekken. Nu moeten ze weer op elkaar wachten. Een gemiste kans.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:21 schreef dennistd het volgende:
[..]
Is het niet mogelijk om bij vertrek de trein naar Amersfoort links te laten rijden? Als ik me niet vergis komt er na de aankomst van de IC ri. noorden om .15 niks meer aan tot de stopper, dus kun je na aankomst van die IC beide IC's naar het zuiden tegelijk over de IJsselbrug laten rijden.
Ach nee, de opvolgtijd is kort genoeg, twee à drie minuten wachttijd is geen ramp. Dat rechtvaardigt in elk geval geen viersporige brug. Je moet niet vergeten dat direct na de brug de aftakking begint en deze is volledig op snelheid te nemen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, het is jammer dat de nieuwe IJsselbrug bij Zwolle slechts tweesporig wordt. Bij drie of viersporigheid tussen station Zwolle en de aftakking van de Hanzelijn had je er anders voor kunnen kiezen om treinen tegelijk te laten vertrekken. Nu moeten ze weer op elkaar wachten. Een gemiste kans.
[..]
Hvs - Wp verdubbelen is echt rottig te realiseren: allemaal huizen direct op het spoor. De enige oplossing zou zijn een dubbeldeksspoor te bouwen... Of te ondertunnelen. Dat gaat nog wel een keer gebeuren denk ik.quote:
niet alleen dat stukje, maar ook Houten - Den Bosch en Woerden - Gouda zouden in aanmerking komen denk ik. Naast Hilversum - Gaasperdammerweg aansluiting (Dat stukje rondom Weesp is niet genoeg)
quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:39 schreef greavy het volgende:
In dit topic op OHIH vond ik een aantal foto's van het station Harlingen Haven, wat inmiddels al in gebruik is.
Het is er niet mooier op geworden, dat is een feit. Alles is tevens ook nog niet af, dingen moeten nog afgewerkt worden.
Het op volle snelheid rijden klopt, alleen is het wel zo dat je de dienstregeling zo robuust mogelijk wilt maken. Ik ga er vanuit dat ze de trein richting Lelydorp eerder laten vertrekken dan die naar Amersfoort. Die laatste heeft in de huidige dienstregeling nog wel enkele minuten speling op de Veluwe, maar als je die weghaalt kun je mogelijk in de spits op Amersfoort in de problemen komen doordat de trein daar niet lang genoeg stil kan staan.quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ach nee, de opvolgtijd is kort genoeg, twee à drie minuten wachttijd is geen ramp. Dat rechtvaardigt in elk geval geen viersporige brug. Je moet niet vergeten dat direct na de brug de aftakking begint en deze is volledig op snelheid te nemen.
Jep. Dat stukje spoor zit nu behoorlijk volquote:[..]
Hvs - Wp verdubbelen is echt rottig te realiseren: allemaal huizen direct op het spoor. De enige oplossing zou zijn een dubbeldeksspoor te bouwen... Of te ondertunnelen. Dat gaat nog wel een keer gebeuren denk ik.
In de huidige dienstregeling past het, maar past het in de toekomst nog. Dat is de vraag. Zeker als je 6+6 in wilt gaan voeren.quote:Woerden Gouda Goverwelle is niet echt zinvol: er zijn geen stations onderweg, dus treinen kunnen op blokafstand met volle snelheid doorrijden, tenzij er een goederentrein tussen zit. Het aantal goederentreinen is echter zo laag dat dit een spoorverdubbeling niet rechtvaardigt. En er zijn ook al inhaalsporen bij Oudewater (al halen deze weinig uit door de remweg van de trein en dus de lange tijd die het duurt voordat het wissel naar het inhaalspoor vrij is).
quote:Richting Den Bosch is het tot nu toe in elk geval de bedoeling te verdubbelen tot en met Geldermalsen...
Houten-Den Bosch hoeft maar tot Geldermalsen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, het is jammer dat de nieuwe IJsselbrug bij Zwolle slechts tweesporig wordt. Bij drie of viersporigheid tussen station Zwolle en de aftakking van de Hanzelijn had je er anders voor kunnen kiezen om treinen tegelijk te laten vertrekken. Nu moeten ze weer op elkaar wachten. Een gemiste kans.
[..]
niet alleen dat stukje, maar ook Houten - Den Bosch en Woerden - Gouda zouden in aanmerking komen denk ik. Naast Hilversum - Gaasperdammerweg aansluiting (Dat stukje rondom Weesp is niet genoeg)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |