Ja, maar waarom zouden ze dat moeten vertellen, dat boeit de reiziger toch niet? In plaats daarvan geven ze netjes aan welke trajecten er last van hadden. Het enige wat ontbreekt is interpunctie:quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:10 schreef greavy het volgende:
[..]
Ehm, ja. Weten ze wel wáár de defecte trein stond
quote:De beperkingen, als gevolg van een
defecte trein, tussen Utrecht Centraal
en Arnhem of Rhenen zijn voorbij.
quote:
quote:
Gebeurt vaker hoorquote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:31 schreef V2 het volgende:
Vanochtend trouwens SGMm ipv mat'64 tussen Delft en Rotterdam, progress!
neequote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:03 schreef Ireyon het volgende:
Zouden de conducteurs moeilijk gaan doen als ik om 17:51 met m'n fiets de trein in stap (omdat het eigenlijk pas vanaf 18:00 mag) ?
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:03 schreef Ireyon het volgende:
Zouden de conducteurs moeilijk gaan doen als ik om 17:51 met m'n fiets de trein in stap (omdat het eigenlijk pas vanaf 18:00 mag) ?
Dat ligt er aan met welk been de conducteur in bed is gestapt, maar hoe is de groot dat je in die 9 minuten gecontroleerd wordt?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:03 schreef Ireyon het volgende:
Zouden de conducteurs moeilijk gaan doen als ik om 17:51 met m'n fiets de trein in stap (omdat het eigenlijk pas vanaf 18:00 mag) ?
Oh ik heb het nooit in de spits, maar zo lang rij ik dat stuk nog niet om die tijd. SGMm haalt de dienstregeling trouwens wel ruimer, op Schiedam vertrok hij 10s te vroeg, en op Rotterdam had ik aanzienlijk langere overstaptijd voor mijn gevoel.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:01 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Gebeurt vaker hoor
Heb dan trouwens toch liever mat'64, daar heb ik tenminste nog een beetje ruimte in.
Jup. Gister ook al. Betroffen SGMm 2995 + 2959 (zelf gezien in 5139,5134,5149 en zal vandaag nog vaker te zien zijn, namelijk in de 5148,5163,5162,5177,5176 en tot slot 5191.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:31 schreef V2 het volgende:
Vanochtend trouwens SGMm ipv mat'64 tussen Delft en Rotterdam, progress!
Dat is de fout van de HC om te vroeg te vertrekkenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:48 schreef V2 het volgende:
[..]
Oh ik heb het nooit in de spits, maar zo lang rij ik dat stuk nog niet om die tijd. SGMm haalt de dienstregeling trouwens wel ruimer, op Schiedam vertrok hij 10s te vroeg, en op Rotterdam had ik aanzienlijk langere overstaptijd voor mijn gevoel.
Op Rotterdam staat ie sowieso langer stil. Daar wacht hij ook op de IC, zodat je vanuit Den Haag met een snelle overstap toch snel op een station tussen Dort en Rotterdam kan komen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:48 schreef V2 het volgende:
[..]
Oh ik heb het nooit in de spits, maar zo lang rij ik dat stuk nog niet om die tijd. SGMm haalt de dienstregeling trouwens wel ruimer, op Schiedam vertrok hij 10s te vroeg, en op Rotterdam had ik aanzienlijk langere overstaptijd voor mijn gevoel.
Dat valt ook wel weer mee. Op zwijndrecht-Dordrecht is ruim ook wel een overdreven begrip. Dat is nog geen 2km. En op de oude lijn is het daar gewoon druk. Ga je dan nog strakker in plannen, dan gaat het gewoon te vaak fout.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:48 schreef greavy het volgende:
[..]
Jup. Gister ook al. Betroffen SGMm 2995 + 2959 (zelf gezien in 5139,5134,5149 en zal vandaag nog vaker te zien zijn, namelijk in de 5148,5163,5162,5177,5176 en tot slot 5191.
De kans is er dat dit setje morgen weer ingezet word, in dezelfde omloop.
Tevens zat een solo SGMm 2940 in de 5042 en 5045 en zijn ook nog vaker te zien vandaag.
Serie 5100 = Stoptrein (Roosendaal -) Dordrecht - Den Haag Centraal
Serie 5000 = Stoptrein Dordrecht - Leiden Centraal (Spitstoevoeging)
[..]
Dat is de fout van de HC om te vroeg te vertrekken![]()
De V'tjes zijn ook regelmatig ruim op tijd op hun eindpunt hoor (Dordrecht vaak met -2 of -3), terwijl ze op de juiste tijd op Zwijndrecht vertrekken. De DRGL is veels te ruim gemaakt op sommige stukken in de 5100.
Ik was dar vorig jaar, erg aan te raden, ook treintje in Dresden en 2 stoomlijnen vlak daar buitenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:43 schreef greavy het volgende:
Vanavond in Rail Away:
Het startpunt van twee lijnen is Dresden, een prachtige stad in Saksen. Een reis langs valleien en heuvels over indrukwekkende viaducten wordt gevolgd door een kennismaking met de Elbe. Saksisch Zwitserland en het grillige landschap daar maken van de treintocht naar de grens een ontdekkingsreis.
Wow!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:27 schreef greavy het volgende:
Jup, dat zeiden ze al. Dagen dat er stoomtreinen rijden op 10 verschillende trajecten. Machtig om te zien, ook die locomotievenloods met draaischijf.
Hoe ging het?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:24 schreef Ireyon het volgende:
't Is de IC Rsd - Zwolle bij vertrek uit Rsd, dus heb sowieso genoeg tijd om het even te vragen inderdaad.. 't Lijkt me ook niet dat het zo druk is dat de fietsruimte in het stuurstandrijtuig vol zit..
Dat klinkt als een mooie reis, veel plezier!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:06 schreef Irritatie100 het volgende:
Deze zomer interrailen![]()
![]()
Het plan: Rotterdam -->Amersfoort -->Berlijn -->Warschau -->Krakau -->Auschwitz -->Praag -->Wenen -->Bratislava -->Zagreb -->Ljubljana -->Belgrado -->Boekarest -->Sofia -->Istanbul -->Athene -->Chersonissos -->Piraeus -->Patras -->Venetie -->Brig -->terug naar Rotterdam.
Misschien een beetje veel voor 22 dagen maar het past precies
En er is veel ruimte op de steden te bekijken, het nachtleven te verkennen en zelfs om aan het srand te liggen. Heb er zin in!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |