abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 juni 2010 @ 11:52:23 #276
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_82541801
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 11:47 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Dat klinkt als een mooie reis, veel plezier!

En, waar stemmen de spoorliefhebbers op vandaag?
De VVD. Die zijn ook voor extra spoor trouwens, al wordt dat wel eens vergeten.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  woensdag 9 juni 2010 @ 11:54:52 #277
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_82541902
Nou, het is inmiddels wel duidelijk aan welke partij je in geval van hoge nood het meeste hebt Twee promobabes schuilen onder hun sandwichbord tegen de regen.



Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_82542477
PvdA.
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 11:52 schreef Christiaan het volgende:

[..]

De VVD. Die zijn ook voor extra spoor trouwens, al wordt dat wel eens vergeten.
Maar de prioriteit ligt zeker niet bij spoor, maar bij wegen verdubbelen. En dan heb ik liever spoor door me achtertuin dan snelweg. De VVD zal altijd eerder voor auto kiezen.

Ze willen overigens het hele hoofdnet 4-sporig maken. En dat is direct het enige concrete wat in het verkiezingsprogramma van de VVD over treinen zegt.
Dat had best wat specifieker gekund
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_82542873
Ik ook VVD.
pi_82544897
Ik heb even alle programma's erop nagelezen.
Behalve CU, SP en GL heeft geen 1 partij concrete plannen. Veel partijen brabbelen over spoorverdubbeling en passeersporen. en hogere frequenties. Maar geen duidelijke ideëen.
GL en SP willen duidelijk nieuwe spoorlijnen tonen daarvoor in hun programma visie, hoewel het wel erg oppervlakkig blijft.
CU is de enige die duidelijk zegt wat het wil. Welke spoorlijnen moeten er komen en hoe willen wij het spoor verbeteren. Ook noemen zij bijvoorbeeld kansrijke trajecten voor opwaardering naar 250km/u.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_82546479
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 22:33 schreef Peter het volgende:

[..]

Hoe ging het?
't Mocht gewoon, alleen moest ik wel naar de andere kant van de trein lopen omdat het fietsdeel in 't stuurstandrijtuig nog vol zat.. (terwijl achteraan de trein alles leeg was.. het bekende "Volgens mij mag je alleen helemaal voorin de trein zitten"-volk)
pi_82547599
Kuddedieren he
dag
  woensdag 9 juni 2010 @ 14:18:37 #283
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_82549383
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 12:08 schreef Ascendancy het volgende:

Ze willen overigens het hele hoofdnet 4-sporig maken. En dat is direct het enige concrete wat in het verkiezingsprogramma van de VVD over treinen zegt.
Dat had best wat specifieker gekund
Is dat niet goed genoeg dan of zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_82549460
Het lijkt nou net of iedereen hier zijn stem alleen maar baseert op de plannen aangaande het spoornet. Dat is toch niet zo? Toch? Toch?
  woensdag 9 juni 2010 @ 14:33:51 #285
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82550330
Voor degenen die het spoor beter willen wel ja. Spoor is even belangrijk, of zelfs belangrijker, als de weg. Ze willen toch zoveel mensen met het OV? Investeer daar dan meer in.
pi_82550839
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 14:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Is dat niet goed genoeg dan of zo?
Tiel-Geldermalsen 4-sporig lijkt me niet echt nuttig.
Zelfde geldt voor het spoor richting Maastricht en het Noorden. Zeker nu de Hanzelijn er komt wordt het spoor richting zwolle rustiger.
Alleen Schiedam-Rijswijk moet echt snel verdubbeld worden.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 9 juni 2010 @ 15:10:19 #287
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_82552483
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 14:41 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Tiel-Geldermalsen 4-sporig lijkt me niet echt nuttig.
Zelfde geldt voor het spoor richting Maastricht en het Noorden. Zeker nu de Hanzelijn er komt wordt het spoor richting zwolle rustiger.
Alleen Schiedam-Rijswijk moet echt snel verdubbeld worden.
Gelukkig zijn ze met dat laatste hard aan de slag nu Ben wel benieuwd hoe ze dat precies gaan aanpakken, tussen Delft en Schiedam.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_82552756
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 14:41 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Tiel-Geldermalsen 4-sporig lijkt me niet echt nuttig.
Zelfde geldt voor het spoor richting Maastricht en het Noorden. Zeker nu de Hanzelijn er komt wordt het spoor richting zwolle rustiger.
Viersporig vanaf Meppel (of i.i.g. vanaf Zwolle) totaan de overkant van de IJssel zou op termijn nog wel mooi zijn. Ik weet niet precies hoe de treinenvolgorde wordt, maar het zou maar zo kunnen dat straks in de spits de rechtstreekse trein Leeuwarden-Amersfoort 10 minuten moet stilstaan in Zwolle.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 juni 2010 @ 15:17:21 #289
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_82552874
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 14:41 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Tiel-Geldermalsen 4-sporig lijkt me niet echt nuttig.
Zelfde geldt voor het spoor richting Maastricht en het Noorden. Zeker nu de Hanzelijn er komt wordt het spoor richting zwolle rustiger.
Mja, het is jammer dat de nieuwe IJsselbrug bij Zwolle slechts tweesporig wordt. Bij drie of viersporigheid tussen station Zwolle en de aftakking van de Hanzelijn had je er anders voor kunnen kiezen om treinen tegelijk te laten vertrekken. Nu moeten ze weer op elkaar wachten. Een gemiste kans.
quote:
Alleen Schiedam-Rijswijk moet echt snel verdubbeld worden.

niet alleen dat stukje, maar ook Houten - Den Bosch en Woerden - Gouda zouden in aanmerking komen denk ik. Naast Hilversum - Gaasperdammerweg aansluiting (Dat stukje rondom Weesp is niet genoeg)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_82552965
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 15:17 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, het is jammer dat de nieuwe IJsselbrug bij Zwolle slechts tweesporig wordt. Bij drie of viersporigheid tussen station Zwolle en de aftakking van de Hanzelijn had je er anders voor kunnen kiezen om treinen tegelijk te laten vertrekken. Nu moeten ze weer op elkaar wachten. Een gemiste kans.
Waarom niet ook gewoon de 2 sporen op de oude IJsselbrug blijven gebruiken dan?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 juni 2010 @ 15:19:21 #291
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_82552994
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 15:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Viersporig vanaf Meppel (of i.i.g. vanaf Zwolle) totaan de overkant van de IJssel zou op termijn nog wel mooi zijn. Ik weet niet precies hoe de treinenvolgorde wordt, maar het zou maar zo kunnen dat straks in de spits de rechtstreekse trein Leeuwarden-Amersfoort 10 minuten moet stilstaan in Zwolle.

Dat doet ie nu al, maar het gaat er om dat dit geen voortrein meer is maar een gewone doorgaande trein en ik weet zeker dat je op dat stukje idd in de knel komt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 juni 2010 @ 15:19:54 #292
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_82553018
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 15:18 schreef Socios het volgende:

[..]

Waarom niet ook gewoon de 2 sporen op de oude IJsselbrug blijven gebruiken dan?

Goeie vraag. Ik denk omdat de huidige brug niet hoog genoeg is en daarom vervangen moet worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport woensdag 9 juni 2010 @ 15:21:54 #293
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_82553131
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 15:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Mja, het is jammer dat de nieuwe IJsselbrug bij Zwolle slechts tweesporig wordt. Bij drie of viersporigheid tussen station Zwolle en de aftakking van de Hanzelijn had je er anders voor kunnen kiezen om treinen tegelijk te laten vertrekken. Nu moeten ze weer op elkaar wachten. Een gemiste kans.
Is het niet mogelijk om bij vertrek de trein naar Amersfoort links te laten rijden? Als ik me niet vergis komt er na de aankomst van de IC ri. noorden om .15 niks meer aan tot de stopper, dus kun je na aankomst van die IC beide IC's naar het zuiden tegelijk over de IJsselbrug laten rijden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 juni 2010 @ 15:24:59 #294
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_82553283
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 15:21 schreef dennistd het volgende:

[..]

Is het niet mogelijk om bij vertrek de trein naar Amersfoort links te laten rijden? Als ik me niet vergis komt er na de aankomst van de IC ri. noorden om .15 niks meer aan tot de stopper, dus kun je na aankomst van die IC beide IC's naar het zuiden tegelijk over de IJsselbrug laten rijden.

Het is mogelijk, maar bij vertragingen hang je. Vertragingen zijn er regelmatig, dus je moet iets plannen dat robuuster is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 9 juni 2010 @ 15:39:00 #295
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82554014
In dit topic op OHIH vond ik een aantal foto's van het station Harlingen Haven, wat inmiddels al in gebruik is.
Het is er niet mooier op geworden, dat is een feit. Alles is ook nog niet af, dingen moeten nog afgewerkt worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door greavy op 09-06-2010 15:46:10 ]
  woensdag 9 juni 2010 @ 15:55:06 #296
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_82554770
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 15:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Mja, het is jammer dat de nieuwe IJsselbrug bij Zwolle slechts tweesporig wordt. Bij drie of viersporigheid tussen station Zwolle en de aftakking van de Hanzelijn had je er anders voor kunnen kiezen om treinen tegelijk te laten vertrekken. Nu moeten ze weer op elkaar wachten. Een gemiste kans.
[..]
Ach nee, de opvolgtijd is kort genoeg, twee à drie minuten wachttijd is geen ramp. Dat rechtvaardigt in elk geval geen viersporige brug. Je moet niet vergeten dat direct na de brug de aftakking begint en deze is volledig op snelheid te nemen.
quote:

niet alleen dat stukje, maar ook Houten - Den Bosch en Woerden - Gouda zouden in aanmerking komen denk ik. Naast Hilversum - Gaasperdammerweg aansluiting (Dat stukje rondom Weesp is niet genoeg)
Hvs - Wp verdubbelen is echt rottig te realiseren: allemaal huizen direct op het spoor. De enige oplossing zou zijn een dubbeldeksspoor te bouwen... Of te ondertunnelen. Dat gaat nog wel een keer gebeuren denk ik.

Woerden Gouda Goverwelle is niet echt zinvol: er zijn geen stations onderweg, dus treinen kunnen op blokafstand met volle snelheid doorrijden, tenzij er een goederentrein tussen zit. Het aantal goederentreinen is echter zo laag dat dit een spoorverdubbeling niet rechtvaardigt. En er zijn ook al inhaalsporen bij Oudewater (al halen deze weinig uit door de remweg van de trein en dus de lange tijd die het duurt voordat het wissel naar het inhaalspoor vrij is).

Richting Den Bosch is het tot nu toe in elk geval de bedoeling te verdubbelen tot en met Geldermalsen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 juni 2010 @ 15:56:43 #297
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_82554844
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 15:39 schreef greavy het volgende:
In dit topic op OHIH vond ik een aantal foto's van het station Harlingen Haven, wat inmiddels al in gebruik is.
Het is er niet mooier op geworden, dat is een feit. Alles is tevens ook nog niet af, dingen moeten nog afgewerkt worden.

Wel jammer dat het binnendijks is nu. Dat buitendijks had wel wat.

Het is mooi op tijd voor Oerol af.

http://www.arriva.nl/file(...)folder_Oerol__2_.pdf

Uit de folder blijkt dat ze lang keren in Leeuwarden en Harlingen Haven. Kruisingen hierdoor te Harlingen en Dronrijp, zoals het in de NS tijd ook was. Enige verschil is dat nu alle treinen doorrijden naar de haven, terwijl dit alleen bij de afvaarten was.

Het verschil is ontstaan toen NoordNed de boel overnam. Rond het jaar 2000 (kan ook 2001 zijn geweest) is de dienstregeling versneld om altijd door te kunnen rijden naar de haven. Door sneller te rijden werd er bovendien op de kosten bespaard omdat er zowel een machinist als een treinstel minder nodig was om de dienstregeling uit te voeren. Wel werd om de dienstregeling te kunnen halen op Deinum nog maar 1x per uur per richting gestopt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_82554944
Vet, ouderwetse kruisingen te Harlingen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 juni 2010 @ 16:03:43 #299
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_82555134
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 15:55 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ach nee, de opvolgtijd is kort genoeg, twee à drie minuten wachttijd is geen ramp. Dat rechtvaardigt in elk geval geen viersporige brug. Je moet niet vergeten dat direct na de brug de aftakking begint en deze is volledig op snelheid te nemen.
Het op volle snelheid rijden klopt, alleen is het wel zo dat je de dienstregeling zo robuust mogelijk wilt maken. Ik ga er vanuit dat ze de trein richting Lelydorp eerder laten vertrekken dan die naar Amersfoort. Die laatste heeft in de huidige dienstregeling nog wel enkele minuten speling op de Veluwe, maar als je die weghaalt kun je mogelijk in de spits op Amersfoort in de problemen komen doordat de trein daar niet lang genoeg stil kan staan.
quote:
[..]

Hvs - Wp verdubbelen is echt rottig te realiseren: allemaal huizen direct op het spoor. De enige oplossing zou zijn een dubbeldeksspoor te bouwen... Of te ondertunnelen. Dat gaat nog wel een keer gebeuren denk ik.
Jep. Dat stukje spoor zit nu behoorlijk vol
quote:
Woerden Gouda Goverwelle is niet echt zinvol: er zijn geen stations onderweg, dus treinen kunnen op blokafstand met volle snelheid doorrijden, tenzij er een goederentrein tussen zit. Het aantal goederentreinen is echter zo laag dat dit een spoorverdubbeling niet rechtvaardigt. En er zijn ook al inhaalsporen bij Oudewater (al halen deze weinig uit door de remweg van de trein en dus de lange tijd die het duurt voordat het wissel naar het inhaalspoor vrij is).
In de huidige dienstregeling past het, maar past het in de toekomst nog. Dat is de vraag. Zeker als je 6+6 in wilt gaan voeren.
quote:
Richting Den Bosch is het tot nu toe in elk geval de bedoeling te verdubbelen tot en met Geldermalsen...

Met 6+6 past het, alleen is de vraag of je dan niet moet besluiten om niet nog een stukje verder richting Den Bosch ook moet verdubbelen?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_82555493
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 15:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Mja, het is jammer dat de nieuwe IJsselbrug bij Zwolle slechts tweesporig wordt. Bij drie of viersporigheid tussen station Zwolle en de aftakking van de Hanzelijn had je er anders voor kunnen kiezen om treinen tegelijk te laten vertrekken. Nu moeten ze weer op elkaar wachten. Een gemiste kans.
[..]


niet alleen dat stukje, maar ook Houten - Den Bosch en Woerden - Gouda zouden in aanmerking komen denk ik. Naast Hilversum - Gaasperdammerweg aansluiting (Dat stukje rondom Weesp is niet genoeg)
Houten-Den Bosch hoeft maar tot Geldermalsen.
Verder moet 1 stoptrein en 2 IC's, waarvan de stoptrein maar 1 halte heeft, gewoon op dubbelspoor kunnen.

Edit: Waarom kan 6+6 dan niet? Al vertrekt de IC een minuut na de stoptrein, ze rijden allebei met 140 naar Goverwelle en vlak voor dat station kunnen de stoptreinen naar 2 zijsporen om te remmen en stoppen. De IC mag goverwelle toch niet met 140 passeren.
Waarom moet woerden-Gouda 4-sporig? Er stopt daar helemaal niets en Bij Goverwelle kan er gewoon gepasseerd worden.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')