De ERTMS Level 2-installatie zoals die door onze Canadese vrienden van Bombardier is aangelegd. Ik meen dat dit 2 maanden terug in gebruik is genomen, ook al zijn er nog geen NS-treinen die hier gebruik van maken... het systeem wat er ligt is namelijk dual signalling: ERTMS en ATB tegelijk.quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:44 schreef ReisT het volgende:
[..]
"De" ERTMS? Er zijn zoveel levels en versies mogelijk, over welke gaat het hier dan?
En kan je verklaren hoe ERTMS dan in gebruik kan zijn terwijl dat niet in de treinen is ingebouwd.
Veel. De meeste zelfdodingen vinden op het spoor plaats.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:43 schreef Ascendancy het volgende:
Hoeveel % van de jaarlijkse vertragingen wordt eigenlijk veroorzaakt door springers en dom volk wat over spoorlijnen loopt? Of vallen die laatste al onder de 30% vandalisme?
Waar moet die Thalys heen dan?quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:47 schreef greavy het volgende:
Zou wel mogen hoor, Thalys op Amsterdam - Utrecht.
Alhoewel de ICE ook vet is.
Ik blijf dit een vette trein vinden:
[ afbeelding ]
Shinkansen 500.
Weinig, maar zeker niet geen. Als er een verstoring is ergens tussen Amsterdam Centraal en Hoofddorp wordt de Thalys meestal omgeleid via Den Bosch / Utrecht. Op Ut - Asd zou men dan nog wat winst kunnen halen met ERTMS. Ut - Bd met 200 km/h langs de A27 mag van mij ook best wel.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:32 schreef dennistd het volgende:
Ware het niet dat er zo weinig Thalyssen rijden op Amsterdam-Utrecht
Die was zeker zwaar vertraagd?quote:Op woensdag 2 juni 2010 15:24 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
Loc 1769
Met de internationale trein uit Berlijn naar Schiphol, te Oldenzaal
Kreeg net antwoord:quote:Ik lees met veel belangstelling altijd de onderzoeksrapporten na incidenten op het spoor. Ik ben eigenlijk heel benieuwd naar het verhaal over de botsing bij Barendrecht eind september 2009. Op welke termijn is daar een rapport over te verwachten?
Dus dan weten we datquote:Geachte heer Fles,
Net als u zijn wij heel benieuwd naar het rapport over het incident bij Barendrecht. Het is echter niet in onze hand.
Het onderzoek wordt verricht door De Onderzoeksraad voor de Veiligheid. (www.ovv.nl)
Het is ons niet bekend wanneer de OVV met haar rapport komt, naar verwachting duurt dit nog 6 tot 9 maanden.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geīnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Inspectie Verkeer en Waterstaat
Toezichteenheid Rail
NS heeft een paar keer een subsidieaanbod van Eurlings afgeslagen, het lijkt erop dat ERTMS niet zo'n haast heeft voor NSR...quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:49 schreef KapiteinT het volgende:
Het is op den duur toch wel de bedoeling ERMTS in Nederlandse treinen te zetten? Is hier al meer over bekend?
Precies, dat bedoelde ik, alleen Level 2 is actief.quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:05 schreef dennistd het volgende:
Er zijn testritten gehouden met een HSA-Traxx. Ik neem aan dat dat op level 2 is gebeurd, aangezien er geen ERTMS-seinen langs de baan staan (alleen normale seinen met een rij lampjes ernaast voor als het sein buiten werking is)
Het is ook de vraag of het met die kleine tijdwinst de investering waard is. Maar het zou leuk zijn als alle nieuwe treinen met ERMTS worden uitgerust en dat is bij SLT volgens mij niet het geval.quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:07 schreef davidov2009 het volgende:
^^ Ja inderdaad, beetje raar misschien maar NS hecht daar niet zo'n waarde aan, die investeren liever in de stationsomgeving e.d.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |