abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 juni 2010 @ 20:44:00 #251
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_82206585
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 20:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, plus dat je WEER een set grote dure spoorbruggen over de grote rivieren nodig hebt.
betekent wel weer dat wat werkzoekenden aan de slag kunnen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_82206652
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 20:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, plus dat je WEER een set grote dure spoorbruggen over de grote rivieren nodig hebt.
Er komt nu toch al een nieuwe brug.
Het probleem is dat ze nu de A27 gaan verbreden naar 3 baans, terwijl er geen goed OV alternatief is.
Geen wonder dat mensen de auto pakken.
De A27 loopt door relatief rustig gebied, verbreding zou daar het landschap nog meer verpesten.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 1 juni 2010 @ 20:53:04 #253
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_82207038
Bij de A27 zou je juist níet nog meer nieuwe bruggen nodig hebben... de bestaande bruggen (zoals de Merwedebrug) moeten vervangen worden om meer banen aan te kunnen leggen. Juist door dan extra te verbreden om er meteen een spoorlijn tussen te leggen bespaar je geld. Het probleem waar je mee zit is hoe je vanaf daar op de MerwedeLingeLijn aantakt. Daar is niet echt veel plek voor.

De A27 gaat door redelijk wat leeg landschap, inderdaad. Dit kun je juist goed benutten, aangezien je hier nog alle plek hebt om die ruimte te gebruiken. Het is nu toch al verziekt met een snelweg... als je die snelweg (die toch vol zit) leger kunt krijgen met een spoorlijn? Graag.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 20:58:40 #254
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_82207322
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 20:53 schreef James1988 het volgende:
Bij de A27 zou je juist níet nog meer nieuwe bruggen nodig hebben...
Nah wat je wil gewoon 6 banen autoweg en een dubbele spoorlijn over evenveel brug aanleggen als waarover nu 4 banen autoweg gaan? Je moet de politiek in jij

Nog even @Greavy: geen kat gaat 50 euro of nog meer betalen voor een slagje Rtd - Lage Zwaluwe - Weststad. Plan dan minstens een fatsoenlijke ronde (onder de 400 km is sowieso geen optie dus).
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 1 juni 2010 @ 21:01:27 #255
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_82207460
Goed lezen Fles... je moet hoe dan ook de bruggen vervangen, want 6 banen weg past echt niet over de Merwedebrug. 4 banen past al amper. Je hebt 3 Merwedebruggen nodig om 6 banen + spoorlijn kwijt te kunnen daar... kun je net zo goed in één keer doorpakken met bouwen.

Als je dan toch bezig bent...
pi_82207617
Er kan in de driehoek tussen de A15 de A27 en de merwedelingelijn prima een boog aangelegd worden. Daar zijn alleen sportvelden. Een boog richting Breda is sowieso niet nodig.

Wat hier al eerder is geopperd, een IC vanuit Dordrecht naar Utrecht via Gorinchem en dan bij papland aansluiten op de merwedelingelijn.
Maar goed, dan moet de Hele merwedelingelijn verdubbeld worden.
En dat willen de huillies bij Hardinxveld Giessendam vast niet.
Er loopt een snelweg midden door hun dorp, maar de wissels bij station Hardinxveld zijn al meerdere malen aangepast door klachten over geluid

Ik denk dat veel mensen liever een spoorlijn hebben. Allicht beter dan verbreding van de A27.
Vraag is alleen, is er vraag.
Willen er genoeg mensen iedere dag met de trein van Breda naar Utrecht. De enige noemenswaardige tussenstoppen zouden Gorinchem en Oosterhout zijn, maar gezien de bezetting van de interliner vanuit Gorinchem buiten de spits, zal dat sowieso meevallen. Hoewel wellicht ook veel mensen met de trein over Geldermalsen gaan. Vind ik persoonlijk ook comfortabeler.
Met een verbinding vanuit Dordrecht zou dat wellicht al verbeteren.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_82207695
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nah wat je wil gewoon 6 banen autoweg en een dubbele spoorlijn over evenveel brug aanleggen als waarover nu 4 banen autoweg gaan? Je moet de politiek in jij

Nog even @Greavy: geen kat gaat 50 euro of nog meer betalen voor een slagje Rtd - Lage Zwaluwe - Weststad. Plan dan minstens een fatsoenlijke ronde (onder de 400 km is sowieso geen optie dus).
Fles, de Merwedebrug is 4 banen. Waarvan de binnenste banen te smal. De brug gaat er sowieso aan. Hij kan niet op andere manieren verbeedt worden.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 1 juni 2010 @ 21:07:36 #258
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_82207834
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 21:01 schreef James1988 het volgende:
Goed lezen Fles... je moet hoe dan ook de bruggen vervangen, want 6 banen weg past echt niet over de Merwedebrug. 4 banen past al amper. Je hebt 3 Merwedebruggen nodig om 6 banen + spoorlijn kwijt te kunnen daar... kun je net zo goed in één keer doorpakken met bouwen.

Als je dan toch bezig bent...
Dan moet je toch nog steeds een extra brug bouwen voor die trein jeweetz
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_82207921
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 21:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan moet je toch nog steeds een extra brug bouwen voor die trein jeweetz
Nee. De plannen zijn om de brug dan als 1 geheel te bouwen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 1 juni 2010 @ 21:13:40 #260
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_82208188
Zelfde situatie is denk ik van kracht bij Vianen. Of de brug bij Keizersveer vervangen moet worden weet ik niet, maar daar zul je ook iig een extra brug voor het spoor moeten bouwen. Komt ook nog het WIlhelminakanaal tussen Breda en Oosterhout bij. En waar moet het in het noorden op uitdraaien? Een aansluiting bij Houten? Langs Nieuwegein? Je zult toch ERGENS op een bestaande lijn moeten aantappen, en het liefst buiten Utrecht-stad..
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 1 juni 2010 @ 21:15:30 #261
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_82208271
Ik zeg ondertunnelen. Dan kunnen de sporen meteen gedeeld worden met stellen van het GVU zodat Utrecht meteen een metro heeft

(Just kidding )
  dinsdag 1 juni 2010 @ 21:17:04 #262
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_82208367
Gewoon bij Teteringen het zand in en er pas bij de Leidscheveertunnel weer uit hmm Ik zeg DOEN!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_82208772
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_82208867
Gewoon aanleggen. Alle infrastructuur. Zowel spoor- als autosnelwegen.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 21:27:56 #265
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_82209058
Nee, even serieus. Je zou de spoorlijn na Everdingen verder de A27 kunnen laten volgen, en pas bij knooppunt Lunetten laat je hem los. Je takt dan ten noorden van Houten aan op de spoorlijn Utrecht - Den Bosch. Of het zin heeft om een boog aan te leggen richting Houten/Den Bosch betwijfel ik wel, ik denk dat een omgekeerde Y voldoende is; vanuit Utrecht komende ga je dan rechts richting Breda, of links richting Den Bosch.

Je kunt dan vrijwel de hele A27 volgen, volgens Google Maps ligt er niet zoveel in de buurt. Alleen bij Gorinchem en Oosterhout-Zuid zullen er wat problemen zijn, maar dat is op te lossen. Bij Breda (vlak voor afrit 16, Breda-Noord) verlaat de spoorweg de weg, en komt er een Y-situatie zodat je zowel richting Gilze-Rijen/Tilburg kunt als richting Breda / HSL / Roosendaal.

Het stuk Breda - A27-aftakking verdubbelen qua sporen zou dan geen overbodige luxe zijn, denk ik. Ook daar is in Breda al plaats voor, het is vooral bos wat er daar ligt. Je zult hoogstens een paar viaducten (zoals de Kapittelweg) moeten aanpassen.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 21:57:23 #266
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_82210882
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 21:27 schreef James1988 het volgende:
Nee, even serieus. Je zou de spoorlijn na Everdingen verder de A27 kunnen laten volgen, en pas bij knooppunt Lunetten laat je hem los. Je takt dan ten noorden van Houten aan op de spoorlijn Utrecht - Den Bosch.
Dan heb je dus ook nog een brug over het Amsterdam-Rijnkanaal nodig...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_82215533
Ik weet t niet, maar ik denk dat zo'n lijn wel degelijk nut kan hebben.

andere vraag: Waarom is er minimaal 1x per week onderhoud op de merwedelingelijn? Wat gebeurt daar dan allemaal? Het is meer dan op een druk IC traject.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_82215561
Dwarsliggers aanstampen.
pi_82216246
En dat duurt meer dan een jaar?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_82216336
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 23:18 schreef Ascendancy het volgende:
En dat duurt meer dan een jaar?
Moet iedere week opnieuw ofzo.
pi_82217525
En doe dat dan ook eens op Amsterdam-Utrecht *hobbel hobbel*
Waarom schudden VIRMs trouwens zo idioot heen en weer als ze over een rechtdoorgaande wissel rijden? Liggen die door de constructie hoger tov. de rest van het spoor ofzo in verband met verzakken?
pi_82220834
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 23:42 schreef TeringHenkie het volgende:
En doe dat dan ook eens op Amsterdam-Utrecht *hobbel hobbel*
Waarom schudden VIRMs trouwens zo idioot heen en weer als ze over een rechtdoorgaande wissel rijden? Liggen die door de constructie hoger tov. de rest van het spoor ofzo in verband met verzakken?
Het spoor daar is al járen aan het inklinken Anders was het ook allang vrijgegeven voor 200kmh, waar het voor aangelegd is, maar goed, dat is niet ver weg meer inmiddels, want het spoor schijnt redelijk vast te liggen. Kunnen ze op termijn weer de ERTMS bakens gaan terugplaatsen die ze eerst hebben weggehaald

[ Bericht 0% gewijzigd door davidov2009 op 02-06-2010 01:53:42 ]
Killing as few patients as possible.
  woensdag 2 juni 2010 @ 08:22:34 #273
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_82222129
De ERTMS op Amsterdam - Utrecht is anders al in gebruik hoor.
  woensdag 2 juni 2010 @ 08:37:56 #274
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_82222340
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 21:05 schreef Ascendancy het volgende:

Fles, de Merwedebrug is 4 banen.
Correctie: twee rijbanen met elk twee rijstroken.
  woensdag 2 juni 2010 @ 08:51:15 #275
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_82222602
Waarvan de stroken in het midden ook nog eens smaller zijn dan de buitenste.
  woensdag 2 juni 2010 @ 09:44:58 #276
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_82223962
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 08:22 schreef James1988 het volgende:
De ERTMS op Amsterdam - Utrecht is anders al in gebruik hoor.
"De" ERTMS? Er zijn zoveel levels en versies mogelijk, over welke gaat het hier dan?
En kan je verklaren hoe ERTMS dan in gebruik kan zijn terwijl dat niet in de treinen is ingebouwd.
  Redactie Sport woensdag 2 juni 2010 @ 10:05:11 #277
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_82224526
Er zijn testritten gehouden met een HSA-Traxx. Ik neem aan dat dat op level 2 is gebeurd, aangezien er geen ERTMS-seinen langs de baan staan (alleen normale seinen met een rij lampjes ernaast voor als het sein buiten werking is)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_82224697
MyCityDeals heeft dagkaarten voor 2 personen voor ¤ 19,95 ipv 89,20
pi_82224965
Oké dit was even fucked-up.. "Hmm waarom fietsen mensen gewoon over die gesloten overweg", fiets ook maar door, "Ah daar links staat een trein stil. Wat doen al die mannen-in-hesje daar? Waarom licht er een half lichaam op 't spoor? Oh wacht.. "
  woensdag 2 juni 2010 @ 11:12:32 #280
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_82226718
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 09:44 schreef ReisT het volgende:

[..]

"De" ERTMS? Er zijn zoveel levels en versies mogelijk, over welke gaat het hier dan?
En kan je verklaren hoe ERTMS dan in gebruik kan zijn terwijl dat niet in de treinen is ingebouwd.
De ERTMS Level 2-installatie zoals die door onze Canadese vrienden van Bombardier is aangelegd. Ik meen dat dit 2 maanden terug in gebruik is genomen, ook al zijn er nog geen NS-treinen die hier gebruik van maken... het systeem wat er ligt is namelijk dual signalling: ERTMS en ATB tegelijk.

Dit betekent dat goederentreinen die met bijvoorbeeld een Traxx of EuroSprinter rijden er gebruik van zouden kunnen maken, net als de ICE's en Thalyssen.
  Redactie Sport woensdag 2 juni 2010 @ 11:32:20 #281
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_82227461
Ware het niet dat er zo weinig Thalyssen rijden op Amsterdam-Utrecht
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_82227952
Hoeveel % van de jaarlijkse vertragingen wordt eigenlijk veroorzaakt door springers en dom volk wat over spoorlijnen loopt? Of vallen die laatste al onder de 30% vandalisme?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 2 juni 2010 @ 11:47:10 #283
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82228104
Zou wel mogen hoor, Thalys op Amsterdam - Utrecht.
Alhoewel de ICE ook vet is.

Ik blijf dit een vette trein vinden:

Shinkansen 500.
  woensdag 2 juni 2010 @ 11:49:25 #284
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82228189
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 11:43 schreef Ascendancy het volgende:
Hoeveel % van de jaarlijkse vertragingen wordt eigenlijk veroorzaakt door springers en dom volk wat over spoorlijnen loopt? Of vallen die laatste al onder de 30% vandalisme?
Veel. De meeste zelfdodingen vinden op het spoor plaats.
Informatie is te vinden in de Veiligheidsbalans van de IVW
Veiligheidsbalans 2008
Zie daar onder andere pagina 19.
pi_82228409
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 11:47 schreef greavy het volgende:
Zou wel mogen hoor, Thalys op Amsterdam - Utrecht.
Alhoewel de ICE ook vet is.

Ik blijf dit een vette trein vinden:
[ afbeelding ]
Shinkansen 500.
Waar moet die Thalys heen dan?
Dat kan dus pas als Breda-Utrecht aangelegd wordt. En ik ben voor. Lekker 2km van mijn huis treinen spotten. Dus niet die light-rail gtw's maar echte treinen

Inderdaad een sexy trein. Als ik een keer naar japan ga. Ga ik daar zeker een ritje mee maken
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 2 juni 2010 @ 13:24:40 #286
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_82232432
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 11:32 schreef dennistd het volgende:
Ware het niet dat er zo weinig Thalyssen rijden op Amsterdam-Utrecht
Weinig, maar zeker niet geen. Als er een verstoring is ergens tussen Amsterdam Centraal en Hoofddorp wordt de Thalys meestal omgeleid via Den Bosch / Utrecht. Op Ut - Asd zou men dan nog wat winst kunnen halen met ERTMS. Ut - Bd met 200 km/h langs de A27 mag van mij ook best wel.
pi_82233650
Maandje of 2 geleden nog een Thalys zien rijden tussen Amsterdam en Utrecht. Geen idee wat dat ging daar deed, maar er zal wel een storing zijn geweest.

Het is op den duur toch wel de bedoeling ERMTS in Nederlandse treinen te zetten? Is hier al meer over bekend?
  Redactie Sport woensdag 2 juni 2010 @ 15:24:50 #288
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_82238179
Vanmiddag even in Oldenzaal geweest:


LINT 41/H 38
Stoptrein uit Zutphen, te Oldenzaal


Loc 1769
Met de internationale trein uit Berlijn naar Schiphol, te Oldenzaal


MaK G1206 7103
Met een aantal ketelwagens uit Delden onderweg naar Bentheim, te Oldenzaal
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 2 juni 2010 @ 15:34:26 #289
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82238716
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 15:24 schreef dennistd het volgende:


[ afbeelding ]
Loc 1769
Met de internationale trein uit Berlijn naar Schiphol, te Oldenzaal

Die was zeker zwaar vertraagd?
Tr 240, 147 en 148 hadden allemaal ongeveer +60, en 146 staat op ongeveer +30.

Verder mooie pics!
  Redactie Sport woensdag 2 juni 2010 @ 15:47:28 #290
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_82239353
Dit was de 148 met +42
Zat wel achter de Syntus, dus kon in Hengelo ook niet meer voor de sprinter gezet worden. In Almelo had dat wel gekund, dan had ie misschien nog teruggekund naar +30
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 2 juni 2010 @ 16:03:50 #291
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82240111
En dat is niet gebeurd. Pas in Deventer mocht de 148 er voorbij.
Daar had misschien beter over nagedacht kunnen worden bij de TRDL.
  Redactie Sport woensdag 2 juni 2010 @ 16:07:06 #292
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_82240272
Nouja, het is een afweging die je maakt. Als je hem in Almelo ook wilt laten stoppen dan loopt ze sprinter minstens +6 ofzo op.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 2 juni 2010 @ 16:41:36 #293
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_82242028
precies. En dan is het 1 trein die al dik te laat is, nog wat meer te laat vs. 2 treinen in de plus. Je weet hoe de punctualiteitscijfers berekend worden he?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport woensdag 2 juni 2010 @ 17:04:04 #294
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_82243099
En waarschijnlijk zal ie wel buiten de punctualiteitscijfers vallen omdat de vertraging in het buitenland opgelopen is en er op het Nederlandse deel vervanging heeft gereden (neem ik aan dan)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 2 juni 2010 @ 17:14:36 #295
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_82243567
Dan is het dus simpelweg kiezen tussen Sprinter op tijd en Sprinter +6. Nou, dan weet je het wel

ff wat anders: Op 25 mei heb ik dit gemaild naar IVW
quote:
Ik lees met veel belangstelling altijd de onderzoeksrapporten na incidenten op het spoor. Ik ben eigenlijk heel benieuwd naar het verhaal over de botsing bij Barendrecht eind september 2009. Op welke termijn is daar een rapport over te verwachten?
Kreeg net antwoord:
quote:
Geachte heer Fles,

Net als u zijn wij heel benieuwd naar het rapport over het incident bij Barendrecht. Het is echter niet in onze hand.
Het onderzoek wordt verricht door De Onderzoeksraad voor de Veiligheid. (www.ovv.nl)
Het is ons niet bekend wanneer de OVV met haar rapport komt, naar verwachting duurt dit nog 6 tot 9 maanden.


Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geīnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Inspectie Verkeer en Waterstaat
Toezichteenheid Rail
Dus dan weten we dat
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 2 juni 2010 @ 17:33:23 #296
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_82244273
Haha, die eerste zin, lekker droog
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  woensdag 2 juni 2010 @ 18:19:08 #297
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_82245992
Nou prima toch?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 2 juni 2010 @ 18:46:51 #298
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_82247085
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 13:49 schreef KapiteinT het volgende:
Het is op den duur toch wel de bedoeling ERMTS in Nederlandse treinen te zetten? Is hier al meer over bekend?
NS heeft een paar keer een subsidieaanbod van Eurlings afgeslagen, het lijkt erop dat ERTMS niet zo'n haast heeft voor NSR...
pi_82248040
^^ Ja inderdaad, beetje raar misschien maar NS hecht daar niet zo'n waarde aan, die investeren liever in de stationsomgeving e.d.
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 10:05 schreef dennistd het volgende:
Er zijn testritten gehouden met een HSA-Traxx. Ik neem aan dat dat op level 2 is gebeurd, aangezien er geen ERTMS-seinen langs de baan staan (alleen normale seinen met een rij lampjes ernaast voor als het sein buiten werking is)
Precies, dat bedoelde ik, alleen Level 2 is actief.
Killing as few patients as possible.
pi_82249147
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:07 schreef davidov2009 het volgende:
^^ Ja inderdaad, beetje raar misschien maar NS hecht daar niet zo'n waarde aan, die investeren liever in de stationsomgeving e.d.
Het is ook de vraag of het met die kleine tijdwinst de investering waard is. Maar het zou leuk zijn als alle nieuwe treinen met ERMTS worden uitgerust en dat is bij SLT volgens mij niet het geval.

In Op De Rails stond deze maand wel een stukje over 160 rijden met een aanpassing van de ATB. Is hier al meer over bekend?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')