| 1 2 3 4 5 6 | 1) Lage-Zwaluwe - Moerdijk 0 2) Lage-Zwaluwe - Oosterhout 1 3) Zeeuwse Sloelijn 0 4)Maakt niet uit 5 Totaal: 6 |
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 11:28 schreef Socios het volgende:
Exclusief: Stoomtreinrit naar goederenspoor
Tactisch.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 11:28 schreef Socios het volgende:
Exclusief: Stoomtreinrit naar goederenspoor
Wij proberen het te plannen op een moment dat het niet zozeer in de weg ligt met andere evenementen op het spoor.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:46 schreef trainfreak het volgende:
Ik heb op HGBTF gestemd voor 'maakt mij niet uit'
Als het mogelijk zou zijn, probeer dan rekening te houden dat het in België dit jaar 175 jaar Belgische spoorwegen is... Er zijn daar ook wat evenementen gepland. (Ok, geen 01 die rijdt enzo, maar toch)
quote:Winterswijk-Arnhem
Dinsdag 1 Juni 15:25
Oorzaak
Tussen Zevenaar en Doetinchem rijden minder treinen door een seinstoring.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 17:00 uur verholpen.
Reisadvies
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:26 schreef Guppyfriend het volgende:
Ach, als we zo gaan beginnen, kunnen we Arnhem-Winterswijk hier ook nog wel even vermelden:
[..]
quote:ProRail rondt herstelwerkzaamheden af
1 juni 2010
De herstelwerkzaamheden op het traject Arnhem-Winterswijk zijn gereed. De afgelopen nachten zijn alle 280 printplaten vervangen. Tegelijkertijd is Syntus begonnen met uitbetaling van de eerste driehonderd aanvragen voor de reizigersvergoeding.
Printplaten
De vervanging van de printplaten tussen Didam en Terborg zijn vervangen nadat deze onderdelen van de zogenaamde assentellers storing vertoonden in combinatie met het gebruik van de magneetremmen van de treinen. Dit bleek na oplevering van de werkzaamheden na 6 mei. Sindsdien heeft ProRail dag en nacht gewerkt aan het vervangen van de printplaten.
Afronden werkzaamheden
ProRail verwacht dat met de aanpak van de assentellers op dit traject een grote storingsbron is weggenomen. Echter, gezien de hoogfrequente verbinding op dit enkel spoor, zal de reiziger bij relatief kleine storingen ook in de toekomst nog altijd hinder kunnen ondervinden. De komende weken werkt ProRail nog aan het afronden van de werkzaamheden. Er staat nog veel materiaal langs het spoor dat zal worden opgeruimd. Ook vinden er nog kleinere restwerkzaamheden plaats.
Aanvragen reizigersvergoeding ontvangen
ProRail en Syntus bieden reizigers een eenmalige vergoeding voor de grote hoeveelheid vertragingen in de afgelopen periode. Inmiddels is bij ruim driehonderd aanvragen tot uitbetaling overgegaan. Deze reizigers ontvangen binnenkort de vergoeding op hun rekening. Helaas ontvangt Syntus veel onvolledige aanvragen. Deze mensen worden verzocht alsnog de benodigde documenten (zoals kopie vervoerbewijzen) toe te sturen. Meer informatie over de reizigersvergoeding is te vinden op www.syntus.nl.
Bron: ProRail
Het is niet voor niets de Nederlandse Bermuda Driehoekquote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:34 schreef Ascendancy het volgende:
Wat een wanprestatie levert dat bedrijf daar.
Na al die maanden moet je toch inmiddels wel gevonden kunnen hebben wat het probleem is.
De techniek is van hunzelf.
Zolang Eurlings zijn duimen omhoog steekt à la Nina Brink, zal er niets veranderen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:34 schreef Ascendancy het volgende:
Wat een wanprestatie levert dat bedrijf daar.
Na al die maanden moet je toch inmiddels wel gevonden kunnen hebben wat het probleem is.
De techniek is van hunzelf.
Ik denk niet dat reizigers eeuwig die GtbV-formuliertjes blijven invullen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:32 schreef greavy het volgende:
[..]
ProFail heeft net laten weten dat alle 280 chips zijn vernieuwd
[..]
Moeten ze het niet op Arnhem - Winterswijk willen proberen, want daar zijn te veel storingenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:44 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat reizigers eeuwig die GtbV-formuliertjes blijven invullen.
Een passende reactie van de topmannen Syntus en ProRail is dat ze zich gezamenlijk verontschuldigen voor hun geleverde wanprestaties.
De kans dat beiden 'zelfmoord plegen' is overigens groter dan de kans dat ze publiekelijk door het stof gaan...
Richard de Mos moet het een keer proberen als verkeersminister.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:44 schreef Ascendancy het volgende:
PVV: "geld naar het spoor? Dat ligt er toch allang"
Nou ik denk het wel andersquote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:44 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
quote:'s-Hertogenbosch-Eindhoven/Tilburg
Dinsdag 1 Juni 15:48
Oorzaak
Tussen 's-Hertogenbosch en Tilburg/Vught rijden minder treinen door een wisselstoring.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 17:30 uur verholpen.
quote:Roosendaal-Breda
Dinsdag 1 Juni 15:35
Oorzaak
Tussen Roosendaal en Breda rijden minder treinen door een seinstoring.
Verwachting
De verstoring is naar verwachting rond 16:45 uur verholpen.
Jupquote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Moet nou echt ELKE storing hier gemeld worden??
Wil je een RSS-feed in de OP?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Moet nou echt ELKE storing hier gemeld worden??
Die excuses zijn vorige week paginagroot in de lokale kranten gepubliceerd.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:44 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Een passende reactie van de topmannen Syntus en ProRail is dat ze zich gezamenlijk verontschuldigen voor hun geleverde wanprestaties.
De kans dat beiden 'zelfmoord plegen' is overigens groter dan de kans dat ze publiekelijk door het stof gaan...
Het zou pas nieuws zijn als ze de IC naar Enschede op spoor 3 in Almelo binnen zouden nemenquote:
Wacht maar tot ze daar aan het werk gaanquote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:20 schreef Guppyfriend het volgende:
Nee, want het gaat ook heel vaak goed! In de iets meer dan anderhalf jaar dat ik nou van Arnhem naar Utrecht ga, heb ik pas twee keer echt om moeten rijden. En de overige vertraging is ook niet noemenswaardig. En dat is ook wel heel fijn
Ik weet t...quote:Op dinsdag 1 juni 2010 17:01 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Wacht maar tot ze daar aan het werk gaan
De keuze is gevallen op Lage Zwaluwe - Oosterhout.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Is de keuze nou gevalen of zijn er drie opties?
Je hoeft niet elke keer die hele lap mee te kopiëren![]()
Moerdijk ben ik al geweest trouwens.
Vanaf Lage Zwaluwe kun je er wel gewoon komen hoorquote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:24 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk niet dat je ver gaat komen richting Oosterhout: http://www.verlatenspoor.nl/reportage21-2.htm
Spoor is deels opgebroken
Jup. Gilze-Rijen - Oosterhout is opgebroken.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:43 schreef dennistd het volgende:
[..]
Vanaf Lage Zwaluwe kun je er wel gewoon komen hoor
Ik zie het. Lijn lijkt ook nog in gebruik te zijnquote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:25 schreef greavy het volgende:
Hmm, vreemd. De SSN gaf zelf de mogelijkheid naar Oosterhout.
Lukt dat alsnog niet, zullen wij voor Moerdijk gaan.
En wij vertrekken uit Lage-Zwaluwe, niet uit Gilze-Rijen
Kijk ook maar op Google Maps, de lijn is er nog steeds.
Op Lage-Zwaluwe - Oosterhout rijdt 1x per dag een goederentrein van Railion / DB Schenker.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik zie het. Lijn lijkt ook nog in gebruik te zijn
Ook best. Als we dan verder verstoken blijven van alle meldingen over losse draadjes in schubbenkuttenveen waar niemand last van heeft en het topic verder kunnen gebruiken voor interessante zaken zoals reisverslagen, plaatjes etc, vind ik het een goed ideequote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:35 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Doe eens niet zo conservatief.
Kom ik met ideeën, is het weer niet goed...
Dat is net zoiets als de spoorlijn over de afsluitdijk geloof ik. Iedereen heeft het er eens in de zoveel jaar over, alleen het komt er nooit van.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:21 schreef James1988 het volgende:
Jammer dat Gilze-Rijen - Oosterhout is opgebroken. Het spoor vanaf Gz naar Oosterhout lag er tot vorig jaar nog, maar is toen opgebroken volgens mij. Hopelijk krijgt Oosterhout weer een spooraansluiting mocht de spoorlijn Breda - Utrecht worden aangelegd.
Voor reizigers bedoel ik.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:24 schreef Zug-Chef het volgende:
Oosterhout heeft een spoorverbinding hoor. En er komt vrijwel elke werkdag nog een trein ook.
Het verschil is dat de A27 steeds verder dichtslibt en dat er dringend ingegrepen moet worden door de snelweg te verbreden. Studies hebben al aangetoond dat het kostenefficiënter is om dan meteen een spoorweg aangelegd wordt, dan dat dat later wordt gedaan. Bovendien is er een behoorlijk reizigerspotentieel en is het meteen een uitwijkroute voor wanneer een van de andere routes platligt.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is net zoiets als de spoorlijn over de afsluitdijk geloof ik. Iedereen heeft het er eens in de zoveel jaar over, alleen het komt er nooit van.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |