NS rijdt ook gewoon tot Oldenzaal neem ik aan hoor, alleen op zondag moet er wel overgestapt worden in Hengelo (dan rijdt Syntus hun eigen uursdienst Zutphen-Oldenzaal en Hengelo-Oldenzaal, NS rijdt dan maar tot Hengelo om zo Zutphen-Hengelo ook een halfuursdienst te geven).quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:27 schreef thats-me het volgende:
Ja maar NS rijd nu extra op Zutphen - Hengelo, syntus rijdt nog gewoon zijn treinen Zutpen - Oldenzaal.
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 07:50 schreef Ireyon het volgende:
"Wegens materiaalproblemen is er bij de internationale trein geen 1ste klas aanwezig".. Ben benieuwd wat er dan straks aan komt rijden..
En daar is weer iemand voor de treinquote:Eindhoven-Tilburg
Donderdag 22 Oktober 10:49Oorzaak Tussen Tilburg en Oisterwijk rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Er rijden stopbussen.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 12:00 uur verholpen.
Reisadvies Reizigers tussen Eindhoven en Rotterdam Centraal kunnen omreizen via Utrecht Centraal.
Reizigers tussen Eindhoven en Tilburg kunnen omreizen via s-Hertogenbosch.
Leuk verslag, maar wat is het verschil tussen een nieuwe en een oude SLT?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:24 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Een nieuw type SLT welke op het laatste perron staat. Gekoppeld met een ouder type SLT.
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Tevens jammer van weinig bordjes op Loenen en ImmenbergerwegStaat daar sowieso wel wat? Enfin, een ritje stoomtrein is altijd leuk natuurlijk
Eén enkel V'tje van Den Haag naar Venlo? Hilarischquote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:47 schreef Irritatie100 het volgende:
Joepie, vanmorgen een Plan V op de 1900
Dat klopt.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:49 schreef dennistd het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bij de immenbergweg zit net zo'n bordje dacht ik, maar die hangt aan de steunwand van het viaduct.
De SLT is de nieuwe sprinter.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:48 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Leuk verslag, maar wat is het verschil tussen een nieuwe en een oude SLT?
In de tijd van ICR reden de laatste Intercity´s van Limburg naar de Randstad met een V´tje.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:52 schreef James1988 het volgende:
Eén enkel V'tje van Den Haag naar Venlo? Hilarisch
Niet zeuren, vorige week had ik DD-AR naar Vlissingenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:47 schreef Irritatie100 het volgende:
Joepie, vanmorgen een Plan V op de 1900
Actie tegen de zwartrijders?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 18:58 schreef Ofyles2 het volgende:
BELANGRIJKE INFO:
15 november is geen treinverkeer mogelijk tussen Almere Oostvaarders en Lelystad Centrum vanwege werkzaamheden aan de Hanzelijn.
De door jouw gefotografeerde stuurstand is een DDM1 Stuurstand (De walvis, zie de sticker bij de 2e deur). Deze kan onmogelijk gekoppeld zijn aan een 1700-loc gezien deze niet compatibel met elkaar zijn. Daarbij komt dat DDM1 rode banken heeft (Op stuurstand Panda na) en dus geen DD-AR is...quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:24 schreef greavy het volgende:
FOTOREPORTAGE VSM-RIT 21-10-2009
Vertrek vanaf Zwijndrecht Richting Apeldoorn (NS-traject) om daar de VSM Stoomtrein naar Eerbeek te nemen, en weer terug te gaan.
[ afbeelding ]
Een DD-AR waarvan ik het treinstel nummer niet heb kunnen lezen. Deze had echter een zeer schone loc 1702 aan de andere kant van de trein.
Geeft niks, die scoren hier alweer de gelijkmakerquote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Actie tegen de zwartrijders?
De E-loc 1702 zat er wel degelijk aan vast, omdat ik deze met eigen ogen heb zien staan.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 22:01 schreef weps het volgende:
[..]
De door jouw gefotografeerde stuurstand is een DDM1 Stuurstand (De walvis, zie de sticker bij de 2e deur). Deze kan onmogelijk gekoppeld zijn aan een 1700-loc gezien deze niet compatibel met elkaar zijn. Daarbij komt dat DDM1 rode banken heeft (Op stuurstand Panda na) en dus geen DD-AR is...
Verder een prima reportage.
Da's heul geen puntquote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:00 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat klopt.
Heb inderdaad geen foto's van de bordjes gemaakt. Niet bij stil gestaan, toen ik de mogelijkheid had...
Dan zou er ook niets rijden tussen Weesp en Oostvaarders, de Flevolijn is de tuiglijn bij uitstek, vooral 's avonds en in het weekeinde.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Actie tegen de zwartrijders?
Ja maar, een 1700 kan naar mijn weten niet met een DDM-1 stuurstand praten. Dus ik snap het niet...quote:Op donderdag 22 oktober 2009 22:21 schreef greavy het volgende:
[..]
De E-loc 1702 zat er wel degelijk aan vast, omdat ik deze met eigen ogen heb zien staan.
Niet zo luid, er lezen Almeerders mee.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Geeft niks, die scoren hier alweer de gelijkmaker
Ik kan me van kortgeleden nog een ritje Euskirchen - Köln herinneren, dat was ook NIET normaalquote:Op donderdag 22 oktober 2009 23:18 schreef Ofyles2 het volgende:
de Flevolijn is de tuiglijn bij uitstek, vooral 's avonds en in het weekeinde.
Luidruchtig? Vandalistische neigingen?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 23:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik kan me van kortgeleden nog een ritje Euskirchen - Köln herinneren, dat was ook NIET normaalWat een tokkies
Duitsche tokkies inclusief leren jekkies, matjes in de nek en vlasachtige snorretjes?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 23:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik kan me van kortgeleden nog een ritje Euskirchen - Köln herinneren, dat was ook NIET normaalWat een tokkies
Hmm, vreemd dan..quote:Op donderdag 22 oktober 2009 23:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja maar, een 1700 kan naar mijn weten niet met een DDM-1 stuurstand praten. Dus ik snap het niet...
Bron: De Stentorquote:VSM doet in herfstvakantie goede zaken
donderdag 22 oktober 2009 | 08:00 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 22 oktober 2009 | 08:14
Tekstgrootte
foto Cees Baars
APELDOORN - De Herfstritten van de Veluwse Stoomtrein Maatschappij (VSM) slaan goed aan bij het publiek.
Gistermiddag stapten ongeveer tweehonderd mensen in vanaf het perron aan de Laan van de Mensenrechten. De tocht ging naar station Beekbergen in Lieren, waar de reizigers drie kwartier de tijd hadden om te genieten van het depot. Vervolgens ging het door het bos naar Loenen en Eerbeek, voor de terugreis werd ingezet. Ook vandaag vertrekt de trein om 13.25 uur vanaf station Apeldoorn om dezelfde rit te maken. Dat gebeurt volgende week ook, op dinsdag, woensdag en donderdag. Dat het dan in deze regio geen herfstvakantie meer is, maakt voor de VSM niet zoveel uit. De liefhebbers komen uit het hele land en met de trein zijn mensen vanuit bijvoorbeeld Rotterdam in iets meer dan een uur in Apeldoorn.
Daar kan je zeker van uit gaan maar de loc staat niet op jouw foto. Ik zien alleen een foto van een DDM1-stuurstand en die rijden altijd in combinatie met een 1800. Als er echt een 1700 achterop zat was er dus iets heel vreemds aan de hand. Weet je wel zeker dat die 1702 bij dezelfde trein hoorde als die foto?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 23:33 schreef greavy het volgende:
[..]
Hmm, vreemd dan..
Ik ga er vanuit dat de nummering op de loc toch wel degelijk klopt?
Ik weet niet hoe de A2 er aan toe is dit weekend...quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 07:57 schreef ReisT het volgende:
Den Helder-Eindhoven in 4:39... wel raar dat er dit weekend geen snelbus Utrecht-Den Bosch rijdt, die is toch een uur sneller dan die omgeleide trein.
Beide. Medereizigers lastigvallen, roken in de trein, dat soort werk. Geen personeel te zien uiteraardquote:Op donderdag 22 oktober 2009 23:30 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Luidruchtig? Vandalistische neigingen?
Ik zie er niet veel nieuws in. Als je niet gecontroleerd wordt kan je vergelijkbare trucjes uithalen met papieren kaartjes. Het zou zo moeten zijn dat bij een controle door een conducteur de GPS-locatie/tijd/trein/eerst volgende uitstapstation zou moeten geworden geregistreerd. Alleen maar controleren of iemand wel is ingechecked is hetzelfde als een conducteur die vraagt of iedereen een kaartje heeft en dan gewoon doorloopt.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Geeft niks, die scoren hier alweer de gelijkmaker
Mja, daar heb je eigenlijk wel gelijk in denk ik. Ik ben echt benieuwd hoe het gaat uitpakken met die flutkaart. Ik heb er nog altijd geen greintje fiducie in, om eerlijk te zijnquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 09:14 schreef Fixers het volgende:
Alleen maar controleren of iemand wel is ingechecked is hetzelfde als een conducteur die vraagt of iedereen een kaartje heeft en dan gewoon doorloopt.
Je kunt nu toch al nationwide met dat ding met NS reizen? Persoonlijk gebruik ik 'm al een tijd in de metro in Rotterdam (moest wel), en het moet nu ook in Amsterdam. Eigenlijk nog geen problemen gehad daar. De tram is een ander verhaal: daar wel eens gehad dat inchecken wel ging, en halverwege alle apparaten er mee kapten. Nu was het reizen op abonnement dus het kostte me geen geld, maar andere reizigers zijn dan wel de lul.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 09:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja, daar heb je eigenlijk wel gelijk in denk ik. Ik ben echt benieuwd hoe het gaat uitpakken met die flutkaart. Ik heb er nog altijd geen greintje fiducie in, om eerlijk te zijn![]()
Wanneer gaan we nationwide over eigenlijk? @ Fahrplanwechsel half december?
Gisteren hing er in de Protos nog een blaadje dat men er voorlopig niet met de OV-Chipkaart kon reizen?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 09:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik bedoel dat Veo en Syn en CXX en ARR er ook klaar voor zijn, ook qua treinen![]()
Ik flikker mijn geld liever in de kroeg over balk eigenlijk.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 09:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik bedoel dat Veo en Syn en CXX en ARR er ook klaar voor zijn, ook qua treinen![]()
Ik wil weleens gewoon een kris-kras-klodder-hobbyrondje gaan maken met de OVC tegen die tijd en kijken wat er allemaal mis gaat en hoeveel overbodige handelingen ik moet verrichten. En hoeveel geld het me meer kost dan een kruidvatkaartje en wat strippen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |