abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73922809
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 18:13 schreef davidov2009 het volgende:

Btw, wat zou Arriva in vredesnaam gaan doen met die honderden bussen die ze over hebben? QBuzz heeft namelijk 400 nieuwe stuks besteld bij Merdcedez. Blijkbaar heeft Arriva nog niet gehoord van leasen/verkopen; 'nieuw stickertje' met QBuzz en je spaart het milieu
De concessie kan ook best inhouden dat er met nieuwe bussen moet worden gereden. Dan is het dus geen optie om de 'oude' bussen van Arriva over te nemen. En wanneer moet QBuzz beginnen met rijden? Een bestelling van 400 bussen bij de fabriek is ook niet morgen of overmorgen klaar. Best kans dat die dingen dus gewoon geleased worden.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 21 oktober 2009 @ 18:57:34 #92
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73922921
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 18:13 schreef davidov2009 het volgende:

Btw, wat zou Arriva in vredesnaam gaan doen met die honderden bussen die ze over hebben? QBuzz heeft namelijk 400 nieuwe stuks besteld bij Merdcedez. Blijkbaar heeft Arriva nog niet gehoord van leasen/verkopen; 'nieuw stickertje' met QBuzz en je spaart het milieu
Deels gaan ze naar Waterland, Dordrecht, Ameland en Terschelling. De rest zal wel naar Arriva in het buitenland gaan of verkocht worden.
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 18:54 schreef Light het volgende:

[..]

De concessie kan ook best inhouden dat er met nieuwe bussen moet worden gereden. Dan is het dus geen optie om de 'oude' bussen van Arriva over te nemen. En wanneer moet QBuzz beginnen met rijden? Een bestelling van 400 bussen bij de fabriek is ook niet morgen of overmorgen klaar. Best kans dat die dingen dus gewoon geleased worden.
Qbuzz begint op 13 december. Als het goed is zal alles op tijd gereed zijn.

En nu weer terug naar de treinen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73923388
Grappig om te zien wat een storingkje bij Schiphol allemaal kan doen Mensen stonden tot in Nijmegen voor lul. Utrecht Centraal was een puinzooi. Amsterdam Centraal zal wel niet veel beter geweest zijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 21 oktober 2009 @ 20:07:30 #94
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_73925494
quote:
Zwolle-Amersfoort
Woensdag 21 Oktober 20:03Oorzaak Tussen Amersfoort en Zwolle langere reistijd door een sein- en overwegstoring.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 21:30 uur verholpen.
Reisadvies

Schiphol-Hilversum/Lelystad Centrum/Utrecht Centraal
Woensdag 21 Oktober 19:42Oorzaak Tussen Schiphol en Utrecht Centraal rijden minder treinen door een defect aan het spoor.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies
Gaat weer lekker. Die schiphol vice versa is er al langer, maar nu ook een sein en overweg storing tussen amersfoort en zwolle

Utrecht was idd een tering bende, daardoor moest ik in een sprintje trekken naar me trein, omdat hij vanaf een ander spoor vertrok.... & vanaf Utrecht met de stoptrein naar Rotterdam Centraal lijkt me geen goed plan


Ben tevens nu bezig met een deel van het reisverslag
pi_73925841
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 19:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Grappig om te zien wat een storingkje bij Schiphol allemaal kan doen Mensen stonden tot in Nijmegen voor lul. Utrecht Centraal was een puinzooi. Amsterdam Centraal zal wel niet veel beter geweest zijn
Intercity´s Schiphol - Apeldoorn reden over de ´oude route´ en stopten daarbij NIET te Amsterdam Centraal.
pi_73925931
Tussen Nijmegen en Amsterdam Zuid, of MINIMAAL Utrecht, had gewoon gependeld kunnen en moeten worden. Maar opheffen is makkelijker natuurlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73926186
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 14:21 schreef Socios het volgende:
Apeldoorn heeft een vestiging van restauratie ´Het Station´. Verder zijn er geloof ik aan de rand van het stationsplein nog wat ´tentjes´.
De informatie op de NS-site klopt niet helemaal
'Het Station' zat er voor de verbouwing. Daarna kwam La Place, maar die is helaas inmiddels weer gesloten. Nu heeft Apeldoorn geen restauratie meer, maar wel o.a. Smullers, AH to Go, Swirl's...
pi_73926372
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 21:25 schreef SpeedyRich het volgende:
Hengelo - Zupthen doet NS R dat of NS Regio ?
Iedereen heeft het over Hengelo-Zutphen, maar dit traject loopt toch echt door tot Oldenzaal
pi_73931110
Ja maar NS rijd nu extra op Zutphen - Hengelo, syntus rijdt nog gewoon zijn treinen Zutpen - Oldenzaal.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 22:28:55 #100
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_73931199
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 20:25 schreef -Sprinter- het volgende:

[..]

De informatie op de NS-site klopt niet helemaal
'Het Station' zat er voor de verbouwing. Daarna kwam La Place, maar die is helaas inmiddels weer gesloten. Nu heeft Apeldoorn geen restauratie meer, maar wel o.a. Smullers, AH to Go, Swirl's...
Daar kwam ik ook achter
Gelukkig had ik broodjes bij de Broodzaak gehaald op Rotterdam C.

Wat ik kon vinden, was een Smullers, AH To Go en een Kiosk.
  Redactie Sport woensdag 21 oktober 2009 @ 22:46:50 #101
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73932028
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 22:27 schreef thats-me het volgende:
Ja maar NS rijd nu extra op Zutphen - Hengelo, syntus rijdt nog gewoon zijn treinen Zutpen - Oldenzaal.
NS rijdt ook gewoon tot Oldenzaal neem ik aan hoor, alleen op zondag moet er wel overgestapt worden in Hengelo (dan rijdt Syntus hun eigen uursdienst Zutphen-Oldenzaal en Hengelo-Oldenzaal, NS rijdt dan maar tot Hengelo om zo Zutphen-Hengelo ook een halfuursdienst te geven).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_73932382
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 22:28 schreef greavy het volgende:
Daar kwam ik ook achter
Sorry.
pi_73939111
"Wegens materiaalproblemen is er bij de internationale trein geen 1ste klas aanwezig".. Ben benieuwd wat er dan straks aan komt rijden..
  donderdag 22 oktober 2009 @ 08:30:16 #104
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_73939433
Vol hangen met 2e klas. Kunnen de andere ook eens zitten.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 08:32:04 #105
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_73939455
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 07:50 schreef Ireyon het volgende:
"Wegens materiaalproblemen is er bij de internationale trein geen 1ste klas aanwezig".. Ben benieuwd wat er dan straks aan komt rijden..
pi_73939715
Hmm het is dus gewoon de I10 stam met Traxx ervoor en omgekeerde rijtuigvolgorde..
  donderdag 22 oktober 2009 @ 10:56:06 #107
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_73942473
quote:
Eindhoven-Tilburg
Donderdag 22 Oktober 10:49Oorzaak Tussen Tilburg en Oisterwijk rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Er rijden stopbussen.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 12:00 uur verholpen.
Reisadvies Reizigers tussen Eindhoven en Rotterdam Centraal kunnen omreizen via Utrecht Centraal.
Reizigers tussen Eindhoven en Tilburg kunnen omreizen via s-Hertogenbosch.
En daar is weer iemand voor de trein
pi_73943290
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 08:32 schreef JDude het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dan hebben die dingen tegenwoordig toch echt mooiere kleuren naar mijn mening .
  donderdag 22 oktober 2009 @ 13:24:08 #109
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_73947197
FOTOREPORTAGE VSM-RIT 21-10-2009
Vertrek vanaf Zwijndrecht Richting Apeldoorn (NS-traject) om daar de VSM Stoomtrein naar Eerbeek te nemen, en weer terug te gaan.



Een schone Mat’64, welke als stoptrein richting Rotterdam reed (10.10 uit Zwijndrecht).
Treinstellen 453 en 447 waren dit.


Een gekoppelde V-IRM IV welke ook zeer schoon was, Het ging hier om treinstellen 9546 & 9516.


Een DD-AR (of DDM1) waarvan ik het treinstel nummer niet heb kunnen lezen. Deze had echter een zeer schone loc (nummer vergeten op te schrijven) aan de andere kant van de trein.


De ICM met als treinstellen 4027 & 4023 als Intercity naar Enschede. Door geplande werkzaamheden reed deze trein niet verder dan Apeldoorn.


Hier treinstel 4023 aan de achterzijde van de 4027.


Een nieuw type SLT welke op het laatste perron staat. Gekoppeld met een SGM


Een drukte op Utrecht bij de roltrappen.. Zoals meestal


Het DM'90 naar Zutphen. Treinstel nummer niet op gelet.



Je ziet het, je moet naar de NS bussen. Duidelijk dus. Tot hier. Later zie je geen borden meer, maar ook geen NS personeel wat je te woord kan staan.


Daar moest ik heen, naar de Stoomtrein.


Vanaf Spoor 3 het perron waar de VSM stopt.


Het perron ligt hier vele malen lager, als het normale NS perron.


Een DM'90 welke binnenkomt vanuit Zutphen met treinstellen 3401 & 3444. Conducteur zat in de cabine te roken, met het raampje open.


De loc 52 3879 komt binnen van de VSM. Wagons natuurlijk ook.




De loc is aan het kop maken, om weer terug te kunnen richting Beekbergen.


Loc 50 3564


Loc 23 076


Loc 52 8053


Loc 44 1593-1


Loc 441085 welke niet meer gebruikt zal worden.


Kolen worden bijgevuld, 7 keer werd er geschept.


Een foto vanaf de achterste wagon van de trein, gericht naar achteren.


Een klein stationnetje, Immenbergweg, waar we snel weg waren.


Halte Loenen. Hier gingen er tevens fietsen de trein in. Via de rolstoellift, half naar beneden, en fiets gewoon tillen dus.


Een overweg vlak voor Eerbeek.




Het kopmaken van de Loc in Eerbeek.


Het weer vastkoppelen van de loc.


Hier moet het verkeer d.m.v. de rode vlag gewaarschuwd worden. Hij gebruikte de lampen niet.


De trein stroomt grotendeels leeg, wanneer we weer terug waren op Beekbergen. Ik moest nog door tot Apeldoorn.


Bij overwegen waar nodig ging deze man met de rode vlag staan.


Je rijd een groot deel pal naast de weg.


De loc maakt weer kop in Apeldoorn, om terug naar Beekbergen te gaan, tevens zijn eindpunt.

Dit waren me foto’s.
Een uitgebreid reisverslag zal ik nog posten dmv een link naar me weblog.

[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 23-10-2009 00:43:14 ]
pi_73947489
"welke"

Wat is er gebeurd met "die"?

Tevens jammer van weinig bordjes op Loenen en Immenbergerweg Staat daar sowieso wel wat? Enfin, een ritje stoomtrein is altijd leuk natuurlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 oktober 2009 @ 13:34:26 #111
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73947529
Mooie platen

De VSM is tof
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73947961
Joepie, vanmorgen een Plan V op de 1900
pi_73948013
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 13:24 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Een nieuw type SLT welke op het laatste perron staat. Gekoppeld met een ouder type SLT.
Leuk verslag, maar wat is het verschil tussen een nieuwe en een oude SLT?
  Redactie Sport donderdag 22 oktober 2009 @ 13:49:07 #114
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73948026
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 13:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Tevens jammer van weinig bordjes op Loenen en Immenbergerweg Staat daar sowieso wel wat? Enfin, een ritje stoomtrein is altijd leuk natuurlijk

Bij de immenbergweg zit net zo'n bordje dacht ik, maar die hangt aan de steunwand van het viaduct.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 22 oktober 2009 @ 13:52:29 #115
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73948140
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 13:47 schreef Irritatie100 het volgende:
Joepie, vanmorgen een Plan V op de 1900
Eén enkel V'tje van Den Haag naar Venlo? Hilarisch
  donderdag 22 oktober 2009 @ 14:00:02 #116
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_73948450
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 13:49 schreef dennistd het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Bij de immenbergweg zit net zo'n bordje dacht ik, maar die hangt aan de steunwand van het viaduct.
Dat klopt.

Heb inderdaad geen foto's van de bordjes gemaakt. Niet bij stil gestaan, toen ik de mogelijkheid had...
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 13:48 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Leuk verslag, maar wat is het verschil tussen een nieuwe en een oude SLT?
De SLT is de nieuwe sprinter.
Ik bedoel gekoppeld met de SGM
Moet het even editten dus
pi_73949823
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 13:52 schreef James1988 het volgende:
Eén enkel V'tje van Den Haag naar Venlo? Hilarisch
In de tijd van ICR reden de laatste Intercity´s van Limburg naar de Randstad met een V´tje.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 14:46:32 #118
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_73950861
Nice work, sir.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 15:28:29 #120
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_73951827
Ik heb ook nog een paar geluidsopnames, dus post ik die ook even:
Geluidsclip 1
Geluidsclip 2
Geluidsclip 3
Geluidsclip 4
Geluidsclip 5
Geluidsclip 6

Het is met een mobiele telefoon opgenomen, deze clips, dus de kwaliteit zal niet altijd het beste zijn.

Dezen was ik al helemaal vergeten..
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 oktober 2009 @ 15:34:05 #121
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73952013
@greavy: vroeger was Stroe idd een gewoon station. Bij werkzaamheden tussen Stroe en Amersfoort is het nog wel eens in gebruik, omdat de A1 er goed bereikbaar is.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Station_Stroe
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 22 oktober 2009 @ 15:50:53 #122
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_73952643
Aha, bedankt voor de informatie Peterselieman
Ik vroeg het me af..
  donderdag 22 oktober 2009 @ 18:58:57 #123
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73958683
BELANGRIJKE INFO:

15 november is geen treinverkeer mogelijk tussen Almere Oostvaarders en Lelystad Centrum vanwege werkzaamheden aan de Hanzelijn.
pi_73960849
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 13:47 schreef Irritatie100 het volgende:
Joepie, vanmorgen een Plan V op de 1900
Niet zeuren, vorige week had ik DD-AR naar Vlissingen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 oktober 2009 @ 20:12:36 #125
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73960946
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 18:58 schreef Ofyles2 het volgende:
BELANGRIJKE INFO:

15 november is geen treinverkeer mogelijk tussen Almere Oostvaarders en Lelystad Centrum vanwege werkzaamheden aan de Hanzelijn.
Actie tegen de zwartrijders?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73965135
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 13:24 schreef greavy het volgende:
FOTOREPORTAGE VSM-RIT 21-10-2009
Vertrek vanaf Zwijndrecht Richting Apeldoorn (NS-traject) om daar de VSM Stoomtrein naar Eerbeek te nemen, en weer terug te gaan.


[ afbeelding ]
Een DD-AR waarvan ik het treinstel nummer niet heb kunnen lezen. Deze had echter een zeer schone loc 1702 aan de andere kant van de trein.
De door jouw gefotografeerde stuurstand is een DDM1 Stuurstand (De walvis, zie de sticker bij de 2e deur). Deze kan onmogelijk gekoppeld zijn aan een 1700-loc gezien deze niet compatibel met elkaar zijn. Daarbij komt dat DDM1 rode banken heeft (Op stuurstand Panda na) en dus geen DD-AR is...

Verder een prima reportage.
pi_73965184
Fail...
pi_73965995
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Actie tegen de zwartrijders?
Geeft niks, die scoren hier alweer de gelijkmaker
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 22 oktober 2009 @ 22:21:11 #129
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_73966032
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 22:01 schreef weps het volgende:

[..]

De door jouw gefotografeerde stuurstand is een DDM1 Stuurstand (De walvis, zie de sticker bij de 2e deur). Deze kan onmogelijk gekoppeld zijn aan een 1700-loc gezien deze niet compatibel met elkaar zijn. Daarbij komt dat DDM1 rode banken heeft (Op stuurstand Panda na) en dus geen DD-AR is...

Verder een prima reportage.
De E-loc 1702 zat er wel degelijk aan vast, omdat ik deze met eigen ogen heb zien staan.
En dat het een DDM1 was, wist ik dus niet. Zal het direct aanpassen in de reportage.

Heb er alleen geen foto van, omdat de trein net weg reed en de camera niet goed wou meewerken
pi_73968158
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 14:00 schreef greavy het volgende:

[..]

Dat klopt.

Heb inderdaad geen foto's van de bordjes gemaakt. Niet bij stil gestaan, toen ik de mogelijkheid had...
Da's heul geen punt Gaat me er meer om of ze er staan of niet, de foto moet ik toch zelf gemaakt hebben
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 22 oktober 2009 @ 23:18:20 #131
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73968241
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Actie tegen de zwartrijders?
Dan zou er ook niets rijden tussen Weesp en Oostvaarders, de Flevolijn is de tuiglijn bij uitstek, vooral 's avonds en in het weekeinde.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 23:20:50 #132
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73968322
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 22:21 schreef greavy het volgende:

[..]

De E-loc 1702 zat er wel degelijk aan vast, omdat ik deze met eigen ogen heb zien staan.
Ja maar, een 1700 kan naar mijn weten niet met een DDM-1 stuurstand praten. Dus ik snap het niet...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 22 oktober 2009 @ 23:21:10 #133
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73968333
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Geeft niks, die scoren hier alweer de gelijkmaker
Niet zo luid, er lezen Almeerders mee.
pi_73968554
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 23:18 schreef Ofyles2 het volgende:

de Flevolijn is de tuiglijn bij uitstek, vooral 's avonds en in het weekeinde.
Ik kan me van kortgeleden nog een ritje Euskirchen - Köln herinneren, dat was ook NIET normaal Wat een tokkies
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 22 oktober 2009 @ 23:30:53 #135
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73968677
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 23:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik kan me van kortgeleden nog een ritje Euskirchen - Köln herinneren, dat was ook NIET normaal Wat een tokkies
Luidruchtig? Vandalistische neigingen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')