De concessie kan ook best inhouden dat er met nieuwe bussen moet worden gereden. Dan is het dus geen optie om de 'oude' bussen van Arriva over te nemen. En wanneer moet QBuzz beginnen met rijden? Een bestelling van 400 bussen bij de fabriek is ook niet morgen of overmorgen klaar. Best kans dat die dingen dus gewoon geleased worden.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:13 schreef davidov2009 het volgende:
Btw, wat zou Arriva in vredesnaam gaan doen met die honderden bussen die ze over hebben?QBuzz heeft namelijk 400 nieuwe stuks besteld bij Merdcedez. Blijkbaar heeft Arriva nog niet gehoord van leasen/verkopen; 'nieuw stickertje' met QBuzz en je spaart het milieu
Deels gaan ze naar Waterland, Dordrecht, Ameland en Terschelling. De rest zal wel naar Arriva in het buitenland gaan of verkocht worden.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:13 schreef davidov2009 het volgende:
Btw, wat zou Arriva in vredesnaam gaan doen met die honderden bussen die ze over hebben?QBuzz heeft namelijk 400 nieuwe stuks besteld bij Merdcedez. Blijkbaar heeft Arriva nog niet gehoord van leasen/verkopen; 'nieuw stickertje' met QBuzz en je spaart het milieu
Qbuzz begint op 13 december. Als het goed is zal alles op tijd gereed zijn.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:54 schreef Light het volgende:
[..]
De concessie kan ook best inhouden dat er met nieuwe bussen moet worden gereden. Dan is het dus geen optie om de 'oude' bussen van Arriva over te nemen. En wanneer moet QBuzz beginnen met rijden? Een bestelling van 400 bussen bij de fabriek is ook niet morgen of overmorgen klaar. Best kans dat die dingen dus gewoon geleased worden.
Gaat weer lekker. Die schiphol vice versa is er al langer, maar nu ook een sein en overweg storing tussen amersfoort en zwollequote:Zwolle-Amersfoort
Woensdag 21 Oktober 20:03Oorzaak Tussen Amersfoort en Zwolle langere reistijd door een sein- en overwegstoring.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 21:30 uur verholpen.
Reisadvies
Schiphol-Hilversum/Lelystad Centrum/Utrecht Centraal
Woensdag 21 Oktober 19:42Oorzaak Tussen Schiphol en Utrecht Centraal rijden minder treinen door een defect aan het spoor.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies
Intercity´s Schiphol - Apeldoorn reden over de ´oude route´ en stopten daarbij NIET te Amsterdam Centraal.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Grappig om te zien wat een storingkje bij Schiphol allemaal kan doenMensen stonden tot in Nijmegen voor lul. Utrecht Centraal was een puinzooi. Amsterdam Centraal zal wel niet veel beter geweest zijn
De informatie op de NS-site klopt niet helemaalquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 14:21 schreef Socios het volgende:
Apeldoorn heeft een vestiging van restauratie ´Het Station´. Verder zijn er geloof ik aan de rand van het stationsplein nog wat ´tentjes´.
Iedereen heeft het over Hengelo-Zutphen, maar dit traject loopt toch echt door tot Oldenzaalquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:25 schreef SpeedyRich het volgende:
Hengelo - Zupthen doet NS R dat of NS Regio ?
Daar kwam ik ook achterquote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:25 schreef -Sprinter- het volgende:
[..]
De informatie op de NS-site klopt niet helemaal
'Het Station' zat er voor de verbouwing. Daarna kwam La Place, maar die is helaas inmiddels weer gesloten. Nu heeft Apeldoorn geen restauratie meer, maar wel o.a. Smullers, AH to Go, Swirl's...
NS rijdt ook gewoon tot Oldenzaal neem ik aan hoor, alleen op zondag moet er wel overgestapt worden in Hengelo (dan rijdt Syntus hun eigen uursdienst Zutphen-Oldenzaal en Hengelo-Oldenzaal, NS rijdt dan maar tot Hengelo om zo Zutphen-Hengelo ook een halfuursdienst te geven).quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:27 schreef thats-me het volgende:
Ja maar NS rijd nu extra op Zutphen - Hengelo, syntus rijdt nog gewoon zijn treinen Zutpen - Oldenzaal.
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 07:50 schreef Ireyon het volgende:
"Wegens materiaalproblemen is er bij de internationale trein geen 1ste klas aanwezig".. Ben benieuwd wat er dan straks aan komt rijden..
En daar is weer iemand voor de treinquote:Eindhoven-Tilburg
Donderdag 22 Oktober 10:49Oorzaak Tussen Tilburg en Oisterwijk rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Er rijden stopbussen.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 12:00 uur verholpen.
Reisadvies Reizigers tussen Eindhoven en Rotterdam Centraal kunnen omreizen via Utrecht Centraal.
Reizigers tussen Eindhoven en Tilburg kunnen omreizen via s-Hertogenbosch.
Leuk verslag, maar wat is het verschil tussen een nieuwe en een oude SLT?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:24 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Een nieuw type SLT welke op het laatste perron staat. Gekoppeld met een ouder type SLT.
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Tevens jammer van weinig bordjes op Loenen en ImmenbergerwegStaat daar sowieso wel wat? Enfin, een ritje stoomtrein is altijd leuk natuurlijk
Eén enkel V'tje van Den Haag naar Venlo? Hilarischquote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:47 schreef Irritatie100 het volgende:
Joepie, vanmorgen een Plan V op de 1900
Dat klopt.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:49 schreef dennistd het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bij de immenbergweg zit net zo'n bordje dacht ik, maar die hangt aan de steunwand van het viaduct.
De SLT is de nieuwe sprinter.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:48 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Leuk verslag, maar wat is het verschil tussen een nieuwe en een oude SLT?
In de tijd van ICR reden de laatste Intercity´s van Limburg naar de Randstad met een V´tje.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:52 schreef James1988 het volgende:
Eén enkel V'tje van Den Haag naar Venlo? Hilarisch
Niet zeuren, vorige week had ik DD-AR naar Vlissingenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:47 schreef Irritatie100 het volgende:
Joepie, vanmorgen een Plan V op de 1900
Actie tegen de zwartrijders?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 18:58 schreef Ofyles2 het volgende:
BELANGRIJKE INFO:
15 november is geen treinverkeer mogelijk tussen Almere Oostvaarders en Lelystad Centrum vanwege werkzaamheden aan de Hanzelijn.
De door jouw gefotografeerde stuurstand is een DDM1 Stuurstand (De walvis, zie de sticker bij de 2e deur). Deze kan onmogelijk gekoppeld zijn aan een 1700-loc gezien deze niet compatibel met elkaar zijn. Daarbij komt dat DDM1 rode banken heeft (Op stuurstand Panda na) en dus geen DD-AR is...quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:24 schreef greavy het volgende:
FOTOREPORTAGE VSM-RIT 21-10-2009
Vertrek vanaf Zwijndrecht Richting Apeldoorn (NS-traject) om daar de VSM Stoomtrein naar Eerbeek te nemen, en weer terug te gaan.
[ afbeelding ]
Een DD-AR waarvan ik het treinstel nummer niet heb kunnen lezen. Deze had echter een zeer schone loc 1702 aan de andere kant van de trein.
Geeft niks, die scoren hier alweer de gelijkmakerquote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Actie tegen de zwartrijders?
De E-loc 1702 zat er wel degelijk aan vast, omdat ik deze met eigen ogen heb zien staan.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 22:01 schreef weps het volgende:
[..]
De door jouw gefotografeerde stuurstand is een DDM1 Stuurstand (De walvis, zie de sticker bij de 2e deur). Deze kan onmogelijk gekoppeld zijn aan een 1700-loc gezien deze niet compatibel met elkaar zijn. Daarbij komt dat DDM1 rode banken heeft (Op stuurstand Panda na) en dus geen DD-AR is...
Verder een prima reportage.
Da's heul geen puntquote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:00 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat klopt.
Heb inderdaad geen foto's van de bordjes gemaakt. Niet bij stil gestaan, toen ik de mogelijkheid had...
Dan zou er ook niets rijden tussen Weesp en Oostvaarders, de Flevolijn is de tuiglijn bij uitstek, vooral 's avonds en in het weekeinde.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Actie tegen de zwartrijders?
Ja maar, een 1700 kan naar mijn weten niet met een DDM-1 stuurstand praten. Dus ik snap het niet...quote:Op donderdag 22 oktober 2009 22:21 schreef greavy het volgende:
[..]
De E-loc 1702 zat er wel degelijk aan vast, omdat ik deze met eigen ogen heb zien staan.
Niet zo luid, er lezen Almeerders mee.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Geeft niks, die scoren hier alweer de gelijkmaker
Ik kan me van kortgeleden nog een ritje Euskirchen - Köln herinneren, dat was ook NIET normaalquote:Op donderdag 22 oktober 2009 23:18 schreef Ofyles2 het volgende:
de Flevolijn is de tuiglijn bij uitstek, vooral 's avonds en in het weekeinde.
Luidruchtig? Vandalistische neigingen?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 23:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik kan me van kortgeleden nog een ritje Euskirchen - Köln herinneren, dat was ook NIET normaalWat een tokkies
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |