Oh, lekker oplettend...quote:Op zaterdag 5 juni 2010 23:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, dat staat ook erbij in de legenda.
Het ziet er trouwens wel uit als een replica. De tegeltjes lijken mij net iets te glad en glimmend?
Maar het blijft wel een heel mooie kaart. De AH To Go is zo echt een aanwinst voor het prachtige station.![]()
Oh, in dat geval was het mij genoegen om door jou bediend te worden.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 23:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ja, ik bediende gistermiddag en -avond station Groningen.
Nee, er zijn meerdere dingen waaraan je kunt zien dat het niet echt oud is. Maar ze hebben het op zich wel heel goed gedaan, je moet echt even goed kijken voor je het door hebt.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 23:36 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Oh, lekker oplettend...
Is het niet gewoon opgeknapt, net zoals de stationshal? Die glimt nu ook iets te veel.![]()
Hoe is het eigenlijk met de verkiezing "beste gratis krant" afgelopen?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 23:53 schreef Igen het volgende:
Ik moet hierdoor trouwens ineens terugdenken aan die verkiezing van beste station door Dag. De NS dacht dat Utrecht Centraal wel even zou gaan winnen
Dag zal het in ieder geval niet zijn, maar wat heeft dat er verder mee te maken?quote:Op zondag 6 juni 2010 00:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe is het eigenlijk met de verkiezing "beste gratis krant" afgelopen?
Willen dan nu de mensen die Utrecht Centraal een gezelliger, mooier en/of aangenamer station vinden dan station Groningen hun hand opsteken?quote:
quote:
Dan mis je Crientj, onze PTA mascotte in de AH ToGoquote:Op zondag 6 juni 2010 00:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Het enige positieve aan Utrecht CS vind ik dat grote vertrekbord. Maar zodra je de trap af gaat en hetzij in een donker tochtig betonnen hol uitkomt of onder een historische perronoverkapping waarvan de helft bruut is afgezaagd, dan is voor mij de lol meteen alweer eraf.
Ik zie wat lijntjes her en der op die kaart die er wat 'vager' uitzien alsof ze er later bijgetekend zijn (Haarlemmermeer, lijntjes rond Heerlen, Eindhoven-Weert). Het lijkt er op dat het origineel van deze kaart van voor 1900 was.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:26 schreef KapiteinT het volgende:
Van wanneer zou dit ongeveer zijn? De Haarlemmermeerspoorlijnen staan er nog op, dus het moet van ergens tussen 1912 en 1935 zijn.
Nee hoor, de kaart klopt gewoon, er zijn alleen wat namen weggelaten in die hoek.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:39 schreef Peterselieman het volgende:
Opvallend is de bediening van Emmen. Geen rechtstreekse lijn naar Zwolle
Heb nog even op internet gezocht, maar volgens mij is deze kaart toch echt origineel.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 23:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, dat staat ook erbij in de legenda.
Het ziet er trouwens wel uit als een replica. De tegeltjes lijken mij net iets te glad en glimmend?
Maar het blijft wel een heel mooie kaart. De AH To Go is zo echt een aanwinst voor het prachtige station.![]()
Troost je met het feit dat het straks geen betonblok meer is, maar een bouwput. Net als Arnhemquote:Op zondag 6 juni 2010 02:10 schreef Socios het volgende:
Utrecht CS een mooi station vinden.Eén grote gare betonblok is het. Vroeger ja, toen was het mooi:
[ afbeelding ]
Utrecht Centraal
En straks wellicht als heel het station verbouwd is.
Al met al wint station Groningen met vlag en wimpel van Utrecht Centraal.
Staat daar nou rechtsboven op dat bordje 'Naar de openbare schuilkelder'?quote:Op zondag 6 juni 2010 02:10 schreef Socios het volgende:
Utrecht CS een mooi station vinden.Eén grote gare betonblok is het. Vroeger ja, toen was het mooi:
[ afbeelding ]
Utrecht Centraal
quote:Op zondag 6 juni 2010 09:31 schreef greavy het volgende:
Jupjup. Dat is vanwege de werkzaamheden Schiedam Centrum - Delft. Alhoewel er vaak een advies gegeven wordt via Utrecht Centraal.. De Fyra had gister wel druk zag ik.
Alleen een stomme machinist voor ons op het reguliere spoor reed door rood, waardoor wij bij HSL-Hoofddorp overloopwissels (of aansluiting ofzo) 25 minuten moesten wachten totdat die knuppel weg was. Er stonden vervolgens 4 reguliere treinen te wachten op het reguliere spoor. Wij mochten wel voor hun door.
Leuk die oude foto's! Je herkent nog wat dingen van sporen 8 en 9, maar helaas is dat half gesloopt.quote:Op zondag 6 juni 2010 02:10 schreef Socios het volgende:
[ afbeelding ]
Utrecht Centraal
Wat een verbluffende redeneringquote:Op zondag 6 juni 2010 02:10 schreef Socios het volgende:
Utrecht CS een mooi station vinden.Eén grote gare betonblok is het.
quote:Op zondag 6 juni 2010 12:15 schreef Ireyon het volgende:
Groningen is het mooiste station, maar als je daar wat mooie foto's geschoten hebt valt er verder ook niks te doen.. Als ik een lange overstap zou hebben, sta ik liever in Utrecht dan in Groningen hoor..
Mooi is het niet nee, maar voor de titel Beste vind ik Utrecht wel geschikter en dan vooral vanwege de grote hoeveelheid voorzieningen (Starbucksquote:Op zondag 6 juni 2010 12:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, dat prefabwinkelgedeelte maakte het wel wat lelijk, evenals die fietsenkelder aan de voorzijde van het station.
Hebben ze in Utrecht eigenlijk ergens een verwarmde wachtruimte, zoals in Venlo?quote:Op zondag 6 juni 2010 12:15 schreef Ireyon het volgende:
Groningen is het mooiste station, maar als je daar wat mooie foto's geschoten hebt valt er verder ook niks te doen.. Als ik een lange overstap zou hebben, sta ik liever in Utrecht dan in Groningen hoor..
Loop eens de authentieke stationsrestauratie binnen in het stationsgebouw. De hoeveelheid Servex-formule-voorzieningenquote:Op zondag 6 juni 2010 12:33 schreef Ireyon het volgende:
de Burger King zit dan wel in het gebouw verwerkt maar de rest zijn van die lelijke simpele blokkendozen midden op 't perron.
Doe mij maar Haarlem!quote:Op zondag 6 juni 2010 12:15 schreef Ireyon het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |