De website is tour en taxis, de familie was thurn en taxisquote:Op vrijdag 4 juni 2010 17:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Thurn und Taxis bedoel je? Heb er weleens wat over langs zien komen ja
DDM-1 komt niet meer voor in de plannen van NS Reizigers. De bakken zijn toe aan een revisie en gaan daarom aan de kant.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 22:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
huh, mDDM1 aan de kant..... Dat zijn de laatste treinen met de lekkere fijne rode banken
waarom zou 't weg moeten? problemen?
Sein- en overwegstoring bij Helmond werd er gezegd. Waarom dat in Ehv tot zulke waanzin leidt, geen idee. De conducteur keek zelf ook met een blik van .. waarom zijn we in hemelsnaam deze trein aan 't kerenquote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Vet kut ja, dat was een aantal weekends het geval toen Ehv - Wt eruit lag ivm de beveiligingsaanpassingen voor station Maarheeze, maar dat is afgerond inmiddels. Wat was er nu weer te janken dan??
Die ja. Het is best tof. Er zijn nog een hoop oude bordjes te vinden die de laadperrons aanduiden, in mooie oude lettertypen die de typograven hier ook wel waarderen. Veel historische details en spoorresten zijn er bewaard gebleven.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 17:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Thurn und Taxis bedoel je? Heb er weleens wat over langs zien komen ja
[ afbeelding ]
Goeie site over de Brusselse stations
Nog even verder zitten puzzelen. Het stuk Amsterdam - Utrecht zouden 12 IC's per uur worden. Logischerwijs krijg je dan zoiets:quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:58 schreef KapiteinT het volgende:
Eurlings: iedere vijf minuten een trein
Klinkt goed, alleen van het kaartje word ik niet veel wijzer. In elk geval elke 10 minuten een IC Alkmaar - Eindhoven, een kwartierdienst Den Haag - Eindhoven, meer treinen tussen Leiden en Den Haag en een zooitje stoptreinen erbij.
Dat gaat onmogelijk passen tussen Tilburg en Breda..quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:08 schreef KapiteinT het volgende:
4x per uur Den Haag - Eindhoven, en we zijn blij.
Mja maar als één van die treinen dus een minuut of 2 vertraging heeft, krijg je een domino-effect aan vertragingen dat nauwelijks weg te werken valt. Tevens kun je niet elke 3 minuten te Tilburg arriveren omdat er gewacht moet worden op de stoptrein naar Tilburg West.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 10:36 schreef dennistd het volgende:
Waarom zou dat niet passen dan?
Als je het patroon intercity-goederentrein-stoptrein aanhoudt.
De IC doet er 13 minuten over
Goederen 17 minuten
Stoptreinen 19 minuten.
Vanuit Breda op .00 de IC, op .03 de goederen en op .06 de stoptrein en op .15 weer een IC.
De stoptrein is in TIlburg op .25, en de achteropkomende IC is er om .28
Oftewel, met drie minuten opvolgtijd kan het precies.
Voor de IC van/naar Roosendaal zou er in dit geval geen ruimte zijn, maar aangezien er twee en geen vier stoppers per uur rijden lukt dat wel.
Voor een aantal kan dat wel ja, maar je kunt moeilijk tegen de peukentrein Venlo-Bergen op Zoom zeggen: ga maar lekker via Den Bosch en dan bij Meteren de Betuweroute op en rij dan via de Kijfhoek en Lage Zwaluwe naar Bergen op Zoomquote:Op zaterdag 5 juni 2010 11:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zou gewoon om te beginnen die goederentreinen eraf stampen
http://www.gelderlander.n(...)aat-fors-groeien.ecequote:Het aantal goederentreinen tussen Elst en Zutphen stijgt explosief, naar veertig tot zestig per uur.
En hier maar zeuren dat elke kwartier een intercity niet past!quote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:26 schreef dennistd het volgende:
Bij de Gelderlander zijn ze ook nog niet echt wakker:
Het aantal goederentreinen tussen Elst en Zutphen stijgt explosief, naar veertig tot zestig per uur.
http://www.gelderlander.n(...)aat-fors-groeien.ece
Dan kunnen ze er beter één lange trein van maken. Eer de eerste goederentrein gepasseerdis is er een minuut voorbij en is de volgende er al.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:26 schreef dennistd het volgende:
Bij de Gelderlander zijn ze ook nog niet echt wakker:
[..]
http://www.gelderlander.n(...)aat-fors-groeien.ece
Groningenquote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:53 schreef KapiteinT het volgende:
Gisteren weer eens ouderwets een rondje door Nederland gemaakt. Op welk station heb ik deze foto genomen?
[ afbeelding ]
Bij een ijsbaan.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:03 schreef KapiteinT het volgende:
Niet eerlijk, jullie komen uit de buurt.![]()
Wat moeilijker dan maar! Waar is dit?
[ afbeelding ]
Heerenveen IJsstadionquote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:03 schreef KapiteinT het volgende:
Wat moeilijker dan maar! Waar is dit?
[ afbeelding ]
Niet richting Harlingen in ieder geval.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 14:02 schreef Igen het volgende:
Ziet eruit als ergens in het westen van Friesland, zo richting Harlingen of Stavoren?
Haha, met deze foto moet het wel lukken denk ik:quote:Op zaterdag 5 juni 2010 14:21 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij heb ik alle diesellijntjes van Nederland bekeken met Google maps, maar ik kan hem niet vinden
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 17:19 schreef MarkoAlmelo het volgende:
ff zo een vraag tussen door he..welke loc kan een SGMm trekken? Of moet er dan een goederenwagon tussen?
Oke bedankt !quote:Op zaterdag 5 juni 2010 17:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Met een juiste koppeling vele. Binnen Nederland worden er vaak andere treinstellen ingezet om eentje te trekken. Maar naar bijvoorbeeld Randers ging het loc + koppelwagen + SGM(m) + koppelwagen.
Ik geloof er de tiefes vanquote:Op zaterdag 5 juni 2010 19:59 schreef greavy het volgende:
DDZ wordt echt super, dat kan ik vertellen.
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 20:14 schreef Peter het volgende:
[..]
Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding ... jah.
Geef mij ICM 4083 in originele vorm maar.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 19:59 schreef greavy het volgende:
Tevens staat ICMm 4083 in de oude loods binnen voor OBIS en WiFi inbouw. Deze staat langer binnen als straks het geval is bij de al gemoderneriseerde stellen.
En om precies te zijn: vanaf spoor 1/2a. Seintje 36 is de uitrijder van 2c.quote:
Uit het raam kan je het zien liggen?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 21:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En om precies te zijn: vanaf spoor 1/2a. Seintje 36 is de uitrijder van 2c.
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Gne? Dat ken ik niet als dienstregelpunt.
Bij ons heet die gewoon Hoornsche Diep. Brug 4152, als ik me niet vergis.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt, het is niet officieel, maar die brug zou wel zo moeten heten
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Bij ons heet die gewoon Hoornsche Diep. Brug 4152, als ik me niet vergis.
Hoe waren ze toen dan? Nu openen we meestal na vertrek van 2a.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Arriva heeft het openen van de brug wel makkelijker gemaakt door de treintijden van Leeuwarden - Groningen eind 2006 aan te passen.
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Hoe waren ze toen dan? Nu openen we meestal na vertrek van 2a.
Toevallig gisteren eind van de middag nog dienst gehad?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 21:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En om precies te zijn: vanaf spoor 1/2a. Seintje 36 is de uitrijder van 2c.
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:26 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Toevallig gisteren eind van de middag nog dienst gehad?
Toffe AH to go hebben ze trouwens in Groningen, met een mooie oude spoorkaart op de muur:
[ link | afbeelding ]
Van wanneer zou dit ongeveer zijn? De Haarlemmermeerspoorlijnen staan er nog op, dus het moet van ergens tussen 1912 en 1935 zijn.
Ja, dat staat ook erbij in de legenda.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:39 schreef KapiteinT het volgende:
Wat ik mij trouwens ook af vraag is wat de dikke en niet-dikke lijnen betekenen. Ik zie d'r niet echt een logica in. Zijn alle lijnen van een bepaalde maatschappij dikgedrukt ofzo?
Ja, ik bediende gistermiddag en -avond station Groningen.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 23:15 schreef KapiteinT het volgende:
Toen ben ik naar Groningen, Roodeschool en weer terug geweest. Is jouw gebied toch?
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 23:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ja, ik bediende gistermiddag en -avond station Groningen.
Oh, lekker oplettend...quote:Op zaterdag 5 juni 2010 23:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, dat staat ook erbij in de legenda.
Het ziet er trouwens wel uit als een replica. De tegeltjes lijken mij net iets te glad en glimmend?
Maar het blijft wel een heel mooie kaart. De AH To Go is zo echt een aanwinst voor het prachtige station.![]()
Oh, in dat geval was het mij genoegen om door jou bediend te worden.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 23:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ja, ik bediende gistermiddag en -avond station Groningen.
Nee, er zijn meerdere dingen waaraan je kunt zien dat het niet echt oud is. Maar ze hebben het op zich wel heel goed gedaan, je moet echt even goed kijken voor je het door hebt.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 23:36 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Oh, lekker oplettend...
Is het niet gewoon opgeknapt, net zoals de stationshal? Die glimt nu ook iets te veel.![]()
Hoe is het eigenlijk met de verkiezing "beste gratis krant" afgelopen?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 23:53 schreef Igen het volgende:
Ik moet hierdoor trouwens ineens terugdenken aan die verkiezing van beste station door Dag. De NS dacht dat Utrecht Centraal wel even zou gaan winnen
Dag zal het in ieder geval niet zijn, maar wat heeft dat er verder mee te maken?quote:Op zondag 6 juni 2010 00:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe is het eigenlijk met de verkiezing "beste gratis krant" afgelopen?
Willen dan nu de mensen die Utrecht Centraal een gezelliger, mooier en/of aangenamer station vinden dan station Groningen hun hand opsteken?quote:
quote:
Dan mis je Crientj, onze PTA mascotte in de AH ToGoquote:Op zondag 6 juni 2010 00:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Het enige positieve aan Utrecht CS vind ik dat grote vertrekbord. Maar zodra je de trap af gaat en hetzij in een donker tochtig betonnen hol uitkomt of onder een historische perronoverkapping waarvan de helft bruut is afgezaagd, dan is voor mij de lol meteen alweer eraf.
Ik zie wat lijntjes her en der op die kaart die er wat 'vager' uitzien alsof ze er later bijgetekend zijn (Haarlemmermeer, lijntjes rond Heerlen, Eindhoven-Weert). Het lijkt er op dat het origineel van deze kaart van voor 1900 was.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:26 schreef KapiteinT het volgende:
Van wanneer zou dit ongeveer zijn? De Haarlemmermeerspoorlijnen staan er nog op, dus het moet van ergens tussen 1912 en 1935 zijn.
Nee hoor, de kaart klopt gewoon, er zijn alleen wat namen weggelaten in die hoek.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:39 schreef Peterselieman het volgende:
Opvallend is de bediening van Emmen. Geen rechtstreekse lijn naar Zwolle
Heb nog even op internet gezocht, maar volgens mij is deze kaart toch echt origineel.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 23:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, dat staat ook erbij in de legenda.
Het ziet er trouwens wel uit als een replica. De tegeltjes lijken mij net iets te glad en glimmend?
Maar het blijft wel een heel mooie kaart. De AH To Go is zo echt een aanwinst voor het prachtige station.![]()
Troost je met het feit dat het straks geen betonblok meer is, maar een bouwput. Net als Arnhemquote:Op zondag 6 juni 2010 02:10 schreef Socios het volgende:
Utrecht CS een mooi station vinden.Eén grote gare betonblok is het. Vroeger ja, toen was het mooi:
[ afbeelding ]
Utrecht Centraal
En straks wellicht als heel het station verbouwd is.
Al met al wint station Groningen met vlag en wimpel van Utrecht Centraal.
Staat daar nou rechtsboven op dat bordje 'Naar de openbare schuilkelder'?quote:Op zondag 6 juni 2010 02:10 schreef Socios het volgende:
Utrecht CS een mooi station vinden.Eén grote gare betonblok is het. Vroeger ja, toen was het mooi:
[ afbeelding ]
Utrecht Centraal
En straks wellicht als heel het station verbouwd is.
Al met al wint station Groningen met vlag en wimpel van Utrecht Centraal.
quote:Op zondag 6 juni 2010 09:31 schreef greavy het volgende:
Jupjup. Dat is vanwege de werkzaamheden Schiedam Centrum - Delft. Alhoewel er vaak een advies gegeven wordt via Utrecht Centraal.. De Fyra had gister wel druk zag ik.
Alleen een stomme machinist voor ons op het reguliere spoor reed door rood, waardoor wij bij HSL-Hoofddorp overloopwissels (of aansluiting ofzo) 25 minuten moesten wachten totdat die knuppel weg was. Er stonden vervolgens 4 reguliere treinen te wachten op het reguliere spoor. Wij mochten wel voor hun door.
Leuk die oude foto's! Je herkent nog wat dingen van sporen 8 en 9, maar helaas is dat half gesloopt.quote:Op zondag 6 juni 2010 02:10 schreef Socios het volgende:
Utrecht CS een mooi station vinden.Eén grote gare betonblok is het. Vroeger ja, toen was het mooi:
[ afbeelding ]
Utrecht Centraal
En straks wellicht als heel het station verbouwd is.
Al met al wint station Groningen met vlag en wimpel van Utrecht Centraal.
Wat een verbluffende redeneringquote:Op zondag 6 juni 2010 02:10 schreef Socios het volgende:
Utrecht CS een mooi station vinden.Eén grote gare betonblok is het.
Al met al wint station Groningen met vlag en wimpel van Utrecht Centraal.
quote:Op zondag 6 juni 2010 12:15 schreef Ireyon het volgende:
Groningen is het mooiste station, maar als je daar wat mooie foto's geschoten hebt valt er verder ook niks te doen.. Als ik een lange overstap zou hebben, sta ik liever in Utrecht dan in Groningen hoor..
Mooi is het niet nee, maar voor de titel Beste vind ik Utrecht wel geschikter en dan vooral vanwege de grote hoeveelheid voorzieningen (Starbucksquote:Op zondag 6 juni 2010 12:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, dat prefabwinkelgedeelte maakte het wel wat lelijk, evenals die fietsenkelder aan de voorzijde van het station.
Hebben ze in Utrecht eigenlijk ergens een verwarmde wachtruimte, zoals in Venlo?quote:Op zondag 6 juni 2010 12:15 schreef Ireyon het volgende:
Groningen is het mooiste station, maar als je daar wat mooie foto's geschoten hebt valt er verder ook niks te doen.. Als ik een lange overstap zou hebben, sta ik liever in Utrecht dan in Groningen hoor..
Loop eens de authentieke stationsrestauratie binnen in het stationsgebouw. De hoeveelheid Servex-formule-voorzieningenquote:Op zondag 6 juni 2010 12:33 schreef Ireyon het volgende:
de Burger King zit dan wel in het gebouw verwerkt maar de rest zijn van die lelijke simpele blokkendozen midden op 't perron.
Doe mij maar Haarlem!quote:Op zondag 6 juni 2010 12:15 schreef Ireyon het volgende:
Groningen is het mooiste station, maar als je daar wat mooie foto's geschoten hebt valt er verder ook niks te doen.. Als ik een lange overstap zou hebben, sta ik liever in Utrecht dan in Groningen hoor..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |