abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 juni 2010 @ 14:05:59 #101
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82327722
Dat moet Leek wel zijn.

Op de tramlijn Drachten - Groningen. En ik denk in 1985, waarbij de Wadloper een laatste rit rijdt met schoolkinderen die al een hele tijd van te voren geboekt hadden, en de NS hun niet teleur wou stellen.


Alhoewel ik van dat laatste niet zeer zeker ben
pi_82327929

30 april 1985, Š Bart van 't Grunewold.

Heb even verder gezocht, en op http://wadloper.diesel-trein.nl/teksten/fotomenu.php?jaar=1985 staan nog meer foto's...
  vrijdag 4 juni 2010 @ 15:27:40 #103
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82331310
Misschien morgen een bezoekje brengen aan de Achterhoek..
Als er niet weer een verstoring is, zoals nu

De 's ochtends eerst naar NedTrain Haarlem voor een excursie door de werkplaats
En dan met nog iemand op pad met de trein. Word of de achterhoek of Noord Holland
pi_82334807
Zit nu in Brussel, Tour & Taxis is wel een pandje voor Fles om te bezoeken. Het is een oud handelsgebouw/opslagloods/goederenstation.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 17:19:42 #105
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_82336175
Thurn und Taxis bedoel je? Heb er weleens wat over langs zien komen ja



Goeie site over de Brusselse stations
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_82336253
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 17:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Thurn und Taxis bedoel je? Heb er weleens wat over langs zien komen ja
De website is tour en taxis, de familie was thurn en taxis
pi_82348358
huh, mDDM1 aan de kant..... Dat zijn de laatste treinen met de lekkere fijne rode banken

waarom zou 't weg moeten? problemen?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 juni 2010 @ 22:34:03 #108
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_82348702
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 22:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
huh, mDDM1 aan de kant..... Dat zijn de laatste treinen met de lekkere fijne rode banken

waarom zou 't weg moeten? problemen?
DDM-1 komt niet meer voor in de plannen van NS Reizigers. De bakken zijn toe aan een revisie en gaan daarom aan de kant.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_82350632
Wat een gekloot vanmiddag in Eindhoven. Op spoor 6 vertrekt normaal de IC naar Tilburg. Een lange ICRm stam komt binnenrijden en dan krijgen we te horen dat die trein zal keren en terugrijdt naar Helmond. Vervolgens komt er op spoor 2 ook een intercity binnen die naar Helmond ging, maar dat was opeens een Extra trein.

Uiteindelijk werd die trein opgeheven en moest iedereen overstappen naar spoor 6 om verder richting Helmond te kunnen, waarna tenslotte werd omgeroepen dat de intercity naar Tilburg, Breda.. van spoor 2 zal vertrekken. Echt wtf, alsof je in Ehv zomaar even van perroneiland kunt wisselen, 'k heb zowat een halve marathon gelopen .
  vrijdag 4 juni 2010 @ 23:10:46 #110
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_82350709
Vet kut ja, dat was een aantal weekends het geval toen Ehv - Wt eruit lag ivm de beveiligingsaanpassingen voor station Maarheeze, maar dat is afgerond inmiddels. Wat was er nu weer te janken dan??
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_82350973
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Vet kut ja, dat was een aantal weekends het geval toen Ehv - Wt eruit lag ivm de beveiligingsaanpassingen voor station Maarheeze, maar dat is afgerond inmiddels. Wat was er nu weer te janken dan??
Sein- en overwegstoring bij Helmond werd er gezegd. Waarom dat in Ehv tot zulke waanzin leidt, geen idee. De conducteur keek zelf ook met een blik van .. waarom zijn we in hemelsnaam deze trein aan 't keren .
pi_82352785
Eurlings: iedere vijf minuten een trein

Klinkt goed, alleen van het kaartje word ik niet veel wijzer. In elk geval elke 10 minuten een IC Alkmaar - Eindhoven, een kwartierdienst Den Haag - Eindhoven, meer treinen tussen Leiden en Den Haag en een zooitje stoptreinen erbij.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 00:01:32 #113
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_82352896
Och jee, komen er verkiezingen aan of zo? JA! He wat een toeval
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_82352898
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 17:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Thurn und Taxis bedoel je? Heb er weleens wat over langs zien komen ja

[ afbeelding ]

Goeie site over de Brusselse stations
Die ja. Het is best tof. Er zijn nog een hoop oude bordjes te vinden die de laadperrons aanduiden, in mooie oude lettertypen die de typograven hier ook wel waarderen. Veel historische details en spoorresten zijn er bewaard gebleven.

Als je ooit in brussel bent en je hebt wat tijd over is het wel een bezoekje waard.
pi_82353058
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:58 schreef KapiteinT het volgende:
Eurlings: iedere vijf minuten een trein

Klinkt goed, alleen van het kaartje word ik niet veel wijzer. In elk geval elke 10 minuten een IC Alkmaar - Eindhoven, een kwartierdienst Den Haag - Eindhoven, meer treinen tussen Leiden en Den Haag en een zooitje stoptreinen erbij.
Nog even verder zitten puzzelen. Het stuk Amsterdam - Utrecht zouden 12 IC's per uur worden. Logischerwijs krijg je dan zoiets:
4x p.u. Alkmaar - Eindhoven
2x p.u. Alkmaar - Nijmegen
4x p.u. Schiphol - Nijmegen
2x p.u. Schiphol - Eindhoven

Wat ik nogal vreemd vind dat er 6 IC's per uur van Schiphol naar Utrecht komen, terwijl deze IC's nu al nog maar half vol zitten. En tussen Rotterdam/Den Haag en Utrecht veranderd niks, terwijl de IC's daar uitpuilen.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 00:08:04 #116
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_82353167
materieelkwestie. Als Gvc / Rtd - Ut met VIRM gereden wordt is dat ook geregeld.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_82353174
Feit blijft dat de treinen tussen Schiphol en Utrecht alles behalve vol zitten... Vraag me ook af hoe dit opeens op Schiphol en Utrecht Centraal moet passen...

Conclussie: 6x per uur Alkmaar - Eindhoven en 4x per uur Den Haag - Eindhoven, en we zijn blij.
pi_82358538
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 00:08 schreef KapiteinT het volgende:
4x per uur Den Haag - Eindhoven, en we zijn blij.
Dat gaat onmogelijk passen tussen Tilburg en Breda..
  Redactie Sport zaterdag 5 juni 2010 @ 10:36:29 #119
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_82358818
Waarom zou dat niet passen dan?
Als je het patroon intercity-goederentrein-stoptrein aanhoudt.
De IC doet er 13 minuten over
Goederen 17 minuten
Stoptreinen 19 minuten.

Vanuit Breda op .00 de IC, op .03 de goederen en op .06 de stoptrein en op .15 weer een IC.
De stoptrein is in TIlburg op .25, en de achteropkomende IC is er om .28

Oftewel, met drie minuten opvolgtijd kan het precies.

Voor de IC van/naar Roosendaal zou er in dit geval geen ruimte zijn, maar aangezien er twee en geen vier stoppers per uur rijden lukt dat wel.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_82358999
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 10:36 schreef dennistd het volgende:
Waarom zou dat niet passen dan?
Als je het patroon intercity-goederentrein-stoptrein aanhoudt.
De IC doet er 13 minuten over
Goederen 17 minuten
Stoptreinen 19 minuten.

Vanuit Breda op .00 de IC, op .03 de goederen en op .06 de stoptrein en op .15 weer een IC.
De stoptrein is in TIlburg op .25, en de achteropkomende IC is er om .28

Oftewel, met drie minuten opvolgtijd kan het precies.

Voor de IC van/naar Roosendaal zou er in dit geval geen ruimte zijn, maar aangezien er twee en geen vier stoppers per uur rijden lukt dat wel.
Mja maar als één van die treinen dus een minuut of 2 vertraging heeft, krijg je een domino-effect aan vertragingen dat nauwelijks weg te werken valt. Tevens kun je niet elke 3 minuten te Tilburg arriveren omdat er gewacht moet worden op de stoptrein naar Tilburg West.

En waar ga je dan de IC naar Rsd plaatsen? Als je die niet achter een goederen- of stoptrein aan wilt laten sukkelen, zou je die dan 2 minuten voor de IC naar Ehv moeten laten vertrekken.. 'k Zou het niet erg vinden aangezien m'n overstaptijd dan 7x korter wordt, maar een beetje pauper is het wel.
  Redactie Sport zaterdag 5 juni 2010 @ 10:54:14 #121
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_82359203
De IC van/naar Roosendaal kun je op .10 laten vertrekken dan op momenten dat de stopper naar Tilburg West rijdt.
De IC zit er dan 4 min achter wat genoeg moet zijn voor de stopper om de wissel naar het zijspoor te nemen. De IC zit dan bij aankomst weer 3 minuten achter de goederentrein.

Dan krijg je dus bij vertrek in Tilburg:
.00 IC Den Haag
.03 Goederentrein
.06 Stoptrein Tilburg West
.10 IC Roosendaal
.15 IC Den Haag
.18 Goederentrein
.21 Stoptrein Breda

Bij aankomst in Breda:
.13 IC Den Haag
.20 Goederentrein
.23 IC Roosendaal
.28 IC Den Haag
.35 Goederentrein
.40 Stoptrein Breda

Bij vertragingen kun je eventueel de goederentrein achter de stopper zetten, waardoor de IC wel een minuut of drie vertraging krijgt, maar die kun je er nog wel weer uit rijden verderop lijkt me. Voor achteropkomende treinen op Tilburg-Breda maakt het in elk geval weinig uit, dan zit er namelijk nog steeds vier minuten tussen bij aankomst in Breda.

[ Bericht 30% gewijzigd door dennistd op 05-06-2010 11:02:27 ]
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 5 juni 2010 @ 11:00:49 #122
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_82359330
Ik zou gewoon om te beginnen die goederentreinen eraf stampen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zaterdag 5 juni 2010 @ 11:06:27 #123
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_82359444
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 11:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zou gewoon om te beginnen die goederentreinen eraf stampen
Voor een aantal kan dat wel ja, maar je kunt moeilijk tegen de peukentrein Venlo-Bergen op Zoom zeggen: ga maar lekker via Den Bosch en dan bij Meteren de Betuweroute op en rij dan via de Kijfhoek en Lage Zwaluwe naar Bergen op Zoom
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport zaterdag 5 juni 2010 @ 12:26:22 #124
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_82361539
Bij de Gelderlander zijn ze ook nog niet echt wakker:
quote:
Het aantal goederentreinen tussen Elst en Zutphen stijgt explosief, naar veertig tot zestig per uur.
http://www.gelderlander.n(...)aat-fors-groeien.ece
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_82361686
Wel mooi dat er vrij baan gemaakt wordt voor de ICE.
pi_82362120
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 12:26 schreef dennistd het volgende:
Bij de Gelderlander zijn ze ook nog niet echt wakker:

Het aantal goederentreinen tussen Elst en Zutphen stijgt explosief, naar veertig tot zestig per uur.

http://www.gelderlander.n(...)aat-fors-groeien.ece
En hier maar zeuren dat elke kwartier een intercity niet past!

[ Bericht 8% gewijzigd door KapiteinT op 05-06-2010 12:52:53 ]
pi_82362309
Gisteren weer eens ouderwets een rondje door Nederland gemaakt. Op welk station heb ik deze foto genomen?

pi_82362344
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 12:26 schreef dennistd het volgende:
Bij de Gelderlander zijn ze ook nog niet echt wakker:
[..]

http://www.gelderlander.n(...)aat-fors-groeien.ece
Dan kunnen ze er beter één lange trein van maken. Eer de eerste goederentrein gepasseerdis is er een minuut voorbij en is de volgende er al.
pi_82362375
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 12:53 schreef KapiteinT het volgende:
Gisteren weer eens ouderwets een rondje door Nederland gemaakt. Op welk station heb ik deze foto genomen?

[ afbeelding ]
Groningen
pi_82362499
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 12:56 schreef Socios het volgende:

[..]

Groningen
Ik zie Niemeijers Tabaksfabriek.
pi_82362587
Niet eerlijk, jullie komen uit de buurt.

Wat moeilijker dan maar! Waar is dit?
pi_82362709
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 13:03 schreef KapiteinT het volgende:
Niet eerlijk, jullie komen uit de buurt.

Wat moeilijker dan maar! Waar is dit?
[ afbeelding ]
Bij een ijsbaan.
pi_82362879
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 13:07 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Bij een ijsbaan.
Dan vallen er al een heleboel stations af.
pi_82363200
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 13:03 schreef KapiteinT het volgende:
Wat moeilijker dan maar! Waar is dit?
[ afbeelding ]
Heerenveen IJsstadion
  Redactie Sport zaterdag 5 juni 2010 @ 13:25:29 #135
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_82363238
Is dat de buitenbaan van Thialf?

Deze dan?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_82363389
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 13:25 schreef dennistd het volgende:
Deze dan?
[ afbeelding ]
Zwolle
pi_82363763
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 13:24 schreef Socios het volgende:

[..]

Heerenveen IJsstadion
Nee. Misschien helpt dit:

pi_82364226
Ziet eruit als ergens in het westen van Friesland, zo richting Harlingen of Stavoren?
  Redactie Sport zaterdag 5 juni 2010 @ 14:21:24 #139
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_82364832
Volgens mij heb ik alle diesellijntjes van Nederland bekeken met Google maps, maar ik kan hem niet vinden
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_82364863
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 14:02 schreef Igen het volgende:
Ziet eruit als ergens in het westen van Friesland, zo richting Harlingen of Stavoren?
Niet richting Harlingen in ieder geval.
pi_82366592
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 14:21 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij heb ik alle diesellijntjes van Nederland bekeken met Google maps, maar ik kan hem niet vinden
Haha, met deze foto moet het wel lukken denk ik:

  Redactie Sport zaterdag 5 juni 2010 @ 15:36:27 #142
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_82366886
Roodeschool?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_82366989
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 15:36 schreef dennistd het volgende:
Roodeschool?
JAAAA!!!

pi_82370071
ff zo een vraag tussen door he..welke loc kan een SGMm trekken? Of moet er dan een goederenwagon tussen?

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2010 17:19:43 ]
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 5 juni 2010 @ 17:21:49 #145
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_82370153
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 17:19 schreef MarkoAlmelo het volgende:
ff zo een vraag tussen door he..welke loc kan een SGMm trekken? Of moet er dan een goederenwagon tussen?

Met een juiste koppeling vele. Binnen Nederland worden er vaak andere treinstellen ingezet om eentje te trekken. Maar naar bijvoorbeeld Randers ging het loc + koppelwagen + SGM(m) + koppelwagen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_82370246
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 17:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Met een juiste koppeling vele. Binnen Nederland worden er vaak andere treinstellen ingezet om eentje te trekken. Maar naar bijvoorbeeld Randers ging het loc + koppelwagen + SGM(m) + koppelwagen.
Oke bedankt !
  zaterdag 5 juni 2010 @ 18:58:30 #147
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_82372523
Number four thousand one hundred and thirty six

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zaterdag 5 juni 2010 @ 18:59:36 #148
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_82372553
Je vindt ook steeds weer nieuwe bordjes he
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 5 juni 2010 @ 19:03:50 #149
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_82372677
Kennelijk ja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 5 juni 2010 @ 19:59:27 #150
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82374171
DDZ wordt echt super, dat kan ik vertellen.
Foto's en dergelijke mochten niet gemaakt worden van de try-out bak van DDZ. Het is een "geheim" project, maar wij mochten er wel in kijken.
In deze try-out bak worden meerdere opties van interieur bekeken, en kan NSR een beslissing gaan nemen, voor het interieur. Ook wordt er airco ingebouwd. Bij een DD-AR die schade had opgelopen in Leidschendam met Plan V 419 wordt hiermee maandag een 'proef' gedaan. Die stuurstand gaat namelijk toch gesloopt worden.

Verwachting is dat ze medio 2011 beginnen met DD-AR naar DDZ om te bouwen, met een zeer minieme overloop van het ICM revisie proces.

Tevens staat ICMm 4083 in de oude loods binnen voor OBIS en WiFi inbouw. Deze staat langer binnen als straks het geval is bij de al gemoderneriseerde stellen. Er word extra getest, en het proces loopt nog niet op volle snelheid. Planning is dat er straks 2 stellen tegelijk binnengenomen worden om OBIS en WiFi in te bouwen.

ICM-IV ombouw naar ICMm-IV duurt 34 dagen, anderhalve dag langer als ICM-III naar ICMm-III.

De eersteklas stiltecoupé bij de 6-persoonscompartimenten komt een oplossing voor, dat er een deur komt. Hoe en wat, wisten ze nog niet exact, maar er komt een systeem dat de deuren langzamer sluiten, en niet dicht kunnen klappen met een noodremming e.d.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')