De website is tour en taxis, de familie was thurn en taxisquote:Op vrijdag 4 juni 2010 17:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Thurn und Taxis bedoel je? Heb er weleens wat over langs zien komen ja
DDM-1 komt niet meer voor in de plannen van NS Reizigers. De bakken zijn toe aan een revisie en gaan daarom aan de kant.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 22:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
huh, mDDM1 aan de kant..... Dat zijn de laatste treinen met de lekkere fijne rode banken
waarom zou 't weg moeten? problemen?
Sein- en overwegstoring bij Helmond werd er gezegd. Waarom dat in Ehv tot zulke waanzin leidt, geen idee. De conducteur keek zelf ook met een blik van .. waarom zijn we in hemelsnaam deze trein aan 't kerenquote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Vet kut ja, dat was een aantal weekends het geval toen Ehv - Wt eruit lag ivm de beveiligingsaanpassingen voor station Maarheeze, maar dat is afgerond inmiddels. Wat was er nu weer te janken dan??
Die ja. Het is best tof. Er zijn nog een hoop oude bordjes te vinden die de laadperrons aanduiden, in mooie oude lettertypen die de typograven hier ook wel waarderen. Veel historische details en spoorresten zijn er bewaard gebleven.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 17:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Thurn und Taxis bedoel je? Heb er weleens wat over langs zien komen ja
[ afbeelding ]
Goeie site over de Brusselse stations
Nog even verder zitten puzzelen. Het stuk Amsterdam - Utrecht zouden 12 IC's per uur worden. Logischerwijs krijg je dan zoiets:quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:58 schreef KapiteinT het volgende:
Eurlings: iedere vijf minuten een trein
Klinkt goed, alleen van het kaartje word ik niet veel wijzer. In elk geval elke 10 minuten een IC Alkmaar - Eindhoven, een kwartierdienst Den Haag - Eindhoven, meer treinen tussen Leiden en Den Haag en een zooitje stoptreinen erbij.
Dat gaat onmogelijk passen tussen Tilburg en Breda..quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:08 schreef KapiteinT het volgende:
4x per uur Den Haag - Eindhoven, en we zijn blij.
Mja maar als één van die treinen dus een minuut of 2 vertraging heeft, krijg je een domino-effect aan vertragingen dat nauwelijks weg te werken valt. Tevens kun je niet elke 3 minuten te Tilburg arriveren omdat er gewacht moet worden op de stoptrein naar Tilburg West.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 10:36 schreef dennistd het volgende:
Waarom zou dat niet passen dan?
Als je het patroon intercity-goederentrein-stoptrein aanhoudt.
De IC doet er 13 minuten over
Goederen 17 minuten
Stoptreinen 19 minuten.
Vanuit Breda op .00 de IC, op .03 de goederen en op .06 de stoptrein en op .15 weer een IC.
De stoptrein is in TIlburg op .25, en de achteropkomende IC is er om .28
Oftewel, met drie minuten opvolgtijd kan het precies.
Voor de IC van/naar Roosendaal zou er in dit geval geen ruimte zijn, maar aangezien er twee en geen vier stoppers per uur rijden lukt dat wel.
Voor een aantal kan dat wel ja, maar je kunt moeilijk tegen de peukentrein Venlo-Bergen op Zoom zeggen: ga maar lekker via Den Bosch en dan bij Meteren de Betuweroute op en rij dan via de Kijfhoek en Lage Zwaluwe naar Bergen op Zoomquote:Op zaterdag 5 juni 2010 11:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zou gewoon om te beginnen die goederentreinen eraf stampen
http://www.gelderlander.n(...)aat-fors-groeien.ecequote:Het aantal goederentreinen tussen Elst en Zutphen stijgt explosief, naar veertig tot zestig per uur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |