Niet nodig toch?quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:46 schreef Dr_Flash het volgende:
EN WEE DIE BLAUWE Z'N GEBEENTE die er eoa blokhaken-tagje voor zet
Daar is de uitholling begonnenquote:Op woensdag 2 juni 2010 19:54 schreef V2 het volgende:
Wat raar, waarom nou 8 dagen? 7 dagen lijkt mij logischer
quote:
Welke lulhannes heeft de bepaling tegen dit soort posts uit de OP geknipt?quote:
quote:Op woensdag 2 juni 2010 20:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Welke lulhannes heeft de bepaling tegen dit soort posts uit de OP geknipt?
quote:Op woensdag 2 juni 2010 20:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Welke lulhannes heeft de bepaling tegen dit soort posts uit de OP geknipt?
quote:
Proceed, ik luister.quote:Op woensdag 2 juni 2010 20:52 schreef Fixers het volgende:
Dan nog evenop het lokettenpersoneel van de NMBS die uit complete onwil en met volle verstand bewust reizigers met een uur vertraging opzadelen.
![]()
Ben je nog wel even mee bezig om te verbeteren Flesquote:Johan de Graaf spoort miljoen kilometer
ENSCHEDE - Ergens tussen Woerden en Gouda was het zover. Daar maakte Enschedeër Johan de Graaf (77) woensdag zijn miljoenste railkilometer vol. De behoefte om te leren autorijden heeft hij nooit gehad. Hij heeft de trein en de tram. Die brengen hem overal waar hij naar toe wil. En Johan de Graaf reist veel.
Héél veel! Woensdag maakte hij zijn miljoenste railkilometer vol. Dat maakte zijn treinreis van Enschede naar Middelburg tot een bijzondere rit. Bij vertrek ‘s morgens in alle vroegte uit Enschede kreeg De Graaf bloemen overhandigd en onderweg wachtte hem een speciale behandeling door de NS. Een beter uithangbord kun je je als vervoerder ook niet wensen.
Sinds tientallen jaren heeft De Graaf alle ritten met trein en tram nauwgezet bijgehouden. In een oud schriftje, waarin hij allerlei bijzonderheden noteert. „Bestemmingen, stoom-, elektrische- of dieseltrein, spoorbreedtes, eigenlijk alles. Als het jaar bijna om is, maak ik de balans op. Dat is een hele boekhouding”, stelt de oud-docent van het Ichthuscollege in Enschede vast.
http://www.tctubantia.nl/(...)iljoen-kilometer.ece
Mwoa, dat gaat dik voor mijn 77ste lukken hoorquote:Op woensdag 2 juni 2010 21:48 schreef thats-me het volgende:
[..]
Ben je nog wel even mee bezig om te verbeteren Fles
Op hoeveel kilometer staat de teller nu?quote:Op woensdag 2 juni 2010 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mwoa, dat gaat dik voor mijn 77ste lukken hoorals ik zo doorga.
167.477 sinds 1-1-2006. Zonder trams, zonder metro, en zonder alles wat ik in de jaren daarvoor al met mijn studenten-OV gereden heb uiteraard.quote:Op woensdag 2 juni 2010 21:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Op hoeveel kilometer staat de teller nu?
Ik zal het maar business as usual noemen. Ik werk niet meer in Brussel, maar moest er vandaag zijn voor een beurs. Heen met een collega mee terug met de trein. Alleen even vlug een treinaartje halen was er voor deze en andere hollanders weer niet bij. Het "international traveller centre" was open met een rij tot aan de deur en slechts twee lokettisten.quote:
Oh dat ja, daar heb ik me recentelijk ook over opgewonden. Heeft geen zin. Het is goed voor de reiziger namelijk. Echt waar.quote:Op woensdag 2 juni 2010 22:28 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik zal het maar business as usual noemen. Ik werk niet meer in Brussel, maar moest er vandaag zijn voor een beurs. Heen met een collega mee terug met de trein. Alleen even vlug een treinaartje halen was er voor deze en andere hollanders weer niet bij. Het "international traveller centre" was open met een rij tot aan de deur en slechts twee lokettisten.
De andere loketten stond een rij van 2-3 reizigers per stuk. Maar daar mag je geen internationale tickets kopen voor 18:30 uur (het was 18:10uur). Dat ik bij de loketist in kwestie al vaak genoeg een enkele reis nederland gekocht heb deed er niets aan af. Net zoals wijzen op de enorm lange rij en dat ik dan mijn trein zou missen.
Belgische handelsgeest en dienstverlening: "Zerķ points!"
Hoe zeg je " Behfel! Ist! Behfel!!!!!!" In het frans?quote:Op woensdag 2 juni 2010 22:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh dat ja, daar heb ik me recentelijk ook over opgewonden. Heeft geen zin. Het is goed voor de reiziger namelijk. Echt waar.
Omelette! DU!!! Fromage!quote:Op woensdag 2 juni 2010 22:54 schreef Fixers het volgende:
Hoe zeg je " Behfel! Ist! Behfel!!!!!!" In het frans?
Dar heb je inderdaad gewoon geen ene tiefes aanquote:Op woensdag 2 juni 2010 23:21 schreef James1988 het volgende:
Het is echt van den zotte dat ze in NMBS-land zo goed als geen automaten hebben. En de automaten die er zijn, zijn alleen voor binnenlands verkeer en accepteren ook alleen Belgische bankkaarten.
Heeft de NS het toch beter gedaan.
Mwoa. Valt in België eigenlijk best mee hoor. Ik had er in Zweden veel meer last van. Bijna ALLES is daar resplichtig, en ik had sterk de indruk dat mensen daar gewoon profylactisch bezig waren. Zo van "ik reserveer maar vast een stoel in deze trein en in alle andere die die dag dezelfde kant op gaan, want je weet maar nooit.." Zwaar klotequote:
Je meldt even niet dat je een half uur in de rij moest staan voor het meest triviale internationale kaartje ooit he?quote:Op donderdag 3 juni 2010 00:06 schreef Socios het volgende:
Vond het op Antwerpen Centraal juist goed geregeld. Lekker aan het loket een kaartje naar Nederland gekocht. Loketist vroeg meteen of ik met korting in Nederland kon reizen en was heel goed op de hoogte van alles.
Een acceptabele 5 minuten in de lokettenzaal staan wachten.quote:Op donderdag 3 juni 2010 00:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Je meldt even niet dat je een half uur in de rij moest staan voor het meest triviale internationale kaartje ooit he?
quote:Op donderdag 3 juni 2010 00:16 schreef Socios het volgende:
Lol, in Leer en op andere Duitse stations heb je dan juist weer wel de meest geweldige kaartautomaten die er bestaan. Alle tickets, in alle vormen naar allerlei bestemmingen in Nederland. Opgeven overstaptijd, soort trein, wel of geen zitplaatsreservering enz. Biljettenacceptatie erbij.
Lijkt me toch een brug te ver hoorquote:Op donderdag 3 juni 2010 00:23 schreef Ascendancy het volgende:
Ik kan beter Duits dan de mensen daar achter het loket.
Daar hebben we meer aan, misschienquote:Op donderdag 3 juni 2010 00:29 schreef greavy het volgende:
En dan nog iets: Dit weekend is de FYRA toeslagvrij in verband met werkzaamheden tussen Rotterdam en Den Haag
En je hebt ongeveer een hamer nodig om het 'touch'screen te bedienen...quote:Op woensdag 2 juni 2010 23:21 schreef James1988 het volgende:
Het is echt van den zotte dat ze in NMBS-land zo goed als geen automaten hebben. En de automaten die er zijn, zijn alleen voor binnenlands verkeer en accepteren ook alleen Belgische bankkaarten.
Heeft de NS het toch beter gedaan.
Als er staat dat DB mij geen interrail kaart mag verkopen en zij vervolgens denkt dat dat betekent dat ze aan interrailers geen kaarten mag verkopen, dan is ze of ongelofelijk dom, of ze kan niet lezenquote:Op donderdag 3 juni 2010 00:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lijkt me toch een brug te ver hoorkunnen of willen is een ander verhaal misschien. En als men niet wil, ja, dan kun je NOG zo goed duits spreken...
Datzelfde kan gezegd worden over de OV-chipkaartautomaten van de RET. Die van het GVB zijn trouwens niet veel beter. Ik hou mijn hart vast voor de automaten van Veolia.quote:Op donderdag 3 juni 2010 01:00 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
En je hebt ongeveer een hamer nodig om het 'touch'screen te bedienen...
Was het maar waar...quote:Strippenkaart in april 2011 overal afgeschaft
Ov-chipkaart al definitief afgeschaft in Amsterdam
Crien!quote:Op woensdag 2 juni 2010 21:28 schreef Crientj het volgende:
[..]
Gups! Ben je al een keer langsgeweest ?
Dank voor het screenshot, dat kon ik zelf niet doen hierquote:Op donderdag 3 juni 2010 09:26 schreef Socios het volgende:
[ afbeelding ]
Hehe, inderdaad. Afschaffen die OV-Chipkaart!
Vanaf vandaag weer overal alleen maar reizen met strippen- en treinkaartjes.
Sloterdijk Hemboog, denk ik: http://www.fransmensonides.nl/hem.htmquote:Op donderdag 3 juni 2010 09:32 schreef AstroNova het volgende:
Weet iemand op welk station deze foto is gemaakt? Is een prachtig station en die wil ik op foto zetten
[ afbeelding ]
Je was er zelf al achter, klopt. Ziet er met een zonnetje een stuk gezelliger uit. Hier meer foto's.quote:Op donderdag 3 juni 2010 09:36 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Sloterdijk Hemboog, denk ik: http://www.fransmensonides.nl/hem.htm
Waarom zou je een trein die geen problemen heeft en netjes op tijd rijdt, met opzet gaan vertragen omdat een andere trein vertraging heeft? Zo creëer je vaak indirect wel weer vertraging bij andere treinen verderop in het traject, bijvoorbeeld door aansluitingen, conflicten in spoorgebruik of materieelovergangen. Overigens bepaalt de treindienstleider niet zelfstandig of een trein een andere inhaalt, daar gaat de DVL (vroeger netwerkbestuurder) over.quote:Op woensdag 2 juni 2010 17:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Dan is het dus simpelweg kiezen tussen Sprinter op tijd en Sprinter +6. Nou, dan weet je het wel
Ja, precies, dat zeg ik toch ook?quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ach, laat ik nog even reageren op een discussie uit het vorige topic.
[..]
Waarom zou je een trein die geen problemen heeft en netjes op tijd rijdt, met opzet gaan vertragen omdat een andere trein vertraging heeft?
quote:Op donderdag 3 juni 2010 09:26 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Crien!
Langsgeweest![]()
Waar? Bij de grote AH to go?
Jazeker!! Chocolade koekjes yeah! Vooral na het overwerken, want dan zijn ze nog een beetje warmquote:
714, ¤ 1.35.quote:Op donderdag 3 juni 2010 13:13 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Jazeker!! Chocolade koekjes yeah! Vooral na het overwerken, want dan zijn ze nog een beetje warmO+O+
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 3 juni 2010 13:14 schreef Crientj het volgende:
[..]
714, ¤ 1.35.Geen idee, ze redden het nooit tot ik thuis ben... Maar ze zijn wel zo goddelijk, heel het overwerkleed is vergeten als ik ontdek dat ik een vers chocolade koekje te pakken hebSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
Ik heb dr nog nooit eentje gegeten ;o Ben benieuwdquote:Op donderdag 3 juni 2010 13:22 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Geen idee, ze redden het nooit tot ik thuis ben... Maar ze zijn wel zo goddelijk, heel het overwerkleed is vergeten als ik ontdek dat ik een vers chocolade koekje te pakken heb
Ooh, doe het niet!! Neem jezelf in bescherming, je kunt niet meer zonder straksquote:Op donderdag 3 juni 2010 13:23 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ik heb dr nog nooit eentje gegeten ;o Ben benieuwd
Whahaha. Ik heb momenteel toch geen geld meer en haal eigenlijk nooit voer. ;o Nou ja, misschien ooit uitproberen. xD Ooit.quote:Op donderdag 3 juni 2010 13:25 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ooh, doe het niet!! Neem jezelf in bescherming, je kunt niet meer zonder straks![]()
![]()
Mijn werkgever betaalt mijn choco cookiesquote:Op donderdag 3 juni 2010 13:28 schreef Crientj het volgende:
[..]
Whahaha. Ik heb momenteel toch geen geld meer en haal eigenlijk nooit voer. ;o Nou ja, misschien ooit uitproberen. xD Ooit.
Heeft iemand je al verteld dat er water tussen Malta en de rest van de wereld ligt?quote:Op donderdag 3 juni 2010 14:57 schreef James1988 het volgende:
Mijn chococookies betalen mijn werkgever.
In other news: morgen naar Malta. Met de auto naar Zaventem, met de trein terug. Ik heb er zin in.
Dat hield jou ook niet tegen bij die VSM reisquote:Op donderdag 3 juni 2010 16:03 schreef greavy het volgende:
Die weten we nu wel. Is volgens mij al 4x langsgekomen de afgelopen dagen...
Vanaf Zaventem, wijsneusquote:Op donderdag 3 juni 2010 15:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heeft iemand je al verteld dat er water tussen Malta en de rest van de wereld ligt?
Als je dagelijks Breda - Amsterdam doet heb je wel flink wat meer afgelegd denk ik..quote:Op donderdag 3 juni 2010 22:38 schreef James1988 het volgende:
Hmm, zojuist even zitten rekenen. In de periode 1 oktober 2008 - 1 oktober 2009 heb ik, schat ik, zo'n 26.000 kilometer per trein afgelegd. Waarschijnlijk meer, maar ik heb niet alle reizen in detail vastgelegd. In de periode oktober 2009 - nu heb ik ook nog eens zo'n 6800 km getreind.
Niet slecht.
Deze is ouder...quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:49 schreef Ireyon het volgende:
'k Zat zo eens door die topiclijst te bladeren en vroeg me af; wat is eigenlijk de langst lopende reeks op 't forum? Volgens mij maakt deze best een goede kans met ruim 7 jaar?
Voor het buitenland gebruik ik deze site. Je moet meestal wel even kijken of het via station klopt, soms neemt 'ie vreemde routes.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 00:09 schreef greavy het volgende:
Voor 2010 zit ik op dit moment al ver boven de 6.000 kilometer met binnenlandse kilometers spoor.
Hoeveel exact weet ik niet, heb het nooit goed bijgehouden, tegenwoordig wel.
Ritten met een stoomtrein of ander historisch materieel heb ik nog niet eens meegerekend.
Weet iemand hoe je de buitenlandse kilometers spoor kan berekenen? Voor Nederland gebruik ik een online tool..
Met welke site kan je dat uitrekenen?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 00:09 schreef greavy het volgende:
Voor 2010 zit ik op dit moment al ver boven de 6.000 kilometer met binnenlandse kilometers spoor.
Hoeveel exact weet ik niet, heb het nooit goed bijgehouden, tegenwoordig wel.
Ritten met een stoomtrein of ander historisch materieel heb ik nog niet eens meegerekend.
Weet iemand hoe je de buitenlandse kilometers spoor kan berekenen? Voor Nederland gebruik ik een online tool..
http://software.blijbol.nl/spoorkompas/TreinnetWeb.html#quote:Op vrijdag 4 juni 2010 10:32 schreef Ferry_Mingelen het volgende:
[..]
Met welke site kan je dat uitrekenen?
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 11:38 schreef dennistd het volgende:
Kun je daarvoor geen chococookie-topic openen?
Leuke filmpjesquote:Op vrijdag 4 juni 2010 09:52 schreef greavy het volgende:
Tijdens VSM Corus Express een aantal filmpjes gemaakt, hierbij al 3 online staan:
Precies, dat was ook waar ik metyeen aan moest denkenquote:Op vrijdag 4 juni 2010 14:00 schreef thats-me het volgende:
Was dat niet ergens midden in de jaren '80.. Tijdens een excursie van de NVBS. Dat ze van Groningen naar Drachten gingen, en hier door de straten van Leek rijden?
De website is tour en taxis, de familie was thurn en taxisquote:Op vrijdag 4 juni 2010 17:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Thurn und Taxis bedoel je? Heb er weleens wat over langs zien komen ja
DDM-1 komt niet meer voor in de plannen van NS Reizigers. De bakken zijn toe aan een revisie en gaan daarom aan de kant.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 22:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
huh, mDDM1 aan de kant..... Dat zijn de laatste treinen met de lekkere fijne rode banken
waarom zou 't weg moeten? problemen?
Sein- en overwegstoring bij Helmond werd er gezegd. Waarom dat in Ehv tot zulke waanzin leidt, geen idee. De conducteur keek zelf ook met een blik van .. waarom zijn we in hemelsnaam deze trein aan 't kerenquote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Vet kut ja, dat was een aantal weekends het geval toen Ehv - Wt eruit lag ivm de beveiligingsaanpassingen voor station Maarheeze, maar dat is afgerond inmiddels. Wat was er nu weer te janken dan??
Die ja. Het is best tof. Er zijn nog een hoop oude bordjes te vinden die de laadperrons aanduiden, in mooie oude lettertypen die de typograven hier ook wel waarderen. Veel historische details en spoorresten zijn er bewaard gebleven.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 17:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Thurn und Taxis bedoel je? Heb er weleens wat over langs zien komen ja
[ afbeelding ]
Goeie site over de Brusselse stations
Nog even verder zitten puzzelen. Het stuk Amsterdam - Utrecht zouden 12 IC's per uur worden. Logischerwijs krijg je dan zoiets:quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:58 schreef KapiteinT het volgende:
Eurlings: iedere vijf minuten een trein
Klinkt goed, alleen van het kaartje word ik niet veel wijzer. In elk geval elke 10 minuten een IC Alkmaar - Eindhoven, een kwartierdienst Den Haag - Eindhoven, meer treinen tussen Leiden en Den Haag en een zooitje stoptreinen erbij.
Dat gaat onmogelijk passen tussen Tilburg en Breda..quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:08 schreef KapiteinT het volgende:
4x per uur Den Haag - Eindhoven, en we zijn blij.
Mja maar als één van die treinen dus een minuut of 2 vertraging heeft, krijg je een domino-effect aan vertragingen dat nauwelijks weg te werken valt. Tevens kun je niet elke 3 minuten te Tilburg arriveren omdat er gewacht moet worden op de stoptrein naar Tilburg West.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 10:36 schreef dennistd het volgende:
Waarom zou dat niet passen dan?
Als je het patroon intercity-goederentrein-stoptrein aanhoudt.
De IC doet er 13 minuten over
Goederen 17 minuten
Stoptreinen 19 minuten.
Vanuit Breda op .00 de IC, op .03 de goederen en op .06 de stoptrein en op .15 weer een IC.
De stoptrein is in TIlburg op .25, en de achteropkomende IC is er om .28
Oftewel, met drie minuten opvolgtijd kan het precies.
Voor de IC van/naar Roosendaal zou er in dit geval geen ruimte zijn, maar aangezien er twee en geen vier stoppers per uur rijden lukt dat wel.
Voor een aantal kan dat wel ja, maar je kunt moeilijk tegen de peukentrein Venlo-Bergen op Zoom zeggen: ga maar lekker via Den Bosch en dan bij Meteren de Betuweroute op en rij dan via de Kijfhoek en Lage Zwaluwe naar Bergen op Zoomquote:Op zaterdag 5 juni 2010 11:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zou gewoon om te beginnen die goederentreinen eraf stampen
http://www.gelderlander.n(...)aat-fors-groeien.ecequote:Het aantal goederentreinen tussen Elst en Zutphen stijgt explosief, naar veertig tot zestig per uur.
En hier maar zeuren dat elke kwartier een intercity niet past!quote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:26 schreef dennistd het volgende:
Bij de Gelderlander zijn ze ook nog niet echt wakker:
Het aantal goederentreinen tussen Elst en Zutphen stijgt explosief, naar veertig tot zestig per uur.
http://www.gelderlander.n(...)aat-fors-groeien.ece
Dan kunnen ze er beter één lange trein van maken. Eer de eerste goederentrein gepasseerdis is er een minuut voorbij en is de volgende er al.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:26 schreef dennistd het volgende:
Bij de Gelderlander zijn ze ook nog niet echt wakker:
[..]
http://www.gelderlander.n(...)aat-fors-groeien.ece
Groningenquote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:53 schreef KapiteinT het volgende:
Gisteren weer eens ouderwets een rondje door Nederland gemaakt. Op welk station heb ik deze foto genomen?
[ afbeelding ]
Bij een ijsbaan.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:03 schreef KapiteinT het volgende:
Niet eerlijk, jullie komen uit de buurt.![]()
Wat moeilijker dan maar! Waar is dit?
[ afbeelding ]
Heerenveen IJsstadionquote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:03 schreef KapiteinT het volgende:
Wat moeilijker dan maar! Waar is dit?
[ afbeelding ]
Niet richting Harlingen in ieder geval.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 14:02 schreef Igen het volgende:
Ziet eruit als ergens in het westen van Friesland, zo richting Harlingen of Stavoren?
Haha, met deze foto moet het wel lukken denk ik:quote:Op zaterdag 5 juni 2010 14:21 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij heb ik alle diesellijntjes van Nederland bekeken met Google maps, maar ik kan hem niet vinden
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 17:19 schreef MarkoAlmelo het volgende:
ff zo een vraag tussen door he..welke loc kan een SGMm trekken? Of moet er dan een goederenwagon tussen?
Oke bedankt !quote:Op zaterdag 5 juni 2010 17:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Met een juiste koppeling vele. Binnen Nederland worden er vaak andere treinstellen ingezet om eentje te trekken. Maar naar bijvoorbeeld Randers ging het loc + koppelwagen + SGM(m) + koppelwagen.
Ik geloof er de tiefes vanquote:Op zaterdag 5 juni 2010 19:59 schreef greavy het volgende:
DDZ wordt echt super, dat kan ik vertellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |