En:quote:[quote]Op vrijdag 27 november 2009 10:47 schreef Indirect. het volgende:
De leerkracht heeft mijn pet afgepakt
ik krijg hem volgende week pas terug.
Is dit geen dievstal?
Nee, dat is het niet![]()
quote:
quote:Op vrijdag 27 november 2009 00:45 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Misschien niet origineel, maar van de Lord niet verwacht.
Nou, dat zal me een feestje zijn geweest!quote:Tafarelen zoals tijdens EURO 2008, toen de spelersvrouwen van Oranje na een gewonnen wedstrijd in de feestvreugde werden gedeeld, vinden komende zomer niet plaats.
En dan laat je 'tafarelen' nog lopenquote:Op vrijdag 27 november 2009 11:27 schreef spijkerbroek het volgende:
Van de FP:
[..]
Nou, dat zal me een feestje zijn geweest!
Die is erg grappigquote:Op vrijdag 27 november 2009 11:27 schreef spijkerbroek het volgende:
Van de FP:
[..]
Niet eens gezienquote:Op vrijdag 27 november 2009 11:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En dan laat je 'tafarelen' nog lopen
Eén roodstaard, twee roodstaarden.quote:Op vrijdag 27 november 2009 10:26 schreef Ladylike het volgende:
[..]
maak eens wat foto's
"onze" grijze roodstaard was al iets van 20 toen hij gekocht werd dus heb die babydingen nooit mogen ervaren
Vertel vertel en show maar
Dat is wel een hele mooie! Daar zouden ze eigenlijk ook best de televisierechten van kunnen verkopen.quote:Op vrijdag 27 november 2009 11:27 schreef spijkerbroek het volgende:
Van de FP:
[..]
Jammer dat J.K. Rowling al uitgeschreven is, anders had ze een nieuwe soort!!!!quote:Op donderdag 26 november 2009 14:56 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Welk eten?
Ik heb alleen maar sandwitches gezien... ja, en patat en kipnuggets die de kids niet meer wilde
Die is meer voor: Tenenkrommende fouten bij teksten in het openbaar #13quote:Op vrijdag 27 november 2009 12:10 schreef LoudGirl het volgende:
In het zee-aquarium in Osaka:
[ afbeelding ]
Er staat: "The penguin cannot touch."
Het was iets met 'niet recht'... Ummmmmm... Nou ja, schuin dan maarquote:Op vrijdag 27 november 2009 12:50 schreef Copycat het volgende:
[..]
Lief prinsesje op de erwt,
We zijn serieus, alleen zeggen we niet wat jij graag horen wil. We zeggen niet dat jouw man een lul is en niet anders verdient dan jouw schuine schaats
Mevr. Oude Bok heette voor haar huwelijk vast Mej. Groen Blaadje.quote:
Rijgerquote:Op donderdag 26 november 2009 19:07 schreef Flurry het volgende:
ragout hoort in pastijbakjes, niet in een kroket
Gelukkig gaat hij studeren.quote:Op vrijdag 27 november 2009 04:11 schreef Pablo_g het volgende:
Hallo:)
Ik zal in het kort mij "probleem" proberen uit te leggen... Het zit namelijk zo:
Op 22 augustus heb ik studie aangevraagd. Ik heb toen gewoon een formulier via de post verstuurd.
Ongeveer 8 weken later heb ik opgebelt naar de IB omdat ik geen niks heb thuis ontvangen. Volgens de medewerker zou het formulier niet aangekomen of verwerkt zijn... Daarom heeft meneer mij gevraagd om zsm een nieuwe formulier in te vullen en te faxen... Dat zou sneller zijn aangezien mij procedure al vertraagd was en het inmiddels halverwege oktober is.....
Dat heb ik toen ook direct gedaan... 2 weken later heb ik weer gebelt met de vraag of hij dit maal wel ingevoert is.. maar nee alweer niet... Nogmaals stelde de IB-groep voor dat ik het formulier opnieuw zou faxen... Dat heb ik toen weer gedaan... Dit maal heb ik direct naar het verzenden opgebelt met de vraag of hij nu wel eindelijk aan is gekomen... Maar nee ...Dus toen ben ik dezelfde middag nog het formulier maar zelf gaan brengen bij hun op kantoor in Rotterdam.. Ik heb daar mij verhaal gedaan... Mij is daar toen verteld dat mij recht op studie van de maanden sep t/m nov is komen te vervallen en ik dus het niet met terugwerkende kracht krijg...
Ik heb gelukkig netjes van elke fax die ik heb gestuurd de verzendbevesteging bewaard. .. Die heb ik daar ook laten zien... maar mevrouw zei dat ze daar niks mee kan .... en dat ik die moet meesturen als ik bezwaar dien tegen hun besluit... Dat ik dus vanaf dec pas studie krijg terwijl ik al bijna 3 maanden op school zit....
Ik zit nu natuurlijk met opgestapelde studie kosten die ik natuurlijk van 1 maand studie nooit kan aflossen!!
en voordat ik bezwaar kan indienen en die verwerkt word zal het waarschijnelijk pas feb zijn..
Dus kort samengevat... EEN LASTIGE SITUATIE VOOR EEN STUDENT!!
Heeft iemand meschien hier ervaring mee?? Zijn de faxbevestegingen die ik heb voldoende juridisch bewijs om te kunnen aantonen dat de fout niet bij mij ligt? OF kan ik gewoon naar mij studie fluiten en heeft bezwaar indienen helemaal geen nut...??
Wie kan mij hierbij helpen?????????
Groetjes Pablo
Waarschijnlijk is het formulier wel aangekomen maar konden ze er bij de IB-Groep niets van maken...quote:
quote:Op vrijdag 25 september 2009 10:13 schreef aychelle het volgende:
echt niet!sommigen wel van ons en sommigen niet. Zwarte vrouwen komen nou eenmaal wat 'sterker en zelfstandiger '' over. En jah sommigen zijn ruidluchtig dat geef ik toe. En die Hi5 reclame is gewoon humor
quote:Op vrijdag 27 november 2009 16:28 schreef SpeedyRich het volgende:
Ze moet is bij de zelf te rade gaan wat ze nou wil
quote:Op vrijdag 27 november 2009 17:07 schreef het volgende:
Ik zou hen vriendelijk doch dringend verzoeken m'n rug op te kunnen.
Ik mag niet kijkenquote:Op vrijdag 27 november 2009 12:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
http://forum.fok.nl/topic/1372113
Niet openen dat topic, maar in de TT, die punt na die komma
Jij? Ons? uh.......quote:Op maandag 23 november 2009 01:46 schreef goldfinger1963 het volgende:
[..]
dat was jij dus die ons uitlachten
Nee, ik ga niet de fouten bold makenquote:Op vrijdag 27 november 2009 19:20 schreef Zeyadax het volgende:
Hallo iedereen ik heb 2 weken geleden een aanrijding gehad waarbij me Vespa veel schade heeft opgelopen.
Ik reed op een fietsbad een voorangsweg toen kwam de automobilist opeens rechts uit een uitrit rijden waarbij ik geschept werd ik had gelukkig niks opgelopen maar me scooter was er erg aantoe. Er was politie aanwezig die vertelde mij dat er niks aan de hand was en dat ik gewoon een. Schade folmulier moest invullen en erbij zetten dat de politie aanwezig was voor het geval de verzekering vragen had. Bij het invullen van het schade folmulier vroeg de automobilist of hij de schadefolmulier moest invullen want het was de eerste keer dat ik een aanrijding had en ook dat ik een schadefolmulier moest in vullen, dus ik dacht dat de automobilist aardig deed en hij mij wou helpen maar toen ik later thuis kwam en met mij vader het folmulier bekeek bleek het dat de automobilist alles naar zijn hand had ingevuld dus had mijn vader hem opgebeld en gevraagd of we een nieuwe konden invullen maar hij wou er Nima van weten. Later had ik mijn verzekering opgebeld en die vertelden dat ik een nieuwe schadefolmulier moest invullen met een briefje van wat de automobilist had. Gedaan dus dat had ik gedaan en naar mijn verzekering verstuurd een week later ik ik een brief van me verzekering daar stone in dat ze mij gelijk harden gegeven en dat de Schuld bij de tegenpartij ligt. Maar het is nu all 4 weken geleden naar de aanrijding dus had mijn vader naar de verzekering van de tegenpartij gebeld en gevraagd wanneer de kosten werden betaald van mijn scooter want ik heb hem nodig voor school , en me sport maar hun zijden dat de tegenpartij gelijk had gekregen en dat er een rechtzaak zou komen en dat het wel tot 8 maanden kon duren wat most kan ik doen om me schade te claimen want ik heb me brommer hard nodig.
Deze is te mooi, anders:quote:Op vrijdag 27 november 2009 19:22 schreef Pien85 het volgende:
Aanrijding met auto wie staat in ze rechten
Nee, ik ga niet de fouten uitlichten
De rest van de post is inderdaad om te huilen.quote:
Daarom heb ik m toch maar even helemaal in de post gezetquote:Op vrijdag 27 november 2009 19:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Deze is te mooi, anders:
[..]
De rest van de post is inderdaad om te huilen.
Ja, maar hij reed erop! Een soort Jezusfiets, dus.quote:Op vrijdag 27 november 2009 19:24 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Daarom heb ik m toch maar even helemaal in de post gezetMaar een fietsbad lijkt me wel handig, dan heb ik ook eindelijk eens een schone fiets
Ik vraag me af hoe dat werkt als het heel hard regent, zou je dan droog blijven op zo'n fiets?quote:Op vrijdag 27 november 2009 19:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, maar hij reed erop! Een soort Jezusfiets, dus.
In een zekere zin wel consequent met het folmulier.quote:Op vrijdag 27 november 2009 19:22 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Nee, ik ga niet de fouten bold maken
Truequote:Op vrijdag 27 november 2009 19:27 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
In een zekere zin wel consequent met het folmulier.
Hij is in elk geval consequent met zijn "schadefolmulier"...quote:Op vrijdag 27 november 2009 19:22 schreef Pien85 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 27 november 2009 19:22 schreef Pien85 het volgende:
[..]
enquote:Op vrijdag 27 november 2009 19:28 schreef conleche het volgende:
Na me nu ook verkrijgbaar in ze!!
quote:Op vrijdag 27 november 2009 19:27 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
In een zekere zin wel consequent met het folmulier.
quote:Op vrijdag 27 november 2009 19:29 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Hij is in elk geval consequent met zijn "schadefolmulier"...
Scherp gezienquote:Op vrijdag 27 november 2009 19:29 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Hij is in elk geval consequent met zijn "schadefolmulier"...
Toch maar weer limonade gaan drinken?quote:Op vrijdag 27 november 2009 19:30 schreef Pien85 het volgende:
Heb ik gezopen? Ik zie een soort van dubbel in dit topic
[..]
[..]
en
[..]
[..]
Nou... ik zit aan de cranberrysap...quote:Op vrijdag 27 november 2009 19:31 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Toch maar weer limonade gaan drinken?
Dat heet GMTA!!quote:Op vrijdag 27 november 2009 19:30 schreef Pien85 het volgende:
[..]
[..]
en
[..]
[..]
Ja, daar heb je het al. Is gaan gisten, natuurlijkquote:Op vrijdag 27 november 2009 19:31 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Nou... ik zit aan de cranberrysap...
(dus bij die afname heb ik zo m'n twijfels)quote:Op vrijdag 27 november 2009 19:31 schreef kskopf het volgende:
[..]
Dat cijfer klinkt wel geloofwaardig, maar ik ben het eens met RAVW dat het SCP niet erg geloofwaardig overkomt, dus die afname heb ik zo m'n twijfels bij.
Als je dat moet vragen, zou ik me maar zorgen gaan makenquote:Op vrijdag 27 november 2009 19:30 schreef Pien85 het volgende:
Ik geloof niet dat een andere woordvolgorde als fout telt. Tenslotte verandert er niks aan de betekenis van de zin. Het is geen mooi Nederlands, maar fout?quote:Op vrijdag 27 november 2009 19:35 schreef Disana het volgende:
Niet origineel maar juist een foute zinsconstructie die je steeds vaker tegenkomt:
[..]
(dus bij die afname heb ik zo m'n twijfels)
Is dat niet meer richting spreektaal? "dus die afname, daar heb ik zo m'n twijfels bij"quote:Op vrijdag 27 november 2009 19:35 schreef Disana het volgende:
Niet origineel maar juist een foute zinsconstructie die je steeds vaker tegenkomt:
[..]
(dus bij die afname heb ik zo m'n twijfels)
Volgens mij heb je ook twijfels over iets en niet bij iets?quote:Op vrijdag 27 november 2009 19:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat een andere woordvolgorde als fout telt. Tenslotte verandert er niks aan de betekenis van de zin. Het is geen mooi Nederlands, maar fout?
Volgens mij is het wel fout maar ik kan me vergissen. De foute constructie suggereert namelijk dat 'die afname' het onderwerp van de zin is, dus het kost een fractie van een seconde meer om te begrijpen dat het niet 'die afname heb' maar 'heb ik' is.quote:Op vrijdag 27 november 2009 19:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat een andere woordvolgorde als fout telt. Tenslotte verandert er niks aan de betekenis van de zin. Het is geen mooi Nederlands, maar fout?
Ja, ook die wordt vaak omgebouwd terwijl het een prima constructie is.quote:Op vrijdag 27 november 2009 19:55 schreef anboni het volgende:
[..]
Is dat niet meer richting spreektaal? "dus die afname, daar heb ik zo m'n twijfels bij"
quote:Op vrijdag 27 november 2009 19:20 schreef Zeyadax het volgende:
Hallo iedereen ik heb 2 weken geleden een aanrijding gehad waarbij me Vespa veel schade heeft opgelopen.
Ik reed op een fietsbad een voorangsweg toen kwam de automobilist opeens rechts uit een uitrit rijden waarbij ik geschept werd ik had gelukkig niks opgelopen maar me scooter was er erg aantoe. Er was politie aanwezig die vertelde mij dat er niks aan de hand was en dat ik gewoon een. Schade folmulier moest invullen en erbij zetten dat de politie aanwezig was voor het geval de verzekering vragen had. Bij het invullen van het schade folmulier vroeg de automobilist of hij de schadefolmulier moest invullen want het was de eerste keer dat ik een aanrijding had en ook dat ik een schadefolmulier moest in vullen, dus ik dacht dat de automobilist aardig deed en hij mij wou helpen maar toen ik later thuis kwam en met mij vader het folmulier bekeek bleek het dat de automobilist alles naar zijn hand had ingevuld dus had mijn vader hem opgebeld en gevraagd of we een nieuwe konden invullen maar hij wou er Nima van weten. Later had ik mijn verzekering opgebeld en die vertelden dat ik een nieuwe schadefolmulier moest invullen met een briefje van wat de automobilist had. Gedaan dus dat had ik gedaan en naar mijn verzekering verstuurd een week later ik ik een brief van me verzekering daar stone in dat ze mij gelijk harden gegeven en dat de Schuld bij de tegenpartij ligt. Maar het is nu all 4 weken geleden naar de aanrijding dus had mijn vader naar de verzekering van de tegenpartij gebeld en gevraagd wanneer de kosten werden betaald van mijn scooter want ik heb hem nodig voor school , en me sport maar hun zijden dat de tegenpartij gelijk had gekregen en dat er een rechtzaak zou komen en dat het wel tot 8 maanden kon duren wat most kan ik doen om me schade te claimen want ik heb me brommer hard nodig.
Volgens mij is de volgorde wel fout. Niet om de mogelijke verwarring die jij hier suggereert maar 'gewoon' omdat je in het Nederlands aan een bepaalde volgorde gebonden bent. En deze klopt niet. Dat er aan de betekenis niks verandert, wat iemand hierboven aandroeg, maakt daarbij niet uit. De volgorde blijft fout.quote:Op vrijdag 27 november 2009 20:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Volgens mij is het wel fout maar ik kan me vergissen. De foute constructie suggereert namelijk dat 'die afname' het onderwerp van de zin is, dus het kost een fractie van een seconde meer om te begrijpen dat het niet 'die afname heb' maar 'heb ik' is.
Laat eens even zien waar die volgorde staat, dan? Dat is nieuw voor mij (Ik had ook kunnen zeggen: Voor mij is dat nieuw; andere volgorde, echt niet fout).quote:Op vrijdag 27 november 2009 20:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Volgens mij is de volgorde wel fout. Niet om de mogelijke verwarring die jij hier suggereert maar 'gewoon' omdat je in het Nederlands aan een bepaalde volgorde gebonden bent. En deze klopt niet. Dat er aan de betekenis niks verandert, wat iemand hierboven aandroeg, maakt daarbij niet uit. De volgorde blijft fout.
dus die afname heb ik zo m'n twijfels bij.quote:Op vrijdag 27 november 2009 21:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Laat eens even zien waar die volgorde staat, dan? Dat is nieuw voor mij (Ik had ook kunnen zeggen: Voor mij is dat nieuw; andere volgorde, echt niet fout).
'Bij die afname' is inderdaad één zindsdeel, je hebt gelijk. Waar heb je je twijfels bij? Nou, bij die afname.quote:Op vrijdag 27 november 2009 20:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Volgens mij is de volgorde wel fout. Niet om de mogelijke verwarring die jij hier suggereert maar 'gewoon' omdat je in het Nederlands aan een bepaalde volgorde gebonden bent. En deze klopt niet. Dat er aan de betekenis niks verandert, wat iemand hierboven aandroeg, maakt daarbij niet uit. De volgorde blijft fout.
Nee hoor. Waarom? Dan maak je iets dubbel. Je hebt al twijfels bij die afname en ook nog eens daarbij (bij die afname). Dat is dubbelop.quote:Op vrijdag 27 november 2009 21:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
dus die afname heb ik zo m'n twijfels bij.
Moet zijn: dus bij die afname heb ik zo mijn twijfels.
Of: dus die afname, daar heb ik zo mijn twijfels bij.
Dus: bij' kan alleen los van 'die afname' als je 'daar' invoegt.
Punt is, je kunt dat 'bij' alleen achteraan plaatsen als je 'daar' invoegt. Jij zegt: dat is dubbelop. Dat klopt: het is een constructie waarmee je een bepaalde nadruk in de zin legt.quote:Op vrijdag 27 november 2009 21:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee hoor. Waarom? Dan maak je iets dubbel. Je hebt al twijfels bij die afname en ook nog eens daarbij (bij die afname). Dat is dubbelop.
Verdorie, valt m'n hele antwoord weg door een korte storing. Nog maar een keer:quote:Op vrijdag 27 november 2009 21:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee hoor. Waarom? Dan maak je iets dubbel. Je hebt al twijfels bij die afname en ook nog eens daarbij (bij die afname). Dat is dubbelop.
Blijf ik erbij, dat 'daar' in de laatste zin overbodig is. Je gaat namelijk broddelen. Je begint een zin 'alleen die afname', maakt hem niet af en begint vervolgens een nieuwe bijzin met 'daar', terwijl als je de zin gewoon doorlaat lopen, je dat 'daar' helemaal niet nodig hebt. Want wat is er mis met de zin 'alleen, die afname heb ik mijn twijfels over'. Ik weet dat het in spraakgebruik veel voorkomt, maar geschreven vind ik het eerder fout om 'daar' erbij te zetten, dan om 'daar' er af te laten.quote:Op vrijdag 27 november 2009 21:19 schreef Disana het volgende:
[..]
Verdorie, valt m'n hele antwoord weg door een korte storing. Nog maar een keer:
Deze zinsconstructie is wel goed. Je legt het accent op een deel van een geheel terwijl je aangeeft dat je je (in dit geval) wel kunt vinden in de overige delen.
Bijvoorbeeld:
De Mexicaanse griep leidt tot ziekteverzuim, afname van files, en een hogere verkoop van koortsremmers.
Je bent het er bíjna mee eens, alleen die afname, daar heb je je twijfels over.
Echt welquote:Op vrijdag 27 november 2009 22:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Blijf ik erbij, dat 'daar' in de laatste zin overbodig is. Je gaat namelijk broddelen. Je begint een zin 'alleen die afname', maakt hem niet af en begint vervolgens een nieuwe bijzin met 'daar', terwijl als je de zin gewoon doorlaat lopen, je dat 'daar' helemaal niet nodig hebt. Want wat is er mis met de zin 'alleen, die afname heb ik mijn twijfels over'. Ik weet dat het in spraakgebruik veel voorkomt, maar geschreven vind ik het eerder fout om 'daar' erbij te zetten, dan om 'daar' er af te laten.
Die vind ik leuk, die hou ik erin.quote:
het sap!quote:Op vrijdag 27 november 2009 19:31 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Nou... ik zit aan de cranberrysap...
slordigheid die en slordigheidje dat.quote:Op vrijdag 27 november 2009 19:43 schreef anboni het volgende:
(Had eerder vandaag wel 'n slordigheidje op de FP gezien, maar die intussen al gecorrigeerd, dus dan is het niet leuk meer, toch?)
de cranberrysap mag ook. En wat dan nog... Valt dit volgens jou onder "originele taal- en spelfouten" of is het gewoon mierenneuken?quote:
Het is niet zo dat je de zin niet afmaakt: het is helemaal geen zin.quote:Op vrijdag 27 november 2009 22:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Blijf ik erbij, dat 'daar' in de laatste zin overbodig is. Je gaat namelijk broddelen. Je begint een zin 'alleen die afname', maakt hem niet af en begint vervolgens een nieuwe bijzin met 'daar', terwijl als je de zin gewoon doorlaat lopen, je dat 'daar' helemaal niet nodig hebt. Want wat is er mis met de zin 'alleen, die afname heb ik mijn twijfels over'. Ik weet dat het in spraakgebruik veel voorkomt, maar geschreven vind ik het eerder fout om 'daar' erbij te zetten, dan om 'daar' er af te laten.
Groene Boekje 1990: sap (o)quote:Op vrijdag 27 november 2009 23:25 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
de cranberrysap mag ook. En wat dan nog... Valt dit volgens jou onder "originele taal- en spelfouten" of is het gewoon mierenneuken?
Bron?quote:Op vrijdag 27 november 2009 23:34 schreef Jordy-B het volgende:
sap het, de; o en m -pen levensvocht in planten en dieren: appelsap, bessensap, sinaasappelsap, vruchtensap
Dit is geen topic over correct taalgebruik. Dit is een topic over originele taal- en spelfouten. Zie ook de OP.
Van Dale Online.quote:
Ik vind de 'lapzwams' ook erg leukquote:Op vrijdag 27 november 2009 23:07 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Die vind ik leuk, die hou ik erin.
Geen spel- of taalfout, maar ook wel een leuke van De Speld: Ik ben vegetariër. Niet omdat ik dieren zielig vind, maar omdat ik een hekel aan planten heb.
Hoeveel punten zou je bij Scrabble krijgen voor het woord mentaalbareweerheidquote:Op zaterdag 28 november 2009 10:23 schreef tennisboy het volgende:
[..]
Ja, zeer knap.
Na langer dan 1 jaar eruit hebben gelegen. Pakt hij gelijk weer de draad goed op. Hij heeft dus een ijzersterkte mentaalbareweerheid.
Ha. Zo zie je maar weer hoe creatief het brein met onvoldoende informatie kan zijnquote:Op zaterdag 28 november 2009 11:00 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Hoeveel punten zou je bij Scrabble krijgen voor het woord mentaalbareweerheid
Buigen, buigde, gebuigdquote:Op zaterdag 28 november 2009 00:27 schreef DonaIdDuck het volgende:
Obama buigde eerder voor de Saoedische koning
Dat vindt mijn broer helemaal niet leuk.quote:Op zaterdag 28 november 2009 12:19 schreef justanick het volgende:
[..]
Iedereen ziet natuurlijk direct dat dit bullshit is, aangezien er blijkbaar zeer veel mensen zijn die over die 'gigantische' schade van de corrigerende tik heenkomen. Afgezien daarvan was een pak voor je broer een paar decennia doodnormaal. Je kreeg er gewoon van langs als je wat geflikt had. Zie jij hele generaties aan 'onrendabele' mensen? Ik niet.
Dat ligt het er helemaal aan of je je uitkleedt, natuurlijk.quote:Op zaterdag 28 november 2009 16:22 schreef myanik1972 het volgende:
Ja de vraag is of ikke straks wat aan heb...
quote:Op zaterdag 28 november 2009 16:48 schreef Anne090 het volgende:
1. hoofdpijn
2. gedoe met tampons (of maatverband)
3. humeur
quote:Op zondag 29 november 2009 11:57 schreef Hondenbrokken het volgende:
d/t-fouten zijn de meest irritante spelfouten.
panne- of pannenkoek zal me echt een wordt wezen hoe je dat schrijft.
Verder is het "onmiddellijk", "eigenlijk" en "sowieso".
Is weer eens wat anders.. Worst met dtquote:Op zondag 29 november 2009 12:08 schreef druppelkut het volgende:
In een klb topic over spelfouten:
[..]
Kan iemand mij uitleggen wat dat is?quote:Op zondag 29 november 2009 01:39 schreef jongegast het volgende:
Zoals ik al zei, de informatie is gecompartimaliseerd.
Gecompartimenteerd, denk ik. Oftewel: onderverdeeld.quote:Op zondag 29 november 2009 13:21 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Kan iemand mij uitleggen wat dat is?
Ja, in die hoek zat ik ook te denken. "gecompartimaliseerd" is echter, net als deze user trouwens, nogal onzin.quote:Op zondag 29 november 2009 13:58 schreef Lienekien het volgende:
Gecompartimenteerd, denk ik. Oftewel: onderverdeeld.
Nou ja, als ze maar pindakazen, he?quote:Op zondag 29 november 2009 14:16 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Wel een goede vraag, kan je problemen mee krijgen in sommige functies, of in ieder geval kunnen sommige opvattingen niet stropen met die van het bedrijf, wat mankeert daar aan?
Gecompartimentaliseerd, zelfsquote:Op zondag 29 november 2009 13:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Gecompartimenteerd, denk ik. Oftewel: onderverdeeld.
Het is niet de eerste keer dat deze poster deze uitdrukking zo gebruiktquote:Op zondag 29 november 2009 14:16 schreef het volgende:
[..]
Wel een goede vraag, kan je problemen mee krijgen in sommige functies, of in ieder geval kunnen sommige opvattingen niet stropen met die van het bedrijf, wat mankeert daar aan?
Spuit 11quote:Op zondag 29 november 2009 14:18 schreef Disana het volgende:
[..]
Het is niet de eerste keer dat deze poster deze uitdrukking zo gebruikt
Poster is een bron van vermakelijke verbasteringen van gezegdes en spreekwoordenquote:
quote:ik had denk ik het fijne er van gezegd.
Compartimentaliseren staat (gek genoeg?) niet in de woordenlijst der Nederlandse taal.quote:Op zondag 29 november 2009 14:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Gecompartimentaliseerd, zelfs
gecompartimaliseerd = geoptimaliseerd in compartementenquote:Op zondag 29 november 2009 14:38 schreef Lienekien het volgende:
Compartimentaliseren staat (gek genoeg?) niet in de woordenlijst der Nederlandse taal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
Mooie uitdrukking, dit topic spint er garen bij.quote:Op zondag 29 november 2009 15:11 schreef Kabouter_Batsgraag het volgende:
[..]
Leipe shit hiero!
Tuurlijk heb ik mijn jeugd op de straat gemaakt.
Maar in mijn tijd liepen we niet achter de zogenaamde 'gangsters' aan, die met een taal praten waar geen knoop aan vast te binden is.
Of ben je tegenwoordig 'tha bomb' als je mee lult, in het onbegrijpelijke straat-taal hypje?
![]()
Mag ik van u twee hallo's, drie doei's en een kilootje mazzels?quote:
quote:Op zondag 29 november 2009 21:16 schreef neseca het volgende:
Hallo, ik weet niet precies waar ik moet beginnen dus gaan gewoon even proberen..
Ik heb een leuke lieve vriendin voor 6 maanden nu. Eigenlijk het meisje van me dromen, het eerste meisje waar ik ook echt alles voor over heb om te doen en te laten. En andersom zegt zij het tegen overgestelde over mij.
Maar nu is er al zo'n 3/4 weken het probleem dat ze zich niet lekker in der vel zit en depressies heeft door haar verleden. (verkracht, anorexia, geen goede band met ouders, niemand die luisterd, minderwaardigheidscomplex en dat ze altijd voor alles er alleen voorstaat)
En dat ze nu bij een phygiator loopt om het vroeg tijdig op te lossen.
Oke hier heb ik vrede mee en kan ik mee leven. Maar wat ik niet kan snappen of begrijpen dat ze in die tijd dat ze bij de phygiator loopt. Mij niet wil zien. Bijna geen contact. Heel kortaf is.
Elke poging om af te spreken word beantwoord met nee geen tijd. Redenen daar voor, ik voel me niet goed, Werk, Verjaardagen of ik heb geen tijd voor jou want ik heb geen tijd voor me zelf.
Vind ik opzich knap aangezien niemand tijd heeft, en altijd tijd moet maken voor dingen.. Want ze kan wel gaan stappe of naar vriendinnen..
En opzich kan ik het allemaal begrijpen zou vast overal een reden voor zijn.. Maar ik merk gewoon laaste 2/3 weken dat ik er zelf onder door gaat, Dat ik ook depri begin te worden, niet lekker in me vel ga zitten of redelijke stemmings wisselingen heb.
En kan wel worden gezegt dumpe die hap.. Maar dat is de alle laaste oplossing neem ik aan...
De verhoudingen kunnen inderdaad wat stroperig worden, maar je moet natuurlijk nooit stroop om eenmond smeren.quote:Op zondag 29 november 2009 14:24 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik kan me goed situaties voorstellen waarin strenge religie niet stroopt met werknemers of de werkomgeving, doe niet zo moeilijk man. Ik zou ook niet willen werken met een strenge grefo.
Originele taal- en spelfouten #39quote:Op zondag 29 november 2009 22:08 schreef Kees22 het volgende:
[..]
De verhoudingen kunnen inderdaad wat stroperig worden, maar je moet natuurlijk nooit stroop om eenmond smeren.
Sorry.quote:Op zondag 29 november 2009 22:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Originele taal- en spelfouten #39
Topic eerst doorlezen
Hij was ook erg mooi. Ook van NWS:quote:
quote:Op zondag 29 november 2009 23:24 schreef het volgende:
Kom jij uberhaupt een keer uit je steen vandaan?
Natuurlijk gewoon een typefoutje, maar ik vind hem wel leuk!quote:Op zaterdag 28 november 2009 20:39 schreef Mastroianni het volgende:
Waarom in hemelsnaam naar Italië voor een maatpak? Heb je al een kleermaker op 't oog? Van te voren afspraken gemaakt voor de fittings enzo? Als je zo naar binnen loopt zonder afspraak kom je nog van een oude kermis thuis denk ik.
Wat zou er gebeurd zijn met dat haar? Aangerand? Vermoord?quote:Op maandag 30 november 2009 11:25 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ja mee eens met jou Hanneke zag er leuk uit..ook haar haar was wat aangedaan..
quote:Op maandag 30 november 2009 13:54 schreef o.us het volgende:
Zoals vele van jullie mij niet kennen, ben ik een student van een Engelstalige International Business opleiding.
Hij is pittig nog vergeten....quote:Op maandag 30 november 2009 15:12 schreef Maanvis het volgende:
Nee hoor, want die worden naar venant veel lelijker als ze ouder worden. Dus voor hun is de schok ook net zo groot. Maargoed, niets wat een vlot rood kapsel niet verbergen kan.
quote:Op maandag 30 november 2009 16:57 schreef het volgende:
ik vind die uitspraak van guusje nadorst eigenlijk veel kwalijker.
alsof die bezopen hoer zich boven anderen denkt te mogen verhevenen terwijl ze dom is en zelf de regels overtreed
Waarom haal jij de naam van de poster uit je quotes?quote:
Anders lijkt het alsof ik specifiek op bepaalde mensen let, en ik vind het ook niet zo nodigquote:Op maandag 30 november 2009 18:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Waarom haal jij de naam van de poster uit je quotes?
quote:Op maandag 30 november 2009 20:03 schreef het volgende:
[..]
Sowieso, ben meer een sigaren persoon, sigaretten zijn niet aan me uitbesteed.
Waarom houd jij releend en Whiskey_Tango zo in de gatenquote:Op maandag 30 november 2009 20:04 schreef Disana het volgende:
[..]
Anders lijkt het alsof ik specifiek op bepaalde mensen let, en ik vind het ook niet zo nodigNog eentje:
[..]
Sssshhhht!quote:Op maandag 30 november 2009 20:10 schreef Bart het volgende:
[..]
Waarom houd jij releend en Whiskey_Tango zo in de gaten
Kwestie van gewenning?quote:Op dinsdag 1 december 2009 00:13 schreef Argento het volgende:
[..]
Dan zou je post eigenlijk hier moeten stoppen...
[..]
En in al je 'goedheid' betoog je dat het misschien wel ns een goed idee zou kunnen zijn om sommige mensen (want dat zijn het, hoe je het ook went of keert) uit de maatschappij te plukken en als wetenschappelijk project ter beschikking te stellen aan de overheid. Ik kan er ook niks aan doen dat de Nazi's dat ook een goed idee vonden en ik maak de vergelijking om de verwerpelijkheid van dit idee een beetje te illustreren.
[..]
In al zijn absoluutheid ga ik mee met de stelling dat het doden van mensen fout is. DUS OOK ALS DE OVERHEID DAT DOET.
[..]
Het idee dat sommige mensen kunnen worden afgedaan als wetenschappelijk project (en daarmee dus als het ware ontmenselijk worden) is inderdaad heel fout. Ik kan werkelijk geen enkele voorwaarde verzinnen waaronder zoiets ook maar enigszins te rechtvaardigen zou zijn. Wat we ook doen, hoe we ook ons gedragen, aan het begin en aan het eind zijn we nog altijd een levend mens en JUIST de overheid dient dat te respecteren.
Komt heel vaak voor. Helaas.quote:
quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:17 schreef ASroma het volgende:
-knip-
rechten van de privacy worden geschonden....![]()
![]()
quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:17 schreef DuTank het volgende:
Dat is echt afgezaaid
Ik kocht met Valentijn gewoon alle rozen op en ben gaan plukken!
Ik dacht in eerste instantie dat hij twee letters vergeten was, ook gezien de eerdere typfouten. Al vrij snel snapte ik dat hij niet droomscenario bedoelde, maar óók niet wat hij nu typte.quote:Op zaterdag 21 november 2009 01:21 schreef fs180 het volgende:
[..]
Ja! Ik vind dat je er toch wel iets teveel achter zoekt, ze vindt het leuk, het geeft haar plezier, en jij kon meegaan, maar je wou liever niet. Logisch dat ze toch een partner nodig heeft, (spreekwoord zal ik achterwege laten) alleen jij beeld je waarschijnlijk teveel in hoe jij het met haar zou zien. Zij heeft nu een danparnter, het is geen liefdespartner en het verschil is ook erg groot. Hoe jij haar ziet zegt niets over hoe hij haar ziet, een vriendin haalt mij ook wel eens over, maar dar blijft gewoon een vriendin en de dans doet daar niet aan af.
Relax, en probeer minder doomsenarios te verzinnen. Desnoods vertel je haar hoe je voelt, dat je bang bent dat zij het als meer zal zien. Maar ga aub niet vragen om te stoppen of ga opeens zelf meedoen. Het zit in jouw hoofd en jij moet eraan 'werken' maar ze kan er wel mee helpen.
Die vriend weet natuurlijk ook van jullie relatie af en zal dat vast niet opeens kapot willen maken, draai het eens om, waarom zou er wel iets veranderen![]()
doemscenario?quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:28 schreef Together__ het volgende:
[..]
Ik dacht in eerste instantie dat hij twee letters vergeten was, ook gezien de eerdere typfouten. Al vrij snel snapte ik dat hij niet droomscenario bedoelde, maar óók niet wat hij nu typte.
Tja, wat moet ik hier nu over zeggen?quote:Op dinsdag 1 december 2009 20:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Hij s msschien niet origineel:
Kamer wilt Wilhelmus als onderdeel inburgering
Maar zo'n topic loopt al uuuuren en er is geen mod die die afgrijselijke fout uit de titel haalt.Geeft je toch te denken over het niveau van mods hier...
Langere koffie, wat grappig!quote:Op woensdag 2 december 2009 09:39 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik noem de koffie van mijn moeder slootwaterZe verlengt nl. al haar koffie
Klein beetje sterke koffie, veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel heet water. Echt smerig
Contaminatie van aanlengen en vermengen?quote:Op woensdag 2 december 2009 11:15 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Langere koffie, wat grappig!
Misschien lengt ze de zoom in haar rok wel aan dan
Eén lettertje kan zo'n verschil makenquote:Op woensdag 2 december 2009 13:51 schreef boudemaniak het volgende:
Dat
En trouwens... Als jij een vrouw 1x zoent en de vrouw wil het niet, vind jij jezelf dan ook een aanrader? Get over it
En het vervolg (van dezelfde user):quote:Op dinsdag 1 december 2009 20:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Hij s msschien niet origineel:
Kamer wilt Wilhelmus als onderdeel inburgering
Maar zo'n topic loopt al uuuuren en er is geen mod die die afgrijselijke fout uit de titel haalt.Geeft je toch te denken over het niveau van mods hier...
quote:
Weerloos.quote:Op woensdag 2 december 2009 19:46 schreef Duderella het volgende:
[..]
![]()
Ik weet allemaal niet wat het betekent, maar een elektriciteitsleiding doorknippen vind ik zonderweer stoer.
Leukquote:Op woensdag 2 december 2009 14:39 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Eén lettertje kan zo'n verschil maken
Er ontbreekt een n
Uit de enquête in het topic [Enquete] sport (op werk)quote:Zou u bereidt zijn om dergelijke artikelen te dragen
quote:Op donderdag 3 december 2009 12:12 schreef Strolie75 het volgende:
Ik vind dat we moeten afmaken waar we aan begonnen zijn. Anders zijn al die dode soldaten en het uitgegeven belastinggeld voor niks geweest. Ik zou er overigens niet rauwig om zijn als dit zou leiden tot een kabinetscrisis.
quote:Op donderdag 3 december 2009 11:58 schreef Dizer het volgende:
Wow.. wat een lage kwaliteit aan presentaties... en dat moemen ze dan zichzelf topmensen bij de overheid, minosterie, topdirecteuren enz...
Gelukkig doen peinstillers wonderen...quote:Op donderdag 3 december 2009 13:16 schreef Yi-Long het volgende:
... en nu heb ik helemaal geen reet met Sinterklaas, maar wel met chocolade kruidnootjes en marsepijn.
Klacht: waarom zijn bepaalde lekkernijen seizoensgebonden!?!?
Straks nog maar even een grote zak chocoladenoten proberen te scoren in de stad, als het niet al overal uitverkocht is![]()
Ging dat kind dood?quote:Op donderdag 3 december 2009 14:35 schreef Ringo het volgende:
[..]
Joh ik most zo huile toen dat kind der mama gedag zij vlak voor die dood ging
Hmm, rouwkost.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:12 schreef Strolie75 het volgende:
Ik vind dat we moeten afmaken waar we aan begonnen zijn. Anders zijn al die dode soldaten en het uitgegeven belastinggeld voor niks geweest. Ik zou er overigens niet rauwig om zijn als dit zou leiden tot een kabinetscrisis.
Is er nou een imam immuun?quote:Op donderdag 3 december 2009 @ 16:17 schreef Mathieu08 het volgende:
[..]
Dit virus is toch imuum voor die vaccinatie?
quote:Op donderdag 3 december 2009 18:15 schreef telavivnick het volgende:
maar daar mag volgens jou niets over gezegt worden .wand dan zet je ze in een kwaad daglicht ??
quote:Op donderdag 3 december 2009 19:13 schreef Tha_Erik het volgende:
.jpeg .gif .doc en .wand. Speciaal voor muurschilderingen.
quote:Op donderdag 3 december 2009 21:02 schreef makkie88 het volgende:
Heb je recht op ervenis als je je ouders vermoord
In tegenstelling tot je bovensgeestquote:Op donderdag 3 december 2009 21:10 schreef Dengaman het volgende:
Huilie...![]()
Je loopt alleen maar te zeiken maar juist je ondersgeest zou je helpen alternatieven te vinden...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |