quote:Op zondag 29 november 2009 11:00 schreef Esmerallda17 het volgende:
lekker boeiend, laat iedereen gewoon typen hoe die wil
alsof het een ramp is ofzo, je zit nu niet op je school of werk
Tenzij het het werkwoord 'willen' betreft!quote:Op zondag 29 november 2009 10:58 schreef Runselpink het volgende:
Hij/zij/het + stam + t.
quote:Op zondag 29 november 2009 11:00 schreef Esmerallda17 het volgende:
lekker boeiend, laat iedereen gewoon typen hoe die wil
alsof het een ramp is ofzo, je zit nu niet op je school of werk
lijkt me toch wel redelijk logisch dat je een opdracht op universitair niveau zonder spelfouten hoort te maken?quote:Op zondag 29 november 2009 11:06 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Weet je wat ook verscrhikkelijk is: mensen van je projectgroep op de uni die je mailen dat je in je opdracht een 'spelliingsfout' hebt gemaakt.![]()
![]()
Er is een verschil tussen een spellingsfout en een typefout.quote:Op zondag 29 november 2009 11:06 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Weet je wat ook verscrhikkelijk is: mensen van je projectgroep op de uni die je mailen dat je in je opdracht een 'spelliingsfout' hebt gemaakt.![]()
![]()
Ik neem aan dat het jou te veel moeite kost om normaal Nederlands te typen dan?quote:Op zondag 29 november 2009 11:00 schreef SuperwormJim het volgende:
Een spelfout op internet! Wat errugg!111!1![]()
![]()
Te veel.quote:Op zondag 29 november 2009 11:13 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het jou teveel moeite kost om normaal Nederlands te typen dan?
Wat is daar fout aan dan?quote:Op zondag 29 november 2009 11:17 schreef Drexl het volgende:
Er kunnen niet genoeg van dit soort topics zijn, want soms lijkt het net of er een groot aantal profvoetballers actief is op het forum.
Grootste blunder die ik onlangs zag: ''Als student zijnde...''
Zij lapt zelf ook alle regels van de Nederlandse Taal aan haar laars, dus zo'n opmerking verbaast mij niets.quote:Op zondag 29 november 2009 11:08 schreef solyaris het volgende:
[..]
![]()
Alleen domme varkens zeggen zoiets.
Dat is tog goet of nied dan?quote:Op zondag 29 november 2009 10:58 schreef Runselpink het volgende:
Ik kom 't steeds vaker tegen:
Ik wordt
Hij herkend
Hij verbeterd
Echt, te triest voor woorden
Hij/zij/het + stam + t.
Ik + stam.
Zo moeilijk is 't toch niet
Klacht: mensen kunnen niet spellen.
Nee. Maar omdat ik hier niet met officiële documenten of zakelijke communicatie bezig ben, zal het me geen ruk interesseren of ik nu pannekoek of pannenkoek schrijf. Wat boeit een kleine spel-/typfout op een forum als FOK!?quote:Op zondag 29 november 2009 11:13 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het jou te veel moeite kost om normaal Nederlands te typen dan?
Juistquote:Op zondag 29 november 2009 11:47 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Nee. Maar omdat ik hier niet met officiële documenten of zakelijke communicatie bezig ben, zal het me geen ruk interesseren of ik nu pannekoek of pannenkoek schrijf. Wat boeit een kleine spel-/typfout op een forum als FOK!?
Dat is natuurlijk wat anders dan compleet onleesbare breezermsnposts.
quote:Op zondag 29 november 2009 11:47 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Nee. Maar omdat ik hier niet met officiële documenten of zakelijke communicatie bezig ben, zal het me geen ruk interesseren of ik nu pannekoek of pannenkoek schrijf. Wat boeit een kleine spel-/typfout op een forum als FOK!?
En ook "ongelooflijk" en niet "ongelovelijk"quote:Op zondag 29 november 2009 11:57 schreef Hondenbrokken het volgende:
d/t-fouten zijn de meest irritante spelfouten.
panne- of pannenkoek zal me echt een wordt wezen hoe je dat schrijft.
Verder is het "onmiddellijk", "eigenlijk" en "sowieso".
Je lijkt er meteen twintig keer dommer door, dat is allesquote:Op zondag 29 november 2009 11:47 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Nog irritanter zijn niet bestaande woorden of klanken die op schrift worden gezet...quote:Op zondag 29 november 2009 11:05 schreef CaptainCookie het volgende:
Eens. Vooral dat argument 'Het is toch maar internet' gaat nergens over. Als je d/t-fouten maakt op internet dan doe je dat ook in andere teksten, het zou namelijk gewoon vanzelf moeten gaan.
Ook irritant zijn die spaties die iedereen in alle woorden gooit.
De meeste mensen die op spelling laten zijn ook van die typische VMBO paupers... op internet willen compenseren voor hun verstandelijke tekortkomingen IRLquote:Op zondag 29 november 2009 12:31 schreef zovty het volgende:
Letten op spelling is voor mensen met een been alvast in het graf.
Echt. Te sneu gewoon.
Tis hier geen nationaal dictee, tis KLB.
Juist.quote:Op zondag 29 november 2009 12:32 schreef Saaaaab het volgende:
Waarom zegt bijna iedereen 'hij wilt'? Omdat het ook 'hij loopt' is?
Troll hoop ik?quote:Op zondag 29 november 2009 12:36 schreef guapo het volgende:
Bah, mensen die altijd alles beter weten als de ander.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |