quote:Op zondag 29 november 2009 11:00 schreef Esmerallda17 het volgende:
lekker boeiend, laat iedereen gewoon typen hoe die wil
alsof het een ramp is ofzo, je zit nu niet op je school of werk
Tenzij het het werkwoord 'willen' betreft!quote:Op zondag 29 november 2009 10:58 schreef Runselpink het volgende:
Hij/zij/het + stam + t.
quote:Op zondag 29 november 2009 11:00 schreef Esmerallda17 het volgende:
lekker boeiend, laat iedereen gewoon typen hoe die wil
alsof het een ramp is ofzo, je zit nu niet op je school of werk
lijkt me toch wel redelijk logisch dat je een opdracht op universitair niveau zonder spelfouten hoort te maken?quote:Op zondag 29 november 2009 11:06 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Weet je wat ook verscrhikkelijk is: mensen van je projectgroep op de uni die je mailen dat je in je opdracht een 'spelliingsfout' hebt gemaakt.![]()
![]()
Er is een verschil tussen een spellingsfout en een typefout.quote:Op zondag 29 november 2009 11:06 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Weet je wat ook verscrhikkelijk is: mensen van je projectgroep op de uni die je mailen dat je in je opdracht een 'spelliingsfout' hebt gemaakt.![]()
![]()
Ik neem aan dat het jou te veel moeite kost om normaal Nederlands te typen dan?quote:Op zondag 29 november 2009 11:00 schreef SuperwormJim het volgende:
Een spelfout op internet! Wat errugg!111!1![]()
![]()
Te veel.quote:Op zondag 29 november 2009 11:13 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het jou teveel moeite kost om normaal Nederlands te typen dan?
Wat is daar fout aan dan?quote:Op zondag 29 november 2009 11:17 schreef Drexl het volgende:
Er kunnen niet genoeg van dit soort topics zijn, want soms lijkt het net of er een groot aantal profvoetballers actief is op het forum.
Grootste blunder die ik onlangs zag: ''Als student zijnde...''
Zij lapt zelf ook alle regels van de Nederlandse Taal aan haar laars, dus zo'n opmerking verbaast mij niets.quote:Op zondag 29 november 2009 11:08 schreef solyaris het volgende:
[..]
![]()
Alleen domme varkens zeggen zoiets.
Dat is tog goet of nied dan?quote:Op zondag 29 november 2009 10:58 schreef Runselpink het volgende:
Ik kom 't steeds vaker tegen:
Ik wordt
Hij herkend
Hij verbeterd
Echt, te triest voor woorden
Hij/zij/het + stam + t.
Ik + stam.
Zo moeilijk is 't toch niet
Klacht: mensen kunnen niet spellen.
Nee. Maar omdat ik hier niet met officiële documenten of zakelijke communicatie bezig ben, zal het me geen ruk interesseren of ik nu pannekoek of pannenkoek schrijf. Wat boeit een kleine spel-/typfout op een forum als FOK!?quote:Op zondag 29 november 2009 11:13 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het jou te veel moeite kost om normaal Nederlands te typen dan?
Juistquote:Op zondag 29 november 2009 11:47 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Nee. Maar omdat ik hier niet met officiële documenten of zakelijke communicatie bezig ben, zal het me geen ruk interesseren of ik nu pannekoek of pannenkoek schrijf. Wat boeit een kleine spel-/typfout op een forum als FOK!?
Dat is natuurlijk wat anders dan compleet onleesbare breezermsnposts.
quote:Op zondag 29 november 2009 11:47 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Nee. Maar omdat ik hier niet met officiële documenten of zakelijke communicatie bezig ben, zal het me geen ruk interesseren of ik nu pannekoek of pannenkoek schrijf. Wat boeit een kleine spel-/typfout op een forum als FOK!?
En ook "ongelooflijk" en niet "ongelovelijk"quote:Op zondag 29 november 2009 11:57 schreef Hondenbrokken het volgende:
d/t-fouten zijn de meest irritante spelfouten.
panne- of pannenkoek zal me echt een wordt wezen hoe je dat schrijft.
Verder is het "onmiddellijk", "eigenlijk" en "sowieso".
Je lijkt er meteen twintig keer dommer door, dat is allesquote:Op zondag 29 november 2009 11:47 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Nog irritanter zijn niet bestaande woorden of klanken die op schrift worden gezet...quote:Op zondag 29 november 2009 11:05 schreef CaptainCookie het volgende:
Eens. Vooral dat argument 'Het is toch maar internet' gaat nergens over. Als je d/t-fouten maakt op internet dan doe je dat ook in andere teksten, het zou namelijk gewoon vanzelf moeten gaan.
Ook irritant zijn die spaties die iedereen in alle woorden gooit.
De meeste mensen die op spelling laten zijn ook van die typische VMBO paupers... op internet willen compenseren voor hun verstandelijke tekortkomingen IRLquote:Op zondag 29 november 2009 12:31 schreef zovty het volgende:
Letten op spelling is voor mensen met een been alvast in het graf.
Echt. Te sneu gewoon.
Tis hier geen nationaal dictee, tis KLB.
Juist.quote:Op zondag 29 november 2009 12:32 schreef Saaaaab het volgende:
Waarom zegt bijna iedereen 'hij wilt'? Omdat het ook 'hij loopt' is?
Troll hoop ik?quote:Op zondag 29 november 2009 12:36 schreef guapo het volgende:
Bah, mensen die altijd alles beter weten als de ander.
Dat dus.quote:Op zondag 29 november 2009 12:36 schreef guapo het volgende:
Wat een onzin toch weer allemaal over de spelling. Het gaat er toch om dat je elkaar begrijpt.
Bah, mensen die altijd alles beter weten als de ander.
Het onderscheid tussen gelijk en ongelijk heeft gewoon geen nut.quote:
Ik wordt er gewoon niet goed van dat er mensen zijn die dat doen.quote:Op zondag 29 november 2009 12:44 schreef D. het volgende:
[..]
Dat was ook wat ik dacht na het lezen van jouw post
Goet gesgreven posts lezen wel zoo lecker.quote:Op zondag 29 november 2009 12:45 schreef DjinN het volgende:
TS is een huilie...we zitten hier niet op school...
Wat een KUT argument is dat toch altijd, je lijkt meteen twintig keer dommer als je ik vindt typt. Tevens kost het mij totaal geen moeite fatsoenlijk Nederlands te typen, waarom andere mensen dan welquote:Op zondag 29 november 2009 12:45 schreef DjinN het volgende:
Ja natuurlijk, daar heb je gelijk in. Als het Technojunkstijl is geschreven is dat nogal logisch..maar om dat gedoe met wordt word etc etc..beetje sneu om daar over te gaan jankenquote:Op zondag 29 november 2009 12:46 schreef Stoeprand het volgende:
[..]
Goet gesgreven posts lezen wel zoo lecker.
Ja, want alles wat je op school leert is niet van toepassing op alle buitenschoolse zakenquote:Op zondag 29 november 2009 12:45 schreef DjinN het volgende:
Dat hoor je toch gewoon te kunnen? Ik doe het ook zonder moeite.quote:Op zondag 29 november 2009 12:47 schreef DjinN het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, daar heb je gelijk in. Als het Technojunkstijl is geschreven is dat nogal logisch..maar om dat gedoe met wordt word etc etc..beetje sneu om daar over te gaan janken
Jouw posts lezen?quote:Op zondag 29 november 2009 12:45 schreef Stoeprand het volgende:
[..]
Ik wordt er gewoon niet goed van dat er mensen zijn die dat doen.
misschien interesseert het andere mensen geen ene hol of je word of wordt typt..misschien zitten ze hier voor hun lol, en niet om te lopen mekkeren om spellingquote:Op zondag 29 november 2009 12:47 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Wat een KUT argument is dat toch altijd, je lijkt meteen twintig keer dommer als je ik vindt typt. Tevens kost het mij totaal geen moeite fatsoenlijk Nederlands te typen, waarom andere mensen dan wel
af en toe een foutje is prima, maar je weet zelf ook dat er dan meteen van die jankerds zijn die je totaal moeten gaan bashen vanwege dat kleine foutjequote:Op zondag 29 november 2009 12:48 schreef Stoeprand het volgende:
[..]
Dat hoor je toch gewoon te kunnen? Ik doe het ook zonder moeite.
Met af en toe een foutje, dat zal ik niet ontkennen.
Maar dat is een contaminatie, geen spelfout.quote:Op zondag 29 november 2009 11:17 schreef Drexl het volgende:
Er kunnen niet genoeg van dit soort topics zijn, want soms lijkt het net of er een groot aantal profvoetballers actief is op het forum.
Grootste blunder die ik onlangs zag: ''Als student zijnde...''
Maar er zijn ook gewoon mensen die het helemaal niet kunnen. En daar kunnen mensen zich nu eenmaal aan ergeren.quote:Op zondag 29 november 2009 12:50 schreef DjinN het volgende:
[..]
af en toe een foutje is prima, maar je weet zelf ook dat er dan meteen van die jankerds zijn die je totaal moeten gaan bashen vanwege dat kleine foutje
Mwah..je hebt wel gelijk hoor. Maar mij persoonlijk boeit het niet zo. Die mierenneukerij om zulke kleine dingen..ik kom hier voor m'n plezier en niet om de spellingnazi uit te hangen. Jammer dat er zoveel mensen zijn die hier wel om die reden komenquote:Op zondag 29 november 2009 12:51 schreef Stoeprand het volgende:
[..]
Maar er zijn ook gewoon mensen die het helemaal niet kunnen. En daar kunnen mensen zich nu eenmaal aan ergeren.
Ik vind het zielig voor hen die niet beter kunnen, maar ik stoor me aan de luie flikkers die het 'niet nodig' vinden.quote:Op zondag 29 november 2009 12:51 schreef Stoeprand het volgende:
[..]
Maar er zijn ook gewoon mensen die het helemaal niet kunnen. En daar kunnen mensen zich nu eenmaal aan ergeren.
Klopt allemaal wel, maar als de TT al een spelfout bevat, dan weet je toch ook al hoe het met de TS gesteld is. Er is gewoon geen excuus voor om slecht Nederlands te schrijven. Een typefout dat kan je gebeuren, maar zelfs dan geeft Firefox (misschien andere browsers ook wel) aan dat het fout geschreven is.quote:Op zondag 29 november 2009 12:53 schreef DjinN het volgende:
[..]
Mwah..je hebt wel gelijk hoor. Maar mij persoonlijk boeit het niet zo. Die mierenneukerij om zulke kleine dingen..ik kom hier voor m'n plezier en niet om de spellingnazi uit te hangen. Jammer dat er zoveel mensen zijn die hier wel om die reden komen
Dat.quote:Op zondag 29 november 2009 12:58 schreef D. het volgende:
[..]
Ik vind het zielig voor hen die niet beter kunnen, maar ik stoor me aan de luie flikkers die het 'niet nodig' vinden.
Hier sluit ik me bij aan.quote:Op zondag 29 november 2009 13:00 schreef RickoKun het volgende:
Komt door al die moslims!!!!! OPEN JE OGEN MENSEN STEM WILDERS OM DE VERLOEDERING TEGEN TE GAAN!!!!!!!!111111111~~~~~~~~
Ze zijn gewoon te lui om het te leren, niks zieligs aan. Een dyslect kan toch ook gewoon goede zinnen maken, als hij/zij er de tijd voor neemt.quote:Op zondag 29 november 2009 12:58 schreef D. het volgende:
[..]
Ik vind het zielig voor hen die niet beter kunnen, maar ik stoor me aan de luie flikkers die het 'niet nodig' vinden.
Daar ben ik het dan wel weer met je eensquote:Op zondag 29 november 2009 12:58 schreef Aethereal het volgende:
[..]
Klopt allemaal wel, maar als de TT al een spelfout bevat, dan weet je toch ook al hoe het met de TS gesteld is. Er is gewoon geen excuus voor om slecht Nederlands te schrijven. Een typefout dat kan je gebeuren, maar zelfs dan geeft Firefox (misschien andere browsers ook wel) aan dat het fout geschreven is.
Dat heeft niets met luiheid te maken, maar een gebrek aan opvoeding/scholingquote:Op zondag 29 november 2009 13:00 schreef Aethereal het volgende:
[..]
Ze zijn gewoon te lui om het te leren, niks zieligs aan.
Neen. Ik ben voldoende geschoold en ook niet lui.quote:Op zondag 29 november 2009 13:04 schreef D. het volgende:
[..]
Dat heeft niets met luiheid te maken, maar een gebrek aan opvoeding/scholing
Je hebt niet eens een tag voor fipo-hunter.quote:Op zondag 29 november 2009 13:06 schreef zovty het volgende:
[..]
Neen. Ik ben voldoende geschoold en ook niet lui.
Ik vind het gewoon niet interessant om daar over na te denken. Als fipohunter heb je er ook de tijd niet voor.
Dat is het hem juist, je moet er niet over na hoeven denken, je WEET iets.quote:Op zondag 29 november 2009 13:06 schreef zovty het volgende:
[..]
Neen. Ik ben voldoende geschoold en ook niet lui.
Ik vind het gewoon niet interessant om daar over na te denken. Als fipohunter heb je er ook de tijd niet voor.
quote:Op zondag 29 november 2009 12:58 schreef D. het volgende:
[..]
ik stoor me aan de luie flikkers die het 'niet nodig' vinden.
Jep, want als je slecht bent in 1 van de 100.000 vakken die beschikbaar zijn, heb je een gebrek aan scholingquote:Op zondag 29 november 2009 13:04 schreef D. het volgende:
[..]
Dat heeft niets met luiheid te maken, maar een gebrek aan opvoeding/scholing
Dat is het wel. Er kunnen in enkele gevallen misverstanden ontstaan, indien er fout gespeld wordt. Als iemand 'beledigd' schrijft, terwijl deze figuur de derde persoon enkelvoud bedoelt, kan men denken dat hij/zij een voltooid deelwoord bedoelt... Het ligt natuurlijk ook erg aan de context, maar het is niet zo dat slechte spelling geen enkele belemmering in de communicatie vormt.quote:Op zondag 29 november 2009 13:26 schreef Flammie het volgende:
[..]
[...]
Het is ook niet nodig voor het nummer 1 doel van elke taal: communiceren
zovty is met een kleine z, biatch.quote:Op zondag 29 november 2009 14:30 schreef Nikmans het volgende:
Vet hoe Zovty het opneemt voor de mensen die niet kunnen schrijven maar zelf wel (nagenoeg) foutloos schrijft, telkens weer.
Doet nikmans weleens tussen jou billen likken?quote:Op zondag 29
november 2009 15:52 schreef zovty het volgende:
[..]
zovty is met een kleine z, biatch.![]()
.
quote:Op zondag 29 november 2009 15:21 schreef Mr.Cooper het volgende:
Jonguh ga lekker moeilijk doen of zo op internet, doe normaal man vieze kankernerds.
Ja. Dan ga ik voor hem zitten, op m'n knietjes en houd ik m'n billetjes uit elkaar en dan likt hij m'n bilnaad, van beneden naar boven, in lange, langzame, natte halen. Hij vindt het leuk dus ik laat hem z'n gang maar gaan.quote:Op zondag 29 november 2009 15:53 schreef deepart het volgende:
[..]
Doet nikmans weleens tussen jou billen likken?
Groot gelijk heb jequote:Op zondag 29 november 2009 15:55 schreef zovty het volgende:
[..]
Ja. Dan ga ik voor hem zitten, op m'n knietjes en houd ik m'n billetjes uit elkaar en dan likt hij m'n bilnaad, van beneden naar boven, in lange, langzame, natte halen. Hij vindt het leuk dus ik laat hem z'n gang maar gaan.
Eens. Kijk dat je hier op internet of bij andere informele communicatievormen woorden/zinnen afkort, niet bestaande woorden gebruikt is niet erg. Maar de fouten die sommige mensen maken.quote:Op zondag 29 november 2009 11:05 schreef CaptainCookie het volgende:
Eens. Vooral dat argument 'Het is toch maar internet' gaat nergens over. Als je d/t-fouten maakt op internet dan doe je dat ook in andere teksten, het zou namelijk gewoon vanzelf moeten gaan.
Ook irritant zijn die spaties die iedereen in alle woorden gooit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |