abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 november 2009 @ 04:11:05 #1
281229 Pablo_g
IB-Groep, formulier kwijt?
pi_75043490
Hallo:)

Ik zal in het kort mij "probleem" proberen uit te leggen... Het zit namelijk zo:

Op 22 augustus heb ik studie aangevraagd. Ik heb toen gewoon een formulier via de post verstuurd.
Ongeveer 8 weken later heb ik opgebelt naar de IB omdat ik geen niks heb thuis ontvangen. Volgens de medewerker zou het formulier niet aangekomen of verwerkt zijn... Daarom heeft meneer mij gevraagd om zsm een nieuwe formulier in te vullen en te faxen... Dat zou sneller zijn aangezien mij procedure al vertraagd was en het inmiddels halverwege oktober is.....
Dat heb ik toen ook direct gedaan... 2 weken later heb ik weer gebelt met de vraag of hij dit maal wel ingevoert is.. maar nee alweer niet... Nogmaals stelde de IB-groep voor dat ik het formulier opnieuw zou faxen... Dat heb ik toen weer gedaan... Dit maal heb ik direct naar het verzenden opgebelt met de vraag of hij nu wel eindelijk aan is gekomen... Maar nee ...Dus toen ben ik dezelfde middag nog het formulier maar zelf gaan brengen bij hun op kantoor in Rotterdam.. Ik heb daar mij verhaal gedaan... Mij is daar toen verteld dat mij recht op studie van de maanden sep t/m nov is komen te vervallen en ik dus het niet met terugwerkende kracht krijg...

Ik heb gelukkig netjes van elke fax die ik heb gestuurd de verzendbevesteging bewaard. .. Die heb ik daar ook laten zien... maar mevrouw zei dat ze daar niks mee kan .... en dat ik die moet meesturen als ik bezwaar dien tegen hun besluit... Dat ik dus vanaf dec pas studie krijg terwijl ik al bijna 3 maanden op school zit....
Ik zit nu natuurlijk met opgestapelde studie kosten die ik natuurlijk van 1 maand studie nooit kan aflossen!!
en voordat ik bezwaar kan indienen en die verwerkt word zal het waarschijnelijk pas feb zijn..
Dus kort samengevat... EEN LASTIGE SITUATIE VOOR EEN STUDENT!!

Heeft iemand meschien hier ervaring mee?? Zijn de faxbevestegingen die ik heb voldoende juridisch bewijs om te kunnen aantonen dat de fout niet bij mij ligt? OF kan ik gewoon naar mij studie fluiten en heeft bezwaar indienen helemaal geen nut...??

Wie kan mij hierbij helpen?????????

Groetjes Pablo
Hallo,
Ik zal in het kort mij "probleem" proberen uit te leggen... Het zit namelijk zo:
pi_75043521
Pablo, ten eerste, doe rustig. Ten tweede, heel je verhaal past niet in je signature. En ten derde, het heeft geen zin om te haasten. Als alles eenmaal rond is, krijg je die onuitbetaalde maanden van het IB-Groep terug. Althans, ik kreeg die toen wel zonder problemen.

Edit: Hee TwyLight, nieuwe avatar?
  vrijdag 27 november 2009 @ 04:28:36 #3
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_75043522
Geen idee, maar ik wens je succes, Pablo
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  vrijdag 27 november 2009 @ 04:42:15 #4
281229 Pablo_g
pi_75043566
BEN bedankt voor je reactie
ja indd ik zit er eigelijk best wel mee vandaar dat ik hopeloos om 4 uur snachts mij vragen kwijt moet...
want met de ib zelf kom ik er eigelijk tot nu toe niet uit
ik hoor van verschillende kante dat ik naar mij studiefinanciering kan fluiten ondanks dat de fout niet bij mij ligt en ik dat kan aantonen dmv faxbevestigingen.
Hallo,
pi_75043576
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 04:42 schreef Pablo_g het volgende:
ja indd ik zit er eigelijk best wel mee vandaar dat ik hopeloos om 4 uur snachts mij vragen kwijt moet...
ik hoor van verschillende kante dat ik naar mij studiefinanciering kan fluiten ondanks dat de fout niet bij mij ligt en ik dat kan aantonen dmv faxbevestigingen.
Welkom in de wondere wereld van de bureaucratie
pi_75043598
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 04:42 schreef Pablo_g het volgende:
Als jij gewoon keiharde bewijzen heb etc. dat jij op tijd hebt aangevraagd etc. en dat de fout niet bij jou ligt, hebben zij geen poot om op te staan. Heel simpel. Anders een beetje dreigen door de telefoon. Dat schrikt ze meestal wel wakker.
  vrijdag 27 november 2009 @ 05:01:47 #7
281229 Pablo_g
pi_75043605
jaa dat lijkt me ook zo. Ik hoor alleen van verschillende mensen dat ik het maar hierbij moet laten en dat faxbevestigingen geen harde bewijs zijn..ik heb dit echt nog nooit meegemaakt dat een instantie die je hoor te steunen je ipv het leven best zuur maakt..
Hallo,
  Boks-Chick vrijdag 27 november 2009 @ 06:05:54 #8
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_75043660
--> WGR en TT iets verduidelijkt.
lolwut
pi_75044115
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 04:57 schreef Ben. het volgende:

[..]

Als jij gewoon keiharde bewijzen heb etc. dat jij op tijd hebt aangevraagd etc. en dat de fout niet bij jou ligt, hebben zij geen poot om op te staan. Heel simpel. Anders een beetje dreigen door de telefoon. Dat schrikt ze meestal wel wakker.
Ambtenaren die schrikken?
  vrijdag 27 november 2009 @ 08:07:26 #10
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_75044168
Lastige situatie.
Normaal gesproken krijg je de stufi niet met terugwerkende kracht, maar jij hebt het wel op tijd aangevraagd en je hebt ook bewijzen dat je het op tijd hebt aangevraagd. Maar het beste zou nog zijn geweest als je het formulier aangetekend had verstuurd .
Niet meer actief op Fok!
  Moderator vrijdag 27 november 2009 @ 09:34:57 #11
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_75049325
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 04:57 schreef Ben. het volgende:

[..]

Tuurlijk, zijn wij zij altijd enorm van onder de indruk. Krijg je een contactverbod, dat schiet lekker op.

Je krijgt een bericht (=beschikking) waarop staat dat je recht hebt op stufi vanaf 1 dec. Tegen dit bericht moet je binnen zes weken in bezwaar gaan en alle bewijsstukken (in kopie, geen origineel) bijvoegen. Over je kansen kan ik geen uitspraken doen. Wel is het zo dat er natuuelijk niet voor niets wordt geadviseerd drie maanden vantevoren aan te vragen.
  vrijdag 27 november 2009 @ 13:13:28 #13
124788 WebHawkjuh
Ik was ook gewoon geweldig.
pi_75053001
ik heb de verlenging van mn stufi ook tot 2x toe veel te laat aangevraagd. echter kreeg ik t wel met terugwerkende kracht...
WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh
pi_75055650
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 13:13 schreef WebHawkjuh het volgende:
ik heb de verlenging van mn stufi ook tot 2x toe veel te laat aangevraagd. echter kreeg ik t wel met terugwerkende kracht...
Da's een wijziging einddatum, daarvoor geldt een andere termijn
  vrijdag 27 november 2009 @ 15:54:04 #15
281229 Pablo_g
pi_75058900
ik heb pas eind augustug besloten weer te gaan studeren... daarom heb ik het niet 3 maanden van te voren aangevraagd....
Hallo,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')