...lieffffffffffffquote:Op zondag 29 november 2009 01:25 schreef Domensino het volgende:
En ga nu maar eerst 's een dutje doen.
Ja ik ga er vrij goed mee om denk ik. Ik ben geduldig en probeer inderdaad te focussen op andere dingen vaak. Maar ja, als ik me op iets anders focus en zij is ook met school / depressie bezig, dan lijdt onze relatie daar dus onder.quote:Op zondag 29 november 2009 01:25 schreef Domensino het volgende:
Ik zou even nog even geduld hebben. Praat met haar over wat ze eraan wil doen (want kennelijk ziet ze het zelf wel, dat is positief) en houd je tot die tijd een beetje op de vlakte. Ga leuke dingen doen voor jezelf ondertussen, dat zul je ook wel nodig hebben nu. Laat je niet te ver meeslepen, relativeer het voor jezelf. Dat kun je wel, maar niet als je je de hele dag met haar bezighoudt. Je kunt dit niet voor haar oplossen; dat moet ze zelf doen. Vertel haar dat en leg ook uit waarom.
En ga nu maar eerst 's een dutje doen.
Wat bedoel je met 'tegen haarzelf in bescherming nemen en dumpen'?quote:Op zondag 29 november 2009 01:55 schreef Elkafila het volgende:
Fak,
Ik heb dat soort chicks ook 'gehad'.
Dat soort problemen kun je maar beter uit de weg gaan. Nu je er nog niet zo diep inzit; uitmaken die hap.
Lijkt lullig en pijnlijk, maar is echt het beste. Zowel voor jou als voor haar..
Hoe kan je nou normaal een relatie onderhouden als je met je zelf in de knoop ligt en bijvoorbeeld depressief bent?
Je moet haar tegen d'r zelf in bescherming nemen en dumpen... echt...
EUHM DIE HEEFT EEN ANDER?... IK ben ook depresiefquote:Op zondag 29 november 2009 01:14 schreef 12-1985 het volgende:
Mijn vriendin heeft het sinds een paar maanden echt superdruk met haar master, vindt ons huis te ver weg van school (zijn proberen iets anders te regelen maar gaat moeizaam) en vindt simpelweg alles een aanleiding om zich kut over te voelen.
Volgens mij niet als aanleiding, maar als gevolg van een depressie.
Ze huilt veel, ook om (kleine) dingetjes tussen ons, maar ook om totaal andere (belachelijke) zaken soms.
Wel weet ze dat ze mij absoluut niet kwijt wil en houdt ze nog superveel van mij.
Probleem is alleen dat door de depressie (dat denk / hoop ik althans) haar liefde voor mij minder tot uiting komt. Dat denkt ze zelf ook.
Daardoor word ik ook minder 'geliefd' en doe ik al snel dingen in haar ogen verkeerd... Vrijwel altijd komt het er dan op neer dat ik iets NIET voor haar doe (terwijl ik bv net iets anders wel heb gedaan...)
Enfin genoeg over haar, het begint nu dus ook op mij uit te slaan merk ik. Ik heb geen zin om continu een droevige / huilende / klagende vriendin te hebben.. Zo is ze niet dat weet ik, het is haar depressie. Maar haar depressie (hoop ik) ontneemt ook haar sex-drive. Net samen een douche genomen, halfnaakt in liggen kussen en aanraken enzo, maar vervolgens wil ze toch geen sex (ze kwam zelf met het idee maar had er toch geen zin meer in). Ze zegt dat het niet aan mij ligt maar aan de depressie, maar ons sexleven is wel gedaald naar een minimum nu.
Conclusie:
Ik heb een vriendin met een slechte mindstate (sinds een paar maanden) en begin daar nu zelf ook de dupe van te raken.
Tips, adviezen?
Nee ze heeft geen ander en als je depressie + seks googled dan wordt het wel degelijk bij alle websites over depressie als 'symtoom' opgenomen. Dus die aannames zijn allemaal wat te veel van het goede vind ik.quote:Op zondag 29 november 2009 04:31 schreef donthate het volgende:
[..]
EUHM DIE HEEFT EEN ANDER?... IK ben ook depresief(nja nu niet maar het zijn fases) want je blijft voor je leven depresief
(ook al heb je jaren nergens meer last van) maare sex drive? heeft niks met je depressie te maken.. En liefde ook niet
For better or worse?quote:Op zondag 29 november 2009 01:55 schreef Elkafila het volgende:
Fak,
Ik heb dat soort chicks ook 'gehad'.
Dat soort problemen kun je maar beter uit de weg gaan. Nu je er nog niet zo diep inzit; uitmaken die hap.
Lijkt lullig en pijnlijk, maar is echt het beste. Zowel voor jou als voor haar..
Hoe kan je nou normaal een relatie onderhouden als je met je zelf in de knoop ligt en bijvoorbeeld depressief bent?
Je moet haar tegen d'r zelf in bescherming nemen en dumpen... echt...
Is denk ik inderdaad het belangrijkste in dit geval. Je bent haar vriend, niet haar psycholoog. Die rol moet je ook niet willen. Je zult haar op den duur voor het blok moeten zetten dat ze aan haar problemen werkt of dat jij foetsie bent. Heel lullig, maar als je mensen als slachtoffer gaat behandelen gaan ze zichzelf ook zo gedragen.quote:Op zondag 29 november 2009 14:06 schreef Twinky het volgende:
wat ook wel belangrijk is (of wordt) is dat jij geen hulpverlener bent. Je kunt haar wel ondersteunen maar niet helpen, daarvoor moet ze naar mensen die ervoor geleerd hebben!
Nee, dat helpt niet. Misschien bij kerels (zou helpen bij mij tegen een depressie, zo'n sms'jequote:Op zondag 29 november 2009 02:14 schreef DuTank het volgende:
SMS haar: morgen om 21.00 ben ik bij jou en gaan we seks hebben.
Hoe gek dat ook klinkt, het helpt.
Dit snijdt heel veel hout.quote:Op zondag 29 november 2009 16:58 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Heel lullig, maar als je mensen als slachtoffer gaat behandelen gaan ze zichzelf ook zo gedragen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |