En waarom dan wel niet?quote:Op dinsdag 1 december 2009 16:39 schreef Meh7 het volgende:
Wat een onzin, dit slaat echt nergens op.
Dan kunnen ze het ons leren.quote:Op dinsdag 1 december 2009 16:41 schreef Triggershot het volgende:
Wel mee te nemen in de waardering dat vele Nederlanders zelf geen idee hebben hoe Wilhelmus gaat.
Jij zal niet de enige zijn, laat meteen zien hoe onzinnig dit voorstel is.quote:Op dinsdag 1 december 2009 16:42 schreef 2cv het volgende:
Wilhelmus vahan Nahassauwe ben ik van Duiytschen bloedt
mijn vaderlahand getrouwe ben ick tot in den doodt
En meer weet ik er niet van
Omdat het merendeel van de Nederlanders niet meer dan het eerste couplet kent?quote:
Nou nog een motie over taalonderwijs voor raszuivere Nederlanders.quote:Kamer wilt Wilhelmus als onderdeel inburgering
Wat draagt dit nou bij aan inburgeren? Ja, dan leren die mensen het een dag vantevoren en zijn ze het na twee dagen weer vergeten. Doelloos gebeuren is dit.quote:
Uhuh, Nederlanders die het niet kennen, wilden het niet leren van andere Nederlanders, maar van allochtonen moet geen probleem zijn.quote:Op dinsdag 1 december 2009 16:43 schreef Drukwerk het volgende:
[..]
Dan kunnen ze het ons leren.
Toppunt van integratie.
Complete onzin het volkslied als deel van de inburgeringscursus. Net zoals het te pas en te onpas plaatsen van een t achter het woord wil.quote:Op dinsdag 1 december 2009 16:42 schreef Marijkezwolle het volgende:
Wat een nonsens, ik als "Nederlander" heb al weinig met dat volkslied... Ik snap niet zo goed wat de toegevoegde waarde is
En TS, zoals ook de kop van het artikel zegt: het is: "kamer wil Wilhelmus als onderdeel van de inburgering"
Deze is gemakkelijker, en als Meh het er niet mee eens is dan is dat zijn zaak.quote:Op dinsdag 1 december 2009 16:42 schreef 2cv het volgende:
Wilhelmus vahan Nahassauwe ben ik van Duiytschen bloedt
mijn vaderlahand getrouwe ben ick tot in den doodt
En meer weet ik er niet van
Het is ook niet de bedoeling dat ze alle coupletten kennen...quote:Op dinsdag 1 december 2009 16:43 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Omdat het merendeel van de Nederlanders niet meer dan het eerste couplet kent?
Een beetje algemene kennis is mooi en leuk, maar 15 coupletten uit je hoofd leren lijkt me niet echt relevant voor je ontwikkeling.
Zonder google, zet jij hier maar eens 15 coupletten neerquote:Op dinsdag 1 december 2009 16:45 schreef bijdehand het volgende:
Elke 'nieuwe Nederlander' (tevens:) dient wat mij betreft het volkslied te kennen omdat dit gewoon echt bij Nederland hoort.
Je hebt gelijkquote:Op dinsdag 1 december 2009 16:46 schreef marcodej het volgende:
[..]
Het is ook niet de bedoeling dat ze alle coupletten kennen...
Hoeveel coupletten ken je zelfquote:
Veel Nederlanders zouden ook zakken voor de inburgeringstoets. Aan de andere kant: er is op zich niets verkeerds aan hogere eisen stellen aan nieuwkomers. Dat 5 procent van Nederland werkeloos is en een nog groter gedeelte in de bijstand/ziektewet zit, wil niet zeggen dat nieuwkomers geen baan zouden moeten hebben om een verblijfsvergunning te krijgen.quote:Op dinsdag 1 december 2009 16:41 schreef Triggershot het volgende:
Wel mee te nemen in de waardering dat vele Nederlanders zelf geen idee hebben hoe Wilhelmus gaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |