boete/rente.quote:Op woensdag 2 december 2009 18:17 schreef Gia het volgende:
Waarom staat in de TT lagere rente en in de eerste zin van het bericht lagere boete?
Wat willen ze nu?
Kan de taal-mafia ook nog reageren op het topique ipv te mierenneuken?quote:Op woensdag 2 december 2009 18:21 schreef Schuifpui het volgende:
Aegon wil, zonder t, topic titel faal.
Als je dat graag wil. Volgens mij heb je namelijk geen idee hoe het zit. Het gaat namelijk over een boete die moeten betalen als ze eerder aflossen. Door die boete is het niet voordelig om sneller af te lossen. Ik vind dat ze die leningen zo snel mogelijk moeten afbetalen, en regelingen die dat tegenwerken mogen wat mij betreft aangepast worden.quote:Op woensdag 2 december 2009 18:22 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Kan de taal-mafia ook nog reageren op het topique ipv te mierenneuken?
Dus kwijtschelding boete van zwaar betaald belastingsgeld???quote:Op woensdag 2 december 2009 18:30 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Als je dat graag wil. Volgens mij heb je namelijk geen idee hoe het zit. Het gaat namelijk over een boete die moeten betalen als ze eerder aflossen. Door die boete is het niet voordelig om sneller af te lossen. Ik vind dat ze die leningen zo snel mogelijk moeten afbetalen, en regelingen die dat tegenwerken mogen wat mij betreft aangepast worden.
Zucht, ben je echt zo stom? Heel simpel:quote:Op woensdag 2 december 2009 18:33 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dus kwijtschelding boete van zwaar betaald belastingsgeld???
Onzin.
Het heeft niks met lef te maken maar met win-win.quote:Op woensdag 2 december 2009 21:40 schreef SeLang het volgende:
Ik begrijp niet waar Aegon en ING het gore lef vandaan halen om minder dan een jaar nadat ze door de belastingbetaler van een zekere dood zijn gered gaan lopen zeuren over soepeler voorwaarden.
Wat nou win-win?quote:Op woensdag 2 december 2009 21:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het heeft niks met lef te maken maar met win-win.
Aegon wil lagere 'boete' bij aflossing
Het is win-win als er een korting gegeven wordt op aflossing op de korte termijn. Dat is beter voor de staat en voor Aegon.quote:Op woensdag 2 december 2009 22:10 schreef SeLang het volgende:
[..]
Wat nou win-win?
Wat goedkoper is voor Aegon is duurder voor de staat.
Dat kan wel. Dat heet de speltheorie. Ook financieel kan dat.quote:Op woensdag 2 december 2009 22:22 schreef SeLang het volgende:
Als de staat aan de andere kant van de transactie zit, dan kan het toch NOOIT zo zijn dat iets voor zowel Aegon als voor de staat gunstiger is? Iig als je het puur financieel bekijkt. Dat moeten ze op de beurs ook invoeren dan. Iedereen winst!
Onzinquote:Op woensdag 2 december 2009 22:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat kan wel. Dat heet de speltheorie. Ook financieel kan dat.
Sowieso zijn veel financiele transacties natuurlijk positief voor beide partijen. Eigenlijk is alleen optiehandel zero-sum.
Nee. Als er nu niks aan het contract verandert, wat is dan het meest logische voor Aegon om te doen? Pas over héél lange tijd betalen. Anders betalen ze natuurlijk wel heel veel rente.quote:
Waarom? dan vangt de staat toch meer rente? De staat kan zelf tegen bijna 0% lenen.quote:Op woensdag 2 december 2009 22:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Als er nu niks aan het contract verandert, wat is dan het meest logische voor Aegon om te doen? Pas over héél lange tijd betalen. Anders betalen ze natuurlijk wel heel veel rente.
Voor de staat is het natuurlijk heel ongunstig als Aegon pas zo laat betaalt. Maar goed, het kan volgens het contract.
Speltheorie heeft hier niets mee te maken.quote:Op woensdag 2 december 2009 22:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat kan wel. Dat heet de speltheorie. Ook financieel kan dat.
Sowieso zijn veel financiele transacties natuurlijk positief voor beide partijen. Eigenlijk is alleen optiehandel zero-sum.
Nee. Ze krijgen 50% "boetepremie". Of Aegon nu volgend jaar of in 2150 aflost.quote:Op woensdag 2 december 2009 22:32 schreef SeLang het volgende:
[..]
Waarom? dan vangt de staat toch meer rente? De staat kan zelf tegen bijna 0% lenen.
Maar in de tussentijd lenen ze dat geld toch niet gratis? Die 50% is gewoon een soort boete zoals jij krijgt als je je hypotheek vroeger wilt aflossen.quote:Op woensdag 2 december 2009 22:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Ze krijgen 50% "boetepremie". Of Aegon nu volgend jaar of in 2150 aflost.
Nee! Dat is de truuc! In die tussentijd is dat geld voor niks! Anders was het ook gewoon een lening geweest en had die het eigen vermogen niet kunnen versterken!quote:Op woensdag 2 december 2009 22:43 schreef SeLang het volgende:
[..]
Maar in de tussentijd lenen ze dat geld toch niet gratis? Die 50% is gewoon een soort boete zoals jij krijgt als je je hypotheek vroeger wilt aflossen.
Dat geloof ik niet. In dat geval krijgt de staat toch wel dividend of zoiets? Anyway, ik ken de details van die deal niet...quote:Op woensdag 2 december 2009 22:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee! Dat is de truuc! In die tussentijd is dat geld voor niks! Anders was het ook gewoon een lening geweest en had die het eigen vermogen niet kunnen versterken!
http://www.fd.nl/artikel/10389917/staatssteun-aegonquote:8,5% rente
In ruil voor het kapitaal krijgt de Nederlandse staat aandelen in Aegon. Aan de kapitaalinjectie hangt een rente van 8,5%. Aegon kan tot 10 oktober volgend jaar een derde van de aandelen terugkopen tegen de uitgifteprijs van euro 4 tot 4,52 per stuk. De resterende aandelen kan de verzekeraar op elk moment terugkopen tegen 150% van de uitgifteprijs.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |