Ehm ja? Aangezien strenge moslims voor zover ik weet 5 keer op een dag moeten bidden, en hier dus de gelegenheid voor moeten hebben. + iets wat naar mekka wijst.Alhoewel moslms dat zelf ook wel kunnen uitvinden met een kompas.quote:Op zondag 29 november 2009 14:17 schreef IHVK het volgende:
[..]
Het heeft inderdaad veel betrekking op je functie als vakkenvuller.
Bijna elk dorp of stad in Nederland heeft een kerk die ouder is dan 300 jaar. Waar jij op wijst is voor de geloven die werden onderdrukt of op andere wijze ongewenst waren.quote:Op zondag 29 november 2009 14:16 schreef MouzurX het volgende:
[..]
http://www.xs4all.nl/~vriespr/jgzgesch.html
http://www.jhm.nl/nederland.aspx?ID=257
Rond 1700 zoiets.
Vrij simpel, het is een nationalistische partij die Zwitserland vooral Zwitsers wil houden. Het maakt niet uit wanneer je blank/geel/paars/groen/zwart bent, je bent een buitenlander en dat is wat er toe doet. Zo ook minaretten die niets met de zwitserse cultuur te maken hebben.quote:Op zondag 29 november 2009 13:37 schreef Disana het volgende:
[..]
Dan begrijp ik de ophef niet anders dan dat er een hetze tegen moslims wordt gevoerd. Ben benieuwd of een meerderheid wordt gehaald.
Ja, want 16jarigen solliciteren in de regel continu op functies als sales manager of zo, he? Had je zelf ook wel kunnen bedenken in plaats van krampachtig toch dit soort vragen goed te praten.quote:Op zondag 29 november 2009 14:19 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Je zei dat je 16 was, weet ik veel waar je op solliciteerde.
Maar de hamvraag: ben je aangenomen?quote:Op zondag 29 november 2009 14:17 schreef IHVK het volgende:
[..]
Het heeft inderdaad veel betrekking op je functie als vakkenvuller.
En een puber een vraag stellen over het geloof, komop man.
Voor zover ik weet sluiten de stemlokalen in Zwitserland al om 12.00 uur. De meeste Zwitsers stemmen per brief.quote:Op zondag 29 november 2009 14:13 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk wel een voorlopige stand. Niet alleen is nog lang niet van alle kantons alles binnen, ook loopt de stemming nog tot vijf uur vanavond. Het kan natuurlijk zijn dat veel tegenstanders het eerder niet de moeite waard vonden, en nu het in het nieuws komt alsnog gaan.
Toch hebben ze in hun grondwet staan:quote:Op zondag 29 november 2009 14:20 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Vrij simpel, het is een nationalistische partij die Zwitserland vooral Zwitsers wil houden. Het maakt niet uit wanneer je blank/geel/paars/groen/zwart bent, je bent een buitenlander en dat is wat er toe doet. Zo ook minaretten die niets met de zwitserse cultuur te maken hebben.
Ik ga ervan uit dat mocht het jodendom of het boedhisme zijn vleugels uitslaan hier tegen ook actie zou worden gevoerd.
quote:Niemand darf diskriminiert werden, namentlich nicht wegen der Herkunft, der Rasse, des Geschlechts, des Alters, der Sprache, der sozialen Stellung, der Lebensform, der religiösen, weltanschaulichen oder politischen Überzeugung oder wegen einer körperlichen, geistigen oder psychischen Behinderung
Maar ken je 16 jarige sales managers?quote:Op zondag 29 november 2009 14:19 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Je zei dat je 16 was, weet ik veel waar je op solliciteerde.
Daar wees ik op ja, alle niet-christelijke geloven mogen uitgeoefend worden, mits dit dus een beetje in het "geheim" gebeurt.quote:Op zondag 29 november 2009 14:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
Bijna elk dorp of stad in Nederland heeft een kerk die ouder is dan 300 jaar. Waar jij op wijst is voor de geloven die werden onderdrukt of op andere wijze ongewenst waren.
In de supermarkt waar ik gewerkt heb hadden we een licht sadistische eigenaar die vegetariërs bij voorkeur op de slagerij neerzette en daar werkten de moslimmeisjes ook wel met vlees hoorquote:Op zondag 29 november 2009 14:21 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Maar de hamvraag: ben je aangenomen?
Overigens kan het wel degelijk betrekking hebben op je functie. Streng in de leer zijnde moslims bidden 5x per dag en dat is dus ook op tijdstippen dat er gewerkt dient te worden. Verder kan je minder flexibel zijn omdat je bijvoorbeeld niks met vlees aanraakt. En aan jou kan je zien dat je (hoogstwaarschijnlijk) moslim bent. Haast alle Marokkanen en Turken zijn moslim. Bij een autochtoon (waaraan je niet kan zien of die Christen is, immers de meeste autochtonen zijn ongelovig tegenwoordig) die op zijn CV zet dat die vaak naar de kerk gaat etc. zal ongetwijfeld ook de vraag vallen of hij streng in de leer is.
Ik kan me goed situaties voorstellen waarin strenge religie niet stroopt met werknemers of de werkomgeving, doe niet zo moeilijk man. Ik zou ook niet willen werken met een strenge grefo.quote:Op zondag 29 november 2009 14:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, want 16jarigen solliciteren in de regel continu op functies als sales manager of zo, he? Had je zelf ook wel kunnen bedenken in plaats van krampachtig toch dit soort vragen goed te praten.
Nee oké, ik snap het wel en het is in die situatie een wat onnodige vraag inderdaad.quote:Op zondag 29 november 2009 14:23 schreef IHVK het volgende:
[..]
Maar ken je 16 jarige sales managers?![]()
Overigens: het was een Albert Heijn.
Ik kon wel 2 maanden later bij een andere Albert Heijn terecht met een toffe man als manager.
Einde van dit verhaal.
Juist wel, je moet juist wel weten of je werknemers gelovig zijn, zodat je je daar eventueel op kan aanpassen.quote:Op zondag 29 november 2009 14:21 schreef IHVK het volgende:![]()
Hm als mijn broertje of zoon zo een vraag zou krijgen zou ik gewoon verhaal halen bij desbetreffende meneer.
Het is nogal een privé kwestie waar zij niets mee van doen hebben.
Zelfde als: Heb je mensen met kanker in de familie?
Kan ook van invloed zijn op je emotie enzo. Maar goed, persoonlijke levenssfeer.
Maar nogal offtopic.
Ik verwacht een reactie van deze of gene in de trant van "dan zetten ze de grondwet toch gewoon even opzij en zeggen ze die vedragen toch gewoon op !"quote:Op zondag 29 november 2009 14:24 schreef freako het volgende:
Ja, het wordt nog leuk om dit in een wet omgezet te krijgen, die niet door het Zwitserse Hooggerechtshof, of het Europese Hof voor de Rechten van de Mens omver getrokken gaat worden.
Vandaar ook de vraag: ben je streng in de leer? Een echt streng in de leer zijnde moslim zou nooit met vlees uit de supermarkt werken.quote:Op zondag 29 november 2009 14:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
In de supermarkt waar ik gewerkt heb hadden we een licht sadistische eigenaar die vegetariërs bij voorkeur op de slagerij neerzette en daar werkten de moslimmeisjes ook wel met vlees hoor.
Als ik met Taliban-baard en jellaba de AH in was gelopen kon ik misschien nog iets van dat verhaal begrijpen.quote:Op zondag 29 november 2009 14:24 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik kan me goed situaties voorstellen waarin strenge religie niet stroopt met werknemers of de werkomgeving, doe niet zo moeilijk man. Ik zou ook niet willen werken met een strenge grefo.
Ja geloven ondergronds drukken gaat helpen bij de integratiequote:Op zondag 29 november 2009 14:23 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Daar wees ik op ja, alle niet-christelijke geloven mogen uitgeoefend worden, mits dit dus een beetje in het "geheim" gebeurt.
O?quote:Op zondag 29 november 2009 14:26 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Vandaar ook de vraag: ben je streng in de leer? Een echt streng in de leer zijnde moslim zou nooit met vlees uit de supermarkt werken.
Volgens mij vallen de Zwitsers als niet-EU lid niet eens onder het EHRM-verdrag.quote:Op zondag 29 november 2009 14:26 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik verwacht een reactie van deze of gene in de trant van "dan zetten ze de grondwet toch gewoon even opzij en zeggen ze die vedragen toch gewoon op !"
Ik wacht nog altijd op een antwoord van jou.quote:Op zondag 29 november 2009 14:26 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik verwacht een reactie van deze of gene in de trant van "dan zetten ze de grondwet toch gewoon even opzij en zeggen ze die vedragen toch gewoon op !"
Misschien moet je eerst eens gaan werken. Dan zul je zien dat in een professionele omgeving het resultaat is dat telt, niet iemands prive leven.quote:Op zondag 29 november 2009 14:24 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik zou ook niet willen werken met een strenge grefo.
Tja maar daarvan zijn er niet zoveel in de leeftijd die bij een supermarkt in trek is. En die zullen ook niet snel op zo'n baantje afkomen. Of er in de proeftijd uitgesmeten wordenquote:Op zondag 29 november 2009 14:26 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Vandaar ook de vraag: ben je streng in de leer? Een echt streng in de leer zijnde moslim zou nooit met vlees uit de supermarkt werken.
Ja als vakkenvuller is het nogal vreemd wellicht, maar het ligt er maar net aan wat hij in gedachte had als werk, ik bedoel. Erg strenge moslims kun je wellicht niet overal inzetten en dat is wel een verlies van mankracht.quote:Op zondag 29 november 2009 14:26 schreef IHVK het volgende:
[..]
Als ik met Taliban-baard en jellaba de AH in was gelopen kon ik misschien nog iets van dat verhaal begrijpen.
Het is gewoon een vraag om even iemand mee te pesten. Pubers zijn meestal sowieso zoekende in hun hoofd wat religie betreft. Het is gewoon een poepvraag.
Niet goed te praten. Gelukkig kan ik er tegen, maar als het bij iemand zou gebeuren zou ik gewoon verhaal gaan halen.
Oh, ik wel. Mijn ervaringen met gereformeerden die nogal strikt in de leer zijn, zijn niet anders dan met niet-, of lichter-gelovigen.quote:Op zondag 29 november 2009 14:24 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Ik zou ook niet willen werken met een strenge grefo.
Maar nogmaals: ben je aangenomen ja of nee? Ze willen gewoon weten in hoeverre je een probleem kan vormen voor het bedrijf. Ik moest voor mijn werk een verklaring van goed gedrag afgeven. Als ik een strafblad zou hebben zou ik dat ook discriminatie van de crimineel kunnen noemen omdat het niet per sé zo is dat iemand zonder strafblad zich beter gedraagt of een betere werknemer is dan iemand met strafblad.quote:Op zondag 29 november 2009 14:26 schreef IHVK het volgende:
[..]
Als ik met Taliban-baard en jellaba de AH in was gelopen kon ik misschien nog iets van dat verhaal begrijpen.
Het is gewoon een vraag om even iemand mee te pesten. Pubers zijn meestal sowieso zoekende in hun hoofd wat religie betreft. Het is gewoon een poepvraag.
Niet goed te praten. Gelukkig kan ik er tegen, maar als het bij iemand zou gebeuren zou ik gewoon verhaal gaan halen.
Mijne wel. Het zijn volgzame werkschapen. Ze leven strikt volgens de procedures en hebben niet echt een eigen mening wat betreft het runnen van een bedrijf (net zoals hen van jongs af aan is geleerd, volgzaam en niet-kritisch zijn). Verder valt er niet met hen te discussiëren.quote:Oh, ik wel. Mijn ervaringen met gereformeerden die nogal strikt in de leer zijn, zijn niet anders dan met niet-, of lichter-gelovigen.
Het gaat om een wetsvoorstel, dat wordt altijd nog getoetst aan wetten en verdragen. Verdonk had er ook een handje van wetten te bedenken die wettelijk niet te handhaven waren.quote:Op zondag 29 november 2009 14:27 schreef qonmann het volgende:
[..]
Ik wacht nog altijd op een antwoord van jou.
Denk je nou werkelijk dat de Zwitsers dat niet even gecheckt hebben voordat ze dit refrendum toelieten ?
'Ze zouden mij nog bellen'quote:Op zondag 29 november 2009 14:28 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja als vakkenvuller is het nogal vreemd wellicht, maar het ligt er maar net aan wat hij in gedachte had als werk, ik bedoel. Erg strenge moslims kun je wellicht niet overal inzetten en dat is wel een verlies van mankracht.
Echter als 16 jarige knul.. tja.. dan zocht hij gewoon wat om je te weigeren denk ik.
Man je zit gewoon te zeiken.quote:Op zondag 29 november 2009 14:26 schreef IHVK het volgende:
[..]
Er is zelfs een Zwitser voorzitter zover ik weet.quote:Op zondag 29 november 2009 14:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Volgens mij vallen de Zwitsers als niet-EU lid niet eens onder het EHRM-verdrag.
Het EHRM is een instituut van de Raad van Europa, en heeft niets van doen met de EU. En zoals elk Europees land (uitgezonderd Wit-Rusland) is ook Zwitserland lid van de Raad van Europa.quote:Op zondag 29 november 2009 14:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Volgens mij vallen de Zwitsers als niet-EU lid niet eens onder het EHRM-verdrag.
Niet aangenomen en nooit meer iets van gehoord.quote:Op zondag 29 november 2009 14:29 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Maar nogmaals: ben je aangenomen ja of nee? Ze willen gewoon weten in hoeverre je een probleem kan vormen voor het bedrijf. Ik moest voor mijn werk een verklaring van goed gedrag afgeven. Als ik een strafblad zou hebben zou ik dat ook discriminatie van de crimineel kunnen noemen omdat het niet per sé zo is dat iemand zonder strafblad zich beter gedraagt of een betere werknemer is dan iemand met strafblad.
Ik wel hoor, veel hardere werkers vind je niet.quote:Op zondag 29 november 2009 14:24 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik kan me goed situaties voorstellen waarin strenge religie niet stroopt met werknemers of de werkomgeving, doe niet zo moeilijk man. Ik zou ook niet willen werken met een strenge grefo.
Die heb ik ook zo vaak gehoord. Dat betekent dat je er zelf achteraan moet gaan. Werkgevers houden van mensen met een pro-actieve houding. Elke keer dat ik dat hoorde en er niet zelf achteraan ging werd ik niet teruggebeld.quote:Ze zouden mij nog bellen'
Ooit wel eens bedacht trouwens dat die vraag ook gesteld kon worden zodat ze wel rekening met je hielden? Bij het bedrijf waar ik werk is een gebedsruimte voor moslims e.d. Verder zou het natuurlijk ook wel discriminatie kunnen zijn. Maar ik zou als supermarkt waarbij de meeste diefstallen door eigen personeel gebeuren ook geen risico nemen, sorry.quote:Niet aangenomen en nooit meer iets van gehoord.
Het kan in sommige situaties zeker een goede vraag zijn. Echter, in deze situatie niet.
Ik ga ook geen puber vragen wat zijn denkbeelden zijn over de golf van feminisering of de beeldenstorm.
Neuh..waarom ?quote:Op zondag 29 november 2009 14:30 schreef Montagui het volgende:
Het verbod had wat algemener gesteld kunnen worden. Zoals "het is verboden om nog nieuwe religieuze torens te bouwen".
Was het dan nog discriminatie geweest? Of zijn de moslims pas tevreden als ze in elk land evenveel minaretten hebben als kerktorens?
Onzin. Ik ging een paar weken (of maanden later weet niet meer) solliciteren bij een andere Albert Heijn en daar kreeg ik gewoon normale vragen en heb er 2 jaar gewerkt.quote:Op zondag 29 november 2009 14:30 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Man je zit gewoon te zeiken.
De ene keer is het "we worden gediscrimineerd" de andere keer wilt de werkgever er rekening mee houden en dan is het nog niet goed.
Tuurlijk het is om je te pestenAlle blanken willen moslims constant, maar dan ook altijd op elke manier discrimineren.
Dit is een Grondwetswijziging. Die bindend is, dus de betreffende regel staat vanaf nu in de Zwitserse Grondwet. Wel moet er nog een wet komen die dit nieuwe Grondwetsartikel in de praktijk gaat brengen.quote:Op zondag 29 november 2009 14:29 schreef gelly het volgende:
[..]
Het gaat om een wetsvoorstel, dat wordt altijd nog getoetst aan wetten en verdragen. Verdonk had er ook een handje van wetten te bedenken die wettelijk niet te handhaven waren.
Vind het wel een goeie eigenlijk, om het 'discriminatie' geroep vóór te zijn.quote:Op zondag 29 november 2009 14:31 schreef qonmann het volgende:
[..]
Neuh..waarom ?
Het gaat om een Zwitsers referendum, zij bepalen de inhoud daarvan
Alsof je mensenrechten schendt als je de bouw van minaretten verbiedt. Er wordt niemand een haar gekrenkt hoor..quote:Op zondag 29 november 2009 14:15 schreef IHVK het volgende:
Europa kan nu andere landen minder goed wijzen op mensenrechten, gezien we er zelf ook niet veel kaas van hebben gegeten blijkt maar weer.
Ja, in dat geval kan ik nog respect opbrengen voor je, en zeer smakeloos van de eigenaar van die winkel. Toch interessant dat je je dan hebt ingehouden, ik had denk ik het fijne er van gezegd. Respectquote:
Ik vind een principiële kwestie, het blijft discriminatie van het ene geloof ten opzichte van het andere.quote:Op zondag 29 november 2009 14:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Alsof je mensenrechten schendt als je de bouw van minaretten verbiedt. Er wordt niemand een haar gekrenkt hoor..
Precies. En ze mogen nog steeds wel moskees bouwen, alleen dan zonder minaret. Poeh, wat erg zeg.quote:Op zondag 29 november 2009 14:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Alsof je mensenrechten schendt als je de bouw van minaretten verbiedt. Er wordt niemand een haar gekrenkt hoor..
Ja het komt wel voor. Maar niet altijd. Je werd immers ergens anders wel aangenomen. En zoals ik net al zei: "we bellen nog wel" betekent ofwel we zijn niet geïnteresseerd in je ofwel we willen dat je zelf belt en een pro-actieve houding toont.quote:Op zondag 29 november 2009 14:31 schreef IHVK het volgende:
[..]
Onzin. Ik ging een paar weken (of maanden later weet niet meer) solliciteren bij een andere Albert Heijn en daar kreeg ik gewoon normale vragen en heb er 2 jaar gewerkt.
Ik wilde even aanhalen dat discriminatie gewoon wel voorkomt. Hoewel velen proberen te ontkennen.
Overigens hebben we het er al genoeg over gehad, dit is niet mijn Albert Heijn ervaringen topic.
Maar goed ik was 16 he, wist ik veel.quote:Op zondag 29 november 2009 14:34 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja, in dat geval kan ik nog respect opbrengen voor je, en zeer smakeloos van de eigenaar van die winkel. Toch interessant dat je je dan hebt ingehouden, ik had denk ik het fijne er van gezegd. Respect
Precies.quote:Op zondag 29 november 2009 14:36 schreef IHVK het volgende:
[..]
Maar goed ik was 16 he, wist ik veel.
Nu had ik anders gereageerd. Ik had keihard gelachen en weggelopen ofzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |