abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75179594
Uit onderzoek van Mauric de Hond ( ! ) blijkt dat 55 procent voor het rekeningrijden is!
quote:
Best uitzonderlijk; meer dan de helft van de Nederlanders is het eens met de invoering van de kilometerheffing. Een peiling van Maurice de Hond onder tenminste 2500 mensen wijst dit uit. Uit het onderzoek blijkt dat 55 procent voor de belasting op kilometerrijden is. Het betreft vooral kiezers van de PvdA, het CDA en de ChristenUnie. Er is het minst enthousiasme bij de kiezers van de PVV en de VVD. De VVD, SP en PVV willen niet dat de kilometerheffing er komt.

En nog steeds wordt gesteld dat de kilometerheffing zelfs bij 50.000 km rijden per jaar niet duurder is dan nu het geval is. Terwijl het basistarief ca. 3 tot 6 eurocent per kilometer is, en het spitstarief kan oplopen naar 11 eurocent per kilometer. Stel dat je woont in de regio Den Haag en werkt in Amsterdam en daar drie dagen per week op kantoor bent, dan ben je euro 1.800 per jaar kwijt. De som bestaat uit 15 eurocent per gereden kilometer maal 50 km reisafstand maal 240 ritten per jaar. Aan wegenbelasting plus een stukje BPM ben je dan ongeveer hetzelfde kwijt?
http://www.kilometerheffi(...)ilometerheffing.html

Waarom mag deze propogandadanda nog steeds worden verspreidt?? ! Ik kan me no way voorstellen dat mensen voor de kilometerheffing zijn. Je wordt dubbel genaaid. Weg: BPM, wegenbelasting. Bij: Kilometerheffing, CO2 tax aanschaf auto, Provinciebelasting, spitsheffing, boetes via gps, rechten van de privacy worden geschonden....

Grote Klacht: Idioten die het in hun hoofd halen voor de kilometerheffing te zijn
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:18:47 #2
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_75179629
Maurice de Hond wie geloofd die man nog, met zijn goed, goedkope energieleverancier.

Rekeningrijden? Ik zeg doen!

Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:19:43 #3
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_75179653
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:17 schreef ASroma het volgende:
rechten van de privacy worden geschonden....
Jij hebt zeker wat te verbergen!!
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_75179660
Ik heb voorgstemd. Want goedkoper.
Tevens heb ik niks te verbergen en hou ik me netjes aan de regels.
Ik ben een KLB-er.
pi_75179664
Maar hoeveel mensen heeft Maurice ondervraagd? En welke mensen heeft ie ondervraagd (mensen die enkel korte stukjes rijden of die dagelijks in de file staan). Dat maakt heel veel uit voor de uitslag. Volgens mij valt er dus weinig zinnigs aan te concluderen zonder dat je die gegevens weet
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:20:21 #6
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_75179673
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:19 schreef zovty het volgende:
Ik heb voorgstemd. Want goedkoper.
Tevens heb ik niks te verbergen en hou ik me netjes aan de regels.
Ik ben een KLB-er.
Je heb gewoon geen auto?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_75179696
Hoeveel rechten heeft privacy dan?
Derevaun Seraun.
pi_75179746
Heb jij enig idee hoeveel linkse fags er zijn en mensen voor wie het goedkoper is?
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_75179763
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:18 schreef error_404 het volgende:
Maurice de Hond wie geloofd die man nog, met zijn goed, goedkope energieleverancier.

[ afbeelding ]
pi_75179771
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:20 schreef Marijkezwolle het volgende:
Maar hoeveel mensen heeft Maurice ondervraagd? En welke mensen heeft ie ondervraagd (mensen die enkel korte stukjes rijden of die dagelijks in de file staan). Dat maakt heel veel uit voor de uitslag. Volgens mij valt er dus weinig zinnigs aan te concluderen zonder dat je die gegevens weet
misschien krijgt hij wel een functie binnen de CDA als hij het onderzoek een beetje positief liet uitpakken.
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:23:47 #11
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_75179785
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:18 schreef error_404 het volgende:

[ afbeelding ]
Inderdaad, een figuur die een betrouwbaar imago wil hebben om vervolgens zijn ziel en imago aan een reclamebureau te verkopen. Nee, dan ben je slim bezig

Verder ben ik an sich niet tegen rekeningrijden, alleen ik ben tegen de methode hoe het ingevoerd wordt. Ik vraag me dan ook af hoe het onderzoek gehouden wordt.

Enneuh, dat argument van niks te verbergen is inmiddels ook wel achterhaald neem ik aan?
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_75179793
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:22 schreef DuTank het volgende:
Heb jij enig idee hoeveel linkse fags er zijn en mensen voor wie het goedkoper is?
zelfs voor mensen zonder auto wordt het duurder
pi_75179819
quote:
Maar hoeveel mensen heeft Maurice ondervraagd?
zijn panel bestaat uit mensen die zich ooit hebben opgegeven om aan peilingen mee te doen.

het is dus niet zo dat wij willekeurig 1000 mensen uit het telefoonboek gaat bellen ofzo
pi_75179830
quote:
Heb je de OP wel gelezen?
Er staat duidelijk dat Maurice de Hond 2500 mensen heeft ondervraagd, van een onderzoek als hem mag je (hopelijk) verwachten dat hij representatieve steekproeven uitvoert.

Het stukje in de OP gaat ook lekker uit van een worst-case geval. Welk weldenkend persoon woont in Den Haag en werkt 3 dagen in de week in Schiphol? Dan hadden ze net zo goed oma Tjibbesma kunnen noemen uit Appelscha, die 5000 km per jaar rijdt in haar zalmroze Alto. Ik wil wedden dat die veel goedkoper uit is.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:26:10 #15
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_75179874
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Er staat duidelijk dat Maurice de Hond 2500 mensen heeft ondervraagd, van een onderzoek als hem mag je (hopelijk) verwachten dat hij representatieve steekproeven uitvoert.

Het stukje in de OP gaat ook lekker uit van een worst-case geval. Welk weldenkend persoon woont in Den Haag en werkt 3 dagen in de week in Schiphol? Dan hadden ze net zo goed oma Tjibbesma kunnen noemen uit Appelscha, die 5000 km per jaar rijdt in haar zalmroze Alto. Ik wil wedden dat die veel goedkoper uit is.
Sorry, overheen gelezen Maar 2500 mensen vind ik niet representatief om door te trekken naar de hele bevolking... Ik vind het dan ook een erg groot gok gehalte hebben...
pi_75179888
Zou het niet gewoon komen omdat er meer mensen zijn die niet zo veel rijden, dan dat er mensen zijn die wel veel rijden?
pi_75179902
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

jan modaal wordt genaaid hoor. Maar juist jan modaal als in de CDA stemmer is voor

De BPM wordt afgeschaft oftewel Roderick kan zijn nieuwe jaguar voor 50k minder halen, oftewel Jan Modaal mag deze 50k ergens gaan ophoesten.

CDA stemmers die altijd alles maar aannemen om dat ministers vast wel weten wat ze doen
pi_75179924
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:23 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Inderdaad, een figuur die een betrouwbaar imago wil hebben om vervolgens zijn ziel en imago aan een reclamebureau te verkopen. Nee, dan ben je slim bezig

Verder ben ik an sich niet tegen rekeningrijden, alleen ik ben tegen de methode hoe het ingevoerd wordt. Ik vraag me dan ook af hoe het onderzoek gehouden wordt.

Enneuh, dat argument van niks te verbergen is inmiddels ook wel achterhaald neem ik aan?

Eens, ik ben ook niet tegen het rekeningrijden alleen zie ik wat haken en ogen. Laat de mensen maar meer lappen die meer op de weg zitten dan iemand die elke maandagochtend even de boodschappen gaat doen.
pi_75179968
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:26 schreef Masegate het volgende:
Zou het niet gewoon komen omdat er meer mensen zijn die niet zo veel rijden, dan dat er mensen zijn die wel veel rijden?
vanaf 15000km ben je al duurder uit... oftewel het gross van de mensen die een auto bezitten. En zoals eerder gezegd worden de mensen zonder auto ook genaaid.
pi_75179986
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:24 schreef ASroma het volgende:

[..]

zelfs voor mensen zonder auto wordt het duurder
Ja, daar heb ik wel iets over gehoord laatst
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_75180009
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:26 schreef Marijkezwolle het volgende:
Sorry, overheen gelezen Maar 2500 mensen vind ik niet representatief om door te trekken naar de hele bevolking... Ik vind het dan ook een erg groot gok gehalte hebben...
Mja, zoals gezegd ga ik ervan uit dat Maurice de Hond zelf dondersgoed weet hoe je een representatieve steekproef opzet. Misschien ben ik daar te naïef in, maar ik vind het te kort door de bocht om dan maar meteen te vinden dat-ie maar wat gokt.
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:30:47 #22
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_75180037
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:27 schreef Drassss het volgende:

[..]

Eens, ik ben ook niet tegen het rekeningrijden alleen zie ik wat haken en ogen. Laat de mensen maar meer lappen die meer op de weg zitten dan iemand die elke maandagochtend even de boodschappen gaat doen.
Vind ik ook, maar ik was altijd voor een tolpoortjes systeem... Laat Belgen, Duitsers en Polen etc ook maar naar rato betalen. Ik kan me amper voorstellen dat een tolpoortjes systeem zoals in veel staten in de US, met de huidige infrastructuur van portalen over de snelweg, duurder is dan het huidige plan. Het is in ieder geval eerlijker en het kastje dat je dan in de auto hebt logt in ieder geval geen GPS gegevens.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:32:08 #23
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_75180079
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:30 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Mja, zoals gezegd ga ik ervan uit dat Maurice de Hond zelf dondersgoed weet hoe je een representatieve steekproef opzet. Misschien ben ik daar te naïef in, maar ik vind het te kort door de bocht om dan maar meteen te vinden dat-ie maar wat gokt.
Nou ik ga daar inderdaad niet zo klakkeloos vanuit. Statistiek kun je erg fijn mee goochelen, ik neem geen dingen meer zomaar aan Al helemaal niet met zo'n kleine steekproef. Ik kan mij niet voorstellen dat je daarmee valide uitspraken kunt doen.
pi_75180144
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:30 schreef Barcaconia het volgende:
Vind ik ook, maar ik was altijd voor een tolpoortjes systeem... Laat Belgen, Duitsers en Polen etc ook maar naar rato betalen. Ik kan me amper voorstellen dat een tolpoortjes systeem zoals in veel staten in de US, met de huidige infrastructuur van portalen over de snelweg, duurder is dan het huidige plan. Het is in ieder geval eerlijker en het kastje dat je dan in de auto hebt logt in ieder geval geen GPS gegevens.
Mêh, en dan iedere ochtend en de middag in de file voor de tolpoortjes, zeker?
Zelfs met zo'n telecard-ding in je auto (zoals in Frankrijk), moet je afremmen en/of wachten op mensen die wel contant willen betalen. Volgens mij zijn de snelwegen in Nederland, door de vele afslagen, helemaal niet geschikt voor.
pi_75180148
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:29 schreef ASroma het volgende:

[..]

vanaf 15000km ben je al duurder uit... oftewel het gross van de mensen die een auto bezitten. En zoals eerder gezegd worden de mensen zonder auto ook genaaid.
Ik denk echt niet dat dit het gross is van alle mensen die een auto bezitten hoor. Dit zijn alleen zakenmensen. Zakenmensen zijn ook de grootste groep weggebruikers. Eerlijk toch? Alleen die vermindering/afschaffing BPM lijkt me nog een struikelblok.

Eigenlijk vind ik het wel een goed idee! Ik rijd denk ik zo'n 15000 km in het jaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')