abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75179594
Uit onderzoek van Mauric de Hond ( ! ) blijkt dat 55 procent voor het rekeningrijden is!
quote:
Best uitzonderlijk; meer dan de helft van de Nederlanders is het eens met de invoering van de kilometerheffing. Een peiling van Maurice de Hond onder tenminste 2500 mensen wijst dit uit. Uit het onderzoek blijkt dat 55 procent voor de belasting op kilometerrijden is. Het betreft vooral kiezers van de PvdA, het CDA en de ChristenUnie. Er is het minst enthousiasme bij de kiezers van de PVV en de VVD. De VVD, SP en PVV willen niet dat de kilometerheffing er komt.

En nog steeds wordt gesteld dat de kilometerheffing zelfs bij 50.000 km rijden per jaar niet duurder is dan nu het geval is. Terwijl het basistarief ca. 3 tot 6 eurocent per kilometer is, en het spitstarief kan oplopen naar 11 eurocent per kilometer. Stel dat je woont in de regio Den Haag en werkt in Amsterdam en daar drie dagen per week op kantoor bent, dan ben je euro 1.800 per jaar kwijt. De som bestaat uit 15 eurocent per gereden kilometer maal 50 km reisafstand maal 240 ritten per jaar. Aan wegenbelasting plus een stukje BPM ben je dan ongeveer hetzelfde kwijt?
http://www.kilometerheffi(...)ilometerheffing.html

Waarom mag deze propogandadanda nog steeds worden verspreidt?? ! Ik kan me no way voorstellen dat mensen voor de kilometerheffing zijn. Je wordt dubbel genaaid. Weg: BPM, wegenbelasting. Bij: Kilometerheffing, CO2 tax aanschaf auto, Provinciebelasting, spitsheffing, boetes via gps, rechten van de privacy worden geschonden....

Grote Klacht: Idioten die het in hun hoofd halen voor de kilometerheffing te zijn
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:18:47 #2
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_75179629
Maurice de Hond wie geloofd die man nog, met zijn goed, goedkope energieleverancier.

Rekeningrijden? Ik zeg doen!

Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:19:43 #3
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_75179653
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:17 schreef ASroma het volgende:
rechten van de privacy worden geschonden....
Jij hebt zeker wat te verbergen!!
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_75179660
Ik heb voorgstemd. Want goedkoper.
Tevens heb ik niks te verbergen en hou ik me netjes aan de regels.
Ik ben een KLB-er.
pi_75179664
Maar hoeveel mensen heeft Maurice ondervraagd? En welke mensen heeft ie ondervraagd (mensen die enkel korte stukjes rijden of die dagelijks in de file staan). Dat maakt heel veel uit voor de uitslag. Volgens mij valt er dus weinig zinnigs aan te concluderen zonder dat je die gegevens weet
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:20:21 #6
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_75179673
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:19 schreef zovty het volgende:
Ik heb voorgstemd. Want goedkoper.
Tevens heb ik niks te verbergen en hou ik me netjes aan de regels.
Ik ben een KLB-er.
Je heb gewoon geen auto?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_75179696
Hoeveel rechten heeft privacy dan?
Derevaun Seraun.
pi_75179746
Heb jij enig idee hoeveel linkse fags er zijn en mensen voor wie het goedkoper is?
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_75179763
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:18 schreef error_404 het volgende:
Maurice de Hond wie geloofd die man nog, met zijn goed, goedkope energieleverancier.

Rekeningrijden? Ik zeg doen!

[ afbeelding ]
pi_75179771
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:20 schreef Marijkezwolle het volgende:
Maar hoeveel mensen heeft Maurice ondervraagd? En welke mensen heeft ie ondervraagd (mensen die enkel korte stukjes rijden of die dagelijks in de file staan). Dat maakt heel veel uit voor de uitslag. Volgens mij valt er dus weinig zinnigs aan te concluderen zonder dat je die gegevens weet
misschien krijgt hij wel een functie binnen de CDA als hij het onderzoek een beetje positief liet uitpakken.
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:23:47 #11
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_75179785
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:18 schreef error_404 het volgende:
Maurice de Hond wie geloofd die man nog, met zijn goed, goedkope energieleverancier.

Rekeningrijden? Ik zeg doen!

[ afbeelding ]
Inderdaad, een figuur die een betrouwbaar imago wil hebben om vervolgens zijn ziel en imago aan een reclamebureau te verkopen. Nee, dan ben je slim bezig

Verder ben ik an sich niet tegen rekeningrijden, alleen ik ben tegen de methode hoe het ingevoerd wordt. Ik vraag me dan ook af hoe het onderzoek gehouden wordt.

Enneuh, dat argument van niks te verbergen is inmiddels ook wel achterhaald neem ik aan?
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_75179793
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:22 schreef DuTank het volgende:
Heb jij enig idee hoeveel linkse fags er zijn en mensen voor wie het goedkoper is?
zelfs voor mensen zonder auto wordt het duurder
pi_75179819
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:20 schreef Marijkezwolle het volgende:
Maar hoeveel mensen heeft Maurice ondervraagd?
zijn panel bestaat uit mensen die zich ooit hebben opgegeven om aan peilingen mee te doen.

het is dus niet zo dat wij willekeurig 1000 mensen uit het telefoonboek gaat bellen ofzo
pi_75179830
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:20 schreef Marijkezwolle het volgende:
Maar hoeveel mensen heeft Maurice ondervraagd? En welke mensen heeft ie ondervraagd (mensen die enkel korte stukjes rijden of die dagelijks in de file staan). Dat maakt heel veel uit voor de uitslag. Volgens mij valt er dus weinig zinnigs aan te concluderen zonder dat je die gegevens weet
Heb je de OP wel gelezen?
Er staat duidelijk dat Maurice de Hond 2500 mensen heeft ondervraagd, van een onderzoek als hem mag je (hopelijk) verwachten dat hij representatieve steekproeven uitvoert.

Het stukje in de OP gaat ook lekker uit van een worst-case geval. Welk weldenkend persoon woont in Den Haag en werkt 3 dagen in de week in Schiphol? Dan hadden ze net zo goed oma Tjibbesma kunnen noemen uit Appelscha, die 5000 km per jaar rijdt in haar zalmroze Alto. Ik wil wedden dat die veel goedkoper uit is.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:26:10 #15
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_75179874
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Heb je de OP wel gelezen?
Er staat duidelijk dat Maurice de Hond 2500 mensen heeft ondervraagd, van een onderzoek als hem mag je (hopelijk) verwachten dat hij representatieve steekproeven uitvoert.

Het stukje in de OP gaat ook lekker uit van een worst-case geval. Welk weldenkend persoon woont in Den Haag en werkt 3 dagen in de week in Schiphol? Dan hadden ze net zo goed oma Tjibbesma kunnen noemen uit Appelscha, die 5000 km per jaar rijdt in haar zalmroze Alto. Ik wil wedden dat die veel goedkoper uit is.
Sorry, overheen gelezen Maar 2500 mensen vind ik niet representatief om door te trekken naar de hele bevolking... Ik vind het dan ook een erg groot gok gehalte hebben...
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_75179888
Zou het niet gewoon komen omdat er meer mensen zijn die niet zo veel rijden, dan dat er mensen zijn die wel veel rijden?
pi_75179902
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Heb je de OP wel gelezen?
Er staat duidelijk dat Maurice de Hond 2500 mensen heeft ondervraagd, van een onderzoek als hem mag je (hopelijk) verwachten dat hij representatieve steekproeven uitvoert.

Het stukje in de OP gaat ook lekker uit van een worst-case geval. Welk weldenkend persoon woont in Den Haag en werkt 3 dagen in de week in Schiphol? Dan hadden ze net zo goed oma Tjibbesma kunnen noemen uit Appelscha, die 5000 km per jaar rijdt in haar zalmroze Alto. Ik wil wedden dat die veel goedkoper uit is.
jan modaal wordt genaaid hoor. Maar juist jan modaal als in de CDA stemmer is voor

De BPM wordt afgeschaft oftewel Roderick kan zijn nieuwe jaguar voor 50k minder halen, oftewel Jan Modaal mag deze 50k ergens gaan ophoesten.

CDA stemmers die altijd alles maar aannemen om dat ministers vast wel weten wat ze doen
pi_75179924
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:23 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Inderdaad, een figuur die een betrouwbaar imago wil hebben om vervolgens zijn ziel en imago aan een reclamebureau te verkopen. Nee, dan ben je slim bezig

Verder ben ik an sich niet tegen rekeningrijden, alleen ik ben tegen de methode hoe het ingevoerd wordt. Ik vraag me dan ook af hoe het onderzoek gehouden wordt.

Enneuh, dat argument van niks te verbergen is inmiddels ook wel achterhaald neem ik aan?

Eens, ik ben ook niet tegen het rekeningrijden alleen zie ik wat haken en ogen. Laat de mensen maar meer lappen die meer op de weg zitten dan iemand die elke maandagochtend even de boodschappen gaat doen.
pi_75179968
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:26 schreef Masegate het volgende:
Zou het niet gewoon komen omdat er meer mensen zijn die niet zo veel rijden, dan dat er mensen zijn die wel veel rijden?
vanaf 15000km ben je al duurder uit... oftewel het gross van de mensen die een auto bezitten. En zoals eerder gezegd worden de mensen zonder auto ook genaaid.
pi_75179986
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:24 schreef ASroma het volgende:

[..]

zelfs voor mensen zonder auto wordt het duurder
Ja, daar heb ik wel iets over gehoord laatst
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_75180009
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:26 schreef Marijkezwolle het volgende:
Sorry, overheen gelezen Maar 2500 mensen vind ik niet representatief om door te trekken naar de hele bevolking... Ik vind het dan ook een erg groot gok gehalte hebben...
Mja, zoals gezegd ga ik ervan uit dat Maurice de Hond zelf dondersgoed weet hoe je een representatieve steekproef opzet. Misschien ben ik daar te naïef in, maar ik vind het te kort door de bocht om dan maar meteen te vinden dat-ie maar wat gokt.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:30:47 #22
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_75180037
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:27 schreef Drassss het volgende:

[..]

Eens, ik ben ook niet tegen het rekeningrijden alleen zie ik wat haken en ogen. Laat de mensen maar meer lappen die meer op de weg zitten dan iemand die elke maandagochtend even de boodschappen gaat doen.
Vind ik ook, maar ik was altijd voor een tolpoortjes systeem... Laat Belgen, Duitsers en Polen etc ook maar naar rato betalen. Ik kan me amper voorstellen dat een tolpoortjes systeem zoals in veel staten in de US, met de huidige infrastructuur van portalen over de snelweg, duurder is dan het huidige plan. Het is in ieder geval eerlijker en het kastje dat je dan in de auto hebt logt in ieder geval geen GPS gegevens.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:32:08 #23
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_75180079
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:30 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Mja, zoals gezegd ga ik ervan uit dat Maurice de Hond zelf dondersgoed weet hoe je een representatieve steekproef opzet. Misschien ben ik daar te naïef in, maar ik vind het te kort door de bocht om dan maar meteen te vinden dat-ie maar wat gokt.
Nou ik ga daar inderdaad niet zo klakkeloos vanuit. Statistiek kun je erg fijn mee goochelen, ik neem geen dingen meer zomaar aan Al helemaal niet met zo'n kleine steekproef. Ik kan mij niet voorstellen dat je daarmee valide uitspraken kunt doen.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_75180144
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:30 schreef Barcaconia het volgende:
Vind ik ook, maar ik was altijd voor een tolpoortjes systeem... Laat Belgen, Duitsers en Polen etc ook maar naar rato betalen. Ik kan me amper voorstellen dat een tolpoortjes systeem zoals in veel staten in de US, met de huidige infrastructuur van portalen over de snelweg, duurder is dan het huidige plan. Het is in ieder geval eerlijker en het kastje dat je dan in de auto hebt logt in ieder geval geen GPS gegevens.
Mêh, en dan iedere ochtend en de middag in de file voor de tolpoortjes, zeker?
Zelfs met zo'n telecard-ding in je auto (zoals in Frankrijk), moet je afremmen en/of wachten op mensen die wel contant willen betalen. Volgens mij zijn de snelwegen in Nederland, door de vele afslagen, helemaal niet geschikt voor.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_75180148
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:29 schreef ASroma het volgende:

[..]

vanaf 15000km ben je al duurder uit... oftewel het gross van de mensen die een auto bezitten. En zoals eerder gezegd worden de mensen zonder auto ook genaaid.
Ik denk echt niet dat dit het gross is van alle mensen die een auto bezitten hoor. Dit zijn alleen zakenmensen. Zakenmensen zijn ook de grootste groep weggebruikers. Eerlijk toch? Alleen die vermindering/afschaffing BPM lijkt me nog een struikelblok.

Eigenlijk vind ik het wel een goed idee! Ik rijd denk ik zo'n 15000 km in het jaar.
pi_75180159
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:30 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Vind ik ook, maar ik was altijd voor een tolpoortjes systeem... Laat Belgen, Duitsers en Polen etc ook maar naar rato betalen. Ik kan me amper voorstellen dat een tolpoortjes systeem zoals in veel staten in de US, met de huidige infrastructuur van portalen over de snelweg, duurder is dan het huidige plan. Het is in ieder geval eerlijker en het kastje dat je dan in de auto hebt logt in ieder geval geen GPS gegevens.
zul je zien dat een of andere mbo ict student dat gps systeem kraakt Ondanks dat wij weer voor de kosten opdraaien (5miljard sowieso, gaat uitlopen reken er maar op wordt 9 miljard) hoop ik dat deze shizzle zoooo hard gaat falen.

en vreemdgaan zit er ook niet meer in Leg maar eens uit aan je vrouw hoe het komt dat er 200km meer op de rekening staat dan je maandelijkse thuis-werk ritje
pi_75180209
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:27 schreef ASroma het volgende:

[..]

jan modaal wordt genaaid hoor. Maar juist jan modaal als in de CDA stemmer is voor

De BPM wordt afgeschaft oftewel Roderick kan zijn nieuwe jaguar voor 50k minder halen, oftewel Jan Modaal mag deze 50k ergens gaan ophoesten.
Er wordt gewoon gerekdn met hoeveel je op de weg zit, netzoals gas water en licht, daar betaal je ook niet voor de grote of ouderdom van je huis, maar van wat je gebruikt, benzine net zo, dus waarom niet het gebruik naar ratio verrekenen?

En jan modaal wordt niet genaaid, want voor 55% van de mensen wordt rekeningrijden goedkoper dan de huidige situatie. Als je nagaat dat van de overgebleven 45% de meeste kilometers werkverkeer is, weet je al dat de gewone burger (aka jan modaal) hier dus meestal aan de goedkope kant zit...

Dit soort berichten hebben uitgebreid in alle kranten (behalve de telegraaf ) gestaan en op internet.
pi_75180215
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:30 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Vind ik ook, maar ik was altijd voor een tolpoortjes systeem... Laat Belgen, Duitsers en Polen etc ook maar naar rato betalen. Ik kan me amper voorstellen dat een tolpoortjes systeem zoals in veel staten in de US, met de huidige infrastructuur van portalen over de snelweg, duurder is dan het huidige plan. Het is in ieder geval eerlijker en het kastje dat je dan in de auto hebt logt in ieder geval geen GPS gegevens.
Ja, ram gewoon wat tolpoorten in de weg en laat ze maar ieder 30 euro lappen om binnen te komen. Dat doen ze in andere Europese landen ook dus waarom niet in Nederland? ( ja zal wel EU gezeik komen... ) Dat systeem in VS inderdaad super. Natuurlijk is het daar wat rustiger op de weg waar vaak die tolpoorten staan wat dus minder files veroorzaakt... ach laat ze bij de grens maar lekker wachten
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:36:17 #29
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_75180248
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Welk weldenkend persoon woont in Den Haag en werkt 3 dagen in de week in Schiphol?
Iemand die in Den Haag woont, een nieuwe baan aannam bij Schiphol, en misschien over 30 jaar in aanmerking komt voor een betaalbare baan in de buurt ?
Iemand die niet wil verhuizen, bijv. vanwege kinderen die op school zitten, of een partner die wel in de buurt van Den Haag woont, zodat de keuze alleen is wie van de twee er lange stukken gaat rijden ?
Iemand die bij een detachterings-bedrijf werkt en weet dat hij, waar hij ook gaat wonen, om de zoveel jaar weer een job bij een andere klant krijgt die weer aan de andere kant van het land woont ?

De niet- of weinig-rijders die voorstemden hebben nog steeds niet door dat het hun ook geld gaat kosten, omdat de provincies de wegvallende inkomsten uit de wegen-belasting moeten gaan (over-)compenseren, en die niet mogen doen op basis van auto-bezit/-gebruik (dat is vanaf de invoering van rekening-rijden voorbehouden aan de rijksoverheid).
Bovendien zijn de veelrijders over het algemeen zakelijke rijders, waarvoor het disfunctionele OV in NL geen alternatief is, en die de toegenomen kosten van het autorijden voor het ene deel van de belastingen aftrekken, en voor het andere deel in rekening brengen bij hun klanten, met als gevolg uiteindelijk prijzen in de winkels gaan stijgen als je specifiek de veelrijders gaat pakken.

Of denk je dat mensen voor wie OV een redeljik alternatief zou zijn nu echt nog in de files staan ? Ik denk dat bij invoering van rekeningrijden de overheid op alle manieren de ontwikkeling van een functionerend OV zal gaan frustreren om verlies van inkomsten te voorkomen. Heb jij de NL overheid wel eens het thuiswerken serieus zien aanmoedigen ?
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_75180258
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:33 schreef ASroma het volgende:

[..]

zul je zien dat een of andere mbo ict student dat gps systeem kraakt Ondanks dat wij weer voor de kosten opdraaien (5miljard sowieso, gaat uitlopen reken er maar op wordt 9 miljard) hoop ik dat deze shizzle zoooo hard gaat falen.

en vreemdgaan zit er ook niet meer in Leg maar eens uit aan je vrouw hoe het komt dat er 200km meer op de rekening staat dan je maandelijkse thuis-werk ritje
Ga je maar met de bus
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:36:49 #31
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_75180275
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:33 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Mêh, en dan iedere ochtend en de middag in de file voor de tolpoortjes, zeker?
Zelfs met zo'n telecard-ding in je auto (zoals in Frankrijk), moet je afremmen en/of wachten op mensen die wel contant willen betalen. Volgens mij zijn de snelwegen in Nederland, door de vele afslagen, helemaal niet geschikt voor.
Nee, ik zei een systeem zoals de US. Gewoon een registratiecamera aan het portaal over de weg. Portalen staan inmiddels toch haast overal. Dan hoef je niet meer af te remmen want daar kun je gewoon met 200kmpu onderdoor rijden als je wilt.

Niet afremmen dus en iedereen die niet zo'n kastje heeft (buitenlanders bijvoorbeeld) kunnen een dag- week- of maandkaart bijvoorbeeld kopen bij het tankstation of parkeerplaats langs de weg. Daar kun je gewoon een automaat voor neerzetten zoals in Duitsland al overal staat. Hun kenteken wordt alsnog geregistreerd voor diegenen die geen kaart kopen en aangezien Europa tegenwoordig open is kunnen ze de boete naar huis sturen.

Edit: Niet helemaal duidelijk in mijn bericht:

Zo'n kaart die je koopt leg je dus voor de raam en kan geregistreerd worden door het portaal. Dan krijg je een rekening thuis op het adres dat je ingevuld hebt bij aanschaf en betaal je dus gewoon naar rato. Die kaart werkt dan voor de termijn dat je hem gekocht hebt.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_75180286
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:33 schreef Masegate het volgende:

[..]

Ik denk echt niet dat dit het gross is van alle mensen die een auto bezitten hoor. Dit zijn alleen zakenmensen. Zakenmensen zijn ook de grootste groep weggebruikers. Eerlijk toch? Alleen die vermindering/afschaffing BPM lijkt me nog een struikelblok.

Eigenlijk vind ik het wel een goed idee! Ik rijd denk ik zo'n 15000 km in het jaar.
privacy is je niks meer waard? En wat te denken van de "inflatie" op die kilometerheffing. In 2013 is het 3 cent in 2018 is het standaard al 6 cent. oftewel een verdubbeling in 5 jaar. De gemiddelde inflatie is 3-4 procent per jaar. Dus ipv zeg 20 procent in 5 jaar in het negatiefste geval. Oftewel je wordt voor 80 procent alweer genaaid.

nederlanders, nederlanders en hun idealen
pi_75180310
Wat ik me echt heeeeel hard af vraag: Gaat dit niet in tegen alle regels van privacy/privacybescherming?

We mogen vanaf 2012 geen cookies in een website plaatsen om de privacy van een gebruiker te respecteren, maar de overheid mag wel onze hele handel en wandel volgen?
pi_75180343
Amsterdam wil trouwens 14 cent per km gaan heffen!!!

Mybad... oud nieuws
pi_75180380
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:36 schreef Barcaconia het volgende:
Nee, ik zei een systeem zoals de US. Gewoon een registratiecamera aan het portaal over de weg. Portalen staan inmiddels toch haast overal. Dan hoef je niet meer af te remmen want daar kun je gewoon met 200kmpu onderdoor rijden als je wilt.

Niet afremmen dus en iedereen die niet zo'n kastje heeft (buitenlanders bijvoorbeeld) kunnen een dag- week- of maandkaart bijvoorbeeld kopen bij het tankstation of parkeerplaats langs de weg. Daar kun je gewoon een automaat voor neerzetten zoals in Duitsland al overal staat. Hun kenteken wordt alsnog geregistreerd voor diegenen die geen kaart kopen en aangezien Europa tegenwoordig open is kunnen ze de boete naar huis sturen.
Nee dus, Polen heeft geen koppeling van kentekengegevens met bestuurders (dacht ik), nu al ontspringen veel Poolse hardrijders de dans omdat het CJIB niet weet waar de bon naartoe moet.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:40:50 #36
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_75180435
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:37 schreef jack4ya het volgende:
Wat ik me echt heeeeel hard af vraag: Gaat dit niet in tegen alle regels van privacy/privacybescherming?

We mogen vanaf 2012 geen cookies in een website plaatsen om de privacy van een gebruiker te respecteren, maar de overheid mag wel onze hele handel en wandel volgen?
Dat is namelijk heel handig voor boetes. Met zo'n kastje in je auto kunnen ze precies zien waar en wanneer je hoeveel gemiddeld te hard hebt gereden en wordt automatisch de rekening toegestuurd.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_75180467
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Heb je de OP wel gelezen?
Er staat duidelijk dat Maurice de Hond 2500 mensen heeft ondervraagd, van een onderzoek als hem mag je (hopelijk) verwachten dat hij representatieve steekproeven uitvoert.
Doorgaans zijn de onderzoeken uitgevoerd op een panel van 2500 mensen die zich ooit hebben opgegeven om mee te willen doen aan online enquetes.
Aan deze mensen is dus een steekje los.
pi_75180485
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:37 schreef ASroma het volgende:

[..]

privacy is je niks meer waard? En wat te denken van de "inflatie" op die kilometerheffing. In 2013 is het 3 cent in 2018 is het standaard al 6 cent. oftewel een verdubbeling in 5 jaar. De gemiddelde inflatie is 3-4 procent per jaar. Dus ipv zeg 20 procent in 5 jaar in het negatiefste geval. Oftewel je wordt voor 80 procent alweer genaaid.

nederlanders, nederlanders en hun idealen
Tja... ik persoonlijk zie geen probleem wat betreft privacy. Wat komen ze nou van mij te weten, waarvan ik niet wil dat ze het komen te weten? Helemaal niks dus.
Dat moet ieder natuurlijk voor zich beslissen en jij hebt er duidelijk wel problemen mee. Alleen denk ik (nogmaals: denk ik) dat je niet bij de meerderheid hoort. Klinkt lullig natuurlijk, en ik vind het ook wel zuur voor je, maar zo werkt een democratie nou eenmaal.
pi_75180487
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:20 schreef error_404 het volgende:

[..]

Je heb gewoon geen auto?
Nee, eigenlijk niet.
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:43:09 #40
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_75180526
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:19 schreef mstx het volgende:

[..]

Jij hebt zeker wat te verbergen!!
Dat is geen argument om iedereen te monitoren zoals in de hoogtijdagen van de stasi
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_75180556
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:40 schreef error_404 het volgende:

[..]

Dat is namelijk heel handig voor boetes. Met zo'n kastje in je auto kunnen ze precies zien waar en wanneer je hoeveel gemiddeld te hard hebt gereden en wordt automatisch de rekening toegestuurd.
en dat gaat dan steekproefgewijs dus de pakkans wordt gewoon even 5x zo groot weet je wel

nederlanders ! In frankrijk hadden ze parijs allang verbouwd, in Italie hadden ze een fort moeten bouwen om de desbetreffende minister te beschermen.

nederland
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:44:30 #42
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_75180569
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:42 schreef zovty het volgende:

[..]

Nee, eigenlijk niet.
Dacht ik al
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_75180586
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:41 schreef zovty het volgende:

[..]

Doorgaans zijn de onderzoeken uitgevoerd op een panel van 2500 mensen die zich ooit hebben opgegeven om mee te willen doen aan online enquetes.
Aan deze mensen is dus een steekje los.
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:45:03 #44
157306 De_Groentenboer
Ein kilo roflkartoffeln bitte
pi_75180587
Wat is het voor ongelooflijk shit argument om te zeggen dat de minderheid, die dus niet zoveel rijdt, goedkoper uit gaat zijn, en de overige automobilisten, welke dus meer als 15.000 p/j rijden duurder uit zullen vallen.

Ooit bedacht dat die meerderheid vracht/lease/werkverkeer is en dat gewoon weer op je eigen bordje terecht komt? Word gewoon doorberekend hoor

Je kunt dit prachtige plan zo samenvatten.

#1 Invoering is peperduur en gaat nog duurder uitvallen als ons voorgelogen, sorry, verteld word.

#2 De BPM ''verdwijnt'' maarrrrr nieuwe auto's blijven nét zo duur door een mooie CO2 taks.

#3 Je privacy word door de zweterige bilnaad van minister Eurlings getrokken en opgehangen op een enorm billboard in het centrum van Amsterdam

#4 Er komt een nieuwe belasting(JEUUUUJ)voor íedereen om de weggevallen wegenbelasting op te vangen.

#5 Het basistarief is voor sommigen al onvoordelig, laat staan als de tarieven omhoog gaan.

En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat dit een enorm ICT project is en onze overheid daar niet zo'n held in is.

Gewoon doen, jongens! Misschien valt dit pleuriskabinet dan nog eens!
'sup.
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:47:56 #45
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_75180688
Nog even over die BPM he....
Die betaal je als je een nieuwe auto koopt. Maar het meerendeel van de mensen koopt een tweede- of derdehands auto. Dan hebben zij dus ook geen voordeel bij het wegvallen van de BPM. Dus hoe is het dan een financieel voordeel voor het gros van de weggebruikers?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_75180709
De prijzen van occasions zakken natuurlijk ook.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_75180773
de automarkt stort hartstikke in man door dit. Wie gaat er nu nog een nieuwe auto kopen voordat de BPM er af is?
pi_75180799
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:44 schreef error_404 het volgende:

[..]

Dacht ik al
Ja, heel slim. .
En betekent het niet hebben van een auto ook dat ik dus niet mee mag denken over de toekomst van ons land?
pi_75180816
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:50 schreef ASroma het volgende:
de automarkt stort hartstikke in man door dit. Wie gaat er nu nog een nieuwe auto kopen voordat de BPM er af is?
Laat maar instorten!
Goedkope autos ftw!
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:52:38 #50
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_75180840
Heeft Eurlings toch gelijk!

Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_75180887
Alleen al om die Telegraafhuilies te stangen is het de moeite waard om voor die heffing te stemmen .
-browserverneukende rickrolllink verwijderd-
pi_75180960
sowieso dat mensen zo naief kunnen zijn om te denken dat het goedkoper wordt Het laatste wat dit kabinet wil is een inkrimping op hun budget. Waarom anders tot 67 doorwerken?

Immers er moeten nog wat banken door wanbeleid opgekocht worden, er moeten nog 80 JSF van een paar miljard worden aangeschaft

Nederland sta op man En dan heb ik het niet over op de PVV stemmen, nee ga gewoon eens na een demonstratie of protest en breek desnoods de boel af.




toen Nederlanders nog idealen hadden We zijn verworden tot werkelijk werk vee.
pi_75180998
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:56 schreef ASroma het volgende:
sowieso dat mensen zo naief kunnen zijn om te denken dat het goedkoper wordt Het laatste wat dit kabinet wil is een inkrimping op hun budget. Waarom anders tot 67 doorwerken?

Immers er moeten nog wat banken door wanbeleid opgekocht worden, er moeten nog 80 JSF van een paar miljard worden aangeschaft

Nederland sta op man En dan heb ik het niet over op de PVV stemmen, nee ga gewoon eens na een demonstratie of protest en breek desnoods de boel af.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

toen Nederlanders nog idealen hadden We zijn verworden tot werkelijk werk vee.
Mja, want de meeste mensen vinden "links" nu vies, terwijl links altijd wel van het actievoeren was en is.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:59:14 #54
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_75181053
Wat ik nou niet begrijp he... bekijk nou bijvoorbeeld eens de fileberichten van de afgelopen dagen:
quote:
Ongelukken in het zuiden tijdens ochtendspits (01-12-09)
Dinsdagochtend had vooral het verkeer in het zuiden te kampen met vertraging op de weg. Er gebeurden ongelukken op de A2 bij Urmond en op de A27 bij Geertruidenberg. In beide gevallen leverde dat files op van ruim 10 kilometer.
quote:
Lange file na ongeluk A58 (30-11-09)
Op de A58 van Eindhoven naar Breda gebeurde aan het begin van de avondspits een ongeluk bij Moergestel. De linkerrijstrook was dicht. De filelengte liep op tot 9 kilometer.
quote:
Ravage door kettingbotsing op A15 (30-11-09)
Maandagochtend vroeg botsten er acht auto's op elkaar op de A15 bij Rozenburg. De weg was richting Europoort helemaal afgesloten. Het opruimen van de ravage duurde tot na achten. Er ontstond een file van 15 kilometer vanuit Rotterdam. Door de problemen op de A15 liep ook het verkeer op de A4 vast voor knooppunt Benelux.
quote:
File bij Deil door werkzaamheden (29-11-09)
Dit weekend stond er zowel zaterdag als zondag een hardnekkige file op de A2 van Den Bosch naar Utrecht bij knooppunt Deil. Er werd daar het hele weekend aan de weg gewerkt. Tot zondagavond was in beide richtingen de hoofdrijbaan dicht.
Hoe gaan die kastjes dit soort files voorkomen? Zijn er dan opeens geen ongelukken of wegwerkzaamheden meer ofzo?
pi_75181087
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:59 schreef Tijn het volgende:
Wat ik nou niet begrijp he... bekijk nou bijvoorbeeld eens de fileberichten van de afgelopen dagen:
[..]


[..]


[..]


[..]

Hoe gaan die kastjes dit soort files voorkomen? Zijn er dan opeens geen ongelukken of wegwerkzaamheden meer ofzo?
Minder mensen op de weg = minder kans op ongelukken.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_75181111
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:56 schreef ASroma het volgende:
Nederland sta op man En dan heb ik het niet over op de PVV stemmen, nee ga gewoon eens na een demonstratie of protest en breek desnoods de boel af.
Blijkbaar doen mensen dit tegenwoordig door er een topic over te openen op Fok!.

Nee, maar serieus. Over het algemeen zal er wel meer geld binnengeharkt gaan worden door de overheid. Daar kun je gewoon niet omheen. Echter blijkt wel dat ik veel goede punten zie in het systeem. Vooral het gegeven dat de kosten eerlijker verdeeld gaan worden onder weggebruikers.
Dat het een hels karwei wordt om het in te voeren en dat dat veel geld gaat kosten zie ik ook wel. Maar als het niet hieraan wordt uitgegeven, wordt het wel aan een ander stompzinnig plan zoals een betuwelijn o.i.d. uitgegeven.
pi_75181240
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:57 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Mja, want de meeste mensen vinden "links" nu vies, terwijl links altijd wel van het actievoeren was en is.
mensen vinden links vies omdat het gross van de mensen jan modaal is. De werkende jan modaal wordt immers door dit kabinet continue genaaid. Daardoor verdwijnt solidariteit en wordt het individualistischer, terwijl juist die grote groep mensen samen heel wat zou kunnen bereiken.
pi_75181317
Simpel voorbeeld voor een student: kleine auto, 192 euro wegenbelasting per jaar, geen BPM want het is een 2e hands. Nieuwe bedrag met kilometerheffing 20000km * 0,03 cent = 600 euro, hoe is het dan goedkoper?
pi_75181405
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 14:06 schreef Tomboo het volgende:
Simpel voorbeeld voor een student: kleine auto, 192 euro wegenbelasting per jaar, geen BPM want het is een 2e hands. Nieuwe bedrag met kilometerheffing 20000km * 0,03 cent = 600 euro, hoe is het dan goedkoper?
Een student die 20000km in het jaar rijdt moet gewoon zijn OV-kaart gebruiken...
  dinsdag 1 december 2009 @ 14:09:10 #60
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_75181408
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 14:00 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Minder mensen op de weg = minder kans op ongelukken.
Klopt theoretisch, maar er gaan straks niet minder mensen de weg op.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  dinsdag 1 december 2009 @ 14:09:55 #61
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_75181428
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 14:09 schreef error_404 het volgende:

[..]

Klopt theoretisch, maar er gaan straks niet minder mensen de weg op.
En het is maar de vraag of de mensen die straks de weg eventueel niet op gaan, de mensen zijn die geen ongelukken veroorzaken.

Hoe dan ook blijft het zo dat een ongeluk een file oplevert. Met of zonder kastjes.
pi_75181440
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 14:09 schreef error_404 het volgende:
Klopt theoretisch, maar er gaan straks niet minder mensen de weg op.
Dat heb je nu al helemaal becijferd?
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_75181444
Komt er overigens nog verschil in kilometerprijs tussen benzine en diesel?
Neem aan van wel he, anders wordt het wel heel aantrekkelijk om diesel te gaan rijden.
pi_75181465
waarom zouden ze bijvoorbeeld niet een tax op alcohol kunnen doen? wat per definitie niet een aanslag is op de economie of de portomonnee van mensen. Aangezien alcohol geen 1e levensbehoefte is en mobiliteit in deze maatschappij wel.
pi_75181511
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:59 schreef Tijn het volgende:
Wat ik nou niet begrijp he... bekijk nou bijvoorbeeld eens de fileberichten van de afgelopen dagen:
[..]


[..]


[..]


[..]

Hoe gaan die kastjes dit soort files voorkomen? Zijn er dan opeens geen ongelukken of wegwerkzaamheden meer ofzo?
Meer geld -> meer wegen, beter onderhoud, betere calamiteiten diensten, betere informatie voorziening.
pi_75181542
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 14:11 schreef ASroma het volgende:
waarom zouden ze bijvoorbeeld niet een tax op alcohol kunnen doen? wat per definitie niet een aanslag is op de economie of de portomonnee van mensen. Aangezien alcohol geen 1e levensbehoefte is en mobiliteit in deze maatschappij wel.
Daar zit al een tax op en betaal je dus voor gebruik, net als met die kilometerheffing gaat gebeuren.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_75181569
Ben je 6 maanden naar het buitenland moet je gvd wegenbelasting betalen Via de benzineprijs is nog altijd de minst corrupte manier om mensen te naaien.... maar ja i ksnap ook niet het ov is ook op zo'n hoog niveau in Nederland *kuch**kuch*
Er is leven na de lach.
pi_75181646
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 14:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Daar zit al een tax op en betaal je dus voor gebruik, net als met die kilometerheffing gaat gebeuren.
ik heb het over een extra extra extra extra extra tax zoals dat nu dus gebeurd met het autorijden. Zie scandinavîë. De verkeerde dingen worden weer getaxeerd.
  dinsdag 1 december 2009 @ 14:17:17 #69
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_75181662
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 14:12 schreef zovty het volgende:

[..]

Meer geld -> meer wegen, beter onderhoud, betere calamiteiten diensten, betere informatie voorziening.
Meer geld? Het was toch juist goedkoper?

En ik denk dat als de drukte daadwerkelijk afneemt, er weinig prikkels zullen zijn om meer wegen aan te leggen. Maar goed, een mens kan dromen natuurlijk.
  dinsdag 1 december 2009 @ 14:17:20 #70
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_75181664
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 14:14 schreef Magere_Gein het volgende:
Ben je 6 maanden naar het buitenland moet je gvd wegenbelasting betalen Via de benzineprijs is nog altijd de minst corrupte manier om mensen te naaien.... maar ja i ksnap ook niet het ov is ook op zo'n hoog niveau in Nederland *kuch**kuch*
Ja, maar de grap is dat wanneer er straks steeds meer elektrische auto's rijden (of zuiniger auto's for that matter), de overheid minder belastinggeld krijgt via minder geconsumeerde benzine.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_75181937
Volgens de ANWB KilometerprijsCheck ben ik straks goedkoper uit met mijn grote middenklasser op diesel.

Zie: http://www.anwb.nl/kilometerprijscheck/home
pi_75182026
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 14:25 schreef Masegate het volgende:
Volgens de ANWB KilometerprijsCheck ben ik straks goedkoper uit met mijn grote middenklasser op diesel.

Zie: http://www.anwb.nl/kilometerprijscheck/home
Meh, ik rij in een 18 jaar oude auto én ben ANWB-lid, maar mooi niet dat ik iets kan berekenen.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_75182059
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 14:25 schreef Masegate het volgende:
Volgens de ANWB KilometerprijsCheck ben ik straks goedkoper uit met mijn grote middenklasser op diesel.

Zie: http://www.anwb.nl/kilometerprijscheck/home
waarom wil je het niet snappen? Die ANWB test berekent alleen op kilometerprijs, de rest laten ze voor het "gemak" gewoon weg. Zo blijven ze pompen pompen pompen totdat draagvlak groot genoeg is en dan wordt je straks vol genaaid. Ze weten immers nog niet eens wat de spitsheffing is, de provinciebelasting, de co2 tax.

ffs
  dinsdag 1 december 2009 @ 14:31:33 #74
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_75182127
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 14:29 schreef ASroma het volgende:

[..]

de spitsheffing is, de provinciebelasting, de co2 tax
En vergeet de kosten voor het kastje zelf niet. De 4 miljard die het kost om het hele systeem te bouwen, zal toch ook op de een of andere manier moeten terugverdiend, niet waar?
pi_75182218
Okay, vraagje voor de tegenstanders:
Vinden jullie het huidige systeem dan wel rechtvaardig, waarin het bezit van een auto en het gebruik minder wordt belast?
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_75182287
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 14:34 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Okay, vraagje voor de tegenstanders:
Vinden jullie het huidige systeem dan wel rechtvaardig, waarin het bezit van een auto en het gebruik minder wordt belast?
hmmm jah, simpelweg omdat het voor de gross van de harde werkers straks duurder wordt, zelfs degene zonder auto
  dinsdag 1 december 2009 @ 14:39:32 #77
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_75182382
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 14:34 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Okay, vraagje voor de tegenstanders:
Vinden jullie het huidige systeem dan wel rechtvaardig, waarin het bezit van een auto en het gebruik minder wordt belast?
Ik vind het prima als ze een nieuw systeem willen invoeren. Met betalen per kilometer heb ik an sich geen problemen. Waar ik wèl problemen mee heb, is een verplicht kastje in m'n auto die continu GPS-coördinaten samen met een timestamp en m'n kenteken naar de overheid stuurt.
pi_75182427
en de sterkste schouders dragen nu letterlijk de zwaarste lasten via de BPM. Straks wordt bijvoorbeeld de pizzakoerier die al nauwelijks het hoofd boven water kan houden dik genaaid, oftewel die kan beter een uitkering gaan aanvragen.
pi_75182439
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 14:36 schreef ASroma het volgende:

[..]

hmmm jah, simpelweg omdat het voor de gross van de harde werkers straks duurder wordt, zelfs degene zonder auto
Ook een slecht argument hoor.
Je zegt wel dat ik het bijvoorbeeld niet wil snappen. Maar jij bent ook wel een typisch gevalletje van doemdenken. Laat ze het maar lekker invoeren. Ik wil wel eens zien hoe het allemaal gaat uitpakken.

We moeten als Nederlanders ook niet zoveel klagen. We verdienen allemaal best goede salarissen. Het leven is voor ons wel wat duurder, maar daarvoor in de plaats hebben wij een zeer goede kwaliteit van leven. Kijk eens naar Engeland, daar zou ik echt never nooit nie willen wonen hoor.

Wees nou maar eens blij met de dingen die je hebt.
pi_75182493
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 14:39 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik vind het prima als ze een nieuw systeem willen invoeren. Met betalen per kilometer heb ik an sich geen problemen. Waar ik wèl problemen mee heb, is een verplicht kastje in m'n auto die continu GPS-coördinaten samen met een timestamp en m'n kenteken naar de overheid stuurt.
Ik wil niet weten wat voor ongure plekjes jij allemaal bezoekt met je auto.
pi_75182503
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 14:41 schreef Masegate het volgende:

[..]

Ook een slecht argument hoor.
Je zegt wel dat ik het bijvoorbeeld niet wil snappen. Maar jij bent ook wel een typisch gevalletje van doemdenken. Laat ze het maar lekker invoeren. Ik wil wel eens zien hoe het allemaal gaat uitpakken.

We moeten als Nederlanders ook niet zoveel klagen. We verdienen allemaal best goede salarissen. Het leven is voor ons wel wat duurder, maar daarvoor in de plaats hebben wij een zeer goede kwaliteit van leven. Kijk eens naar Engeland, daar zou ik echt never nooit nie willen wonen hoor.

Wees nou maar eens blij met de dingen die je hebt.
dat ontken ik ook helemaal niet, ik ben een voorstander van posivitisme. Maar kritisch zijn is belangrijk in een maatschappij, zeker als het om dit soort wanpraktijken gaat.
pi_75182504
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 14:36 schreef ASroma het volgende:
hmmm jah, simpelweg omdat het voor de gross van de harde werkers straks duurder wordt, zelfs degene zonder auto
De meeste van die "harde werkers" rijden in een dikke leasebak, dus via bijtelling en zulks gaan die er misschien ook nog wel op vooruit en anders betalen de werkgevers het wel óf gaan ze in een wat kleinere auto rijden.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_75182511
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 14:34 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Okay, vraagje voor de tegenstanders:
Vinden jullie het huidige systeem dan wel rechtvaardig, waarin het bezit van een auto en het gebruik minder wordt belast?
absoluut. Stel dat ik een BMW 5 serie heb en mijn buurman ook, maar hij rijdt veel meer, betaald hij al veel meer dmv benzine, welke voor tig procent uit accijns bestaat... Dat jij evenveel wegenbelasting betaald, maar veel minder rijdt maakt niet uit. Jij mag immers ook altijd gebruik maken van diezelfde weg. Doe je dat niet tot heel weinig, moet je heroverwegen of je wel een auto nodig hebt.
De klaagbaak is een machine.
pi_75182577
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 14:39 schreef Tijn het volgende:
Ik vind het prima als ze een nieuw systeem willen invoeren. Met betalen per kilometer heb ik an sich geen problemen. Waar ik wèl problemen mee heb, is een verplicht kastje in m'n auto die continu GPS-coördinaten samen met een timestamp en m'n kenteken naar de overheid stuurt.
Daar zitten misschien nog wat haken en ogen inderdaad, aan de andere kant is dat wel een redelijk vooruitstrevende systeem wat je in zou kunnen voeren. Tenzij de Amerikanen opeens beslissen dat GPS toch niet meer voor iedereen zo nauwkeurig hoeft, dan kan het hele systeem op de schop. .
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_75182614
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 14:42 schreef Multivitamine het volgende:
absoluut. Stel dat ik een BMW 5 serie heb en mijn buurman ook, maar hij rijdt veel meer, betaald hij al veel meer dmv benzine, welke voor tig procent uit accijns bestaat... Dat jij evenveel wegenbelasting betaald, maar veel minder rijdt maakt niet uit. Jij mag immers ook altijd gebruik maken van diezelfde weg. Doe je dat niet tot heel weinig, moet je heroverwegen of je wel een auto nodig hebt.
Ik maak inderdaad gebruik van dezelfde weg, maar wel veel minder. Onterecht in mijn ogen dus, dat ik hetzelfde aan wegenbelasting moet betalen. Per kilometer betaal ik dan dus veel meer.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  dinsdag 1 december 2009 @ 14:47:11 #86
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_75182670
Ik ben niet tegen het principe van rekeningrijden, wel tegen de manier waarop. Mensen met een gemiddeld verbruik zouden er niet op achteruit moeten gaan, dat gebeurt nu wel.
En dat hele systeem met een GPS kastje is een inbreuk op je privacy, maar dat vind ik nog niet eens zo erg, het kastje kan echter ook nog voor andere dingen gebruikt worden. Opeens komt er een helder licht op het idee om een automatische traject-snelheidscontrole uit te voeren via die kastjes, dan zijn de kosten voor mij persoonlijk niet te overzien .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 1 december 2009 @ 14:48:31 #87
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_75182710
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 14:44 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

aan de andere kant is dat wel een redelijk vooruitstrevende systeem wat je in zou kunnen voeren.
Ja, net als de stemcomputers en de OV-chipkaart zeker, dat was ook al zo'n succes.

Je moet zaken die ècht belangrijk zijn niet met ICT oplossen. En wat je al helemaal niet moet doen is een database aanleggen met persoonsgegevens, locaties en tijden van iedereen die een auto heeft. Je zou denken dat dat voor zich spreekt, maar blijkbaar vinden de meeste Nederlanders het wel prima.
pi_75182730
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 14:42 schreef Multivitamine het volgende:

[..]

absoluut. Stel dat ik een BMW 5 serie heb en mijn buurman ook, maar hij rijdt veel meer, betaald hij al veel meer dmv benzine, welke voor tig procent uit accijns bestaat... Dat jij evenveel wegenbelasting betaald, maar veel minder rijdt maakt niet uit. Jij mag immers ook altijd gebruik maken van diezelfde weg. Doe je dat niet tot heel weinig, moet je heroverwegen of je wel een auto nodig hebt.
Ben ik het helemaal niet mee eens.
Neem een vrouw van tussen de 50 en 60 die een klein autootje heeft om haar boodschappen mee te doen en af en toe haar (klein)kinderen te bezoeken. Ze heeft die auto gewoon nodig om fatsoenlijk te kunnen leven. Ze gebruikt amper weg. Want de winkels zijn op 5 minuten rijden en de (klein)kinderen op ongeveer 10 minuten rijden. De snelweg raakt ze nauwelijks aan.

Waarom moet deze vrouw in verhouding zo veel betalen!?!?!?!
pi_75182819
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 14:47 schreef Maanvis het volgende:
\En dat hele systeem met een GPS kastje is een inbreuk op je privacy, maar dat vind ik nog niet eens zo erg, het kastje kan echter ook nog voor andere dingen gebruikt worden. Opeens komt er een helder licht op het idee om een automatische traject-snelheidscontrole uit te voeren via die kastjes, dan zijn de kosten voor mij persoonlijk niet te overzien .
EN DAT zou het moment zijn om in opstand te komen. DAN en niet eerder.
Tot die tijd heb je er vertrouwen in dat ze het zover niet gaan laten komen. Ook dat is democratie. Je stemt immers op personen/partijen waar jij vertrouwen in hebt.
pi_75182843
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 14:49 schreef Masegate het volgende:

[..]

Ben ik het helemaal niet mee eens.
Neem een vrouw van tussen de 50 en 60 die een klein autootje heeft om haar boodschappen mee te doen en af en toe haar (klein)kinderen te bezoeken. Ze heeft die auto gewoon nodig om fatsoenlijk te kunnen leven. Ze gebruikt amper weg. Want de winkels zijn op 5 minuten rijden en de (klein)kinderen op ongeveer 10 minuten rijden. De snelweg raakt ze nauwelijks aan.

Waarom moet deze vrouw in verhouding zo veel betalen!?!?!?!
een klein autootje kost niet zoveel, ik snap dit punt niet. Dit gaat niet over de portomonnee van een vrouwtje in de 50-60 waarvoor de auto duidelijk een luxe artikel is. Dit gaat over de hele economie waarin deze prijzen voor iedereen zullen worden doorberekend..... Het is een groter probleem dan dat mevrouwtje.
pi_75182850
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 14:48 schreef Tijn het volgende:
Ja, net als de stemcomputers en de OV-chipkaart zeker, dat was ook al zo'n succes.

Je moet zaken die ècht belangrijk zijn niet met ICT oplossen. En wat je al helemaal niet moet doen is een database aanleggen met persoonsgegevens, locaties en tijden van iedereen die een auto heeft. Je zou denken dat dat voor zich spreekt, maar blijkbaar vinden de meeste Nederlanders het wel prima.
Nou ja, het systeem is natuurlijk nog niet ingevoerd (ik heb zo het idee dat het gaat sneuvelen bij de volgende kabinetsformatie), maar ICT-projecten van de overheid in het verleden stemmen niet echt positief inderdaad.
Ik zou echter niet zo snel kunnen verzinnen hoe het dan wél zou kunnen, behalve misschien alles afschaffen en alleen brandstofaccijnzen enorm omhoog gooien.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  dinsdag 1 december 2009 @ 14:52:58 #92
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_75182878
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 14:51 schreef Masegate het volgende:

[..]

EN DAT zou het moment zijn om in opstand te komen. DAN en niet eerder.
Het probleem met zo'n houding is dat ze steeds dingen invoeren die net niet erg genoeg zijn om in opstand te komen. Maar na een tijdje is er toch een monster gecreëerd.
  dinsdag 1 december 2009 @ 14:54:11 #93
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_75182925
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 14:52 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ik zou echter niet zo snel kunnen verzinnen hoe het dan wél zou kunnen
Wat dacht je van tolpoortjes.
pi_75182941
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 14:52 schreef Tijn het volgende:
Het probleem met zo'n houding is dat ze steeds dingen invoeren die net niet erg genoeg zijn om in opstand te komen. Maar na een tijdje is er toch een monster gecreëerd.
Ach, van een beetje boel teveel overheidscontrole is nog nooit iemand slechter geworden.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_75182963
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 14:54 schreef Tijn het volgende:
Wat dacht je van tolpoortjes.
Dan weet de overheid toch net zo goed wanneer je waar was?
En die dingen zijn net zo makkelijk te koppelen voor een trajectmeting oid.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_75183049
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 14:52 schreef ASroma het volgende:

[..]

een klein autootje kost niet zoveel, ik snap dit punt niet. Dit gaat niet over de portomonnee van een vrouwtje in de 50-60 waarvoor de auto duidelijk een luxe artikel is. Dit gaat over de hele economie waarin deze prijzen voor iedereen zullen worden doorberekend..... Het is een groter probleem dan dat mevrouwtje.
Het is net zo'n groot probleem voor dat mevrouwtje als voor de BMW 5 rijder die al dan niet veel kilometers maakt. Het gaat inderdaad om iedereen. En dus niet alleen om de groep waar heel toevallig jij bij hoort. En dat wilde ik er mee aantonen.
  dinsdag 1 december 2009 @ 14:58:38 #97
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_75183073
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 14:51 schreef Masegate het volgende:

[..]

EN DAT zou het moment zijn om in opstand te komen. DAN en niet eerder.
Nee, dat is gewoon iets wat men dan ook over zich heen laat komen. Immers is het gewoon tegen de wet om te hard te rijden.. alleen je wordt tevaak bekeurd.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 1 december 2009 @ 14:59:07 #98
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_75183096
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 14:55 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Dan weet de overheid toch net zo goed wanneer je waar was?
Alleen als ze je kenteken vastleggen en onthouden. Maar dat hoeft toch niet per se?
pi_75183147
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 14:52 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het probleem met zo'n houding is dat ze steeds dingen invoeren die net niet erg genoeg zijn om in opstand te komen. Maar na een tijdje is er toch een monster gecreëerd.
Misschien moeten mensen dan maar eens wat meer tijd steken in uitzoeken op wie ze moeten stemmen. Want dan gaat er blijkbaar daar al iets mis.
Eerst stem je op de partij die je vertrouwt... en daarna ga je klagen dat ze dingen doen die je niet zinnen.

Ligt dat probleem dan bij de partijen of bij jou. Ik zeg dat laatste.
  dinsdag 1 december 2009 @ 15:00:25 #100
97934 ASroma
Flamboyant
pi_75183156
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 14:57 schreef Masegate het volgende:

[..]

Het is net zo'n groot probleem voor dat mevrouwtje als voor de BMW 5 rijder die al dan niet veel kilometers maakt. Het gaat inderdaad om iedereen. En dus niet alleen om de groep waar heel toevallig jij bij hoort. En dat wilde ik er mee aantonen.
wat ik wil zeggen is dat het bij mevrouw tientjes werk is. Terwijl het voor vele middenstanders, zelfstandigen, mensen zonder leasecontract etc. etc. het om honderden euros kan gaan. Voor de grote bedrijven duizenden euros. Oftewel, alles wordt duurder ook voor degene die geen auto heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')