http://www.kilometerheffi(...)ilometerheffing.htmlquote:Best uitzonderlijk; meer dan de helft van de Nederlanders is het eens met de invoering van de kilometerheffing. Een peiling van Maurice de Hond onder tenminste 2500 mensen wijst dit uit. Uit het onderzoek blijkt dat 55 procent voor de belasting op kilometerrijden is. Het betreft vooral kiezers van de PvdA, het CDA en de ChristenUnie. Er is het minst enthousiasme bij de kiezers van de PVV en de VVD. De VVD, SP en PVV willen niet dat de kilometerheffing er komt.
En nog steeds wordt gesteld dat de kilometerheffing zelfs bij 50.000 km rijden per jaar niet duurder is dan nu het geval is. Terwijl het basistarief ca. 3 tot 6 eurocent per kilometer is, en het spitstarief kan oplopen naar 11 eurocent per kilometer. Stel dat je woont in de regio Den Haag en werkt in Amsterdam en daar drie dagen per week op kantoor bent, dan ben je euro 1.800 per jaar kwijt. De som bestaat uit 15 eurocent per gereden kilometer maal 50 km reisafstand maal 240 ritten per jaar. Aan wegenbelasting plus een stukje BPM ben je dan ongeveer hetzelfde kwijt?
Jij hebt zeker wat te verbergen!!quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:17 schreef ASroma het volgende:
rechten van de privacy worden geschonden....![]()
![]()
Je heb gewoon geen auto?quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:19 schreef zovty het volgende:
Ik heb voorgstemd. Want goedkoper.
Tevens heb ik niks te verbergen en hou ik me netjes aan de regels.
Ik ben een KLB-er.
quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:18 schreef error_404 het volgende:
Maurice de Hondwie geloofd die man nog, met zijn goed, goedkope energieleverancier.
Rekeningrijden? Ik zeg doen!
[ afbeelding ]
misschien krijgt hij wel een functie binnen de CDA als hij het onderzoek een beetje positief liet uitpakken.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:20 schreef Marijkezwolle het volgende:
Maar hoeveel mensen heeft Maurice ondervraagd? En welke mensen heeft ie ondervraagd (mensen die enkel korte stukjes rijden of die dagelijks in de file staan). Dat maakt heel veel uit voor de uitslag. Volgens mij valt er dus weinig zinnigs aan te concluderen zonder dat je die gegevens weet
Inderdaad, een figuur die een betrouwbaar imago wil hebben om vervolgens zijn ziel en imago aan een reclamebureau te verkopen. Nee, dan ben je slim bezigquote:Op dinsdag 1 december 2009 13:18 schreef error_404 het volgende:
Maurice de Hondwie geloofd die man nog, met zijn goed, goedkope energieleverancier.
Rekeningrijden? Ik zeg doen!
[ afbeelding ]
zelfs voor mensen zonder auto wordt het duurderquote:Op dinsdag 1 december 2009 13:22 schreef DuTank het volgende:
Heb jij enig idee hoeveel linkse fags er zijn en mensen voor wie het goedkoper is?
zijn panel bestaat uit mensen die zich ooit hebben opgegeven om aan peilingen mee te doen.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:20 schreef Marijkezwolle het volgende:
Maar hoeveel mensen heeft Maurice ondervraagd?
Heb je de OP wel gelezen?quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:20 schreef Marijkezwolle het volgende:
Maar hoeveel mensen heeft Maurice ondervraagd? En welke mensen heeft ie ondervraagd (mensen die enkel korte stukjes rijden of die dagelijks in de file staan). Dat maakt heel veel uit voor de uitslag. Volgens mij valt er dus weinig zinnigs aan te concluderen zonder dat je die gegevens weet
Sorry, overheen gelezenquote:Op dinsdag 1 december 2009 13:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Heb je de OP wel gelezen?
Er staat duidelijk dat Maurice de Hond 2500 mensen heeft ondervraagd, van een onderzoek als hem mag je (hopelijk) verwachten dat hij representatieve steekproeven uitvoert.
Het stukje in de OP gaat ook lekker uit van een worst-case geval. Welk weldenkend persoon woont in Den Haag en werkt 3 dagen in de week in Schiphol? Dan hadden ze net zo goed oma Tjibbesma kunnen noemen uit Appelscha, die 5000 km per jaar rijdt in haar zalmroze Alto. Ik wil wedden dat die veel goedkoper uit is.
jan modaal wordt genaaid hoor. Maar juist jan modaal als in de CDA stemmer is voorquote:Op dinsdag 1 december 2009 13:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Heb je de OP wel gelezen?
Er staat duidelijk dat Maurice de Hond 2500 mensen heeft ondervraagd, van een onderzoek als hem mag je (hopelijk) verwachten dat hij representatieve steekproeven uitvoert.
Het stukje in de OP gaat ook lekker uit van een worst-case geval. Welk weldenkend persoon woont in Den Haag en werkt 3 dagen in de week in Schiphol? Dan hadden ze net zo goed oma Tjibbesma kunnen noemen uit Appelscha, die 5000 km per jaar rijdt in haar zalmroze Alto. Ik wil wedden dat die veel goedkoper uit is.
quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:23 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Inderdaad, een figuur die een betrouwbaar imago wil hebben om vervolgens zijn ziel en imago aan een reclamebureau te verkopen. Nee, dan ben je slim bezig
Verder ben ik an sich niet tegen rekeningrijden, alleen ik ben tegen de methode hoe het ingevoerd wordt. Ik vraag me dan ook af hoe het onderzoek gehouden wordt.
Enneuh, dat argument van niks te verbergen is inmiddels ook wel achterhaald neem ik aan?
vanaf 15000km ben je al duurder uit... oftewel het gross van de mensen die een auto bezitten. En zoals eerder gezegd worden de mensen zonder auto ook genaaid.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:26 schreef Masegate het volgende:
Zou het niet gewoon komen omdat er meer mensen zijn die niet zo veel rijden, dan dat er mensen zijn die wel veel rijden?
Ja, daar heb ik wel iets over gehoord laatstquote:Op dinsdag 1 december 2009 13:24 schreef ASroma het volgende:
[..]
zelfs voor mensen zonder auto wordt het duurder
Mja, zoals gezegd ga ik ervan uit dat Maurice de Hond zelf dondersgoed weet hoe je een representatieve steekproef opzet. Misschien ben ik daar te naïef in, maar ik vind het te kort door de bocht om dan maar meteen te vinden dat-ie maar wat gokt.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:26 schreef Marijkezwolle het volgende:
Sorry, overheen gelezenMaar 2500 mensen vind ik niet representatief om door te trekken naar de hele bevolking... Ik vind het dan ook een erg groot gok gehalte hebben...
Vind ik ook, maar ik was altijd voor een tolpoortjes systeem... Laat Belgen, Duitsers en Polen etc ook maar naar rato betalen. Ik kan me amper voorstellen dat een tolpoortjes systeem zoals in veel staten in de US, met de huidige infrastructuur van portalen over de snelweg, duurder is dan het huidige plan. Het is in ieder geval eerlijker en het kastje dat je dan in de auto hebt logt in ieder geval geen GPS gegevens.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:27 schreef Drassss het volgende:
[..]
Eens, ik ben ook niet tegen het rekeningrijden alleen zie ik wat haken en ogen. Laat de mensen maar meer lappen die meer op de weg zitten dan iemand die elke maandagochtend even de boodschappen gaat doen.
Nou ik ga daar inderdaad niet zo klakkeloos vanuit. Statistiek kun je erg fijn mee goochelen, ik neem geen dingen meer zomaar aanquote:Op dinsdag 1 december 2009 13:30 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mja, zoals gezegd ga ik ervan uit dat Maurice de Hond zelf dondersgoed weet hoe je een representatieve steekproef opzet. Misschien ben ik daar te naïef in, maar ik vind het te kort door de bocht om dan maar meteen te vinden dat-ie maar wat gokt.
Mêh, en dan iedere ochtend en de middag in de file voor de tolpoortjes, zeker?quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:30 schreef Barcaconia het volgende:
Vind ik ook, maar ik was altijd voor een tolpoortjes systeem... Laat Belgen, Duitsers en Polen etc ook maar naar rato betalen. Ik kan me amper voorstellen dat een tolpoortjes systeem zoals in veel staten in de US, met de huidige infrastructuur van portalen over de snelweg, duurder is dan het huidige plan. Het is in ieder geval eerlijker en het kastje dat je dan in de auto hebt logt in ieder geval geen GPS gegevens.
Ik denk echt niet dat dit het gross is van alle mensen die een auto bezitten hoor. Dit zijn alleen zakenmensen. Zakenmensen zijn ook de grootste groep weggebruikers. Eerlijk toch? Alleen die vermindering/afschaffing BPM lijkt me nog een struikelblok.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:29 schreef ASroma het volgende:
[..]
vanaf 15000km ben je al duurder uit... oftewel het gross van de mensen die een auto bezitten. En zoals eerder gezegd worden de mensen zonder auto ook genaaid.
zul je zien dat een of andere mbo ict student dat gps systeem kraaktquote:Op dinsdag 1 december 2009 13:30 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Vind ik ook, maar ik was altijd voor een tolpoortjes systeem... Laat Belgen, Duitsers en Polen etc ook maar naar rato betalen. Ik kan me amper voorstellen dat een tolpoortjes systeem zoals in veel staten in de US, met de huidige infrastructuur van portalen over de snelweg, duurder is dan het huidige plan. Het is in ieder geval eerlijker en het kastje dat je dan in de auto hebt logt in ieder geval geen GPS gegevens.
Er wordt gewoon gerekdn met hoeveel je op de weg zit, netzoals gas water en licht, daar betaal je ook niet voor de grote of ouderdom van je huis, maar van wat je gebruikt, benzine net zo, dus waarom niet het gebruik naar ratio verrekenen?quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:27 schreef ASroma het volgende:
[..]
jan modaal wordt genaaid hoor. Maar juist jan modaal als in de CDA stemmer is voor![]()
De BPM wordt afgeschaft oftewel Roderick kan zijn nieuwe jaguar voor 50k minder halen, oftewel Jan Modaal mag deze 50k ergens gaan ophoesten.
Ja, ram gewoon wat tolpoorten in de weg en laat ze maar ieder 30 euro lappen om binnen te komen. Dat doen ze in andere Europese landen ook dus waarom niet in Nederland? ( ja zal wel EU gezeik komen... ) Dat systeem in VS inderdaad super. Natuurlijk is het daar wat rustiger op de weg waar vaak die tolpoorten staan wat dus minder files veroorzaakt... ach laat ze bij de grens maar lekker wachtenquote:Op dinsdag 1 december 2009 13:30 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Vind ik ook, maar ik was altijd voor een tolpoortjes systeem... Laat Belgen, Duitsers en Polen etc ook maar naar rato betalen. Ik kan me amper voorstellen dat een tolpoortjes systeem zoals in veel staten in de US, met de huidige infrastructuur van portalen over de snelweg, duurder is dan het huidige plan. Het is in ieder geval eerlijker en het kastje dat je dan in de auto hebt logt in ieder geval geen GPS gegevens.
Iemand die in Den Haag woont, een nieuwe baan aannam bij Schiphol, en misschien over 30 jaar in aanmerking komt voor een betaalbare baan in de buurt ?quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Welk weldenkend persoon woont in Den Haag en werkt 3 dagen in de week in Schiphol?
Ga je maar met de busquote:Op dinsdag 1 december 2009 13:33 schreef ASroma het volgende:
[..]
zul je zien dat een of andere mbo ict student dat gps systeem kraaktOndanks dat wij weer voor de kosten opdraaien (5miljard sowieso, gaat uitlopen reken er maar op wordt 9 miljard) hoop ik dat deze shizzle zoooo hard gaat falen.
en vreemdgaan zit er ook niet meer inLeg maar eens uit aan je vrouw hoe het komt dat er 200km meer op de rekening staat dan je maandelijkse thuis-werk ritje
Nee, ik zei een systeem zoals de US. Gewoon een registratiecamera aan het portaal over de weg. Portalen staan inmiddels toch haast overal. Dan hoef je niet meer af te remmen want daar kun je gewoon met 200kmpu onderdoor rijden als je wilt.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:33 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mêh, en dan iedere ochtend en de middag in de file voor de tolpoortjes, zeker?
Zelfs met zo'n telecard-ding in je auto (zoals in Frankrijk), moet je afremmen en/of wachten op mensen die wel contant willen betalen. Volgens mij zijn de snelwegen in Nederland, door de vele afslagen, helemaal niet geschikt voor.
quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:33 schreef Masegate het volgende:
[..]
Ik denk echt niet dat dit het gross is van alle mensen die een auto bezitten hoor. Dit zijn alleen zakenmensen. Zakenmensen zijn ook de grootste groep weggebruikers. Eerlijk toch? Alleen die vermindering/afschaffing BPM lijkt me nog een struikelblok.
Eigenlijk vind ik het wel een goed idee!Ik rijd denk ik zo'n 15000 km in het jaar.
Nee dus, Polen heeft geen koppeling van kentekengegevens met bestuurders (dacht ik), nu al ontspringen veel Poolse hardrijders de dans omdat het CJIB niet weet waar de bon naartoe moet.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:36 schreef Barcaconia het volgende:
Nee, ik zei een systeem zoals de US. Gewoon een registratiecamera aan het portaal over de weg. Portalen staan inmiddels toch haast overal. Dan hoef je niet meer af te remmen want daar kun je gewoon met 200kmpu onderdoor rijden als je wilt.
Niet afremmen dus en iedereen die niet zo'n kastje heeft (buitenlanders bijvoorbeeld) kunnen een dag- week- of maandkaart bijvoorbeeld kopen bij het tankstation of parkeerplaats langs de weg. Daar kun je gewoon een automaat voor neerzetten zoals in Duitsland al overal staat. Hun kenteken wordt alsnog geregistreerd voor diegenen die geen kaart kopen en aangezien Europa tegenwoordig open is kunnen ze de boete naar huis sturen.
Dat is namelijk heel handig voor boetes. Met zo'n kastje in je auto kunnen ze precies zien waar en wanneer je hoeveel gemiddeld te hard hebt gereden en wordt automatisch de rekening toegestuurd.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:37 schreef jack4ya het volgende:
Wat ik me echt heeeeel hard af vraag: Gaat dit niet in tegen alle regels van privacy/privacybescherming?
We mogen vanaf 2012 geen cookies in een website plaatsen om de privacy van een gebruiker te respecteren, maar de overheid mag wel onze hele handel en wandel volgen?
Doorgaans zijn de onderzoeken uitgevoerd op een panel van 2500 mensen die zich ooit hebben opgegeven om mee te willen doen aan online enquetes.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Heb je de OP wel gelezen?
Er staat duidelijk dat Maurice de Hond 2500 mensen heeft ondervraagd, van een onderzoek als hem mag je (hopelijk) verwachten dat hij representatieve steekproeven uitvoert.
Tja... ik persoonlijk zie geen probleem wat betreft privacy. Wat komen ze nou van mij te weten, waarvan ik niet wil dat ze het komen te weten?quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:37 schreef ASroma het volgende:
[..]
![]()
privacy is je niks meer waard? En wat te denken van de "inflatie" op die kilometerheffing. In 2013 is het 3 cent in 2018 is het standaard al 6 cent. oftewel een verdubbeling in 5 jaar. De gemiddelde inflatie is 3-4 procent per jaar. Dus ipv zeg 20 procent in 5 jaar in het negatiefste geval. Oftewel je wordt voor 80 procent alweer genaaid.
![]()
![]()
nederlanders, nederlanders en hun idealen
Dat is geen argument om iedereen te monitoren zoals in de hoogtijdagen van de stasiquote:
en dat gaat dan steekproefgewijs dus de pakkans wordt gewoon even 5x zo groot weet je welquote:Op dinsdag 1 december 2009 13:40 schreef error_404 het volgende:
[..]
Dat is namelijk heel handig voor boetes. Met zo'n kastje in je auto kunnen ze precies zien waar en wanneer je hoeveel gemiddeld te hard hebt gereden en wordt automatisch de rekening toegestuurd.
quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:41 schreef zovty het volgende:
[..]
Doorgaans zijn de onderzoeken uitgevoerd op een panel van 2500 mensen die zich ooit hebben opgegeven om mee te willen doen aan online enquetes.
Aan deze mensen is dus een steekje los.
Ja, heel slim.quote:
Laat maar instorten!quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:50 schreef ASroma het volgende:
de automarkt stort hartstikke in man door dit. Wie gaat er nu nog een nieuwe auto kopen voordat de BPM er af is?
Mja, want de meeste mensen vinden "links" nu vies, terwijl links altijd wel van het actievoeren was en is.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:56 schreef ASroma het volgende:
sowieso dat mensen zo naief kunnen zijn om te denken dat het goedkoper wordtHet laatste wat dit kabinet wil is een inkrimping op hun budget.
Waarom anders tot 67 doorwerken?
Immers er moeten nog wat banken door wanbeleid opgekocht worden, er moeten nog 80 JSF van een paar miljard worden aangeschaft![]()
Nederland sta op manEn dan heb ik het niet over op de PVV stemmen, nee ga gewoon eens na een demonstratie of protest en breek desnoods de boel af.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
toen Nederlanders nog idealen haddenWe zijn verworden tot werkelijk werk vee.
quote:Ongelukken in het zuiden tijdens ochtendspits (01-12-09)
Dinsdagochtend had vooral het verkeer in het zuiden te kampen met vertraging op de weg. Er gebeurden ongelukken op de A2 bij Urmond en op de A27 bij Geertruidenberg. In beide gevallen leverde dat files op van ruim 10 kilometer.
quote:Lange file na ongeluk A58 (30-11-09)
Op de A58 van Eindhoven naar Breda gebeurde aan het begin van de avondspits een ongeluk bij Moergestel. De linkerrijstrook was dicht. De filelengte liep op tot 9 kilometer.
quote:Ravage door kettingbotsing op A15 (30-11-09)
Maandagochtend vroeg botsten er acht auto's op elkaar op de A15 bij Rozenburg. De weg was richting Europoort helemaal afgesloten. Het opruimen van de ravage duurde tot na achten. Er ontstond een file van 15 kilometer vanuit Rotterdam. Door de problemen op de A15 liep ook het verkeer op de A4 vast voor knooppunt Benelux.
Hoe gaan die kastjes dit soort files voorkomen? Zijn er dan opeens geen ongelukken of wegwerkzaamheden meer ofzo?quote:File bij Deil door werkzaamheden (29-11-09)
Dit weekend stond er zowel zaterdag als zondag een hardnekkige file op de A2 van Den Bosch naar Utrecht bij knooppunt Deil. Er werd daar het hele weekend aan de weg gewerkt. Tot zondagavond was in beide richtingen de hoofdrijbaan dicht.
Minder mensen op de weg = minder kans op ongelukken.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:59 schreef Tijn het volgende:
Wat ik nou niet begrijp he... bekijk nou bijvoorbeeld eens de fileberichten van de afgelopen dagen:
[..]
[..]
[..]
[..]
Hoe gaan die kastjes dit soort files voorkomen? Zijn er dan opeens geen ongelukken of wegwerkzaamheden meer ofzo?
Blijkbaar doen mensen dit tegenwoordig door er een topic over te openen op Fok!.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:56 schreef ASroma het volgende:
Nederland sta op manEn dan heb ik het niet over op de PVV stemmen, nee ga gewoon eens na een demonstratie of protest en breek desnoods de boel af.
mensen vinden links vies omdat het gross van de mensen jan modaal is. De werkende jan modaal wordt immers door dit kabinet continue genaaid. Daardoor verdwijnt solidariteit en wordt het individualistischer, terwijl juist die grote groep mensen samen heel wat zou kunnen bereiken.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:57 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mja, want de meeste mensen vinden "links" nu vies, terwijl links altijd wel van het actievoeren was en is.
Een student die 20000km in het jaar rijdt moet gewoon zijn OV-kaart gebruiken...quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:06 schreef Tomboo het volgende:
Simpel voorbeeld voor een student: kleine auto, 192 euro wegenbelasting per jaar, geen BPM want het is een 2e hands. Nieuwe bedrag met kilometerheffing 20000km * 0,03 cent = 600 euro, hoe is het dan goedkoper?
Klopt theoretisch, maar er gaan straks niet minder mensen de weg op.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:00 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Minder mensen op de weg = minder kans op ongelukken.
En het is maar de vraag of de mensen die straks de weg eventueel niet op gaan, de mensen zijn die geen ongelukken veroorzaken.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:09 schreef error_404 het volgende:
[..]
Klopt theoretisch, maar er gaan straks niet minder mensen de weg op.
Dat heb je nu al helemaal becijferd?quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:09 schreef error_404 het volgende:
Klopt theoretisch, maar er gaan straks niet minder mensen de weg op.
Meer geld -> meer wegen, beter onderhoud, betere calamiteiten diensten, betere informatie voorziening.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:59 schreef Tijn het volgende:
Wat ik nou niet begrijp he... bekijk nou bijvoorbeeld eens de fileberichten van de afgelopen dagen:
[..]
[..]
[..]
[..]
Hoe gaan die kastjes dit soort files voorkomen? Zijn er dan opeens geen ongelukken of wegwerkzaamheden meer ofzo?
Daar zit al een tax op en betaal je dus voor gebruik, net als met die kilometerheffing gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:11 schreef ASroma het volgende:
waarom zouden ze bijvoorbeeld niet een tax op alcohol kunnen doen? wat per definitie niet een aanslag is op de economie of de portomonnee van mensen. Aangezien alcohol geen 1e levensbehoefte is en mobiliteit in deze maatschappij wel.
ik heb het over een extra extra extra extra extra tax zoals dat nu dus gebeurd met het autorijden. Zie scandinavîë. De verkeerde dingen worden weer getaxeerd.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Daar zit al een tax op en betaal je dus voor gebruik, net als met die kilometerheffing gaat gebeuren.
Meer geld? Het was toch juist goedkoper?quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:12 schreef zovty het volgende:
[..]
Meer geld -> meer wegen, beter onderhoud, betere calamiteiten diensten, betere informatie voorziening.
Ja, maar de grap is dat wanneer er straks steeds meer elektrische auto's rijden (of zuiniger auto's for that matter), de overheid minder belastinggeld krijgt via minder geconsumeerde benzine.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:14 schreef Magere_Gein het volgende:
Ben je 6 maanden naar het buitenland moet je gvd wegenbelasting betalenVia de benzineprijs is nog altijd de minst corrupte manier om mensen te naaien.... maar ja i ksnap ook niet het ov is ook op zo'n hoog niveau in Nederland *kuch**kuch*
Meh, ik rij in een 18 jaar oude auto én ben ANWB-lid, maar mooi niet dat ik iets kan berekenen.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:25 schreef Masegate het volgende:
Volgens de ANWB KilometerprijsCheck ben ik straks goedkoper uit met mijn grote middenklasser op diesel.
Zie: http://www.anwb.nl/kilometerprijscheck/home
waarom wil je het niet snappen? Die ANWB test berekent alleen op kilometerprijs, de rest laten ze voor het "gemak" gewoon weg.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:25 schreef Masegate het volgende:
Volgens de ANWB KilometerprijsCheck ben ik straks goedkoper uit met mijn grote middenklasser op diesel.
Zie: http://www.anwb.nl/kilometerprijscheck/home
En vergeet de kosten voor het kastje zelf niet. De 4 miljard die het kost om het hele systeem te bouwen, zal toch ook op de een of andere manier moeten terugverdiend, niet waar?quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:29 schreef ASroma het volgende:
[..]
de spitsheffing is, de provinciebelasting, de co2 tax
hmmm jah, simpelweg omdat het voor de gross van de harde werkers straks duurder wordt, zelfs degene zonder autoquote:Op dinsdag 1 december 2009 14:34 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Okay, vraagje voor de tegenstanders:
Vinden jullie het huidige systeem dan wel rechtvaardig, waarin het bezit van een auto en het gebruik minder wordt belast?
Ik vind het prima als ze een nieuw systeem willen invoeren. Met betalen per kilometer heb ik an sich geen problemen. Waar ik wèl problemen mee heb, is een verplicht kastje in m'n auto die continu GPS-coördinaten samen met een timestamp en m'n kenteken naar de overheid stuurt.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:34 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Okay, vraagje voor de tegenstanders:
Vinden jullie het huidige systeem dan wel rechtvaardig, waarin het bezit van een auto en het gebruik minder wordt belast?
Ook een slecht argument hoor.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:36 schreef ASroma het volgende:
[..]
hmmm jah, simpelweg omdat het voor de gross van de harde werkers straks duurder wordt, zelfs degene zonder auto
Ik wil niet weten wat voor ongure plekjes jij allemaal bezoekt met je auto.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het prima als ze een nieuw systeem willen invoeren. Met betalen per kilometer heb ik an sich geen problemen. Waar ik wèl problemen mee heb, is een verplicht kastje in m'n auto die continu GPS-coördinaten samen met een timestamp en m'n kenteken naar de overheid stuurt.
dat ontken ik ook helemaal niet, ik ben een voorstander van posivitisme. Maar kritisch zijn is belangrijk in een maatschappij, zeker als het om dit soort wanpraktijken gaat.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:41 schreef Masegate het volgende:
[..]
Ook een slecht argument hoor.
Je zegt wel dat ik het bijvoorbeeld niet wil snappen. Maar jij bent ook wel een typisch gevalletje van doemdenken. Laat ze het maar lekker invoeren. Ik wil wel eens zien hoe het allemaal gaat uitpakken.
We moeten als Nederlanders ook niet zoveel klagen. We verdienen allemaal best goede salarissen. Het leven is voor ons wel wat duurder, maar daarvoor in de plaats hebben wij een zeer goede kwaliteit van leven. Kijk eens naar Engeland, daar zou ik echt never nooit nie willen wonen hoor.
Wees nou maar eens blij met de dingen die je hebt.
De meeste van die "harde werkers" rijden in een dikke leasebak, dus via bijtelling en zulks gaan die er misschien ook nog wel op vooruit en anders betalen de werkgevers het wel óf gaan ze in een wat kleinere auto rijden.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:36 schreef ASroma het volgende:
hmmm jah, simpelweg omdat het voor de gross van de harde werkers straks duurder wordt, zelfs degene zonder auto
absoluut. Stel dat ik een BMW 5 serie heb en mijn buurman ook, maar hij rijdt veel meer, betaald hij al veel meer dmv benzine, welke voor tig procent uit accijns bestaat... Dat jij evenveel wegenbelasting betaald, maar veel minder rijdt maakt niet uit. Jij mag immers ook altijd gebruik maken van diezelfde weg. Doe je dat niet tot heel weinig, moet je heroverwegen of je wel een auto nodig hebt.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:34 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Okay, vraagje voor de tegenstanders:
Vinden jullie het huidige systeem dan wel rechtvaardig, waarin het bezit van een auto en het gebruik minder wordt belast?
Daar zitten misschien nog wat haken en ogen inderdaad, aan de andere kant is dat wel een redelijk vooruitstrevende systeem wat je in zou kunnen voeren. Tenzij de Amerikanen opeens beslissen dat GPS toch niet meer voor iedereen zo nauwkeurig hoeft, dan kan het hele systeem op de schop.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:39 schreef Tijn het volgende:
Ik vind het prima als ze een nieuw systeem willen invoeren. Met betalen per kilometer heb ik an sich geen problemen. Waar ik wèl problemen mee heb, is een verplicht kastje in m'n auto die continu GPS-coördinaten samen met een timestamp en m'n kenteken naar de overheid stuurt.
Ik maak inderdaad gebruik van dezelfde weg, maar wel veel minder. Onterecht in mijn ogen dus, dat ik hetzelfde aan wegenbelasting moet betalen. Per kilometer betaal ik dan dus veel meer.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:42 schreef Multivitamine het volgende:
absoluut. Stel dat ik een BMW 5 serie heb en mijn buurman ook, maar hij rijdt veel meer, betaald hij al veel meer dmv benzine, welke voor tig procent uit accijns bestaat... Dat jij evenveel wegenbelasting betaald, maar veel minder rijdt maakt niet uit. Jij mag immers ook altijd gebruik maken van diezelfde weg. Doe je dat niet tot heel weinig, moet je heroverwegen of je wel een auto nodig hebt.
Ja, net als de stemcomputers en de OV-chipkaart zeker, dat was ook al zo'n succes.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:44 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
aan de andere kant is dat wel een redelijk vooruitstrevende systeem wat je in zou kunnen voeren.
Ben ik het helemaal niet mee eens.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:42 schreef Multivitamine het volgende:
[..]
absoluut. Stel dat ik een BMW 5 serie heb en mijn buurman ook, maar hij rijdt veel meer, betaald hij al veel meer dmv benzine, welke voor tig procent uit accijns bestaat... Dat jij evenveel wegenbelasting betaald, maar veel minder rijdt maakt niet uit. Jij mag immers ook altijd gebruik maken van diezelfde weg. Doe je dat niet tot heel weinig, moet je heroverwegen of je wel een auto nodig hebt.
EN DAT zou het moment zijn om in opstand te komen. DAN en niet eerder.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:47 schreef Maanvis het volgende:
\En dat hele systeem met een GPS kastje is een inbreuk op je privacy, maar dat vind ik nog niet eens zo erg, het kastje kan echter ook nog voor andere dingen gebruikt worden. Opeens komt er een helder licht op het idee om een automatische traject-snelheidscontrole uit te voeren via die kastjes, dan zijn de kosten voor mij persoonlijk niet te overzien.
een klein autootje kost niet zoveel, ik snap dit punt niet. Dit gaat niet over de portomonnee van een vrouwtje in de 50-60 waarvoor de auto duidelijk een luxe artikel is. Dit gaat over de hele economie waarin deze prijzen voor iedereen zullen worden doorberekend..... Het is een groter probleem dan dat mevrouwtje.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:49 schreef Masegate het volgende:
[..]
Ben ik het helemaal niet mee eens.
Neem een vrouw van tussen de 50 en 60 die een klein autootje heeft om haar boodschappen mee te doen en af en toe haar (klein)kinderen te bezoeken. Ze heeft die auto gewoon nodig om fatsoenlijk te kunnen leven. Ze gebruikt amper weg. Want de winkels zijn op 5 minuten rijden en de (klein)kinderen op ongeveer 10 minuten rijden. De snelweg raakt ze nauwelijks aan.
Waarom moet deze vrouw in verhouding zo veel betalen!?!?!?!
Nou ja, het systeem is natuurlijk nog niet ingevoerd (ik heb zo het idee dat het gaat sneuvelen bij de volgende kabinetsformatie), maar ICT-projecten van de overheid in het verleden stemmen niet echt positief inderdaad.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:48 schreef Tijn het volgende:
Ja, net als de stemcomputers en de OV-chipkaart zeker, dat was ook al zo'n succes.
Je moet zaken die ècht belangrijk zijn niet met ICT oplossen. En wat je al helemaal niet moet doen is een database aanleggen met persoonsgegevens, locaties en tijden van iedereen die een auto heeft. Je zou denken dat dat voor zich spreekt, maar blijkbaar vinden de meeste Nederlanders het wel prima.
Het probleem met zo'n houding is dat ze steeds dingen invoeren die net niet erg genoeg zijn om in opstand te komen. Maar na een tijdje is er toch een monster gecreëerd.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:51 schreef Masegate het volgende:
[..]
EN DAT zou het moment zijn om in opstand te komen. DAN en niet eerder.
Wat dacht je van tolpoortjes.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:52 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik zou echter niet zo snel kunnen verzinnen hoe het dan wél zou kunnen
Ach, van een beetje boel teveel overheidscontrole is nog nooit iemand slechter geworden.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:52 schreef Tijn het volgende:
Het probleem met zo'n houding is dat ze steeds dingen invoeren die net niet erg genoeg zijn om in opstand te komen. Maar na een tijdje is er toch een monster gecreëerd.
Dan weet de overheid toch net zo goed wanneer je waar was?quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:54 schreef Tijn het volgende:
Wat dacht je van tolpoortjes.
Het is net zo'n groot probleem voor dat mevrouwtje als voor de BMW 5 rijder die al dan niet veel kilometers maakt. Het gaat inderdaad om iedereen. En dus niet alleen om de groep waar heel toevallig jij bij hoort. En dat wilde ik er mee aantonen.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:52 schreef ASroma het volgende:
[..]
een klein autootje kost niet zoveel, ik snap dit punt niet. Dit gaat niet over de portomonnee van een vrouwtje in de 50-60 waarvoor de auto duidelijk een luxe artikel is. Dit gaat over de hele economie waarin deze prijzen voor iedereen zullen worden doorberekend..... Het is een groter probleem dan dat mevrouwtje.
Nee, dat is gewoon iets wat men dan ook over zich heen laat komen. Immers is het gewoon tegen de wet om te hard te rijden.. alleen je wordt tevaak bekeurd.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:51 schreef Masegate het volgende:
[..]
EN DAT zou het moment zijn om in opstand te komen. DAN en niet eerder.
Alleen als ze je kenteken vastleggen en onthouden. Maar dat hoeft toch niet per se?quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:55 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dan weet de overheid toch net zo goed wanneer je waar was?
Misschien moeten mensen dan maar eens wat meer tijd steken in uitzoeken op wie ze moeten stemmen. Want dan gaat er blijkbaar daar al iets mis.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het probleem met zo'n houding is dat ze steeds dingen invoeren die net niet erg genoeg zijn om in opstand te komen. Maar na een tijdje is er toch een monster gecreëerd.
wat ik wil zeggen is dat het bij mevrouw tientjes werk is. Terwijl het voor vele middenstanders, zelfstandigen, mensen zonder leasecontract etc. etc. het om honderden euros kan gaan. Voor de grote bedrijven duizenden euros. Oftewel, alles wordt duurder ook voor degene die geen auto heeft.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:57 schreef Masegate het volgende:
[..]
Het is net zo'n groot probleem voor dat mevrouwtje als voor de BMW 5 rijder die al dan niet veel kilometers maakt. Het gaat inderdaad om iedereen. En dus niet alleen om de groep waar heel toevallig jij bij hoort. En dat wilde ik er mee aantonen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |