hmmm jah, simpelweg omdat het voor de gross van de harde werkers straks duurder wordt, zelfs degene zonder autoquote:Op dinsdag 1 december 2009 14:34 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Okay, vraagje voor de tegenstanders:
Vinden jullie het huidige systeem dan wel rechtvaardig, waarin het bezit van een auto en het gebruik minder wordt belast?
Ik vind het prima als ze een nieuw systeem willen invoeren. Met betalen per kilometer heb ik an sich geen problemen. Waar ik wèl problemen mee heb, is een verplicht kastje in m'n auto die continu GPS-coördinaten samen met een timestamp en m'n kenteken naar de overheid stuurt.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:34 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Okay, vraagje voor de tegenstanders:
Vinden jullie het huidige systeem dan wel rechtvaardig, waarin het bezit van een auto en het gebruik minder wordt belast?
Ook een slecht argument hoor.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:36 schreef ASroma het volgende:
[..]
hmmm jah, simpelweg omdat het voor de gross van de harde werkers straks duurder wordt, zelfs degene zonder auto
Ik wil niet weten wat voor ongure plekjes jij allemaal bezoekt met je auto.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het prima als ze een nieuw systeem willen invoeren. Met betalen per kilometer heb ik an sich geen problemen. Waar ik wèl problemen mee heb, is een verplicht kastje in m'n auto die continu GPS-coördinaten samen met een timestamp en m'n kenteken naar de overheid stuurt.
dat ontken ik ook helemaal niet, ik ben een voorstander van posivitisme. Maar kritisch zijn is belangrijk in een maatschappij, zeker als het om dit soort wanpraktijken gaat.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:41 schreef Masegate het volgende:
[..]
Ook een slecht argument hoor.
Je zegt wel dat ik het bijvoorbeeld niet wil snappen. Maar jij bent ook wel een typisch gevalletje van doemdenken. Laat ze het maar lekker invoeren. Ik wil wel eens zien hoe het allemaal gaat uitpakken.
We moeten als Nederlanders ook niet zoveel klagen. We verdienen allemaal best goede salarissen. Het leven is voor ons wel wat duurder, maar daarvoor in de plaats hebben wij een zeer goede kwaliteit van leven. Kijk eens naar Engeland, daar zou ik echt never nooit nie willen wonen hoor.
Wees nou maar eens blij met de dingen die je hebt.
De meeste van die "harde werkers" rijden in een dikke leasebak, dus via bijtelling en zulks gaan die er misschien ook nog wel op vooruit en anders betalen de werkgevers het wel óf gaan ze in een wat kleinere auto rijden.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:36 schreef ASroma het volgende:
hmmm jah, simpelweg omdat het voor de gross van de harde werkers straks duurder wordt, zelfs degene zonder auto
absoluut. Stel dat ik een BMW 5 serie heb en mijn buurman ook, maar hij rijdt veel meer, betaald hij al veel meer dmv benzine, welke voor tig procent uit accijns bestaat... Dat jij evenveel wegenbelasting betaald, maar veel minder rijdt maakt niet uit. Jij mag immers ook altijd gebruik maken van diezelfde weg. Doe je dat niet tot heel weinig, moet je heroverwegen of je wel een auto nodig hebt.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:34 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Okay, vraagje voor de tegenstanders:
Vinden jullie het huidige systeem dan wel rechtvaardig, waarin het bezit van een auto en het gebruik minder wordt belast?
Daar zitten misschien nog wat haken en ogen inderdaad, aan de andere kant is dat wel een redelijk vooruitstrevende systeem wat je in zou kunnen voeren. Tenzij de Amerikanen opeens beslissen dat GPS toch niet meer voor iedereen zo nauwkeurig hoeft, dan kan het hele systeem op de schop.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:39 schreef Tijn het volgende:
Ik vind het prima als ze een nieuw systeem willen invoeren. Met betalen per kilometer heb ik an sich geen problemen. Waar ik wèl problemen mee heb, is een verplicht kastje in m'n auto die continu GPS-coördinaten samen met een timestamp en m'n kenteken naar de overheid stuurt.
Ik maak inderdaad gebruik van dezelfde weg, maar wel veel minder. Onterecht in mijn ogen dus, dat ik hetzelfde aan wegenbelasting moet betalen. Per kilometer betaal ik dan dus veel meer.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:42 schreef Multivitamine het volgende:
absoluut. Stel dat ik een BMW 5 serie heb en mijn buurman ook, maar hij rijdt veel meer, betaald hij al veel meer dmv benzine, welke voor tig procent uit accijns bestaat... Dat jij evenveel wegenbelasting betaald, maar veel minder rijdt maakt niet uit. Jij mag immers ook altijd gebruik maken van diezelfde weg. Doe je dat niet tot heel weinig, moet je heroverwegen of je wel een auto nodig hebt.
Ja, net als de stemcomputers en de OV-chipkaart zeker, dat was ook al zo'n succes.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:44 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
aan de andere kant is dat wel een redelijk vooruitstrevende systeem wat je in zou kunnen voeren.
Ben ik het helemaal niet mee eens.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:42 schreef Multivitamine het volgende:
[..]
absoluut. Stel dat ik een BMW 5 serie heb en mijn buurman ook, maar hij rijdt veel meer, betaald hij al veel meer dmv benzine, welke voor tig procent uit accijns bestaat... Dat jij evenveel wegenbelasting betaald, maar veel minder rijdt maakt niet uit. Jij mag immers ook altijd gebruik maken van diezelfde weg. Doe je dat niet tot heel weinig, moet je heroverwegen of je wel een auto nodig hebt.
EN DAT zou het moment zijn om in opstand te komen. DAN en niet eerder.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:47 schreef Maanvis het volgende:
\En dat hele systeem met een GPS kastje is een inbreuk op je privacy, maar dat vind ik nog niet eens zo erg, het kastje kan echter ook nog voor andere dingen gebruikt worden. Opeens komt er een helder licht op het idee om een automatische traject-snelheidscontrole uit te voeren via die kastjes, dan zijn de kosten voor mij persoonlijk niet te overzien.
een klein autootje kost niet zoveel, ik snap dit punt niet. Dit gaat niet over de portomonnee van een vrouwtje in de 50-60 waarvoor de auto duidelijk een luxe artikel is. Dit gaat over de hele economie waarin deze prijzen voor iedereen zullen worden doorberekend..... Het is een groter probleem dan dat mevrouwtje.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:49 schreef Masegate het volgende:
[..]
Ben ik het helemaal niet mee eens.
Neem een vrouw van tussen de 50 en 60 die een klein autootje heeft om haar boodschappen mee te doen en af en toe haar (klein)kinderen te bezoeken. Ze heeft die auto gewoon nodig om fatsoenlijk te kunnen leven. Ze gebruikt amper weg. Want de winkels zijn op 5 minuten rijden en de (klein)kinderen op ongeveer 10 minuten rijden. De snelweg raakt ze nauwelijks aan.
Waarom moet deze vrouw in verhouding zo veel betalen!?!?!?!
Nou ja, het systeem is natuurlijk nog niet ingevoerd (ik heb zo het idee dat het gaat sneuvelen bij de volgende kabinetsformatie), maar ICT-projecten van de overheid in het verleden stemmen niet echt positief inderdaad.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:48 schreef Tijn het volgende:
Ja, net als de stemcomputers en de OV-chipkaart zeker, dat was ook al zo'n succes.
Je moet zaken die ècht belangrijk zijn niet met ICT oplossen. En wat je al helemaal niet moet doen is een database aanleggen met persoonsgegevens, locaties en tijden van iedereen die een auto heeft. Je zou denken dat dat voor zich spreekt, maar blijkbaar vinden de meeste Nederlanders het wel prima.
Het probleem met zo'n houding is dat ze steeds dingen invoeren die net niet erg genoeg zijn om in opstand te komen. Maar na een tijdje is er toch een monster gecreëerd.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:51 schreef Masegate het volgende:
[..]
EN DAT zou het moment zijn om in opstand te komen. DAN en niet eerder.
Wat dacht je van tolpoortjes.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:52 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik zou echter niet zo snel kunnen verzinnen hoe het dan wél zou kunnen
Ach, van een beetje boel teveel overheidscontrole is nog nooit iemand slechter geworden.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:52 schreef Tijn het volgende:
Het probleem met zo'n houding is dat ze steeds dingen invoeren die net niet erg genoeg zijn om in opstand te komen. Maar na een tijdje is er toch een monster gecreëerd.
Dan weet de overheid toch net zo goed wanneer je waar was?quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:54 schreef Tijn het volgende:
Wat dacht je van tolpoortjes.
Het is net zo'n groot probleem voor dat mevrouwtje als voor de BMW 5 rijder die al dan niet veel kilometers maakt. Het gaat inderdaad om iedereen. En dus niet alleen om de groep waar heel toevallig jij bij hoort. En dat wilde ik er mee aantonen.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:52 schreef ASroma het volgende:
[..]
een klein autootje kost niet zoveel, ik snap dit punt niet. Dit gaat niet over de portomonnee van een vrouwtje in de 50-60 waarvoor de auto duidelijk een luxe artikel is. Dit gaat over de hele economie waarin deze prijzen voor iedereen zullen worden doorberekend..... Het is een groter probleem dan dat mevrouwtje.
Nee, dat is gewoon iets wat men dan ook over zich heen laat komen. Immers is het gewoon tegen de wet om te hard te rijden.. alleen je wordt tevaak bekeurd.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:51 schreef Masegate het volgende:
[..]
EN DAT zou het moment zijn om in opstand te komen. DAN en niet eerder.
Alleen als ze je kenteken vastleggen en onthouden. Maar dat hoeft toch niet per se?quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:55 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dan weet de overheid toch net zo goed wanneer je waar was?
Misschien moeten mensen dan maar eens wat meer tijd steken in uitzoeken op wie ze moeten stemmen. Want dan gaat er blijkbaar daar al iets mis.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het probleem met zo'n houding is dat ze steeds dingen invoeren die net niet erg genoeg zijn om in opstand te komen. Maar na een tijdje is er toch een monster gecreëerd.
wat ik wil zeggen is dat het bij mevrouw tientjes werk is. Terwijl het voor vele middenstanders, zelfstandigen, mensen zonder leasecontract etc. etc. het om honderden euros kan gaan. Voor de grote bedrijven duizenden euros. Oftewel, alles wordt duurder ook voor degene die geen auto heeft.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:57 schreef Masegate het volgende:
[..]
Het is net zo'n groot probleem voor dat mevrouwtje als voor de BMW 5 rijder die al dan niet veel kilometers maakt. Het gaat inderdaad om iedereen. En dus niet alleen om de groep waar heel toevallig jij bij hoort. En dat wilde ik er mee aantonen.
Blijkbaar niet, want mensen rijden nog steeds te hard.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:58 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nee, dat is gewoon iets wat men dan ook over zich heen laat komen. Immers is het gewoon tegen de wet om te hard te rijden.. alleen je wordt tevaak bekeurd.
Jawel, want wanneer jij onder zo'n poortje doorrijdt, wordt dat doorgegeven aan het RDW (denk ik), die je vervolgens een rekening toestuurt. Het is dan natuurlijk niet heel moeilijk om gegevens met elkaar te checken, dus als jij om 15u13 op de A12 bij Den Haag onder een poortje doorrijdt en om 15u58 bij Utrecht, terwijl je daar minstens een uur over had moeten doen, dan krijg je gewoon een rekening voor te hard rijden.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:59 schreef Tijn het volgende:
Alleen als ze je kenteken vastleggen en onthouden. Maar dat hoeft toch niet per se?
Yep, inderdaad!quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:00 schreef ASroma het volgende:
[..]
wat ik wil zeggen is dat het bij mevrouw tientjes werk is. Terwijl het voor vele middenstanders, zelfstandigen, mensen zonder leasecontract etc. etc. het om honderden euros kan gaan. Voor de grote bedrijven duizenden euros. Oftewel, alles wordt duurder ook voor degene die geen auto heeft.
Voor de duidelijkheid: Dat weten ze nu ook al, als ze zouden willen. Op zo goed als alle snelwegen en bij alle grensovergangen staan camera's die je nummerbord registreren. Deze gegevens worden niet opgeslagen maar als er een nummerbord van een gestolen auto voorbij komt worden de autoriteiten ingeschakeld.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:55 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dan weet de overheid toch net zo goed wanneer je waar was?
En die dingen zijn net zo makkelijk te koppelen voor een trajectmeting oid.
Geloof je dat nou echt?!quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:01 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Jawel, want wanneer jij onder zo'n poortje doorrijdt, wordt dat doorgegeven aan het RDW (denk ik), die je vervolgens een rekening toestuurt. Het is dan natuurlijk niet heel moeilijk om gegevens met elkaar te checken, dus als jij om 15u13 op de A12 bij Den Haag onder een poortje doorrijdt en om 15u58 bij Utrecht, terwijl je daar minstens een uur over had moeten doen, dan krijg je gewoon een rekening voor te hard rijden.
Alsof ik op het CDA zou stemmenquote:Op dinsdag 1 december 2009 15:00 schreef Masegate het volgende:
[..]
Eerst stem je op de partij die je vertrouwt... en daarna ga je klagen dat ze dingen doen die je niet zinnen.
Je gelooft serieus dat dat soort gegevens niet worden opgeslagen?quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:04 schreef Masegate het volgende:
[..]
Geloof je dat nou echt?!
Mên, wat moet jij dan een verschrikkelijk leven hebben zeg. Zoveel wantrouwen...
Nee, ik geloof dat niet, het was een reactie op tolpoortjes als mogelijk alternatief voor kilometerheffing per GPS-kastje. Daarvan vinden sommige mensen dat ze (mogelijk) in hun privacy worden aangetast. Maar met een alternatief als tolpoortjes zou dat net zo goed kunnen. Die situatie schetste ik.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:04 schreef Masegate het volgende:
Geloof je dat nou echt?!
Mên, wat moet jij dan een verschrikkelijk leven hebben zeg. Zoveel wantrouwen...
Leasebedrijven hebben al interesse getoond in de gps gegevens zodat ze het rijgedrag van hun wagenpark kunnen analyseren. Verschrikkelijk toch?quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:04 schreef Masegate het volgende:
[..]
Geloof je dat nou echt?!
Mên, wat moet jij dan een verschrikkelijk leven hebben zeg. Zoveel wantrouwen...
Bedankt dat je mijn standpunt extra kracht bijzet. Je vertrouwt het allemaal gewoon niet...quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je gelooft serieus dat dat soort gegevens niet worden opgeslagen?
Nee, eigenlijk niet.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:07 schreef ASroma het volgende:
[..]
Leasebedrijven hebben al interesse getoond in de gps gegevens zodat ze het rijgedrag van hun wagenpark kunnen analyseren. Verschrikkelijk toch?
Waarom zou dat verschrikkelijk zijn?quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:07 schreef ASroma het volgende:
Leasebedrijven hebben al interesse getoond in de gps gegevens zodat ze het rijgedrag van hun wagenpark kunnen analyseren. Verschrikkelijk toch?
Als je die gegevens niet wil gebruiken, hoef je ze ook niet op te slaan. Als je ze wel opslaat, kun je er vergif op innemen dat men er ook iets mee doet.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:08 schreef Masegate het volgende:
[..]
Bedankt dat je mijn standpunt extra kracht bijzet. Je vertrouwt het allemaal gewoon niet...
Of ze nou opgeslagen worden of niet. Dat boeit me geen zier. Het gaat mij er om, dat er niets mee gedaan wordt. Als ze dat wel zouden doen... zou de pleuris uitbreken. Dat wil geen politicus op zijn geweten hebben.
de verspreiding van de gegevens. Oftewel nog meer fraudegevoelig.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:10 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Waarom zou dat verschrikkelijk zijn?
Waarom zou de eigenaar van een voertuig zijn eigen gegevens niet in mogen zien?quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:12 schreef ASroma het volgende:
de verspreiding van de gegevens. Oftewel nog meer fraudegevoelig.
Hoezo dragen de sterkste schouders letterlijk de zwaarste lastenquote:Op dinsdag 1 december 2009 14:40 schreef ASroma het volgende:
en de sterkste schouders dragen nu letterlijk de zwaarste lasten via de BPM. Straks wordt bijvoorbeeld de pizzakoerier die al nauwelijks het hoofd boven water kan houden dik genaaid, oftewel die kan beter een uitkering gaan aanvragen.
Ja, eigenlijk vind ik dat wel vreemd ja. Want techniek is er om ons te helpen. Er is altijd een persoon/partij die beslist hoe die techniek gebruikt wordt. Dus je hoeft de techniek niet de schuld te geven. Het al dan niet falen ligt compleet in handen van mensen. Computers nemen dit soort beslissingen nog steeds niet zelf.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind dat er veel te makkelijk naar technologische oplossingen wordt gegrepen zonder dat dat in het verleden succesvol is gebleken. Dat baart mij zorgen, is dat zo vreemd?
Uiteraard. En omdat alle mensen die betrokken zijn bij het bouwen, onderhouden, controleren en werken met het systeem nou eenmaal niet 100% te vertrouwen zijn, is het dus een slecht idee om dit soort gegevens centraal op te slaan. Natuurlijk zal "de overheid" niet opeens als een soort Hitler op de burgers gaan jagen. Maar er hoeft maar 1 doorgedraaide programmeur bij het project te zitten alle gegevens staan op ThePirateBay.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:16 schreef Masegate het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk vind ik dat wel vreemd ja. Want techniek is er om ons te helpen. Er is altijd een persoon/partij die beslist hoe die techniek gebruikt wordt. Dus je hoeft de techniek niet de schuld te geven. Het al dan niet falen ligt compleet in handen van mensen. Computers nemen dit soort beslissingen nog steeds niet zelf.
En dan? Gaat iemand neprekeningen sturen? Of je het geld even over wilt maken naar hun eigen bankrekeningnummer?quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Uiteraard. En omdat alle mensen die betrokken zijn bij het bouwen, onderhouden, controleren en werken met het systeem nou eenmaal niet 100% te vertrouwen zijn, is het dus een slecht idee om dit soort gegevens centraal op te slaan. Natuurlijk zal "de overheid" niet opeens als een soort Hitler op de burgers gaan jagen. Maar er hoeft maar 1 doorgedraaide programmeur bij het project te zitten alle gegevens staan op ThePirateBay.
Ja, want het is heel nuttig om te weten welk kenteken op welk moment in het verleden waar is geweest.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan is de privacy ernstig in het geding.
Dat jij het niet erg vindt dat je in je privacy wordt aangetast, maakt het niet minder ernstig.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:26 schreef Masegate het volgende:
[..]
Ja, want het is heel nuttig om te weten welk kenteken op welk moment in het verleden waar is geweest.
Dat kun je ook omdraaien natuurlijk.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:28 schreef Tijn het volgende:
Dat jij het niet erg vindt dat je in je privacy wordt aangetast, maakt het niet minder ernstig.
Ja, dat vind jij. Ik vind weer dat jij je een beetje teveel zorgen maakt.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat jij het niet erg vindt dat je in je privacy wordt aangetast, maakt het niet minder ernstig.
Nou, aangezien privacy een mensenrecht is en het inbreuk maken daarop strafbaar, lijkt me dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat kun je ook omdraaien natuurlijk.
Zeker, een partij die voor het invoeren van deze vorm van de kilometerheffing is, hoeft dan ook absoluut niet op m'n stem te rekenen natuurlijk.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:31 schreef Masegate het volgende:
[..]
Ja, dat vind jij. Ik vind weer dat jij je een beetje teveel zorgen maakt.
Wat zou de meerderheid van NL vinden? Who knows? Who cares?
Onze vrienden in Den Haag natuurlijk, die we zelf kunnen kiezen!!
Jij wordt zeker ook al paranoïde als je op straat of bij een openbare gelegenheid een camera ziet hangen, of niet?quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, aangezien privacy een mensenrecht is en het inbreuk maken daarop strafbaar, lijkt me dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.
Dat is je goed recht!quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zeker, een partij die voor het invoeren van deze vorm van de kilometerheffing is, hoeft dan ook absoluut niet op m'n stem te rekenen natuurlijk.
Voor de meeste mensen. De rijke stinkerds met hun dikke bakken die een mijard kilometer per jaar rijden betalen natuurlijk meer. En terecht.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Meer geld? Het was toch juist goedkoper?
Gelukkig kunnen ze niet door m'n aluminium hoedje heen filmen.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:34 schreef Masegate het volgende:
[..]
Jij wordt zeker ook al paranoïde als je op straat of bij een openbare gelegenheid een camera ziet hangen, of niet?
Goedkoper mijn reet.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:22 schreef DuTank het volgende:
Heb jij enig idee hoeveel linkse fags er zijn en mensen voor wie het goedkoper is?
Lol! Mooie afsluiting van een goede discussie.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Gelukkig kunnen ze niet door m'n aluminium hoedje heen filmen.
Mensen die alleen maar ingaan op dat "argument" en blijkbaar het topic verder niet lezen.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:40 schreef Thorpe het volgende:
Mensen die het 'ik heb niets te verbergen dus ik heb niets te vrezen' argument gebruiken.
Nee, maar komop...quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:40 schreef Thorpe het volgende:
Mensen die het 'ik heb niets te verbergen dus ik heb niets te vrezen' argument gebruiken.
Ik rij geen auto maar ik weet zeker dat ik NIET goedkoper uit ga zijnquote:Op dinsdag 1 december 2009 13:22 schreef DuTank het volgende:
Heb jij enig idee hoeveel linkse fags er zijn en mensen voor wie het goedkoper is?
Telefoonnummer staat niet gekoppeld aan mijn naam dus geen probleem.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:45 schreef Masegate het volgende:
[..]
Nee, maar komop...
- Er wordt vastgelegd wie je wanneer belt
- Er wordt vastgelegd wanneer je waar geld pint
- Er wordt vastgelegd welke producten je koopt in de supermarkt
- Er wordt vastgelegd hoeveel schuld iemand heeft
Worden die dingen nou echt allemaal tegen je gebruikt?
- Je wordt gewaarschuwd als je een bepaalde maand enorm veel belkosten hebt
- Je kan nergens meer pinnen als je het geld niet hebt
- Je kan niet nog meer lenen als je al in de schulden staat
Ik zie tot nu toe alleen nog maar positieve dingen. Waarom zou dat bij rekeningrijden ineens anders gaan?
En het mooiste is dat de BPM niet in 1x wordt afgeschaft, maar met 5% per jaar. Dus als je in 2018 een zuinige auto koopt om nog een beetje betaalbaar door het leven te gaan, betaal je gewoon nog minstens 50% BPM op die autoquote:Op dinsdag 1 december 2009 15:52 schreef Robin__ het volgende:
Weer dat kut rekeningrijden.
Ik heb 1 lijstje prijzen gezien, dat was 3 cent in 2012 (buiten de spits) en ging jaarlijks met 16% omhoog tot 6,7cent per km in 2018. Klopt dat?
Als dat klopt geloof ik best dat we in eerste instantie goedkoper uit zijn ja3 jaar later alleen niet meer..
Het hangt ook van het type auto af. Met een SUV kan dat zomaar oplopen tot meer dan 30 ct per km.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:54 schreef fs180 het volgende:
Ja het zou geleidelijk omhoog gaan, tot een max van 8 tot 11 cent dacht ik.
Dát is werkelijk te bespottelijk voor woorden.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:51 schreef fs180 het volgende:
[..]
Dit kastje moet in je auto en zodra er iets mis mee is kan JIJ erop worden aangesproken, dat is een omgekeerde bewijslast + alle kosten.
Het zijn zeker dingen die gebeuren en waar de overgrote meerderheid geen probleem mee heeft.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:51 schreef fs180 het volgende:
[..]
Telefoonnummer staat niet gekoppeld aan mijn naam dus geen probleem.
Waar en hoeveel ik pin en of ik pin is mijn keuze, ik kan ook 1x per jaar geld bij de bank halen en daar alles van betalen, weg toezicht.
Niemand weet wat ik koop.
Is dan ook wel soms van belang, al mag het nummer van instanties die daar toegang toe hebben wel naar beneden.
Dit kastje moet in je auto en zodra er iets mis mee is kan JIJ erop worden aangesproken, dat is een ongekeerde bewijslast + alle kosten.
Je bent verplicht binnen 8 uur te melden dat je astje weg is of kapot.... Ik benniet iemand die om de 8 uur zijn auto gaatchecken of dat kastje er nog inzit.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:58 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Dát is werkelijk te bespottelijk voor woorden.
Niet melden = dikke straf, jij had moeten weten dat het kapot is.
Zelf slopen en niet melden = nog veel dikkere straf.
Jullie zijn echt te erg hoor.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:58 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Dát is werkelijk te bespottelijk voor woorden.
Niet melden = dikke straf, jij had moeten weten dat het kapot is.
Zelf slopen en niet melden = nog veel dikkere straf.
Het zal je maar gebeuren dat je kastje kapot gaat, je meld dit als brave burger gelijk, oude kastje eruit, nieuwe erin.. En dan een week later telefoon 'u heeft uw oude kastje bewust kapot gemaakt!' Praat dat dan maar eens recht tegen de ambtelijke molen
Mja, daar kun je je van afvragen of dat wel zo erg is.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:58 schreef Tijn het volgende:
Het hangt ook van het type auto af. Met een SUV kan dat zomaar oplopen tot meer dan 30 ct per km.
my god.. hoezo het is geen geld klopperij? Zie je het voor je dat ze de normale wegenbelasting nu jaarlijks met zo'n 15% omhoog gooienquote:Op dinsdag 1 december 2009 15:54 schreef fs180 het volgende:
Ja het zou geleidelijk omhoog gaan, tot een max van 8 tot 11 cent dacht ik.
Persoonlijk heb ik er niet zo'n moeite mee. Het maakt een SUV nog meer tot een luxeproduct en met een beetje geluk draagt het positief bij aan het milieu.quote:Op dinsdag 1 december 2009 16:02 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mja, daar kun je je van afvragen of dat wel zo erg is.
*wegduikt*
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |