Mja, want de meeste mensen vinden "links" nu vies, terwijl links altijd wel van het actievoeren was en is.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:56 schreef ASroma het volgende:
sowieso dat mensen zo naief kunnen zijn om te denken dat het goedkoper wordtHet laatste wat dit kabinet wil is een inkrimping op hun budget.
Waarom anders tot 67 doorwerken?
Immers er moeten nog wat banken door wanbeleid opgekocht worden, er moeten nog 80 JSF van een paar miljard worden aangeschaft![]()
Nederland sta op manEn dan heb ik het niet over op de PVV stemmen, nee ga gewoon eens na een demonstratie of protest en breek desnoods de boel af.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
toen Nederlanders nog idealen haddenWe zijn verworden tot werkelijk werk vee.
quote:Ongelukken in het zuiden tijdens ochtendspits (01-12-09)
Dinsdagochtend had vooral het verkeer in het zuiden te kampen met vertraging op de weg. Er gebeurden ongelukken op de A2 bij Urmond en op de A27 bij Geertruidenberg. In beide gevallen leverde dat files op van ruim 10 kilometer.
quote:Lange file na ongeluk A58 (30-11-09)
Op de A58 van Eindhoven naar Breda gebeurde aan het begin van de avondspits een ongeluk bij Moergestel. De linkerrijstrook was dicht. De filelengte liep op tot 9 kilometer.
quote:Ravage door kettingbotsing op A15 (30-11-09)
Maandagochtend vroeg botsten er acht auto's op elkaar op de A15 bij Rozenburg. De weg was richting Europoort helemaal afgesloten. Het opruimen van de ravage duurde tot na achten. Er ontstond een file van 15 kilometer vanuit Rotterdam. Door de problemen op de A15 liep ook het verkeer op de A4 vast voor knooppunt Benelux.
Hoe gaan die kastjes dit soort files voorkomen? Zijn er dan opeens geen ongelukken of wegwerkzaamheden meer ofzo?quote:File bij Deil door werkzaamheden (29-11-09)
Dit weekend stond er zowel zaterdag als zondag een hardnekkige file op de A2 van Den Bosch naar Utrecht bij knooppunt Deil. Er werd daar het hele weekend aan de weg gewerkt. Tot zondagavond was in beide richtingen de hoofdrijbaan dicht.
Minder mensen op de weg = minder kans op ongelukken.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:59 schreef Tijn het volgende:
Wat ik nou niet begrijp he... bekijk nou bijvoorbeeld eens de fileberichten van de afgelopen dagen:
[..]
[..]
[..]
[..]
Hoe gaan die kastjes dit soort files voorkomen? Zijn er dan opeens geen ongelukken of wegwerkzaamheden meer ofzo?
Blijkbaar doen mensen dit tegenwoordig door er een topic over te openen op Fok!.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:56 schreef ASroma het volgende:
Nederland sta op manEn dan heb ik het niet over op de PVV stemmen, nee ga gewoon eens na een demonstratie of protest en breek desnoods de boel af.
mensen vinden links vies omdat het gross van de mensen jan modaal is. De werkende jan modaal wordt immers door dit kabinet continue genaaid. Daardoor verdwijnt solidariteit en wordt het individualistischer, terwijl juist die grote groep mensen samen heel wat zou kunnen bereiken.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:57 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mja, want de meeste mensen vinden "links" nu vies, terwijl links altijd wel van het actievoeren was en is.
Een student die 20000km in het jaar rijdt moet gewoon zijn OV-kaart gebruiken...quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:06 schreef Tomboo het volgende:
Simpel voorbeeld voor een student: kleine auto, 192 euro wegenbelasting per jaar, geen BPM want het is een 2e hands. Nieuwe bedrag met kilometerheffing 20000km * 0,03 cent = 600 euro, hoe is het dan goedkoper?
Klopt theoretisch, maar er gaan straks niet minder mensen de weg op.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:00 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Minder mensen op de weg = minder kans op ongelukken.
En het is maar de vraag of de mensen die straks de weg eventueel niet op gaan, de mensen zijn die geen ongelukken veroorzaken.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:09 schreef error_404 het volgende:
[..]
Klopt theoretisch, maar er gaan straks niet minder mensen de weg op.
Dat heb je nu al helemaal becijferd?quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:09 schreef error_404 het volgende:
Klopt theoretisch, maar er gaan straks niet minder mensen de weg op.
Meer geld -> meer wegen, beter onderhoud, betere calamiteiten diensten, betere informatie voorziening.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:59 schreef Tijn het volgende:
Wat ik nou niet begrijp he... bekijk nou bijvoorbeeld eens de fileberichten van de afgelopen dagen:
[..]
[..]
[..]
[..]
Hoe gaan die kastjes dit soort files voorkomen? Zijn er dan opeens geen ongelukken of wegwerkzaamheden meer ofzo?
Daar zit al een tax op en betaal je dus voor gebruik, net als met die kilometerheffing gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:11 schreef ASroma het volgende:
waarom zouden ze bijvoorbeeld niet een tax op alcohol kunnen doen? wat per definitie niet een aanslag is op de economie of de portomonnee van mensen. Aangezien alcohol geen 1e levensbehoefte is en mobiliteit in deze maatschappij wel.
ik heb het over een extra extra extra extra extra tax zoals dat nu dus gebeurd met het autorijden. Zie scandinavîë. De verkeerde dingen worden weer getaxeerd.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Daar zit al een tax op en betaal je dus voor gebruik, net als met die kilometerheffing gaat gebeuren.
Meer geld? Het was toch juist goedkoper?quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:12 schreef zovty het volgende:
[..]
Meer geld -> meer wegen, beter onderhoud, betere calamiteiten diensten, betere informatie voorziening.
Ja, maar de grap is dat wanneer er straks steeds meer elektrische auto's rijden (of zuiniger auto's for that matter), de overheid minder belastinggeld krijgt via minder geconsumeerde benzine.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:14 schreef Magere_Gein het volgende:
Ben je 6 maanden naar het buitenland moet je gvd wegenbelasting betalenVia de benzineprijs is nog altijd de minst corrupte manier om mensen te naaien.... maar ja i ksnap ook niet het ov is ook op zo'n hoog niveau in Nederland *kuch**kuch*
Meh, ik rij in een 18 jaar oude auto én ben ANWB-lid, maar mooi niet dat ik iets kan berekenen.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:25 schreef Masegate het volgende:
Volgens de ANWB KilometerprijsCheck ben ik straks goedkoper uit met mijn grote middenklasser op diesel.
Zie: http://www.anwb.nl/kilometerprijscheck/home
waarom wil je het niet snappen? Die ANWB test berekent alleen op kilometerprijs, de rest laten ze voor het "gemak" gewoon weg.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:25 schreef Masegate het volgende:
Volgens de ANWB KilometerprijsCheck ben ik straks goedkoper uit met mijn grote middenklasser op diesel.
Zie: http://www.anwb.nl/kilometerprijscheck/home
En vergeet de kosten voor het kastje zelf niet. De 4 miljard die het kost om het hele systeem te bouwen, zal toch ook op de een of andere manier moeten terugverdiend, niet waar?quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:29 schreef ASroma het volgende:
[..]
de spitsheffing is, de provinciebelasting, de co2 tax
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |