Mja, want de meeste mensen vinden "links" nu vies, terwijl links altijd wel van het actievoeren was en is.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:56 schreef ASroma het volgende:
sowieso dat mensen zo naief kunnen zijn om te denken dat het goedkoper wordtHet laatste wat dit kabinet wil is een inkrimping op hun budget.
Waarom anders tot 67 doorwerken?
Immers er moeten nog wat banken door wanbeleid opgekocht worden, er moeten nog 80 JSF van een paar miljard worden aangeschaft![]()
Nederland sta op manEn dan heb ik het niet over op de PVV stemmen, nee ga gewoon eens na een demonstratie of protest en breek desnoods de boel af.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
toen Nederlanders nog idealen haddenWe zijn verworden tot werkelijk werk vee.
quote:Ongelukken in het zuiden tijdens ochtendspits (01-12-09)
Dinsdagochtend had vooral het verkeer in het zuiden te kampen met vertraging op de weg. Er gebeurden ongelukken op de A2 bij Urmond en op de A27 bij Geertruidenberg. In beide gevallen leverde dat files op van ruim 10 kilometer.
quote:Lange file na ongeluk A58 (30-11-09)
Op de A58 van Eindhoven naar Breda gebeurde aan het begin van de avondspits een ongeluk bij Moergestel. De linkerrijstrook was dicht. De filelengte liep op tot 9 kilometer.
quote:Ravage door kettingbotsing op A15 (30-11-09)
Maandagochtend vroeg botsten er acht auto's op elkaar op de A15 bij Rozenburg. De weg was richting Europoort helemaal afgesloten. Het opruimen van de ravage duurde tot na achten. Er ontstond een file van 15 kilometer vanuit Rotterdam. Door de problemen op de A15 liep ook het verkeer op de A4 vast voor knooppunt Benelux.
Hoe gaan die kastjes dit soort files voorkomen? Zijn er dan opeens geen ongelukken of wegwerkzaamheden meer ofzo?quote:File bij Deil door werkzaamheden (29-11-09)
Dit weekend stond er zowel zaterdag als zondag een hardnekkige file op de A2 van Den Bosch naar Utrecht bij knooppunt Deil. Er werd daar het hele weekend aan de weg gewerkt. Tot zondagavond was in beide richtingen de hoofdrijbaan dicht.
Minder mensen op de weg = minder kans op ongelukken.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:59 schreef Tijn het volgende:
Wat ik nou niet begrijp he... bekijk nou bijvoorbeeld eens de fileberichten van de afgelopen dagen:
[..]
[..]
[..]
[..]
Hoe gaan die kastjes dit soort files voorkomen? Zijn er dan opeens geen ongelukken of wegwerkzaamheden meer ofzo?
Blijkbaar doen mensen dit tegenwoordig door er een topic over te openen op Fok!.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:56 schreef ASroma het volgende:
Nederland sta op manEn dan heb ik het niet over op de PVV stemmen, nee ga gewoon eens na een demonstratie of protest en breek desnoods de boel af.
mensen vinden links vies omdat het gross van de mensen jan modaal is. De werkende jan modaal wordt immers door dit kabinet continue genaaid. Daardoor verdwijnt solidariteit en wordt het individualistischer, terwijl juist die grote groep mensen samen heel wat zou kunnen bereiken.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:57 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mja, want de meeste mensen vinden "links" nu vies, terwijl links altijd wel van het actievoeren was en is.
Een student die 20000km in het jaar rijdt moet gewoon zijn OV-kaart gebruiken...quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:06 schreef Tomboo het volgende:
Simpel voorbeeld voor een student: kleine auto, 192 euro wegenbelasting per jaar, geen BPM want het is een 2e hands. Nieuwe bedrag met kilometerheffing 20000km * 0,03 cent = 600 euro, hoe is het dan goedkoper?
Klopt theoretisch, maar er gaan straks niet minder mensen de weg op.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:00 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Minder mensen op de weg = minder kans op ongelukken.
En het is maar de vraag of de mensen die straks de weg eventueel niet op gaan, de mensen zijn die geen ongelukken veroorzaken.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:09 schreef error_404 het volgende:
[..]
Klopt theoretisch, maar er gaan straks niet minder mensen de weg op.
Dat heb je nu al helemaal becijferd?quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:09 schreef error_404 het volgende:
Klopt theoretisch, maar er gaan straks niet minder mensen de weg op.
Meer geld -> meer wegen, beter onderhoud, betere calamiteiten diensten, betere informatie voorziening.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:59 schreef Tijn het volgende:
Wat ik nou niet begrijp he... bekijk nou bijvoorbeeld eens de fileberichten van de afgelopen dagen:
[..]
[..]
[..]
[..]
Hoe gaan die kastjes dit soort files voorkomen? Zijn er dan opeens geen ongelukken of wegwerkzaamheden meer ofzo?
Daar zit al een tax op en betaal je dus voor gebruik, net als met die kilometerheffing gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:11 schreef ASroma het volgende:
waarom zouden ze bijvoorbeeld niet een tax op alcohol kunnen doen? wat per definitie niet een aanslag is op de economie of de portomonnee van mensen. Aangezien alcohol geen 1e levensbehoefte is en mobiliteit in deze maatschappij wel.
ik heb het over een extra extra extra extra extra tax zoals dat nu dus gebeurd met het autorijden. Zie scandinavîë. De verkeerde dingen worden weer getaxeerd.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Daar zit al een tax op en betaal je dus voor gebruik, net als met die kilometerheffing gaat gebeuren.
Meer geld? Het was toch juist goedkoper?quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:12 schreef zovty het volgende:
[..]
Meer geld -> meer wegen, beter onderhoud, betere calamiteiten diensten, betere informatie voorziening.
Ja, maar de grap is dat wanneer er straks steeds meer elektrische auto's rijden (of zuiniger auto's for that matter), de overheid minder belastinggeld krijgt via minder geconsumeerde benzine.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:14 schreef Magere_Gein het volgende:
Ben je 6 maanden naar het buitenland moet je gvd wegenbelasting betalenVia de benzineprijs is nog altijd de minst corrupte manier om mensen te naaien.... maar ja i ksnap ook niet het ov is ook op zo'n hoog niveau in Nederland *kuch**kuch*
Meh, ik rij in een 18 jaar oude auto én ben ANWB-lid, maar mooi niet dat ik iets kan berekenen.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:25 schreef Masegate het volgende:
Volgens de ANWB KilometerprijsCheck ben ik straks goedkoper uit met mijn grote middenklasser op diesel.
Zie: http://www.anwb.nl/kilometerprijscheck/home
waarom wil je het niet snappen? Die ANWB test berekent alleen op kilometerprijs, de rest laten ze voor het "gemak" gewoon weg.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:25 schreef Masegate het volgende:
Volgens de ANWB KilometerprijsCheck ben ik straks goedkoper uit met mijn grote middenklasser op diesel.
Zie: http://www.anwb.nl/kilometerprijscheck/home
En vergeet de kosten voor het kastje zelf niet. De 4 miljard die het kost om het hele systeem te bouwen, zal toch ook op de een of andere manier moeten terugverdiend, niet waar?quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:29 schreef ASroma het volgende:
[..]
de spitsheffing is, de provinciebelasting, de co2 tax
hmmm jah, simpelweg omdat het voor de gross van de harde werkers straks duurder wordt, zelfs degene zonder autoquote:Op dinsdag 1 december 2009 14:34 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Okay, vraagje voor de tegenstanders:
Vinden jullie het huidige systeem dan wel rechtvaardig, waarin het bezit van een auto en het gebruik minder wordt belast?
Ik vind het prima als ze een nieuw systeem willen invoeren. Met betalen per kilometer heb ik an sich geen problemen. Waar ik wèl problemen mee heb, is een verplicht kastje in m'n auto die continu GPS-coördinaten samen met een timestamp en m'n kenteken naar de overheid stuurt.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:34 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Okay, vraagje voor de tegenstanders:
Vinden jullie het huidige systeem dan wel rechtvaardig, waarin het bezit van een auto en het gebruik minder wordt belast?
Ook een slecht argument hoor.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:36 schreef ASroma het volgende:
[..]
hmmm jah, simpelweg omdat het voor de gross van de harde werkers straks duurder wordt, zelfs degene zonder auto
Ik wil niet weten wat voor ongure plekjes jij allemaal bezoekt met je auto.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het prima als ze een nieuw systeem willen invoeren. Met betalen per kilometer heb ik an sich geen problemen. Waar ik wèl problemen mee heb, is een verplicht kastje in m'n auto die continu GPS-coördinaten samen met een timestamp en m'n kenteken naar de overheid stuurt.
dat ontken ik ook helemaal niet, ik ben een voorstander van posivitisme. Maar kritisch zijn is belangrijk in een maatschappij, zeker als het om dit soort wanpraktijken gaat.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:41 schreef Masegate het volgende:
[..]
Ook een slecht argument hoor.
Je zegt wel dat ik het bijvoorbeeld niet wil snappen. Maar jij bent ook wel een typisch gevalletje van doemdenken. Laat ze het maar lekker invoeren. Ik wil wel eens zien hoe het allemaal gaat uitpakken.
We moeten als Nederlanders ook niet zoveel klagen. We verdienen allemaal best goede salarissen. Het leven is voor ons wel wat duurder, maar daarvoor in de plaats hebben wij een zeer goede kwaliteit van leven. Kijk eens naar Engeland, daar zou ik echt never nooit nie willen wonen hoor.
Wees nou maar eens blij met de dingen die je hebt.
De meeste van die "harde werkers" rijden in een dikke leasebak, dus via bijtelling en zulks gaan die er misschien ook nog wel op vooruit en anders betalen de werkgevers het wel óf gaan ze in een wat kleinere auto rijden.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:36 schreef ASroma het volgende:
hmmm jah, simpelweg omdat het voor de gross van de harde werkers straks duurder wordt, zelfs degene zonder auto
absoluut. Stel dat ik een BMW 5 serie heb en mijn buurman ook, maar hij rijdt veel meer, betaald hij al veel meer dmv benzine, welke voor tig procent uit accijns bestaat... Dat jij evenveel wegenbelasting betaald, maar veel minder rijdt maakt niet uit. Jij mag immers ook altijd gebruik maken van diezelfde weg. Doe je dat niet tot heel weinig, moet je heroverwegen of je wel een auto nodig hebt.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:34 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Okay, vraagje voor de tegenstanders:
Vinden jullie het huidige systeem dan wel rechtvaardig, waarin het bezit van een auto en het gebruik minder wordt belast?
Daar zitten misschien nog wat haken en ogen inderdaad, aan de andere kant is dat wel een redelijk vooruitstrevende systeem wat je in zou kunnen voeren. Tenzij de Amerikanen opeens beslissen dat GPS toch niet meer voor iedereen zo nauwkeurig hoeft, dan kan het hele systeem op de schop.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:39 schreef Tijn het volgende:
Ik vind het prima als ze een nieuw systeem willen invoeren. Met betalen per kilometer heb ik an sich geen problemen. Waar ik wèl problemen mee heb, is een verplicht kastje in m'n auto die continu GPS-coördinaten samen met een timestamp en m'n kenteken naar de overheid stuurt.
Ik maak inderdaad gebruik van dezelfde weg, maar wel veel minder. Onterecht in mijn ogen dus, dat ik hetzelfde aan wegenbelasting moet betalen. Per kilometer betaal ik dan dus veel meer.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:42 schreef Multivitamine het volgende:
absoluut. Stel dat ik een BMW 5 serie heb en mijn buurman ook, maar hij rijdt veel meer, betaald hij al veel meer dmv benzine, welke voor tig procent uit accijns bestaat... Dat jij evenveel wegenbelasting betaald, maar veel minder rijdt maakt niet uit. Jij mag immers ook altijd gebruik maken van diezelfde weg. Doe je dat niet tot heel weinig, moet je heroverwegen of je wel een auto nodig hebt.
Ja, net als de stemcomputers en de OV-chipkaart zeker, dat was ook al zo'n succes.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:44 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
aan de andere kant is dat wel een redelijk vooruitstrevende systeem wat je in zou kunnen voeren.
Ben ik het helemaal niet mee eens.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:42 schreef Multivitamine het volgende:
[..]
absoluut. Stel dat ik een BMW 5 serie heb en mijn buurman ook, maar hij rijdt veel meer, betaald hij al veel meer dmv benzine, welke voor tig procent uit accijns bestaat... Dat jij evenveel wegenbelasting betaald, maar veel minder rijdt maakt niet uit. Jij mag immers ook altijd gebruik maken van diezelfde weg. Doe je dat niet tot heel weinig, moet je heroverwegen of je wel een auto nodig hebt.
EN DAT zou het moment zijn om in opstand te komen. DAN en niet eerder.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:47 schreef Maanvis het volgende:
\En dat hele systeem met een GPS kastje is een inbreuk op je privacy, maar dat vind ik nog niet eens zo erg, het kastje kan echter ook nog voor andere dingen gebruikt worden. Opeens komt er een helder licht op het idee om een automatische traject-snelheidscontrole uit te voeren via die kastjes, dan zijn de kosten voor mij persoonlijk niet te overzien.
een klein autootje kost niet zoveel, ik snap dit punt niet. Dit gaat niet over de portomonnee van een vrouwtje in de 50-60 waarvoor de auto duidelijk een luxe artikel is. Dit gaat over de hele economie waarin deze prijzen voor iedereen zullen worden doorberekend..... Het is een groter probleem dan dat mevrouwtje.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:49 schreef Masegate het volgende:
[..]
Ben ik het helemaal niet mee eens.
Neem een vrouw van tussen de 50 en 60 die een klein autootje heeft om haar boodschappen mee te doen en af en toe haar (klein)kinderen te bezoeken. Ze heeft die auto gewoon nodig om fatsoenlijk te kunnen leven. Ze gebruikt amper weg. Want de winkels zijn op 5 minuten rijden en de (klein)kinderen op ongeveer 10 minuten rijden. De snelweg raakt ze nauwelijks aan.
Waarom moet deze vrouw in verhouding zo veel betalen!?!?!?!
Nou ja, het systeem is natuurlijk nog niet ingevoerd (ik heb zo het idee dat het gaat sneuvelen bij de volgende kabinetsformatie), maar ICT-projecten van de overheid in het verleden stemmen niet echt positief inderdaad.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:48 schreef Tijn het volgende:
Ja, net als de stemcomputers en de OV-chipkaart zeker, dat was ook al zo'n succes.
Je moet zaken die ècht belangrijk zijn niet met ICT oplossen. En wat je al helemaal niet moet doen is een database aanleggen met persoonsgegevens, locaties en tijden van iedereen die een auto heeft. Je zou denken dat dat voor zich spreekt, maar blijkbaar vinden de meeste Nederlanders het wel prima.
Het probleem met zo'n houding is dat ze steeds dingen invoeren die net niet erg genoeg zijn om in opstand te komen. Maar na een tijdje is er toch een monster gecreëerd.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:51 schreef Masegate het volgende:
[..]
EN DAT zou het moment zijn om in opstand te komen. DAN en niet eerder.
Wat dacht je van tolpoortjes.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:52 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik zou echter niet zo snel kunnen verzinnen hoe het dan wél zou kunnen
Ach, van een beetje boel teveel overheidscontrole is nog nooit iemand slechter geworden.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:52 schreef Tijn het volgende:
Het probleem met zo'n houding is dat ze steeds dingen invoeren die net niet erg genoeg zijn om in opstand te komen. Maar na een tijdje is er toch een monster gecreëerd.
Dan weet de overheid toch net zo goed wanneer je waar was?quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:54 schreef Tijn het volgende:
Wat dacht je van tolpoortjes.
Het is net zo'n groot probleem voor dat mevrouwtje als voor de BMW 5 rijder die al dan niet veel kilometers maakt. Het gaat inderdaad om iedereen. En dus niet alleen om de groep waar heel toevallig jij bij hoort. En dat wilde ik er mee aantonen.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:52 schreef ASroma het volgende:
[..]
een klein autootje kost niet zoveel, ik snap dit punt niet. Dit gaat niet over de portomonnee van een vrouwtje in de 50-60 waarvoor de auto duidelijk een luxe artikel is. Dit gaat over de hele economie waarin deze prijzen voor iedereen zullen worden doorberekend..... Het is een groter probleem dan dat mevrouwtje.
Nee, dat is gewoon iets wat men dan ook over zich heen laat komen. Immers is het gewoon tegen de wet om te hard te rijden.. alleen je wordt tevaak bekeurd.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:51 schreef Masegate het volgende:
[..]
EN DAT zou het moment zijn om in opstand te komen. DAN en niet eerder.
Alleen als ze je kenteken vastleggen en onthouden. Maar dat hoeft toch niet per se?quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:55 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dan weet de overheid toch net zo goed wanneer je waar was?
Misschien moeten mensen dan maar eens wat meer tijd steken in uitzoeken op wie ze moeten stemmen. Want dan gaat er blijkbaar daar al iets mis.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het probleem met zo'n houding is dat ze steeds dingen invoeren die net niet erg genoeg zijn om in opstand te komen. Maar na een tijdje is er toch een monster gecreëerd.
wat ik wil zeggen is dat het bij mevrouw tientjes werk is. Terwijl het voor vele middenstanders, zelfstandigen, mensen zonder leasecontract etc. etc. het om honderden euros kan gaan. Voor de grote bedrijven duizenden euros. Oftewel, alles wordt duurder ook voor degene die geen auto heeft.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:57 schreef Masegate het volgende:
[..]
Het is net zo'n groot probleem voor dat mevrouwtje als voor de BMW 5 rijder die al dan niet veel kilometers maakt. Het gaat inderdaad om iedereen. En dus niet alleen om de groep waar heel toevallig jij bij hoort. En dat wilde ik er mee aantonen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |