http://www.kilometerheffi(...)ilometerheffing.htmlquote:Best uitzonderlijk; meer dan de helft van de Nederlanders is het eens met de invoering van de kilometerheffing. Een peiling van Maurice de Hond onder tenminste 2500 mensen wijst dit uit. Uit het onderzoek blijkt dat 55 procent voor de belasting op kilometerrijden is. Het betreft vooral kiezers van de PvdA, het CDA en de ChristenUnie. Er is het minst enthousiasme bij de kiezers van de PVV en de VVD. De VVD, SP en PVV willen niet dat de kilometerheffing er komt.
En nog steeds wordt gesteld dat de kilometerheffing zelfs bij 50.000 km rijden per jaar niet duurder is dan nu het geval is. Terwijl het basistarief ca. 3 tot 6 eurocent per kilometer is, en het spitstarief kan oplopen naar 11 eurocent per kilometer. Stel dat je woont in de regio Den Haag en werkt in Amsterdam en daar drie dagen per week op kantoor bent, dan ben je euro 1.800 per jaar kwijt. De som bestaat uit 15 eurocent per gereden kilometer maal 50 km reisafstand maal 240 ritten per jaar. Aan wegenbelasting plus een stukje BPM ben je dan ongeveer hetzelfde kwijt?
Jij hebt zeker wat te verbergen!!quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:17 schreef ASroma het volgende:
rechten van de privacy worden geschonden....![]()
![]()
Je heb gewoon geen auto?quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:19 schreef zovty het volgende:
Ik heb voorgstemd. Want goedkoper.
Tevens heb ik niks te verbergen en hou ik me netjes aan de regels.
Ik ben een KLB-er.
quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:18 schreef error_404 het volgende:
Maurice de Hondwie geloofd die man nog, met zijn goed, goedkope energieleverancier.
Rekeningrijden? Ik zeg doen!
[ afbeelding ]
misschien krijgt hij wel een functie binnen de CDA als hij het onderzoek een beetje positief liet uitpakken.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:20 schreef Marijkezwolle het volgende:
Maar hoeveel mensen heeft Maurice ondervraagd? En welke mensen heeft ie ondervraagd (mensen die enkel korte stukjes rijden of die dagelijks in de file staan). Dat maakt heel veel uit voor de uitslag. Volgens mij valt er dus weinig zinnigs aan te concluderen zonder dat je die gegevens weet
Inderdaad, een figuur die een betrouwbaar imago wil hebben om vervolgens zijn ziel en imago aan een reclamebureau te verkopen. Nee, dan ben je slim bezigquote:Op dinsdag 1 december 2009 13:18 schreef error_404 het volgende:
Maurice de Hondwie geloofd die man nog, met zijn goed, goedkope energieleverancier.
Rekeningrijden? Ik zeg doen!
[ afbeelding ]
zelfs voor mensen zonder auto wordt het duurderquote:Op dinsdag 1 december 2009 13:22 schreef DuTank het volgende:
Heb jij enig idee hoeveel linkse fags er zijn en mensen voor wie het goedkoper is?
zijn panel bestaat uit mensen die zich ooit hebben opgegeven om aan peilingen mee te doen.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:20 schreef Marijkezwolle het volgende:
Maar hoeveel mensen heeft Maurice ondervraagd?
Heb je de OP wel gelezen?quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:20 schreef Marijkezwolle het volgende:
Maar hoeveel mensen heeft Maurice ondervraagd? En welke mensen heeft ie ondervraagd (mensen die enkel korte stukjes rijden of die dagelijks in de file staan). Dat maakt heel veel uit voor de uitslag. Volgens mij valt er dus weinig zinnigs aan te concluderen zonder dat je die gegevens weet
Sorry, overheen gelezenquote:Op dinsdag 1 december 2009 13:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Heb je de OP wel gelezen?
Er staat duidelijk dat Maurice de Hond 2500 mensen heeft ondervraagd, van een onderzoek als hem mag je (hopelijk) verwachten dat hij representatieve steekproeven uitvoert.
Het stukje in de OP gaat ook lekker uit van een worst-case geval. Welk weldenkend persoon woont in Den Haag en werkt 3 dagen in de week in Schiphol? Dan hadden ze net zo goed oma Tjibbesma kunnen noemen uit Appelscha, die 5000 km per jaar rijdt in haar zalmroze Alto. Ik wil wedden dat die veel goedkoper uit is.
jan modaal wordt genaaid hoor. Maar juist jan modaal als in de CDA stemmer is voorquote:Op dinsdag 1 december 2009 13:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Heb je de OP wel gelezen?
Er staat duidelijk dat Maurice de Hond 2500 mensen heeft ondervraagd, van een onderzoek als hem mag je (hopelijk) verwachten dat hij representatieve steekproeven uitvoert.
Het stukje in de OP gaat ook lekker uit van een worst-case geval. Welk weldenkend persoon woont in Den Haag en werkt 3 dagen in de week in Schiphol? Dan hadden ze net zo goed oma Tjibbesma kunnen noemen uit Appelscha, die 5000 km per jaar rijdt in haar zalmroze Alto. Ik wil wedden dat die veel goedkoper uit is.
quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:23 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Inderdaad, een figuur die een betrouwbaar imago wil hebben om vervolgens zijn ziel en imago aan een reclamebureau te verkopen. Nee, dan ben je slim bezig
Verder ben ik an sich niet tegen rekeningrijden, alleen ik ben tegen de methode hoe het ingevoerd wordt. Ik vraag me dan ook af hoe het onderzoek gehouden wordt.
Enneuh, dat argument van niks te verbergen is inmiddels ook wel achterhaald neem ik aan?
vanaf 15000km ben je al duurder uit... oftewel het gross van de mensen die een auto bezitten. En zoals eerder gezegd worden de mensen zonder auto ook genaaid.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:26 schreef Masegate het volgende:
Zou het niet gewoon komen omdat er meer mensen zijn die niet zo veel rijden, dan dat er mensen zijn die wel veel rijden?
Ja, daar heb ik wel iets over gehoord laatstquote:Op dinsdag 1 december 2009 13:24 schreef ASroma het volgende:
[..]
zelfs voor mensen zonder auto wordt het duurder
Mja, zoals gezegd ga ik ervan uit dat Maurice de Hond zelf dondersgoed weet hoe je een representatieve steekproef opzet. Misschien ben ik daar te naïef in, maar ik vind het te kort door de bocht om dan maar meteen te vinden dat-ie maar wat gokt.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:26 schreef Marijkezwolle het volgende:
Sorry, overheen gelezenMaar 2500 mensen vind ik niet representatief om door te trekken naar de hele bevolking... Ik vind het dan ook een erg groot gok gehalte hebben...
Vind ik ook, maar ik was altijd voor een tolpoortjes systeem... Laat Belgen, Duitsers en Polen etc ook maar naar rato betalen. Ik kan me amper voorstellen dat een tolpoortjes systeem zoals in veel staten in de US, met de huidige infrastructuur van portalen over de snelweg, duurder is dan het huidige plan. Het is in ieder geval eerlijker en het kastje dat je dan in de auto hebt logt in ieder geval geen GPS gegevens.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:27 schreef Drassss het volgende:
[..]
Eens, ik ben ook niet tegen het rekeningrijden alleen zie ik wat haken en ogen. Laat de mensen maar meer lappen die meer op de weg zitten dan iemand die elke maandagochtend even de boodschappen gaat doen.
Nou ik ga daar inderdaad niet zo klakkeloos vanuit. Statistiek kun je erg fijn mee goochelen, ik neem geen dingen meer zomaar aanquote:Op dinsdag 1 december 2009 13:30 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mja, zoals gezegd ga ik ervan uit dat Maurice de Hond zelf dondersgoed weet hoe je een representatieve steekproef opzet. Misschien ben ik daar te naïef in, maar ik vind het te kort door de bocht om dan maar meteen te vinden dat-ie maar wat gokt.
Mêh, en dan iedere ochtend en de middag in de file voor de tolpoortjes, zeker?quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:30 schreef Barcaconia het volgende:
Vind ik ook, maar ik was altijd voor een tolpoortjes systeem... Laat Belgen, Duitsers en Polen etc ook maar naar rato betalen. Ik kan me amper voorstellen dat een tolpoortjes systeem zoals in veel staten in de US, met de huidige infrastructuur van portalen over de snelweg, duurder is dan het huidige plan. Het is in ieder geval eerlijker en het kastje dat je dan in de auto hebt logt in ieder geval geen GPS gegevens.
Ik denk echt niet dat dit het gross is van alle mensen die een auto bezitten hoor. Dit zijn alleen zakenmensen. Zakenmensen zijn ook de grootste groep weggebruikers. Eerlijk toch? Alleen die vermindering/afschaffing BPM lijkt me nog een struikelblok.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:29 schreef ASroma het volgende:
[..]
vanaf 15000km ben je al duurder uit... oftewel het gross van de mensen die een auto bezitten. En zoals eerder gezegd worden de mensen zonder auto ook genaaid.
zul je zien dat een of andere mbo ict student dat gps systeem kraaktquote:Op dinsdag 1 december 2009 13:30 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Vind ik ook, maar ik was altijd voor een tolpoortjes systeem... Laat Belgen, Duitsers en Polen etc ook maar naar rato betalen. Ik kan me amper voorstellen dat een tolpoortjes systeem zoals in veel staten in de US, met de huidige infrastructuur van portalen over de snelweg, duurder is dan het huidige plan. Het is in ieder geval eerlijker en het kastje dat je dan in de auto hebt logt in ieder geval geen GPS gegevens.
Er wordt gewoon gerekdn met hoeveel je op de weg zit, netzoals gas water en licht, daar betaal je ook niet voor de grote of ouderdom van je huis, maar van wat je gebruikt, benzine net zo, dus waarom niet het gebruik naar ratio verrekenen?quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:27 schreef ASroma het volgende:
[..]
jan modaal wordt genaaid hoor. Maar juist jan modaal als in de CDA stemmer is voor![]()
De BPM wordt afgeschaft oftewel Roderick kan zijn nieuwe jaguar voor 50k minder halen, oftewel Jan Modaal mag deze 50k ergens gaan ophoesten.
Ja, ram gewoon wat tolpoorten in de weg en laat ze maar ieder 30 euro lappen om binnen te komen. Dat doen ze in andere Europese landen ook dus waarom niet in Nederland? ( ja zal wel EU gezeik komen... ) Dat systeem in VS inderdaad super. Natuurlijk is het daar wat rustiger op de weg waar vaak die tolpoorten staan wat dus minder files veroorzaakt... ach laat ze bij de grens maar lekker wachtenquote:Op dinsdag 1 december 2009 13:30 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Vind ik ook, maar ik was altijd voor een tolpoortjes systeem... Laat Belgen, Duitsers en Polen etc ook maar naar rato betalen. Ik kan me amper voorstellen dat een tolpoortjes systeem zoals in veel staten in de US, met de huidige infrastructuur van portalen over de snelweg, duurder is dan het huidige plan. Het is in ieder geval eerlijker en het kastje dat je dan in de auto hebt logt in ieder geval geen GPS gegevens.
Iemand die in Den Haag woont, een nieuwe baan aannam bij Schiphol, en misschien over 30 jaar in aanmerking komt voor een betaalbare baan in de buurt ?quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Welk weldenkend persoon woont in Den Haag en werkt 3 dagen in de week in Schiphol?
Ga je maar met de busquote:Op dinsdag 1 december 2009 13:33 schreef ASroma het volgende:
[..]
zul je zien dat een of andere mbo ict student dat gps systeem kraaktOndanks dat wij weer voor de kosten opdraaien (5miljard sowieso, gaat uitlopen reken er maar op wordt 9 miljard) hoop ik dat deze shizzle zoooo hard gaat falen.
en vreemdgaan zit er ook niet meer inLeg maar eens uit aan je vrouw hoe het komt dat er 200km meer op de rekening staat dan je maandelijkse thuis-werk ritje
Nee, ik zei een systeem zoals de US. Gewoon een registratiecamera aan het portaal over de weg. Portalen staan inmiddels toch haast overal. Dan hoef je niet meer af te remmen want daar kun je gewoon met 200kmpu onderdoor rijden als je wilt.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:33 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mêh, en dan iedere ochtend en de middag in de file voor de tolpoortjes, zeker?
Zelfs met zo'n telecard-ding in je auto (zoals in Frankrijk), moet je afremmen en/of wachten op mensen die wel contant willen betalen. Volgens mij zijn de snelwegen in Nederland, door de vele afslagen, helemaal niet geschikt voor.
quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:33 schreef Masegate het volgende:
[..]
Ik denk echt niet dat dit het gross is van alle mensen die een auto bezitten hoor. Dit zijn alleen zakenmensen. Zakenmensen zijn ook de grootste groep weggebruikers. Eerlijk toch? Alleen die vermindering/afschaffing BPM lijkt me nog een struikelblok.
Eigenlijk vind ik het wel een goed idee!Ik rijd denk ik zo'n 15000 km in het jaar.
Nee dus, Polen heeft geen koppeling van kentekengegevens met bestuurders (dacht ik), nu al ontspringen veel Poolse hardrijders de dans omdat het CJIB niet weet waar de bon naartoe moet.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:36 schreef Barcaconia het volgende:
Nee, ik zei een systeem zoals de US. Gewoon een registratiecamera aan het portaal over de weg. Portalen staan inmiddels toch haast overal. Dan hoef je niet meer af te remmen want daar kun je gewoon met 200kmpu onderdoor rijden als je wilt.
Niet afremmen dus en iedereen die niet zo'n kastje heeft (buitenlanders bijvoorbeeld) kunnen een dag- week- of maandkaart bijvoorbeeld kopen bij het tankstation of parkeerplaats langs de weg. Daar kun je gewoon een automaat voor neerzetten zoals in Duitsland al overal staat. Hun kenteken wordt alsnog geregistreerd voor diegenen die geen kaart kopen en aangezien Europa tegenwoordig open is kunnen ze de boete naar huis sturen.
Dat is namelijk heel handig voor boetes. Met zo'n kastje in je auto kunnen ze precies zien waar en wanneer je hoeveel gemiddeld te hard hebt gereden en wordt automatisch de rekening toegestuurd.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:37 schreef jack4ya het volgende:
Wat ik me echt heeeeel hard af vraag: Gaat dit niet in tegen alle regels van privacy/privacybescherming?
We mogen vanaf 2012 geen cookies in een website plaatsen om de privacy van een gebruiker te respecteren, maar de overheid mag wel onze hele handel en wandel volgen?
Doorgaans zijn de onderzoeken uitgevoerd op een panel van 2500 mensen die zich ooit hebben opgegeven om mee te willen doen aan online enquetes.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Heb je de OP wel gelezen?
Er staat duidelijk dat Maurice de Hond 2500 mensen heeft ondervraagd, van een onderzoek als hem mag je (hopelijk) verwachten dat hij representatieve steekproeven uitvoert.
Tja... ik persoonlijk zie geen probleem wat betreft privacy. Wat komen ze nou van mij te weten, waarvan ik niet wil dat ze het komen te weten?quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:37 schreef ASroma het volgende:
[..]
![]()
privacy is je niks meer waard? En wat te denken van de "inflatie" op die kilometerheffing. In 2013 is het 3 cent in 2018 is het standaard al 6 cent. oftewel een verdubbeling in 5 jaar. De gemiddelde inflatie is 3-4 procent per jaar. Dus ipv zeg 20 procent in 5 jaar in het negatiefste geval. Oftewel je wordt voor 80 procent alweer genaaid.
![]()
![]()
nederlanders, nederlanders en hun idealen
Dat is geen argument om iedereen te monitoren zoals in de hoogtijdagen van de stasiquote:
en dat gaat dan steekproefgewijs dus de pakkans wordt gewoon even 5x zo groot weet je welquote:Op dinsdag 1 december 2009 13:40 schreef error_404 het volgende:
[..]
Dat is namelijk heel handig voor boetes. Met zo'n kastje in je auto kunnen ze precies zien waar en wanneer je hoeveel gemiddeld te hard hebt gereden en wordt automatisch de rekening toegestuurd.
quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:41 schreef zovty het volgende:
[..]
Doorgaans zijn de onderzoeken uitgevoerd op een panel van 2500 mensen die zich ooit hebben opgegeven om mee te willen doen aan online enquetes.
Aan deze mensen is dus een steekje los.
Ja, heel slim.quote:
Laat maar instorten!quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:50 schreef ASroma het volgende:
de automarkt stort hartstikke in man door dit. Wie gaat er nu nog een nieuwe auto kopen voordat de BPM er af is?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |