abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75179594
Uit onderzoek van Mauric de Hond ( ! ) blijkt dat 55 procent voor het rekeningrijden is!
quote:
Best uitzonderlijk; meer dan de helft van de Nederlanders is het eens met de invoering van de kilometerheffing. Een peiling van Maurice de Hond onder tenminste 2500 mensen wijst dit uit. Uit het onderzoek blijkt dat 55 procent voor de belasting op kilometerrijden is. Het betreft vooral kiezers van de PvdA, het CDA en de ChristenUnie. Er is het minst enthousiasme bij de kiezers van de PVV en de VVD. De VVD, SP en PVV willen niet dat de kilometerheffing er komt.

En nog steeds wordt gesteld dat de kilometerheffing zelfs bij 50.000 km rijden per jaar niet duurder is dan nu het geval is. Terwijl het basistarief ca. 3 tot 6 eurocent per kilometer is, en het spitstarief kan oplopen naar 11 eurocent per kilometer. Stel dat je woont in de regio Den Haag en werkt in Amsterdam en daar drie dagen per week op kantoor bent, dan ben je euro 1.800 per jaar kwijt. De som bestaat uit 15 eurocent per gereden kilometer maal 50 km reisafstand maal 240 ritten per jaar. Aan wegenbelasting plus een stukje BPM ben je dan ongeveer hetzelfde kwijt?
http://www.kilometerheffi(...)ilometerheffing.html

Waarom mag deze propogandadanda nog steeds worden verspreidt?? ! Ik kan me no way voorstellen dat mensen voor de kilometerheffing zijn. Je wordt dubbel genaaid. Weg: BPM, wegenbelasting. Bij: Kilometerheffing, CO2 tax aanschaf auto, Provinciebelasting, spitsheffing, boetes via gps, rechten van de privacy worden geschonden....

Grote Klacht: Idioten die het in hun hoofd halen voor de kilometerheffing te zijn
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:18:47 #2
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_75179629
Maurice de Hond wie geloofd die man nog, met zijn goed, goedkope energieleverancier.

Rekeningrijden? Ik zeg doen!

Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:19:43 #3
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_75179653
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:17 schreef ASroma het volgende:
rechten van de privacy worden geschonden....
Jij hebt zeker wat te verbergen!!
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_75179660
Ik heb voorgstemd. Want goedkoper.
Tevens heb ik niks te verbergen en hou ik me netjes aan de regels.
Ik ben een KLB-er.
pi_75179664
Maar hoeveel mensen heeft Maurice ondervraagd? En welke mensen heeft ie ondervraagd (mensen die enkel korte stukjes rijden of die dagelijks in de file staan). Dat maakt heel veel uit voor de uitslag. Volgens mij valt er dus weinig zinnigs aan te concluderen zonder dat je die gegevens weet
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:20:21 #6
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_75179673
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:19 schreef zovty het volgende:
Ik heb voorgstemd. Want goedkoper.
Tevens heb ik niks te verbergen en hou ik me netjes aan de regels.
Ik ben een KLB-er.
Je heb gewoon geen auto?
pi_75179696
Hoeveel rechten heeft privacy dan?
Derevaun Seraun.
pi_75179746
Heb jij enig idee hoeveel linkse fags er zijn en mensen voor wie het goedkoper is?
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_75179763
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:18 schreef error_404 het volgende:
Maurice de Hond wie geloofd die man nog, met zijn goed, goedkope energieleverancier.

[ afbeelding ]
pi_75179771
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:20 schreef Marijkezwolle het volgende:
Maar hoeveel mensen heeft Maurice ondervraagd? En welke mensen heeft ie ondervraagd (mensen die enkel korte stukjes rijden of die dagelijks in de file staan). Dat maakt heel veel uit voor de uitslag. Volgens mij valt er dus weinig zinnigs aan te concluderen zonder dat je die gegevens weet
misschien krijgt hij wel een functie binnen de CDA als hij het onderzoek een beetje positief liet uitpakken.
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:23:47 #11
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_75179785
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:18 schreef error_404 het volgende:

[ afbeelding ]
Inderdaad, een figuur die een betrouwbaar imago wil hebben om vervolgens zijn ziel en imago aan een reclamebureau te verkopen. Nee, dan ben je slim bezig

Verder ben ik an sich niet tegen rekeningrijden, alleen ik ben tegen de methode hoe het ingevoerd wordt. Ik vraag me dan ook af hoe het onderzoek gehouden wordt.

Enneuh, dat argument van niks te verbergen is inmiddels ook wel achterhaald neem ik aan?
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_75179793
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:22 schreef DuTank het volgende:
Heb jij enig idee hoeveel linkse fags er zijn en mensen voor wie het goedkoper is?
zelfs voor mensen zonder auto wordt het duurder
pi_75179819
quote:
Maar hoeveel mensen heeft Maurice ondervraagd?
zijn panel bestaat uit mensen die zich ooit hebben opgegeven om aan peilingen mee te doen.

het is dus niet zo dat wij willekeurig 1000 mensen uit het telefoonboek gaat bellen ofzo
pi_75179830
quote:
Heb je de OP wel gelezen?
Er staat duidelijk dat Maurice de Hond 2500 mensen heeft ondervraagd, van een onderzoek als hem mag je (hopelijk) verwachten dat hij representatieve steekproeven uitvoert.

Het stukje in de OP gaat ook lekker uit van een worst-case geval. Welk weldenkend persoon woont in Den Haag en werkt 3 dagen in de week in Schiphol? Dan hadden ze net zo goed oma Tjibbesma kunnen noemen uit Appelscha, die 5000 km per jaar rijdt in haar zalmroze Alto. Ik wil wedden dat die veel goedkoper uit is.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:26:10 #15
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_75179874
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Er staat duidelijk dat Maurice de Hond 2500 mensen heeft ondervraagd, van een onderzoek als hem mag je (hopelijk) verwachten dat hij representatieve steekproeven uitvoert.

Het stukje in de OP gaat ook lekker uit van een worst-case geval. Welk weldenkend persoon woont in Den Haag en werkt 3 dagen in de week in Schiphol? Dan hadden ze net zo goed oma Tjibbesma kunnen noemen uit Appelscha, die 5000 km per jaar rijdt in haar zalmroze Alto. Ik wil wedden dat die veel goedkoper uit is.
Sorry, overheen gelezen Maar 2500 mensen vind ik niet representatief om door te trekken naar de hele bevolking... Ik vind het dan ook een erg groot gok gehalte hebben...
pi_75179888
Zou het niet gewoon komen omdat er meer mensen zijn die niet zo veel rijden, dan dat er mensen zijn die wel veel rijden?
pi_75179902
quote:

[..]

jan modaal wordt genaaid hoor. Maar juist jan modaal als in de CDA stemmer is voor

De BPM wordt afgeschaft oftewel Roderick kan zijn nieuwe jaguar voor 50k minder halen, oftewel Jan Modaal mag deze 50k ergens gaan ophoesten.

CDA stemmers die altijd alles maar aannemen om dat ministers vast wel weten wat ze doen
pi_75179924
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:23 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Inderdaad, een figuur die een betrouwbaar imago wil hebben om vervolgens zijn ziel en imago aan een reclamebureau te verkopen. Nee, dan ben je slim bezig

Verder ben ik an sich niet tegen rekeningrijden, alleen ik ben tegen de methode hoe het ingevoerd wordt. Ik vraag me dan ook af hoe het onderzoek gehouden wordt.

Enneuh, dat argument van niks te verbergen is inmiddels ook wel achterhaald neem ik aan?

Eens, ik ben ook niet tegen het rekeningrijden alleen zie ik wat haken en ogen. Laat de mensen maar meer lappen die meer op de weg zitten dan iemand die elke maandagochtend even de boodschappen gaat doen.
pi_75179968
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:26 schreef Masegate het volgende:
Zou het niet gewoon komen omdat er meer mensen zijn die niet zo veel rijden, dan dat er mensen zijn die wel veel rijden?
vanaf 15000km ben je al duurder uit... oftewel het gross van de mensen die een auto bezitten. En zoals eerder gezegd worden de mensen zonder auto ook genaaid.
pi_75179986
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:24 schreef ASroma het volgende:

[..]

zelfs voor mensen zonder auto wordt het duurder
Ja, daar heb ik wel iets over gehoord laatst
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_75180009
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:26 schreef Marijkezwolle het volgende:
Sorry, overheen gelezen Maar 2500 mensen vind ik niet representatief om door te trekken naar de hele bevolking... Ik vind het dan ook een erg groot gok gehalte hebben...
Mja, zoals gezegd ga ik ervan uit dat Maurice de Hond zelf dondersgoed weet hoe je een representatieve steekproef opzet. Misschien ben ik daar te naïef in, maar ik vind het te kort door de bocht om dan maar meteen te vinden dat-ie maar wat gokt.
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:30:47 #22
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_75180037
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:27 schreef Drassss het volgende:

[..]

Eens, ik ben ook niet tegen het rekeningrijden alleen zie ik wat haken en ogen. Laat de mensen maar meer lappen die meer op de weg zitten dan iemand die elke maandagochtend even de boodschappen gaat doen.
Vind ik ook, maar ik was altijd voor een tolpoortjes systeem... Laat Belgen, Duitsers en Polen etc ook maar naar rato betalen. Ik kan me amper voorstellen dat een tolpoortjes systeem zoals in veel staten in de US, met de huidige infrastructuur van portalen over de snelweg, duurder is dan het huidige plan. Het is in ieder geval eerlijker en het kastje dat je dan in de auto hebt logt in ieder geval geen GPS gegevens.
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:32:08 #23
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_75180079
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:30 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Mja, zoals gezegd ga ik ervan uit dat Maurice de Hond zelf dondersgoed weet hoe je een representatieve steekproef opzet. Misschien ben ik daar te naïef in, maar ik vind het te kort door de bocht om dan maar meteen te vinden dat-ie maar wat gokt.
Nou ik ga daar inderdaad niet zo klakkeloos vanuit. Statistiek kun je erg fijn mee goochelen, ik neem geen dingen meer zomaar aan Al helemaal niet met zo'n kleine steekproef. Ik kan mij niet voorstellen dat je daarmee valide uitspraken kunt doen.
pi_75180144
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:30 schreef Barcaconia het volgende:
Vind ik ook, maar ik was altijd voor een tolpoortjes systeem... Laat Belgen, Duitsers en Polen etc ook maar naar rato betalen. Ik kan me amper voorstellen dat een tolpoortjes systeem zoals in veel staten in de US, met de huidige infrastructuur van portalen over de snelweg, duurder is dan het huidige plan. Het is in ieder geval eerlijker en het kastje dat je dan in de auto hebt logt in ieder geval geen GPS gegevens.
Mêh, en dan iedere ochtend en de middag in de file voor de tolpoortjes, zeker?
Zelfs met zo'n telecard-ding in je auto (zoals in Frankrijk), moet je afremmen en/of wachten op mensen die wel contant willen betalen. Volgens mij zijn de snelwegen in Nederland, door de vele afslagen, helemaal niet geschikt voor.
pi_75180148
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:29 schreef ASroma het volgende:

[..]

vanaf 15000km ben je al duurder uit... oftewel het gross van de mensen die een auto bezitten. En zoals eerder gezegd worden de mensen zonder auto ook genaaid.
Ik denk echt niet dat dit het gross is van alle mensen die een auto bezitten hoor. Dit zijn alleen zakenmensen. Zakenmensen zijn ook de grootste groep weggebruikers. Eerlijk toch? Alleen die vermindering/afschaffing BPM lijkt me nog een struikelblok.

Eigenlijk vind ik het wel een goed idee! Ik rijd denk ik zo'n 15000 km in het jaar.
pi_75180159
quote:

[..]

zul je zien dat een of andere mbo ict student dat gps systeem kraakt Ondanks dat wij weer voor de kosten opdraaien (5miljard sowieso, gaat uitlopen reken er maar op wordt 9 miljard) hoop ik dat deze shizzle zoooo hard gaat falen.

en vreemdgaan zit er ook niet meer in Leg maar eens uit aan je vrouw hoe het komt dat er 200km meer op de rekening staat dan je maandelijkse thuis-werk ritje
pi_75180209
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:27 schreef ASroma het volgende:

[..]

jan modaal wordt genaaid hoor. Maar juist jan modaal als in de CDA stemmer is voor

De BPM wordt afgeschaft oftewel Roderick kan zijn nieuwe jaguar voor 50k minder halen, oftewel Jan Modaal mag deze 50k ergens gaan ophoesten.
Er wordt gewoon gerekdn met hoeveel je op de weg zit, netzoals gas water en licht, daar betaal je ook niet voor de grote of ouderdom van je huis, maar van wat je gebruikt, benzine net zo, dus waarom niet het gebruik naar ratio verrekenen?

En jan modaal wordt niet genaaid, want voor 55% van de mensen wordt rekeningrijden goedkoper dan de huidige situatie. Als je nagaat dat van de overgebleven 45% de meeste kilometers werkverkeer is, weet je al dat de gewone burger (aka jan modaal) hier dus meestal aan de goedkope kant zit...

Dit soort berichten hebben uitgebreid in alle kranten (behalve de telegraaf ) gestaan en op internet.
pi_75180215
quote:

[..]

Ja, ram gewoon wat tolpoorten in de weg en laat ze maar ieder 30 euro lappen om binnen te komen. Dat doen ze in andere Europese landen ook dus waarom niet in Nederland? ( ja zal wel EU gezeik komen... ) Dat systeem in VS inderdaad super. Natuurlijk is het daar wat rustiger op de weg waar vaak die tolpoorten staan wat dus minder files veroorzaakt... ach laat ze bij de grens maar lekker wachten
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:36:17 #29
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_75180248
quote:
Welk weldenkend persoon woont in Den Haag en werkt 3 dagen in de week in Schiphol?
Iemand die in Den Haag woont, een nieuwe baan aannam bij Schiphol, en misschien over 30 jaar in aanmerking komt voor een betaalbare baan in de buurt ?
Iemand die niet wil verhuizen, bijv. vanwege kinderen die op school zitten, of een partner die wel in de buurt van Den Haag woont, zodat de keuze alleen is wie van de twee er lange stukken gaat rijden ?
Iemand die bij een detachterings-bedrijf werkt en weet dat hij, waar hij ook gaat wonen, om de zoveel jaar weer een job bij een andere klant krijgt die weer aan de andere kant van het land woont ?

De niet- of weinig-rijders die voorstemden hebben nog steeds niet door dat het hun ook geld gaat kosten, omdat de provincies de wegvallende inkomsten uit de wegen-belasting moeten gaan (over-)compenseren, en die niet mogen doen op basis van auto-bezit/-gebruik (dat is vanaf de invoering van rekening-rijden voorbehouden aan de rijksoverheid).
Bovendien zijn de veelrijders over het algemeen zakelijke rijders, waarvoor het disfunctionele OV in NL geen alternatief is, en die de toegenomen kosten van het autorijden voor het ene deel van de belastingen aftrekken, en voor het andere deel in rekening brengen bij hun klanten, met als gevolg uiteindelijk prijzen in de winkels gaan stijgen als je specifiek de veelrijders gaat pakken.

Of denk je dat mensen voor wie OV een redeljik alternatief zou zijn nu echt nog in de files staan ? Ik denk dat bij invoering van rekeningrijden de overheid op alle manieren de ontwikkeling van een functionerend OV zal gaan frustreren om verlies van inkomsten te voorkomen. Heb jij de NL overheid wel eens het thuiswerken serieus zien aanmoedigen ?
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_75180258
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:33 schreef ASroma het volgende:

[..]

zul je zien dat een of andere mbo ict student dat gps systeem kraakt Ondanks dat wij weer voor de kosten opdraaien (5miljard sowieso, gaat uitlopen reken er maar op wordt 9 miljard) hoop ik dat deze shizzle zoooo hard gaat falen.

en vreemdgaan zit er ook niet meer in Leg maar eens uit aan je vrouw hoe het komt dat er 200km meer op de rekening staat dan je maandelijkse thuis-werk ritje
Ga je maar met de bus
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:36:49 #31
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_75180275
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:33 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Mêh, en dan iedere ochtend en de middag in de file voor de tolpoortjes, zeker?
Zelfs met zo'n telecard-ding in je auto (zoals in Frankrijk), moet je afremmen en/of wachten op mensen die wel contant willen betalen. Volgens mij zijn de snelwegen in Nederland, door de vele afslagen, helemaal niet geschikt voor.
Nee, ik zei een systeem zoals de US. Gewoon een registratiecamera aan het portaal over de weg. Portalen staan inmiddels toch haast overal. Dan hoef je niet meer af te remmen want daar kun je gewoon met 200kmpu onderdoor rijden als je wilt.

Niet afremmen dus en iedereen die niet zo'n kastje heeft (buitenlanders bijvoorbeeld) kunnen een dag- week- of maandkaart bijvoorbeeld kopen bij het tankstation of parkeerplaats langs de weg. Daar kun je gewoon een automaat voor neerzetten zoals in Duitsland al overal staat. Hun kenteken wordt alsnog geregistreerd voor diegenen die geen kaart kopen en aangezien Europa tegenwoordig open is kunnen ze de boete naar huis sturen.

Edit: Niet helemaal duidelijk in mijn bericht:

Zo'n kaart die je koopt leg je dus voor de raam en kan geregistreerd worden door het portaal. Dan krijg je een rekening thuis op het adres dat je ingevuld hebt bij aanschaf en betaal je dus gewoon naar rato. Die kaart werkt dan voor de termijn dat je hem gekocht hebt.
pi_75180286
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:33 schreef Masegate het volgende:

[..]

Ik denk echt niet dat dit het gross is van alle mensen die een auto bezitten hoor. Dit zijn alleen zakenmensen. Zakenmensen zijn ook de grootste groep weggebruikers. Eerlijk toch? Alleen die vermindering/afschaffing BPM lijkt me nog een struikelblok.

Eigenlijk vind ik het wel een goed idee! Ik rijd denk ik zo'n 15000 km in het jaar.
privacy is je niks meer waard? En wat te denken van de "inflatie" op die kilometerheffing. In 2013 is het 3 cent in 2018 is het standaard al 6 cent. oftewel een verdubbeling in 5 jaar. De gemiddelde inflatie is 3-4 procent per jaar. Dus ipv zeg 20 procent in 5 jaar in het negatiefste geval. Oftewel je wordt voor 80 procent alweer genaaid.

nederlanders, nederlanders en hun idealen
pi_75180310
Wat ik me echt heeeeel hard af vraag: Gaat dit niet in tegen alle regels van privacy/privacybescherming?

We mogen vanaf 2012 geen cookies in een website plaatsen om de privacy van een gebruiker te respecteren, maar de overheid mag wel onze hele handel en wandel volgen?
pi_75180343
Amsterdam wil trouwens 14 cent per km gaan heffen!!!

Mybad... oud nieuws
pi_75180380
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:36 schreef Barcaconia het volgende:
Nee, ik zei een systeem zoals de US. Gewoon een registratiecamera aan het portaal over de weg. Portalen staan inmiddels toch haast overal. Dan hoef je niet meer af te remmen want daar kun je gewoon met 200kmpu onderdoor rijden als je wilt.

Niet afremmen dus en iedereen die niet zo'n kastje heeft (buitenlanders bijvoorbeeld) kunnen een dag- week- of maandkaart bijvoorbeeld kopen bij het tankstation of parkeerplaats langs de weg. Daar kun je gewoon een automaat voor neerzetten zoals in Duitsland al overal staat. Hun kenteken wordt alsnog geregistreerd voor diegenen die geen kaart kopen en aangezien Europa tegenwoordig open is kunnen ze de boete naar huis sturen.
Nee dus, Polen heeft geen koppeling van kentekengegevens met bestuurders (dacht ik), nu al ontspringen veel Poolse hardrijders de dans omdat het CJIB niet weet waar de bon naartoe moet.
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:40:50 #36
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_75180435
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:37 schreef jack4ya het volgende:
Wat ik me echt heeeeel hard af vraag: Gaat dit niet in tegen alle regels van privacy/privacybescherming?

We mogen vanaf 2012 geen cookies in een website plaatsen om de privacy van een gebruiker te respecteren, maar de overheid mag wel onze hele handel en wandel volgen?
Dat is namelijk heel handig voor boetes. Met zo'n kastje in je auto kunnen ze precies zien waar en wanneer je hoeveel gemiddeld te hard hebt gereden en wordt automatisch de rekening toegestuurd.
pi_75180467
quote:

[..]

Doorgaans zijn de onderzoeken uitgevoerd op een panel van 2500 mensen die zich ooit hebben opgegeven om mee te willen doen aan online enquetes.
Aan deze mensen is dus een steekje los.
pi_75180485
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:37 schreef ASroma het volgende:

[..]

privacy is je niks meer waard? En wat te denken van de "inflatie" op die kilometerheffing. In 2013 is het 3 cent in 2018 is het standaard al 6 cent. oftewel een verdubbeling in 5 jaar. De gemiddelde inflatie is 3-4 procent per jaar. Dus ipv zeg 20 procent in 5 jaar in het negatiefste geval. Oftewel je wordt voor 80 procent alweer genaaid.

nederlanders, nederlanders en hun idealen
Tja... ik persoonlijk zie geen probleem wat betreft privacy. Wat komen ze nou van mij te weten, waarvan ik niet wil dat ze het komen te weten? Helemaal niks dus.
Dat moet ieder natuurlijk voor zich beslissen en jij hebt er duidelijk wel problemen mee. Alleen denk ik (nogmaals: denk ik) dat je niet bij de meerderheid hoort. Klinkt lullig natuurlijk, en ik vind het ook wel zuur voor je, maar zo werkt een democratie nou eenmaal.
pi_75180487
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:20 schreef error_404 het volgende:

[..]

Je heb gewoon geen auto?
Nee, eigenlijk niet.
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:43:09 #40
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_75180526
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:19 schreef mstx het volgende:

[..]

Jij hebt zeker wat te verbergen!!
Dat is geen argument om iedereen te monitoren zoals in de hoogtijdagen van de stasi
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_75180556
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:40 schreef error_404 het volgende:

[..]

Dat is namelijk heel handig voor boetes. Met zo'n kastje in je auto kunnen ze precies zien waar en wanneer je hoeveel gemiddeld te hard hebt gereden en wordt automatisch de rekening toegestuurd.
en dat gaat dan steekproefgewijs dus de pakkans wordt gewoon even 5x zo groot weet je wel

nederlanders ! In frankrijk hadden ze parijs allang verbouwd, in Italie hadden ze een fort moeten bouwen om de desbetreffende minister te beschermen.

nederland
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:44:30 #42
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_75180569
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:42 schreef zovty het volgende:

[..]

Nee, eigenlijk niet.
Dacht ik al
pi_75180586
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:41 schreef zovty het volgende:

[..]

Doorgaans zijn de onderzoeken uitgevoerd op een panel van 2500 mensen die zich ooit hebben opgegeven om mee te willen doen aan online enquetes.
Aan deze mensen is dus een steekje los.
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:45:03 #44
157306 De_Groentenboer
Ein kilo roflkartoffeln bitte
pi_75180587
Wat is het voor ongelooflijk shit argument om te zeggen dat de minderheid, die dus niet zoveel rijdt, goedkoper uit gaat zijn, en de overige automobilisten, welke dus meer als 15.000 p/j rijden duurder uit zullen vallen.

Ooit bedacht dat die meerderheid vracht/lease/werkverkeer is en dat gewoon weer op je eigen bordje terecht komt? Word gewoon doorberekend hoor

Je kunt dit prachtige plan zo samenvatten.

#1 Invoering is peperduur en gaat nog duurder uitvallen als ons voorgelogen, sorry, verteld word.

#2 De BPM ''verdwijnt'' maarrrrr nieuwe auto's blijven nét zo duur door een mooie CO2 taks.

#3 Je privacy word door de zweterige bilnaad van minister Eurlings getrokken en opgehangen op een enorm billboard in het centrum van Amsterdam

#4 Er komt een nieuwe belasting(JEUUUUJ)voor íedereen om de weggevallen wegenbelasting op te vangen.

#5 Het basistarief is voor sommigen al onvoordelig, laat staan als de tarieven omhoog gaan.

En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat dit een enorm ICT project is en onze overheid daar niet zo'n held in is.

Gewoon doen, jongens! Misschien valt dit pleuriskabinet dan nog eens!
'sup.
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:47:56 #45
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_75180688
Nog even over die BPM he....
Die betaal je als je een nieuwe auto koopt. Maar het meerendeel van de mensen koopt een tweede- of derdehands auto. Dan hebben zij dus ook geen voordeel bij het wegvallen van de BPM. Dus hoe is het dan een financieel voordeel voor het gros van de weggebruikers?
pi_75180709
De prijzen van occasions zakken natuurlijk ook.
pi_75180773
de automarkt stort hartstikke in man door dit. Wie gaat er nu nog een nieuwe auto kopen voordat de BPM er af is?
pi_75180799
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:44 schreef error_404 het volgende:

[..]

Dacht ik al
Ja, heel slim. .
En betekent het niet hebben van een auto ook dat ik dus niet mee mag denken over de toekomst van ons land?
pi_75180816
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:50 schreef ASroma het volgende:
de automarkt stort hartstikke in man door dit. Wie gaat er nu nog een nieuwe auto kopen voordat de BPM er af is?
Laat maar instorten!
Goedkope autos ftw!
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:52:38 #50
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_75180840
Heeft Eurlings toch gelijk!

Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')