abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75180159
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:30 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Vind ik ook, maar ik was altijd voor een tolpoortjes systeem... Laat Belgen, Duitsers en Polen etc ook maar naar rato betalen. Ik kan me amper voorstellen dat een tolpoortjes systeem zoals in veel staten in de US, met de huidige infrastructuur van portalen over de snelweg, duurder is dan het huidige plan. Het is in ieder geval eerlijker en het kastje dat je dan in de auto hebt logt in ieder geval geen GPS gegevens.
zul je zien dat een of andere mbo ict student dat gps systeem kraakt Ondanks dat wij weer voor de kosten opdraaien (5miljard sowieso, gaat uitlopen reken er maar op wordt 9 miljard) hoop ik dat deze shizzle zoooo hard gaat falen.

en vreemdgaan zit er ook niet meer in Leg maar eens uit aan je vrouw hoe het komt dat er 200km meer op de rekening staat dan je maandelijkse thuis-werk ritje
pi_75180209
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:27 schreef ASroma het volgende:

[..]

jan modaal wordt genaaid hoor. Maar juist jan modaal als in de CDA stemmer is voor

De BPM wordt afgeschaft oftewel Roderick kan zijn nieuwe jaguar voor 50k minder halen, oftewel Jan Modaal mag deze 50k ergens gaan ophoesten.
Er wordt gewoon gerekdn met hoeveel je op de weg zit, netzoals gas water en licht, daar betaal je ook niet voor de grote of ouderdom van je huis, maar van wat je gebruikt, benzine net zo, dus waarom niet het gebruik naar ratio verrekenen?

En jan modaal wordt niet genaaid, want voor 55% van de mensen wordt rekeningrijden goedkoper dan de huidige situatie. Als je nagaat dat van de overgebleven 45% de meeste kilometers werkverkeer is, weet je al dat de gewone burger (aka jan modaal) hier dus meestal aan de goedkope kant zit...

Dit soort berichten hebben uitgebreid in alle kranten (behalve de telegraaf ) gestaan en op internet.
pi_75180215
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:30 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Vind ik ook, maar ik was altijd voor een tolpoortjes systeem... Laat Belgen, Duitsers en Polen etc ook maar naar rato betalen. Ik kan me amper voorstellen dat een tolpoortjes systeem zoals in veel staten in de US, met de huidige infrastructuur van portalen over de snelweg, duurder is dan het huidige plan. Het is in ieder geval eerlijker en het kastje dat je dan in de auto hebt logt in ieder geval geen GPS gegevens.
Ja, ram gewoon wat tolpoorten in de weg en laat ze maar ieder 30 euro lappen om binnen te komen. Dat doen ze in andere Europese landen ook dus waarom niet in Nederland? ( ja zal wel EU gezeik komen... ) Dat systeem in VS inderdaad super. Natuurlijk is het daar wat rustiger op de weg waar vaak die tolpoorten staan wat dus minder files veroorzaakt... ach laat ze bij de grens maar lekker wachten
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:36:17 #29
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_75180248
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Welk weldenkend persoon woont in Den Haag en werkt 3 dagen in de week in Schiphol?
Iemand die in Den Haag woont, een nieuwe baan aannam bij Schiphol, en misschien over 30 jaar in aanmerking komt voor een betaalbare baan in de buurt ?
Iemand die niet wil verhuizen, bijv. vanwege kinderen die op school zitten, of een partner die wel in de buurt van Den Haag woont, zodat de keuze alleen is wie van de twee er lange stukken gaat rijden ?
Iemand die bij een detachterings-bedrijf werkt en weet dat hij, waar hij ook gaat wonen, om de zoveel jaar weer een job bij een andere klant krijgt die weer aan de andere kant van het land woont ?

De niet- of weinig-rijders die voorstemden hebben nog steeds niet door dat het hun ook geld gaat kosten, omdat de provincies de wegvallende inkomsten uit de wegen-belasting moeten gaan (over-)compenseren, en die niet mogen doen op basis van auto-bezit/-gebruik (dat is vanaf de invoering van rekening-rijden voorbehouden aan de rijksoverheid).
Bovendien zijn de veelrijders over het algemeen zakelijke rijders, waarvoor het disfunctionele OV in NL geen alternatief is, en die de toegenomen kosten van het autorijden voor het ene deel van de belastingen aftrekken, en voor het andere deel in rekening brengen bij hun klanten, met als gevolg uiteindelijk prijzen in de winkels gaan stijgen als je specifiek de veelrijders gaat pakken.

Of denk je dat mensen voor wie OV een redeljik alternatief zou zijn nu echt nog in de files staan ? Ik denk dat bij invoering van rekeningrijden de overheid op alle manieren de ontwikkeling van een functionerend OV zal gaan frustreren om verlies van inkomsten te voorkomen. Heb jij de NL overheid wel eens het thuiswerken serieus zien aanmoedigen ?
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_75180258
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:33 schreef ASroma het volgende:

[..]

zul je zien dat een of andere mbo ict student dat gps systeem kraakt Ondanks dat wij weer voor de kosten opdraaien (5miljard sowieso, gaat uitlopen reken er maar op wordt 9 miljard) hoop ik dat deze shizzle zoooo hard gaat falen.

en vreemdgaan zit er ook niet meer in Leg maar eens uit aan je vrouw hoe het komt dat er 200km meer op de rekening staat dan je maandelijkse thuis-werk ritje
Ga je maar met de bus
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:36:49 #31
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_75180275
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:33 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Mêh, en dan iedere ochtend en de middag in de file voor de tolpoortjes, zeker?
Zelfs met zo'n telecard-ding in je auto (zoals in Frankrijk), moet je afremmen en/of wachten op mensen die wel contant willen betalen. Volgens mij zijn de snelwegen in Nederland, door de vele afslagen, helemaal niet geschikt voor.
Nee, ik zei een systeem zoals de US. Gewoon een registratiecamera aan het portaal over de weg. Portalen staan inmiddels toch haast overal. Dan hoef je niet meer af te remmen want daar kun je gewoon met 200kmpu onderdoor rijden als je wilt.

Niet afremmen dus en iedereen die niet zo'n kastje heeft (buitenlanders bijvoorbeeld) kunnen een dag- week- of maandkaart bijvoorbeeld kopen bij het tankstation of parkeerplaats langs de weg. Daar kun je gewoon een automaat voor neerzetten zoals in Duitsland al overal staat. Hun kenteken wordt alsnog geregistreerd voor diegenen die geen kaart kopen en aangezien Europa tegenwoordig open is kunnen ze de boete naar huis sturen.

Edit: Niet helemaal duidelijk in mijn bericht:

Zo'n kaart die je koopt leg je dus voor de raam en kan geregistreerd worden door het portaal. Dan krijg je een rekening thuis op het adres dat je ingevuld hebt bij aanschaf en betaal je dus gewoon naar rato. Die kaart werkt dan voor de termijn dat je hem gekocht hebt.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_75180286
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:33 schreef Masegate het volgende:

[..]

Ik denk echt niet dat dit het gross is van alle mensen die een auto bezitten hoor. Dit zijn alleen zakenmensen. Zakenmensen zijn ook de grootste groep weggebruikers. Eerlijk toch? Alleen die vermindering/afschaffing BPM lijkt me nog een struikelblok.

Eigenlijk vind ik het wel een goed idee! Ik rijd denk ik zo'n 15000 km in het jaar.
privacy is je niks meer waard? En wat te denken van de "inflatie" op die kilometerheffing. In 2013 is het 3 cent in 2018 is het standaard al 6 cent. oftewel een verdubbeling in 5 jaar. De gemiddelde inflatie is 3-4 procent per jaar. Dus ipv zeg 20 procent in 5 jaar in het negatiefste geval. Oftewel je wordt voor 80 procent alweer genaaid.

nederlanders, nederlanders en hun idealen
pi_75180310
Wat ik me echt heeeeel hard af vraag: Gaat dit niet in tegen alle regels van privacy/privacybescherming?

We mogen vanaf 2012 geen cookies in een website plaatsen om de privacy van een gebruiker te respecteren, maar de overheid mag wel onze hele handel en wandel volgen?
pi_75180343
Amsterdam wil trouwens 14 cent per km gaan heffen!!!

Mybad... oud nieuws
pi_75180380
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:36 schreef Barcaconia het volgende:
Nee, ik zei een systeem zoals de US. Gewoon een registratiecamera aan het portaal over de weg. Portalen staan inmiddels toch haast overal. Dan hoef je niet meer af te remmen want daar kun je gewoon met 200kmpu onderdoor rijden als je wilt.

Niet afremmen dus en iedereen die niet zo'n kastje heeft (buitenlanders bijvoorbeeld) kunnen een dag- week- of maandkaart bijvoorbeeld kopen bij het tankstation of parkeerplaats langs de weg. Daar kun je gewoon een automaat voor neerzetten zoals in Duitsland al overal staat. Hun kenteken wordt alsnog geregistreerd voor diegenen die geen kaart kopen en aangezien Europa tegenwoordig open is kunnen ze de boete naar huis sturen.
Nee dus, Polen heeft geen koppeling van kentekengegevens met bestuurders (dacht ik), nu al ontspringen veel Poolse hardrijders de dans omdat het CJIB niet weet waar de bon naartoe moet.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:40:50 #36
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_75180435
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:37 schreef jack4ya het volgende:
Wat ik me echt heeeeel hard af vraag: Gaat dit niet in tegen alle regels van privacy/privacybescherming?

We mogen vanaf 2012 geen cookies in een website plaatsen om de privacy van een gebruiker te respecteren, maar de overheid mag wel onze hele handel en wandel volgen?
Dat is namelijk heel handig voor boetes. Met zo'n kastje in je auto kunnen ze precies zien waar en wanneer je hoeveel gemiddeld te hard hebt gereden en wordt automatisch de rekening toegestuurd.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_75180467
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Heb je de OP wel gelezen?
Er staat duidelijk dat Maurice de Hond 2500 mensen heeft ondervraagd, van een onderzoek als hem mag je (hopelijk) verwachten dat hij representatieve steekproeven uitvoert.
Doorgaans zijn de onderzoeken uitgevoerd op een panel van 2500 mensen die zich ooit hebben opgegeven om mee te willen doen aan online enquetes.
Aan deze mensen is dus een steekje los.
pi_75180485
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:37 schreef ASroma het volgende:

[..]

privacy is je niks meer waard? En wat te denken van de "inflatie" op die kilometerheffing. In 2013 is het 3 cent in 2018 is het standaard al 6 cent. oftewel een verdubbeling in 5 jaar. De gemiddelde inflatie is 3-4 procent per jaar. Dus ipv zeg 20 procent in 5 jaar in het negatiefste geval. Oftewel je wordt voor 80 procent alweer genaaid.

nederlanders, nederlanders en hun idealen
Tja... ik persoonlijk zie geen probleem wat betreft privacy. Wat komen ze nou van mij te weten, waarvan ik niet wil dat ze het komen te weten? Helemaal niks dus.
Dat moet ieder natuurlijk voor zich beslissen en jij hebt er duidelijk wel problemen mee. Alleen denk ik (nogmaals: denk ik) dat je niet bij de meerderheid hoort. Klinkt lullig natuurlijk, en ik vind het ook wel zuur voor je, maar zo werkt een democratie nou eenmaal.
pi_75180487
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:20 schreef error_404 het volgende:

[..]

Je heb gewoon geen auto?
Nee, eigenlijk niet.
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:43:09 #40
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_75180526
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:19 schreef mstx het volgende:

[..]

Jij hebt zeker wat te verbergen!!
Dat is geen argument om iedereen te monitoren zoals in de hoogtijdagen van de stasi
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_75180556
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:40 schreef error_404 het volgende:

[..]

Dat is namelijk heel handig voor boetes. Met zo'n kastje in je auto kunnen ze precies zien waar en wanneer je hoeveel gemiddeld te hard hebt gereden en wordt automatisch de rekening toegestuurd.
en dat gaat dan steekproefgewijs dus de pakkans wordt gewoon even 5x zo groot weet je wel

nederlanders ! In frankrijk hadden ze parijs allang verbouwd, in Italie hadden ze een fort moeten bouwen om de desbetreffende minister te beschermen.

nederland
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:44:30 #42
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_75180569
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:42 schreef zovty het volgende:

[..]

Nee, eigenlijk niet.
Dacht ik al
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_75180586
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:41 schreef zovty het volgende:

[..]

Doorgaans zijn de onderzoeken uitgevoerd op een panel van 2500 mensen die zich ooit hebben opgegeven om mee te willen doen aan online enquetes.
Aan deze mensen is dus een steekje los.
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:45:03 #44
157306 De_Groentenboer
Ein kilo roflkartoffeln bitte
pi_75180587
Wat is het voor ongelooflijk shit argument om te zeggen dat de minderheid, die dus niet zoveel rijdt, goedkoper uit gaat zijn, en de overige automobilisten, welke dus meer als 15.000 p/j rijden duurder uit zullen vallen.

Ooit bedacht dat die meerderheid vracht/lease/werkverkeer is en dat gewoon weer op je eigen bordje terecht komt? Word gewoon doorberekend hoor

Je kunt dit prachtige plan zo samenvatten.

#1 Invoering is peperduur en gaat nog duurder uitvallen als ons voorgelogen, sorry, verteld word.

#2 De BPM ''verdwijnt'' maarrrrr nieuwe auto's blijven nét zo duur door een mooie CO2 taks.

#3 Je privacy word door de zweterige bilnaad van minister Eurlings getrokken en opgehangen op een enorm billboard in het centrum van Amsterdam

#4 Er komt een nieuwe belasting(JEUUUUJ)voor íedereen om de weggevallen wegenbelasting op te vangen.

#5 Het basistarief is voor sommigen al onvoordelig, laat staan als de tarieven omhoog gaan.

En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat dit een enorm ICT project is en onze overheid daar niet zo'n held in is.

Gewoon doen, jongens! Misschien valt dit pleuriskabinet dan nog eens!
'sup.
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:47:56 #45
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_75180688
Nog even over die BPM he....
Die betaal je als je een nieuwe auto koopt. Maar het meerendeel van de mensen koopt een tweede- of derdehands auto. Dan hebben zij dus ook geen voordeel bij het wegvallen van de BPM. Dus hoe is het dan een financieel voordeel voor het gros van de weggebruikers?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_75180709
De prijzen van occasions zakken natuurlijk ook.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_75180773
de automarkt stort hartstikke in man door dit. Wie gaat er nu nog een nieuwe auto kopen voordat de BPM er af is?
pi_75180799
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:44 schreef error_404 het volgende:

[..]

Dacht ik al
Ja, heel slim. .
En betekent het niet hebben van een auto ook dat ik dus niet mee mag denken over de toekomst van ons land?
pi_75180816
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:50 schreef ASroma het volgende:
de automarkt stort hartstikke in man door dit. Wie gaat er nu nog een nieuwe auto kopen voordat de BPM er af is?
Laat maar instorten!
Goedkope autos ftw!
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:52:38 #50
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_75180840
Heeft Eurlings toch gelijk!

Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')