zul je zien dat een of andere mbo ict student dat gps systeem kraaktquote:Op dinsdag 1 december 2009 13:30 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Vind ik ook, maar ik was altijd voor een tolpoortjes systeem... Laat Belgen, Duitsers en Polen etc ook maar naar rato betalen. Ik kan me amper voorstellen dat een tolpoortjes systeem zoals in veel staten in de US, met de huidige infrastructuur van portalen over de snelweg, duurder is dan het huidige plan. Het is in ieder geval eerlijker en het kastje dat je dan in de auto hebt logt in ieder geval geen GPS gegevens.
Er wordt gewoon gerekdn met hoeveel je op de weg zit, netzoals gas water en licht, daar betaal je ook niet voor de grote of ouderdom van je huis, maar van wat je gebruikt, benzine net zo, dus waarom niet het gebruik naar ratio verrekenen?quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:27 schreef ASroma het volgende:
[..]
jan modaal wordt genaaid hoor. Maar juist jan modaal als in de CDA stemmer is voor![]()
De BPM wordt afgeschaft oftewel Roderick kan zijn nieuwe jaguar voor 50k minder halen, oftewel Jan Modaal mag deze 50k ergens gaan ophoesten.
Ja, ram gewoon wat tolpoorten in de weg en laat ze maar ieder 30 euro lappen om binnen te komen. Dat doen ze in andere Europese landen ook dus waarom niet in Nederland? ( ja zal wel EU gezeik komen... ) Dat systeem in VS inderdaad super. Natuurlijk is het daar wat rustiger op de weg waar vaak die tolpoorten staan wat dus minder files veroorzaakt... ach laat ze bij de grens maar lekker wachtenquote:Op dinsdag 1 december 2009 13:30 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Vind ik ook, maar ik was altijd voor een tolpoortjes systeem... Laat Belgen, Duitsers en Polen etc ook maar naar rato betalen. Ik kan me amper voorstellen dat een tolpoortjes systeem zoals in veel staten in de US, met de huidige infrastructuur van portalen over de snelweg, duurder is dan het huidige plan. Het is in ieder geval eerlijker en het kastje dat je dan in de auto hebt logt in ieder geval geen GPS gegevens.
Iemand die in Den Haag woont, een nieuwe baan aannam bij Schiphol, en misschien over 30 jaar in aanmerking komt voor een betaalbare baan in de buurt ?quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Welk weldenkend persoon woont in Den Haag en werkt 3 dagen in de week in Schiphol?
Ga je maar met de busquote:Op dinsdag 1 december 2009 13:33 schreef ASroma het volgende:
[..]
zul je zien dat een of andere mbo ict student dat gps systeem kraaktOndanks dat wij weer voor de kosten opdraaien (5miljard sowieso, gaat uitlopen reken er maar op wordt 9 miljard) hoop ik dat deze shizzle zoooo hard gaat falen.
en vreemdgaan zit er ook niet meer inLeg maar eens uit aan je vrouw hoe het komt dat er 200km meer op de rekening staat dan je maandelijkse thuis-werk ritje
Nee, ik zei een systeem zoals de US. Gewoon een registratiecamera aan het portaal over de weg. Portalen staan inmiddels toch haast overal. Dan hoef je niet meer af te remmen want daar kun je gewoon met 200kmpu onderdoor rijden als je wilt.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:33 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mêh, en dan iedere ochtend en de middag in de file voor de tolpoortjes, zeker?
Zelfs met zo'n telecard-ding in je auto (zoals in Frankrijk), moet je afremmen en/of wachten op mensen die wel contant willen betalen. Volgens mij zijn de snelwegen in Nederland, door de vele afslagen, helemaal niet geschikt voor.
quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:33 schreef Masegate het volgende:
[..]
Ik denk echt niet dat dit het gross is van alle mensen die een auto bezitten hoor. Dit zijn alleen zakenmensen. Zakenmensen zijn ook de grootste groep weggebruikers. Eerlijk toch? Alleen die vermindering/afschaffing BPM lijkt me nog een struikelblok.
Eigenlijk vind ik het wel een goed idee!Ik rijd denk ik zo'n 15000 km in het jaar.
Nee dus, Polen heeft geen koppeling van kentekengegevens met bestuurders (dacht ik), nu al ontspringen veel Poolse hardrijders de dans omdat het CJIB niet weet waar de bon naartoe moet.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:36 schreef Barcaconia het volgende:
Nee, ik zei een systeem zoals de US. Gewoon een registratiecamera aan het portaal over de weg. Portalen staan inmiddels toch haast overal. Dan hoef je niet meer af te remmen want daar kun je gewoon met 200kmpu onderdoor rijden als je wilt.
Niet afremmen dus en iedereen die niet zo'n kastje heeft (buitenlanders bijvoorbeeld) kunnen een dag- week- of maandkaart bijvoorbeeld kopen bij het tankstation of parkeerplaats langs de weg. Daar kun je gewoon een automaat voor neerzetten zoals in Duitsland al overal staat. Hun kenteken wordt alsnog geregistreerd voor diegenen die geen kaart kopen en aangezien Europa tegenwoordig open is kunnen ze de boete naar huis sturen.
Dat is namelijk heel handig voor boetes. Met zo'n kastje in je auto kunnen ze precies zien waar en wanneer je hoeveel gemiddeld te hard hebt gereden en wordt automatisch de rekening toegestuurd.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:37 schreef jack4ya het volgende:
Wat ik me echt heeeeel hard af vraag: Gaat dit niet in tegen alle regels van privacy/privacybescherming?
We mogen vanaf 2012 geen cookies in een website plaatsen om de privacy van een gebruiker te respecteren, maar de overheid mag wel onze hele handel en wandel volgen?
Doorgaans zijn de onderzoeken uitgevoerd op een panel van 2500 mensen die zich ooit hebben opgegeven om mee te willen doen aan online enquetes.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Heb je de OP wel gelezen?
Er staat duidelijk dat Maurice de Hond 2500 mensen heeft ondervraagd, van een onderzoek als hem mag je (hopelijk) verwachten dat hij representatieve steekproeven uitvoert.
Tja... ik persoonlijk zie geen probleem wat betreft privacy. Wat komen ze nou van mij te weten, waarvan ik niet wil dat ze het komen te weten?quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:37 schreef ASroma het volgende:
[..]
![]()
privacy is je niks meer waard? En wat te denken van de "inflatie" op die kilometerheffing. In 2013 is het 3 cent in 2018 is het standaard al 6 cent. oftewel een verdubbeling in 5 jaar. De gemiddelde inflatie is 3-4 procent per jaar. Dus ipv zeg 20 procent in 5 jaar in het negatiefste geval. Oftewel je wordt voor 80 procent alweer genaaid.
![]()
![]()
nederlanders, nederlanders en hun idealen
Dat is geen argument om iedereen te monitoren zoals in de hoogtijdagen van de stasiquote:
en dat gaat dan steekproefgewijs dus de pakkans wordt gewoon even 5x zo groot weet je welquote:Op dinsdag 1 december 2009 13:40 schreef error_404 het volgende:
[..]
Dat is namelijk heel handig voor boetes. Met zo'n kastje in je auto kunnen ze precies zien waar en wanneer je hoeveel gemiddeld te hard hebt gereden en wordt automatisch de rekening toegestuurd.
quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:41 schreef zovty het volgende:
[..]
Doorgaans zijn de onderzoeken uitgevoerd op een panel van 2500 mensen die zich ooit hebben opgegeven om mee te willen doen aan online enquetes.
Aan deze mensen is dus een steekje los.
Ja, heel slim.quote:
Laat maar instorten!quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:50 schreef ASroma het volgende:
de automarkt stort hartstikke in man door dit. Wie gaat er nu nog een nieuwe auto kopen voordat de BPM er af is?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |