Nou, aangezien privacy een mensenrecht is en het inbreuk maken daarop strafbaar, lijkt me dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat kun je ook omdraaien natuurlijk.
Zeker, een partij die voor het invoeren van deze vorm van de kilometerheffing is, hoeft dan ook absoluut niet op m'n stem te rekenen natuurlijk.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:31 schreef Masegate het volgende:
[..]
Ja, dat vind jij. Ik vind weer dat jij je een beetje teveel zorgen maakt.
Wat zou de meerderheid van NL vinden? Who knows? Who cares?
Onze vrienden in Den Haag natuurlijk, die we zelf kunnen kiezen!!
Jij wordt zeker ook al paranoïde als je op straat of bij een openbare gelegenheid een camera ziet hangen, of niet?quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, aangezien privacy een mensenrecht is en het inbreuk maken daarop strafbaar, lijkt me dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.
Dat is je goed recht!quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zeker, een partij die voor het invoeren van deze vorm van de kilometerheffing is, hoeft dan ook absoluut niet op m'n stem te rekenen natuurlijk.
Voor de meeste mensen. De rijke stinkerds met hun dikke bakken die een mijard kilometer per jaar rijden betalen natuurlijk meer. En terecht.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Meer geld? Het was toch juist goedkoper?
Gelukkig kunnen ze niet door m'n aluminium hoedje heen filmen.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:34 schreef Masegate het volgende:
[..]
Jij wordt zeker ook al paranoïde als je op straat of bij een openbare gelegenheid een camera ziet hangen, of niet?
Goedkoper mijn reet.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:22 schreef DuTank het volgende:
Heb jij enig idee hoeveel linkse fags er zijn en mensen voor wie het goedkoper is?
Lol! Mooie afsluiting van een goede discussie.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Gelukkig kunnen ze niet door m'n aluminium hoedje heen filmen.
Mensen die alleen maar ingaan op dat "argument" en blijkbaar het topic verder niet lezen.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:40 schreef Thorpe het volgende:
Mensen die het 'ik heb niets te verbergen dus ik heb niets te vrezen' argument gebruiken.
Nee, maar komop...quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:40 schreef Thorpe het volgende:
Mensen die het 'ik heb niets te verbergen dus ik heb niets te vrezen' argument gebruiken.
Ik rij geen auto maar ik weet zeker dat ik NIET goedkoper uit ga zijnquote:Op dinsdag 1 december 2009 13:22 schreef DuTank het volgende:
Heb jij enig idee hoeveel linkse fags er zijn en mensen voor wie het goedkoper is?
Telefoonnummer staat niet gekoppeld aan mijn naam dus geen probleem.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:45 schreef Masegate het volgende:
[..]
Nee, maar komop...
- Er wordt vastgelegd wie je wanneer belt
- Er wordt vastgelegd wanneer je waar geld pint
- Er wordt vastgelegd welke producten je koopt in de supermarkt
- Er wordt vastgelegd hoeveel schuld iemand heeft
Worden die dingen nou echt allemaal tegen je gebruikt?
- Je wordt gewaarschuwd als je een bepaalde maand enorm veel belkosten hebt
- Je kan nergens meer pinnen als je het geld niet hebt
- Je kan niet nog meer lenen als je al in de schulden staat
Ik zie tot nu toe alleen nog maar positieve dingen. Waarom zou dat bij rekeningrijden ineens anders gaan?
En het mooiste is dat de BPM niet in 1x wordt afgeschaft, maar met 5% per jaar. Dus als je in 2018 een zuinige auto koopt om nog een beetje betaalbaar door het leven te gaan, betaal je gewoon nog minstens 50% BPM op die autoquote:Op dinsdag 1 december 2009 15:52 schreef Robin__ het volgende:
Weer dat kut rekeningrijden.
Ik heb 1 lijstje prijzen gezien, dat was 3 cent in 2012 (buiten de spits) en ging jaarlijks met 16% omhoog tot 6,7cent per km in 2018. Klopt dat?
Als dat klopt geloof ik best dat we in eerste instantie goedkoper uit zijn ja3 jaar later alleen niet meer..
Het hangt ook van het type auto af. Met een SUV kan dat zomaar oplopen tot meer dan 30 ct per km.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:54 schreef fs180 het volgende:
Ja het zou geleidelijk omhoog gaan, tot een max van 8 tot 11 cent dacht ik.
Dát is werkelijk te bespottelijk voor woorden.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:51 schreef fs180 het volgende:
[..]
Dit kastje moet in je auto en zodra er iets mis mee is kan JIJ erop worden aangesproken, dat is een omgekeerde bewijslast + alle kosten.
Het zijn zeker dingen die gebeuren en waar de overgrote meerderheid geen probleem mee heeft.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:51 schreef fs180 het volgende:
[..]
Telefoonnummer staat niet gekoppeld aan mijn naam dus geen probleem.
Waar en hoeveel ik pin en of ik pin is mijn keuze, ik kan ook 1x per jaar geld bij de bank halen en daar alles van betalen, weg toezicht.
Niemand weet wat ik koop.
Is dan ook wel soms van belang, al mag het nummer van instanties die daar toegang toe hebben wel naar beneden.
Dit kastje moet in je auto en zodra er iets mis mee is kan JIJ erop worden aangesproken, dat is een ongekeerde bewijslast + alle kosten.
Je bent verplicht binnen 8 uur te melden dat je astje weg is of kapot.... Ik benniet iemand die om de 8 uur zijn auto gaatchecken of dat kastje er nog inzit.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:58 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Dát is werkelijk te bespottelijk voor woorden.
Niet melden = dikke straf, jij had moeten weten dat het kapot is.
Zelf slopen en niet melden = nog veel dikkere straf.
Jullie zijn echt te erg hoor.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:58 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Dát is werkelijk te bespottelijk voor woorden.
Niet melden = dikke straf, jij had moeten weten dat het kapot is.
Zelf slopen en niet melden = nog veel dikkere straf.
Het zal je maar gebeuren dat je kastje kapot gaat, je meld dit als brave burger gelijk, oude kastje eruit, nieuwe erin.. En dan een week later telefoon 'u heeft uw oude kastje bewust kapot gemaakt!' Praat dat dan maar eens recht tegen de ambtelijke molen
Mja, daar kun je je van afvragen of dat wel zo erg is.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:58 schreef Tijn het volgende:
Het hangt ook van het type auto af. Met een SUV kan dat zomaar oplopen tot meer dan 30 ct per km.
my god.. hoezo het is geen geld klopperij? Zie je het voor je dat ze de normale wegenbelasting nu jaarlijks met zo'n 15% omhoog gooienquote:Op dinsdag 1 december 2009 15:54 schreef fs180 het volgende:
Ja het zou geleidelijk omhoog gaan, tot een max van 8 tot 11 cent dacht ik.
Persoonlijk heb ik er niet zo'n moeite mee. Het maakt een SUV nog meer tot een luxeproduct en met een beetje geluk draagt het positief bij aan het milieu.quote:Op dinsdag 1 december 2009 16:02 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mja, daar kun je je van afvragen of dat wel zo erg is.
*wegduikt*
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |