abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67529925

Vorige deel : K&W FAQ, Feedback en Slowchat topic - Deel 23

Hee hallo ,
Welkom in Klussen en Wonen !

Hier kun je alle vragen stellen over alle klussen in en om het huis, witgoed, meubels, kleuren en andere interieurtrends. Laat zien wat je kan, stel je vragen, help een ander op weg of show je eigen woning,
of kamer !

Het topic waar je ongegeneerd bij andere Fokkers naar binnen kunt kijken !
Mag ik even binnen kijken #3

Het topic waar je je verhuis-, klus- en woonplannen kunt delen met je Mede-Fok!ers!
verhuis/klus/woon voorpret en kriebelstopic - deel 26

Topic met opmerkelijke of bizarre foto's van funda en aanverwante websites
Opmerkelijke foto's van Funda - Deel 35

Hét centrale topic voor alle IKEA productinformatie, aanbiedingen, Zweden, nieuws enz... Ook zijn er meerdere medewerkers aanwezig die je graag verder helpen !
IKEA - Part XLII - Waar IKEA Delft elke zondag open is!

Overzicht van DE leukste woonwinkels in Nederland
K&W - De leukste woonwinkels in Nederland

Kalender met K&W gerelateerde beurs / evenementen in Nederland
K&W - Evenementenkalender 2009

Je kan hier goed een beeld krijgen hoe de studentenkamer van een gemiddelde student qua inrichting uitziet.
Studentenkamers #10 : Klein jubileum, grote kamers!

Diensten
K&W is geen arbeidsbureau, en ook geen klussenbedrijf, het aanbieden van en/of vragen
om diensten zien we liever niet. De zgn. huiswerktopics (waarin je opdrachten voor school
voorlegt aan users) horen ook niet in K&W thuis.

Belangrijk om te weten
In K&W mag je voor iedere klus een eigen topic openen. Als je een probleem hebt,
leg dan goed uit wat er is en probeer wanneer mogelijk een foto van de situatie te plaatsen.

Lukt het plaatsen van een foto niet, kijk dan even hier.

Algemeen
De FAQ van FOK! en de policy zijn hier natuurlijk ook gewoon van toepassing.

Heb je een vraag, opmerking of gewoon een goed idee?
Plaats het in dit Feedback- & Slowchattopic. Ook als je het niet eens bent met
een slotje, een verplaatst topic of wat dan ook, kan je in dit topic terecht.

Zo kunnen we met zijn allen kijken of en hoe we een eventueel probleem op kunnen lossen.
Wil je het liever alleen met een modje regelen, dan kan je mail naar:

Vonkenboer : vonkenboer (AT) fok (PUNT) nl
Yoni : yonie (AT) fok (PUNT) nl

En hier verder, nouja nadat de topictitel aangepast is in K&W FAQ, Feedback en Slowchat topic - deel 24

[ Bericht 85% gewijzigd door Vonkenboer op 30-03-2009 16:37:07 (OP Toegevoegd) ]
pi_67530530
gaat hard
  zondag 29 maart 2009 @ 22:26:17 #3
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_67531485
goeie topic titel!1!! xD
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
  zondag 29 maart 2009 @ 22:28:52 #4
104871 remlof
Europees federalist
pi_67531570
quote:
Op zondag 29 maart 2009 21:35 schreef klipper het volgende:
En hier verder, nouja nadat de topictitel aangepast is in K&W FAQ, Feedback en Slowchat topic - deel 24
Done en stcky
  Hoofdredactie Fotografie maandag 30 maart 2009 @ 15:43:14 #5
95752 crew  Chell
Kluns
pi_67548922
En een tvp-tje
  Moderator maandag 30 maart 2009 @ 16:19:33 #6
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_67558738
Deel 23 kan bij geschreven worden in de langzaamste topic's top tien.
  Admin dinsdag 31 maart 2009 @ 10:04:53 #8
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_67569827
Mogguh!
Animo check
Fok 10-jaarsmeet animo check
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Moderator woensdag 8 april 2009 @ 18:38:46 #9
92034 crew  Vonkenboer
pi_67837327
quote:
Op maandag 30 maart 2009 21:06 schreef klipper het volgende:
Deel 23 kan bij geschreven worden in de langzaamste topic's top tien.
En deel 24 krijgt de tweede plaats
  vrijdag 10 april 2009 @ 09:33:44 #10
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_67887101
Zou iemand de OP van verhuis/klus/woon voorpret en kriebelstopic - deel 27 ietsje kunnen wijzigen??
Ik sta er 2x in en al heb ik genoeg te klussen over 2 weken ... is misschien niet helemaal nodig
  Moderator vrijdag 10 april 2009 @ 09:53:16 #11
92034 crew  Vonkenboer
pi_67887611
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 09:33 schreef Rallydame het volgende:
Zou iemand de OP van verhuis/klus/woon voorpret en kriebelstopic - deel 27 ietsje kunnen wijzigen??
Ik sta er 2x in en al heb ik genoeg te klussen over 2 weken ... is misschien niet helemaal nodig
Done
pi_67961481
****Ml-etje We hebben het koopcontract getekend, druk hypo aan het regelen, tussen 1 augustus en 1 oktober de sleutel.****

Mag wat mij betreft over in; Ml-etje&partner krijgen tussen 1 augustus en 1 oktober de sleutel zie Ml-etjes home to be!! eerste deel

en daar ben ik heel blij mee
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_68167956
Het grote "badkamer- / toiletfoto" topic!

Topictitelveranderen naar: Het grote "badkamerfoto" topic!
(zo'n soort topic bestaat toch nog niet, of wel??)
pi_68178951
Kun je de posting van fokkieslim effe aanpassen, i.v.m. onbedoelde gegevens verstrekking. (was mijn fout, in mijn posting heb ik die al aangepast)
Waterdicht opvullen van afvoer
  Moderator zondag 19 april 2009 @ 19:23:04 #15
92034 crew  Vonkenboer
pi_68179298
quote:
Op zondag 12 april 2009 22:00 schreef Ml-etje het volgende:
****Ml-etje We hebben het koopcontract getekend, druk hypo aan het regelen, tussen 1 augustus en 1 oktober de sleutel.****

Mag wat mij betreft over in; Ml-etje&partner krijgen tussen 1 augustus en 1 oktober de sleutel zie Ml-etjes home to be!! eerste deel

en daar ben ik heel blij mee

Toegevoegd aan de op.
quote:
Op zondag 19 april 2009 14:10 schreef Hanneke1983 het volgende:
Het grote show hier je badkamertopic !

Topictitelveranderen naar: Het grote "badkamerfoto" topic!
(zo'n soort topic bestaat toch nog niet, of wel??)
Topictitel veranderd
quote:
Op zondag 19 april 2009 19:12 schreef klipper het volgende:
Kun je de posting van fokkieslim effe aanpassen, i.v.m. onbedoelde gegevens verstrekking. (was mijn fout, in mijn posting heb ik die al aangepast)
Waterdicht opvullen van afvoer
Post aangepast
pi_68200404
Heyyyy Fokkertjes!!!!!

Ik durf mij hier bijna niet meer te vertonen.
Ik heb al een eeeeeeeeeeeeeeuwigheid niet meer gefokt en niet eens gekeken en en......ondertussen wel weer een beetje begonnen met klussen, dus ik moet nodig weer eens een kleine update geven.
En ik heb jullie best wel n beetje gemist enzo en...en...en ik hoop dat jullie weer mee willen genieten van mijn geklus/pruts/gekke ideeën en wilde plannen.

Afgelopen jaar was het n beetje sukkelen met gezondheid, familie/vriendenprobleempjes, en 100.000 dingen die ik moest doen en regelen en ik kwam gewoon n beetje tijd, een beetje geld en vooral een heeeeeeeeeele berg energie tekort om te klussebussen en te fokkelen.
Maar ik ben weer helemaal fit en k heb er zin in ik sta te popelen om overal aan te beginnen en ben dan ook gelijk maar aan 2 projecten begonnen, en ja dat geld zal altijd wel een probleem blijven, maar daar word je creatief van. Want dan moet je natuurlijk een andere oplossing verzinnen om het zo goedkoop mogelijk zo leuk mogelijk te maken enzovoort blablahblahbladiebla.....
Nu ga ik snel updaten, en bijlezen en vooral veel plaatjes kijken hoop ik, want ik hoop dat de rest toch wel weer veel geklust heeft en dat er een hoop nieuwe klussertjes bij zijn.

xxx truttebosje.
pi_68217138
zou je mijn regeltje in de OP van het kriebels en voorpret topic kunnen wijzigen?

Sleutel krijgen we op 15 juli ipv eerste week juli..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  Moderator maandag 20 april 2009 @ 21:57:57 #18
92034 crew  Vonkenboer
pi_68218912
quote:
Op maandag 20 april 2009 21:19 schreef teigan het volgende:
zou je mijn regeltje in de OP van het kriebels en voorpret topic kunnen wijzigen?

Sleutel krijgen we op 15 juli ipv eerste week juli..
Veranderd
  woensdag 22 april 2009 @ 09:21:37 #19
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_68261657
tafel verven spammer en topic schopper
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 22 april 2009 @ 11:06:22 #20
95752 crew  Chell
Kluns
pi_68264589
thnx, ik heb de post verwijderd
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 27 april 2009 @ 14:45:28 #21
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_68423450
Spammert gesignaleerd! Helemaal speciaal een registratie aangemaakt

Wonen in Duitsland
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator maandag 27 april 2009 @ 18:20:44 #22
92034 crew  Vonkenboer
pi_68430866
quote:
Op maandag 27 april 2009 14:45 schreef Rewimo het volgende:
Spammert gesignaleerd! Helemaal speciaal een registratie aangemaakt

Wonen in Duitsland
Bedankt voor de melding !
Heb de posts aangepast
  dinsdag 28 april 2009 @ 14:09:33 #23
85962 ioko
I Appear Missing
pi_68459241
Voor de OP van het verhuis/klus/woon voorpret topic: De naam is ioko (niet joko). Overdracht 1 mei, grootste klussen worden gedaan (Keuken, tegels en trapkast) de rest doen we zelf: schilderen behangen en laminaat leggen.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  FOK!fotograaf donderdag 30 april 2009 @ 10:35:49 #24
148247 taxibabe
pi_68522655
Goedemorgen!

Een vriendin van me heeft sinds kort een huurhuisje. In dat huisje hebben we een muur doorgebroken om zo een half open keuken te krijgen. Het overige stuk muur waar de doorgang is bestaat nu uit kalkzandsteen. Het andere deel van de muur (tussen kamer en hal) bestaat uit geschilderd baksteen en een deur. Totale lengte van kamer is ongeveer 7 meter.

Nu is eigenlijk de bedoeling om de hele muur aan te smeren, de deur wegwerken en het doorgebroken gedeelte mooi af te werken. Dit is iets wat we niet zelf kunnen helaas.
Maar heeft iemand enig idee hoeveel zoiets gaat kosten?

Die vriendin had iemand laten komen om het in te schatten, maar die man ging heel moeilijk doen. Hij zou 3 man nodig hebben en eerst moest 'dit' en 'dat' nog en dan zou er iemand met een mixer moeten komen blablabla.. totaalprijs 750 euro ?!!!
pi_68537194
Ook ik heb twee korte vragen:

1) Ik zie iedereen met van die mooie plattegrondjes in de weer. Zal vast ook mooie software ergens zijn, maar waar kan ik die vinden dan (ik ben niet zo'n held met het zoeken van dit soort dingen)?

2) Ooit heb ik in een topic met allemaal mooie dingen een post zien staan met mooie lampjes die het deden lijken alsof een stukje van de muur als ezelsoor was losgekomen. Die afbeelding stond in een overzichtspost van iemand die ook niet meer wist waar 'ie vandaan kwam. Maar ondertussen kan ik de hele post niet meer vinden. Het was in een topic met allemaal mooie dingen ter inspiratie. Het was niet één van de knutseltopics (dus niet die ene met de ideeën voor zelf knutselen en ook niet die andere van Sugar met foto's van users met pimp-acties). Iemand wel een idee?
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 30 april 2009 @ 19:50:44 #26
95752 crew  Chell
Kluns
pi_68537442
@taxibabe: Maak anders even een topic aan voor je vraag, dat lezen waarschijnlijk meer mensen dan hier in dit topic

@kluizelaar: de meeste mensen gebruiken Floorplanner voor die plattegrondjes. Met je andere vraag kan ik je helaas zo niet helpen.
pi_69149792
Iemand een idee waar ik nieuwe kruiwagenwielen kan krijgen in Den Haag voor een FORT kruiwagen De bekende bouwmarkten hebben ze iig niet, of ze hebben geen assortiment online.. Morgen al nodig, dus ik zoek ws. het gouden ei.
Where facts are few, experts are many.
pi_69177205
quote:
Op maandag 18 mei 2009 13:54 schreef Atreidez het volgende:
Iemand een idee waar ik nieuwe kruiwagenwielen kan krijgen in Den Haag voor een FORT kruiwagen De bekende bouwmarkten hebben ze iig niet, of ze hebben geen assortiment online.. Morgen al nodig, dus ik zoek ws. het gouden ei.
Als je al hebt gegoocheld en geen dealer oid in de regio hebt gevonden, dan de kruiwagenvan de buren lenen en na afloop schoonmaken.
pi_69584295
Weet het niet zeker, maar het lijkt mij hier om een gevalletje spam te gaan, zeker gezien het feit dat de link puur richting zijn bedrijf gaat, immers je kunt hem mailen op zijn bedrijfsemailadres.

Misschien voorbarig, maar mailadres en link weghalen zou geen overbodige luxe zijn.
vliering maken op zolder
pi_69646382
is er iets geregeld m.b.t. van inbreng op dit forum van grote winkelketens?
IKEA is fors vertegenwoordigd, en ...ik heb niks tegen IKEA; maar hoe zit het dan met de andere firma's/ketens?
wie ben ik om aan mezelf te twijfelen?
=loesje=
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 2 juni 2009 @ 22:59:28 #31
95752 crew  Chell
Kluns
pi_69651512
IKEA maakt geen reclame. Het is een topic geopend door een user en dat topic is uitgegroeid tot een reeks. En toevallig zitten er ook medewerkers van IKEA, maar het is niet zo dat IKEA zélf inbreng heeft of bv. de medewerkers dingen influistert die ze per se neer moeten zetten Als iemand een topic wil openen óver de Trendhopper, GAMMA, Praxis, Karwei of een andere keten is hij van harte welkom en wie weet wordt dat ook een reeks.

Komt de Gamma echter zélf een topic openen dan is dat natuurlijk niet de bedoeling
pi_69651748
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 22:59 schreef Chell het volgende:
IKEA maakt geen reclame. Het is een topic geopend door een user en dat topic is uitgegroeid tot een reeks. En toevallig zitten er ook medewerkers van IKEA, maar het is niet zo dat IKEA zélf inbreng heeft of bv. de medewerkers dingen influistert die ze per se neer moeten zetten Als iemand een topic wil openen óver de Trendhopper, GAMMA, Praxis, Karwei of een andere keten is hij van harte welkom en wie weet wordt dat ook een reeks.

Komt de Gamma echter zélf een topic openen dan is dat natuurlijk niet de bedoeling
Maar hoe kun je er nou zeker van zijn dat het niet door of in naam van het bedrijf gedaan wordt?
  dinsdag 2 juni 2009 @ 23:08:11 #33
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_69651828
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 23:05 schreef klipper het volgende:

[..]

Maar hoe kun je er nou zeker van zijn dat het niet door of in naam van het bedrijf gedaan wordt?
Omdat de modjes er maar op vertrouwen dat Adelante niet stiekem Ingvar Kamprad is, vermoed ik.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_69652126
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 23:08 schreef Duderella het volgende:

[..]

Omdat de modjes er maar op vertrouwen dat Adelante niet stiekem Ingvar Kamprad is, vermoed ik.
Ook die heeft persvoorlichters, het mag dan ikea zijn, maar hij doet niet alles zelf, ieder een beetje is tenslotte zijn motto

Nu nog voldoende bevestigingsmateriaal erbij, of bedoelt hij dat ook met samen hij levert de ene helft en de gamma de andere helft.
  woensdag 3 juni 2009 @ 00:07:08 #35
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_69653665
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 23:17 schreef klipper het volgende:

[..]

Ook die heeft persvoorlichters, het mag dan ikea zijn, maar hij doet niet alles zelf, ieder een beetje is tenslotte zijn motto

Nu nog voldoende bevestigingsmateriaal erbij, of bedoelt hij dat ook met samen hij levert de ene helft en de gamma de andere helft.
Ik denk dat hij het inderdaad wel de moeite waard vindt om via undercover PR-agents zo'n futiele pubersite als FOK! te bestoken met zijn wereldwijde promotie.

O nee, dat denk ik trouwens niet.
pi_69676318
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 22:59 schreef Chell het volgende:

helder; ik was nieuwsgierig naar jullie richtlijn.
wie ben ik om aan mezelf te twijfelen?
=loesje=
pi_69691857
Gadverredamme, wat is saus met korrelstructuur van hout verwijderen kutwerk, zelfs met afbijter.

Ben op de helft en voor de aankomende kleine moet je maar wat over hebben he :-)
  FOK!fotograaf dinsdag 23 juni 2009 @ 19:44:50 #38
17893 Forno
pi_70299289
Hoe denken de mensen hier over de topics waarin mensen om prijzen of aannemers in de regio vragen? In de trant van, "ik ga mijn complete huis verbouwen, hoeveel kost dat?!" Nuttige bijdrages of niet relevant? Ik vind het iets wat mensen lekker zelf moeten uitvogelen. Iedere klus is uniek en vaak afhankelijk van zoveel dingen dat het puur gokwerk is. Dus de toegevoegde waarde is m.i. nul komma nul. Als ze prijzen willen weten, kijk eens op werkspot of vraag offertes aan.

Misschien ligt het aan mij, maar ik het idee dat er steeds meer van dit soort topics worden geopend. Gewoon benieuwd naar jullie mening hierover.
pi_70305797
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 19:44 schreef Forno het volgende:
Hoe denken de mensen hier over de topics waarin mensen om prijzen of aannemers in de regio vragen? In de trant van, "ik ga mijn complete huis verbouwen, hoeveel kost dat?!" Nuttige bijdrages of niet relevant? Ik vind het iets wat mensen lekker zelf moeten uitvogelen. Iedere klus is uniek en vaak afhankelijk van zoveel dingen dat het puur gokwerk is. Dus de toegevoegde waarde is m.i. nul komma nul. Als ze prijzen willen weten, kijk eens op werkspot of vraag offertes aan.

Misschien ligt het aan mij, maar ik het idee dat er steeds meer van dit soort topics worden geopend. Gewoon benieuwd naar jullie mening hierover.
die topics vallen in de categorie "niet geschoten , zeker mis"
Ik moet er altijd wel om lachen en heb dan zin om 100.000 euro te antwoorden.
(wat ws niet eens zo ver ervandaan is)
  Moderator dinsdag 23 juni 2009 @ 22:21:15 #40
92034 crew  Vonkenboer
pi_70305843
Ik neem het idee even mee naar achteren , even overleggen wat ons standpunt is.
Ergens heb je natuurlijk wel een punt, geen enkele situatie is gelijk en veelal moeilijk vanaf de pc te bekijken; een richtprijs voor bijvoorbeeld het plaatsen van een CV ketel of elektrotechnische onderdelen is nog wel een keer te geven maar veel meer ook niet

Je hoort nog van ons Forno !
  FOK!fotograaf donderdag 25 juni 2009 @ 08:39:54 #41
17893 Forno
pi_70348364
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 22:20 schreef AnneX het volgende:

[..]

die topics vallen in de categorie "niet geschoten , zeker mis"
Ik moet er altijd wel om lachen en heb dan zin om 100.000 euro te antwoorden.
(wat ws niet eens zo ver ervandaan is)
Klopt, maar ik vind het een beetje eentonig. Het geeft de vrager ook het idee dat gokken hetzelfde is als een gedegen calculatie/offerte. Niet dan?
pi_70358981
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 08:39 schreef Forno het volgende:

[..]

Klopt, maar ik vind het een beetje eentonig. Het geeft de vrager ook het idee dat gokken hetzelfde is als een gedegen calculatie/offerte. Niet dan?
Er wordt toch ook niet diepgaand op geantwoord?
Behalve vragen om fotoos.
Kunnen wij ons als lurkers verkneukelen.

Ik denk dat de mensen - net als wij toen - gewoon niet weten waar te beginnen:
- wat heb je aan cash of evt. verhogen hypotheek mogelijk ?
- Wat wil je ? ofwel een plan en prioriteiten
- Vraag offerte via bekenden met referenties bij aannemers en/of klussers.
- tel er minimaal 10 % bij op
- doe het niet of doe het goed !
- go for it en wees gewaarschuwd na het lurken in (jouw) andere topics.
  donderdag 25 juni 2009 @ 17:57:35 #43
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_70366100
Hoi hoi,

Nu onze werkplekken volledig zijn ingericht willen we de vele snoeren van de apparatuur weg gaan werken. Graag wilde ik een topic openen om informatie en tips te vragen van users die dit evt. al eens gedaan hebben. Echter, ik kan me zo voorstellen dat zoiets al bestaat. Kan het helaas niet vinden.
Mag ik hier een (nieuw) topic over openen of kan het in een verzameltopic?
(Un)masking for the greater good.
  FOK!fotograaf donderdag 25 juni 2009 @ 18:57:30 #44
17893 Forno
pi_70367612
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:18 schreef AnneX het volgende:

[..]

Er wordt toch ook niet diepgaand op geantwoord?
Behalve vragen om fotoos.
Kunnen wij ons als lurkers verkneukelen.

Ik denk dat de mensen - net als wij toen - gewoon niet weten waar te beginnen:
- wat heb je aan cash of evt. verhogen hypotheek mogelijk ?
- Wat wil je ? ofwel een plan en prioriteiten
- Vraag offerte via bekenden met referenties bij aannemers en/of klussers.
- tel er minimaal 10 % bij op
- doe het niet of doe het goed !
- go for it en wees gewaarschuwd na het lurken in (jouw) andere topics.
Dat mensen niet weten waar ze aan beginnen is een feit, inclusief mezelf. En ik ben het met al je punten eens, dat is misschien een mooie aanvulling voor de faq?

Waar ik voor naar dit forum kom, zijn de klus- en verbouwingstopics. De vraag of iemand een behanger in Noord-Holland kent, vind ik niet echt interessant. Interessant voor mensen die toevallig in Noord-Holland wonen, toevallig moeten behangen maar er zelf geen zin in hebben. Heeft m.i. ook weinig met klussen & wonen te maken. Het resultaat dan weer wel! Meer een kwestie van zoekt en gij zult vinden dus. Daar zijn andere bestaande websites en gidsen voor, die dat m.i. beter kunnen. Van mij mogen die topics dus achterwege blijven. Maar het is maar een ideetje, kleine verbetering misschien?

[ Bericht 0% gewijzigd door Forno op 25-06-2009 21:17:16 ]
  Moderator donderdag 25 juni 2009 @ 22:06:52 #45
92034 crew  Vonkenboer
pi_70373868
We hebben het achter de schermen (Chell en ik) even besproken maar we gaan dat soort topics niet verbieden

Over het algemeen zakken ze dit soort topics vrij snel weg, vaak krijgen mensen geen altijd antwoord of geen serieuze antwoorden, maar vaak genoeg komen er ook wél goede tips langs !.

Wat ons betreft vallen ze ook in de categorie niet geschoten is altijd mis en ik kan me voorstellen dat je ook met één of twee serieuze antwoorden weer een stukje verder komt.
pi_70377221
Dat ze wegzakken is dan ook wel een boodschap denk ik, aan de posters.

Serieuze topics krijgen van mij meestal wel een aansporing of ik deel mijn ervaring of ga zitten meedenken.
Soms zet ik het in de bookmarks of lurk mee.

Verder geniet ik nog altijd van het verschijnsel FoK en de diversiteit die erbij hoort.
  zaterdag 27 juni 2009 @ 19:14:05 #47
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_70431379
Bedankt

Ik doe gewoon een poging en merk wel wat er van komt.
Als niemand een oplossing weet, dan broeden we verder.
(Un)masking for the greater good.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 13:26:43 #48
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_70846565
Het regent net zo hard in m'n huis als dat het buiten regent
  vrijdag 10 juli 2009 @ 14:58:47 #49
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_70849622
Wat is jou ervaring met jouw buren ?

Mag de typo uit de TT?
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_71101039
Klein vraagje, want ik denk niet dat het topic-waard is om te openen.

Mijn schoorsteen moet geveegd worden maar ik woon op de begane grond, mn buren en ik liggen niet zo lekker. Moet de schoorsteenveger het dak op, of kunnen ze ook "naar boven vegen" in het kanaal?
pi_71102406
Volgens mij wel.
Vraag het anders even de schoorsteenveger.
ha ! nu zie ik hieronder links naar schoorsteenvegers.nl !
pi_71267130
Hoi! Kunnen jullie mijn topictitel aanpassen naar "Tuin aanpassen van grijs naar groen, work in progress..."

Het gaat om dit topic: Tuin aanpassen, van grijs naar groen. Waar op te letten?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 24 juli 2009 @ 08:58:19 #54
95752 crew  Chell
Kluns
pi_71275809
done!
  zaterdag 25 juli 2009 @ 10:35:12 #55
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_71309302
Hallo iedereen!

Ik zoek een oud topic (paar jaar geleden gemaakt) over een badkamer/douche. TS had zwarte/donkere tegels gebruikt (volgens mij was de gehele douche donker) en de gehele douche zag er echt strak & modern uit. Mijn vriend en ik hebben zojuist een huis gekocht en ik zoek dat topic voor ideeen, maar ik kan hem nergens vinden
Volgens mij was het een inloopdouche..

Kan iemand mij helpen?
Sorry als ik te vaag ben!!
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_71310036
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 10:35 schreef The_Tankgirl het volgende:
Hallo iedereen!

Ik zoek een oud topic (paar jaar geleden gemaakt) over een badkamer/douche. TS had zwarte/donkere tegels gebruikt (volgens mij was de gehele douche donker) en de gehele douche zag er echt strak & modern uit. Mijn vriend en ik hebben zojuist een huis gekocht en ik zoek dat topic voor ideeen, maar ik kan hem nergens vinden
Volgens mij was het een inloopdouche..

Kan iemand mij helpen?
Sorry als ik te vaag ben!!
heel vaag haha
Een paar jaar geleden was het Marsepein volgens mij , die een donkere strakke douche had gemaakt ?
Kun je lekker zijn topics doorscrollen.

En ga je vervolgens de topics dan bookmarken ?
Het is nog makkelijker terugvinden.

En veel succes met jullie nieuwe huis en ons nieuwe topic !

De klusperikelen van Marsepein (Deel 3) edit ik zat helemaal fout : mooie blauwe kleine steentjes en een zwarte vloer.
Gut.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 12:31:09 #57
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_71311321
Volgens mij heb ik hem gevonden:

Vodkats grote en eerste verbouwing!

Alleen weet ik het niet zeker, want de foto's doen het niet meer
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_71314555
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 12:31 schreef The_Tankgirl het volgende:
Volgens mij heb ik hem gevonden:

Vodkats grote en eerste verbouwing!

Alleen weet ik het niet zeker, want de foto's doen het niet meer
en hij is al een jaar niet meer op Fok! gezien - onder deze alias dan.
pi_71318751
solide ruime kledingkast

mag ik even krosposten? om TK op fok te promoten.

Als er wel eens wordt gelurkt in de SC, zijn het eerder de mensen die in K&W op zoek zijn naar inspiratie en advertenties.
  Moderator zondag 26 juli 2009 @ 18:21:56 #60
92034 crew  Vonkenboer
pi_71344413
Zo even crossposten !

[TH] Te huur - Helft van dubbel woonhuis in Neede

We hebben een woning te huur in Neede, dus heb je altijd eens gedroomd om naast Vonkenboer te gaan wonen, neem je kans !
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:17:58 #61
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 28 juli 2009 @ 12:11:36 #62
95752 crew  Chell
Kluns
pi_71390994
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:17 schreef richie29 het volgende:
Wil iemand hier even orde scheppen?
Done!
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:30:54 #63
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_71391599
Onze heldin Chell on-the-move

Ik heb trouwens weinig mensen dat nog zien doen hier, maar 'verbouwingen' aan de tuin, horen die nu hier of bij Flora & Fauna bijgehouden te worden?

Binnenkort gaat er eindelijk weer eens wat gebeuren bij huize richie

[ Bericht 2% gewijzigd door richie29 op 28-07-2009 12:36:27 ]
pi_71416282
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:30 schreef richie29 het volgende:
Onze heldin Chell on-the-move

Ik heb trouwens weinig mensen dat nog zien doen hier, maar 'verbouwingen' aan de tuin, horen die nu hier of bij Flora & Fauna bijgehouden te worden?

Binnenkort gaat er eindelijk weer eens wat gebeuren bij huize richie
haha grappenmaker! dan heb ik zekers niks op en rond m'n casa uitgespookt? En nee mag wat mij betreft in k&w blijven, of het moet alleen maar plantengoed betreffen, maar een nieuwe of veranderde tuin is naar mijn idee het best op zijn plek bij k&w
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  Moderator woensdag 29 juli 2009 @ 09:33:23 #65
92034 crew  Vonkenboer
pi_71419199
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 01:26 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

haha grappenmaker! dan heb ik zekers niks op en rond m'n casa uitgespookt? En nee mag wat mij betreft in k&w blijven, of het moet alleen maar plantengoed betreffen, maar een nieuwe of veranderde tuin is naar mijn idee het best op zijn plek bij k&w
Ik sluit mij hier bij aan; laten we zeggen dat het typisch een geval Nederlands gedoogbeleid is

Of het moet inderdaad alleen maar over planten gaan dan gaat hij richting F&F...
  woensdag 29 juli 2009 @ 09:52:28 #66
1762 YPPY
Yppiaans
pi_71419652
Dat wilde ik idd ook vragen. Op mijn vraag naar grond en planten in f&f krijg ik maar weinig reactie en omdat de rest van de tuin toch al hier staat.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 29 juli 2009 @ 12:22:58 #67
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_71423868
Na goed dan

Ik denk dat ik in de aanloop en de hoop op inspiraties, eens voor de gein een nieuw topic ga openen. Die oude opgraven gaat voor het aparte tuinproject een beetje onzinnig worden
Es kijken of ik het zo tussen neus en lippen door vandaag voor elkaar krijg
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 6 augustus 2009 @ 23:09:45 #68
95752 crew  Chell
Kluns
pi_71666612
Verdrietig nieuws. Dahei, een van onze vastere K&W users, is op 36-jarige leeftijd overleden.

Zie dit topic in F&F, gepost door zijn partner:
Baasje van Happy overleden
  Moderator vrijdag 7 augustus 2009 @ 12:04:57 #69
155227 crew  Guppy
dus
pi_71677815
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:04:50 #70
149959 SQ
snelle trees
pi_71897800
Ik wil binnenkort weer zelf wat meubeltjes gaan maken, na mijn zeer geslaagde tuintafel-project.
Alleen wordt het dit keer een hoekbank voor het dakterras, en dat is toch wel een graadje lastiger. Zijn er mensen hier in K&W die zoiets al eens gedaan hebben? Ik zoek vooral naar tips voor het frame, maw wat zijn de zwakke punten van de constructie, hoe maak je die stevig etc.

Alvast bedankt!
disclaimer
pi_71901837
En ik heb een vraag die geen topic waard is: op een gesauste muur hebben veel pritt buddies gezeten en nu zitten er allemaal vlekjes op. Heb ik ooit eerder gehad en latex dekt daar dus niet overheen! Iemand die weet wat ik het best als ondergrond kan gebruiken ?
pi_71904268
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:04 schreef Stormqueen het volgende:
Ik wil binnenkort weer zelf wat meubeltjes gaan maken, na mijn zeer geslaagde tuintafel-project.
Alleen wordt het dit keer een hoekbank voor het dakterras, en dat is toch wel een graadje lastiger. Zijn er mensen hier in K&W die zoiets al eens gedaan hebben? Ik zoek vooral naar tips voor het frame, maw wat zijn de zwakke punten van de constructie, hoe maak je die stevig etc.

Alvast bedankt!
Heb je meegekeken in het topic van Walter Ego ?
Die heeft onlangs toch ook een bank in elkaar gezet op balkon/terras.
Haagse Transformatie: deel 2 post # 40

En er was nog iemand ! lekker vaag hé...
Die was (hier) vervolgens op zoek naar ( tips voor) stof voor weerbestendige tuinkussens.

[ Bericht 6% gewijzigd door AnneX op 15-08-2009 17:33:21 ]
pi_72178382
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 18:15 schreef Vonkenboer het volgende:
Een tijdje terug heb ik een topic gemaakt waar je vast en zeker het antwoord op die vraag krijgt.
Elektrische koken; perilex aansluiten
De link verwijst naar hetzelfde topic waarin hij gepost is.
  Moderator woensdag 26 augustus 2009 @ 19:11:57 #74
92034 crew  Vonkenboer
pi_72179478
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 18:34 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

De link verwijst naar hetzelfde topic waarin hij gepost is.

Whoeps
pi_72302725
extra verdieping op aanbouw
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 22:55 schreef glitter het volgende:
bedankt voor de tip. Ik voelde me er eerlijk gezegd ook niet zo goed bij, ik ben het zelf al tegengekomen met googelen. Bovendien kan ik ook anderen geintereseerden op een idee brengen haha..kan de link verwijderd worden misschien??

Iemand??
  Moderator maandag 31 augustus 2009 @ 11:17:03 #76
92034 crew  Vonkenboer
pi_72304706
had ik al gezien idd.
  Moderator maandag 14 september 2009 @ 17:22:17 #78
92034 crew  Vonkenboer
pi_72734279
Het is weer zover, het avondonderwijs is weer begonnen
Mag ik weer lekker twee keer in de week na werktijd na school tot 10 uur sávonds
pi_72800282
een beetje spam
convectorput vraagjes
pi_72805166
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:22 schreef Vonkenboer het volgende:
Het is weer zover, het avondonderwijs is weer begonnen
Mag ik weer lekker twee keer in de week na werktijd na school tot 10 uur sávonds
en heb je nog een overzichtelijke periode te gaan ? zoals een jaar of minder.
Sterkte daarmee.

Miijn bij- en nascholingsdagen zijn meestal op zaterdagen.
's Avonds zijn het vergaderingen en collegiaal overleg en werken.
Daarentegen hoef ik niet om 8 uur op de steigers !
pi_72806417
quote:
Op woensdag 16 september 2009 15:43 schreef AnneX het volgende:

[..]

.
Het zal eerder 7 uur zijn vermoed ik als ik naar mijn tijd op de bouw kijk
pi_72813395
quote:
Op woensdag 16 september 2009 16:12 schreef exlurker het volgende:

[..]

Het zal eerder 7 uur zijn vermoed ik als ik naar mijn tijd op de bouw kijk
Mijn buurman hoor ik vertrekken om half zeven - om de files voor te zijn.

Daarentegen heb ik (al) > 30 jaar dit soort barre ochtendtijden achter de rug.
  Moderator woensdag 16 september 2009 @ 19:24:49 #83
92034 crew  Vonkenboer
pi_72814926
quote:
Op woensdag 16 september 2009 15:43 schreef AnneX het volgende:

[..]

en heb je nog een overzichtelijke periode te gaan ? zoals een jaar of minder.
Sterkte daarmee.

Miijn bij- en nascholingsdagen zijn meestal op zaterdagen.
's Avonds zijn het vergaderingen en collegiaal overleg en werken.
Ik ben afgelopen schooljaar (08/09) gestart met deze opleiding; die in het totaal twee jaar duurt.
Als het dus goed is heb ik eind 2010 het diploma Technicus Sterkstroom Installaties

Dit doe ik in de avondopleiding op het plaatselijke ROC; wat inhoud dat je twee avonden van half 7 tot 10 uur les hebt, en normaal gesproken ook de hele week werkt.

Op dit moment sta ik om half 7 op en dan ben ik om kwart voor 5 weer thuis van het werk
Om vervolgens twee avonden achter elkaar van half 7 tot 10 uur op school te zitten
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 19 september 2009 @ 20:26:07 #84
13151 crew  Rewimo
pi_72915054
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator zaterdag 19 september 2009 @ 23:42:48 #85
92034 crew  Vonkenboer
pi_72925954
quote:
Op woensdag 16 september 2009 13:17 schreef exlurker het volgende:
een beetje spam
convectorput vraagjes
Ja die laatste post ruikt sterk naar spam, zeker als je ziet dat hij zich speciaal voor dat topic geregistreerd heeft, en verder geen postings gedaan heeft.
De crisis breekt door in de topic's.
pi_73003454
Ik heb ook even een vraag.

Ik zoek zoiets:

Als nachtkastje. Maar dan niet in een houtkleur maar lichtgrijs. Nu zoek ik dit al een tijdje, maar nergens kan ik echt iets vinden wat we zoeken. Nu lijkt het me ook niet echt heel erg moeilijk om te maken. Maar ik ben ook weer niet echt een hele erge klusser. Is er niet ergens een beschrijving te vinden om zoiets te maken?
pi_73034540
Ik heb dit subforum eigenlijk nog nooit bezocht. Maar onlangs heb ik mijn eigen appartement gekocht (in het centrum van Dordrecht) en ik heb daarmee een flinke periode van klussen voor de boeg.
Wat ik o.a. moet (laten) doen is het renoveren van het balkon. Hiervan dient het hek- en metselwerk vervangen te worden. Verder wil ik er een nieuwe keuken in omdat de huidige keuken oud en in slechte staat is en ik wil ook de woonkamer wat verruimen door een stel inbouwkasten weg te halen. Ook de houten vloer wil ik laten aanpakken (schuren en een andere kleur).
Ik zal hier de komende tijd dus wellicht veel meelezen en ideeën opdoen...
pi_73039171
quote:
Op woensdag 23 september 2009 12:17 schreef Mar10Segovia het volgende:
Ik heb dit subforum eigenlijk nog nooit bezocht. Ik zal hier de komende tijd dus wellicht veel meelezen en ideeën opdoen...
Welkom en open je eigen topic dan maar, want de SC wordt weinig gelezen/gebruikt.
Dan kunnen we je werk kritisch en meelevend volgen.

Succes.
pi_73186390
Ik snap niet waarom Mag ik even binnen kijken #3 moet wijken voor Gluren bij...deel 1

Nu wordt een vollediger topic gesloten voor een minder volledige? Waarom? Had die topics dan gewoon samengevoegd of zo.

-

Edit: Tevens staat er in de OP ook Mag ik even binnen kijken #3

Is er trouwens nog iemand van plan te reageren?

[ Bericht 11% gewijzigd door Nero22 op 29-09-2009 23:08:20 ]
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_73845213
quote:
Op maandag 28 september 2009 18:14 schreef Nero22 het volgende:
Ik snap niet waarom Mag ik even binnen kijken #3 moet wijken voor Gluren bij...deel 1

Nu wordt een vollediger topic gesloten voor een minder volledige? Waarom? Had die topics dan gewoon samengevoegd of zo.

-

Edit: Tevens staat er in de OP ook Mag ik even binnen kijken #3

Is er trouwens nog iemand van plan te reageren?
Te zot voor woorden. Er mag echt wel eens gekeken worden in een feebacktopic. Daar is het toch zeker feedback voor? Nu al bijna een maand voorbij, zonder enige reactie.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_73847058
Gebruiker Tegeltje spamt in K&W (overigens ook in V&A)
Ware liefde is niet elkaars hand maar elkaars hart vasthouden.
Love is for real, today!
"De laatste keer dat we zo slecht verdedigden, waren we vijf jaar ons land kwijt. ©Michiel Veenstra
  donderdag 22 oktober 2009 @ 15:25:40 #93
266546 Knuffelbier
fka Hoi_Piepeloi
pi_73951739
Hey ik had even een vraagje en ik vind het het niet waard om er een topic over te openen (zijn er waarschijnlijk ook wel een paar 100 van)! Ik ga waarschijnlijk binnenkort op mezelf wonen en ik probeer alvast de maandelijkse kosten wat in te schatten en ik vroeg mij dus af wat ik kan verwachten kwijt te zijn aan tv, telefonie en internet .
  donderdag 22 oktober 2009 @ 15:34:44 #94
149959 SQ
snelle trees
pi_73952044
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 15:25 schreef Knuffelbier het volgende:
Hey ik had even een vraagje en ik vind het het niet waard om er een topic over te openen (zijn er waarschijnlijk ook wel een paar 100 van)! Ik ga waarschijnlijk binnenkort op mezelf wonen en ik probeer alvast de maandelijkse kosten wat in te schatten en ik vroeg mij dus af wat ik kan verwachten kwijt te zijn aan tv, telefonie en internet .
Kun je dat niet beter opzoeken op de site van je provider?
Maareh, als je in een studentenhuis woont is televisie vaak al inbegrepen. En deel je internet met andere huisgenoten. Dan ben je vaak niet meer kwijt dan een euro of 15 per maand. Als je het zelf betaalt hou dan met hetd riedubbele rekening. Vaste telefoonlijnen liggen in de meeste studentenhuizen niet eens meer.
disclaimer
pi_74041141
Dit ruikt een beetje naar spam

LOGOMATTEN

Schoon/droogloopmat ?
  Moderator zondag 25 oktober 2009 @ 13:16:56 #96
92034 crew  Vonkenboer
  woensdag 4 november 2009 @ 15:24:44 #97
104367 Thrackan
new and improved
pi_74387072
Even inkomen hier in K&W met wat slowchat:

Heb zojuist gehoord dat mijn bod op m'n aankomende eerste huisje is geaccepteerd

Nu nog van alles gaan regelen om de boel rond te maken.
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
  Moderator woensdag 4 november 2009 @ 17:31:48 #98
92034 crew  Vonkenboer
pi_74393445
quote:
Op woensdag 4 november 2009 15:24 schreef Thrackan het volgende:
Even inkomen hier in K&W met wat slowchat:

Heb zojuist gehoord dat mijn bod op m'n aankomende eerste huisje is geaccepteerd

Nu nog van alles gaan regelen om de boel rond te maken.
felicitaties

enne SC gebeurt weinig in K& W.
In je nieuwe topic daarentegen... wordt het gezellig.
  woensdag 4 november 2009 @ 18:37:04 #100
104367 Thrackan
new and improved
pi_74393651
quote:
Op woensdag 4 november 2009 17:31 schreef Vonkenboer het volgende:
Gefeliciteerd !

Waar mag de villa in kwestie staan ?
Vlaardingen, het is een appartementje op de benedenverdieping.

Of er een klustopic gaat ontstaan weet ik nog niet, maar ik ga hier wel de nodige informatie opzuigen

* Thrackan gaat weer terug naar druk druk druk alles regelen modus
pi_74491497
Spam?

Omvormer

Kijk eens naar de postgeschiedenis van richard009
  woensdag 18 november 2009 @ 16:40:02 #102
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_74821180
becky27 - vrijdag 10 juli 2009 @ 10:49
Er is nog nieuws aan het front hoor, namelijk dat het heel fijn is alles lekker schoon te houden voor AL die bezichtigingen.

Deze foto's zijn eigenlijk nog beter: http://www.funda.nl/koop/(...)usselincxstraat-157/

Hoi kan een modje de link in het berichtje van 10 juli weghalen?? alvast bedankt!
  Moderator woensdag 18 november 2009 @ 18:50:29 #103
92034 crew  Vonkenboer
pi_74825722
Het was even zoeken waar het berichtje stond; maar als het goed is heb ik hem verwijderd uit dit topic --> Beckys portiekwoning Part V: Jubileum!!!
  donderdag 19 november 2009 @ 08:28:35 #104
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_74841114
Helemaal gelukt! Thanx!
  zaterdag 28 november 2009 @ 13:20:03 #105
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_75082288
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 28 november 2009 @ 15:20:35 #106
95752 crew  Chell
Kluns
pi_75085063
Is weg Thnx
pi_75088285
Ook een spammer: Metabo/Makita/Bosch accuboor
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 28 november 2009 @ 17:30:29 #108
95752 crew  Chell
Kluns
pi_75088346
Ook weg
pi_75088742
En nog een keer (zelfde user): Accuboormachine
pi_75222334
Vraagje voor Vonkenboer en eventuele vonkenboercollega's.

Over anderhalf jaar ga ik m'n huis verbouwen en nu lig ik alvast 's nachts nieuwe inrichtingen te bedenken enzovoorts. Een van de problemen is/wordt de meterkast en de toevoer van de elektriciteit.
Als ik de meterkast wil vernieuwen en verplaatsen, moet de nieuwe lokatie dan aan eisen voldoen?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 2 december 2009 @ 19:28:15 #111
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_75222513
quote:
Op woensdag 2 december 2009 19:23 schreef sigme het volgende:

Over anderhalf jaar ga ik m'n huis verbouwen en nu lig ik alvast 's nachts nieuwe inrichtingen te bedenken enzovoorts. Een van de problemen is/wordt de meterkast en de toevoer van de elektriciteit.
Als ik de meterkast wil vernieuwen en verplaatsen, moet de nieuwe lokatie dan aan eisen voldoen?
En dat vraag je aan Vonk, de meterkast-gestapo!
pi_75222753
quote:
Op woensdag 2 december 2009 19:28 schreef Duderella het volgende:

[..]

En dat vraag je aan Vonk, de meterkast-gestapo!
oh, had ik al gezegd dat de aanvoerleiding via een aantal daken bij ons over de zolder naar de meterkast loopt? We hebben 'm een paar jaar geleden heet doorgeknipt en er een stop ingezet. Het goeie nieuws is dus dat we de stroom er compleet af kunnen halen en met ongeschonden gemeentestop en al kunnen verplaatsen. Het slechte nieuws dat ik een inductiekookplaat dan wel op m'n buik kan schrijven.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator woensdag 2 december 2009 @ 19:38:58 #113
92034 crew  Vonkenboer
pi_75222947
quote:
Op woensdag 2 december 2009 19:23 schreef sigme het volgende:

Op deze webpagina kun je een hele hoop vinden over de verplichte afmetingen van een meterkast.
Ik ga er vanuit dat je dan de aansluiting op dit moment ergens helemaal verwijderd en op een andere plek een nieuwe meterkast realiseerd ?

http://www.ekbouwadvies.n(...)imte/meterruimte.asp

Deze eisen gelden bij laagbouw
  woensdag 2 december 2009 @ 19:46:01 #114
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_75223275
quote:
Op woensdag 2 december 2009 19:34 schreef sigme het volgende:

[..]

oh, had ik al gezegd dat de aanvoerleiding via een aantal daken bij ons over de zolder naar de meterkast loopt? We hebben 'm een paar jaar geleden heet doorgeknipt en er een stop ingezet. Het goeie nieuws is dus dat we de stroom er compleet af kunnen halen en met ongeschonden gemeentestop en al kunnen verplaatsen. Het slechte nieuws dat ik een inductiekookplaat dan wel op m'n buik kan schrijven.

Ik weet allemaal niet wat het betekent, maar een elektriciteitsleiding doorknippen vind ik zondermeer stoer.

Vonkie, kom d'r maar in!

[ Bericht 2% gewijzigd door Duderella op 02-12-2009 20:30:27 ]
pi_75223968
quote:
Op woensdag 2 december 2009 19:38 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Op deze webpagina kun je een hele hoop vinden over de verplichte afmetingen van een meterkast.
Ik ga er vanuit dat je dan de aansluiting op dit moment ergens helemaal verwijderd en op een andere plek een nieuwe meterkast realiseerd ?

http://www.ekbouwadvies.n(...)imte/meterruimte.asp

[ afbeelding ]
Deze eisen gelden bij laagbouw
Dank. De oude zou weg moeten, want die zit een vals tussenmuurtje ingebouwd en dat muurtje gaat weg.
Ik lees:
quote:
De Bouwbesluit eisen voor een meterruimte zijn te vinden in afdeling 4.12 van het Bouwbesluit en gelden alleen voor nieuwbouwsituaties. Het Bouwbesluit stelt geen eisen aan de meterruimte in bestaande gebouwen. Dit vindt zijn oorzaak in het feit dat in het verleden een dergelijke ruimte niet is geëist.
Zou dat kunnen betekenen dat er bij mij geen eisen gelden aan een meterkast? Er is niet echt plaats voor zo'n kast, het huis is binnenmaat nog geen 4 bij 6 meter .

Komen ze de boel keuren trouwens?

Gasmeter moet ik ook nog iets op verzinnen, die hangt aan hetzelfde muurtje, die is er een jaar of vijf geleden zonder eisen trouwens gewoon aangemonteerd; daarvoor was er geen gasaansluiting.
  Moderator woensdag 2 december 2009 @ 22:14:27 #116
92034 crew  Vonkenboer
pi_75229411
Ligt er maar aan in hoeverre het energiebedrijf de werkzaamheden moet doen; verplaats je de gehele (gemeentelijke) hoofdaansluiting ? Of ga je binnen een gebouw zelf eigenhandig de meterkast verplaatsen ?
Laat je het door een installateur doen of doen jullie het zelf ?
pi_75255954
Bij voorkeur doe ik het natuurlijk helemaal zelf (mijn betere helft dan). En het zou dan gaan om de complete installatie: aanvoer hebben we in eigen hand, gemeentestop en stoppenkast moet allemaal uit het valse muurtje naar een nieuwe plek.

Maar mogelijk hebben we een nieuwe aanvoer nodig (en dan dus eentje die via normale weg het huis bereikt), en dat kunnen we natuurlijk niet zelf aanleggen.
pi_75307313
ik woon in amsterdam, in een 30-jaren etage woning.
toen ik gisteravond thuis kwam lag er allemaal water in de gang en ik had geen stroom (aardlekschakelaar stond uit)
Dat water moet van de bovenburen vandaan komen, aan de buurman gevraagd en die kwam met een supervaag verhaal over het doucheputje.
Later merkte ik dat een kledingstuk dat aan de binnenkant van mijn badkamerdeur aan een haakje hing nat was, dus het probleem is waarschijnlijk de afscheiding tussen hun badkamer en hun gang. Zou ook nog kunnen dat ze een emmer water in de gang hebben leeggegooid of zo.

Anyway, wateroverlast door buren en bij mij de stroom eraf dus.
Is dat nou iets waar ik me zorgen over moet maken of kan ik gerust zijn omdat het systeem (aardlek) goed gefunctioneerd heeft?
  zaterdag 12 december 2009 @ 01:43:43 #119
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
  Moderator zaterdag 12 december 2009 @ 09:46:18 #120
92034 crew  Vonkenboer
pi_75597248
Ik gooi mijn vraag van vorig jaar weer in de herhaling . Komt er in januari een topic waar ik kan stemmen op de Engelse stulp van Obli of het dijkhuis van ML'etje of de verbouwing van Forno of op die van Twentemeisje en Rallydame? En natuurlijk de topics van buiten de Nederlandse grenzen niet vergeten: Tim en Anne in Duitsland en onze Vlaamse superklusser Mmach

Ik vergeet ongetwijfeld een paar kanshebbers. Wie zit er op PR tegenwoordig, er zijn vást wel wat leuke prijzen los te peuteren ergens
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 22:51 schreef Reese het volgende:
oh en komt er dit jaar nog 'n leuke awardshow?

Er zijn genoeg leuke klustopics geweest, van nieuwe users maar ook van oude bekenden op K&W
Eeuwig vijfentwintig
pi_75619050
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:49 schreef Reese het volgende:
Ik gooi mijn vraag van vorig jaar weer in de herhaling . Komt er in januari een topic waar ik kan stemmen op de Engelse stulp van Obli of het dijkhuis van ML'etje of de verbouwing van Forno of op die van Twentemeisje en Rallydame? En natuurlijk de topics van buiten de Nederlandse grenzen niet vergeten: Tim en Anne in Duitsland en onze Vlaamse superklusser Mmach

Ik vergeet ongetwijfeld een paar kanshebbers. Wie zit er op PR tegenwoordig, er zijn vást wel wat leuke prijzen los te peuteren ergens
[..]
hear hear...
  Moderator maandag 14 december 2009 @ 22:17:15 #124
92034 crew  Vonkenboer
pi_75631456
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:49 schreef Reese het volgende:

[..]

Er komt denk ik wel een K&W klus van het jaar verkiezing 2009
Ik zal het eens achter de schermen in de groep gooien
  Moderator dinsdag 15 december 2009 @ 17:44:28 #126
92034 crew  Vonkenboer
  woensdag 16 december 2009 @ 14:14:44 #127
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_75687633
kan iemand deze titel Wat voor kleur muur/poster, schilderij oid.
veranderen in:

Welke kleur voor muur?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Moderator woensdag 16 december 2009 @ 17:47:07 #128
92034 crew  Vonkenboer
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 20 december 2009 @ 11:40:28 #130
13151 crew  Rewimo
pi_75830228
Ah, ik wilde hem ook al melden. Lekker bezig die gast

Edit: waar kan je goedkoop dubbel glas bestellen ?

Hij heeft zelfs een topic geopend
pi_75830449
Ik wilde er ook al wat van zeggen. Irritant zeg...
pi_75894819
Deze meneer zit waarschijnlijk ook momenteel niet zo goed in zijn slappe was.
http://forum.fok.nl/user/history/284245
Zie posting in dit topic:
Help! Tegelzetter heeft geprutst (of zeur ik) wat nu??
pi_75895865
quote:
Op maandag 21 december 2009 20:29 schreef klipper het volgende:
Deze meneer zit waarschijnlijk ook momenteel niet zo goed in zijn slappe was.
http://forum.fok.nl/user/history/284245
Zie posting in dit topic:
Help! Tegelzetter heeft geprutst (of zeur ik) wat nu??
Tegelijkertijd denk ik dat hij - vanuit zijn profi achter grond - wil onderbouwen waarom hij het (ook)
als prutswerk beoordeelt.

Plus dat ik eindelijk een tag/avatar heb en hem even kwijt wil.
Met grote dank aan svann !
  Moderator maandag 21 december 2009 @ 20:59:38 #134
92034 crew  Vonkenboer
pi_75899373
quote:
Op maandag 21 december 2009 20:49 schreef AnneX het volgende:
Plus dat ik eindelijk een avatar heb en hem even kwijt wil.
Ja zeg, heb je eindelijk een plaatje, wil je 'm alweer kwijt!
Eeuwig vijfentwintig
pi_75902860
Ze bedoelt 'kwijt' als in laten zien...

komt suf over inderdaad.
  Moderator dinsdag 22 december 2009 @ 09:43:09 #137
92034 crew  Vonkenboer
pi_75914327
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 09:43 schreef Vonkenboer het volgende:
Leuke avatar
die van jou ook. smile

Voor een luttel bedrag heb je ook een roze tag - voor eventjes.
Klik maar voor de actie op Madalief.
pi_75915378
quote:
Op maandag 21 december 2009 20:49 schreef AnneX het volgende:

[..]

Tegelijkertijd denk ik dat hij - vanuit zijn profi achter grond - wil onderbouwen waarom hij het (ook)
als prutswerk beoordeelt.

Ja denk het ook, was juist wel fijn dat een vakman ook zijn mening gaf in die discussie, naar mijn mening.
pi_75936480
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 10:22 schreef Beijtje het volgende:

[..]

Ja denk het ook, was juist wel fijn dat een vakman ook zijn mening gaf in die discussie, naar mijn mening.
Dat een vakman zijn mening geeft, is natuurlijk inderdaad erg prima, maar daarbij behoeft er geen reclame gemaakt te worden.
Ik maak tenslotte ook geen reclame voor het bedrijf, dat soort dingen moet je gescheiden houden.
Mocht ik al een website vermelden, dan wil dat nog niet zeggen dat je het daar het goedkoopst kan krijgen, de vermelde website dient dan altijd als indicatie.
pi_75969642
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 19:28 schreef klipper het volgende:

[..]

Dat een vakman zijn mening geeft, is natuurlijk inderdaad erg prima, maar daarbij behoeft er geen reclame gemaakt te worden.

Ja dat is natuurlijk helemaal waar.
  woensdag 23 december 2009 @ 21:05:03 #142
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_75986558
Kan iemand de OP overzetten

Opmerkelijke foto's van Funda (deel 43)
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  Moderator donderdag 24 december 2009 @ 13:11:28 #143
92034 crew  Vonkenboer
pi_76010972
quote:
Op woensdag 23 december 2009 21:05 schreef BBQ-kip het volgende:
Kan iemand de OP overzetten

Opmerkelijke foto's van Funda (deel 43)
Done

Iedereen in ieder geval fijne kerstdagen toegewenst
pi_76138161
Spam (deels): Schoon/droogloopmat ?
  maandag 28 december 2009 @ 17:18:13 #145
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_76147177
Ik wilde de dezelfde posting als jeffrey doorgeven.
Je kan namelijk het deels wel weghalen. Het is gewoon compleet spam. En de uitleg is erg basic en via google overal te vinden
Live life to the Ender :D
  Moderator maandag 28 december 2009 @ 18:48:04 #146
92034 crew  Vonkenboer
pi_76150472
Bedankt

De zaken gaan schijnbaar in sommige bedrijven zo slecht dat ze op deze manier moeten spammen.
  dinsdag 29 december 2009 @ 02:53:55 #147
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_76168571
Ik doe 'm toch gewoon, namens een aantal oudgedienden: Chell en Vonk, ik zou eigenlijk willen voorstellen dat jullie K&W weer eens gewoon actief gingen modden. Dit hele forum zakt al tijden als een plumpudding in elkaar. Jullie zijn er nauwelijks - hoogstens om een d/t-fout ín een topictitel te zetten. Maar is er enige visie bij jullie, hoe dit ooit zo leuke forum weer wordt vlotgetrokken?

[ Bericht 0% gewijzigd door Duderella op 29-12-2009 03:38:20 ]
  Moderator dinsdag 29 december 2009 @ 10:31:23 #148
92034 crew  Vonkenboer
pi_76171619
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 02:53 schreef Duderella het volgende:
Ik doe 'm toch gewoon, namens een aantal oudgedienden: Chell en Vonk, ik zou eigenlijk willen voorstellen dat jullie K&W weer eens gewoon actief gingen modden. Dit hele forum zakt al tijden als een plumpudding in elkaar. Jullie zijn er nauwelijks - hoogstens om een d/t-fout ín een topictitel te zetten. Maar is er enige visie bij jullie, hoe dit ooit zo leuke forum weer wordt vlotgetrokken?
Je hebt een pb
pi_76173326
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 02:53 schreef Duderella het volgende:
nou een tt mét/zónder w slipt er ook weleens doorheen... (jou / jouw)

Verder mod het topic zichzelf met alsmaar nieuwe topic starters met ook nog verstand van zaken.
Achter de schermen zijn ze druk met het organiseren van de prijsvraag, denk ik.
pi_76196344
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 10:31 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Je hebt een pb
Waarom? Ik ben ook wel benieuwd

Dit is FOK! hoor, discussies en visies en verwachtingen kunnen bij mijn weten altijd gewoon 'voor de schermen' besproken worden
Eeuwig vijfentwintig
  woensdag 30 december 2009 @ 14:11:53 #151
104367 Thrackan
new and improved
pi_76220092
Zo, gas/water/licht geregeld, nu is het wachten op de sleutel op 11 januari!
Daarna gaan we maar eens aan de klusch
  Moderator woensdag 30 december 2009 @ 17:13:22 #152
92034 crew  Vonkenboer
pi_76227653
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:11 schreef Thrackan het volgende:
Zo, gas/water/licht geregeld, nu is het wachten op de sleutel op 11 januari!
Daarna gaan we maar eens aan de klusch
Mogen we van jou een klustopic verwachten dan
Nieuwbouw, verbouw ?
  woensdag 30 december 2009 @ 19:00:07 #153
104367 Thrackan
new and improved
pi_76231352
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:13 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Mogen we van jou een klustopic verwachten dan
Nieuwbouw, verbouw ?
Verbouw, voornamelijk de "badkamer" (het douchehok).
Een klustopic zou er wel in moeten zitten als ik niet steeds mijn camera vergeet te gebruiken
pi_76286368
Wens voor iedereen een goed en voorspoedig klusjaar
  Moderator vrijdag 1 januari 2010 @ 11:37:45 #155
92034 crew  Vonkenboer
pi_76287278

Gelukkig nieuwjaar iedereen
En dat er maar vele mooie klustopics mogen volgen
pi_76662453
quote:
Op maandag 14 december 2009 22:17 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Er komt denk ik wel een K&W klus van het jaar verkiezing 2009
Ik zal het eens achter de schermen in de groep gooien
En? Hoe is het achter de schermen? Het is al tien dagen tweeduizendtien! Kun je niet vast een nominatietopic openen?

Go Vonkie! Er is hartstikke hard geklust in 2009, het is nu aan jou en je collega-mod om je users in het zonnetje te zetten
Eeuwig vijfentwintig
  Moderator maandag 11 januari 2010 @ 17:23:58 #157
92034 crew  Vonkenboer
pi_76685964
quote:
Op zondag 10 januari 2010 23:47 schreef Reese het volgende:

[..]

En? Hoe is het achter de schermen? Het is al tien dagen tweeduizendtien! Kun je niet vast een nominatietopic openen?

Go Vonkie! Er is hartstikke hard geklust in 2009, het is nu aan jou en je collega-mod om je users in het zonnetje te zetten
Achter de schermen zijn we bezig met de verkiezing qua regelen van een prijs / prijzen.
Traditiegetrouw starten we pas met de verkiezing eind januari / eerste week van februari
  woensdag 13 januari 2010 @ 09:26:29 #158
104367 Thrackan
new and improved
pi_76751823
Voorproefje: Klik

Ben met de badkamer begonnen En in de slaapkamer heb ik alvast wat behang lopen trekken, maar daar staat nog niks van op de foto.
pi_76752390
Thanks voor je antwoord, Vonkenboer!
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 09:26 schreef Thrackan het volgende:
Voorproefje: Klik

Ben met de badkamer begonnen En in de slaapkamer heb ik alvast wat behang lopen trekken, maar daar staat nog niks van op de foto.
Dat begint goed! Maak je een eigen topic met voortgang en foto's? Dat wordt veel beter gelezen en bekeken dan een linkje in deze sloooooooooowchat.

Ik ben benieuwd wat je nog meer voor souvenirs tegenkomt van de vorige bewoners
Eeuwig vijfentwintig
  woensdag 13 januari 2010 @ 10:26:42 #160
104367 Thrackan
new and improved
pi_76753267
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 09:53 schreef Reese het volgende:
Thanks voor je antwoord, Vonkenboer!
[..]

Dat begint goed! Maak je een eigen topic met voortgang en foto's? Dat wordt veel beter gelezen en bekeken dan een linkje in deze sloooooooooowchat.

Ik ben benieuwd wat je nog meer voor souvenirs tegenkomt van de vorige bewoners
Topic komt eraan zodra ik tijd heb om er eentje in elkaar te plakken
pi_76935208
Wonen in 2030?

Linkje naar enquete is teruggeplaatst, nadat Vonkenboer die verwijderd had.
I reject the truth and substitute it with my own.
  Hoofdredactie Fotografie zondag 17 januari 2010 @ 20:00:59 #162
95752 crew  Chell
Kluns
pi_76935952
Heb 'm op slot gegooid, thnx!
pi_76950639
Een verkapt vervolg van zijn enquête: Hoe belangrijk is je woonlocatie?
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 21 januari 2010 @ 11:27:47 #165
95752 crew  Chell
Kluns
pi_77089812
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:09 schreef Beijtje het volgende:
Spammertje?
Dubieus. Hij reageert inhoudelijk, zonder reclame te maken of je naar de website te lokken. En website vermelden in je onderschrift is toegestaan.

Maar ja, het account is wel heeeeel erg van de doe het zelf dakbeddeking. En registreren met het e-mail adres verkoop@bedrijfsnaam.nl is ook wel erg dubieus

Ik zal 'm in ieder geval wel even in de gaten houden en een pbtje sturen. Thnx
  dinsdag 26 januari 2010 @ 12:53:47 #166
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77286834
Ons huis is af geloof ik...
En ergens vind ik dat best jammer.
Geen klustopics meer.

Hoog tijd om te verhuizen dus! Wie stuurt me het winnende lot in de loterij?
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 26 januari 2010 @ 14:12:39 #167
95752 crew  Chell
Kluns
pi_77289998
Gewoon nog een baby maken en dus nog een babykamer inrichten
  dinsdag 26 januari 2010 @ 14:20:48 #168
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77290301
Oh ja wacht, goed idee!

Hmm... er is alleen ook nog een echtgenoot die mee moet willen werken... Jammer he!
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 26 januari 2010 @ 15:02:18 #169
95752 crew  Chell
Kluns
pi_77291908
Mánnen
  dinsdag 26 januari 2010 @ 15:19:30 #170
104367 Thrackan
new and improved
pi_77292637
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 15:02 schreef Chell het volgende:
Mánnen
Wat?
pi_77292705
Neem een hond en post drie topics vol over het hondenhok die je achterin de tuin timmert!
Eeuwig vijfentwintig
pi_77681641
help! er is toch ooit ergens een topic geweest a la 'show hier je wc'? Ik ben op zoek naar inspiratie
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_77683393
quote:
Op maandag 11 januari 2010 17:23 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Achter de schermen zijn we bezig met de verkiezing qua regelen van een prijs / prijzen.
Traditiegetrouw starten we pas met de verkiezing eind januari / eerste week van februari
Eind januari is voorbij en de eerste week van februari begint ook al weer op teschieten en het blijft maar stil achter de schermen. De modjes zijn toch niet met hun winterslaap bezig?
pi_77685295
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 20:23 schreef nectarientje het volgende:
help! er is toch ooit ergens een topic geweest a la 'show hier je wc'? Ik ben op zoek naar inspiratie
Bedoel je deze?

bijzondere toiletfoto's
Eeuwig vijfentwintig
  vrijdag 5 februari 2010 @ 22:37:52 #175
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_77687517
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 21:41 schreef Reese het volgende:

[..]

Bedoel je deze?

bijzondere toiletfoto's
Ik vind het altijd zo maf hoe jij op het forum steeds ogenschijnlijk zo plots opduikt bij dingen. Uit het niets.

Gekke stalkert!
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 6 februari 2010 @ 16:35:41 #176
95752 crew  Chell
Kluns
pi_77705792
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 20:58 schreef exlurker het volgende:

[..]

Eind januari is voorbij en de eerste week van februari begint ook al weer op teschieten en het blijft maar stil achter de schermen. De modjes zijn toch niet met hun winterslaap bezig?
Nee, we waren/zijn in afwachting van de resultaten van het harde werk van PR die druk bezig is met het regelen van prijzen.

En assut goed is, zijn er inmiddels wat mooie prijzen geregeld
pi_77706160
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 16:35 schreef Chell het volgende:

[..]

Nee, we waren/zijn in afwachting van de resultaten van het harde werk van PR die druk bezig is met het regelen van prijzen.

Sorry voor mijn ongeduld, wacht nu rustig af op de leuke dingen die gaan komen
  Moderator zaterdag 6 februari 2010 @ 17:17:17 #178
92034 crew  Vonkenboer
pi_77707060
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 16:35 schreef Chell het volgende:

[..]

Er komen in ieder geval een paar goede prijzen

Maar verder mogen we helaas nog niks vertellen
pi_77778550
Verwarming in slaapkamer nodig, meest zuinige?

Laatste posting van vandaag komt enigszins dubieus over.
  Moderator maandag 8 februari 2010 @ 21:32:15 #180
92034 crew  Vonkenboer
pi_77786486
quote:
Op maandag 8 februari 2010 18:50 schreef klipper het volgende:
Verwarming in slaapkamer nodig, meest zuinige?

Laatste posting van vandaag komt enigszins dubieus over.
dubieus is het zeker; maar ik geef hem voorlopig het voordeel van de twijfel
maar zodra het enigszins op spam begint te lijken dan is ie aan de buurt
pi_77889121
Aangemeld om te spammen.

User- wash
Spam t in- Aansluiting wasmachine is warm water
  Moderator donderdag 11 februari 2010 @ 22:19:34 #182
92034 crew  Vonkenboer
pi_77901389
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 17:05 schreef klipper het volgende:
Aangemeld om te spammen.

User- wash
Verwijderd bedankt voor de melding !

Trouwens de klus van het jaar verkiezing 2009 zit er aan te komen !
En we hebben mooie prijzen zeg !

[ Bericht 26% gewijzigd door Vonkenboer op 11-02-2010 22:41:43 ]
pi_77911425
Is net onkruid, komt gelijk weer terug

User- wash
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 12 februari 2010 @ 10:24:14 #184
95752 crew  Chell
Kluns
pi_77911463
Die gaan we dan maar eens door de shredder laten gooien
pi_78051405
Nieuwe gast in

Klussen aan mijn eerste eigen huisje!

badkamerwarenhuis
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 16 februari 2010 @ 11:59:50 #186
95752 crew  Chell
Kluns
pi_78051504
Fijn dat je het even meldt exlurker

Wel een verzoekje, zou je in het vervolg gewoon even melding kunnen maken zonder te reageren en te quoten Scheelt editten en verwijderen enzo Zie wel dat je het linkje weg had gehaald, maar zeker bij van die overduidelijke spamaccounts met reclame in de sig enzo, verwijderen we liefst alles.
pi_78062054
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 11:59 schreef Chell het volgende:
Fijn dat je het even meldt exlurker

Wel een verzoekje, zou je in het vervolg gewoon even melding kunnen maken zonder te reageren en te quoten Scheelt editten en verwijderen enzo Zie wel dat je het linkje weg had gehaald, maar zeker bij van die overduidelijke spamaccounts met reclame in de sig enzo, verwijderen we liefst alles.
komt in orde!
pi_78072193
Die Suzanne02 is goed bezig... continu spam voor d'r/z'n website.
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 16 februari 2010 @ 21:11:23 #189
95752 crew  Chell
Kluns
pi_78074469
Verwijderd en gemeld Thnx
pi_78086295
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 22:19 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Verwijderd bedankt voor de melding !

Trouwens de klus van het jaar verkiezing 2009 zit er aan te komen !
En we hebben mooie prijzen zeg !
Ben hartstikke benieuwd Ed! licht eens een tipje op??????
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_78413333
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 02:18 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Ben hartstikke benieuwd Ed! licht eens een tipje op??????
He Cijpie, ik ga even spammen, hoor, het nominatietopic staat er

[WEDSTRIJD] Klus van het jaar 2009 verkiezing !
Eeuwig vijfentwintig
pi_78414000
Sjit! Ik wil iedereen die foto's plaatst wel nomineren!!! Maar dat mag niet he...
Ik moet er even over nadenken, maar leuk, die verkiezing! (En leuk dat mijn Chessie er bij staat )
  Moderator woensdag 24 februari 2010 @ 22:32:13 #193
92034 crew  Vonkenboer
pi_78414154
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 22:21 schreef Reese het volgende:

[..]

He Cijpie, ik ga even spammen, hoor, het nominatietopic staat er

[WEDSTRIJD] Klus van het jaar 2009 verkiezing !
Met schitterende prijzen dacht ik zo
pi_78414672
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 22:32 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Met schitterende prijzen dacht ik zo
Ja! Heel tof Heeft Greysie dat geregeld? Want die "PR'ed things lately", toch?

Ik had in het nominatietopic ook nog een paar aanvullingen voor de lijst gemaakt, Vonkie, maar ik bedenk me nu dat je die liever hier hebt.
Eeuwig vijfentwintig
pi_78515038
Ben ik nu de enige die last heeft van die zwevende reclamebanners die steeds op duiken over het laatste bericht van een topic?
Vind het erg irritant en vraag me af or hier niets aan te doen is.
  Moderator zaterdag 27 februari 2010 @ 12:14:59 #196
92034 crew  Vonkenboer
pi_78515579
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 22:39 schreef Reese het volgende:

[..]

Ja! Heel tof Heeft Greysie dat geregeld? Want die "PR'ed things lately", toch?

Ik had in het nominatietopic ook nog een paar aanvullingen voor de lijst gemaakt, Vonkie, maar ik bedenk me nu dat je die liever hier hebt.
Greysie heeft deze prachtige prijzen geregeld ! Waarvoor wij haar natuurlijk ook via deze weg willen bedanken !
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 11:51 schreef exlurker het volgende:
Ben ik nu de enige die last heeft van die zwevende reclamebanners die steeds op duiken over het laatste bericht van een topic?
Vind het erg irritant en vraag me af or hier niets aan te doen is.
Browse je met firefox of met internet explorer ? Firefox wil bij mij ook wel eens vervelend doen met banners en foto's in topics. Je zou het natuurlijk even kunnen aankaarten in FB --> Feedback
  zondag 28 februari 2010 @ 21:05:25 #197
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_78566747
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 8 maart 2010 @ 23:13:06 #198
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_78914369
Opmerkelijke foto's van Funda [deel 46]

Raar linkje... wijst ook niet naar youtube... en heeft ook niets met funda te maken.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  FOK!fotograaf dinsdag 9 maart 2010 @ 15:55:25 #199
17893 Forno
pi_78933113
lama

[ Bericht 98% gewijzigd door Forno op 09-03-2010 17:22:32 ]
pi_79151090
Ja hoi, ben ik weer, met wederom gemekker over de Klus-awards!
quote:
Op zondag 14 maart 2010 17:29 schreef Vonkenboer het volgende:
3 punten voor Twentemeijsje
2 punten voor Rallydame
1 punt voor Walterego
Je bent wel consequent in je waardering . Minder consequent helaas wanneer een topic nou wel of niet 'mee mag dingen'.

Hence Forno, Walter-Ego en Dengaman. De eerste mocht in 2008 niet meedoen omdat ie al in 2007 was begonnen. Gelukkig prijkt ie dit jaar terecht op de lijst. De tweede wordt wel gewoon twee keer achter elkaar genomineerd. En terecht! De derde wordt vorig jaar door jou expliciet beloofd dat ie mee mag doen en je zet hem niet op de lijst van het nominatietopic.

Gezien de openingspost heb je het topic van vorig jaar wel even teruggezocht, had dan gelijk even het hele topic teruggelezen. Zo moeilijk is het toch allemaal niet om zo'n verkiezing een beetje in goede banen te leiden?

Ik vind het zo jammer. Aan de users en fervente meelezers en lurkers ligt het niet in K&W. Er is het afgelopen jaar zo hard gewerkt, mooie topics gemaakt, nieuwe users bijgekomen. Maak daar toch eens gebruik van en maak er samen wat moois van! Met verzameltopics, tussentijdse wedstrijdjes, quizen, fototopics, sponsoring, weet ik wat. Want ik ben geen mod en dat ambieer ik ook niet.

Het is zo gek om te zien dat K&W doodbloedt terwijl er voldoende leven in zit.
Eeuwig vijfentwintig
  zondag 14 maart 2010 @ 22:53:57 #201
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_79151271
quote:
Op zondag 14 maart 2010 22:50 schreef Reese het volgende:
[..]

Je bent wel consequent in je waardering . Minder consequent helaas wanneer een topic nou wel of niet 'mee mag dingen'.

Hence Forno, Walter-Ego en Dengaman. De eerste mocht in 2008 niet meedoen omdat ie al in 2007 was begonnen. Gelukkig prijkt ie dit jaar terecht op de lijst. De tweede wordt wel gewoon twee keer achter elkaar genomineerd. En terecht! De derde wordt vorig jaar door jou expliciet beloofd dat ie mee mag doen en je zet hem niet op de lijst van het nominatietopic.

Gezien de openingspost heb je het topic van vorig jaar wel even teruggezocht, had dan gelijk even het hele topic teruggelezen. Zo moeilijk is het toch allemaal niet om zo'n verkiezing een beetje in goede banen te leiden?

Ik vind het zo jammer. Aan de users en fervente meelezers en lurkers ligt het niet in K&W. Er is het afgelopen jaar zo hard gewerkt, mooie topics gemaakt, nieuwe users bijgekomen. Maak daar toch eens gebruik van en maak er samen wat moois van! Met verzameltopics, tussentijdse wedstrijdjes, quizen, fototopics, sponsoring, weet ik wat. Want ik ben geen mod en dat ambieer ik ook niet.

Amen!

Jullie maken er een potje van Vonkie en Chell. Zonde van zo'n leuk forum!
pi_79157644
quote:
Op zondag 14 maart 2010 22:53 schreef Duderella het volgende:

[..]

Amen!

Jullie maken er een potje van Vonkie en Chell. Zonde van zo'n leuk forum!
Het kan leuker inderdaad en het blijft zonde.
No offence en het hoeft voor mij persoonlijk niet, maar de andere topic-games stonden op de front-pagina.
pi_79159993
Nou dames... Reese en Duderella...

Het kan allemaal wel zo zijn.
Tegelijkertijd is het wel makkelijk om kritiek te uiten.
De een roept bij voorbaat al en ik ambieer het niet.
De ander heeft een van ... gegeven talent ontwikkeld om ( geestig en vlijmscherp) te schrijven.
Dat zie ik dan niet terug om in een laid back positie commentaar te geven als doe eens wat beter je best.

Na het vorige "standje" is er al heel wat verbeterd.
VB is een hardwerkende jongeman - in mijn ogen dan hé - met een studie en wie weet nog meer aan het hoofd.
Chell als medemod is ook niet zó vaak te zien op het forum om te - ja wat eigenlijk - op te leuken ?

Het K & W forum heeft zich ontwikkeld - mede dankzij de lezers en lurkers - en ooit Dude ism BE.
Die waren toentertijd beiden hárd aan het klussen met behoefte aan raad en daad.

K & W bestaat ook bij de gratie van de Fok - klussers zelf.
En zoals jullie aangeven: nog altijd meer gebruikers en meer topics.

Feestje ! volgens mij een lustrum in zomer 2010.

Vonkenboer - en Chell - zet hem op.
  maandag 15 maart 2010 @ 12:03:23 #204
149959 SQ
snelle trees
pi_79163467
ik meld tussen de bedrijven door nog even een spammertje

Wat heb jij aan de muur hangen ?
disclaimer
  Moderator maandag 15 maart 2010 @ 19:43:25 #205
92034 crew  Vonkenboer
pi_79181300
quote:
Op zondag 14 maart 2010 22:50 schreef Reese het volgende:
[..]

De nominatielijst van dit jaar heb ik en chell zoveel mogelijk compleet proberen te maken. Echter kan ik mij niet alle topics herrineren en laat de zoekfunctie op FOK! nog al eens te wensen over. In het topic staat ook vermeld dat als je denkt dat er volgens jou een topic ontbreekt dat je dat dan aan ons kunt aangeven.

Ik ben ook maar een mens hoor !
quote:

Jammer dat je geen functie als mod ambieert, want dat maakt het in mijn ogen een gevalletje van de beste stuurlui staan aan wal.

Ik probeer naast mijn dagelijkse werkzaamheden als elektromonteur en mijn opleiding (mbo niv. 4 TSI)in de avonduren (2 avonden in de week; van half 7 tot 10 uur), zoveel mogelijk tijd vrij te maken voor het modereren op K&W. Aangezien ik dagelijks geen computer tot mijn beschikking heb moet ik alles in de avonduren of in het weekend doen, waardoor ik overdag maar beperkt aanwezig ben.

Ik probeer er met de tijd die ik er aan kan besteden er het beste van te maken !
Maar als de tijd die ik er aan kan besteden ook niet gewaardeerd word...
pi_79181548
quote:
Op maandag 15 maart 2010 19:43 schreef Vonkenboer het volgende:

Ik probeer naast mijn dagelijkse werkzaamheden als elektromonteur en mijn opleiding (mbo niv. 4 TSI)in de avonduren (2 avonden in de week; van half 7 tot 10 uur), zoveel mogelijk tijd vrij te maken voor het modereren op K&W. Aangezien ik dagelijks geen computer tot mijn beschikking heb moet ik alles in de avonduren of in het weekend doen, waardoor ik overdag maar beperkt aanwezig ben.

Ik probeer er met de tijd die ik er aan kan besteden er het beste van te maken !
Absoluut wel gewaardeerd anders werd het hier helemaal een puinhoop.
Is het geen optie een mede-mod te zoeken for the time being? Dan kan je zelf ook meer tijd privé doen.
Is een idee hoor absoluut geen kritiek, echt niet!
pi_79181796
quote:
Op maandag 15 maart 2010 19:48 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Is het geen optie een mede-mod te zoeken for the time being? Dan kan je zelf ook meer tijd privé doen.
Tja ik vraag mij ook weleens af of het wel of niet nodig is dat er een derde mod bijkomt.
Natuurlijk komt er weleens wat rotzooi doorheen, maar als je het met andere topic's vergelijkt valt het rotzooi gehalte nog erg mee in k&W.
En blijkbaar hebben de huidige mod's nog niet de behoefte aan een nieuwe of derde mod.
pi_79182061
quote:
Op maandag 15 maart 2010 19:52 schreef klipper het volgende:

[..]

Tja ik vraag mij ook weleens af of het wel of niet nodig is dat er een derde mod bijkomt.
Natuurlijk komt er weleens wat rotzooi doorheen, maar als je het met andere topic's vergelijkt valt het rotzooi gehalte nog erg mee in k&W.En blijkbaar hebben de huidige mod's nog niet de behoefte aan een nieuwe of derde mod.
Mee eens , zei het alleen omdat het hen misschien "ontlast".
  maandag 15 maart 2010 @ 21:20:55 #209
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_79186366
quote:
Op maandag 15 maart 2010 19:48 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

En nu het goede nieuws: die heeft hij al.
Het slechte nieuws mogen jullie er zelf uit destilleren.

En Vonk, al je goede intenties ten spijt: het werkt niet! Natuurlijk heb je een leven naast FOK! en en triljoen andere dingen te doen. Maar een mod die zijn eigen forum niet kent (hoe kun je juist voorgenoemde topics over het hoofd zien? ) en een tweede mod die volgens mij nauwelijks iets heeft met klussen en wonen... dat gaat niet goed.

Dan kun jij in je eentje nog zo je best doen, maar dat is niet genoeg. Jij bent van de meterkasten en de NEN435 sectieG lid-5-regelingen. Niet van de stofjes en de Gispens en de Ikea Brøddeldekkezitslaapcombinaties. En natuurlijk maken de users een forum. Maar hier en daar een goede voorzet van een mod is gewoon hartstikke belangrijk. Laat staan voldoende betrokkenheid om een verkiezing in goede banen te leiden.

En doe niet alsof je nu opeens struikelt over de kritiek. Die komt vaker naar voren en jij en ik hebben er al eens een stevige PM-wisseling over gevoerd. De kritiek betreft niet jouw persoon of jouw intenties, maar louter de feitelijke toestand van K&W. Het is dan aan moderators om te onderzoeken hoe het zo is gekomen en wat daar aan te doen is. De invulling van jouw dagelijkse privé-agenda hoef je ons helemaal niet uit de doeken te doen, laat staan je ervoor verantwoorden. En cru gezegd: daar hebben we bovendien helemaal geen moer aan. Wat telt is gewoon het forum zoals het er nu bij ligt.

En dan kun je clichés opwerpen als 'de beste stuurlui staan aan wal', maar daarmee doe je de users van K&W te kort. Het gaat mensen kennelijk aan het hart, dat het forum niet meer lekker loopt. Dat heeft niets met 'beste stuurlui' te maken, maar met betrokkenheid. Ik zou dat maar koesteren, als ik jou was.
pi_79186778
quote:
Op maandag 15 maart 2010 21:20 schreef Duderella het volgende:
het verhaal.......
Tja hier valt eigenlijk niets aan toe te voegen.
Zoals gezegd hebben velen het al aan gegeven dat het eigenlijk doodzonde is van toch wel een mooi subforum van het fok-gebeuren.
pi_79187064
En de oplossing?
pi_79187269
quote:
Op maandag 15 maart 2010 19:43 schreef Vonkenboer het volgende:
De nominatielijst van dit jaar heb ik en chell zoveel mogelijk compleet proberen te maken. Echter kan ik mij niet alle topics herrineren en laat de zoekfunctie op FOK! nog al eens te wensen over. In het topic staat ook vermeld dat als je denkt dat er volgens jou een topic ontbreekt dat je dat dan aan ons kunt aangeven.
Begrijpelijk dat je niet álle topics kunt herinneren. Ik vind het wel kwalijk dat jullie de reeks van Twentemeisje en ML'etje zijn 'vergeten'. Dat toont mijns inziens de affniteit met je forum.

En ik heb zowel in het nominatietopic als in dit modtopic aangegeven dat ik topics miste, maar er is niets met die posts gedaan.
quote:
Jammer dat je geen functie als mod ambieert, want dat maakt het in mijn ogen een gevalletje van de beste stuurlui staan aan wal.
Onzin, dan kun je net zo goed alle modtopics op FOK! sluiten. Users en mods moeten gewoon met elkaar in overleg/discussie/gesprek kunnen.
quote:
Weet je, ik vind het allemaal prima, maar ik ben helemaal niet geïnteresseerd in je agenda, ik heb het ook druk, nota bene met klussen onder andere, maar ik stel me dan ook niet beschikbaar voor mod op K&W. Volgens mij heb je ook nog een medemod die ik hier echt amper zie en wel op de rest van het forum. Alleen de dagelijkse dingetjes is niet zo spannend volgens mij. De spammers worden allemaal keurig aangegeven, feitelijk zou je alleen dit topic bij hoeven te houden! Max vijf minuten per dag! Hoef je niet eens de reeksen bij te houden
quote:

Geen woorden in de mond leggen, Vonkie Je legt hierboven uit dat de tijd die je beschikbaar hebt, besteedt aan K&W. Nou, dat is mooi. Ik vind het alleen jammer dat er wel tijd ingestoken wordt, maar dat het resultaat dan niet zo mooi is. Neem als voorbeeld weer die vermaledijde klusawards. De prijzen zijn fantastisch, het is hartstikke leuk dat je die awardshow weer organiseert en er tijd in steekt. Maar doe het dan netjes, inclusief plinten en geen afraffelwerk zoals nu.

Ik meen dat AnneX hier boven ergens terecht opmerkt dat K&W gemaakt wordt door de input van de users zelf en dat is ook zo. Ook zonder een sterk en actief modteam komen er nieuwe users bij en worden er leuke topics geopend. Maar het kán nóg leuker!

Dus hup, schup onder je kont en onder die van Chell. Vraag je beiden af wat je toegevoegde waarde is op K&W, organiseer een persconferentie of maak er wat leuks van.
Eeuwig vijfentwintig
pi_79187566
Ladies Gents, dit lijkt meer op mod-bashen misschien dat hulp/oplossingen zonder iemand af te kraken beter is?
  maandag 15 maart 2010 @ 21:49:08 #214
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_79187934
Mod-bashen? Er wordt toch nergens gescholden of persoonlijk aangevallen?

Waarom zo panisch als er eens een kritische noot valt?
pi_79188154
Ik zie geen afkrakerij noch mod bashing...
Ze hebben gewoon een punt.
(Een paar punten.. )
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_79188543
What's up, ML'etje, ondermijn ik je verkapte sollicitatie?
Eeuwig vijfentwintig
pi_79189282
Nee dank je heb mijn eigen forum
Ben denk ik meer van het oplossingsgerichte denken..
Wat er mis is gegaan staat er al wel
pi_79189376
quote:
Op maandag 15 maart 2010 21:58 schreef Reese het volgende:
What's up, ML'etje, ondermijn ik je verkapte sollicitatie?
Had ik je dat al niet eens uitgelegd btw?
  Moderator maandag 15 maart 2010 @ 22:19:16 #219
92034 crew  Vonkenboer
pi_79189781
Ik heb Chell een pb gedaan met een link naar dit topic. Ik wacht haar reactie af.
pi_79273318
quote:
Op maandag 15 maart 2010 22:19 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik heb Chell een pb gedaan met een link naar dit topic. Ik wacht haar reactie af.
Ondanks dat ze toch regelmatig online is, reageert ze zo te zien niet echt.
Is dat omdat het haar niets uitmaakt, en ze toch weinig feeling heeft met K&W of weet ze niet wat te zeggen?

Ik moet eerlijk bekennen Vonkenboer dat als je jullie postings geschiedenis bekijkt, jij erg vaak in K&W post, en er ook echt je best voor doet, Chell daartegen is nauwelijks te vinden op K&W maar wel zeer vaak in andere topic's, het is dan ook niet verwonderlijk dat leden of users van dit forum zich terecht afvragen wat haar inbreng is, nu komt het een beetje over van dat ze bij vriendinnen kan zeggen: kijk ik ben een modje op het fokforum.
Doe je er ook wat mee? vraagt een vriendin.......
Nee moet dat dan antwoord ze vervolgens.
  Moderator woensdag 17 maart 2010 @ 22:45:01 #221
92034 crew  Vonkenboer
pi_79276477
Ik heb via pb wel een reactie gekregen waaruit wel duidelijk blijkt dat we niet op dezelfde lijn zitten.
Voor nu laat ik de zaken even op zijn beloop.
  woensdag 17 maart 2010 @ 22:51:09 #222
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_79276817
Dan is het wellicht ook handig als zij zelf even haar mening/ideeën ventileert hier.
Samen modje, samen reageren, toch?
  donderdag 18 maart 2010 @ 03:19:47 #223
285106 JCC
Hobbyklussert
pi_79281996
(Schaamteloze) spam (en dooie topics kicken) alhier:
welke zaag voor hardschuim plafondlijsten?
merci beaucoup
JCC's Gallery
All shall love me and despair...
  donderdag 18 maart 2010 @ 08:53:27 #224
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_79283678
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 22:45 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik heb via pb wel een reactie gekregen waaruit wel duidelijk blijkt dat we niet op dezelfde lijn zitten.
Huh?
pi_79286709
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 22:45 schreef Vonkenboer het volgende:
Dat jullie geen team zijn was al duidelijk. Ik blijf benieuwd naar de reactie van Chell, maar ook naar die van jou, Vonkie!

Maar op zijn beloop laten? Er zijn hier meerdere betrokken users die jou én je medemod om een reactie vragen.
Eeuwig vijfentwintig
pi_79287128
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:48 schreef klipper het volgende:

Is dat omdat het haar niets uitmaakt, en ze toch weinig feeling heeft met K&W of weet ze niet wat te zeggen?

Mooie analyse, klipper, ik denk dat het haar geen zak interesseert. (Excusez le mod )
Eeuwig vijfentwintig
pi_79289717
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 10:58 schreef Reese het volgende:

[..]

Mooie analyse, klipper, ik denk dat het haar geen zak interesseert. (Excusez le mod )
Dank je, misschien is het gewoon tijd dat er toch iets meer gaat gebeuren.
Hetzij dat Chell de eer aan zichzelf houd en de handdoek in de ring gooit, hetzij dat FOK zelf ingrijpt en dit forum toch levendig probeert te houden.

Op zich kan ik vonkenboer wel begrijpen, het is erg lastig om een collega af te vallen, zeker als je je aangevallen voelt.
Maar vonkenboer begrijpt heus wel dat het op deze manier niet verder kan.

Eens zullen er toch spijkers met koppen geslagen moeten gaan worden.

Ik verwacht ook niet dat de mensen vinden dat vonkenboer het superslecht doet, natuurlijk kan het altijd beter maar zoals hij zelf ook aangeeft niet heel zijn leven draait om FOK, wat dan ook zeer te begrijpen is.

Maar het is natuurlijk absurd dat de andere mod (Chell) wel voldoende tijd heeft om te fokken, ze reageert tenslotte in zeer veel topic's maar geen tijd weet te vinden om langs te komen in K&W.
Zo iemand moet dus geen mod zijn maar vervangen worden.

Misschien is het ook verstandiger om het aantal mod's naar 3 te brengen, ieder met zijn eigen specialiteiten, bijvoorbeeld technisch maar ook organisatorisch, de een is nu eenmaal goed in het organiseren van klusawards en prijzen, een ander of wooninrichting en weer een ander op technisch gebied.

Vonkenboer, ik zou als ik jouw was het er in ieder geval niet bij laten en desnoods aan enkele forumadmin's advies vragen met hoe verder te gaan, maar dat er iets moet gebeuren wordt steeds duidelijker.

Tegenwoordig geef ik forumverziekers maar gelijk aan bij een forumadmin, dan weet ik tenminste zeker dat er gelijk wat mee gedaan wordt.
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 18 maart 2010 @ 12:20:02 #228
95752 crew  Chell
Kluns
pi_79290369
Ik heb wel degelijk feeling met dit subforum (hoewel meer het wonen deel dan het klussen, maar dat zou geen probleem moeten zijn). Ik heb echter géén feeling met mijn medemod, waardoor ik al een hele tijd het gevoel heb dat we langs elkaar heen werkten en waardoor mijn lol wel steeds minder werd. Tel daarbij het debacle van de klusprijzen van vorig jaar op (waar jullie nog maar een deel van mee hebben gekregen) en de weinige respons op andere verzoekjes voor leuke acties.

Hoewel jullie terecht klagen, denk ik dat jullie ook best de hand in eigen boezem mogen steken: het zijn niet alleen de mods die een forum leuker moeten maken.

Maar goed, ik heb inmiddels achter de schermen mijn vertrek aangekondigd
pi_79290636
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:20 schreef Chell het volgende:
Ik heb wel degelijk feeling met dit subforum (hoewel meer het wonen deel dan het klussen, maar dat zou geen probleem moeten zijn). Ik heb echter géén feeling met mijn medemod, waardoor ik al een hele tijd het gevoel heb dat we langs elkaar heen werkten en waardoor mijn lol wel steeds minder werd. Tel daarbij het debacle van de klusprijzen van vorig jaar op (waar jullie nog maar een deel van mee hebben gekregen) en de weinige respons op andere verzoekjes voor leuke acties.

Hoewel jullie terecht klagen, denk ik dat jullie ook best de hand in eigen boezem mogen steken: het zijn niet alleen de mods die een forum leuker moeten maken.

Maar goed, ik heb inmiddels achter de schermen mijn vertrek aangekondigd
Jammer Chell!
Maar inderdaad de mods zijn niet de enigen die het subforum K&W maken.
pi_79290927
Tja, wat moeten we daar nu op zeggen.

Dat jullie niet samen konden werken is iedereen allang duidelijk.
De reden waarom niet.

Wel is het zo dat vonkenboer( hoe slecht dan ook) hier toch nog regelmatig komt terwijl jouw bezoekjes op 1 hand te tellen zijn.

Je had dus ook bij een forumadmin advies kunnen inwinnen of in overleg gaan.

Natuurlijk ligt de fout niet bij 1 persoon in het bijzonder, ook FOK zelf is hier schuldig aan, ze hadden gewoon van hogerhand moeten ingrijpen.

Je kan bijvoorbeeld zeggen wat je wilt van marsepein, maar toen hij het te druk kreeg met andere dingen heeft hij zichzelf keurig teruggetrokken.

Als het echter klopt wat je zegt, en de ervaring is dat er altijd wel een kern van waarheid inzit, dan is het misschien beter als jullie alletwee opstappen.

Feit is en blijft dat jullie beiden niet ingegrepen hebben en het dus allebei op zijn beloop lieten.
De een door minder aanwezig te zijn, en de ander door niet minder aanwezig te zijn op fok, maar juist in de subforums waar ze wel d'r ei kwijt kon.

Natuurlijk weten we waarschijnlijk niet alles, maar FOK zelf zal dat wel weten en misschien kunnen jullie samen in overleg beslissen wie weg moet en wie mag blijven.
pi_79291122
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:27 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Jammer Chell!
Maar inderdaad de mods zijn niet de enigen die het subforum K&W maken.
Klopt helemaal maar ze zijn wel de enigen die spam, geklier en forumverziekers kunnen verwijderen waardoor het forum gezellig blijft.

Sommige nieuwkomers worden soms zo in de zeik gezet of afgebrand dat ze wel 3 keer nadenken om terug te komen, mod's zijn er juist voor om het geheel gezellig te houden.
Natuurlijk kunnen ze niet 24 uur per dag controleren rn reageren, maar enkele dagen achter elkaar niet aanwezig zijn of geeneens de topic's controleren 1 x per dag uitgezonderd vakanties moet geen probleem zijn.
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 18 maart 2010 @ 12:43:08 #232
95752 crew  Chell
Kluns
pi_79291221
Dat er helemaal niks is gebeurd is niet waar, maar dat heeft vooral achter de schermen plaatsgevonden. Gesprekken over samenwerking e.d. zijn geen dingen die je voor de schermen voert.

Ik ga ook verder niet in op het hoe, wat en waarom. Dat was iets tussen mij en Vonk. Elkaar zwarte pieten toeschuiven heeft geen enkele zin en wil ik ook niet. We passen niet bij elkaar als team, als personen, daar komt het gewoon op neer. We hebben een andere manier van reageren, communiceren. Ik ben een andere manier van omgaan met collegamods gewend...en dat veranderde helaas niet tussen ons, ondanks pogingen.

En de beslissing wie er vertrekt is al gevallen. Tenminste, ik heb die beslissing genomen voor mezelf. En ja, dat had ik wellicht eerder moeten doen, ik heb ook al een paar keer op het punt gestaan. Maar ik hoopte toch op een verandering.
  donderdag 18 maart 2010 @ 12:43:48 #233
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79291241
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:35 schreef klipper het volgende:
Je kan bijvoorbeeld zeggen wat je wilt van marsepein, maar toen hij het te druk kreeg met andere dingen heeft hij zichzelf keurig teruggetrokken.
Daar ging ook heeeeeeeeeeeeeeel lang overheen als ik me niet vergis.

Ja, ik lees mee... Blijft toch een beetje mijn kindje.

Oh, en los van waar het probleem ligt hoop ik wel dat er een goeie oplossing gevonden wordt want het is zo zonde van K&W.
pi_79291338
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:43 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Oh, en los van waar het probleem ligt hoop ik wel dat er een goeie oplossing gevonden wordt want het is zo zonde van K&W.
Mee eens en bovendien, je moet het maar willen zoveel tijd in een forum steken.
Dus sowieso hulde voor degenen die het doen
pi_79292484
quote:

Ik sluit me hier bij aan.
pi_79306409
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:20 schreef Chell het volgende:
Tel daarbij het debacle van de klusprijzen van vorig jaar op (waar jullie nog maar een deel van mee hebben gekregen) en de weinige respons op andere verzoekjes voor leuke acties.
Beetje eenzijdig he

Bedankt voor de inmiddels al vele uren die je in FOK! gestoken hebt. In dit soort toch wat geëmotioneerde stukjes worden vaak te harde woorden gebruikt die dan de indruk geven dat het allemaal klote was en er niets van deugde. Ik maak me daar ook vaak schuldig aan, waarvoor excuses. Want wat schieten we daar nou eigenlijk mee op, behalve dan dat je met terugwerkende kracht je eigen en andermans plezier in wat je doet gaat bederven.

Het was natuurlijk niet altijd klote. Absoluut niet. Je hebt ook lang meegebouwd aan onze site, op FOT en hier. Waarvoor dus zoals gezegd mijn gemeende dank. En heel onverdiend, voor jou en voor iedereen, dat het dan in zo'n ontlading afloopt. Maar goed, daar zijn we mensen voor he

[ Bericht 43% gewijzigd door iteejer op 18-03-2010 19:45:20 ]
pi_79315425
quote:

[..]

Tja dat zijn de twee kanten van het scherm, maar dat wist ik niet.

Maar mams, is het niet eens tijd dat je thuis eens de boel op orde stelt.........

Een goed gesprek doet soms wonderen, en als dat niet helpt, dan is er altijd nog de draai om de oren.

Wel blijf ik erbij dat een mod zich toch regelmatig moet laten zien en reageert.
  Moderator donderdag 18 maart 2010 @ 22:22:04 #238
92034 crew  Vonkenboer
pi_79315924
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 10:44 schreef Reese het volgende:

[..]

Dat jullie geen team zijn was al duidelijk. Ik blijf benieuwd naar de reactie van Chell, maar ook naar die van jou, Vonkie!

Maar op zijn beloop laten? Er zijn hier meerdere betrokken users die jou én je medemod om een reactie vragen.
Als moderators van K&W pasten wij qua persoonlijkheden (zoals als chell zelf ook al zegt) gewoon niet echt bij elkaar; we hebben daar achter de schermen in het verleden berichten over uitgewisseld en we hebben geprobeerd daar aan te werken en in mijn ogen is er de afgelopen maand(en) zeker wel vooruitgang geboekt. Helaas heeft dat niet mogen baten

Ik had had ik de zaken (een dag of twee terug) bij een FA aangekaart en daardoor hier nog niet inhoudelijk gereageerd. In ieder geval had ik het probleem liever anders opgelost zien worden dan dat één van de ons op zou moeten stappen.

Na mijn mening was dat niet noodzakelijk geweest.

Niettemin wil ik Chell toch bedanken voor haar inzet van de afgelopen tijd
pi_79316242
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 22:22 schreef Vonkenboer het volgende:

Ik had had ik de zaken (een dag of twee terug) bij een FA aangekaart en daardoor hier nog niet inhoudelijk gereageerd. In ieder geval had ik het probleem liever anders opgelost zien worden dan dat één van de ons op zou moeten stappen.

Jammer inderdaad

Maar zou zeggen lets make it happen
pi_79317728
Het lijkt me ook onzin dat Chell nu alleen de zwarte piet toegespeeld krijgt (wat een rare uitdrukking eigenlijk ). Het betreft hier het niet of nauwelijks zichtbaar zijn van twee moderators, zowel Chell als Vonkenboer. Want er worden hier nu allerlei veren in bevallige bipsen gestoken, maar dat vind ik wat overdreven. Daar heb ik me echter al eerder over uit gelaten.

Hoewel het me mij niet verbaast, vind ik het wel bijzonder raar dat twee mods geen 'klik' hebben en daarom vervolgens weinig actief zijn. En dat is blijkbaar niet iets van de laatste tijd, maar speelt in ieder geval al een jaar. Dat is doorsudderen en 'op zijn beloop laten' in het kwadraat.

Daarnaast vind ik het ook nog een slecht excuus, want of je persoonlijkheid nou wel of niet bij die van je collegamod past, een spelfout in een titel of het verwijderen van een spamlinkje is toch zo gebeurd? En zowel het reguliere modwerk als de extra inzet die je van een betrokken moderator kunt verwachten mis ik bij beide mods. Ik zou het gek vinden als alleen Chell op zou stappen. Dan is het probleem ook helemaal niet opgelost.

Ik herhaal mezelf maar even:
quote:
Op maandag 15 maart 2010 21:38 schreef Reese het volgende:
Dus hup, schup onder je kont en onder die van Chell. Vraag je beiden af wat je toegevoegde waarde is op K&W, organiseer een persconferentie of maak er samen wat leuks van.
Eeuwig vijfentwintig
pi_79318706
En mag ik nog even zeggen dat ik de posts van klipper heel verwarrend vind? Ja, danku, ik vind de posts van klipper heel verwarrend.

Het ene moment ben ik het volledig met je eens en dan zet je vervolgens in je volgende alinea de grootste onzin Indien gewenst kan ik nog wel wat voorbeelden noemen.
Eeuwig vijfentwintig
pi_79319042
Oh, dit wordt drie-op-een-rij.

Ik had nog een paar vragen aan Vonkie
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 22:22 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

[quote]Als moderators van K&W pasten wij qua persoonlijkheden (zoals als chell zelf ook al zegt) gewoon niet echt bij elkaar; we hebben daar achter de schermen in het verleden berichten over uitgewisseld en we hebben geprobeerd daar aan te werken en in mijn ogen is er de afgelopen maand(en) zeker wel vooruitgang geboekt. Helaas heeft dat niet mogen baten
Kun je voorbeelden noemen van die voortgang? Of bedoel je bij mod-overleg áchter de schermen?
quote:
Ik had had ik de zaken (een dag of twee terug) bij een FA aangekaart en daardoor hier nog niet inhoudelijk gereageerd.
Maar uit Chell's verhaal blijkt dat jullie moeizame samenwerking al vanaf het begin is, waarom kaart je het dan pas twee dagen geleden aan bij de FA's?
quote:
In ieder geval had ik het probleem liever anders opgelost zien worden dan dat één van de ons op zou moeten stappen.
Na mijn mening was dat niet noodzakelijk geweest.
Ik ben het met je eens dat het niet helemaal 'eerlijk' is dat Chell nu alleen opstapt. Wat had in jouw ogen wél noodzakelijk geweest? Hoe had jij het tij willen keren? Of ben je het helemaal niet eens met de posts van de afgelopen dagen en weken?

Ik ben oprecht benieuwd naar jouw ideeën daarover. Dus gelieve niet te verwijzen naar lopend overleg met de FA's, je medemod, achter de schermen, pb's of weet ik wat. Laat gewoon eens weten wat jouw visie is.
Eeuwig vijfentwintig
  donderdag 18 maart 2010 @ 23:43:35 #243
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_79319649
Het lijkt verdorie wel een PvdA-congres.

Maar ik sta dus wél achter Chells keuze om nu voor haar privéleven te kiezen. Het lijkt me evident dat het hier niet lukte voor haar, als mod.
Ik heb wel wat moeite met Chells argumentatie. Dat het met je medemod niet klikt... ach ja. Is daar niet omheen te werken als je gek bent op jouw forum? Kom op zeg.
En hand in eigen boezem voor de users? Die hand in de boezem was er heus hoor! Kijk even terug op jullie forum, zeg, het afgelopen jaar. Jullie waren er niet, maar de users wel. Dat er nog zo veel gebeurde, is aan de users te danken. Hoezo moeten zij een hand in eigen boezem steken? Vrij schandalig om het op hen af te wentelen.

En diezelfde users hebben al eerder aan de bel getrokken bij jullie. Waar geen respons op kwam.
pi_79323033
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 23:20 schreef Reese het volgende:
En mag ik nog even zeggen dat ik de posts van klipper heel verwarrend vind? Ja, danku, ik vind de posts van klipper heel verwarrend.

Het ene moment ben ik het volledig met je eens en dan zet je vervolgens in je volgende alinea de grootste onzin Indien gewenst kan ik nog wel wat voorbeelden noemen.

Aangezien ik niet alles precies weet, moet je je mening soms kunnen aanpassen.

Aan de ene kant vind ik dat ze beiden moeten opstappen.
Chell omdat die niet of nauwelijks op het forum actief was en vonkenboer omdat hij er een puinhoop van maakt.

Natuurlijk weet ik niet wat er zich achter de schermen afgespeeld heeft of wat users gezegd hebben in persoonlijke mails.

Aan de andere kant hoeven ze van mij niet op te stappen.
Het is best lastig om een forum in goede banen te lijden terwijl je niet met elkaar overweg kan.

Dat de een dan wegblijft is dan te begrijpen, dat de ander dan fouten maakt en minder aanwezig is ook.

Alles bij elkaar opgeteld, ben ik bang dat het tussen die twee in ieder geval niet meer goed komt.
Tel daarbij op dat geen van beiden en/of fok zelf er zichtbaar voor de users weinig aan gedaan hebben.
Stel ik dat het beter is als ze beiden opstappen.

Waar twee kijven hebben er twee schuld en samen uit samen thuis.

Dus beiden blijven of beiden stappen op, is mijn mening.
Echter zoals eerder gezegd zijn er verzachtende omstandigheden.
En mijn mening is er 1 van velen.

Persoonlijk vind ik de keuze van Chell om te stoppen een goede keuze van haar, wel vind ik het jammer dat ze weggaat, zeker als dit naar aanleiding zou zijn geweest van opmerkingen van users.
Een goede discussie moet namelijk mogelijk zijn.
En aangezien Chell opstapt vind ik het een slechte keuze van Vonkenboer om niet op te stappen.
Maar 1 of beiden zouden in ieder geval de huidige zaken moeten afhandelen.
pi_79323041
Wat wel een leuke bijkomstigheid is, is dat dit slowchat topic eindelijk een beetje vaart begint te krijgen.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 07:56:03 #246
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_79323392
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 06:58 schreef klipper het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik de keuze van Chell om te stoppen een goede keuze van haar, wel vind ik het jammer dat ze weggaat, zeker als dit naar aanleiding zou zijn geweest van opmerkingen van users.
Dat vind ik dan weer een prima reden om op te stappen.

En Vonk, wat doe jij eigenlijk? Hoe zie jij dit verder? Want het is niet zo, dat nu opeens alles is opgelost natuurlijk.
pi_79324278
My 2 cents:
Als het laatste dagen een voorbeeld is van een slow chat met vaart, dan hoeft het van mij weer niet.

Er zijn andere sc die zg. harder gaan ofwel racen.
Vaak zijn dat meer dagboekuitingen of variaties op tweets.
Die mensen blijken elkaar te kennen en te meeten een aantal xx per jaar.

Het verschil in SC's is mij al eens opgevallen, nadat ik hier en daar eens ging meelezen.
Ik denk dat het komt omdat K&W'ers drukker zijn met klussen in hun vrije tijd.
En als er vragen zijn, gooien ze die in hun eigen topic, die dan af en toe ontaarden in een sc.
Alah. Marsepein was daar strenger in.

Zoals ik eerder schreef: de users maken eigenlijk het Klusforum.
Er zijn weer flink aantal nieuwe bijgekomen ondanks het moddergedoe dat nu aan de kaak wordt gesteld.
Zelfs !!! er zijn meer onbekende users die stemmen bij de Klusaward dan bekende users int forum.
En dan nog valt het aantal stemmers mij vies tegen: ongeveer 25 users.
Laat ik daarover eens beginnen.

Als VB er zin inheeft - na al dit gedoe - kan hij in de genomineerde topics een oproep plaatsen om te stemmen vóor zondag.
De laatste opmerking er even tussendoor.

Het is handig dat een electrotechnisch man af en toe dat soort vragen kan beantwoorden en/of kanttekeningen kan plaatsen.
En op verzoek een topictitel wijzigen.

Wat is er dan nog meer nodig ?
Leuker kunnen de users het niet maken, toch !

En anders stel ik Klipper voor als mede mod.
Die is toch ook regelmatig te lezen in K & W. met ter zake kundige aanvullingen.
Zou je dat willen , Klipper? Gevraagd worden als mede mod in K & W?
  vrijdag 19 maart 2010 @ 09:22:28 #248
104367 Thrackan
new and improved
pi_79324906
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 07:01 schreef klipper het volgende:
Wat wel een leuke bijkomstigheid is, is dat dit slowchat topic eindelijk een beetje vaart begint te krijgen.
Ontzettend, ik zie hier als K&W-lurker alleen maar interne strubbelingen voorbij komen Ook niet echt een promotieplaatje voor dit forum.
pi_79325100
Ik vind het jammer wat er nu gebeurd, maar dat het niet goed ging met de moderatie was duidelijk te merken.Ik lurk al jaren mee en heb hier al verschillende moderatoren voor bij zien komen, oa Duderella, Brighteyes, Conflict en Marsepein die met strakke hand maar ook met leuke opmerkingen het forum levendig hielden, iets wat hier het laatste jaar ver te zoeken was.
Hoop dat er een goede oplossing gevonden word en dat we weer met plezier op dit forum mee kunnen lezen
  vrijdag 19 maart 2010 @ 09:49:17 #250
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_79325557
Maar goed, nu houden we dus een mod over die twee avonden in de week vrij is, in die twee avonden ook ongetwijfeld andere dingen moet doen..

Dat lijkt me uberhaupt geen basis om mod te zijn.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_79326025
Om dan ook nog maar wat toe te voegen
VB heeft zijn eigen kwaliteiten en misschien is een modje met meer tijd om met hem samen te werken wel een goede keuze.
pi_79326117
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:35 schreef klipper het volgende:
Eh, je opmerking klopt. Maar het is absoluut niet netjes gegaan. Ik heb veel te weinig van me laten horen en ben verschillende afspraken niet nagekomen. Dat dat gezien de situatie thuis niet anders ging doet daar niets aan af. Ik had dat netter op kunnen lossen. Iets waar ik niet trots op ben.
quote:

Je hebt helemaal gelijk, duurde veel te lang.
quote:
En daar sluit ik me bij aan
pi_79328504
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 07:56 schreef Duderella het volgende:

[..]

Dat vind ik dan weer een prima reden om op te stappen.

En Vonk, wat doe jij eigenlijk? Hoe zie jij dit verder? Want het is niet zo, dat nu opeens alles is opgelost natuurlijk.
Ja en nee, ja omdat ze de kritiek dan wel te harte neemt, hoewel het natuurlijk dan wel de makkelijkste oplossing is, en nee omdat je de users dan wel erg veel macht geeft.

Kritiek mag gegeven worden, en daar moet ook mee omgegaan kunnen worden, om dan gelijk de handdoek in de ring te gooien is in mijn ogen de meest makkelijkste weg.

Wel begrijp ik dan niet waarom de een wel opstapt en de ander niet, in feite moet je dan laten zien dat je wel je best deed om er 1 team van te maken en dus beiden of opstappen, of er samen voor gaan.
Aangezien het laatste geen optie meer is, is het dus beiden opstappen.
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 19 maart 2010 @ 11:15:46 #254
95752 crew  Chell
Kluns
pi_79329013
Pfew wat is er veel geschreven. Ik kan niet meer overal op reageren hoor

Wat ik wel nog even duidelijk wil maken, is dat het niet zo is dat Vonk en ik niet met elkaar overweg konden. Dat klinkt bijna alsof we elkaar constant in de haren zaten en dat was absoluut niet het geval. Het is wat lastig uit te leggen zonder in details te treden en dat laatste wil ik niet, omdat ik niet wil dat het overkomt als zwartmakerij. We hebben gewoon beiden een hele andere manier van werken en omgaan met bepaalde modzaken. En daar hebben we het regelmatig over gehad Maar dat was dus inderdaad bij overleg achter de schermen.

@Duderella: deels was daar inderdaad omheen te werken, maar deels ook niet. Dat je te maken hebt met verschillende persoonlijkheden is logisch en juist ook goed. Maar als je beiden op een hele andere manier communiceert, wordt het wel lastiger.

Ik heb wel een paar keer op het punt gestaan om ook aan de bel te trekken bij de FA's, maar dan leek het vervolgens weer even wat beter te gaan. Ik weet dat mijn onzichtbaarheid niet handig is geweest, dat ik júist in actie had moeten komen en daardoor heb ik dus gister de beslissing genomen om dan te vertrekken. Misschien hadden we inderdaad moeten kiezen voor een derde mod (maar K&W is daar eigenlijk ook niet druk genoeg voor) en op deze manier komt er iig een verandering. Want zo doorgaan was inderdaad ook geen optie meer.
pi_79340732
Mijn broer die wil gaan verhuizen en heeft wat foto's gemaakt van zijn toekomstige flat maar
weet de ballen niet hoe hij e.e.a moet aankleden. Daarom heeft hij mij gevraagd of ik op FOK!
een post kan aanmaken met de geschoten foto's zoals het huis en nu uitziet en dan de
users op FOK! zelf met ideeën laat aankomen om het geheel een modern uiterlijk te geven.
( dus inkleuren)

vraag: Kan en mag dat?
75 topics = FIN
pi_79342517
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 16:07 schreef FP128 het volgende:
Mijn broer die wil gaan verhuizen en heeft wat foto's gemaakt van zijn toekomstige flat maar
weet de ballen niet hoe hij e.e.a moet aankleden. Daarom heeft hij mij gevraagd of ik op FOK!
een post kan aanmaken met de geschoten foto's zoals het huis en nu uitziet en dan de
users op FOK! zelf met ideeën laat aankomen om het geheel een modern uiterlijk te geven.
( dus inkleuren)

Tuurlijk er zijn wel meer van die topics geweest hoor
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 19 maart 2010 @ 16:47:24 #257
95752 crew  Chell
Kluns
pi_79342562
Yup dat kan en mag Er zijn wel vaker topics met suggesties e.d. geweest.

Het is alleen misschien wel leuker als je broer zelf mee post, want suggesties in het luchtledige gooien, zonder dat er feedback op terugkomt, bloedt misschien wel erg snel dood.
pi_79349032
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 16:07 schreef FP128 het volgende:
( dus inkleuren)

Het is natuurlijk wel verstandig om aan te geven waar hij wel of juist niet van houd.
Favoriete kleuren bijvoorbeeld, maar ook expressief of juist ingetogen.
Je kunt wel advies inwinnen, maar het advies moet natuurlijk wel passen bij die persoon.
  Moderator vrijdag 19 maart 2010 @ 19:43:14 #259
92034 crew  Vonkenboer
pi_79349290
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 23:28 schreef Reese het volgende:
Oh, dit wordt drie-op-een-rij.

Ik had nog een paar vragen aan Vonkie
[..]

Kun je voorbeelden noemen van die voortgang? Of bedoel je bij mod-overleg áchter de schermen?
[..]
Dan bedoel ik vooruitgang bij gesprekken onder elkaar over het modden ansich; het laten weten wanneer iemand niet aanwezig kan zijn. Het organiseren van de K&W klus van het jaar verkiezing en het via de pr regelen van prijzen daarvoor.
quote:
Maar uit Chell's verhaal blijkt dat jullie moeizame samenwerking al vanaf het begin is, waarom kaart je het dan pas twee dagen geleden aan bij de FA's?
[..]
De berichten die we de afgelopen week / twee weken uitgewisseld was eigenlijk de bekende druppel die de emmer deed overlopen. We konden ons verder aardig redden; klaarblijkelijk volgens sommigen in dit topic niet genoeg.

Er gaat veel tijd zitten in het bijna dagelijks lezen van K&W; en daar heb ik mij voornamelijk in het begin aardig op verkeken; je bent een gezicht voor het subforum wat je hebt en je draagt dat ook uit naar de users. Ik vind zelf dat ik voldoende actief ben in K&W en mijn gezicht genoeg laat zien.

Maar als er mensen zijn die menen dat een moderator 7 dagen per week 12 uur per dag aanwezig en actief moet zijn zou ik zeggen be my guest
quote:
Ik ben het met je eens dat het niet helemaal 'eerlijk' is dat Chell nu alleen opstapt. Wat had in jouw ogen wél noodzakelijk geweest? Hoe had jij het tij willen keren? Of ben je het helemaal niet eens met de posts van de afgelopen dagen en weken?
Het toevoegen van een derde moderator op K&W was in mijn ogen welkom geweest, iemand die meer feeling heeft met het "wonen" gedeelte, met kleurtjes, stofjes motiefjes, inrichting e.d.
Ik zelf ben nou eenmaal meer van de bouwkundige / elektrotechnische kant; dus meer van het "klus" gedeelte. Ik ben van mening dat dit al een deel op had kunnen lossen
quote:
Ik ben oprecht benieuwd naar jouw ideeën daarover. Dus gelieve niet te verwijzen naar lopend overleg met de FA's, je medemod, achter de schermen, pb's of weet ik wat. Laat gewoon eens weten wat jouw visie is.
Ik ben van mening dat ik als moderator voor K&W gedaan heb wat in onze ogen goed was; maar klaarblijkelijk denken daar een hele hoop users anders over en dat betreur ik wel
  vrijdag 19 maart 2010 @ 20:00:32 #260
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_79350093
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 19:43 schreef Vonkenboer het volgende:
Maar als er mensen zijn die menen dat een moderator 7 dagen per week 12 uur per dag aanwezig en actief moet zijn zou ik zeggen be my guest
[..]
12 uur per dag is overdreven, maar ik ben wel van mening dat je op een bijna dagelijkse basis actief moet zijn in je eigen subforum.. Om de feeling met je subforum te houden, om het levendig te houden, om te weten wat er speelt, om dingen op gang te brengen, etc..
Dat kán imho gewoon niet als je maar twee avonden in de week tijd hebt (want twee of drie mods is niet elkaar 'aflossen' qua 'dienst' maar voornamelijk sámen je forum fit houden)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_79350177
HA - de SC is de afgelopen dagen bijna net zo vaak bekeken als het hele Klusaward topic !
pi_79358078
@Vonkenboer, thanks voor je uitgebreide reactie. (Overigens lijkt een derde mod mij volstrekt overbodig, zo druk is het hier nou ook weer niet, ondanks de wat hogere activiteit dan normaal in dit topic )

Belangrijker, hoe nu verder volgens jou? Want dát heb ik nog steeds niet gelezen.

Verder vind ik wederom de verongelijkte toon overbodig en irritant. Je bent hier mod voor de users. Niet andersom. Zowel Chell als jij laten je wel heel laatdunkend uit over jullie users. Je weet wel, die betrokken mensen die hier de afgelopen jaren topics volposten, spammers komen melden en zelfs aan de bel trekken als ze een subforum zien verzanden.
Eeuwig vijfentwintig
pi_79359087
Allemaal leuk en aardig bedoeld , Reese ( en Dude) .

Alleen : wat verzandt er nou ? Volgens mij dan alleen de sc. So what ?
K & W heeft zeker de laatste maanden veel nieuwe topic starts gezien, waarvan sommige in vele delen.

Zoals ik eerder opmerkte: de users hebben - denk ik - wel wat anders aan hun hoofd en willen doór - doór - door met klussen.
( dát wordt nog een klus voor de volgende award!)

En op de vorige pagina vroeg ik Klipper of hij er trek in heeft, als hij gevraagd wordt.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 23:33:45 #264
149959 SQ
snelle trees
pi_79359246
Ik vind het persoonlijk ook allemaal nog wel meevallen. Er is maar een handjevol klagers. Voor mij is K&W al jaren een heerlijk forum met leuke users en een goede sfeer. En dat er minder fanatiek wordt gemodereerd; dat is hier misschien ook wel niet nodig. True het zou leuk zijn als er meer werd georganiseerd, maar dat is meer een extra dan een pré. Just my 2 cents
disclaimer
  Moderator zaterdag 20 maart 2010 @ 10:35:08 #265
92034 crew  Vonkenboer
pi_79366324
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 22:59 schreef Reese het volgende:
@Vonkenboer, thanks voor je uitgebreide reactie. (Overigens lijkt een derde mod mij volstrekt overbodig, zo druk is het hier nou ook weer niet, ondanks de wat hogere activiteit dan normaal in dit topic )

Belangrijker, hoe nu verder volgens jou? Want dát heb ik nog steeds niet gelezen.

Verder vind ik wederom de verongelijkte toon overbodig en irritant. Je bent hier mod voor de users. Niet andersom. Zowel Chell als jij laten je wel heel laatdunkend uit over jullie users. Je weet wel, die betrokken mensen die hier de afgelopen jaren topics volposten, spammers komen melden en zelfs aan de bel trekken als ze een subforum zien verzanden.
In ieder geval moeten we op zoek naar een andere moderator die binding heeft met K&W en die er samen met mij een frisse wind door kan laten waaien. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet weet of ik daadwerkelijk zelf nog wel moderator wil blijven ,als ik kijk wat voor commentaar ik de laatste dagen krijg op zo'n beetje alles wat ik doe of denk.

In ieder geval wil ik de klus van het jaar verkiezing dit weekend afronden zodat ik zondagavond of maandagavond de uitslag kan geven
  Moderator zaterdag 20 maart 2010 @ 10:40:18 #266
92034 crew  Vonkenboer
pi_79366413
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 20:00 schreef E.T. het volgende:

[..]

12 uur per dag is overdreven, maar ik ben wel van mening dat je op een bijna dagelijkse basis actief moet zijn in je eigen subforum.. Om de feeling met je subforum te houden, om het levendig te houden, om te weten wat er speelt, om dingen op gang te brengen, etc..
Dat kán imho gewoon niet als je maar twee avonden in de week tijd hebt (want twee of drie mods is niet elkaar 'aflossen' qua 'dienst' maar voornamelijk sámen je forum fit houden)
Ik heb niet maar twee avonden in de week tijd; ik ben twee avonden in de week bezig met mijn avondstudie.
De overige dagen ben ik wel op FOK! in K&W te vinden
pi_79366853
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 10:35 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

In ieder geval moeten we op zoek naar een andere moderator die binding heeft met K&W en die er samen met mij een frisse wind door kan laten waaien. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet weet of ik daadwerkelijk zelf nog wel moderator wil blijven ,als ik kijk wat voor commentaar ik de laatste dagen krijg op zo'n beetje alles wat ik doe of denk.

In ieder geval wil ik de klus van het jaar verkiezing dit weekend afronden zodat ik zondagavond of maandagavond de uitslag kan geven
Leuk
Het zou zonde zijn als jij ook stopt, maar dat is mijn mening
Jij bent echt een techneut die daar ook veel dingen over weet, aanvulling zou dan een crea-bea betekenen zoals jij hierboven al beschreef.
Komt vast goed
pi_79367263
Alhoewel dit er eigenlijk de plek niet voor is, is het toch zeker wel relevant in deze discussie. Daarom wat extra info over toekomstplannen, die ook iets van de mods hier, wie dat dan ook zijn, zullen vragen.

De klusmarkt is een verzadigde markt, moordende concurrentie van de grote jongens onderling. Ze zijn dan ook zachtgezegd niet happig om iets met een site als FOK! te gaan doen. Daar waar anderen zich aanbieden en waar we meer dan eens moeten uitleggen dat ons forum geen prijskrantje is, kunnen we met die markt heel weinig. Dat maakt het lastig om leuke prijzen binnen te trekken voor acties en prijsvragen. We werden daar als PR nogal op aangekeken, dat heeft de stemming nou ook niet echt bevorderd.

Dat heeft er toe geleid dat er een soort stemming ontstaan is van 'als het zo moet, bekijken ze het maar daar in K&W'. Een aantal PR-mensen wouden zich er niet meer aan branden, waaronder ikzelf. Na twee keer de volle laag krijgen vond ik het voor mezelf en onze PR-staf genoeg

Maar dat is natuurlijk geen juiste opstelling. Niet eentje die zo kan blijven, we kunnen niet jullie als users van K&W het slachtoffer laten worden van mislopende contacten tussen mods en PR-team. Greys heeft dat als eerste doorbroken, door zij het uit andere hoek toch leuke prijzen te regelen. En zo moet het verder ook gaan, de relatie tussen PR en K&W moet weer op gang komen. En dat gaat ook gebeuren.

Want tegelijkertijd met deze explosie in mod-gelederen alhier, kwam de kans om met een andere site een leuke samenwerking qaan te gaan. Ga ik verder niets over zeggen hier, de mods weten er ook nog niets van af, maar we willen dat alle kansen gaan geven. De mods hier zullen daar dus ook een taak in krijgen. We hadden zelf al gedacht er iemand bij te zetten, of dat nu nog moet weet ik niet, dat zien we in overleg met betrokkenen wel rond te breien.

Verder, gelet op de ongeveer zero animo vanuit bouwmarkten, moeten we wellicht wat acties en promoties betreft wel meer de kant op van de 'wonen' poot van dit forum.

En als derde punt, toch proberen om ook de doe-het-zelf bedrijven te bereiken. Misschien dan lokaler, of projectmatiger.

Hoe dan ook, dit forum is het waard om veel meer naar buiten te treden dan tot nu toe het geval was. Dat zal een flexibeler opstelling vereisen van mods en PR, we zullen een streep moeten zetten en de bestaande ongenoegens en frustraties wederzijds achter ons moeten laten, en we zullen met zijn allen, (waar ik jullie als users ook van harte toe uitnodig) openminded naar de toekomst moeten kijken, met leuke ideeën komen, wat dan ook.

Kunnen we iets met tuinarchitectuur bv? We zouden dat soort bedrijven kunnen benaderen. Een tuin-ontwerp wedstrijd uitschrijven, waarbij de winnaar alle benodigde spullen om die tuin te realiseren kan winnen van een tuin-markt. Om maar wat te noemen.

Samengevat: ik zou het zeer op prijs stellen als in de toekomstige crew hier, (zelfs al zijn dat dezelfde als nu, mij prima, het is niets persoonlijks) zich ook in dit aspect van het forum zou willen storten.
Dat stelt eisen aan aanwezigheid, betrokkenheid, openheid en enthousiasme. Het is mijn ervaring dat je dat van je usergroep dan dubbel en dwars terug krijgt.

En ik zeg dit tegen de zittende crew, tegen de user(s) die straks een crewrol zulen vervullen hier, en tegen de 'normale' users. Daarom dus dat dit hier moet staan en niet ergens in een geheim crewhok
pi_79367404
goede communicatie Iteejer.
Heb zelf geen idee hoe het in het verleden ging maar inderdaad er zijn zoveel meer segmenten dan het klussen alleen .
Klinkt allemaal erg goed! Hier alvast een user die graag de andere segmenten mee helpt belichten.
Plus dat de Pr actie van Greys icm canvassite.nl een goede aanzet is
pi_79367963
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 11:28 schreef Ml-etje het volgende:
goede communicatie Iteejer.
Heb zelf geen idee hoe het in het verleden ging maar inderdaad er zijn zoveel meer segmenten dan het klussen alleen .
Klinkt allemaal erg goed! Hier alvast een user die graag de andere segmenten mee helpt belichten.
Plus dat de Pr actie van Greys icm canvassite.nl een goede aanzet is
Thanks

Die verbouwings-serie van jou is ook heel leuk. In zoiets moeten toch ook andere partijen geïnteresseerd zijn, denk ik dan. Want FOK! is op Google enorm sterk vertegenwoordigd. Dat wil zeggen, dat topics jaren later nog gezien worden.
Dit soort dingen dus: tot voordeel van iedereen kan je hier wellicht hele leuke dingen mee doen.
pi_79368090
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 11:56 schreef iteejer het volgende:

[..]

Thanks

Die verbouwings-serie van jou is ook heel leuk. In zoiets moeten toch ook andere partijen geïnteresseerd zijn, denk ik dan. Want FOK! is op Google enorm sterk vertegenwoordigd. Dat wil zeggen, dat topics jaren later nog gezien worden.
Dit soort dingen dus: tot voordeel van iedereen kan je hier wellicht hele leuke dingen mee doen.
Als in bouwmarkten/architecten enz die dan tegen gereduceerd tarief iets aanleggen bij een Fok! user en die dan een uitgebreid verslag aanlegt wat dan een goede reclame-uiting vormt?
Zal het onze tuinman to be eens voorstellen (excl. dat tarief dan hoor).

Ninja edit graag gedaan hou wel van een beetje communicatie en meedenken voor iedereen.
pi_79368272
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 12:01 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Als in bouwmarkten/architecten enz die dan tegen gereduceerd tarief iets aanleggen bij een Fok! user en die dan een uitgebreid verslag aanlegt wat dan een goede reclame-uiting vormt?
Zal het onze tuinman to be eens voorstellen (excl. dat tarief dan hoor).

Ninja edit graag gedaan hou wel van een beetje communicatie en meedenken voor iedereen.
Ja, zoiets
Dit (of enig ander) forum moet zich niet commercialiseren. Maar als bedrijven en users tot elkaar kunnen komen op een manier waar anderen ook iets aan kunnen hebben, is daar niets mis mee. Dan krijgt het meerwaarde.

Communicatie en meedenken is de kern van FOK! en zeker van het forum. Hoe meer hoe beter
pi_79368421
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 12:09 schreef iteejer het volgende:

[..]

Ja, zoiets
Dit (of enig ander) forum moet zich niet commercialiseren. Maar als bedrijven en users tot elkaar kunnen komen op een manier waar anderen ook iets aan kunnen hebben, is daar niets mis mee. Dan krijgt het meerwaarde.

Communicatie en meedenken is de kern van FOK! en zeker van het forum. Hoe meer hoe beter
Denk dat je dan wel duidelijk de grens van het commercialiseren aan moet geven
Het kan maar duidelijk zijn.

Denk dat voor en na foto's plus naam aanlegger v/e tuin oid misschien ook wel andere users maar ook K&W gerelateerde bedrijven op een idee brengt maar dat is al wel redelijk commrecie gericht.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 20 maart 2010 @ 12:15:55 #274
163650 Greys
pi_79368430
Iteejer

Wel moet ik even melden dat we zonder Xilantof ook de canvassen niet hadden gehad
Prijzen regelen voor K&W is inderdaad lastig.

Verder sluit ik me geheel aan bij Iteejer.
Er is veel van te maken, van K&W, maar we moeten K&W zoals het nu is ook niet afdoen als zijnde dat het nog helemaal niets voorstelt. Het is een leuk subforum, dat leuk en actief moet blijven en liefst nog veel leuker en levendiger. En daar gaan we gewoon allemaal samen onze schouders onder zetten!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_79368483
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 12:15 schreef Greys het volgende:
Iteejer

Wel moet ik even melden dat ik dat we zonder Xilantof ook de canvassen niet hadden gehad

Verder sluit ik me geheel aan bij Iteejer.
Er is veel van te maken, van K&W, maar we moeten K&W zoals het nu is ook niet afdoen als zijnde dat het nog helemaal niets voorstelt. Het is een leuk subforum, dat leuk en actief moet blijven en liefst nog veel leuker en levendiger. En daar gaan we gewoon allemaal samen onze schouders onder zetten!
Greys, helemaal met je eens
Keep going (* ga nu zoeken wie dan Xilantof is ).
pi_79372759
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 23:28 schreef AnneX het volgende:
Allemaal leuk en aardig bedoeld , Reese ( en Dude) .

Alleen : wat verzandt er nou ? Volgens mij dan alleen de sc. So what ?
K & W heeft zeker de laatste maanden veel nieuwe topic starts gezien, waarvan sommige in vele delen.

Zoals ik eerder opmerkte: de users hebben - denk ik - wel wat anders aan hun hoofd en willen doór - doór - door met klussen.
( dát wordt nog een klus voor de volgende award!)

En op de vorige pagina vroeg ik Klipper of hij er trek in heeft, als hij gevraagd wordt.
Heb ik totaal overheen gelezen, maar die discussie doet verder niet ter zake, ik ben niet gevraagd.
Verder heb ik wel feeling met klussen maar nauwelijks met wonen, kan me er soms ook redelijk over verbazen als ik soms reacties leest op mensen die een nieuwe woning hebben, of bezig zijn met de inrichting.
Niet dat de reacties verkeerd zijn, absoluut niet, als iemand een andere bank neemt, denk ik prima als jij dat wilt, maar verder ook niet terwijl anderen de keuze haast de hemel in prijzen of juist naar beneden als het iemands smaak absoluut niet is, en zichzelf afvragen soms waar die bank moet komen te staan, dat soort dingen interesseert mij dan weer niet, al zet hij of zij hem in de schuur als je daar een beetje comfortabel wilt zitten prima toch.

K&W heeft dus echt wel 2 mensen nodig waarvan de een feeling heeft met klussen en de ander met wonen.

Technisch advies indien in mijn mogelijkheid geef ik toch wel door.

Dat de SW niet hard gaat is logisch zeker bij een subforum als deze.
Waar het meer om gaat is dat spammers en klierders of forumverziekers snel genoeg verwijderd worden, en dat daar niet voor bij een FA aan de bel getrokken moet worden.
Ik moet zeggen dat REMLOF de laatste tijd meer spammers verwijderd heeft uit K&W dan voorheen, maar dat is mijn opinie, ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten.
Maar als ik remlof contacteert, dan gebeurt er wel gelijk iets.

Tegen een grapje of geintje heb ik niets, maar aan spammers heb ik een bloedhekel.
pi_79373401
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 11:20 schreef iteejer het volgende:
Alhoewel dit er eigenlijk de plek niet voor is, is het toch zeker wel relevant in deze discussie. Daarom wat extra info over toekomstplannen, die ook iets van de mods hier, wie dat dan ook zijn, zullen vragen.

De klusmarkt is een verzadigde markt, moordende concurrentie van de grote jongens onderling. Ze zijn dan ook zachtgezegd niet happig om iets met een site als FOK! te gaan doen. Daar waar anderen zich aanbieden en waar we meer dan eens moeten uitleggen dat ons forum geen prijskrantje is, kunnen we met die markt heel weinig. Dat maakt het lastig om leuke prijzen binnen te trekken voor acties en prijsvragen. We werden daar als PR nogal op aangekeken, dat heeft de stemming nou ook niet echt bevorderd.
Is het niet zo dat het mes aan twee kanten snijdt?
Kom ik dadelijk verder op terug.
quote:
Dat heeft er toe geleid dat er een soort stemming ontstaan is van 'als het zo moet, bekijken ze het maar daar in K&W'. Een aantal PR-mensen wouden zich er niet meer aan branden, waaronder ikzelf. Na twee keer de volle laag krijgen vond ik het voor mezelf en onze PR-staf genoeg

Maar dat is natuurlijk geen juiste opstelling. Niet eentje die zo kan blijven, we kunnen niet jullie als users van K&W het slachtoffer laten worden van mislopende contacten tussen mods en PR-team. Greys heeft dat als eerste doorbroken, door zij het uit andere hoek toch leuke prijzen te regelen. En zo moet het verder ook gaan, de relatie tussen PR en K&W moet weer op gang komen. En dat gaat ook gebeuren.
Is niet meer dan te begrijpen, de een kan prima met commentaar overweg en de ander absoluut niet, daarbij is het natuurlijk geheel afhankelijk van wat het commentaar is en de oorzaak ervan, neem je dat mee met het feit dat er zeer veel op vrijwillige basis gebeurt dan is de hoeveelheid commentaar die iemand aankan een stuk minder in het algemeen dan wanneer het niet op vrijwillige basis gebeurt.
quote:
Want tegelijkertijd met deze explosie in mod-gelederen alhier, kwam de kans om met een andere site een leuke samenwerking qaan te gaan. Ga ik verder niets over zeggen hier, de mods weten er ook nog niets van af, maar we willen dat alle kansen gaan geven. De mods hier zullen daar dus ook een taak in krijgen. We hadden zelf al gedacht er iemand bij te zetten, of dat nu nog moet weet ik niet, dat zien we in overleg met betrokkenen wel rond te breien.
We wachten met spanning af, wel hoop ik dat hierdoor K&W niet gaat verdwijnen of min of meer overgenomen gaat worden.
Een verandering kan zeer welkom zijn, maar niet iedere verandering is dat.
quote:
Verder, gelet op de ongeveer zero animo vanuit bouwmarkten, moeten we wellicht wat acties en promoties betreft wel meer de kant op van de 'wonen' poot van dit forum.
Dit is het stukje wat ik bedoelde met snijdt het mes niet aan twee kanten.
Om eerlijk te zijn kan ik de meeste bouwmarkten wel begrijpen, hoe vaak is het niet zo dat ze eerder als negatief neergezet worden dan als positief iets.
Natuurlijk kan een Gamma, Karwei, Hornbach, Fixet, Praxis, Formido, Bouwsuper, Doeland, Big Boss en alle anderen die er nog zijn niet alles in zijn assortiment hebben, en hebben ze niet allemaal geschoold personeel in dienst.
Maar ze verkopen wel de spullen die de doe het zelvers nodig hebben, en als de 1 iets in de aanbieding heeft wat bij de ander dan duurder is, dan ga ik het daar toch halen hoe slecht of goed die bouwmarkt dan ook is.
Als er wat minder panisch gedaan zou worden over waar en tegen welke prijs je iets zou kunnen kopen, dan zouden sommige bouwmarkten misschien juist wel prijzen beschikbaar willen stellen.
De bouwmarkten bestaan ten slotte bij de gratie van de doe het zelver en daar komen er in K&W toch vrij aardig van langs om een topic te openen, advies in te winnen en weet ik veel wat allemaal.
quote:
En als derde punt, toch proberen om ook de doe-het-zelf bedrijven te bereiken. Misschien dan lokaler, of projectmatiger.

Hoe dan ook, dit forum is het waard om veel meer naar buiten te treden dan tot nu toe het geval was. Dat zal een flexibeler opstelling vereisen van mods en PR, we zullen een streep moeten zetten en de bestaande ongenoegens en frustraties wederzijds achter ons moeten laten, en we zullen met zijn allen, (waar ik jullie als users ook van harte toe uitnodig) openminded naar de toekomst moeten kijken, met leuke ideeën komen, wat dan ook.
Het is nu ook niet zo dat dit forum geen bestaansrecht meer heeft, er wordt ook niet geklaagd over de topic's in het forum, maar over het al dan niet tijdig ingrijpen en het organiseren van bepaalde evenementen.
Hoewel ik daar weer veel minder behoefte aan hebt, een klusaward vind ik een leuk onderdeel, een eat en meet party weer niet.
quote:
Kunnen we iets met tuinarchitectuur bv? We zouden dat soort bedrijven kunnen benaderen. Een tuin-ontwerp wedstrijd uitschrijven, waarbij de winnaar alle benodigde spullen om die tuin te realiseren kan winnen van een tuin-markt. Om maar wat te noemen.
Dat is wel iets wat ik altijd minder begrepen hebt, tuinarchitectuur of een tuin aanleggen zie ik zelf meer iets als K&W dan als F&F, advies over welke planten zie ik dan weer wel als onderdeel van F&F.
Misschien is het mogelijk om bepaalde topic's in twee subforums tegelijk zichtbaar te maken, zo krijgt iemand die bezig is met een tuin aan te leggen misschien het juiste klus en plan of beplanting advies.
quote:
Samengevat: ik zou het zeer op prijs stellen als in de toekomstige crew hier, (zelfs al zijn dat dezelfde als nu, mij prima, het is niets persoonlijks) zich ook in dit aspect van het forum zou willen storten.
Dat stelt eisen aan aanwezigheid, betrokkenheid, openheid en enthousiasme. Het is mijn ervaring dat je dat van je usergroep dan dubbel en dwars terug krijgt.

En ik zeg dit tegen de zittende crew, tegen de user(s) die straks een crewrol zulen vervullen hier, en tegen de 'normale' users. Daarom dus dat dit hier moet staan en niet ergens in een geheim crewhok
pi_79373552
Wacht even hoor, de discussie marginaliseert zich nu tot prijzen bij een jaarlijkse awardshow.

Man, in het eerste jaar kreeg je eeuwige roem! En een mooi icoontje wellicht! In OUD worden jaarlijks awards uitgereikt met felbegeerde icoontjes als prijs. Daar heb je geen PR voor nodig.

Dat neemt uiteraard niet weg dat ik de plannen die zich hierboven uitspreiden hartstikke leuk vind en dat ik de inspanning waardeer voor de prijzen van dit jaar.

Het betekent echter wel dat als je wat commerciëler de boer op wilt gaan, je dat ook professioneel moet aanpakken. Ik schreef eerder dat je mod bent voor users, maar dan ben je het ook voor je sponsoren/zakelijke partners!

Ik blijf mezelf herhalen, maar een lijstje zoals dat in eerste instantie in het nominatietopic stond kán niet door betrokken moderators zijn gemaakt. Topics en users die het afgelopen jaar het forum domineerden met uitgebreide klusreeksen ontbraken. Er werd gevraagd om aanvullingen, maar daar werd vervolgens niets mee gedaan.

Dan geloof ik echt niet meer in dagelijks aanwezig zijn en lezen op K&W en 'voldoende actief' en 'gedaan wat in onze ogen goed was'. Dan ben je simpelweg niet betrokken genoeg en in mijn ogen niet geschikt als mod voor K&W.
Eeuwig vijfentwintig
pi_79376789
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 15:07 schreef Reese het volgende:
Wacht even hoor, de discussie marginaliseert zich nu tot prijzen bij een jaarlijkse awardshow.
Ik geloof wel dat het meeste van de discussie echt wel is overgekomen.
Dat het nu lijkt alsof het zich hier nu op manifesteert komt denk ik doordat dit ook de aanleiding was van de discussie waarmee alles min of meer begonnen is.
quote:
Man, in het eerste jaar kreeg je eeuwige roem! En een mooi icoontje wellicht! In OUD worden jaarlijks awards uitgereikt met felbegeerde icoontjes als prijs. Daar heb je geen PR voor nodig.
Lijkt mij geheel afhankelijk van het een en ander.
quote:
Dat neemt uiteraard niet weg dat ik de plannen die zich hierboven uitspreiden hartstikke leuk vind en dat ik de inspanning waardeer voor de prijzen van dit jaar.

Het betekent echter wel dat als je wat commerciëler de boer op wilt gaan, je dat ook professioneel moet aanpakken. Ik schreef eerder dat je mod bent voor users, maar dan ben je het ook voor je sponsoren/zakelijke partners!
Dat zonder meer.
quote:
Ik blijf mezelf herhalen, maar een lijstje zoals dat in eerste instantie in het nominatietopic stond kán niet door betrokken moderators zijn gemaakt. Topics en users die het afgelopen jaar het forum domineerden met uitgebreide klusreeksen ontbraken. Er werd gevraagd om aanvullingen, maar daar werd vervolgens niets mee gedaan.
Hij heeft daar wel zijn uitleg bij gegeven, maar ik moet zeggen dat ik het met die visie ook niet eens bent.
Het is natuurlijk absurd omdat de foto's niet meer actief zijn dat ze dan ook maar niet meer mee mogen doen.
Vraag dan eerst aan de betrokken users of ze even een overzichtstopic willen openen met diverse foto's zodat stemmers de gelegenheid hebben om niet alleen het verhaal te lezen maar ook de beeldvorming erbij kunnen krijgen.
Dat foto's verwijderd zijn komt natuurlijk niet alleen door users die hun foto's in andere mappen plaatsen, maar ook door de gebruikte websites om foto's te uploaden, de ene site laat een foto nu eenmaal langer staan dan de andere site.
Geef anders aan met welke site de foto's geupload moeten worden zodat daar geen misverstanden over kan bestaan.
quote:
Dan geloof ik echt niet meer in dagelijks aanwezig zijn en lezen op K&W en 'voldoende actief' en 'gedaan wat in onze ogen goed was'. Dan ben je simpelweg niet betrokken genoeg en in mijn ogen niet geschikt als mod voor K&W.
Maar even een andere vraag tussendoor dan, wat vind jij dat er dan moet gebeuren met de klusaward?
Moet de gehele verkiezing inclusief voorronde overnieuw, met alle klustopic's uit dat jaar, keurig gerangschikt, en eventueel per groep beoordeeld worden, of dit drama nu maar uitzingen en volgend jaar dit probleem gelijk goed aanpakken en voorkomen dat het weer zo'n drama wordt?

Aan de ene kant zeg ik van opnieuw.
Opnieuw zodat iedereen een eerlijke kans kan krijgen en ook niemand vergeten wordt.
Aan de andere kant zeg ik jammer voor dit jaar maar nu de genomineerden bekend zijn moeten we het nu maar door laten gaan, anders is het voor hun misschien weer geheel oneerlijk en dit terwijl zij er niets aan konden doen.

Maar als de genomineerden zelf aangegeven dat het overnieuw moet is er natuurlijk geen stro breed in de weg om het niet overnieuw te doen.
  Moderator zaterdag 20 maart 2010 @ 17:05:17 #280
92034 crew  Vonkenboer
pi_79377159
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 15:07 schreef Reese het volgende:

Kortom het was in jou ogen gewoon allemaal kommer en kwel en whatever Chell en ik gedaan hebben in de tijd dat wij mod zijn geweest .

Ik zit er nu sterk aan te denken om als mod gewoon te stoppen want klaarblijkelijk wordt ik toch niet gewaardeerd
  zaterdag 20 maart 2010 @ 17:06:45 #281
149959 SQ
snelle trees
pi_79377214
Vonk, ga niet alleen af op wat Reese zegt he, er worden hier nogal wat meningen gegeven en die zijn lang niet allemaal dezelfde
disclaimer
pi_79377791
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 17:06 schreef Stormqueen het volgende:
Vonk, ga niet alleen af op wat Reese zegt he, er worden hier nogal wat meningen gegeven en die zijn lang niet allemaal dezelfde
En een mening mag iemand hebben natuurlijk.
Als alle wensen altijd ingewilligd zouden worden, hadden we ook een ideaal kabinet gehad, en dat zal ook een utopie blijven.
pi_79377916
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 10:05 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Eh, je opmerking klopt. Maar het is absoluut niet netjes gegaan. Ik heb veel te weinig van me laten horen en ben verschillende afspraken niet nagekomen. Dat dat gezien de situatie thuis niet anders ging doet daar niets aan af. Ik had dat netter op kunnen lossen. Iets waar ik niet trots op ben.
[..]

Je hebt helemaal gelijk, duurde veel te lang.
[..]

En daar sluit ik me bij aan
Zoals ik al eerder aangaf, is dat natuurlijk ook een feit dat door iedereen anders ervaren wordt.
Wat er zich achter de schermen afspeelt is natuurlijk sowieso niet zichtbaar voor de meesten.

Maar bedankt dat je dat misverstand dan ook even recht gezet hebt.
pi_79378064
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 17:05 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Kortom het was in jou ogen gewoon allemaal kommer en kwel en whatever Chell en ik gedaan hebben in de tijd dat wij mod zijn geweest .

Ik zit er nu sterk aan te denken om als mod gewoon te stoppen want klaarblijkelijk wordt ik toch niet gewaardeerd
Zo moet je dat ook weer niet zien.
Wat je doet wordt wel degelijk gewaardeerd, het gaat om het feit van wat er vergeten is, hetzij bewust hetzij onbewust hetzij door strubbelingen onderling of wat dan ook.

Maar het is natuurlijk ook niet eerlijk om Chell de zwarte piet geheel toe te schuiven.
Maar ook dat is maar een mening.
pi_79382916
Euh, als minder betrokken user wil ik toch graag even melden dat ik elke dag even in K&W kom kijken - en dat is daarmee het enige subforum waarvan ik de AT elke dag even doorneem. Want ik vind het een leuk subforum, met leuke topics.

Awardtopics en PR-acties etc boeien mij dan weer helemaal niet .
pi_79383375
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 17:05 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Het is niet de bedoeling dat je moet stoppen. Ik lees ook mensen die juist heel positief over je zijn.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 19:58:27 #287
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79383827
Ik snap niet zo goed waarom er een mod zou moeten zijn voor het klus deel en een voor het woondeel, als de vervanger van Chell wel affiniteit met beiden heeft is dat toch alleen maar mooi meegenomen?
Mod ben je omdat je betrokken en behulpzaam bent, niet eens per se vanwege je kennis.
Als alle terreinen maar gewoon gecovered zijn.
pi_79384336
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 19:58 schreef Brighteyes het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom er een mod zou moeten zijn voor het klus deel en een voor het woondeel, als de vervanger van Chell wel affiniteit met beiden heeft is dat toch alleen maar mooi meegenomen?
Mod ben je omdat je betrokken en behulpzaam bent, niet eens per se vanwege je kennis.
Als alle terreinen maar gewoon gecovered zijn.
Daar heb je volkomen gelijk in, alleen denk ik dat de kans dat iemand met beiden affiniteit heeft eerder een vrouw dan een man zou zijn, mannen houden nu eenmaal meer van klussen en geven vaak wat minder om wonen.
Natuurlijk is een man heus wel geïnteresseerd in hoe zijn huis ingericht is, maar het maakt hem meestal weinig uit of het een begonia of vingerplant is wat er in het raamkozijn staat, en of die wel goed kleurt bij de televisie, mannen maken zich meer druk om de grootte van het scherm en het merk van de tv en stereo dan welk behangetje er op de muren moet, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Laat staan dat hij zich er druk om maakt hoe een ander het inricht, ook daar zijn weer uitzonderingen bij.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 20:12:23 #289
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_79384366
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 19:47 schreef iteejer het volgende:

[..]

Het is niet de bedoeling dat je moet stoppen. Ik lees ook mensen die juist heel positief over je zijn.
Omdat hij iets van NEN-normen snapt ja.
Dan kan hij toch ook user zijn?

Wat is dat toch voor raar criterium kennelijk, voor een mod: dat hij verstand van bepaalde vakmatige zaken heeft.

Welnee. Een mod heeft specialisme-overstijgende kwaliteiten. Modden gaat verder dan de vakmatige inhoud.
pi_79384556
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 20:12 schreef Duderella het volgende:

Wat is dat toch voor raar criterium kennelijk, voor een mod: dat hij verstand van bepaalde vakmatige zaken heeft.

Welnee. Een mod heeft specialisme-overstijgende kwaliteiten. Modden gaat verder dan de vakmatige inhoud.
Heb je ook gelijk in.
Maar een mod kan daar wel degelijk een deel van zijn gezag aan ontlenen, al is dat natuurlijk niet het enige.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 20:41:18 #291
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79385348
quote:

[..]

Echt technisch verstand hadden wij geen van beide, maar toch waren we een top-team!
Zullen we?
pi_79386470
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 20:41 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Echt technisch verstand hadden wij geen van beide, maar toch waren we een top-team!
Zullen we?
Als dat zou kunnen, laat die oude tijden maar herleven
  zondag 21 maart 2010 @ 10:08:34 #293
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_79397319
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 20:41 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Zullen we?
Over mijn dode lichaam!

(Maar het is wel een onwijs leuke tijd om aan terug te denken. )
pi_79410377
quote:

[..]

Iemand die wat van de verschillende wetgeving snapt is best wel een pre moet ik zeggen, in ieder geval levert dat meer kwaliteit op dan een of andere beun die allerlei goedbedoelde maar tevens zeer waardeloze adviezen geeft.
In dat geval heb ik liever iemand met verstand van zaken dan een beun die toevallig ooit een keertje geluk heeft gehad.
quote:
Dat ligt dus geheel aan het subforum waar je gaat modden, een digibeet als mod voor het subforum digitaal is nu ook niet bepaald handig.
En thee drinkende modders zijn natuurlijk superhandig voor een subforum kletshoekje maar bijvoorbeeld niet voor fotografie.
Nee een mod met "vak"-kennis heeft wel een pre op een mod zonder kennis.
Voor K&W is een mod met kennis wel handig, maar ze hoeven natuurlijk niet beiden aan die voorwaarden te voldoen, er is immers een klus en woonsectie.
quote:
Dat is nu ook wel weer sterk overdreven hoor, een mod zonder kennis van zaken zal nooit kunnen tippen aan iemand met kennis van zaken, waar jij blijkbaar op doelt is het feit dat een mod ook goede communicatieve eigenschappen moet bezitten, een regelneef is in zo'n geval wel handig.
pi_79410402
quote:
Op zondag 21 maart 2010 10:08 schreef Duderella het volgende:

[..]

Over mijn dode lichaam!

(Maar het is wel een onwijs leuke tijd om aan terug te denken. )
En dat valt dan weer een beetje tegen, wel het commentaar maar niet de behoefte.
  zondag 21 maart 2010 @ 17:54:18 #296
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_79411834
quote:
Op zondag 21 maart 2010 17:13 schreef klipper het volgende:

[..]

En dat valt dan weer een beetje tegen, wel het commentaar maar niet de behoefte.
Dus als je geen mod wilt worden, mag je niet kritisch zijn?

Een klant van de AH die klaagt dat er een slak in zijn sla zat, wil ook niet per se filiaalhouder worden, denk ik maar zo.
pi_79411920
quote:
Op zondag 21 maart 2010 17:54 schreef Duderella het volgende:

[..]

Dus als je geen mod wilt worden, mag je niet kritisch zijn?

Een klant van de AH die klaagt dat er een slak in zijn sla zat, wil ook niet per se filiaalhouder worden, denk ik maar zo.
Wel tegen een grapje kunnen he.... stond niet voor niets een smiley achter.
En als ik een slak in mijn sla vindt die ik bij de appie gehaald hebt, dan zien ze me daar nooit meer.
Of het moet natuurlijk veldsla zijn geweest dat verzacht de boel dan weer.

waar zijn die overstijgende kwaliteiten gebleven
pi_79425354
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 19:36 schreef sigme het volgende:
Euh, als minder betrokken user wil ik toch graag even melden dat ik elke dag even in K&W kom kijken - en dat is daarmee het enige subforum waarvan ik de AT elke dag even doorneem. Want ik vind het een leuk subforum, met leuke topics.

Awardtopics en PR-acties etc boeien mij dan weer helemaal niet .
Idd. Same here. En ik ben nog een relatief nieuw hier en zit ook niet op andere subfora, dus weet niet wat een mod zou horen te doen, maar ik heb nooit gemerkt dat het niet goed zou lopen hier en lees dan ook met open mond (of hoe zeg je dat?) deze discussie stiekem mee . Maar wat ik dus eigenlijk wil zeggen is: gelukkig hebben dus niet alle users iets in de gaten , omdat ze niet beter weten . Maar alles kan natuurlijk altijd beter en in alles wat je doet moet je m.i. streven naar het beste, dus kritiek moet inderdaad geleverd kunnen worden. Hopelijk komt het snel allemaal weer goed!
Tot zover mijn duit in het zakje van deze meta-discussie. Nu weer over tot de orde van de dag: klussen!
pi_79484580
En als voorlaatste ga ik posten dat mn. AnneX zaterdag een rookmelder heeft gescoord bij Bever.

Dat kwam elders in een topic ter sprake bij drogers en brandgevaar.

Kan ik ook eens klussen met openen van SC 25.
Is er een mod voorradig om evt. in te grijpen?
  dinsdag 23 maart 2010 @ 20:36:49 #300
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_79506122
Een na laatste

IBTL
  dinsdag 23 maart 2010 @ 20:37:12 #301
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_79506137
Laatste
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')