Done en stckyquote:Op zondag 29 maart 2009 21:35 schreef klipper het volgende:
En hier verder, nouja nadat de topictitel aangepast is in K&W FAQ, Feedback en Slowchat topic - deel 24
En deel 24 krijgt de tweede plaatsquote:Op maandag 30 maart 2009 21:06 schreef klipper het volgende:
Deel 23 kan bij geschreven worden in de langzaamste topic's top tien.
Donequote:Op vrijdag 10 april 2009 09:33 schreef Rallydame het volgende:
Zou iemand de OP van verhuis/klus/woon voorpret en kriebelstopic - deel 27 ietsje kunnen wijzigen??
Ik sta er 2x in en al heb ik genoeg te klussen over 2 weken... is misschien niet helemaal nodig
![]()
Toegevoegd aan de op.quote:Op zondag 12 april 2009 22:00 schreef Ml-etje het volgende:
****Ml-etje We hebben het koopcontract getekend, druk hypo aan het regelen, tussen 1 augustus en 1 oktober de sleutel.****
Mag wat mij betreft over in; Ml-etje&partner krijgen tussen 1 augustus en 1 oktober de sleutel zie Ml-etjes home to be!! eerste deel
en daar ben ik heel blij mee![]()
![]()
Topictitel veranderdquote:Op zondag 19 april 2009 14:10 schreef Hanneke1983 het volgende:
Het grote show hier je badkamertopic !
Topictitelveranderen naar: Het grote "badkamerfoto" topic!
(zo'n soort topic bestaat toch nog niet, of wel??)
Post aangepastquote:Op zondag 19 april 2009 19:12 schreef klipper het volgende:
Kun je de posting van fokkieslim effe aanpassen, i.v.m. onbedoelde gegevens verstrekking. (was mijn fout, in mijn posting heb ik die al aangepast)
Waterdicht opvullen van afvoer
Veranderdquote:Op maandag 20 april 2009 21:19 schreef teigan het volgende:
zou je mijn regeltje in de OP van het kriebels en voorpret topic kunnen wijzigen?
Sleutel krijgen we op 15 juli ipv eerste week juli..
Bedankt voor de melding !quote:Op maandag 27 april 2009 14:45 schreef Rewimo het volgende:
Spammert gesignaleerd! Helemaal speciaal een registratie aangemaakt
Wonen in Duitsland
Als je al hebt gegoocheld en geen dealer oid in de regio hebt gevonden, dan de kruiwagenvan de buren lenen en na afloop schoonmaken.quote:Op maandag 18 mei 2009 13:54 schreef Atreidez het volgende:
Iemand een idee waar ik nieuwe kruiwagenwielen kan krijgen in Den Haag voor een FORT kruiwagenDe bekende bouwmarkten hebben ze iig niet, of ze hebben geen assortiment online.. Morgen al nodig, dus ik zoek ws. het gouden ei.
Maar hoe kun je er nou zeker van zijn dat het niet door of in naam van het bedrijf gedaan wordt?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 22:59 schreef Chell het volgende:
IKEA maakt geen reclame. Het is een topic geopend door een user en dat topic is uitgegroeid tot een reeks. En toevallig zitten er ook medewerkers van IKEA, maar het is niet zo dat IKEA zélf inbreng heeft of bv. de medewerkers dingen influistert die ze per se neer moeten zettenAls iemand een topic wil openen óver de Trendhopper, GAMMA, Praxis, Karwei of een andere keten is hij van harte welkom en wie weet wordt dat ook een reeks.
Komt de Gamma echter zélf een topic openen dan is dat natuurlijk niet de bedoeling
Omdat de modjes er maar op vertrouwen dat Adelante niet stiekem Ingvar Kamprad is, vermoed ik.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 23:05 schreef klipper het volgende:
[..]
Maar hoe kun je er nou zeker van zijn dat het niet door of in naam van het bedrijf gedaan wordt?
Ook die heeft persvoorlichters, het mag dan ikea zijn, maar hij doet niet alles zelf, ieder een beetje is tenslotte zijn mottoquote:Op dinsdag 2 juni 2009 23:08 schreef Duderella het volgende:
[..]
Omdat de modjes er maar op vertrouwen dat Adelante niet stiekem Ingvar Kamprad is, vermoed ik.
Ik denk dat hij het inderdaad wel de moeite waard vindt om via undercover PR-agents zo'n futiele pubersite als FOK! te bestoken met zijn wereldwijde promotie.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 23:17 schreef klipper het volgende:
[..]
Ook die heeft persvoorlichters, het mag dan ikea zijn, maar hij doet niet alles zelf, ieder een beetje is tenslotte zijn motto![]()
Nu nog voldoende bevestigingsmateriaal erbij, of bedoelt hij dat ook met samen hij levert de ene helft en de gamma de andere helft.
helder; ik was nieuwsgierig naar jullie richtlijn.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 22:59 schreef Chell het volgende:
IKEA maakt geen reclame. Het is een topic geopend door een user en dat topic is uitgegroeid tot een reeks. En toevallig zitten er ook medewerkers van IKEA, maar het is niet zo dat IKEA zélf inbreng heeft of bv. de medewerkers dingen influistert die ze per se neer moeten zettenAls iemand een topic wil openen óver de Trendhopper, GAMMA, Praxis, Karwei of een andere keten is hij van harte welkom en wie weet wordt dat ook een reeks.
Komt de Gamma echter zélf een topic openen dan is dat natuurlijk niet de bedoeling
die topics vallen in de categorie "niet geschoten , zeker mis"quote:Op dinsdag 23 juni 2009 19:44 schreef Forno het volgende:
Hoe denken de mensen hier over de topics waarin mensen om prijzen of aannemers in de regio vragen? In de trant van, "ik ga mijn complete huis verbouwen, hoeveel kost dat?!" Nuttige bijdrages of niet relevant? Ik vind het iets wat mensen lekker zelf moeten uitvogelen. Iedere klus is uniek en vaak afhankelijk van zoveel dingen dat het puur gokwerk is. Dus de toegevoegde waarde is m.i. nul komma nul. Als ze prijzen willen weten, kijk eens op werkspot of vraag offertes aan.
Misschien ligt het aan mij, maar ik het idee dat er steeds meer van dit soort topics worden geopend. Gewoon benieuwd naar jullie mening hierover.
Klopt, maar ik vind het een beetje eentonig. Het geeft de vrager ook het idee dat gokken hetzelfde is als een gedegen calculatie/offerte. Niet dan?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:20 schreef AnneX het volgende:
[..]
die topics vallen in de categorie "niet geschoten , zeker mis"
Ik moet er altijd wel om lachen en heb dan zin om 100.000 euro te antwoorden.
(wat ws niet eens zo ver ervandaan is)
Er wordt toch ook niet diepgaand op geantwoord?quote:Op donderdag 25 juni 2009 08:39 schreef Forno het volgende:
[..]
Klopt, maar ik vind het een beetje eentonig. Het geeft de vrager ook het idee dat gokken hetzelfde is als een gedegen calculatie/offerte. Niet dan?
Dat mensen niet weten waar ze aan beginnen is een feit, inclusief mezelf.quote:Op donderdag 25 juni 2009 14:18 schreef AnneX het volgende:
[..]
Er wordt toch ook niet diepgaand op geantwoord?
Behalve vragen om fotoos.
Kunnen wij ons als lurkers verkneukelen.
Ik denk dat de mensen - net als wij toen - gewoon niet weten waar te beginnen:
- wat heb je aan cash of evt. verhogen hypotheek mogelijk ?
- Wat wil je ? ofwel een plan en prioriteiten
- Vraag offerte via bekenden met referenties bij aannemers en/of klussers.
- tel er minimaal 10 % bij op
- doe het niet of doe het goed !
- go for it en wees gewaarschuwd na het lurken in (jouw) andere topics.
heel vaag hahaquote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:35 schreef The_Tankgirl het volgende:
Hallo iedereen!
Ik zoek een oud topic (paar jaar geleden gemaakt) over een badkamer/douche. TS had zwarte/donkere tegels gebruikt (volgens mij was de gehele douche donker) en de gehele douche zag er echt strak & modern uit. Mijn vriend en ik hebben zojuist een huis gekocht en ik zoek dat topic voor ideeen, maar ik kan hem nergens vinden![]()
Volgens mij was het een inloopdouche..
Kan iemand mij helpen?
Sorry als ik te vaag ben!!
en hij is al een jaar niet meer op Fok! gezien - onder deze alias dan.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 12:31 schreef The_Tankgirl het volgende:
Volgens mij heb ik hem gevonden:
Vodkats grote en eerste verbouwing!
Alleen weet ik het niet zeker, want de foto's doen het niet meer
haha grappenmaker! dan heb ik zekers niks op en rond m'n casa uitgespookt?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:30 schreef richie29 het volgende:
Onze heldin Chell on-the-move![]()
Ik heb trouwens weinig mensen dat nog zien doen hier, maar 'verbouwingen' aan de tuin, horen die nu hier of bij Flora & Fauna bijgehouden te worden?
Binnenkort gaat er eindelijk weer eens wat gebeuren bij huize richie
Ik sluit mij hier bij aan; laten we zeggen dat het typisch een geval Nederlands gedoogbeleid isquote:Op woensdag 29 juli 2009 01:26 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
haha grappenmaker! dan heb ik zekers niks op en rond m'n casa uitgespookt?En nee mag wat mij betreft in k&w blijven, of het moet alleen maar plantengoed betreffen, maar een nieuwe of veranderde tuin is naar mijn idee het best op zijn plek bij k&w
Heb je meegekeken in het topic van Walter Ego ?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:04 schreef Stormqueen het volgende:
Ik wil binnenkort weer zelf wat meubeltjes gaan maken, na mijn zeer geslaagde tuintafel-project.
Alleen wordt het dit keer een hoekbank voor het dakterras, en dat is toch wel een graadje lastiger. Zijn er mensen hier in K&W die zoiets al eens gedaan hebben? Ik zoek vooral naar tips voor het frame, maw wat zijn de zwakke punten van de constructie, hoe maak je die stevig etc.
Alvast bedankt!
De link verwijst naar hetzelfde topic waarin hij gepost is.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 18:15 schreef Vonkenboer het volgende:
Een tijdje terug heb ik een topic gemaakt waar je vast en zeker het antwoord op die vraag krijgt.
Elektrische koken; perilex aansluiten![]()
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 18:34 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
De link verwijst naar hetzelfde topic waarin hij gepost is.
quote:Op zondag 30 augustus 2009 22:55 schreef glitter het volgende:
bedankt voor de tip. Ik voelde me er eerlijk gezegd ook niet zo goed bij, ik ben het zelf al tegengekomen met googelen. Bovendien kan ik ook anderen geintereseerden op een idee brengen haha..kan de link verwijderd worden misschien??
Is reeds verwijderd; maar bedankt voor de meldingquote:Op maandag 31 augustus 2009 09:48 schreef Ml-etje het volgende:
extra verdieping op aanbouw
[..]
Iemand??
en heb je nog een overzichtelijke periode te gaan ? zoals een jaar of minder.quote:Op maandag 14 september 2009 17:22 schreef Vonkenboer het volgende:
Het is weer zover, het avondonderwijs is weer begonnen![]()
Mag ik weer lekker twee keer in de week na werktijd na school tot 10 uur sávonds
Het zal eerder 7 uur zijn vermoed ik als ik naar mijn tijd op de bouw kijkquote:Op woensdag 16 september 2009 15:43 schreef AnneX het volgende:
[..]
.
Daarentegen hoef ik niet om 8 uur op de steigers !
Mijn buurman hoor ik vertrekken om half zeven - om de files voor te zijn.quote:Op woensdag 16 september 2009 16:12 schreef exlurker het volgende:
[..]
Het zal eerder 7 uur zijn vermoed ik als ik naar mijn tijd op de bouw kijk
Ik ben afgelopen schooljaar (08/09) gestart met deze opleiding; die in het totaal twee jaar duurt.quote:Op woensdag 16 september 2009 15:43 schreef AnneX het volgende:
[..]
en heb je nog een overzichtelijke periode te gaan ? zoals een jaar of minder.
Sterkte daarmee.
Miijn bij- en nascholingsdagen zijn meestal op zaterdagen.
's Avonds zijn het vergaderingen en collegiaal overleg en werken.
Daarentegen hoef ik niet om 8 uur op de steigers !
Voorlopig krijgt hij het voordeel van de twijfelquote:Op zaterdag 19 september 2009 20:26 schreef Rewimo het volgende:
Luxebedden.nl , iemand hier ervaring mee??
Ruikt sterk naar spam...
Ja die laatste post ruikt sterk naar spam, zeker als je ziet dat hij zich speciaal voor dat topic geregistreerd heeft, en verder geen postings gedaan heeft.quote:Op woensdag 16 september 2009 13:17 schreef exlurker het volgende:
een beetje spam
convectorput vraagjes
Welkom en open je eigen topic dan maar, want de SC wordt weinig gelezen/gebruikt.quote:Op woensdag 23 september 2009 12:17 schreef Mar10Segovia het volgende:
Ik heb dit subforum eigenlijk nog nooit bezocht. Ik zal hier de komende tijd dus wellicht veel meelezen en ideeën opdoen...
Te zot voor woorden. Er mag echt wel eens gekeken worden in een feebacktopic. Daar is het toch zeker feedback voor? Nu al bijna een maand voorbij, zonder enige reactie.quote:Op maandag 28 september 2009 18:14 schreef Nero22 het volgende:
Ik snap niet waarom Mag ik even binnen kijken #3 moet wijken voor Gluren bij...deel 1
Nu wordt een vollediger topic gesloten voor een minder volledige? Waarom? Had die topics dan gewoon samengevoegd of zo.
-
Edit: Tevens staat er in de OP ook Mag ik even binnen kijken #3
Is er trouwens nog iemand van plan te reageren?
Kun je dat niet beter opzoeken op de site van je provider?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 15:25 schreef Knuffelbier het volgende:
Hey ik had even een vraagje en ik vind het het niet waard om er een topic over te openen (zijn er waarschijnlijk ook wel een paar 100 van)! Ik ga waarschijnlijk binnenkort op mezelf wonen en ik probeer alvast de maandelijkse kosten wat in te schatten en ik vroeg mij dus af wat ik kan verwachten kwijt te zijn aan tv, telefonie en internet.
felicitatiesquote:Op woensdag 4 november 2009 15:24 schreef Thrackan het volgende:
Even inkomen hier in K&W met wat slowchat:
Heb zojuist gehoord dat mijn bod op m'n aankomende eerste huisje is geaccepteerd
Nu nog van alles gaan regelen om de boel rond te maken.
Vlaardingen, het is een appartementje op de benedenverdieping.quote:Op woensdag 4 november 2009 17:31 schreef Vonkenboer het volgende:
Gefeliciteerd !
Waar mag de villa in kwestie staan ?
En dat vraag je aan Vonk, de meterkast-gestapo!quote:Op woensdag 2 december 2009 19:23 schreef sigme het volgende:
Vraagje voor Vonkenboer en eventuele vonkenboercollega's.
Over anderhalf jaar ga ik m'n huis verbouwen en nu lig ik alvast 's nachts nieuwe inrichtingen te bedenken enzovoorts. Een van de problemen is/wordt de meterkast en de toevoer van de elektriciteit.
Als ik de meterkast wil vernieuwen en verplaatsen, moet de nieuwe lokatie dan aan eisen voldoen?
oh, had ik al gezegd dat de aanvoerleiding via een aantal daken bij ons over de zolder naar de meterkast loopt? We hebben 'm een paar jaar geleden heet doorgeknipt en er een stop ingezet. Het goeie nieuws is dus dat we de stroom er compleet af kunnen halen en met ongeschonden gemeentestop en al kunnen verplaatsen. Het slechte nieuws dat ik een inductiekookplaat dan wel op m'n buik kan schrijven.quote:Op woensdag 2 december 2009 19:28 schreef Duderella het volgende:
[..]
En dat vraag je aan Vonk, de meterkast-gestapo!
Op deze webpagina kun je een hele hoop vinden over de verplichte afmetingen van een meterkast.quote:Op woensdag 2 december 2009 19:23 schreef sigme het volgende:
Vraagje voor Vonkenboer en eventuele vonkenboercollega's.
Over anderhalf jaar ga ik m'n huis verbouwen en nu lig ik alvast 's nachts nieuwe inrichtingen te bedenken enzovoorts. Een van de problemen is/wordt de meterkast en de toevoer van de elektriciteit.
Als ik de meterkast wil vernieuwen en verplaatsen, moet de nieuwe lokatie dan aan eisen voldoen?
quote:Op woensdag 2 december 2009 19:34 schreef sigme het volgende:
[..]
oh, had ik al gezegd dat de aanvoerleiding via een aantal daken bij ons over de zolder naar de meterkast loopt? We hebben 'm een paar jaar geleden heet doorgeknipt en er een stop ingezet. Het goeie nieuws is dus dat we de stroom er compleet af kunnen halen en met ongeschonden gemeentestop en al kunnen verplaatsen. Het slechte nieuws dat ik een inductiekookplaat dan wel op m'n buik kan schrijven.
Dank. De oude zou weg moeten, want die zit een vals tussenmuurtje ingebouwd en dat muurtje gaat weg.quote:Op woensdag 2 december 2009 19:38 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Op deze webpagina kun je een hele hoop vinden over de verplichte afmetingen van een meterkast.
Ik ga er vanuit dat je dan de aansluiting op dit moment ergens helemaal verwijderd en op een andere plek een nieuwe meterkast realiseerd ?
http://www.ekbouwadvies.n(...)imte/meterruimte.asp
[ afbeelding ]
Deze eisen gelden bij laagbouw
Zou dat kunnen betekenen dat er bij mij geen eisen gelden aan een meterkast? Er is niet echt plaats voor zo'n kast, het huis is binnenmaat nog geen 4 bij 6 meterquote:De Bouwbesluit eisen voor een meterruimte zijn te vinden in afdeling 4.12 van het Bouwbesluit en gelden alleen voor nieuwbouwsituaties. Het Bouwbesluit stelt geen eisen aan de meterruimte in bestaande gebouwen. Dit vindt zijn oorzaak in het feit dat in het verleden een dergelijke ruimte niet is geëist.
Bedankt voor de meldingquote:Op zaterdag 12 december 2009 01:43 schreef PiRANiA het volgende:
http://forum.fok.nl/user/history/283112
quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:51 schreef Reese het volgende:
oh en komt er dit jaar nog 'n leuke awardshow?
Er zijn genoeg leuke klustopics geweest, van nieuwe users maar ook van oude bekenden op K&W
hear hear...quote:Op zondag 13 december 2009 22:49 schreef Reese het volgende:
Ik gooi mijn vraag van vorig jaar weer in de herhaling. Komt er in januari een topic waar ik kan stemmen op de Engelse stulp van Obli of het dijkhuis van ML'etje of de verbouwing van Forno of op die van Twentemeisje en Rallydame? En natuurlijk de topics van buiten de Nederlandse grenzen niet vergeten: Tim en Anne in Duitsland en onze Vlaamse superklusser
Mmach
Ik vergeet ongetwijfeld een paar kanshebbers. Wie zit er op PR tegenwoordig, er zijn vást wel wat leuke prijzen los te peuteren ergens![]()
[..]
Er komt denk ik wel een K&W klus van het jaar verkiezing 2009quote:Op zondag 13 december 2009 22:49 schreef Reese het volgende:
Ik gooi mijn vraag van vorig jaar weer in de herhaling. Komt er in januari een topic waar ik kan stemmen op de Engelse stulp van Obli of het dijkhuis van ML'etje of de verbouwing van Forno of op die van Twentemeisje en Rallydame? En natuurlijk de topics van buiten de Nederlandse grenzen niet vergeten: Tim en Anne in Duitsland en onze Vlaamse superklusser
Mmach
Ik vergeet ongetwijfeld een paar kanshebbers. Wie zit er op PR tegenwoordig, er zijn vást wel wat leuke prijzen los te peuteren ergens![]()
[..]
Riekt idd heel erg naar spam; bedankt voor de meldingquote:Op dinsdag 15 december 2009 16:52 schreef klipper het volgende:
sfeer haard
http://forum.fok.nl/user/history/167340
Riekt naar spam
Topictitel aangepastquote:Op woensdag 16 december 2009 14:14 schreef Dagoduck het volgende:
kan iemand deze titel Welke kleur is het beste voor deze muur
veranderen in:
Welke kleur voor muur?
Tegelijkertijd denk ik dat hij - vanuit zijn profi achter grond - wil onderbouwen waarom hij het (ook)quote:Op maandag 21 december 2009 20:29 schreef klipper het volgende:
Deze meneer zit waarschijnlijk ook momenteel niet zo goed in zijn slappe was.
http://forum.fok.nl/user/history/284245
Zie posting in dit topic:
Help! Tegelzetter heeft geprutst (of zeur ik) wat nu??
Ja zeg, heb je eindelijk een plaatje, wil je 'm alweer kwijt!quote:Op maandag 21 december 2009 20:49 schreef AnneX het volgende:
Plus dat ik eindelijk een avatar heb en hem even kwijt wil.
die van jou ook. smilequote:
Ja denk het ook, was juist wel fijn dat een vakman ook zijn mening gaf in die discussie, naar mijn mening.quote:Op maandag 21 december 2009 20:49 schreef AnneX het volgende:
[..]
Tegelijkertijd denk ik dat hij - vanuit zijn profi achter grond - wil onderbouwen waarom hij het (ook)
als prutswerk beoordeelt.
Dat een vakman zijn mening geeft, is natuurlijk inderdaad erg prima, maar daarbij behoeft er geen reclame gemaakt te worden.quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:22 schreef Beijtje het volgende:
[..]
Ja denk het ook, was juist wel fijn dat een vakman ook zijn mening gaf in die discussie, naar mijn mening.
Ja dat is natuurlijk helemaal waar.quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:28 schreef klipper het volgende:
[..]
Dat een vakman zijn mening geeft, is natuurlijk inderdaad erg prima, maar daarbij behoeft er geen reclame gemaakt te worden.
Donequote:Op woensdag 23 december 2009 21:05 schreef BBQ-kip het volgende:
Kan iemand de OP overzetten
Opmerkelijke foto's van Funda (deel 43)
Je hebt een pbquote:Op dinsdag 29 december 2009 02:53 schreef Duderella het volgende:
Ik doe 'm toch gewoon, namens een aantal oudgedienden: Chell en Vonk, ik zou eigenlijk willen voorstellen dat jullie K&W weer eens gewoon actief gingen modden. Dit hele forum zakt al tijden als een plumpudding in elkaar. Jullie zijn er nauwelijks - hoogstens om een d/t-fout ín een topictitel te zetten. Maar is er enige visie bij jullie, hoe dit ooit zo leuke forum weer wordt vlotgetrokken?
nou een tt mét/zónder w slipt er ook weleens doorheen... (jou / jouw)quote:Op dinsdag 29 december 2009 02:53 schreef Duderella het volgende:
Ik doe 'm toch gewoon, namens een aantal oudgedienden: Chell en Vonk, ik zou eigenlijk willen voorstellen dat jullie K&W weer eens gewoon actief gingen modden. Dit hele forum zakt al tijden als een plumpudding in elkaar. Jullie zijn er nauwelijks - hoogstens om een d/t-fout ín een topictitel te zetten. Maar is er enige visie bij jullie, hoe dit ooit zo leuke forum weer wordt vlotgetrokken?
Waarom? Ik ben ook wel benieuwdquote:
Mogen we van jou een klustopic verwachten danquote:Op woensdag 30 december 2009 14:11 schreef Thrackan het volgende:
Zo, gas/water/licht geregeld, nu is het wachten op de sleutel op 11 januari!
Daarna gaan we maar eens aan de klusch
Verbouw, voornamelijk de "badkamer" (het douchehok).quote:Op woensdag 30 december 2009 17:13 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Mogen we van jou een klustopic verwachten dan![]()
Nieuwbouw, verbouw ?
En? Hoe is het achter de schermen? Het is al tien dagen tweeduizendtien! Kun je niet vast een nominatietopic openen?quote:Op maandag 14 december 2009 22:17 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Er komt denk ik wel een K&W klus van het jaar verkiezing 2009
Ik zal het eens achter de schermen in de groep gooien
Achter de schermen zijn we bezig met de verkiezing qua regelen van een prijs / prijzen.quote:Op zondag 10 januari 2010 23:47 schreef Reese het volgende:
[..]
En? Hoe is het achter de schermen? Het is al tien dagen tweeduizendtien! Kun je niet vast een nominatietopic openen?
Go Vonkie! Er is hartstikke hard geklust in 2009, het is nu aan jou en je collega-mod om je users in het zonnetje te zetten
Dat begint goed! Maak je een eigen topic met voortgang en foto's? Dat wordt veel beter gelezen en bekeken dan een linkje in deze sloooooooooowchat.quote:Op woensdag 13 januari 2010 09:26 schreef Thrackan het volgende:
Voorproefje: Klik
Ben met de badkamer begonnenEn in de slaapkamer heb ik alvast wat behang lopen trekken, maar daar staat nog niks van op de foto.
Topic komt eraan zodra ik tijd heb om er eentje in elkaar te plakkenquote:Op woensdag 13 januari 2010 09:53 schreef Reese het volgende:
Thanks voor je antwoord, Vonkenboer!![]()
[..]
Dat begint goed! Maak je een eigen topic met voortgang en foto's? Dat wordt veel beter gelezen en bekeken dan een linkje in deze sloooooooooowchat.
Ik ben benieuwd wat je nog meer voor souvenirs tegenkomt van de vorige bewoners
Dubieus. Hij reageert inhoudelijk, zonder reclame te maken of je naar de website te lokken. En website vermelden in je onderschrift is toegestaan.quote:
Eind januari is voorbij en de eerste week van februari begint ook al weer op teschieten en het blijft maar stil achter de schermen. De modjes zijn toch niet met hun winterslaap bezig?quote:Op maandag 11 januari 2010 17:23 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Achter de schermen zijn we bezig met de verkiezing qua regelen van een prijs / prijzen.
Traditiegetrouw starten we pas met de verkiezing eind januari / eerste week van februari
Bedoel je deze?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 20:23 schreef nectarientje het volgende:
help! er is toch ooit ergens een topic geweest a la 'show hier je wc'? Ik ben op zoek naar inspiratie
Ik vind het altijd zo maf hoe jij op het forum steeds ogenschijnlijk zo plots opduikt bij dingen. Uit het niets.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 21:41 schreef Reese het volgende:
[..]
Bedoel je deze?
bijzondere toiletfoto's
Nee, we waren/zijn in afwachting van de resultaten van het harde werk van PR die druk bezig is met het regelen van prijzen.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 20:58 schreef exlurker het volgende:
[..]
Eind januari is voorbij en de eerste week van februari begint ook al weer op teschieten en het blijft maar stil achter de schermen. De modjes zijn toch niet met hun winterslaap bezig?
Sorry voor mijn ongeduld, wacht nu rustig af op de leuke dingen die gaan komenquote:Op zaterdag 6 februari 2010 16:35 schreef Chell het volgende:
[..]
Nee, we waren/zijn in afwachting van de resultaten van het harde werk van PR die druk bezig is met het regelen van prijzen.
En assut goed is, zijn er inmiddels wat mooie prijzen geregeld
Er komen in ieder geval een paar goede prijzenquote:Op zaterdag 6 februari 2010 16:35 schreef Chell het volgende:
[..]
Nee, we waren/zijn in afwachting van de resultaten van het harde werk van PR die druk bezig is met het regelen van prijzen.
En assut goed is, zijn er inmiddels wat mooie prijzen geregeld
dubieus is het zeker; maar ik geef hem voorlopig het voordeel van de twijfelquote:Op maandag 8 februari 2010 18:50 schreef klipper het volgende:
Verwarming in slaapkamer nodig, meest zuinige?
Laatste posting van vandaag komt enigszins dubieus over.
Verwijderdquote:Op donderdag 11 februari 2010 17:05 schreef klipper het volgende:
Aangemeld om te spammen.
User- wash
Spam t in- Aansluiting wasmachine is warm water
komt in orde!quote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:59 schreef Chell het volgende:
Fijn dat je het even meldt exlurker![]()
Wel een verzoekje, zou je in het vervolg gewoon even melding kunnen maken zonder te reageren en te quotenScheelt editten en verwijderen enzo
Zie wel dat je het linkje weg had gehaald, maar zeker bij van die overduidelijke spamaccounts met reclame in de sig enzo, verwijderen we liefst alles.
Ben hartstikke benieuwd Ed!quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:19 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Verwijderdbedankt voor de melding !
Trouwens de klus van het jaar verkiezing 2009 zit er aan te komen !![]()
En we hebben mooie prijzen zeg !![]()
![]()
He Cijpie, ik ga even spammen, hoor, het nominatietopic staat erquote:Op woensdag 17 februari 2010 02:18 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Ben hartstikke benieuwd Ed!licht eens een tipje op??????
Met schitterende prijzen dacht ik zoquote:Op woensdag 24 februari 2010 22:21 schreef Reese het volgende:
[..]
He Cijpie, ik ga even spammen, hoor, het nominatietopic staat er
[WEDSTRIJD] Klus van het jaar 2009 verkiezing !
Ja! Heel tofquote:Op woensdag 24 februari 2010 22:32 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Met schitterende prijzen dacht ik zo![]()
Greysie heeft deze prachtige prijzen geregeld !quote:Op woensdag 24 februari 2010 22:39 schreef Reese het volgende:
[..]
Ja! Heel tofHeeft Greysie dat geregeld? Want die "PR'ed things lately", toch?
Ik had in het nominatietopic ook nog een paar aanvullingen voor de lijst gemaakt, Vonkie,maar ik bedenk me nu dat je die liever hier hebt.
Browse je met firefox of met internet explorer ? Firefox wil bij mij ook wel eens vervelend doen met banners en foto's in topics. Je zou het natuurlijk even kunnen aankaarten in FB --> Feedbackquote:Op zaterdag 27 februari 2010 11:51 schreef exlurker het volgende:
Ben ik nu de enige die last heeft van die zwevende reclamebanners die steeds op duiken over het laatste bericht van een topic?
Vind het erg irritant en vraag me af or hier niets aan te doen is.
Je bent wel consequent in je waardering .quote:Op zondag 14 maart 2010 17:29 schreef Vonkenboer het volgende:
3 punten voor Twentemeijsje
2 punten voor Rallydame
1 punt voor Walterego
Amen!quote:Op zondag 14 maart 2010 22:50 schreef Reese het volgende:
Ja hoi, ben ik weer, met wederom gemekker over de Klus-awards!
[..]
Je bent wel consequent in je waardering .Minder consequent helaas wanneer een topic nou wel of niet 'mee mag dingen'.
Hence Forno, Walter-Ego en Dengaman. De eerste mocht in 2008 niet meedoen omdat ie al in 2007 was begonnen. Gelukkig prijkt ie dit jaar terecht op de lijst. De tweede wordt wel gewoon twee keer achter elkaar genomineerd. En terecht! De derde wordt vorig jaar door jou expliciet beloofd dat ie mee mag doen en je zet hem niet op de lijst van het nominatietopic.
Gezien de openingspost heb je het topic van vorig jaar wel even teruggezocht, had dan gelijk even het hele topic teruggelezen. Zo moeilijk is het toch allemaal niet om zo'n verkiezing een beetje in goede banen te leiden?
Ik vind het zo jammer. Aan de users en fervente meelezers en lurkers ligt het niet in K&W. Er is het afgelopen jaar zo hard gewerkt, mooie topics gemaakt, nieuwe users bijgekomen. Maak daar toch eens gebruik van en maak er samen wat moois van! Met verzameltopics, tussentijdse wedstrijdjes, quizen, fototopics, sponsoring, weet ik wat. Want ik ben geen mod en dat ambieer ik ook niet.
Het is zo gek om te zien dat K&W doodbloedt terwijl er voldoende leven in zit.
Het kan leuker inderdaad en het blijft zonde.quote:Op zondag 14 maart 2010 22:53 schreef Duderella het volgende:
[..]
Amen!![]()
Jullie maken er een potje van Vonkie en Chell. Zonde van zo'n leuk forum!
De nominatielijst van dit jaar heb ik en chell zoveel mogelijk compleet proberen te maken. Echter kan ik mij niet alle topics herrineren en laat de zoekfunctie op FOK! nog al eens te wensen over. In het topic staat ook vermeld dat als je denkt dat er volgens jou een topic ontbreekt dat je dat dan aan ons kunt aangeven.quote:Op zondag 14 maart 2010 22:50 schreef Reese het volgende:
Ja hoi, ben ik weer, met wederom gemekker over de Klus-awards!
[..]
Je bent wel consequent in je waardering .Minder consequent helaas wanneer een topic nou wel of niet 'mee mag dingen'.
Hence Forno, Walter-Ego en Dengaman. De eerste mocht in 2008 niet meedoen omdat ie al in 2007 was begonnen. Gelukkig prijkt ie dit jaar terecht op de lijst. De tweede wordt wel gewoon twee keer achter elkaar genomineerd. En terecht! De derde wordt vorig jaar door jou expliciet beloofd dat ie mee mag doen en je zet hem niet op de lijst van het nominatietopic.
Gezien de openingspost heb je het topic van vorig jaar wel even teruggezocht, had dan gelijk even het hele topic teruggelezen. Zo moeilijk is het toch allemaal niet om zo'n verkiezing een beetje in goede banen te leiden?
Jammer dat je geen functie als mod ambieert, want dat maakt het in mijn ogen een gevalletje van de beste stuurlui staan aan wal.quote:Ik vind het zo jammer. Aan de users en fervente meelezers en lurkers ligt het niet in K&W. Er is het afgelopen jaar zo hard gewerkt, mooie topics gemaakt, nieuwe users bijgekomen. Maak daar toch eens gebruik van en maak er samen wat moois van! Met verzameltopics, tussentijdse wedstrijdjes, quizen, fototopics, sponsoring, weet ik wat. Want ik ben geen mod en dat ambieer ik ook niet.
Het is zo gek om te zien dat K&W doodbloedt terwijl er voldoende leven in zit.
Absoluut wel gewaardeerdquote:Op maandag 15 maart 2010 19:43 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik probeer naast mijn dagelijkse werkzaamheden als elektromonteur en mijn opleiding (mbo niv. 4 TSI)in de avonduren (2 avonden in de week; van half 7 tot 10 uur), zoveel mogelijk tijd vrij te maken voor het modereren op K&W. Aangezien ik dagelijks geen computer tot mijn beschikking heb moet ik alles in de avonduren of in het weekend doen, waardoor ik overdag maar beperkt aanwezig ben.
Ik probeer er met de tijd die ik er aan kan besteden er het beste van te maken !
Maar als de tijd die ik er aan kan besteden ook niet gewaardeerd word...![]()
Tja ik vraag mij ook weleens af of het wel of niet nodig is dat er een derde mod bijkomt.quote:Op maandag 15 maart 2010 19:48 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Absoluut wel gewaardeerdanders werd het hier helemaal een puinhoop.
Is het geen optie een mede-mod te zoeken for the time being? Dan kan je zelf ook meer tijd privé doen.
Is een idee hoorabsoluut geen kritiek, echt niet!
Mee eensquote:Op maandag 15 maart 2010 19:52 schreef klipper het volgende:
[..]
Tja ik vraag mij ook weleens af of het wel of niet nodig is dat er een derde mod bijkomt.
Natuurlijk komt er weleens wat rotzooi doorheen, maar als je het met andere topic's vergelijkt valt het rotzooi gehalte nog erg mee in k&W.En blijkbaar hebben de huidige mod's nog niet de behoefte aan een nieuwe of derde mod.
En nu het goede nieuws: die heeft hij al.quote:Op maandag 15 maart 2010 19:48 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Absoluut wel gewaardeerdanders werd het hier helemaal een puinhoop.
Is het geen optie een mede-mod te zoeken for the time being? Dan kan je zelf ook meer tijd privé doen.
Is een idee hoorabsoluut geen kritiek, echt niet!
Tja hier valt eigenlijk niets aan toe te voegen.quote:
Begrijpelijk dat je niet álle topics kunt herinneren. Ik vind het wel kwalijk dat jullie de reeks van Twentemeisje en ML'etje zijn 'vergeten'. Dat toont mijns inziens de affniteit met je forum.quote:Op maandag 15 maart 2010 19:43 schreef Vonkenboer het volgende:
De nominatielijst van dit jaar heb ik en chell zoveel mogelijk compleet proberen te maken. Echter kan ik mij niet alle topics herrineren en laat de zoekfunctie op FOK! nog al eens te wensen over. In het topic staat ook vermeld dat als je denkt dat er volgens jou een topic ontbreekt dat je dat dan aan ons kunt aangeven.
Onzin, dan kun je net zo goed alle modtopics op FOK! sluiten. Users en mods moeten gewoon met elkaar in overleg/discussie/gesprek kunnen.quote:Jammer dat je geen functie als mod ambieert, want dat maakt het in mijn ogen een gevalletje van de beste stuurlui staan aan wal.
Weet je, ik vind het allemaal prima, maar ik ben helemaal niet geïnteresseerd in je agenda, ik heb het ook druk, nota bene met klussen onder andere, maar ik stel me dan ook niet beschikbaar voor mod op K&W. Volgens mij heb je ook nog een medemod die ik hier echt amper zie en wel op de rest van het forum. Alleen de dagelijkse dingetjes is niet zo spannend volgens mij. De spammers worden allemaal keurig aangegeven, feitelijk zou je alleen dit topic bij hoeven te houden! Max vijf minuten per dag! Hoef je niet eens de reeksen bij te houdenquote:Ik probeer naast mijn dagelijkse werkzaamheden als elektromonteur en mijn opleiding (mbo niv. 4 TSI)in de avonduren (2 avonden in de week; van half 7 tot 10 uur), zoveel mogelijk tijd vrij te maken voor het modereren op K&W. Aangezien ik dagelijks geen computer tot mijn beschikking heb moet ik alles in de avonduren of in het weekend doen, waardoor ik overdag maar beperkt aanwezig ben.
Geen woorden in de mond leggen, Vonkiequote:Ik probeer er met de tijd die ik er aan kan besteden er het beste van te maken !
Maar als de tijd die ik er aan kan besteden ook niet gewaardeerd word...![]()
Had ik je dat al niet eens uitgelegd btw?quote:Op maandag 15 maart 2010 21:58 schreef Reese het volgende:
What's up, ML'etje, ondermijn ik je verkapte sollicitatie?![]()
Ondanks dat ze toch regelmatig online is, reageert ze zo te zien niet echt.quote:Op maandag 15 maart 2010 22:19 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik heb Chell een pb gedaan met een link naar dit topic. Ik wacht haar reactie af.
Huh?quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:45 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik heb via pb wel een reactie gekregen waaruit wel duidelijk blijkt dat we niet op dezelfde lijn zitten.
Voor nu laat ik de zaken even op zijn beloop.
Dat jullie geen team zijn was al duidelijk. Ik blijf benieuwd naar de reactie van Chell, maar ook naar die van jou, Vonkie!quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:45 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik heb via pb wel een reactie gekregen waaruit wel duidelijk blijkt dat we niet op dezelfde lijn zitten.
Voor nu laat ik de zaken even op zijn beloop.
Mooie analyse, klipper, ik denk dat het haar geen zak interesseert. (Excusez le modquote:Op woensdag 17 maart 2010 21:48 schreef klipper het volgende:
Is dat omdat het haar niets uitmaakt, en ze toch weinig feeling heeft met K&W of weet ze niet wat te zeggen?
Dank je, misschien is het gewoon tijd dat er toch iets meer gaat gebeuren.quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:58 schreef Reese het volgende:
[..]
Mooie analyse, klipper, ik denk dat het haar geen zak interesseert. (Excusez le mod)
Jammer Chell!quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:20 schreef Chell het volgende:
Ik heb wel degelijk feeling met dit subforum (hoewel meer het wonen deel dan het klussen, maar dat zou geen probleem moeten zijn). Ik heb echter géén feeling met mijn medemod, waardoor ik al een hele tijd het gevoel heb dat we langs elkaar heen werkten en waardoor mijn lol wel steeds minder werd. Tel daarbij het debacle van de klusprijzen van vorig jaar op (waar jullie nog maar een deel van mee hebben gekregen) en de weinige respons op andere verzoekjes voor leuke acties.
Hoewel jullie terecht klagen, denk ik dat jullie ook best de hand in eigen boezem mogen steken: het zijn niet alleen de mods die een forum leuker moeten maken.
Maar goed, ik heb inmiddels achter de schermen mijn vertrek aangekondigd
Klopt helemaal maar ze zijn wel de enigen die spam, geklier en forumverziekers kunnen verwijderen waardoor het forum gezellig blijft.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:27 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Jammer Chell!
Maar inderdaad de mods zijn niet de enigen die het subforum K&W maken.
quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:35 schreef klipper het volgende:
Je kan bijvoorbeeld zeggen wat je wilt van marsepein, maar toen hij het te druk kreeg met andere dingen heeft hij zichzelf keurig teruggetrokken.
Mee eens en bovendien, je moet het maar willen zoveel tijd in een forum steken.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:43 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Daar ging ook heeeeeeeeeeeeeeel lang overheen als ik me niet vergis.
Ja, ik lees mee... Blijft toch een beetje mijn kindje.![]()
Oh, en los van waar het probleem ligt hoop ik wel dat er een goeie oplossing gevonden wordt want het is zo zonde van K&W.![]()
![]()
Ik sluit me hier bij aan.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:43 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en los van waar het probleem ligt hoop ik wel dat er een goeie oplossing gevonden wordt want het is zo zonde van K&W.![]()
Beetje eenzijdig hequote:Op donderdag 18 maart 2010 12:20 schreef Chell het volgende:
Tel daarbij het debacle van de klusprijzen van vorig jaar op (waar jullie nog maar een deel van mee hebben gekregen) en de weinige respons op andere verzoekjes voor leuke acties.
Tja dat zijn de twee kanten van het scherm, maar dat wist ik niet.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:43 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Daar ging ook heeeeeeeeeeeeeeel lang overheen als ik me niet vergis.
Als moderators van K&W pasten wij qua persoonlijkheden (zoals als chell zelf ook al zegt) gewoon niet echt bij elkaar; we hebben daar achter de schermen in het verleden berichten over uitgewisseld en we hebben geprobeerd daar aan te werken en in mijn ogen is er de afgelopen maand(en) zeker wel vooruitgang geboekt. Helaas heeft dat niet mogen batenquote:Op donderdag 18 maart 2010 10:44 schreef Reese het volgende:
[..]
Dat jullie geen team zijn was al duidelijk. Ik blijf benieuwd naar de reactie van Chell, maar ook naar die van jou, Vonkie!
Maar op zijn beloop laten? Er zijn hier meerdere betrokken users die jou én je medemod om een reactie vragen.
Jammer inderdaadquote:Op donderdag 18 maart 2010 22:22 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik had had ik de zaken (een dag of twee terug) bij een FA aangekaart en daardoor hier nog niet inhoudelijk gereageerd. In ieder geval had ik het probleem liever anders opgelost zien worden dan dat één van de ons op zou moeten stappen.![]()
quote:Op maandag 15 maart 2010 21:38 schreef Reese het volgende:
Dus hup, schup onder je kont en onder die van Chell. Vraag je beiden af wat je toegevoegde waarde is op K&W, organiseer een persconferentie of maak er samen wat leuks van.
Kun je voorbeelden noemen van die voortgang? Of bedoel je bij mod-overleg áchter de schermen?quote:Op donderdag 18 maart 2010 22:22 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
[quote]Als moderators van K&W pasten wij qua persoonlijkheden (zoals als chell zelf ook al zegt) gewoon niet echt bij elkaar; we hebben daar achter de schermen in het verleden berichten over uitgewisseld en we hebben geprobeerd daar aan te werken en in mijn ogen is er de afgelopen maand(en) zeker wel vooruitgang geboekt. Helaas heeft dat niet mogen baten
Maar uit Chell's verhaal blijkt dat jullie moeizame samenwerking al vanaf het begin is, waarom kaart je het dan pas twee dagen geleden aan bij de FA's?quote:Ik had had ik de zaken (een dag of twee terug) bij een FA aangekaart en daardoor hier nog niet inhoudelijk gereageerd.
Ik ben het met je eens dat het niet helemaal 'eerlijk' is dat Chell nu alleen opstapt. Wat had in jouw ogen wél noodzakelijk geweest? Hoe had jij het tij willen keren? Of ben je het helemaal niet eens met de posts van de afgelopen dagen en weken?quote:In ieder geval had ik het probleem liever anders opgelost zien worden dan dat één van de ons op zou moeten stappen.![]()
Na mijn mening was dat niet noodzakelijk geweest.
quote:Op donderdag 18 maart 2010 23:20 schreef Reese het volgende:
En mag ik nog even zeggen dat ik de posts van klipper heel verwarrend vind? Ja, danku, ik vind de posts van klipper heel verwarrend.![]()
Het ene moment ben ik het volledig met je eens en dan zet je vervolgens in je volgende alinea de grootste onzinIndien gewenst kan ik nog wel wat voorbeelden noemen.
Dat vind ik dan weer een prima reden om op te stappen.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 06:58 schreef klipper het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik de keuze van Chell om te stoppen een goede keuze van haar, wel vind ik het jammer dat ze weggaat, zeker als dit naar aanleiding zou zijn geweest van opmerkingen van users.
Ontzettend, ik zie hier als K&W-lurker alleen maar interne strubbelingen voorbij komenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 07:01 schreef klipper het volgende:
Wat wel een leuke bijkomstigheid is, is dat dit slowchat topic eindelijk een beetje vaart begint te krijgen.
Eh, je opmerking klopt. Maar het is absoluut niet netjes gegaan. Ik heb veel te weinig van me laten horen en ben verschillende afspraken niet nagekomen. Dat dat gezien de situatie thuis niet anders ging doet daar niets aan af. Ik had dat netter op kunnen lossen. Iets waar ik niet trots op ben.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:35 schreef klipper het volgende:
Je kan bijvoorbeeld zeggen wat je wilt van marsepein, maar toen hij het te druk kreeg met andere dingen heeft hij zichzelf keurig teruggetrokken.
Je hebt helemaal gelijk, duurde veel te lang.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:43 schreef Brighteyes het volgende:
Daar ging ook heeeeeeeeeeeeeeel lang overheen als ik me niet vergis.
En daar sluit ik me bij aanquote:Oh, en los van waar het probleem ligt hoop ik wel dat er een goeie oplossing gevonden wordt want het is zo zonde van K&W.![]()
Ja en nee, ja omdat ze de kritiek dan wel te harte neemt, hoewel het natuurlijk dan wel de makkelijkste oplossing is, en nee omdat je de users dan wel erg veel macht geeft.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 07:56 schreef Duderella het volgende:
[..]
Dat vind ik dan weer een prima reden om op te stappen.![]()
En Vonk, wat doe jij eigenlijk? Hoe zie jij dit verder? Want het is niet zo, dat nu opeens alles is opgelost natuurlijk.
Tuurlijkquote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:07 schreef FP128 het volgende:
Mijn broer die wil gaan verhuizen en heeft wat foto's gemaakt van zijn toekomstige flat maar
weet de ballen niet hoe hij e.e.a moet aankleden. Daarom heeft hij mij gevraagd of ik op FOK!
een post kan aanmaken met de geschoten foto's zoals het huis en nu uitziet en dan de
users op FOK! zelf met ideeën laat aankomen om het geheel een modern uiterlijk te geven.
( dus inkleuren)
vraag: Kan en mag dat?
Het is natuurlijk wel verstandig om aan te geven waar hij wel of juist niet van houd.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:07 schreef FP128 het volgende:
Mijn broer die wil gaan verhuizen en heeft wat foto's gemaakt van zijn toekomstige flat maar
weet de ballen niet hoe hij e.e.a moet aankleden. Daarom heeft hij mij gevraagd of ik op FOK!
een post kan aanmaken met de geschoten foto's zoals het huis en nu uitziet en dan de
users op FOK! zelf met ideeën laat aankomen om het geheel een modern uiterlijk te geven.
( dus inkleuren)
vraag: Kan en mag dat?
Dan bedoel ik vooruitgang bij gesprekken onder elkaar over het modden ansich; het laten weten wanneer iemand niet aanwezig kan zijn. Het organiseren van de K&W klus van het jaar verkiezing en het via de pr regelen van prijzen daarvoor.quote:Op donderdag 18 maart 2010 23:28 schreef Reese het volgende:
Oh, dit wordt drie-op-een-rij.![]()
Ik had nog een paar vragen aan Vonkie![]()
[..]
Kun je voorbeelden noemen van die voortgang? Of bedoel je bij mod-overleg áchter de schermen?
[..]
De berichten die we de afgelopen week / twee weken uitgewisseld was eigenlijk de bekende druppel die de emmer deed overlopen. We konden ons verder aardig redden; klaarblijkelijk volgens sommigen in dit topic niet genoeg.quote:Maar uit Chell's verhaal blijkt dat jullie moeizame samenwerking al vanaf het begin is, waarom kaart je het dan pas twee dagen geleden aan bij de FA's?
[..]
Het toevoegen van een derde moderator op K&W was in mijn ogen welkom geweest, iemand die meer feeling heeft met het "wonen" gedeelte, met kleurtjes, stofjes motiefjes, inrichting e.d.quote:Ik ben het met je eens dat het niet helemaal 'eerlijk' is dat Chell nu alleen opstapt. Wat had in jouw ogen wél noodzakelijk geweest? Hoe had jij het tij willen keren? Of ben je het helemaal niet eens met de posts van de afgelopen dagen en weken?
Ik ben van mening dat ik als moderator voor K&W gedaan heb wat in onze ogen goed was; maar klaarblijkelijk denken daar een hele hoop users anders over en dat betreur ik welquote:Ik ben oprecht benieuwd naar jouw ideeën daarover. Dus gelieve niet te verwijzen naar lopend overleg met de FA's, je medemod, achter de schermen, pb's of weet ik wat. Laat gewoon eens weten wat jouw visie is.
12 uur per dag is overdreven, maar ik ben wel van mening dat je op een bijna dagelijkse basis actief moet zijn in je eigen subforum.. Om de feeling met je subforum te houden, om het levendig te houden, om te weten wat er speelt, om dingen op gang te brengen, etc..quote:Op vrijdag 19 maart 2010 19:43 schreef Vonkenboer het volgende:
Maar als er mensen zijn die menen dat een moderator 7 dagen per week 12 uur per dag aanwezig en actief moet zijn zou ik zeggen be my guest![]()
[..]
In ieder geval moeten we op zoek naar een andere moderator die binding heeft met K&W en die er samen met mij een frisse wind door kan laten waaien. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet weet of ik daadwerkelijk zelf nog wel moderator wil blijvenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 22:59 schreef Reese het volgende:
@Vonkenboer, thanks voor je uitgebreide reactie. (Overigens lijkt een derde mod mij volstrekt overbodig, zo druk is het hier nou ook weer niet, ondanks de wat hogere activiteit dan normaal in dit topic)
Belangrijker, hoe nu verder volgens jou? Want dát heb ik nog steeds niet gelezen.
Verder vind ik wederom de verongelijkte toon overbodig en irritant. Je bent hier mod voor de users. Niet andersom. Zowel Chell als jij laten je wel heel laatdunkend uit over jullie users. Je weet wel, die betrokken mensen die hier de afgelopen jaren topics volposten, spammers komen melden en zelfs aan de bel trekken als ze een subforum zien verzanden.
Ik heb niet maar twee avonden in de week tijd; ik ben twee avonden in de week bezig met mijn avondstudie.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 20:00 schreef E.T. het volgende:
[..]
12 uur per dag is overdreven, maar ik ben wel van mening dat je op een bijna dagelijkse basis actief moet zijn in je eigen subforum.. Om de feeling met je subforum te houden, om het levendig te houden, om te weten wat er speelt, om dingen op gang te brengen, etc..
Dat kán imho gewoon niet als je maar twee avonden in de week tijd hebt(want twee of drie mods is niet elkaar 'aflossen' qua 'dienst' maar voornamelijk sámen je forum fit houden)
Leukquote:Op zaterdag 20 maart 2010 10:35 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
In ieder geval moeten we op zoek naar een andere moderator die binding heeft met K&W en die er samen met mij een frisse wind door kan laten waaien. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet weet of ik daadwerkelijk zelf nog wel moderator wil blijven,als ik kijk wat voor commentaar ik de laatste dagen krijg op zo'n beetje alles wat ik doe of denk.
In ieder geval wil ik de klus van het jaar verkiezing dit weekend afronden zodat ik zondagavond of maandagavond de uitslag kan geven
Thanksquote:Op zaterdag 20 maart 2010 11:28 schreef Ml-etje het volgende:goede communicatie Iteejer.
Heb zelf geen idee hoe het in het verleden ging maar inderdaad er zijn zoveel meer segmenten dan het klussen alleen.
Klinkt allemaal erg goed! Hier alvast een user die graag de andere segmenten mee helpt belichten.
Plus dat de Pr actie van Greys icm canvassite.nl een goede aanzet is
Als in bouwmarkten/architecten enz die dan tegen gereduceerd tarief iets aanleggen bij een Fok! user en die dan een uitgebreid verslag aanlegt wat dan een goede reclame-uiting vormt?quote:Op zaterdag 20 maart 2010 11:56 schreef iteejer het volgende:
[..]
Thanks
Die verbouwings-serie van jou is ook heel leuk. In zoiets moeten toch ook andere partijen geïnteresseerd zijn, denk ik dan. Want FOK! is op Google enorm sterk vertegenwoordigd. Dat wil zeggen, dat topics jaren later nog gezien worden.
Dit soort dingen dus: tot voordeel van iedereen kan je hier wellicht hele leuke dingen mee doen.
Ja, zoietsquote:Op zaterdag 20 maart 2010 12:01 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Als in bouwmarkten/architecten enz die dan tegen gereduceerd tarief iets aanleggen bij een Fok! user en die dan een uitgebreid verslag aanlegt wat dan een goede reclame-uiting vormt?
Zal het onze tuinman to be eens voorstellen (excl. dat tarief dan hoor).
Ninja editgraag gedaan
hou wel van een beetje communicatie en meedenken voor iedereen.
Denk dat je dan wel duidelijk de grens van het commercialiseren aan moet gevenquote:Op zaterdag 20 maart 2010 12:09 schreef iteejer het volgende:
[..]
Ja, zoiets
Dit (of enig ander) forum moet zich niet commercialiseren. Maar als bedrijven en users tot elkaar kunnen komen op een manier waar anderen ook iets aan kunnen hebben, is daar niets mis mee. Dan krijgt het meerwaarde.
Communicatie en meedenken is de kern van FOK! en zeker van het forum. Hoe meer hoe beter
quote:Op zaterdag 20 maart 2010 12:15 schreef Greys het volgende:
Iteejer![]()
Wel moet ik even melden dat ik dat we zonder Xilantof ook de canvassen niet hadden gehad![]()
Verder sluit ik me geheel aan bij Iteejer.
Er is veel van te maken, van K&W, maar we moeten K&W zoals het nu is ook niet afdoen als zijnde dat het nog helemaal niets voorstelt. Het is een leuk subforum, dat leuk en actief moet blijven en liefst nog veel leuker en levendiger. En daar gaan we gewoon allemaal samen onze schouders onder zetten!
Heb ik totaal overheen gelezen, maar die discussie doet verder niet ter zake, ik ben niet gevraagd.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 23:28 schreef AnneX het volgende:
Allemaal leuk en aardig bedoeld , Reese ( en Dude) .
Alleen : wat verzandt er nou ? Volgens mij dan alleen de sc. So what ?
K & W heeft zeker de laatste maanden veel nieuwe topic starts gezien, waarvan sommige in vele delen.
Zoals ik eerder opmerkte: de users hebben - denk ik - wel wat anders aan hun hoofd en willen doór - doór - door met klussen.
( dát wordt nog een klus voor de volgende award!)
En op de vorige pagina vroeg ik Klipper of hij er trek in heeft, als hij gevraagd wordt.
Is het niet zo dat het mes aan twee kanten snijdt?quote:Op zaterdag 20 maart 2010 11:20 schreef iteejer het volgende:
Alhoewel dit er eigenlijk de plek niet voor is, is het toch zeker wel relevant in deze discussie. Daarom wat extra info over toekomstplannen, die ook iets van de mods hier, wie dat dan ook zijn, zullen vragen.
De klusmarkt is een verzadigde markt, moordende concurrentie van de grote jongens onderling. Ze zijn dan ook zachtgezegd niet happig om iets met een site als FOK! te gaan doen. Daar waar anderen zich aanbieden en waar we meer dan eens moeten uitleggen dat ons forum geen prijskrantje is, kunnen we met die markt heel weinig. Dat maakt het lastig om leuke prijzen binnen te trekken voor acties en prijsvragen. We werden daar als PR nogal op aangekeken, dat heeft de stemming nou ook niet echt bevorderd.
Is niet meer dan te begrijpen, de een kan prima met commentaar overweg en de ander absoluut niet, daarbij is het natuurlijk geheel afhankelijk van wat het commentaar is en de oorzaak ervan, neem je dat mee met het feit dat er zeer veel op vrijwillige basis gebeurt dan is de hoeveelheid commentaar die iemand aankan een stuk minder in het algemeen dan wanneer het niet op vrijwillige basis gebeurt.quote:Dat heeft er toe geleid dat er een soort stemming ontstaan is van 'als het zo moet, bekijken ze het maar daar in K&W'. Een aantal PR-mensen wouden zich er niet meer aan branden, waaronder ikzelf. Na twee keer de volle laag krijgen vond ik het voor mezelf en onze PR-staf genoeg
Maar dat is natuurlijk geen juiste opstelling. Niet eentje die zo kan blijven, we kunnen niet jullie als users van K&W het slachtoffer laten worden van mislopende contacten tussen mods en PR-team. Greys heeft dat als eerste doorbroken, door zij het uit andere hoek toch leuke prijzen te regelen. En zo moet het verder ook gaan, de relatie tussen PR en K&W moet weer op gang komen. En dat gaat ook gebeuren.
We wachten met spanning af, wel hoop ik dat hierdoor K&W niet gaat verdwijnen of min of meer overgenomen gaat worden.quote:Want tegelijkertijd met deze explosie in mod-gelederen alhier, kwam de kans om met een andere site een leuke samenwerking qaan te gaan. Ga ik verder niets over zeggen hier, de mods weten er ook nog niets van af, maar we willen dat alle kansen gaan geven. De mods hier zullen daar dus ook een taak in krijgen. We hadden zelf al gedacht er iemand bij te zetten, of dat nu nog moet weet ik niet, dat zien we in overleg met betrokkenen wel rond te breien.
Dit is het stukje wat ik bedoelde met snijdt het mes niet aan twee kanten.quote:Verder, gelet op de ongeveer zero animo vanuit bouwmarkten, moeten we wellicht wat acties en promoties betreft wel meer de kant op van de 'wonen' poot van dit forum.
Het is nu ook niet zo dat dit forum geen bestaansrecht meer heeft, er wordt ook niet geklaagd over de topic's in het forum, maar over het al dan niet tijdig ingrijpen en het organiseren van bepaalde evenementen.quote:En als derde punt, toch proberen om ook de doe-het-zelf bedrijven te bereiken. Misschien dan lokaler, of projectmatiger.
Hoe dan ook, dit forum is het waard om veel meer naar buiten te treden dan tot nu toe het geval was. Dat zal een flexibeler opstelling vereisen van mods en PR, we zullen een streep moeten zetten en de bestaande ongenoegens en frustraties wederzijds achter ons moeten laten, en we zullen met zijn allen, (waar ik jullie als users ook van harte toe uitnodig) openminded naar de toekomst moeten kijken, met leuke ideeën komen, wat dan ook.
Dat is wel iets wat ik altijd minder begrepen hebt, tuinarchitectuur of een tuin aanleggen zie ik zelf meer iets als K&W dan als F&F, advies over welke planten zie ik dan weer wel als onderdeel van F&F.quote:Kunnen we iets met tuinarchitectuur bv? We zouden dat soort bedrijven kunnen benaderen. Een tuin-ontwerp wedstrijd uitschrijven, waarbij de winnaar alle benodigde spullen om die tuin te realiseren kan winnen van een tuin-markt. Om maar wat te noemen.
quote:Samengevat: ik zou het zeer op prijs stellen als in de toekomstige crew hier, (zelfs al zijn dat dezelfde als nu, mij prima, het is niets persoonlijks) zich ook in dit aspect van het forum zou willen storten.
Dat stelt eisen aan aanwezigheid, betrokkenheid, openheid en enthousiasme. Het is mijn ervaring dat je dat van je usergroep dan dubbel en dwars terug krijgt.
En ik zeg dit tegen de zittende crew, tegen de user(s) die straks een crewrol zulen vervullen hier, en tegen de 'normale' users. Daarom dus dat dit hier moet staan en niet ergens in een geheim crewhok
Ik geloof wel dat het meeste van de discussie echt wel is overgekomen.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 15:07 schreef Reese het volgende:
Wacht even hoor, de discussie marginaliseert zich nu tot prijzen bij een jaarlijkse awardshow.![]()
![]()
Lijkt mij geheel afhankelijk van het een en ander.quote:Man, in het eerste jaar kreeg je eeuwige roem! En een mooi icoontje wellicht! In OUD worden jaarlijks awards uitgereikt met felbegeerde icoontjes als prijs.Daar heb je geen PR voor nodig.
Dat zonder meer.quote:Dat neemt uiteraard niet weg dat ik de plannen die zich hierboven uitspreiden hartstikke leuk vind en dat ik de inspanning waardeer voor de prijzen van dit jaar.
Het betekent echter wel dat als je wat commerciëler de boer op wilt gaan, je dat ook professioneel moet aanpakken. Ik schreef eerder dat je mod bent voor users, maar dan ben je het ook voor je sponsoren/zakelijke partners!
Hij heeft daar wel zijn uitleg bij gegeven, maar ik moet zeggen dat ik het met die visie ook niet eens bent.quote:Ik blijf mezelf herhalen, maar een lijstje zoals dat in eerste instantie in het nominatietopic stond kán niet door betrokken moderators zijn gemaakt. Topics en users die het afgelopen jaar het forum domineerden met uitgebreide klusreeksen ontbraken. Er werd gevraagd om aanvullingen, maar daar werd vervolgens niets mee gedaan.
Maar even een andere vraag tussendoor dan, wat vind jij dat er dan moet gebeuren met de klusaward?quote:Dan geloof ik echt niet meer in dagelijks aanwezig zijn en lezen op K&W en 'voldoende actief' en 'gedaan wat in onze ogen goed was'. Dan ben je simpelweg niet betrokken genoeg en in mijn ogen niet geschikt als mod voor K&W.
Kortom het was in jou ogen gewoon allemaal kommer en kwel en whatever Chell en ik gedaan hebben in de tijd dat wij mod zijn geweestquote:Op zaterdag 20 maart 2010 15:07 schreef Reese het volgende:
Wacht even hoor, de discussie marginaliseert zich nu tot prijzen bij een jaarlijkse awardshow.![]()
![]()
Man, in het eerste jaar kreeg je eeuwige roem! En een mooi icoontje wellicht! In OUD worden jaarlijks awards uitgereikt met felbegeerde icoontjes als prijs.Daar heb je geen PR voor nodig.
Dat neemt uiteraard niet weg dat ik de plannen die zich hierboven uitspreiden hartstikke leuk vind en dat ik de inspanning waardeer voor de prijzen van dit jaar.
Het betekent echter wel dat als je wat commerciëler de boer op wilt gaan, je dat ook professioneel moet aanpakken. Ik schreef eerder dat je mod bent voor users, maar dan ben je het ook voor je sponsoren/zakelijke partners!
Ik blijf mezelf herhalen, maar een lijstje zoals dat in eerste instantie in het nominatietopic stond kán niet door betrokken moderators zijn gemaakt. Topics en users die het afgelopen jaar het forum domineerden met uitgebreide klusreeksen ontbraken. Er werd gevraagd om aanvullingen, maar daar werd vervolgens niets mee gedaan.
Dan geloof ik echt niet meer in dagelijks aanwezig zijn en lezen op K&W en 'voldoende actief' en 'gedaan wat in onze ogen goed was'. Dan ben je simpelweg niet betrokken genoeg en in mijn ogen niet geschikt als mod voor K&W.
En een mening mag iemand hebben natuurlijk.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 17:06 schreef Stormqueen het volgende:
Vonk, ga niet alleen af op wat Reese zegt he, er worden hier nogal wat meningen gegeven en die zijn lang niet allemaal dezelfde
Zoals ik al eerder aangaf, is dat natuurlijk ook een feit dat door iedereen anders ervaren wordt.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:05 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Eh, je opmerking klopt. Maar het is absoluut niet netjes gegaan. Ik heb veel te weinig van me laten horen en ben verschillende afspraken niet nagekomen. Dat dat gezien de situatie thuis niet anders ging doet daar niets aan af. Ik had dat netter op kunnen lossen. Iets waar ik niet trots op ben.
[..]
Je hebt helemaal gelijk, duurde veel te lang.
[..]
En daar sluit ik me bij aan
Zo moet je dat ook weer niet zien.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 17:05 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Kortom het was in jou ogen gewoon allemaal kommer en kwel en whatever Chell en ik gedaan hebben in de tijd dat wij mod zijn geweest.
Ik zit er nu sterk aan te denken om als mod gewoon te stoppen want klaarblijkelijk wordt ik toch niet gewaardeerd
Het is niet de bedoeling dat je moet stoppen. Ik lees ook mensen die juist heel positief over je zijn.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 17:05 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Kortom het was in jou ogen gewoon allemaal kommer en kwel en whatever Chell en ik gedaan hebben in de tijd dat wij mod zijn geweest.
Ik zit er nu sterk aan te denken om als mod gewoon te stoppen want klaarblijkelijk wordt ik toch niet gewaardeerd
Daar heb je volkomen gelijk in, alleen denk ik dat de kans dat iemand met beiden affiniteit heeft eerder een vrouw dan een man zou zijn, mannen houden nu eenmaal meer van klussen en geven vaak wat minder om wonen.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 19:58 schreef Brighteyes het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom er een mod zou moeten zijn voor het klus deel en een voor het woondeel, als de vervanger van Chell wel affiniteit met beiden heeft is dat toch alleen maar mooi meegenomen?
Mod ben je omdat je betrokken en behulpzaam bent, niet eens per se vanwege je kennis.
Als alle terreinen maar gewoon gecovered zijn.
Omdat hij iets van NEN-normen snapt ja.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 19:47 schreef iteejer het volgende:
[..]
Het is niet de bedoeling dat je moet stoppen. Ik lees ook mensen die juist heel positief over je zijn.
Heb je ook gelijk in.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:12 schreef Duderella het volgende:
Omdat hij iets van NEN-normen snapt ja.
Dan kan hij toch ook user zijn?
Wat is dat toch voor raar criterium kennelijk, voor een mod: dat hij verstand van bepaalde vakmatige zaken heeft.
Welnee. Een mod heeft specialisme-overstijgende kwaliteiten. Modden gaat verder dan de vakmatige inhoud.
quote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:12 schreef Duderella het volgende:
[..]
Wat is dat toch voor raar criterium kennelijk, voor een mod: dat hij verstand van bepaalde vakmatige zaken heeft.
Welnee. Een mod heeft specialisme-overstijgende kwaliteiten. Modden gaat verder dan de vakmatige inhoud.
Als dat zou kunnen, laat die oude tijden maar herlevenquote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:41 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Echt technisch verstand hadden wij geen van beide, maar toch waren we een top-team!
Zullen we?
Over mijn dode lichaam!quote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:41 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Echt technisch verstand hadden wij geen van beide, maar toch waren we een top-team!
Zullen we?
Iemand die wat van de verschillende wetgeving snapt is best wel een pre moet ik zeggen, in ieder geval levert dat meer kwaliteit op dan een of andere beun die allerlei goedbedoelde maar tevens zeer waardeloze adviezen geeft.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:12 schreef Duderella het volgende:
[..]
Dat ligt dus geheel aan het subforum waar je gaat modden, een digibeet als mod voor het subforum digitaal is nu ook niet bepaald handig.quote:Wat is dat toch voor raar criterium kennelijk, voor een mod: dat hij verstand van bepaalde vakmatige zaken heeft.
Dat is nu ook wel weer sterk overdreven hoor, een mod zonder kennis van zaken zal nooit kunnen tippen aan iemand met kennis van zaken, waar jij blijkbaar op doelt is het feit dat een mod ook goede communicatieve eigenschappen moet bezitten, een regelneef is in zo'n geval wel handig.quote:Welnee. Een mod heeft specialisme-overstijgende kwaliteiten. Modden gaat verder dan de vakmatige inhoud.
En dat valt dan weer een beetje tegen, wel het commentaar maar niet de behoefte.quote:Op zondag 21 maart 2010 10:08 schreef Duderella het volgende:
[..]
Over mijn dode lichaam!
(Maar het is wel een onwijs leuke tijd om aan terug te denken.)
Dus als je geen mod wilt worden, mag je niet kritisch zijn?quote:Op zondag 21 maart 2010 17:13 schreef klipper het volgende:
[..]
En dat valt dan weer een beetje tegen, wel het commentaar maar niet de behoefte.
Wel tegen een grapje kunnen he.... stond niet voor niets een smiley achter.quote:Op zondag 21 maart 2010 17:54 schreef Duderella het volgende:
[..]
Dus als je geen mod wilt worden, mag je niet kritisch zijn?
Een klant van de AH die klaagt dat er een slak in zijn sla zat, wil ook niet per se filiaalhouder worden, denk ik maar zo.
quote:Op zaterdag 20 maart 2010 19:36 schreef sigme het volgende:
Euh, als minder betrokken user wil ik toch graag even melden dat ik elke dag even in K&W kom kijken - en dat is daarmee het enige subforum waarvan ik de AT elke dag even doorneem. Want ik vind het een leuk subforum, met leuke topics.
Awardtopics en PR-acties etc boeien mij dan weer helemaal niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |