Ik ben pas verhuisd en mijn nieuwe woning heeft een convectorput met daarin een radiator en aangezien ik daar nog nooit mee van doen heb gehad (convector put) had ik wat vraagjes daarover:
Als ik mijn hand boven de radiator in de convector put houdt voelt dat niet zo warm als boven een normale radiator, op zich is dat niet verwonderlijk want als ik kijk naar de constructie is het gewoon 1 aanvoer buis en 1 afvoerbuis en een zooitje "vinnetjes" erboven. Dus ik kan me voorstellen dat dit niet zo warm wordt als een normale radiator.
Maar toch heb ik het gevoel dat het wel iets warmer zou mogen worden.
Ik heb al gekeken maar ik kan geen radiator kraan in de convector put ontdekken. Hij "staat" dus volgens mij altijd aan..
dus daar kan het niet aan liggen. Wat ik wel merk is dat ik wat knalletjes (schelle pengetjes

) hoor als de verwarming aan schiet. Zou het kunnen zijn dat er misschien lucht in de radiator in de convector put zit? en dat dit ervoor zorgt dat hij niet warmer wordt?
Zo ja wat is de procedure om die lucht eruit te krijgen?
Hoog (zolder) beginnen met ontluchten en dan langzaam alle radiatoren aflopen tot je beneden bent en dan als laatste de laagst geplaatste ontluchting doen (die van de convector put?) of andersom (van laag naar hoog werken)
Of is er misschien wat anders wat ik kan checken? (ik heb de ketel al op de juiste "stand" gezet, m.a.w. Winterstand en dan niveautje 6 (van de 8) dan wordt het water 75 grdn (vind ik trouwens al vrij warm) conform de handleiding.)