abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74025282
Ik heb een groot raam waar enkel glas in zit. Ik wilde dit laten vervangen door dubbel glas maar dit gaat niet doordat het kozijn daar niet genoeg ruimte voor heeft. Nu heb ik de keuze door een extra kozijn binnenin het huidige kozijn te laten plaatsen, met dubbel glas. Of ik kan er voorzetramen voor laten zetten. Advies is welkom.
Jesus saves but death prevails.
  Redactie Frontpage zaterdag 24 oktober 2009 @ 20:57:43 #2
38148 crew  Innisdemon
pi_74025691
Voorzetramen is een leuke optie, maar bij lange na niet zo isolerend als dubbelglas.

Wil je eens een foto posten van de ramen die je wilt vervangen? Overal kan dubbelglas in lijkt me
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_74027215
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 20:57 schreef Innisdemon het volgende:
...Overal kan dubbelglas in lijkt me
Oude kozijnen zijn vaak veel te dun.
pi_74030288
Oude kozijnen zijn niet te dun, maar het plaatje dat erin is geschroefd om het glas vast te zetten. Een beetje timmerman kan dit eruit halen en een nieuwe geschikt voor dubbele ramen inzetten.
pi_74031726
Dat probleem had ik hier ook. Uiteindelijk ging het gewoon, alleen de glaslatten liggen op het kozijn in plaats van erin. Dus je ziet een soort van omlijsting.
Maar dat scheelde wel het vervangen van het hele kozijn.

Enige nadeel wat je krijgt, als het een schuifraam is wil het daarna niet meer open. Omdat je tegen de glaslatten aan zit.
pi_74031764
gewoon nieuwe kozijnen erin (laten) zetten, dat is het geld ook niet. Volgens mij is het glas het duurste...
je verdient het wel weer terug op termijn....
  zondag 25 oktober 2009 @ 09:01:08 #7
107521 Furia
snoopy weer
pi_74035896
Als je het geld ervoor hebt, zou ik voor een extra kozijn (of oude vervangen door bredere) met dubbel glas gaan. Dat isoleert beter en het lijkt mij ook een wat meer blijvende oplossing. Voorzetramen zijn volgens mij ook niet per definitie goedkoop, dus dan kun je maar beter de beste oplossing hebben.
pi_75845888
ik heb dat probleem hier ook gehad, ik heb bij de bouwmaat kozijnhout gekocht en hier een kozijn van gemaakt.
Kozijnhout is ongeveer ¤10,- per meter.
namaste
  zondag 20 december 2009 @ 20:15:21 #9
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_75850416
Op de benedenverdieping in mn nieuwe huis zitten prachtige glas-in-loodramen die je omhoog kunt schuiven. Fijn ventileren! Maar bij mij zit er (tegen wind/vandalen/inbrekers) een voorraam voor, dus heb ik er niets aan.
Ik woon er nu af en toe in het weekend (tijdens het verbouwen) en merk dat er veel kou vanaf komt en dat de ramen eigenlijk altijd wel beslaan. Ik begrijp nu dus ook waarom we tijdens het opruimen van het huis, allemaal vochtvreters tegen kwamen.
Wij zijn nu dus aan het sparen om er een keer glas voor te laten zetten (door een timmerman that is).

Ik zou gaan voor nieuwe kozijnen en dubbelglas..
Big mouth strikes again
pi_75856737
ik ben zelf glaszetter en kom dit heel vaak tegen , ik kan me dan ook bijna niet voorstellen dat in jou situatie geen dubbelglas geplaatst zou kunnen worden. idd met opdek latten, zoals een paar posts terug ook werd gezegd.
  woensdag 23 december 2009 @ 12:39:25 #11
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_75965081
Dat glas kost geen droppie, zeker niet in vergelijk met enkel of wat dan ook.

De kosten zitten in het plaatsen van een nieuw kozijn. De boel moet daarna ook op nieuw geschilderd worden.

Tipje,... als je een bovenwoning hebt en je toch een nieuw kozijn laat plaatsen, laat het zo plaatsen dat het glas er van binnen uit in kan worden gezet....
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')