In mijn vorige topic
Klussen aan mijn eerste eigen huisje! zagen jullie hoe het 2 maanden en 2 dagen geleden allemaal begon: met een eerste eigen (koop)huis en veel plannen!
Het huisje: een benedenwoning van 60 m2 uit 1903...
De plannen waren:
- Nieuwe keuken
- Nieuwe vloeren (/hergebruiken oude houten vloeren als die onder het laminaat vandaan gaan komen... Even afwachten)
- Nieuwe (verlaagde) plafonds op diverse plekken (indien nodig, liever niet)
- Nieuwe CV-ketel
- Alles binnen schilderen
- ...
(- Nieuwe badkamer --> nu geen geld voor, gaat over een (paar) jaar komen)
Ik nam 1,5 week vrij en ging daarna met wat losse dagen maar vooral in de weekenden en avonden verder, wat kwam er van de genoemde plannen terecht?
De keuken voor en na
Keuken (gestuct en al): check!
De vloeren en muren voor en na
(Hier moest, zoals jullie zien, nog even een probleempje met rotte balken opgelost worden. In het kleine studeerkamertje ook, daar zijn allemaal nieuwe balken en een nieuwe grenen vloer gekomen.)
In de keuken en gang kwamen mooie plavuisjes tevoorschijn, die moeten nog in hun oude glorie hersteld worden:
Vloeren en schilderen: check! (Maar nog niet helemaal)
Het plafond in de woonkamer heb ik toch maar laten zitten, maar wel mooi strak gemaakt. Links zoals het was, en rechts nadat het gekit is, maar nog voor het schilderen...
Plafond in de keuken is er ook niet uit gehaald, maar in plaats daarvan netjes gestuct! Voor en na:
Plafonds: check!
Mooie nieuwe cv-ketel heb ik laten plaatsen. Die mensen hebben meteen de leidingen voor de keuken en voor een nieuw radiatortje in de badkamer in orde gemaakt. Terwijl zij de leidingen deden, deden wij de elektra in de keuken, nadat ik een nieuwe groepenkast had laten plaatsen. Meteen maar even her en der wat extra wcd's geplaatst - en daar ben ik nu zoo blij mee! Geen stekkerdozen meer door de hele kamer! De keuken en woonkamer tijdens
Tja, en het was maar goed dat de installateurs in de keuken bezig waren, want toen kwam ik ook achter "het rioolprobleem". Een gigantische verstopping, waardoor de vloer onder de douche en wc en in de keuken opengehakt moest worden en ik noodgedwongen toch wat aan de badkamer heb moeten doen, terwijl daar eigenlijk geen geld voor was. Met minimale middelen heb ik toch wel een mooi resultaat behaald, maar het is nog niet helemaal af... Voor en na:
Zoals jullie zien, is er een hoop gebeurd! En in dit topic gaat het klusfeest gewoon verder... Want er moet nog steeds veel gebeuren, zoals:
- De keuken afmaken: vloer in schoonmaken en impregneren, plinten op keukenblok maken en op muur maken, laag muurtje aan uiteinde keukenblok maken, spotjes onder bovenkastjes maken.
- Badkamer afmaken: nog één m2 moet getegeld, alle voegen die nog niet wit zijn moeten wit gemaakt worden, plateau voor inbouwreservoir maken en betegelen, koof voor om standleiding maken, plafonds herstellen, afwerken en witten. Muur witten. Als ik toch bezig ben, wil ik meteen de trekschakelaar vervangen door inbouwspots met dimmer. Uiteindelijk, zodra mijn budget het toe laat, wil ik ook nog een glazendeur voor de douche plaatsen.
- In het kleine studeerkamertje moeten 2 muren met fix 'n finish gedaan worden en hele kamer moet worden geverfd. Ook moeten er plinten komen.
- Gang moet afgemaakt: plafond met f & f, alles verven.
- Inloopkast moet afgemaakt: te lange schroeven aan binnenkant afslijpen, planken en ophangmogelijkheid maken.
- Inbouwkast in keuken van binnen behangen/verven
- Kitten her en der (spleten langs kozijnen in woonkamer bijvoorbeeld)
Nu vergeet ik vast 1000 dingen, maar dat maakt niet uit, want we gaan gewoon verder klussen
en al klussende komen er ook weer 1000 dingen bij...
[ Bericht 17% gewijzigd door Beijtje op 11-04-2010 21:50:07 ]