abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:05:34 #1
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_71872292
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 11:51 schreef Ml-etje het volgende:
Oei en toen gooide ik hem dicht..sorry Rallydame!

En ik dacht... huh Ik heb het topic toch niet verwijderd na mijn laatste reactie... Hihi... Had even niet door dat hij vol was
Zal hier later vandaag een samenvatting van het vorige topic maken.
pi_71872612
FiPo!
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_71873805
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 12:17 schreef Nero22 het volgende:
FiPo!
SeFiPo
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:18:04 #4
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_71874168
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 13:05 schreef TheOneAndOnly het volgende:

[..]

SeFiPo
TriPo

Sorry hoor, het is bijna weekend
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_71874220
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 13:18 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

TriPo

Sorry hoor, het is bijna weekend
Vanavond richting Italië.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_71876598
Doe je goed Nero! Genietse!

@ Rallydame; heb je nieuwe topic even in je oude vermeld.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_71884609
ik kan nog geen midweek op vakantie, en ik mis al weer zoveeeeel!

Maar ook deze ga ik volgen:D
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 21:07:46 #8
263950 Knutselhoek
Klussende ouders
pi_71885734
Gaat helemaal goed komen met het huis.
Ik bied me aan om te schuren.
Geen klustopic van mij wel reacties
pi_71890123
Leuk om weer te volgen
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 20:50:54 #10
248562 Rallydame
pi_71908009
Nu al reacties en de echte openingspost was er nog niet echt

In deel 1 staan al zoveel foto's dus die zal ik niet allemaal herhalen maar de belangrijkste zaken zal ik nog even laten zien

Het huis aan de buitenkant waar we de sleutel van kregen op 24 april

De mensen waar wij het van kochten waren de eerste bewoners en hadden het huis goed onderhouden maar het was niet echt (zeg maar gerust niet ) onze stijl.
Dus werd er flink gesloopt. Alle plafonds, alle schrootjes, de woonkamer-keukenmuur, de woonkamer-serrekamermuur, de schoorsteen, de badkamer, toilet en keuken "vlogen" er allemaal de eerste weken uit. Later hakten we er ook de betonvloer beneden uit en legde er een nieuwe in inclusief vloerverwarming.

Woonkamer voor: (van voor naar achter gezien)

Woonkamer na het sloopwerk:

Met nieuwe betonvloer maar dan van de andere kant gemaakt.

Keuken voor:

Keuken na:

Bijkeuken voor:

Bijkeuken zoals het er nu uit ziet

Toilet voor:

Nog niet betegeld maar eindelijk wel werkend:

Boven is er ook het een en ander veranderd. De vlizotrap is weg en we hebben nu een vaste trap. Ook is er ruimte gemaakt voor een toilet. De ruimte voor de trap en toilet hebben we gehaald van de kleinste slaapkamer. Deze had een inbouwkast (is nu ruimte voor de toilet) en de plek waar de deur zat is nu de ruimte voor de vaste trap naar zolder.
De overloop eerst:

En zoals die er nu uit ziet:

Badkamer voor:

Badkamer in huidige staat:

Slaapkamer achter (wordt onze slaapkamer) voor:

Zelfde slaapkamer zoals hij er nu uit ziet:

Verder is de riolering vernieuwd, zijn alle stopcontacten naar beneden verplaatst, zijn er nieuwe stopcontacten gecreeërd, is alle bedrading nieuw, alle leidingen (gas en water) zijn vernieuwd.. Kortom..
alles heeft een update gekregen. Nog veel te doen dus maar dat komt allemaal op z'n tijd.
Dit alles hadden we natuurlijk niet kunnen doen zonder beider paps en mams, broertjes, vrienden en de aannemer. Dank jullie wel
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 21:08:10 #11
248562 Rallydame
pi_71908345
Dan ook maar meteen de update van vandaag er achter aan

Gisteren heeft de toilet beneden geplaatst dus we kunnen eindelijk weer in ons eigen huis plassen . Niet meer snel naar de overburen rennen of naar vriendlief's ouders rijden maar gewoon weer lekker thuis

Gisteravond heb ik boven de kozijnen gegrond en vandaag heb ik alle radiatoren en deuren in de eerste laklaag gezet. Dat ziet er toch allemaal weer een stuk beter uit..

Morgen komen mijn ouders weer helpen. Papa en kunnen dan de gipsplaten in de aanbouw en bijkeuken zetten. Of evt al beginnen om de toilet boven te plaatsen.
Mama en ik kunnen dan verder boven de kozijnen weer schuren en evt in de tweede grondlaag zetten. Beneden kunnen ook nog altijd alle andere kozijnen geschuurd worden. Dus jeej ... morgen weer een schuurdag
pi_71909129
Jullie hebben ook deuren met zo'n raampje vervelend dat schuren maar het knapt wel op!
Beter hoor weer gewoon naar het toilet kunnen. Is dat de schuur waar de verwarmingen en deuren staan??
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 22:38:31 #13
248562 Rallydame
pi_71910235

Alles staat in de schuur die weer achter de garage staat. Zo kunnen we lekker alles laten staan en staat het niet in de weg. Nu nog even niet dan. Nog even geen idee waar ik da'lijk alles moet laten als dit allemaal klaar is maar de kamers nog niet. Kheb namelijk nog 6 nieuwe deuren om een keer te gronden en lakken... muren zijn nu allemaal wel in gebruik. Dus dat wordt even puzzelen en is een luxe probleem.... Zo'n verf / schuurhok is echt ideaal..
pi_71910631
Hij is echt groot zeg!! Ga even terugscrollen om de buitenkant op te zoeken.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 23:57:23 #15
263797 KlusDavekuh
Dat smeren we wel dicht...
pi_71911804
Yo zus! het schiet al op he...goed bezig

Ik verwacht dat we maandagavond in ieder geval de tuin betegeld hebben hier.
Ons pa heeft weer gas gegeven natuurlijk

Tot snel
  zondag 16 augustus 2009 @ 15:17:59 #16
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_71925166
Wat een super topic, vorige ook trouwens, zit hier al vanaf 15.00 uur alles te lezen! (zit op me werk, geen ..... te doen)

Ik blijf het volgen voor het (verwachte, mooie) eindresultaat!!!
Face up to the fact that you are who you are, and nothing can change that believe, JUST BE YOU.
pi_71925542
Ziet er goed uit! Die woning was absoluut toe aan een opknapbeurtje!
  zondag 16 augustus 2009 @ 19:45:14 #19
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_71929666
weer verkeerd account
  zondag 16 augustus 2009 @ 19:46:07 #20
149959 SQ
snelle trees
pi_71929691
hier lees ik natuurlijk ook weer mee!

Goed bezig, wordt mooi!
disclaimer
  zondag 16 augustus 2009 @ 22:29:51 #22
248562 Rallydame
pi_71934836
Ik was mezelf ook eerder even kwijt maar ben er weer

Leuk dat jullie weer meekijken allen en bedankt voor de complimentjes . Hat gaat er allemaal steeds beter uit zien en het vordert ook allemaal netjes (al zien we het soms wel liever wat sneller gaan )

Ow ML voor ik het vergeet... de schuur waar al het losse "te verven spul" staat is ongeveer 5x4 m. Het staat tegen de garage aan die 8 x 3,5 m is. Als je van de straat er naar kijkt staat het in een L op z'n kop en gespiegeld Ooit gaat de muur tussen de garage en schuur nog uit en komt en eer balk in om de muur te dragen. Dan is het een grote garage zodat er mooi kan sleutelen aan z'n auto

Maarre... vorderingen van vandaag voor ik weer afdwaal
en mijn paps begonnen aan het plaatsen van gipsplaten tegen het plafond in de aanbouw. Een foto van dat het er helemaal niet in zit maar de laatste plaat vergeven jullie me vast wel

Ondertussen waren mams en ik aan het schuren. Mams de bovenverdieping zodat dat klaar is voor de tweede grondlaag. En ik ben beneden begonnen met schuren zodat we daar ook langzaam aan kunnen beginnen met gronden

Toen en paps aan het plafond in de bijkeuken begonnen werden zij ineens opgeschrikt door een wel erg grote gast.
Een libelle van ongeveer 10 cm groot

Na het vangen en weer buiten zetten van de libelle, zodat deze ook nog van de mooie dag kon genieten, gingen zij nog even verder met het plafond om al snel tot de ontdekking te komen dat er nog iets van de elektra verlegd moest worden
Geen afgemaakt plafond dus...

Dan maar de voortuin wat op orde brengen want die had ook wel wat onkruid ondertussen. Zo... is weer netjes

Achtertuin moest er ook weer aan geloven en al waren paps en ik vorige keer wat mild met de conifeer. Vriendlief had er wat minder moeite mee... Het is dat de kliko vol zat anders had ie hem er meteen uitgehaald. Dus klusje voor volgende week Ik ben zooooooo blij dat hij het met me eens was dat ie weg moest . Er blijken nog plantjes achter te groeien die al die tijd weinig licht hebben gehad. Die kunnen nu weer mooi groeien.

Weet een van jullie trouwens wat dit voor plant is? Ik wilde hem namelijk snoeien want hij groeit helemaal naar de buren en is veel te hoog maar hij zit helemaal in de knop. Komen er blaadjes in, pluizige bollen of bloemetjes? Ik heb echt geen idee...

(het is die grote struik achter mijn papa)
pi_71934975
Ha, hier was u gebleven!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  zondag 16 augustus 2009 @ 22:49:15 #24
248562 Rallydame
pi_71935565
Probeer ik me nog zo te verstoppen... vinden jullie me gewoon weer terug Hihi...
Leuk dat u weer mee kijkt
pi_71935648
Die struik waar je het over hebt lijkt verdacht veel op mijn magnoliaboom.....
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')