abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:05:34 #1
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_71872292
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 11:51 schreef Ml-etje het volgende:
Oei en toen gooide ik hem dicht..sorry Rallydame!


En ik dacht... huh Ik heb het topic toch niet verwijderd na mijn laatste reactie... Hihi... Had even niet door dat hij vol was
Zal hier later vandaag een samenvatting van het vorige topic maken.
pi_71872612
FiPo!
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_71873805
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 12:17 schreef Nero22 het volgende:
FiPo!
SeFiPo
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:18:04 #4
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_71874168
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 13:05 schreef TheOneAndOnly het volgende:

[..]

SeFiPo
TriPo

Sorry hoor, het is bijna weekend
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_71874220
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 13:18 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

TriPo

Sorry hoor, het is bijna weekend
Vanavond richting Italië.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_71876598
Doe je goed Nero! Genietse!

@ Rallydame; heb je nieuwe topic even in je oude vermeld.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_71884609
ik kan nog geen midweek op vakantie, en ik mis al weer zoveeeeel!

Maar ook deze ga ik volgen:D
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 21:07:46 #8
263950 Knutselhoek
Klussende ouders
pi_71885734
Gaat helemaal goed komen met het huis.
Ik bied me aan om te schuren.
Geen klustopic van mij wel reacties
pi_71890123
Leuk om weer te volgen
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 20:50:54 #10
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_71908009
Nu al reacties en de echte openingspost was er nog niet echt

In deel 1 staan al zoveel foto's dus die zal ik niet allemaal herhalen maar de belangrijkste zaken zal ik nog even laten zien

Het huis aan de buitenkant waar we de sleutel van kregen op 24 april


De mensen waar wij het van kochten waren de eerste bewoners en hadden het huis goed onderhouden maar het was niet echt (zeg maar gerust niet ) onze stijl.
Dus werd er flink gesloopt. Alle plafonds, alle schrootjes, de woonkamer-keukenmuur, de woonkamer-serrekamermuur, de schoorsteen, de badkamer, toilet en keuken "vlogen" er allemaal de eerste weken uit. Later hakten we er ook de betonvloer beneden uit en legde er een nieuwe in inclusief vloerverwarming.

Woonkamer voor: (van voor naar achter gezien)



Woonkamer na het sloopwerk:


Met nieuwe betonvloer maar dan van de andere kant gemaakt.


Keuken voor:


Keuken na:


Bijkeuken voor:


Bijkeuken zoals het er nu uit ziet



Toilet voor:


Nog niet betegeld maar eindelijk wel werkend:

Boven is er ook het een en ander veranderd. De vlizotrap is weg en we hebben nu een vaste trap. Ook is er ruimte gemaakt voor een toilet. De ruimte voor de trap en toilet hebben we gehaald van de kleinste slaapkamer. Deze had een inbouwkast (is nu ruimte voor de toilet) en de plek waar de deur zat is nu de ruimte voor de vaste trap naar zolder.
De overloop eerst:


En zoals die er nu uit ziet:


Badkamer voor:


Badkamer in huidige staat:


Slaapkamer achter (wordt onze slaapkamer) voor:


Zelfde slaapkamer zoals hij er nu uit ziet:



Verder is de riolering vernieuwd, zijn alle stopcontacten naar beneden verplaatst, zijn er nieuwe stopcontacten gecreeërd, is alle bedrading nieuw, alle leidingen (gas en water) zijn vernieuwd.. Kortom..
alles heeft een update gekregen. Nog veel te doen dus maar dat komt allemaal op z'n tijd.
Dit alles hadden we natuurlijk niet kunnen doen zonder beider paps en mams, broertjes, vrienden en de aannemer. Dank jullie wel
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 21:08:10 #11
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_71908345
Dan ook maar meteen de update van vandaag er achter aan

Gisteren heeft de toilet beneden geplaatst dus we kunnen eindelijk weer in ons eigen huis plassen . Niet meer snel naar de overburen rennen of naar vriendlief's ouders rijden maar gewoon weer lekker thuis


Gisteravond heb ik boven de kozijnen gegrond en vandaag heb ik alle radiatoren en deuren in de eerste laklaag gezet. Dat ziet er toch allemaal weer een stuk beter uit..


Morgen komen mijn ouders weer helpen. Papa en kunnen dan de gipsplaten in de aanbouw en bijkeuken zetten. Of evt al beginnen om de toilet boven te plaatsen.
Mama en ik kunnen dan verder boven de kozijnen weer schuren en evt in de tweede grondlaag zetten. Beneden kunnen ook nog altijd alle andere kozijnen geschuurd worden. Dus jeej ... morgen weer een schuurdag
pi_71909129
Jullie hebben ook deuren met zo'n raampje vervelend dat schuren maar het knapt wel op!
Beter hoor weer gewoon naar het toilet kunnen. Is dat de schuur waar de verwarmingen en deuren staan??
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 22:38:31 #13
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_71910235

Alles staat in de schuur die weer achter de garage staat. Zo kunnen we lekker alles laten staan en staat het niet in de weg. Nu nog even niet dan. Nog even geen idee waar ik da'lijk alles moet laten als dit allemaal klaar is maar de kamers nog niet. Kheb namelijk nog 6 nieuwe deuren om een keer te gronden en lakken... muren zijn nu allemaal wel in gebruik. Dus dat wordt even puzzelen en is een luxe probleem.... Zo'n verf / schuurhok is echt ideaal..
pi_71910631
Hij is echt groot zeg!! Ga even terugscrollen om de buitenkant op te zoeken.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 23:57:23 #15
263797 KlusDavekuh
Dat smeren we wel dicht...
pi_71911804
Yo zus! het schiet al op he...goed bezig

Ik verwacht dat we maandagavond in ieder geval de tuin betegeld hebben hier.
Ons pa heeft weer gas gegeven natuurlijk

Tot snel
  zondag 16 augustus 2009 @ 15:17:59 #16
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_71925166
Wat een super topic, vorige ook trouwens, zit hier al vanaf 15.00 uur alles te lezen! (zit op me werk, geen ..... te doen)

Ik blijf het volgen voor het (verwachte, mooie) eindresultaat!!!
Face up to the fact that you are who you are, and nothing can change that believe, JUST BE YOU.
pi_71925542
Ziet er goed uit! Die woning was absoluut toe aan een opknapbeurtje!
  zondag 16 augustus 2009 @ 19:45:14 #19
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_71929666
weer verkeerd account
  zondag 16 augustus 2009 @ 19:46:07 #20
149959 SQ
snelle trees
pi_71929691
hier lees ik natuurlijk ook weer mee!

Goed bezig, wordt mooi!
disclaimer
  zondag 16 augustus 2009 @ 22:29:51 #22
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_71934836
Ik was mezelf ook eerder even kwijt maar ben er weer

Leuk dat jullie weer meekijken allen en bedankt voor de complimentjes . Hat gaat er allemaal steeds beter uit zien en het vordert ook allemaal netjes (al zien we het soms wel liever wat sneller gaan )

Ow ML voor ik het vergeet... de schuur waar al het losse "te verven spul" staat is ongeveer 5x4 m. Het staat tegen de garage aan die 8 x 3,5 m is. Als je van de straat er naar kijkt staat het in een L op z'n kop en gespiegeld Ooit gaat de muur tussen de garage en schuur nog uit en komt en eer balk in om de muur te dragen. Dan is het een grote garage zodat er mooi kan sleutelen aan z'n auto

Maarre... vorderingen van vandaag voor ik weer afdwaal
en mijn paps begonnen aan het plaatsen van gipsplaten tegen het plafond in de aanbouw. Een foto van dat het er helemaal niet in zit maar de laatste plaat vergeven jullie me vast wel


Ondertussen waren mams en ik aan het schuren. Mams de bovenverdieping zodat dat klaar is voor de tweede grondlaag. En ik ben beneden begonnen met schuren zodat we daar ook langzaam aan kunnen beginnen met gronden



Toen en paps aan het plafond in de bijkeuken begonnen werden zij ineens opgeschrikt door een wel erg grote gast.
Een libelle van ongeveer 10 cm groot


Na het vangen en weer buiten zetten van de libelle, zodat deze ook nog van de mooie dag kon genieten, gingen zij nog even verder met het plafond om al snel tot de ontdekking te komen dat er nog iets van de elektra verlegd moest worden
Geen afgemaakt plafond dus...


Dan maar de voortuin wat op orde brengen want die had ook wel wat onkruid ondertussen. Zo... is weer netjes


Achtertuin moest er ook weer aan geloven en al waren paps en ik vorige keer wat mild met de conifeer. Vriendlief had er wat minder moeite mee... Het is dat de kliko vol zat anders had ie hem er meteen uitgehaald. Dus klusje voor volgende week Ik ben zooooooo blij dat hij het met me eens was dat ie weg moest . Er blijken nog plantjes achter te groeien die al die tijd weinig licht hebben gehad. Die kunnen nu weer mooi groeien.


Weet een van jullie trouwens wat dit voor plant is? Ik wilde hem namelijk snoeien want hij groeit helemaal naar de buren en is veel te hoog maar hij zit helemaal in de knop. Komen er blaadjes in, pluizige bollen of bloemetjes? Ik heb echt geen idee...


(het is die grote struik achter mijn papa)
pi_71934975
Ha, hier was u gebleven!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  zondag 16 augustus 2009 @ 22:49:15 #24
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_71935565
Probeer ik me nog zo te verstoppen... vinden jullie me gewoon weer terug Hihi...
Leuk dat u weer mee kijkt
pi_71935648
Die struik waar je het over hebt lijkt verdacht veel op mijn magnoliaboom.....
pi_71941159
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 22:51 schreef Sleeve het volgende:
Die struik waar je het over hebt lijkt verdacht veel op mijn magnoliaboom.....
oma's heeft er ook 1 in de tuin, geeft mooie witte/roze bloemen.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  maandag 17 augustus 2009 @ 10:52:47 #27
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_71943711
Zal er zo eens op gaan googlen..
Alle foto's die ik tot nu toe in de boeken van een Magnolia kon vinden was een Magnolia in bloei en ja... zo heb ik hem nog niet gezien... Hij staat wel vol in knop dus wie weet komt dat nog.

Dank je wel dames
pi_71943895
het is wel een rommel om op te ruimen weet ik van oma.
Maar bij haar valt alles op de stenen en bij jou is het misschien wel gewoon onder een laagje grond te harken.
Vind hem erg mooi overigens!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_71944725
Ik heb ook een magnolia staan maar bij die van mij golft het blad niet zo. Ik zal vanmiddag eens kijken..
  Moderator maandag 17 augustus 2009 @ 12:02:58 #30
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_71945625


Die jaloezie schakelaar moet zeker nog verwijderd / verlegd worden ? Vraag mij ook af waar dat snoertje heen loopt
  maandag 17 augustus 2009 @ 12:16:56 #31
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_71946036
Hoe raad je het zo?
Die was er even tijdelijk opgehangen want heeft al die tijd een beetje los gehangen..
Het is de bediening van het rolluik van de achterpui in de woonkamer. Alleen de bediening zit in de bijkeuken dus daar gaat de kabel heen. Naast de nieuwe achterdeur komt een mooi inbouw exemplaar maar die is nog niet binnen. Er moet dus even snel iets verzonnen worden tot die tijd
pi_71958317
De knoppen die er nu in zitten worden pas volgend jaar bloemen. Had je het huis in het voorjaar al? Een magnolia staat volgens mij in april in bloei, al ligt dat ook aan de soort.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 06:48:06 #33
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_71971249
We hebben eind april de sleutel gekregen maar hebben hem nog nooit in bloei zien staan.
Bij zo'n beetje elke beschrijving van diverse soorten Magnolia staat dat ze bloeien tussen maart en juni (afhankelijk van de soort). Deze heeft nog niet in bloei gestaan maar staat toch al wel een aantal jaren.
Wil hem graag snoeien omdat ie nu gewoon te hoog is en de tuin van de buren probeert over te nemen Maar wil natuurlijk niet de kans verpesten dat hij niet meer gaat bloeien.

Ik heb overigens gisteren al vele soorten op internet gezien maar deze ben ik nog niet tegen gekomen..
pi_71971254
Hmm anders de buren eens vragen? Of de oude bewoners misschien?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_72001901
Vergeet jeje eigen topic te updaten?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  woensdag 19 augustus 2009 @ 10:44:30 #36
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_72003695
Nee hoor...
Neus altijd eerst bij jullie en dan meld ik me hier weer.

Geen foto update vandaag (of misschien later op de avond nog maar denk dat het morgen wordt) dus daar moeten jullie nog even op wachten dus vertel ik het maar even

Maandag zijn we niet in het huis geweest ( moest werken en ik moest nog wat zaken regelen) dus gisteren begon weer enthousiast met klussen. Hij is eigenlijk voornamelijk in de hal bezig geweest. Daar heeft hij alvast een kastje boven de meterkast gemaakt zodat we daar tegen die tijd alle kastjes voor internet enzo in kunnen hangen. Alles netjes bij elkaar verborgen.
Ook heeft hij heel de hal geel gemaakt (staat best goed bij de gele glas in de raampjes in en naast de voordeur ) want...... op dit moment is de stucadoor de hal aan het stucen . Dat zal er weer heel anders uit zien dan die mintgroene rand waar we al die tijd tegen aan zitten kijken...

In de middag ben begonnen met alle losse stukjes stucwerk of te steken in de woonkamer en de muren te schuren zodat de voorstrijk kon worden aangebracht. Begin van de avond mocht ik ook met gele smurrie spelen dus heb ik de woonkamer ook maar geel gemaakt. Kan je vertellen.... dat wordt het dus definitief niet (als daar uberhaupt al ooit sprake van was geweest)... Anyway..... de woonkamer en de aanbouw heb ik helemaal met voorstrijk behandeld zodat stucadoor morgen zich daar kan uitleven.

Ondertussen heeft de assistraaf (geen idee of ik het zo juist schrijf) gemaakt bij de deur tussen aanbouw en bijkeuken. En heeft Udo ervoor gezorgd dat de bediening van het rolluik op een logische plek zit (dus niet meer boven tegen de balk Vonkenboer ) dus kan ook daar het plafond dicht.
Na controle van alle elektra beneden bleek dat er nog wat draden doorgetrokken moesten worden dus dat hebben ze nog gedaan en daarbij kwamen ze er ook meteen achter waarom er geen draden in het zaten in de hoek van de woonkamer. Dat was een beetje problematisch stopcontact maar ook dat hebben ze gefixt (met hulp van de ouders van )
Dus.... ook de woonkamer is helemaal klaar om gestuct te worden. Aanbouw klaar en alleen in de bijkeuken moet het plafond nog en de vloerverwarmingsunit even van de muur halen en dan is ook deze ruimte klaar voor voorstrijk en stucwerk. Is een mooi klusje voor zondag en maandag (lekker vrij!!!)

Kortom.. vandaag wordt de hal gestuct en morgen de woonkamer
Wat een verandering zal dat zijn zeg, ben nu al nieuwsgierig
pi_72003808
Oooh das wel beter hoor lekker ana het stucen..ja die voorstrijk is echt een ugly geel kleurtje
Vreemde constructies zijn bij jullie ook overal te vinden de bediening tegen het plafond had dat wel eens willen zien..
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  woensdag 19 augustus 2009 @ 11:37:39 #38
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_72005283
Die hadden wij er even tijdelijk neergezet omdat hij bungelde aan het plafond toen we hem van de muur haalde...
Hij staat als het goed is nog wel hierboven. Vonkenboer had hem ook al gespot (op de foto van de bijkeuken met een half plafond)
Dus gelukkig was dit niet een van de vreemde constructies van de vorige bewoners.. Keertje een tijdelijke van ons..

Hoor net dat de stucadoor besloten heeft de aanbouw vandaag te stucen ipv de hal en ach... of ie die nu vandaag of morgen doet.... dat maakt dan ook niet uit dus... change of plans... Aanbouw eerst
pi_72005585
Oh ok ik twijfelde ook al een beetje maar nu snap ik hoe hij daar zo handig terecht kwam

Als hij maar stuct
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  donderdag 20 augustus 2009 @ 06:56:46 #40
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_72030026
Precies
En dat heeft ie gedaan hoor

Aangezien hij maar een halve dag zou komen heeft hij alleen de 2 muren van de aanbouw gedaan maar wel alvast alle hoekprofielen gezet om vandaag de rest van de muren in de woonkamer te doen.

Allereerst natuurlijk even de foto's van dinsdag:

Hal in de voorstrijk:


Woonkamer in voorstrijk:


Assistraaf voor nieuw kozijn aanbouw / bijkeuken:


Stucadoor aan de mix:


Hoekprofielen zetten:


Rondom het keukenraam moest nog gedaan worden:


En de aanbouw gestuct



En vandaag dus de rest van de woonkamer muren als het goed is... Ben benieuwd
pi_72030230
Ik was je kwijt Rally . Gotcha!

Fijn he, zo'n joekel van een schuur! Wij hebben er een van 8x4m en daar kan zoveel in. Ook geverfde items, net als bij jullie .

Ik heb het waarschijnlijk al eens gevraagd, maar hebben jullie al een idee wanneer de verhuizing gepland staat? Jullie hebben toch geen huis meer waar je nog vanaf moet (zat je niet bij de ouders?) of haal ik nu zaken door elkaar?

Fijn is dat he als de muren gestuct zijn? Dan ziet er er ineens zoveel meer af uit!

Sterkte met de warmte vandaag, ik ga me bezig houden met administratieve zaken. Daar lenen deze temperaturen zich beter voor dan voor al dat gebikkel .
  donderdag 20 augustus 2009 @ 09:00:34 #42
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_72031004
Hier ben ik

Het is echt zo handig om zo'n schuur te hebben. En dan ook nog eens een grote garage dus wat dat betreft hebben we ruimte genoeg. Al kun je dat misschien niet genoeg hebben

Wij zitten allebei inderdaad bij onze ouders. Ik nu ook meer bij de ouders van dan bij de mijne maar dat is veel makkelijker met klussen. Dat is op 5 minuten afstand. Mijn ouders op iets meer dan een uur.

We willen er voor december in Nee even zonder gekheid.. we hebben geen specifieke datum omdat we niet met een ander huis zitten. Natuurlijk wil ik er wel zo snel mogelijk in maarwe gaan geen dingen snel snel (en minder netjes / goed) doen om dat voor elkaar te krijgen. Hopelijk kunnen we er in begin oktober in (al lijkt dat nu een beetje ambitieus) dan hebben we namelijk 3 weken vakantie dus hebben we tijd genoeg om lekker wat te rommelen... of juist niet

Ben zo benieuwd hoe de woonkamer er straks uit ziet... 't is dat ik tot 15 uur een vergadering heb anders was ik eerder naar Wernhout gereden (moet vanauit Hoofddorp komen). Ben nieuwsgierig dus dat was me wel een uurtje vrij nemen waard . Maar helaas... mijn geduld wordt getest
pi_72031259
Ziet er al strak uit hoor! Even een vraagje van praktische aard, hij gebruikt toch niet alleen maar mp75 he?
pi_72031932
Oh dat gaat rap!
Ja die schuur, ik ben jaloers

Lekker hoor geen dubbele lasten al is een eigen stek wel lekker natuurlijk .
En heel goed dat je geen dingen snel gaat doen want daar ergeren wij ons nu nog aan.

Succes met geduld hebben, gelukkig is vergaderen vaak intensief.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  Moderator donderdag 20 augustus 2009 @ 11:12:29 #45
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_72033994
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 09:13 schreef styliste het volgende:
Ziet er al strak uit hoor! Even een vraagje van praktische aard, hij gebruikt toch niet alleen maar mp75 he?
Ik denk het wel, muren die aangewerkt worden met mp75 zijn volgens mij gladder af te werken dan muren met knauf Tenminste dat heb ik ooit al ergens gehoord...
quote:
MP 75 pleistergips heeft een hoge opbrengst en een lange verwerkingstijd. De pleister is door zijn toeslagstoffen geschikt voor grotere laagdiktes.

Toepassing

Alle steenachtige wanden en plafonds binnenshuis zijn geschikt om de pleister op aan te brengen, inclusief keukens en badkamers in woningen. Ook is de pleister bij uitstek geschikt voor pleisterdragers zoals stucplaten of Stucanet. De MP 75 heeft de kortste afbindtijd en de fijnste vulstoffen, vergeleken met de MP 75 NL of de MP 75 SL.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 13:04:30 #46
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_72037315
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 11:12 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ik denk het wel, muren die aangewerkt worden met mp75 zijn volgens mij gladder af te werken dan muren met knauf Tenminste dat heb ik ooit al ergens gehoord...
[..]

Wat hij zegt... Alleen maar MP75 dus..
pi_72037507
Wij hebben dat nu ook maar MP 75 is vrij zacht. Na 3 jaar is er geen enkele muur waar geen beschadiging in zit.
Wat ik begrepen heb is dat MP 75 heel erg geschikt is om te spuiten en grote gaten etc op te vullen maar dat het juist omdat het zo fijn is ook heel kwetsbaar is.

Wij hebben flinke butsen in de muur waar bijvoorbeeld een keer een stoel tegenaan is geschoven, of waar de hond met zijn bot tegenaan is gekomen. De stucadoor gaat er als het goed is een dun laagje (roodband?) overheen zetten zodat het weer wat stootvaster wordt zeg maar...
  donderdag 20 augustus 2009 @ 13:16:00 #48
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_72037681
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 09:47 schreef Ml-etje het volgende:
Lekker hoor geen dubbele lasten al is een eigen stek wel lekker natuurlijk .
En heel goed dat je geen dingen snel gaat doen want daar ergeren wij ons nu nog aan.
Dubbele lasten is inderdaad niet ideaal, ben ook blij dat we die niet hebben, zo konden we al veel sparen
Al moet ik zeggen dat het niet hebben van een thuis me nu heel erg opbreekt. Al mijn spullen staan in opslag en het enige dat van mij is en bij me heb zijn kleren. En ook die liggen verdeeld over 2 huizen... Simpele dingen als 's ochtends beslissen wat je aan wilt doen is voor mij niet zo makkelijk...
Soms zou ik willen dat ik dubbele lasten had... dat zou namelijk ook betekenen dat ik een thuis heb...
Ach... soms ben ik gewoon een beetje een zeur maar een thuis.... wat heerlijk. Kan er echt naar uitkijken dat ik die da'lijk weer heb... en wat voor eentje.. Die gedachte helpt me er wel doorheen...

Ondanks dat ik een thuis onwijs mis, besef ik me goed dat het huis ook goed moet zijn. Dus geen dingen die niet net zo netjes zijn gedaan als in het begin.. Als we het doen, doen we het goed... tot het laatste toe..
pi_72038246
Goed bezig hoor.
Maar snap wel dat je soms wel "op jezelf" wilt zijn en gewoon aan wil trekken wat je wilt ipv kijken wat er is hoe simpel/klein ook.

Maarehh jij woonde eerst op jezelf?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  donderdag 20 augustus 2009 @ 21:03:37 #50
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_72053868
Ik heb eerder al 4 jaar samen gewoond.
Ik weet dus wat het is om op mezelf te wonen.. Op zich vind ik het niet erg dat er veel mensen om me heen zijn.. Ik mis gewoon mijn eigen spulletjes... en dingen als... je vervelen en dan maar besluiten je kledingkast eens uit te mesten of zoiets... Als ik bij ben heb ik maar een beperkt assortiment bij en bij mijn ouders heb ik de ruimte gewoon niet... En zeker nu staat mijn kamer bij mijn ouders vol want dat is echt maar een klein kamertje. Bij staat het ook helemaal vol omdat er ook nieuwe spullen voor het huis staan enz..
Ik ben blij , heel blij dat ik bij beide ouders terecht kan hoor. Ben ze heel dankbaar... maar mijn eigen spullen en ruimtes is waar ik nu gewoon heel erg naar verlang.. Maar dat komt helemaal goed... Nog een paar maandjes..

Vandaag kwam de stucadoor de woonkamer stucen. Hij heeft 2 muren gedaan en dat ziet er super uit
Mijn papa was ook naar Wernhout gekomen om de prof aan het werk te zien. Hij wilde wel eens weten wat hij beter kon doen als hij aan het stucen was. En dat terwijl wij al vinden dat ie het super doet en kan
Nadat de stucadoor weg was hebben mijn papa en nog het plafond in de bijkeuken dicht gemaakt.
Volgens mij is nu de bijkeuken ook klaar om gestuct te worden.
Ook de toilet boven staat goed en heeft de ombouw gekregen. Daar kunnen de muren wat strakker gestuct worden en dan kan er begonnen worden met tegelen
Er zijn geen foto's van de andere zaken maar natuurlijk wel van de woonkamer. Maandag komt GJ (steeds zijn hele naam typen gaat me te ver ) de muur rondom het raam in de woonkamer stucen en de 2 koofjes die er in zitten (scheiding aanbouw / woonkamer). Ook wil hij dan een start maken in de hal...
Kortom... er zit weer even een goed tempo in.




Voor het verven nu hopen dat het wat minder warm wordt. Dan kan ik de deuren en 2 radiatoren aan één kant nog lakken en dan zijn ze voorlopig klaar. Kunnen de nieuwe deuren klaar gemaakt worden
En ik kan verder met de kozijnen boven in de grondverf zetten. Anders moet ik weer gaan schuren de hele dag
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')