Over minder dan 24 uur worden

en ik eigenaar van een 2-onder-1-kap in Wernhout. Aangezien er toch wel een aantal klussen gedaan gaan worden dacht ik... ach.. misschien kan er nog wel een klushuistopic bij
Dit is em dan:
![]()
Het huis is gebouwd in 1963 en wij worden de tweede eigenaren.

Het huis is prima onderhouden maar het is gewoon niet onze stijl (sorry alvast als ik hiermee iemand tegen de schenen aan schop

)
Ik heb even geen plattegrond voor handen dus ik zal het proberen zo goed mogelijk te beschrijven en te laten zien aan de hand van foto's die uit de brochure komen.
Je komt binnen door de voordeur (achterdeur nog niet bereikbaar want dat zal straks de meest gebruikte ingang worden denk ik) :
![]()
In de hal waar je dan terecht komt bevindt zich de trap naar de eerste verdieping, de deur naar de woonkamer en de deur naar de keuken. De deur naar de woonkamer is nog zichtbaar in de hal maar in de woonkamer verstopt achter het behang. Dit gaan we op een andere manier dicht maken.
Vanuit de hal kom je dus in de keuken:
![]()
Links van dit oogpunt zit de deur naar de woonkamer. De deur die je voor je ziet is de deur naar de bijkeuken. Deze deur zal ook dicht gemaakt gaan worden zodat we een L-vormige keuken kunnen plaatsen.
Keuken vanaf de deur naar de bijkeuken:
![]()
De rechtse deur is dus de deur naar de hal, de linkerdeur is de deur naar de kelderkast
De muur tussen woonkamer en keuken zal ook afgebroken worden.
Woonkamer:
![]()
![]()
De muur met het grote raam (te zien op de eerste foto) gaat er ook uit. Achter deze muur zit namelijk een tuinkamer verstopt en deze willen we graag bij de woonkamer betrekken
![]()
In deze kamer kom je alleen via de bijkeuken als je door de originele achterdeur gaat. Het is de bedoeling dat we de achterdeur gaan verplaatsen zodat we ook echt in de tuin terecht komen en niet meer in de tuinkamer.
Boven hebben we 3 slaapkamers (van eentje heb ik geen foto's):
![]()
![]()
En de badkamer:
![]()
Deze gaan we ook vervangen (net als de toilet beneden die zich in de bijkeuken bevindt).
Verder zit er de vlizotrap naar zolder. Dit zou een volledige kamer kunnen zijn dus plaatsen we een vaste trap naar zolder (door een klein beetje ruimte te pikken van de kleine achterkamer (niet op foto).
Ook komt er boven nog een 2e toilet. Hier moet alles nog voor aangelegd worden want deze bestaat nog niet..
Dat is dan ons huis
Verder hebben we nog een garage van 8 x 3 meter
![]()
![]()
Daar achter bevindt zich nog een schuur van 4,5 x 5 meter (doet nu dienst als biljartkamer)
![]()
Het is de bedoeling dat de muur die deze 2 ruimtes van elkaar scheidt nog afgebroken wordt. Maar dat is iets voor na de verbouwing in het huis.
En dan alvast wat foto's van de tuin
![]()
![]()
Ik heb nog geen foto's van de voortuin.
Dat was het voor nu... Morgen zal ik natuurlijk nog foto's maken van het lege huis en natuurlijk de klusvorderingen