abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 23 april 2009 @ 14:54:30 #1
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_68304716
Over minder dan 24 uur worden en ik eigenaar van een 2-onder-1-kap in Wernhout. Aangezien er toch wel een aantal klussen gedaan gaan worden dacht ik... ach.. misschien kan er nog wel een klushuistopic bij

Dit is em dan:


Het huis is gebouwd in 1963 en wij worden de tweede eigenaren. Het huis is prima onderhouden maar het is gewoon niet onze stijl (sorry alvast als ik hiermee iemand tegen de schenen aan schop )
Ik heb even geen plattegrond voor handen dus ik zal het proberen zo goed mogelijk te beschrijven en te laten zien aan de hand van foto's die uit de brochure komen.

Je komt binnen door de voordeur (achterdeur nog niet bereikbaar want dat zal straks de meest gebruikte ingang worden denk ik) :

In de hal waar je dan terecht komt bevindt zich de trap naar de eerste verdieping, de deur naar de woonkamer en de deur naar de keuken. De deur naar de woonkamer is nog zichtbaar in de hal maar in de woonkamer verstopt achter het behang. Dit gaan we op een andere manier dicht maken.

Vanuit de hal kom je dus in de keuken:

Links van dit oogpunt zit de deur naar de woonkamer. De deur die je voor je ziet is de deur naar de bijkeuken. Deze deur zal ook dicht gemaakt gaan worden zodat we een L-vormige keuken kunnen plaatsen.
Keuken vanaf de deur naar de bijkeuken:

De rechtse deur is dus de deur naar de hal, de linkerdeur is de deur naar de kelderkast
De muur tussen woonkamer en keuken zal ook afgebroken worden.

Woonkamer:



De muur met het grote raam (te zien op de eerste foto) gaat er ook uit. Achter deze muur zit namelijk een tuinkamer verstopt en deze willen we graag bij de woonkamer betrekken


In deze kamer kom je alleen via de bijkeuken als je door de originele achterdeur gaat. Het is de bedoeling dat we de achterdeur gaan verplaatsen zodat we ook echt in de tuin terecht komen en niet meer in de tuinkamer.

Boven hebben we 3 slaapkamers (van eentje heb ik geen foto's):


En de badkamer:


Deze gaan we ook vervangen (net als de toilet beneden die zich in de bijkeuken bevindt).
Verder zit er de vlizotrap naar zolder. Dit zou een volledige kamer kunnen zijn dus plaatsen we een vaste trap naar zolder (door een klein beetje ruimte te pikken van de kleine achterkamer (niet op foto).
Ook komt er boven nog een 2e toilet. Hier moet alles nog voor aangelegd worden want deze bestaat nog niet..

Dat is dan ons huis

Verder hebben we nog een garage van 8 x 3 meter



Daar achter bevindt zich nog een schuur van 4,5 x 5 meter (doet nu dienst als biljartkamer)


Het is de bedoeling dat de muur die deze 2 ruimtes van elkaar scheidt nog afgebroken wordt. Maar dat is iets voor na de verbouwing in het huis.
En dan alvast wat foto's van de tuin


Ik heb nog geen foto's van de voortuin.

Dat was het voor nu... Morgen zal ik natuurlijk nog foto's maken van het lege huis en natuurlijk de klusvorderingen
pi_68304894
ziet er erg leuk uit
gefeliciteerd
  donderdag 23 april 2009 @ 15:00:55 #3
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_68304955
leuk huis
ik zou de inrichting in oude staat herstellen, lekker authentiek!

Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  donderdag 23 april 2009 @ 15:04:33 #4
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_68305069
Gefeliciteerd!

Zo te zien gaat dit een lang topic worden....
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_68305259
mooi!
daar zullen jullie heel wat werk aan hebben maar het heeft wel veel mogelijkheden en ruimte.
weten jullie al wat voor keuken en badkamer jullie willen?
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_68305267
Gefeliciteerd
pi_68306132
tvp (kan de fotos niet zien op mijn werk )
pi_68306835
quote:
Op donderdag 23 april 2009 15:04 schreef error_404 het volgende:

Zo te zien gaat dit een lang topic worden....
Ja denk ik ook wel, Gefeliciteerd en veel succes met klussen.
pi_68307009
Vintage!

En inderdaad: eindelijk kunnen we los morgen . Eindelijk eens door ons huis zonder dat verkoper of makelaar meeloopt .

Jullie ook veel plezier morgen! Hoe laat zit je bij de notaris? Wij helaas pas om 15u...
pi_68309426
Gefeliciteerd

En ik begrijp heel goed dat het niet jullie stijl is
  donderdag 23 april 2009 @ 17:59:59 #11
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_68310660
Dank jullie wel

We hebben echt enorm veel zin om te klussen.
Verwachting en hoop is dat zondag het eerste muurtje eruit ligt..
  donderdag 23 april 2009 @ 18:00:34 #12
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_68310675
quote:
Op donderdag 23 april 2009 15:00 schreef Jumparound het volgende:
leuk huis
ik zou de inrichting in oude staat herstellen, lekker authentiek!


Heb het overwogen maar.... neuj... toch maar niet
  donderdag 23 april 2009 @ 18:06:09 #13
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_68310799
quote:
Op donderdag 23 april 2009 15:50 schreef truttebosje het volgende:

[..]

Ja denk ik ook wel, Gefeliciteerd en veel succes met klussen.
Error_404 en TB.. er is niet echt een planning wanneer het af moet zijn... Verwachting is 4 maanden klussen en dat dan het grootste gedeelte af is. Tuin en garage is van latere zorg....
(maar dan moet ik er ook wel bij zeggen dat vriendlief veel ook overdag kan doen aangezien die veel thuis is gezien zijn werk)
  donderdag 23 april 2009 @ 18:12:26 #14
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_68310982
quote:
Op donderdag 23 april 2009 15:09 schreef WRH het volgende:
mooi!
daar zullen jullie heel wat werk aan hebben maar het heeft wel veel mogelijkheden en ruimte.
weten jullie al wat voor keuken en badkamer jullie willen?
Keuken wordt hoogglans wit, geen bovenkastjes en in L-vorm. Wat er daar op de muren komt is nog niet helemaal duidelijk.. We zijn er nog niet helemaal over uit.

Badkamer en toiletten krijgen alle 3 dezelfde tegels. Grijsmozaïk aan de kant van de hangtoiletten en bij de douche in de inloopdouche en tegenovergesteld achter de wasbak.
Op de vloer komen een wat donkerdere kleur grijs, overige muren mat witte tegels om het geheel wat rustiger te maken

Zal straks eens zoeken naar foto's van de tegels...
  donderdag 23 april 2009 @ 18:16:24 #15
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_68311102
quote:
Op donderdag 23 april 2009 15:55 schreef twentemeisje het volgende:
Vintage!

En inderdaad: eindelijk kunnen we los morgen . Eindelijk eens door ons huis zonder dat verkoper of makelaar meeloopt .

Jullie ook veel plezier morgen! Hoe laat zit je bij de notaris? Wij helaas pas om 15u...
Wij mogen gelukkig al om 11 uur.
De huidige eigenaren zijn er nu een week uit, goede vrienden wonen aan de overkant... maandag waren we daar en dan zit je toch steeds naar een leeg huis te kijken... Het wordt van jou maar je kan er niet in.... Erg vervelend... maar vanaf morgen is dat voorbij en kunnen we d'r in wanneer we willen en met wie we willen natuurlijk
  donderdag 23 april 2009 @ 18:25:00 #16
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_68311363
Hebben wij ook, ons huis staat al meer dan een jaar leeg. We hebben niet zo heel lang hoeven wachten trouwens, we hebben het begin dit jaar gekocht.
  donderdag 23 april 2009 @ 18:39:42 #17
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_68311753
Sorry maar ik moet het even kwijt.....
Naast het feit dat het natuurlijk allemaal super goed nieuws is dat we vrijdag de sleutel krijgen van het huis, is de rest van de week echt absoluut alles behalve goed geweest...

- Maandagmorgen... je staat in de file en ineens.... een klap, een dreun en het volgende wat je je herinnert is een rookpluimpje en iets groots wits voor je neus.... Het duurde even voor ik door had wat er gebeurd was maar dat grote witte ding was de airbag van mijn auto...
Van achter aangereden terwijl ik in de file stond... door de vaart die de auto had die tegen me aan reed, schoot ik naar voren met de auto om op de trekhaak van mijn voorganger te belanden...
Mijn Twingootje kon daar allemaal niet zo goed tegen.... Na een maand van mijn autootje te hebben genoten kan ik dan ook zeggen ... Het waren 31 fantastische dagen...
Ikzelf ben er goed vanaf gekomen... Wat kneuzinkjes... blauwe plekken en brand- en schaafwonden op mijn arm van de airbag... maar dat geneest allemaal wel...

De dagen erna natuurlijk enorm veel last van spierpijn en de kleine verwondingen die ik heb opgelopen maar was allemaal wel te doen...

- Woensdag.... sinds maandagavond kan ik gebruik maken van een huurauto... Daar heb ik dan ook maar meteen na het ongeluk gebruik van gemaakt. Was bang dat ik anders niet meer zou durven
Ik ga tanken (bij zo'n zelfservice benzinepomp)... leg dan altijd de tankdop (waar dan mijn sleutel in zit) en mijn portemonnaie na het pinnen op de auto... Deze tankdop gaat echter los zonder sleutel maar ik doe verder dezelfde handelingen.... Je raadt het al... ik vergeet gewoon mijn portemonnaie van het dak te halen . Ik kom er nog geen 100 meter verder achter maar ja.... ik kan hem nergens meer vinden en ja... na de maandagochtend zaten de tranen hoog...
Gelukkig heeft iemand hem gevonden en heeft me gebeld waardoor ik hem binnenkort weer terug heb maar het is echt niets voor mij maar typisch iets van deze week....

Je zou zeggen... nu kan het niet meer erger worden.... maar jawel... Vind ik althans...
Rijd ik net van mijn werk naar huis... zie ik een duif op me afkomen... ik denk... nee duifje.. vlieg hoger... hup snel.... ik buk nog (waarom doen mensen dat in de auto?? Als het dak dan ook ineens wat lager werd dan zou ik het nog begrijpen)... maar nee... duifje vliegt met vleugeltje zo tegen het dak van de auto...
Ik gestopt... duifje gezocht... geen duifje te vinden... En ik houd nog wel zo van duifjes

Heb het helemaal gehad nu.... Kan iemand me morgenvroeg van onder mijn bed uithalen zodat ik op tijd bij de notaris ben??? Onder mijn bed kan er toch niets meer mis gaan? Toch??

Sorry voor het lange verhaal.... maar moest het ff kwijt...
Nu wil ik alleen nog maar leuke dingen deze week.... dat heb ik nu toch wel verdiend he....
  donderdag 23 april 2009 @ 18:42:43 #18
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_68311831
quote:
Op donderdag 23 april 2009 18:25 schreef twentemeisje het volgende:
Hebben wij ook, ons huis staat al meer dan een jaar leeg. We hebben niet zo heel lang hoeven wachten trouwens, we hebben het begin dit jaar gekocht.
Dat scheelt weer een klein beetje. Wij hebben het al in november gekocht en wisten steeds... jullie krijgen de sleutel tussen 1 maart en 31 mei (huidige eigenaren wachtten op de sleutel van de nieuwbouw woning).
Halverwege maart hoorden we dat het 24 april zou worden... De maanden daarvoor duurden al vrij lang... maar deze maand kroop echt voorbij..

Gelukkig hoeven we nu allebei niet heel lang meer te wachten...
pi_68314396
Je weet wat ze zeggen;
iets over als de duvel en een grote hoop etc.. :-)
maar dat heb je dan nu allemaal in 1 week gehad dus bedenk je maar dat morgenochtend een hele nieuwe fase gaat beginnen, leuk met een schoon blad beginnen in een nieuw huis!
en ongetwijfeld krijg je daar ook weer wat tegenslagen, die horen er gewoon altijd bij, maar van wat ik lees gaat het prachtig worden en trekken jullie dat huis zo deze eeuw in, eindelijk :-)
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  donderdag 23 april 2009 @ 22:11:22 #20
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_68319742
Ik hoop het..
We hebben veel in gedachten en als het zo gaat worden als we het in ons koppie hebben dan wordt het wel wat.. Nu hopen dat we het ook in de praktijk kunnen brengen.

Tnx WRH!
pi_68320388
Een rallydame, maar je weet niet de rem te vinden in die auto? Zo heb ik ooit nog een duif op 1cm vd ruit op zien trekken, terwijl ik strak in de gordels stond

Leuk huis, met potentie Lekker ook die schuur en garage
  donderdag 23 april 2009 @ 22:37:04 #22
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_68320793
Als ik had kunnen remmen, dan had ik het zeker gedaan. Degene achter mij zat alleen te dichtbij om het te riskeren. Had niet echt behoefte om het gevoel van maandag weer te herleven. Dus dan maar hopen dat de duif het zou halen...
  vrijdag 24 april 2009 @ 09:47:02 #23
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_68328582
Veelplezier vandaag Rallydame! Hopelijk ben je je ontzettende rotweek na vandaag snel weer vergeten!!
  Moderator vrijdag 24 april 2009 @ 10:02:56 #24
155227 crew  Guppy
dus
pi_68329091
leuk huis, en de weken worden nu vast alleen maar beter!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 24 april 2009 @ 14:33:25 #25
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_68337413
Tvp

Wat een week zeg
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')