abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69561589
... en toen zag ik plots een slotje op mijn topic staan! Tijd om dus maar een deel 2 aan te maken, want ik ben nog lang niet klaar. Voor een uitgebreid verslag, zie deel 1.

Voor de luie mensen onder ons, zie hieronder een samenvatting:

Ik heb vorig jaar in een mooi stukje Schilderswijk, op een indrukwekkende 3 minuten fietsen van de Grote Markt, een appartement gekocht. Het appartement was door de gemeente onteigend van een huisjesmelker en ter renovatie te koop aangeboden. Tussen onteigening en verkoop heeft het appartement een tijd lang leeg gestaan en de gemeente heeft het casco opgeknapt. Van binnen was het echter een troosteloze bende:

Dit troosteloze appartement heeft echter wel veel potentieel! Met wat gepuzzel in plattegrondjes en 3D modellen heb ik een plan opgesteld.

Om van A naar B te komen moest er veel gebeuren! Gelukkig heb ik via mijn werk een hele goede aannemer gevonden die de klus grotendeels voor me kon klaren (referenties per PM ). Op 13 augustus 2008 was de overdracht en dezelfde middag ben ik vol goede moed gaan slopen. Niet lang daarna ging ook de aannemer aan de slag. De eerste twee weken bestonden uit het compleet leeg slopen van het appartement: alle wanden, vloer afwerkingen, installaties, plafonds, e.d. zijn eruit gesloopt.

De eerste paar dagen bestond uit licht sloopwerk: kozijntjes, deuren, tegeltjes, etc. Daarna begon het echte werk. Zelfs het balkon lag vol!

In de paar maanden die daarop volgden is de aannemer hard bezig geweest met het ruwbouw werk.

Half september was de dakconstructie verstevigd en was begonnen met het bouwen van de paar muurtjes.

Raveling voor de in de toekomst te maken trapgatsparing.

Binnen een week stonden alle muurtjes en was ook het rachelwerk voor het plafond al grotendeels gemaakt. Ook een deel van de installaties lag erin (riolering en water).

Terwijl de blaadjes van de bomen begonnen te dwarrelen, groeiden de takken met electra over mijn plafond. Het was begin oktober en de elektra en plafonds werden aangelegd.

Enkele dagen later zat het plafond er ook in en kon de aannemer aan de open haard beginnen.

De tijd begon nu te dringen. Ik wilde eind oktober verhuizen, maar het appartement was nog verre van bewoonbaar. Half oktober waren alle muurtjes opgemetseld en was de aannemer hard aan het stucen.

Begin november was de aannemer klaar en kon ik de verdere afbouw doen. Schilderen, tegelen, keuken plaatsen, elektra afmonteren, sanitair monteren en nog een hele grote lijst met to-do dingen waar ik vandaag de dag nog mee bezig ben. Ik had een maagdelijk grijze basis meegekregen om te schilderen, tegelen en dingen mee af te monteren. Eind november moet ik verhuizen, dus het is door rammen totdat alles klaar is.

Het is half november, nog ca. 1 week voor verhuizen. Belangrijkste klussen: het tegelwerk en installatie van de keuken afmaken. Het schilderwerk heb ik in het eerste deel van november gedaan.

Op 23 november was het dan zover: ik moest verhuizen! De zondag ervoor heb ik met enkele vrienden al mijn spullen verhuisd en op 23 november werd ook mijn gasaansluiting gemaakt. Net op tijd! Het tegelwerk en mijn keuken waren nog net niet klaar...

Het was bij de verhuizing nog erg koud, maar gelukkig had ik mijn haard nog.

Zelfs het tegelwerk in mijn douche was tegen die tijd klaar.

In de laatste week van november heb ik nog flink door moeten werken om mijn huis echt bewoonbaar te maken. Helaas hadden we in november een belangrijke deadline voor mijn werk én moest ik begin december een belangrijke tussen presentatie voor de TU houden. Dit was geen fijne tijd, ondanks dat de keuken er wel leuk uit begon te zien.

In december heb ik niet zo heel veel meer gedaan. Enkel wat werkzaamheden aan mijn keuken, waarvan ik op de valreep van 2008 nog wat foto's gemaakt heb.

Na al deze avonturen was het geld echt op. Tussen begin 2009 en half april is bijzonder weinig gebeurd. Half april heb ik weer de energie en middelen gevonden om e.e.a. te klussen. Ik heb mijn hele keuken nu netjes betegeld en de plinten gemonteerd. Op vier dorpeltjes na is mijn keuken af, maar ik heb nog geen goede foto's.

Toen ik in mei mijn belastingteruggave kreeg en vooruitzicht had op mijn vakantiegeld, besloot ik de volgende klus op te pakken. Mijn balkon stond nog vol met hout, puin en diverse ander sloopafval. Ik heb in de tweede week van mei met hulp van twee vrienden mijn balkon helemaal leeggehaald en alle rotzooi afgevoerd (een buslading vol!). Het is de bedoeling om op het balkon een mooi houten meubel te bouwen.

Vorig weekeinde heb ik een lading vlonder- en schuttingplanken, hardhouten balken en allerhande bevestigingsmateriaal in huis gehaald. Inmiddels ligt de vlonder er goed strak in en dit weekeinde gaat het meubel gemaakt worden.

Ik heb nog heel veel plannen en werkzaamheden uit te voeren, maar voorlopig zal dit het laatste zijn wat ik kan betalen. Pas als ik weer een buffer opgebouwd heb kan ik verder verbouwen. Belangrijkste werkzaamheden binnen zijn het leggen van een zwevende dekvloer, monteren van plinten en dorpels en het schilderwerk. Voor de vloer heb ik al 12 mm spaanplaat in huis. Ik hoef enkel nog minerale wol platen voor zwevende dekvloeren en hout voor de afwerkvloer te kopen. Aanvankelijk had ik het plan om een massiek eiken vloer op mijn spaanplaat te verlijmen, maar ik ben nu aan het overwegen om een underlaymentvloer als afwerkvloer te nemen: dit is ook erg fraai en kost maar minder dan de helft van massiek eiken delen. Met een mooie A-kwaliteit fins vuren underlayment en een goede parketlak is een zeer strakke vloer te leggen. Als ik de vloer verschroef i.p.v. verlijm is deze later ook makkelijk om te wisselen voor een massief eiken vloer...
pi_69562221
Ziet er tof uit! En wat een hoop foto's, Firefox toont ze bij mij niets eens allemaal.

Wat is dat gele spul op de muur eigenlijk, bijvoorbeeld op deze foto?
pi_69577159
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 21:57 schreef lyolyrc het volgende:
Ziet er tof uit! En wat een hoop foto's, Firefox toont ze bij mij niets eens allemaal.

Wat is dat gele spul op de muur eigenlijk, bijvoorbeeld op deze foto?
Het zijn, zo samengevat in één post, inderdaad een heleboel foto's. Bij mij laadt alles wel prima, maar ik weet niet of dat bij iedereen zo goed werkt.

Dat gele spul is voorstrijkmiddel zodat het stucwerk beter hecht en droogt. Het werkt prima want het stucwerk zit er nog steeds snaarstrak op.
pi_69583667
Argh, ik ben vandaag verder aan het werk geweest aan mijn balkon. Nu blijkt dat de houtleverancier planken van 18x140 mm geleverd heeft i.p.v. 18x145 mm!

Ik heb een kopmaat van 18 x 145 mm besteld en dat staat ook netjes op de bestel- en afleverlijsten, maar nu blijkt iedere plank 5 mm te smal te zijn. Mijn hele ontwerp is uitgelijnd op de kopmaat 18 x 145 mm. Als ik de te smalle planken ga gebruiken lijnen mijn naden niet mooi uit. Ik heb inmiddels 1 plank verzaagd, maar de rest moet ik denk ik maar even heel laten. Anders kan ik ze zeker niet meer omruilen of een korting bedingen. Flink verrot omdat ik dit weekeinde alles af wilde ronden. Bah....

Gelukkig moeten er morgen nog wat vrienden van me optreden met hun bandje. Kan ik daar maar even gaan kijken i.p.v. klussen.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 09:42:03 #5
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_69626679
Ben ik weer...
  dinsdag 2 juni 2009 @ 09:56:48 #6
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_69626957
tvp, mooi werk!
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  dinsdag 2 juni 2009 @ 09:57:38 #7
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_69626978
Ik ook
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_69629064
Ik voeg me hier ook weer ff bij. Ik kan ook niet alle foto's zien in FF in Chrome waren ze wel zichtbaar.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_69680079
Een kraker die speculeert op waardestijging. Ik lees mee.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_69684308
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 21:28 schreef sigme het volgende:
Een kraker die speculeert op waardestijging. Ik lees mee.
Haha, ex-kraker (maar nog steeds sympathisant). En er is weinig mis met een boterham verdienen met vastgoed... tot een zekere grens. Huisjesmelkers, vastgoedmaffia en bewust leeg laten staan en laten verkrotten van gebouwen vind ik hoogst verwerpelijk. Het opknappen van een gebouw mag best wat aan verdiend worden. Ik speculeer niet op waardestijging, maar werk aan waardevermeerdering.
pi_71125496
Even een update:

Het balkon:
Ik ben hier een heel stuk verder mee gekomen. Het zitmeubel is grotendeels klaar, maar er moet nog wel e.e.a. gebeuren. Dit kan ik pas doen als ik een goede cirkelzaag gekocht heb, zodat ik mijn planken strak in de lengterichting door kan zagen en echt netjes recht af kan korten. Ik wil mijn hout niet verpesten door dit met een decoupeerzaag te doen. Het is echter al heerlijk toeven op mijn balkon, wat ik tijdens mijn tentamens ook veelvuldig gedaan heb.

Meubels:
Ik had een niet zo fraaie IKEA Expedit kast staan (met van die mandjes en kunststof bakken, maar die van mij heeft een dunne rand en geen dikke). Omdat ik mijn slaapgedeelte toch iets af wilde scheiden van de rest van de woning en mijn kastruimte niet kwijt wilde, ben ik gaan puzzelen of ik de Expedit kast aan kon passen en hergebruiken. Na een half uurtje puzzelen was ik eruit en kwam het volgende ontwerp eruit:

De Expedit kast bestond uit 4 bij 4 vakken. In iedere rij en kolom is één vak open gehouden voor een kunststof bak. De gaten zijn zo verdeeld dat er geen symmetrie meer in de kast zit, waardoor het een speelser uiterlijk krijgt. Aan de slaap zijde is de kast opengehouden. In de 3 vakken hoge stukken heb ik ruimte om kleren te hangen (moet wel smallere hangers zoeken), in het 2 vakken hoge stuk kan ik een wasmand kwijt (ook op maat te maken, vrees ik) en in de losse vakken kan ik shirts, sokken, handdoeken, e.d. kwijt.

De ombouw wordt gemaakt uit 18 mm MDF en de hele kast staat op wieltjes (niet zichtbaar) zodat ik hem later makkelijk kan verplaatsen. De afmeting van de kast en dikke MDF platen maken deze kast voor één persoon vrijwel niet te tillen, dus wieltjes hebben zeker meerwaarde. Inmiddels is de hele MDF ombouw gezaagd, gemonteerd, ontvet en geplamuurd met 2 componenten plamuur. Zodra alles droog is kan ik gaan schuren en alles in de grondverf zetten.

Vloer:
Ik kreeg gisteren een telefoontje van mijn baas: ik kan waarschijnlijk de vloer uit een pand wat we aan het verbouwen zijn overnemen (voor nop ). Er ligt nu een mooie, white-wash achtige eiken vloer in. Deze vloer is niet verlijmd of vernageld, waardoor hij veel is gaan werken. Als het aan de sloper ligt gaat hij de houtcontainer is, als het aan mijn baas en mij ligt gaat hij even naar de opslag totdat ik hem met een busje op kan halen. Er komt 110 m² vloer uit en mijn baas wil zelf een paar m² gebruiken voor zijn boot. De rest kan ik inladen en voor mijn huis gebruiken. Ik ben zelden zo blij geweest met een telefoontje van mijn baas. Nu hoef ik enkel nog minerale wol isolatieplaten voor mijn vloer te kopen en dan kan ik aan de slag. Komt gelukkig nog dit jaar een mooie vloer erin!
pi_71126617
Lieve baas heb je!! Ben nu wel benieuwd hoe je nu woont dan..
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_71128341
quote:
Op zondag 19 juli 2009 18:42 schreef Ml-etje het volgende:
Lieve baas heb je!! Ben nu wel benieuwd hoe je nu woont dan..
Mijn baas is een van de fijnste bazen die je kan hebben. Flexibel en ik kan hem flink dissen (wie de bal kaatst...). De goede sfeer op m'n werk en leuke projecten zijn de hoofdreden waarom ik daar blijf werken. Als ik in Den Haag bij bijv. de gemeente zou werken, zou ik zo ¤ 1000 per maand meer kunnen verdienen én 2 uur minder reistijd per dag hebben.

Met betrekking op de vloer is het gewoon zonde oom een goede vloer weg te gooien. Hij ligt al een tijdje in het appartement en is nu grotendeels uitgewerkt (ergo, hij is geacclimatiseerd aan een woonklimaat). Die kan ik er vrij strak in leggen zonder hem zelf een hele tijd in m'n huis op te moeten slaan. Dan moet hij echter niet te lang in de opslag liggen...

Foto's maken blijft lastig: de camera van m'n werk is vrij groot en log en vergeet ik vaak mee te nemen. We hebben een kleine camera, maar die is aan het overlijden. Zelf heb ik er geen en ik investeer m'n geld liever in m'n huis.

Mijn huis is op dit moment nog steeds een soort veredelde bouwput. Langzaam maar zeker wordt het wel steeds opgeruimder en het is uiteraard 10000% mijn thuis. Als de eiken vloer er eenmaal in ligt zal dat veel schelen, maar tot die tijd is het een beetje 'behelpen'.
  zondag 19 juli 2009 @ 19:35:42 #14
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_71128402
Ziet er echt schitterend uit, ik ben gewoon een beetje jaloers
Ik ben van pindavlees
pi_71129267
Mocht iemand trouwens nog ca. 55 betonnen terrastegels nodig hebben: ze zijn gratis bij mij af te halen. PM indien geinteresseerd.

Het merendeel van de rommel in huis komt door nog niet afgevoerde restanten bouwmaterialen.
  maandag 20 juli 2009 @ 08:05:17 #17
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_71140270
Ik ga hier ook weer even meespieken natuurlijk .

Mazzel met dat vloertje, goed zeg! Ben erg benieuwd naar het volgende rondje foto's.
  maandag 20 juli 2009 @ 12:06:02 #18
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_71144632
Echt heel tof om te zien dat je alles zelf doet en maakt.
En dat je werkt met de middelen die je hebt in plaats van nieuwe dingen te kopen. Vind je expedit kast echt een leuk ontwerp geworden. Hopelijk werkt het ook in de praktijk.
Ben benieuwd naar je vloer. Succes!
Big mouth strikes again
pi_71159861
Fucked-update:

De vloer gaat waarschijnlijk niet door. De opdrachtgever heeft de vloer afgelopen weekeinde al aan een maat van hem toegezegd. Ik heb wel geïnformeerd of die alle 110 m² wil hebben: als er 45 m² over blijft wil ik dat nog graag hebben. Maar waarschijnlijk heb ik vette pech en kan ik pas eind dit jaar op z'n vroegst een vloer gaan leggen... Balen!

On the positive side: mijn meubeltje is geschuurd, morgen de 1e grondlaag aanbrengen.
  maandag 20 juli 2009 @ 20:45:00 #20
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_71159890
quote:
Op maandag 20 juli 2009 20:44 schreef Walter-Ego het volgende:
Fucked-update:

De vloer gaat waarschijnlijk niet door. De opdrachtgever heeft de vloer afgelopen weekeinde al aan een maat van hem toegezegd. Ik heb wel geïnformeerd of die alle 110 m² wil hebben: als er 45 m² over blijft wil ik dat nog graag hebben. Maar waarschijnlijk heb ik vette pech en kan ik pas eind dit jaar op z'n vroegst een vloer gaan leggen... Balen!

On the positive side: mijn meubeltje is geschuurd, morgen de 1e grondlaag aanbrengen.
Shit zeg...is dat ff een tegenvaller
Ik ben van pindavlees
pi_71160305
Oh bah dat is balen!
Hoe maak je die mooie schetsen trouwens? (zeg geen floorplanner want dat lukt me dus niet).
pi_71160624
quote:
Op maandag 20 juli 2009 21:00 schreef Ml-etje het volgende:
Oh bah dat is balen!
Hoe maak je die mooie schetsen trouwens? (zeg geen floorplanner want dat lukt me dus niet).
Sketchup, soms aangevuld met Kerkythea (render software).
pi_71161198
Sketchup is gratis te downloaden zie ik.
Kerkythea is gevonden maar niet duidelijk of het te downloaden is.
Morgen even op de grote HD proberen thanks!
pi_71161283
Kerkythea is ook gratis. 't Is wel even klooien met het instellen van je verlichting e.d., maar als je het eenmaal door hebt gaat het wel soepel.
pi_71161349
hoop dat ik voor we starten tijd heb om het uit te vinden. Vind jouw schetsen nl super!
pi_71189484
De vloer gaat waarschijnlijk toch door! Morgen moet ik toch bij het project langs en dan kan ik hem zelf ook zien. Als t echt wat is kan ik hem vrijdag met een busje ophalen. 't Is wel 2 keer rijden...

Maar ik geloof het pas als ik hem in mijn woonkamer heb liggen.
pi_71335839
En vloer binnen?
pi_71350962
quote:
Op zondag 26 juli 2009 12:25 schreef Ml-etje het volgende:
En vloer binnen?
Yep! En gisteren met spierpijn gezeten en vandaag was ik op een housewarming. Ik probeer via via een camera te lenen zodat ik eindelijk weer wat foto's kan maken. Ik heb wel e.e.a. op mijn mobiel staan, maar daar heb ik bluebooth voor nodig om ze eraf te halen.

Het ophalen van de vloer was nog een flinke tour. Eerst 's ochtends vroeg de bus en een maat ophalen. Vervolgens door absoluut noodweer naar A'dam gereden en gehoopt dat het snel droog zou worden. De woning waar ik de vloer op kon halen lag aan de Amstel en er was extreem weinig ruimte om te laden en lossen: gelukkig konden de meeste mensen er wel langs en hoefde ik maar een enkele keer de bus een stukje te verrijden. Bij het inladen ook hulp gekregen van de aannemer en ondertussen wat bouw begeleiding op het project gedaan. Na een uitgebreide lunch op mijn werk op naar een project waar ik een beetje van de vloer voor mijn baas af moest leveren en ook dat weer gecombineerd met bouw begeleiding. Eenmaal terug in Den Haag hebben we in ca. een uurtje de vloer bij mijn appartement omhoog gesjouwd. Als laatste belangrijke taak restte het terugbrengen van de bus en halen van een goede fles whisky als dank voor de hulp van mijn maat.

Nu wel eerst even sparen om een ondervloer te kunnen kopen. Ik heb naar schatting nog ca. 300-400 euro nodig om de vloer te leggen: ondervloer + lijm + hardwax + schuren. Op zich geen ramp als ik nog even moet wachten. Dan kan ik eerst nog wat andere klusjes afmaken en wat afval afvoeren.
  maandag 27 juli 2009 @ 00:00:47 #29
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_71353954
Heb jij nou gordijnen o.i.d. hangen?
Ik loop vaak door/langs je straat en loop dan te gluren waar jij nou woont, maar zie het steeds niet...
En er zitten wel wat van die ouwe Hagenezen die dan kijken van "wat zit je te kijken" dus dat staat ook zo raar
Alle huizen met gordijnen met kantjes zijn het niet gok ik zo
Ik vind overigens wel dat de wijk opknapt, buurtwinkel Westeinde is mooier geworden (aardig meisje in de winkel), pandjes en winkels worden opgeknapt en minder tuig op straat.

Gaaf dat het gelukt is met de vloer, ben benieuwd hoe het eruit ziet als het er ligt! Hardwax = mooi
Ga je Osmo (prof = Dolphin) nemen?
Het wordt echt ontzettend mooi hoor, ook je balkon nu het er zo super uitziet
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_71356888
Dat is wel mooi zo'n gratis vloer
pi_71374959
quote:
Op maandag 27 juli 2009 00:00 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik vind overigens wel dat de wijk opknapt, buurtwinkel Westeinde is mooier geworden (aardig meisje in de winkel), pandjes en winkels worden opgeknapt en minder tuig op straat.

Gaaf dat het gelukt is met de vloer, ben benieuwd hoe het eruit ziet als het er ligt! Hardwax = mooi
Ga je Osmo (prof = Dolphin) nemen?
Het wordt echt ontzettend mooi hoor, ook je balkon nu het er zo super uitziet
Ik heb ongebleekte linnen vouwgordijnen hangen. Het is recht tegenover de dubbele garageboxen en er staat een lantaarnpaal vlak voor m'n portiek. Als je dat weet is het onmogelijk te missen.

De buurt is ook niet zo heel slecht en als ik mijn zin krijg wordt het alleen maar beter, zeker niet in het stukje waar ik woon. Ik ben benieuwd hoe het zal zijn als ze de school om de hoek gebouwd hebben. Het tuig hangt een paar straten verderop richting Monstersestraat en Westlandseplein. We zijn wel aan het werk op een portiek afsluiting i.v.m. sporadische overlast van junks van Parnassia. Mijn mede VVE-leden hebben niet zo een hoge tolerantie voor overlast.

Ik weet nog niet waarmee ik de vloer exact af ga werken. Ik denk dat ik het schuren en in de wax zetten uit ga besteden, want met zelf schuren verpest ik denk ik mijn vloer. Zo een onhandige stumper ben ik wel...
  dinsdag 28 juli 2009 @ 22:40:31 #32
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_71411532
Ik wist niet dat daar een school kwam, hoopte al niet dat ze het vol gingen plempen met huizen.
Ja ze zijn echt goed bezig daar
Dat Parnassia is niet echt handig daar he... vanuit mijn werkkamer kijk ik er op uit en zie daar zo vaak politie en ambu's voor de deur staan (wel makkelijk, ziekenhuis aan de overkant ).
En die tandeloze figuren op de hoek bij die soort kringloopwinkel zijn ook een beetje kansloos.
Maar de draaiorgelmannetjes zijn wel erg grappig, al zijn ze nu op vakantie ofzo denk ik, zie ze de laatste weken niet meer zitten. Ze zeggen me nu ook altijd gedag enzo, wel geinig.

Morgenochtend loop ik waarschijnlijk langs je huis, ga er dan eens echt goed op letten met mijn duffe hoofd

Vooral doorgaan hoor, het is mooi en wordt nóg mooier

Vloer schuren en in de wax is erg mooi, wij hebben goede ervaringen met Alert-Parket uit Monster hiervoor. Het is niet alleen mooier om het te laten doen, maar als je het zelf doet krijg je allemaal kleine kuiltjes en dan gaan je meubels ook wiebelen. En da's natuurlijk erg storend.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_71437397
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 22:40 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik wist niet dat daar een school kwam, hoopte al niet dat ze het vol gingen plempen met huizen.
Ja ze zijn echt goed bezig daar
Dat Parnassia is niet echt handig daar he... vanuit mijn werkkamer kijk ik er op uit en zie daar zo vaak politie en ambu's voor de deur staan (wel makkelijk, ziekenhuis aan de overkant ).
En die tandeloze figuren op de hoek bij die soort kringloopwinkel zijn ook een beetje kansloos.
Maar de draaiorgelmannetjes zijn wel erg grappig, al zijn ze nu op vakantie ofzo denk ik, zie ze de laatste weken niet meer zitten. Ze zeggen me nu ook altijd gedag enzo, wel geinig.

Morgenochtend loop ik waarschijnlijk langs je huis, ga er dan eens echt goed op letten met mijn duffe hoofd

Vooral doorgaan hoor, het is mooi en wordt nóg mooier

Vloer schuren en in de wax is erg mooi, wij hebben goede ervaringen met Alert-Parket uit Monster hiervoor. Het is niet alleen mooier om het te laten doen, maar als je het zelf doet krijg je allemaal kleine kuiltjes en dan gaan je meubels ook wiebelen. En da's natuurlijk erg storend.
Heb je hem gespot?

Ik heb op z'n zacht gezegd een pleurishekel aan junks e.d. dus het is een beetje jammer dat ze bij mij om de hoek hun shit komen halen. De overlast is overigens wel veel minder dan 'vroeger'. Parnassia is helemaal kapotgespammed met klachten en dat helpt wel. Ik heb afgezien van junk nog geen tandeloze figuren aangetroffen. Die kringloopwinkel is een 'pawn shop'. t Ziet er een beetje onguur uit.

Haha, ik ben jaloers op de opslag van de draaiorgelmannetjes! Dat zou een fantastische plek zijn voor mijn auto.

Ik zit nog te denken wie ik mijn vloer laten schuren en waxen. Misschien de 'reguliere' aannemer van m'n werk: die is netjes in de prijs en doet het goed. Ik heb geen zin om honderden euro's uit te moeten geven aan het schuren en waxen...
  woensdag 29 juli 2009 @ 23:06:07 #34
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_71444348
Gelijk heb je met de vloer, kost ene hoop geld allemaal. Maar uitbesteden is wel een aanrader in ieder geval.
Die ongure types bij de "kringloopwinkel" zijn de tandeloze figuren die ik bedoel Altijd lekker blikken ES bier achterover aan het tikken

En ja, ik heb je huis eindelijk gespot
pi_71543922
BBQ-kip: van buiten niet veel spannende dingen te zien he.

Ik ben afgelopen weekeinde bezig geweest met mijn balkon en IKEA-custom kast. Ik vrees dat foto's slechts zeer sporadisch gemaakt kunnen worden: de camera van m'n werk is kapot en veel vrienden van me met camera zijn op vakantie. Erg jammer, want er moeten meer plaatjes en minder gelul op deze pagina's komen!

Het balkon is bijna klaar (voor nu!). Zo even verder timmeren aan de rugleuning van het bankje zodat ik er echt lekker kan zitten. Verder wacht ik nog op een cirkelzaag om wat planken te schulpen. Misschien dat ik dat even bij een timmerwerkplaats in de Elandstraat laat doen, want anders duurt het nog wel even! Alleen heb ik ook voor het recht afzagen van wat korte stukjes hout ook een cirkelzaag nodig. Kopen is toch beter, want ik ga hem nog veelvuldig nodig hebben.

De IKEA-custom kast gaat zeer goed! Ik heb hem vrijdag in de 2e laag grondlak gezet. Helaas zaten er toch nog wat putjes en randjes (naden tussen de platen MDF) in. Vanmiddag heb ik alles met een tweede laag plamuur strakgetrokken. Morgenavond schuren en dan kan ik dinsdagavond de grondverf bijwerken. In het weekeinde kan ik dan verf op kleur laten mengen (RAL 6018) om de boel af te lakken.

Ik heb verder het besluit genomen (nagenoeg) geen standaard meubels in mijn huis te willen. Ik ben erg gecharmeerd van mijn IKEA-custom kast en ik wil mijn bed, werktafels, eventueel salontafeltje en bank in dezelfde vormentaal maken. Enkel de bureaustoel en eventuele krukjes voor in de keuken zal ik kopen omdat mijn ontwerp niet mooi toe te passen is op hele kleine meubels. Ik kijk er naar uit om de meubeltjes te ontwerp en bouwen.
pi_71621528
Nog een idee wanneer je klaar bent?
pi_71630585
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 13:22 schreef athlonkmf het volgende:
Nog een idee wanneer je klaar bent?
Dat is afhankelijk van het budget.

1e fase: dit jaar, met meubels misschien wat langer want die moet ik nog helemaal ontwerpen.

2e fase: over enkele jaren, i.i.g. na mijn afstuderen omdat ik geen extra woonlasten kan dragen... en de ruimte toch niet nodig heb.
  zondag 9 augustus 2009 @ 23:42:40 #38
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_71748048
Ziet er tof uit!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_71748500
Ben er ook weer bij!

Ziet er gelikt uit!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_71799103
Mijn baas is weer aan het werk dus ik kon de camera lenen. Daarom: foto's!

Allereerst mijn balkon:

Qua timmerwerk moet ik voor mijn balkon nog een deur en afdakje maken, rechts van het bankje.

In de pot links van het bankje (een vuilnisbak van de Xenos ) wil ik een groen blijvende slinger of leiplant plaatsen. Na wat zoeken kwam ik uit op de vuurdoorn (Pyracantha). Deze bloeit in de late lente en heeft van eind zomer tot eind herfst mooie, kleurige bessen. Vooral de gele variant lijkt me prachtig!

Daarnaast wil ik nog wat meer planten welke bijen, hommels, vlinders, e.d. aantrekken. Belangrijk is wel dat ze idiot-proof zijn, want ik heb geen extreem groene vingers.

De vloer:

Nog weinig vorderingen te melden. Het leggen van de vloer zal ik waarschijnlijk pas tegen het eind van het jaar doen. Ik wil namelijk eerst mijn bouwkundige vloer goed onder handen nemen en dat kost veel geld (ca. ¤ 1000)

• Cellulose tussen de balklaag spuiten ter verbetering van de geluidsisolatie, kosten eventueel delen met onderburen (zijn huurders... )
  • 10 mm gipsvezelplaat op de bestaande vloerdelen schroeven. Met name met het oog op brandwerendheid vind ik dit een hele goede investering. Daarnaast geeft het wat extra massa aan mijn vloer (helpt met geluidsisolatie, zij het marginaal) en hoogt het mijn vloer op.
  • Een laag Soundlayer geluidsreducerende folie van 4 mm dikte leggen. Ze claimen een 10 dB reductie in contactgeluid en TNO certificeren. Dit ga ik uiteraard eerst uitzoeken want ik heb weinig trek in veel positief gelul maar weinig actie. Heeft iemand hier ervaring mee?
  • 12 mm spaanplaat leggen.
  • Mijn 20 mm massief eiken delen op de vloer verlijmen.

Dan zit ik op een pakket van 46 mm terwijl de maximale toegestane dikte ca. 47 mm was. Klinkt als een perfecte match. Hieronder wel een paar fotootjes.

PS. De Eames replica stoel op de achtergrond is te koop. Ik gebruik hem niet vaak genoeg en hij staat eigenlijk in de weg. PM me als je interesse hebt.

IKEA-custom kast:

Ik wil voor mijn IKEA-custom kast uiteindelijk voor twee kleuren gaan. Alles wat nu wit gegrond is, wordt RAL 6018 (grasgroen), alles wat nu nog ongeschilderd is wordt wit gemaakt. Komend weekeinde wil ik de binnenkant voorzien van 2 lagen grondverf zodat ik het weekeinde daarna met aflakken kan beginnen. Zoals altijd duurt ook dit project langer dan gepland. Ik ga doordeweeks echter niet schilderen of plamuren en ook als het warmer is dan 22 graden ga ik niet heel enthousiast klussen: veel te heet!

Mijn volgende idee/project is een chaise lounge uit een oud IKEA keukenrekje en een lamp maken uit een grote stapel IKEA hangertjes. Weggooien is zonde en het is te interessant om te kijken of ik er wat leuks van kan maken.
  • pi_71811893
    Leuke foto's, zie er strak uit !
    Hoge bomen zijn ook klein begonnen
    pi_71812182
    Mooie bank zeg!
    Oh enne een vlinderstruik/boompje is aan te raden erg mooi en lokt veel allerhande diertjes (zal ook daar een foto van maken nu ik toch bezig ben).
    pi_71812844
    quote:
    Op dinsdag 11 augustus 2009 20:20 schreef Walter-Ego het volgende:
    Daarnaast wil ik nog wat meer planten welke bijen, hommels, vlinders, e.d. aantrekken. Belangrijk is wel dat ze idiot-proof zijn, want ik heb geen extreem groene vingers.
    De meeste planten op de wereld redden het prima zonder ingrijpen van mensen, dus extreem groene vingers heb niet nodig.

Het belangrijkste wat je moet doen, is planten neerzetten op een plek waar ze kunnen gedijen. Dus een schaduwplant in de schaduw, een zonminnende plant op een zonnige plaats. Veel planten doen het op verschillende bodems goed, sommige zijn wat kieskeuriger, bijvoorbeeld rozen.

De planten waar het mij dit jaar van opviel dat ze gewild zijn bij bijen, hommels en vlinders zijn: marjolein (Origanum vulgare), bruidsbloem (Deutzia scabra) en lupine (Lupinus). Bij vragen kun je ook in dit forum terecht. Succes!
    pi_71822949
    Walter- Ego, wat ben je weer mooi ceratief bezig geweest ! sjapo voor de vloer !!!
    pi_71830006
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 11:06 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

De meeste planten op de wereld redden het prima zonder ingrijpen van mensen, dus extreem groene vingers heb niet nodig.

De planten waar het mij dit jaar van opviel dat ze gewild zijn bij bijen, hommels en vlinders zijn: marjolein (Origanum vulgare), bruidsbloem (Deutzia scabra) en lupine (Lupinus). Bij vragen kun je ook in dit forum terecht. Succes!
    Ahhh, bedankt voor de tips! Ik ben echt verliefd op hommels: klunzige, fluffige goedzakken.

Ik vind het belangrijk dat de planten winterhard en liefst wintergroen zijn. Meerjarig is ook een grote pre. Gezien de lokatie is de marjolein een erg goede kandidaat. Mijn balkon heeft tot vroeg in de middag volle zon en ligt, dankzij de lelijke opbouw van de buren, toch vrij beschut.
    pi_71831592
    Goeie OP! en mooi opgeschoten. ga deze zeker volgen voor het eindresultaat.
    If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what then, is an empty desk?
    - Albert Einstein
      woensdag 12 augustus 2009 @ 23:05:23 #47
    229849 klusfoobje
    Fokke & Sukke zeggen;
    pi_71834597
    ff over je vloer

laat dat folie van 4mm maar achterwege, das mambo jambo geklets.

Ga maar eens zoeken naar de geluidswerende platen die ze gebuiken om je vloer zwevend te leggen, wat overigens de enige juiste manier is om geluidsoverdracht te vermijden. Sterker nog, in de meeste huizen is het verplicht via de vve.

het zijn platen van bijna 1 cm dik en ze lijken een beetje op die groene platen die men ook wel onder tapijt legt. Deze geluidsisolerende platen zijn idd door tno als -10 db aangegeven en zijn vaak de eis als men in een apartement toch een harde vloer wil leggen.

mooi terras trouwens. hardhouten bakirai planken?

misschien een idee om ff dat muurtje te voorzien van een laagje wegenwit...

deze platen bedoel ik.

http://www.fairwood.nl/So(...)-vloeren-parket.html

[ Bericht 7% gewijzigd door klusfoobje op 12-08-2009 23:19:46 ]
    We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
    pi_71840437
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 23:05 schreef klusfoobje het volgende:
    ff over je vloer

laat dat folie van 4mm maar achterwege, das mambo jambo geklets.

Ga maar eens zoeken naar de geluidswerende platen die ze gebuiken om je vloer zwevend te leggen, wat overigens de enige juiste manier is om geluidsoverdracht te vermijden. Sterker nog, in de meeste huizen is het verplicht via de vve.

het zijn platen van bijna 1 cm dik en ze lijken een beetje op die groene platen die men ook wel onder tapijt legt. Deze geluidsisolerende platen zijn idd door tno als -10 db aangegeven en zijn vaak de eis als men in een apartement toch een harde vloer wil leggen.

mooi terras trouwens. hardhouten bakirai planken?

misschien een idee om ff dat muurtje te voorzien van een laagje wegenwit...

deze platen bedoel ik.

http://www.fairwood.nl/So(...)-vloeren-parket.html
    Dat geklets vermoedde ik ook al. Ik vraag me alleen af waarom ze dan wel met TNO certificaten e.d. kunnen adverteren. Ik wilde sowieso voor toepassing het certificaat opvragen en de claim controleren.

Ik wilde aanvankelijk estrich platen gebruiken, maar dat is te duur en dan wordt m'n vloer te dik. Het pakket van mijn eiken vloer + ondervloer is namelijk 32 mm. Als opties daarna zat ik te denken aan minerale wol vloerplaten of soortgelijke platen als jij bedoelde in gedachten (merk: Topfelt, leverbaar bij de Bouwmaat). Bij de laatste platen moet ik nog ca. 4-5 mm uitvullen, maar dat kan wel met van die groene vloerplaten. Ik ga er vanuit dat jij de Soundex vloerplaten gebruikt hebt. Wat ben je daar per m² ongeveer aan kwijt?

Hoe langer ik er echter over nadenk, hoe belangrijker ik het vind om toch een wat betere brandscheiding te maken, want die ontbreekt nu vrijwel. Ik heb mijn VVE-stukken er nog niet op nageslagen, maar volgens mij staat daar niet de 10dB eis op, waardoor ik mijn prioriteiten wat meer richting brandveiligheid kan verschuiven. Vandaar ook het toepassen van gipsvezelplaten.

Het hout van het balkon is almendrillo (gele cumaru). Het opnieuw schilderen van de muur speelt ook steeds meer door m'n hoofd. 't Ziet er nu niet echt fraai uit. De balustrade van mijn balkon ga ik dek ik wel zo houden.

Zo, nu eerst een excursie van mijn werk. We gaan de hele dag allemaal leuke gebouwen bezoeken.
    pi_71840525
    Euhh het technische gebeuren sla ik even over, veel plezier met de excursie! Kun je weer ideeën opdoen
      FOK!fotograaf donderdag 13 augustus 2009 @ 09:48:03 #50
    17893 Forno
    pi_71841258
    Die folie ken ik ook niet, klinkt inderdaad als een mooi verkooppraatje. Waarschijnlijk is dat alleen onder ideale condities (die je in de praktijk nooit haalt). Estrich is wat dat betreft superieur, zonder twijfel, op het gebied van geluidwering en brandwerendheid. Daarnaast is je hele vloer meteen zo vlak als een tiet. Kost je wel 30mm, wat weer een nadeel van het systeem is. (kunt altijd nog een centimeter van je deuren afschaven). Ik zou i.i.g. niet naar de prijs kijken. Ik zou gewoon voor het beste gaan, zeker met onderburen.

Sjappoo voor de mega-klus!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')