abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 20 mei 2008 @ 19:28:29 #1
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_58786758

Welkom in de K&W evenementenkalender,

Mij leek het leuk om een evenementenkalender bij te gaan houden met daarin de leukste K&W gerelateerde beurzen en evenementen !

Heb je een interesant K&W gerelateerde beurs / evenement gezien ? En hij staat niet in dit topic ?!
Aarzel dan niet en meld het hier, dan voegen we hem toe aan deze OP zodat we een mooie overzicht krijgen. !

Ik heb alvast een klein begin gemaakt

ER ZIJN NOG GEEN EVENEMENTEN GEMELD !

Hieronder staat een overzicht van alle vakbeurzen; normaal gesproken zijn deze minder interesant voor de doorsnee K&W'r, ze kunnen wel heel interesant zijn al zijn ze meer gericht op de profesionele markt.

Wat : VSK - Vakbeurs voor de installatietechniek
Waar : Tour & Taxis in Brussel
Wanneer : donderdag 19 tot en met zaterdag 21 november 2009
Website : Info: http://sites.vnuexhibitio(...)lgie_be/nl/index.asp

Dit is de eerste editie van deze Belgische vakbeurs voor verwarming, sanitair, klimaatregeling en koudetechniek richt zich specifiek op de installatiesector.
VSK België is de eerste vakbeurs die zich specifiek op de installatiesector richt. De beurs besteedt veel aandacht aan de belangrijkste trends: strenger wordende regelgeving, duurzaam en klantgericht bouwen, domotica en renovatie en onderhoud.

Wat : Bouwbeurs 2009
Waar : Jaarbeurs Utrecht hallen 1t/m 4 en 7t/m 12
Wanneer : 9 t/m 14 februari 2009 dagelijks van 09:30 t/m 17:30, zaterdag 09:30 t/m 16:00
Website : Info: www.bouwbeurs.nl

De Internationale BouwBeurs is DE tweejaarlijkse ontmoetingsplaats waar bouwend Nederland bij elkaar komt. Met 1000 exposanten en ruim 100.000 bezoekers.

Voor de komende Internationale BouwBeurs heeft de organisatie gekozen voor het overkoepelende thema Bouwen in Balans. De grote maatschappelijke betekenis van de bouw heeft als consequentie dat op tal van terreinen de bouw te maken heeft met nationale en internationale regelgeving.

Het innoverend vermogen oplossingen te vinden die zowel aan de gestelde eisen als aan marktontwikkelingen voldoen ligt bij het bedrijfsleven.

Heb je een evenementen of beurs ? En het is Klussen of Wonen gerelateerd ? Meld het dan in dit topic
Zodat we het toe kunnen voegen aan de lijst .

[ Bericht 20% gewijzigd door Vonkenboer op 04-01-2009 18:20:19 ]
pi_58796484
Dit ga ik even in de gaten houden, tenslotte moet ik over 1,5 jaar een complete woning in gaan richten.

Is het ook de bedoeling om vakgerichte beurzen en evenementen hier te noemen (bouwbeurs, bouwrai, bouwrelatiedagen, betonvakdagen, gereedschapsmiddagen, enz) of is dit meer voor de algemene K&W 'er?
  woensdag 21 mei 2008 @ 10:20:29 #3
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_58797379
Leuk idee . Misschien alleen voor de evenementen voor particulieren? De vakbeursen zijn niet zo interessant voor de gemiddelde woner of klusser hier denk ik.

Ik vind het alleen niet echt overzichtelijk als er straks meer in staat. Als je snel even wilt kijken of er binnenkort nog iets in de buurt is staat er wel een grote lap tekst. Misschien met linkjes of spoilers oid gaan werken? (als is dat laatste weer niet handig als de bager layout niet gebruikt)
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  Moderator woensdag 21 mei 2008 @ 17:38:48 #4
92034 crew  Vonkenboer
pi_58805893
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 09:39 schreef Gurb het volgende:
Dit ga ik even in de gaten houden, tenslotte moet ik over 1,5 jaar een complete woning in gaan richten.

Is het ook de bedoeling om vakgerichte beurzen en evenementen hier te noemen (bouwbeurs, bouwrai, bouwrelatiedagen, betonvakdagen, gereedschapsmiddagen, enz) of is dit meer voor de algemene K&W 'er?
Meld gewoon de vakgerichte beurzen en evenementen ook maar gewoon hier
In de kalender maak ik wel iets om vakgerichte beurzen / evenementen te kunnen onderscheiden van het huis tuin en keuken gebeuren
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 10:20 schreef maok het volgende:
Leuk idee . Misschien alleen voor de evenementen voor particulieren? De vakbeursen zijn niet zo interessant voor de gemiddelde woner of klusser hier denk ik.

Ik vind het alleen niet echt overzichtelijk als er straks meer in staat. Als je snel even wilt kijken of er binnenkort nog iets in de buurt is staat er wel een grote lap tekst. Misschien met linkjes of spoilers oid gaan werken? (als is dat laatste weer niet handig als de bager layout niet gebruikt)
Ik zie de vakbeurzen wel als een aanvulling op deze agenda; zolang het maar iets de bouw in zijn algemeenheid te maken heeft.

Het lijkt mij een goed idee om het één en ander op te splitsen; zodat het leesbaar en overzichtelijk blijft.
De evenementen indelen op maand lijkt mij een goed idee.

Nou kom op met jullie toevoegingen
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 21 mei 2008 @ 18:14:46 #5
95752 crew  Chell
Kluns
pi_58806480
Leuk plan Vonkie! Ik wil niet rommelen in jouw kalender, maar ik zou de evenementen even op volgorde zetten qua datum En ik heb het topic even vastgelijmd
pi_58809913
Hier eentje voor de tuinliefhebbers, de tuin hoort er tenslotte ook bij.

Fleurig,
De tuinbeurs van groen Nederland

Van 13 t/m 20 juli 2008
Kasteel De Haar
Kasteellaan 1, 3455 RR Haarzuilens
Gem. Utrecht

Zondag t/m zondag dagelijks
geopend van 10.00-18.00 uur

http://www.fleurig.nl/
  Moderator donderdag 22 mei 2008 @ 18:13:56 #7
92034 crew  Vonkenboer
pi_58830090
Zo evenement toegevoegd; het is weliswaar grotendeels een tuin evenement maar ze hebben ook een fair.
quote:
Fair op Stalplein en Chateletlaan

Bezoek(st)ers van fleurig hebben sinds jaar en dag ook een bovengemiddelde belangstelling
voor het buitenleven en exclusieve spullen/hebben-dingen die het in- en om huis + tuin
zo gezellig kunnen maken.
Dus daarom toegevoegd aan de lijst; ook iets aan de overzichtelijkheid gedaan; als de lijst nog langer wordt dan ga ik het opsplitsen in maanden e.d.
Tot die tijd voldoet dit ook prima.
  Moderator vrijdag 23 mei 2008 @ 18:24:25 #8
92034 crew  Vonkenboer
pi_58862313
Evenementen toegevoegd; pagina opgeleukt

[ Bericht 58% gewijzigd door Vonkenboer op 23-05-2008 18:36:30 ]
  Moderator maandag 26 mei 2008 @ 18:03:37 #9
92034 crew  Vonkenboer
pi_58924076
Ook nog even een vakbeurs toevoegen dan, misschien handig voor mensen die op de een of andere manier toch toegangskaarten weet te bemachtigen.
http://www.hout.nl/sites/www_houtvakbeurs_nl/nl/index.asp
wanneer: van 29 september tot en met 3 oktober.
Waar: Ahoy Rotterdam.
Adres: Ahoyweg 10
Postcode: 3084 BA

Voor de kunstliefhebbers.
Kunst Event & Lifestyle is de beurs voor betaalbare en toegangelijke hedendaagse kunst. Ook kunt u op deze beurs allerlei andere zaken op het gebied van lifestyle vinden; van design tot tuinarchitectuur en nog allerlei andere zaken die het leven veraangenamen.
http://www.kunstevent.nl/
wanneer: http://www.kunstevent.nl/
waar: Ahoy Rotterdam
Adres: Ahoyweg 10
Postcode: 3084 BA

Woonevent Maastricht.
Compleet en hoogwaardig aanbod - van (ver)bouwen tot inrichten
Woonevent Maastricht is een totaal concept waar alles over wonen, (ver)bouwen en wooncomfort wordt gepresenteerd, beleefd en gerealiseerd. Woonevent Maastricht brengt een woonblad tot leven en adviseert bezoekers over trends, nieuwe producten en ideeën in alle mogelijke stijlen, voor binnen en buiten. Kortom, een compleet overzicht en een goede afspiegeling van de woonbranche.
http://www.wooneventmaastricht.nl/wm08/n
Wanneer: woensdag 22 t/m zondag 26 oktober 2008
Waar: MECC Maastricht
Adres: Forum 100
Postcode: 6229 GV

Nog even en het moet ook nog op provincie ingeboekt worden.
pi_58924219
En nog een, maar nu een vakbeurs over energie en energiebesparing.
http://www.energievakbeurs.nl/
De prijzen van gas en elektriciteit zullen blijven stijgen. De belangstelling voor het besparen op energiekosten is vanwege het bedrijfseconomisch belang groter dan ooit. Ook de ambities van de regering, de klimaat- verandering, strengere regelgeving en de ontwikkeling van nieuwe technieken dragen bij aan de bewustwording dat het aanpakken van energiekosten echt loont.
Wanneer: 7 t/m 9 oktober
Waar: Brabanthallen
Adres: Diezekade 2
Postcode: 5222 AK
Plaats: ‘s-Hertogenbosch
pi_58926331
Alvast de komende Bouwbeurs spammen:

Internationale bouwbeurs 2009
Maandag 9 februari t/m zaterdag 14 februari 2009

Openingstijden Dagelijks van 09.30 – 17.30 uur
Op zaterdag van 09.30 – 16.00 uur

Op buitenterrein BouwBeurs BuitenBouwen

De beurs waar iedereen die met de bouw te maken heeft zich kan vermaken.

[ Bericht 5% gewijzigd door Gurb op 26-05-2008 20:39:48 ]
pi_58926508
En voor iedereen die graag met professioneel gereedschap werkt en die in het midden van het land woont, kan ik de Gerritse Gereedschapsdagen aanraden:

Gerritse Gereedschapsdagen 2008
28-04-2008 10:15

Gerritse Gereedschapsdagen is de vakdag voor de vakman (van 14.00 - 19.00 uur).

Zoetermeer Woensdag 14 mei
Bodegraven Donderdag 15 mei
Zeist Donderdag 22 mei
Naarden Donderdag 29 mei
Woerden Woensdag 4 juni
IJsselstein Donderdag 5 juni
Den Haag, Elandstraat Zaterdag 14 juni
Amersfoort Donderdag 19 juni
Alphen Woensdag 25 juni
Houten Woensdag 2 juli
Utrecht, Savannahweg Donderdag 10 juli
Wateringen Donderdag 4 september
Nieuw - Vennep Dinsdag 9 september
Mijdrecht Woensdag 10 september
Leiden, Roosevelt Vrijdag 12 september
Utrecht, Koningsweg Woensdag 17 september
Ede Donderdag 18 september

Tijdens zo'n middag staan erg veel leveranciers van gereedschap (hand en elektrisch), werkkleding bouwmateriaal en bouwmaterieel hun spullen te showen. Daarbij is er wat te eten en te drinken geregeld, en hebben ze ook altijd wat leuke aanbiedingen.
pi_58926630
De alom bekende VSK beurs is pas in 2010 weer in Nederland, maar niet getreurd, want vanwege het succes van de VSK in Nederland komt er nu ook 1 in Belgie.

Wanneer: van 19 t/m 21 November
Waar: Tour & Taxis in Brussel
http://www.expovisie.nl/site2/index.php?url=http://www.expovisie.nl/site2/nieuws.php?content_id=8512&categoryid=1
  maandag 26 mei 2008 @ 21:05:58 #15
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_58927054
Tvp

Goed topic
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Moderator dinsdag 27 mei 2008 @ 19:11:10 #16
92034 crew  Vonkenboer
pi_58947252
Enkele vakbeurzen toegevoegd; bedankt voor jullie reactie
Beurzen die hierboven door mensen genoemd zijn en nog niet in het overzicht staan worden binnenkort toegevoegd
pi_58958845
Mag Rob Verlinden's Roadshow ook hier in K&W?
quote:
Ook dit jaar is het mogelijk om persoonlijk advies te krijgen van Rob Verlinden, want "Rob's Roadshow" reist het het land weer door. Nederlands bekendste tuinman is in de weekenden te zien in de vestigingen van Intratuin. Hier geeft Rob, vaak samen met trendwatcher Romeo Sommers, presentaties en adviezen. Gedurende de twee uur durende shows geven zij met enthousiasme, creativiteit en vakmanschap demonstraties en adviezen op maat, op gebied van zowel planten als styling.

Rob's Roadshow vindt plaats tussen 14.00 en 16.00 uur. Het bijwonen van de roadshow is geheel kosteloos.

Agenda:
Vestiging Datum Roadshow Aanwezig
Intratuin Hoorn wk 17: zaterdag 26 april Rob en Romeo
Intratuin Venlo wk 19: zaterdag 10 mei Rob Verlinden
Intratuin Weert-2 wk 21: zaterdag 24 mei Rob en Romeo
Intratuin Ijsselstein wk 22: zaterdag 31 mei Rob Verlinden
Intratuin Lelystad wk 24: zaterdag 14 juni Rob en Romeo
Intratuin Numansdorp wk 42: zaterdag 18 oktober Rob en Romeo
Intratuin Arnhem wk 43: zaterdag 25 oktober Rob Verlinden
Intratuin HI Ambacht wk 44: zaterdag 1 november Rob en Romeo
Intratuin Meppel wk 47: zaterdag 22 november Rob en Romeo
Intratuin Venlo wk 49: zaterdag 6 december Rob en Romeo
Intratuin Roermond wk 49: zondag 7 december Rob Verlinden
Intratuin Heerlen wk 50: zaterdag 13 december Rob en Romeo
Intratuin Kerkrade wk 50: zondag 14 december Rob en Romeo
  Moderator donderdag 29 mei 2008 @ 21:40:57 #18
92034 crew  Vonkenboer
pi_58998381
Enkele zaken toegevoegd; iets aan het overzicht gedaan

De Rob Verlinden's Roadshow heb ik niet opgenomen in het overzicht; dat is echt veel meer op de tuin gericht. Niet zo zeer met verbouwen of inrichting. Vind het meer iets voor F&F

Niettemin bedankt voor de bijdrage
  Moderator maandag 2 juni 2008 @ 18:22:33 #19
92034 crew  Vonkenboer
pi_59074611

Ruim 110.000 bezoekers op Dag van de Bouw
Boeiende bouwlocaties trekken veel bekijks op de derde Dag van de Bouw

Ruim 110.000 mensen hebben zich vandaag gemeld bij de 240 bouwlocaties in het land, die vandaag Open Huis hebben gehouden. Dat gebeurde in het kader van de 3e Dag van de Bouw, een landelijk evenement dat georganiseerd is door Bouwend Nederland en de aangesloten bedrijven.

Met rondleidingen, diavoorstellingen en speciale acties, konden bezoekers de bouwplaatsen op, die normaliter niet voor het publiek toegankelijk zijn. Er waren uiteenlopende projecten: stations, bovengronds en ondergronds, kantoor- en schoolcomplexen, woontorens en woonprojecten, huizen en sluizen, een voetbalstadion, een bioscoop, een gerestaureerd kasteel en een theater, een zorg- en een pannenkoekenboerderij, maar ook tunnels, sluizen en wegen.

Heb de dag van de bouw uit het overzicht verwijderd, nieuwe toevoegingen zijn welkom
  Moderator maandag 9 juni 2008 @ 17:00:30 #20
92034 crew  Vonkenboer
pi_59251159
Wat : 100% Design 2008
Wanneer : 5 - 7 juni 2008
Waar : Van Nelle Ontwerpfabriek, Rotterdam
Website : http://www.100procentdesign.nl/

In de Van Nelle Ontwerpfabriek, Rotterdam vindt de beurs 100% Design plaats, het enige vakevenement op het gebied van interieurdesign in Nederland.

Geïnteresseerden uit het vak kunnen de nieuwste produkten van de deelnemers bewonderen. Met een apart Off Site programma, een spannende Best of the Best expositie en een spetterend feest is 100% Design meer dan een beurs.

Uit het overzicht verwijderd; nieuwe toevoegingen zijn uiteraard welkom !
  Moderator woensdag 18 juni 2008 @ 17:38:54 #21
92034 crew  Vonkenboer
  Moderator woensdag 25 juni 2008 @ 18:52:18 #22
92034 crew  Vonkenboer
pi_59682901

Wat : Farm & Country Fair
Waneer : 20, 21 en 22 juni, vr en za: 11.00 tot 22.00 uur, zo 10.00 tot 18.00 uur.
Waar : Dinxperlosestraatweg, Aalten (gelderland)
Website : www.countryfair.nl

In het Achterhoekse Aalten trekt de Farm & Country Fair jaarlijks ruim 30.000 bezoekers, die alles willen weten over het buitenleven en landelijk wonen. Slowfood, handgemaakte zepen, luxe linnengoed, glaswerk en creatieve kleding vind je hier in de vele stands. De grote tuinafdeling puilt uit van de planten en bloembollen. Maar de Farm & Country Fair is nog veel meer: shows met krokodillen, wolspinnen, een paardendorp (tientallen rassen) en koeiendorp. Je kunt hier ook een glaasje paardenmelk drinken. De markt geeft een romantische inkijk in het buiten- en boerenleven.

Wat : Fleurig, De tuinbeurs van groen Nederland
Wanneer : 13 t/m 20 juli 2008 dagelijks van 10:00 - 18:00 uur
Waar : Kasteel De Haar, Kasteellaan 1, 3455 RR Haarzuilens, Gem. Utrecht
Website www.fleurig.nl

Verwijderd uit het overzicht
  Moderator donderdag 10 juli 2008 @ 17:11:14 #23
92034 crew  Vonkenboer
pi_60023612
Ook woon en interieur / design beurzen van buiten de Nederlandse grenzen zijn welkom
  Moderator vrijdag 15 augustus 2008 @ 13:18:42 #24
92034 crew  Vonkenboer
pi_61263898
Nou dan Vonk & Yoni: de SC heb je gelezen en de herinneringen van exmod MP.

Van 30 sept - 5 okt : woonbeurs.nl in de RAI, Amsterdam.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')