En dat vraag je aan Vonk, de meterkast-gestapo!quote:Op woensdag 2 december 2009 19:23 schreef sigme het volgende:
Vraagje voor Vonkenboer en eventuele vonkenboercollega's.
Over anderhalf jaar ga ik m'n huis verbouwen en nu lig ik alvast 's nachts nieuwe inrichtingen te bedenken enzovoorts. Een van de problemen is/wordt de meterkast en de toevoer van de elektriciteit.
Als ik de meterkast wil vernieuwen en verplaatsen, moet de nieuwe lokatie dan aan eisen voldoen?
oh, had ik al gezegd dat de aanvoerleiding via een aantal daken bij ons over de zolder naar de meterkast loopt? We hebben 'm een paar jaar geleden heet doorgeknipt en er een stop ingezet. Het goeie nieuws is dus dat we de stroom er compleet af kunnen halen en met ongeschonden gemeentestop en al kunnen verplaatsen. Het slechte nieuws dat ik een inductiekookplaat dan wel op m'n buik kan schrijven.quote:Op woensdag 2 december 2009 19:28 schreef Duderella het volgende:
[..]
En dat vraag je aan Vonk, de meterkast-gestapo!
Op deze webpagina kun je een hele hoop vinden over de verplichte afmetingen van een meterkast.quote:Op woensdag 2 december 2009 19:23 schreef sigme het volgende:
Vraagje voor Vonkenboer en eventuele vonkenboercollega's.
Over anderhalf jaar ga ik m'n huis verbouwen en nu lig ik alvast 's nachts nieuwe inrichtingen te bedenken enzovoorts. Een van de problemen is/wordt de meterkast en de toevoer van de elektriciteit.
Als ik de meterkast wil vernieuwen en verplaatsen, moet de nieuwe lokatie dan aan eisen voldoen?
quote:Op woensdag 2 december 2009 19:34 schreef sigme het volgende:
[..]
oh, had ik al gezegd dat de aanvoerleiding via een aantal daken bij ons over de zolder naar de meterkast loopt? We hebben 'm een paar jaar geleden heet doorgeknipt en er een stop ingezet. Het goeie nieuws is dus dat we de stroom er compleet af kunnen halen en met ongeschonden gemeentestop en al kunnen verplaatsen. Het slechte nieuws dat ik een inductiekookplaat dan wel op m'n buik kan schrijven.
Dank. De oude zou weg moeten, want die zit een vals tussenmuurtje ingebouwd en dat muurtje gaat weg.quote:Op woensdag 2 december 2009 19:38 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Op deze webpagina kun je een hele hoop vinden over de verplichte afmetingen van een meterkast.
Ik ga er vanuit dat je dan de aansluiting op dit moment ergens helemaal verwijderd en op een andere plek een nieuwe meterkast realiseerd ?
http://www.ekbouwadvies.n(...)imte/meterruimte.asp
[ afbeelding ]
Deze eisen gelden bij laagbouw
Zou dat kunnen betekenen dat er bij mij geen eisen gelden aan een meterkast? Er is niet echt plaats voor zo'n kast, het huis is binnenmaat nog geen 4 bij 6 meterquote:De Bouwbesluit eisen voor een meterruimte zijn te vinden in afdeling 4.12 van het Bouwbesluit en gelden alleen voor nieuwbouwsituaties. Het Bouwbesluit stelt geen eisen aan de meterruimte in bestaande gebouwen. Dit vindt zijn oorzaak in het feit dat in het verleden een dergelijke ruimte niet is geëist.
Bedankt voor de meldingquote:Op zaterdag 12 december 2009 01:43 schreef PiRANiA het volgende:
http://forum.fok.nl/user/history/283112
quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:51 schreef Reese het volgende:
oh en komt er dit jaar nog 'n leuke awardshow?
Er zijn genoeg leuke klustopics geweest, van nieuwe users maar ook van oude bekenden op K&W
hear hear...quote:Op zondag 13 december 2009 22:49 schreef Reese het volgende:
Ik gooi mijn vraag van vorig jaar weer in de herhaling. Komt er in januari een topic waar ik kan stemmen op de Engelse stulp van Obli of het dijkhuis van ML'etje of de verbouwing van Forno of op die van Twentemeisje en Rallydame? En natuurlijk de topics van buiten de Nederlandse grenzen niet vergeten: Tim en Anne in Duitsland en onze Vlaamse superklusser
Mmach
Ik vergeet ongetwijfeld een paar kanshebbers. Wie zit er op PR tegenwoordig, er zijn vást wel wat leuke prijzen los te peuteren ergens![]()
[..]
Er komt denk ik wel een K&W klus van het jaar verkiezing 2009quote:Op zondag 13 december 2009 22:49 schreef Reese het volgende:
Ik gooi mijn vraag van vorig jaar weer in de herhaling. Komt er in januari een topic waar ik kan stemmen op de Engelse stulp van Obli of het dijkhuis van ML'etje of de verbouwing van Forno of op die van Twentemeisje en Rallydame? En natuurlijk de topics van buiten de Nederlandse grenzen niet vergeten: Tim en Anne in Duitsland en onze Vlaamse superklusser
Mmach
Ik vergeet ongetwijfeld een paar kanshebbers. Wie zit er op PR tegenwoordig, er zijn vást wel wat leuke prijzen los te peuteren ergens![]()
[..]
Riekt idd heel erg naar spam; bedankt voor de meldingquote:Op dinsdag 15 december 2009 16:52 schreef klipper het volgende:
sfeer haard
http://forum.fok.nl/user/history/167340
Riekt naar spam
Topictitel aangepastquote:Op woensdag 16 december 2009 14:14 schreef Dagoduck het volgende:
kan iemand deze titel Welke kleur is het beste voor deze muur
veranderen in:
Welke kleur voor muur?
Tegelijkertijd denk ik dat hij - vanuit zijn profi achter grond - wil onderbouwen waarom hij het (ook)quote:Op maandag 21 december 2009 20:29 schreef klipper het volgende:
Deze meneer zit waarschijnlijk ook momenteel niet zo goed in zijn slappe was.
http://forum.fok.nl/user/history/284245
Zie posting in dit topic:
Help! Tegelzetter heeft geprutst (of zeur ik) wat nu??
Ja zeg, heb je eindelijk een plaatje, wil je 'm alweer kwijt!quote:Op maandag 21 december 2009 20:49 schreef AnneX het volgende:
Plus dat ik eindelijk een avatar heb en hem even kwijt wil.
die van jou ook. smilequote:
Ja denk het ook, was juist wel fijn dat een vakman ook zijn mening gaf in die discussie, naar mijn mening.quote:Op maandag 21 december 2009 20:49 schreef AnneX het volgende:
[..]
Tegelijkertijd denk ik dat hij - vanuit zijn profi achter grond - wil onderbouwen waarom hij het (ook)
als prutswerk beoordeelt.
Dat een vakman zijn mening geeft, is natuurlijk inderdaad erg prima, maar daarbij behoeft er geen reclame gemaakt te worden.quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:22 schreef Beijtje het volgende:
[..]
Ja denk het ook, was juist wel fijn dat een vakman ook zijn mening gaf in die discussie, naar mijn mening.
Ja dat is natuurlijk helemaal waar.quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:28 schreef klipper het volgende:
[..]
Dat een vakman zijn mening geeft, is natuurlijk inderdaad erg prima, maar daarbij behoeft er geen reclame gemaakt te worden.
Donequote:Op woensdag 23 december 2009 21:05 schreef BBQ-kip het volgende:
Kan iemand de OP overzetten
Opmerkelijke foto's van Funda (deel 43)
Je hebt een pbquote:Op dinsdag 29 december 2009 02:53 schreef Duderella het volgende:
Ik doe 'm toch gewoon, namens een aantal oudgedienden: Chell en Vonk, ik zou eigenlijk willen voorstellen dat jullie K&W weer eens gewoon actief gingen modden. Dit hele forum zakt al tijden als een plumpudding in elkaar. Jullie zijn er nauwelijks - hoogstens om een d/t-fout ín een topictitel te zetten. Maar is er enige visie bij jullie, hoe dit ooit zo leuke forum weer wordt vlotgetrokken?
nou een tt mét/zónder w slipt er ook weleens doorheen... (jou / jouw)quote:Op dinsdag 29 december 2009 02:53 schreef Duderella het volgende:
Ik doe 'm toch gewoon, namens een aantal oudgedienden: Chell en Vonk, ik zou eigenlijk willen voorstellen dat jullie K&W weer eens gewoon actief gingen modden. Dit hele forum zakt al tijden als een plumpudding in elkaar. Jullie zijn er nauwelijks - hoogstens om een d/t-fout ín een topictitel te zetten. Maar is er enige visie bij jullie, hoe dit ooit zo leuke forum weer wordt vlotgetrokken?
Waarom? Ik ben ook wel benieuwdquote:
Mogen we van jou een klustopic verwachten danquote:Op woensdag 30 december 2009 14:11 schreef Thrackan het volgende:
Zo, gas/water/licht geregeld, nu is het wachten op de sleutel op 11 januari!
Daarna gaan we maar eens aan de klusch
Verbouw, voornamelijk de "badkamer" (het douchehok).quote:Op woensdag 30 december 2009 17:13 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Mogen we van jou een klustopic verwachten dan![]()
Nieuwbouw, verbouw ?
En? Hoe is het achter de schermen? Het is al tien dagen tweeduizendtien! Kun je niet vast een nominatietopic openen?quote:Op maandag 14 december 2009 22:17 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Er komt denk ik wel een K&W klus van het jaar verkiezing 2009
Ik zal het eens achter de schermen in de groep gooien
Achter de schermen zijn we bezig met de verkiezing qua regelen van een prijs / prijzen.quote:Op zondag 10 januari 2010 23:47 schreef Reese het volgende:
[..]
En? Hoe is het achter de schermen? Het is al tien dagen tweeduizendtien! Kun je niet vast een nominatietopic openen?
Go Vonkie! Er is hartstikke hard geklust in 2009, het is nu aan jou en je collega-mod om je users in het zonnetje te zetten
Dat begint goed! Maak je een eigen topic met voortgang en foto's? Dat wordt veel beter gelezen en bekeken dan een linkje in deze sloooooooooowchat.quote:Op woensdag 13 januari 2010 09:26 schreef Thrackan het volgende:
Voorproefje: Klik
Ben met de badkamer begonnenEn in de slaapkamer heb ik alvast wat behang lopen trekken, maar daar staat nog niks van op de foto.
Topic komt eraan zodra ik tijd heb om er eentje in elkaar te plakkenquote:Op woensdag 13 januari 2010 09:53 schreef Reese het volgende:
Thanks voor je antwoord, Vonkenboer!![]()
[..]
Dat begint goed! Maak je een eigen topic met voortgang en foto's? Dat wordt veel beter gelezen en bekeken dan een linkje in deze sloooooooooowchat.
Ik ben benieuwd wat je nog meer voor souvenirs tegenkomt van de vorige bewoners
Dubieus. Hij reageert inhoudelijk, zonder reclame te maken of je naar de website te lokken. En website vermelden in je onderschrift is toegestaan.quote:
Eind januari is voorbij en de eerste week van februari begint ook al weer op teschieten en het blijft maar stil achter de schermen. De modjes zijn toch niet met hun winterslaap bezig?quote:Op maandag 11 januari 2010 17:23 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Achter de schermen zijn we bezig met de verkiezing qua regelen van een prijs / prijzen.
Traditiegetrouw starten we pas met de verkiezing eind januari / eerste week van februari
Bedoel je deze?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 20:23 schreef nectarientje het volgende:
help! er is toch ooit ergens een topic geweest a la 'show hier je wc'? Ik ben op zoek naar inspiratie
Ik vind het altijd zo maf hoe jij op het forum steeds ogenschijnlijk zo plots opduikt bij dingen. Uit het niets.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 21:41 schreef Reese het volgende:
[..]
Bedoel je deze?
bijzondere toiletfoto's
Nee, we waren/zijn in afwachting van de resultaten van het harde werk van PR die druk bezig is met het regelen van prijzen.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 20:58 schreef exlurker het volgende:
[..]
Eind januari is voorbij en de eerste week van februari begint ook al weer op teschieten en het blijft maar stil achter de schermen. De modjes zijn toch niet met hun winterslaap bezig?
Sorry voor mijn ongeduld, wacht nu rustig af op de leuke dingen die gaan komenquote:Op zaterdag 6 februari 2010 16:35 schreef Chell het volgende:
[..]
Nee, we waren/zijn in afwachting van de resultaten van het harde werk van PR die druk bezig is met het regelen van prijzen.
En assut goed is, zijn er inmiddels wat mooie prijzen geregeld
Er komen in ieder geval een paar goede prijzenquote:Op zaterdag 6 februari 2010 16:35 schreef Chell het volgende:
[..]
Nee, we waren/zijn in afwachting van de resultaten van het harde werk van PR die druk bezig is met het regelen van prijzen.
En assut goed is, zijn er inmiddels wat mooie prijzen geregeld
dubieus is het zeker; maar ik geef hem voorlopig het voordeel van de twijfelquote:Op maandag 8 februari 2010 18:50 schreef klipper het volgende:
Verwarming in slaapkamer nodig, meest zuinige?
Laatste posting van vandaag komt enigszins dubieus over.
Verwijderdquote:Op donderdag 11 februari 2010 17:05 schreef klipper het volgende:
Aangemeld om te spammen.
User- wash
Spam t in- Aansluiting wasmachine is warm water
komt in orde!quote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:59 schreef Chell het volgende:
Fijn dat je het even meldt exlurker![]()
Wel een verzoekje, zou je in het vervolg gewoon even melding kunnen maken zonder te reageren en te quotenScheelt editten en verwijderen enzo
Zie wel dat je het linkje weg had gehaald, maar zeker bij van die overduidelijke spamaccounts met reclame in de sig enzo, verwijderen we liefst alles.
Ben hartstikke benieuwd Ed!quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:19 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Verwijderdbedankt voor de melding !
Trouwens de klus van het jaar verkiezing 2009 zit er aan te komen !![]()
En we hebben mooie prijzen zeg !![]()
![]()
He Cijpie, ik ga even spammen, hoor, het nominatietopic staat erquote:Op woensdag 17 februari 2010 02:18 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Ben hartstikke benieuwd Ed!licht eens een tipje op??????
Met schitterende prijzen dacht ik zoquote:Op woensdag 24 februari 2010 22:21 schreef Reese het volgende:
[..]
He Cijpie, ik ga even spammen, hoor, het nominatietopic staat er
[WEDSTRIJD] Klus van het jaar 2009 verkiezing !
Ja! Heel tofquote:Op woensdag 24 februari 2010 22:32 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Met schitterende prijzen dacht ik zo![]()
Greysie heeft deze prachtige prijzen geregeld !quote:Op woensdag 24 februari 2010 22:39 schreef Reese het volgende:
[..]
Ja! Heel tofHeeft Greysie dat geregeld? Want die "PR'ed things lately", toch?
Ik had in het nominatietopic ook nog een paar aanvullingen voor de lijst gemaakt, Vonkie,maar ik bedenk me nu dat je die liever hier hebt.
Browse je met firefox of met internet explorer ? Firefox wil bij mij ook wel eens vervelend doen met banners en foto's in topics. Je zou het natuurlijk even kunnen aankaarten in FB --> Feedbackquote:Op zaterdag 27 februari 2010 11:51 schreef exlurker het volgende:
Ben ik nu de enige die last heeft van die zwevende reclamebanners die steeds op duiken over het laatste bericht van een topic?
Vind het erg irritant en vraag me af or hier niets aan te doen is.
Je bent wel consequent in je waardering .quote:Op zondag 14 maart 2010 17:29 schreef Vonkenboer het volgende:
3 punten voor Twentemeijsje
2 punten voor Rallydame
1 punt voor Walterego
Amen!quote:Op zondag 14 maart 2010 22:50 schreef Reese het volgende:
Ja hoi, ben ik weer, met wederom gemekker over de Klus-awards!
[..]
Je bent wel consequent in je waardering .Minder consequent helaas wanneer een topic nou wel of niet 'mee mag dingen'.
Hence Forno, Walter-Ego en Dengaman. De eerste mocht in 2008 niet meedoen omdat ie al in 2007 was begonnen. Gelukkig prijkt ie dit jaar terecht op de lijst. De tweede wordt wel gewoon twee keer achter elkaar genomineerd. En terecht! De derde wordt vorig jaar door jou expliciet beloofd dat ie mee mag doen en je zet hem niet op de lijst van het nominatietopic.
Gezien de openingspost heb je het topic van vorig jaar wel even teruggezocht, had dan gelijk even het hele topic teruggelezen. Zo moeilijk is het toch allemaal niet om zo'n verkiezing een beetje in goede banen te leiden?
Ik vind het zo jammer. Aan de users en fervente meelezers en lurkers ligt het niet in K&W. Er is het afgelopen jaar zo hard gewerkt, mooie topics gemaakt, nieuwe users bijgekomen. Maak daar toch eens gebruik van en maak er samen wat moois van! Met verzameltopics, tussentijdse wedstrijdjes, quizen, fototopics, sponsoring, weet ik wat. Want ik ben geen mod en dat ambieer ik ook niet.
Het is zo gek om te zien dat K&W doodbloedt terwijl er voldoende leven in zit.
Het kan leuker inderdaad en het blijft zonde.quote:Op zondag 14 maart 2010 22:53 schreef Duderella het volgende:
[..]
Amen!![]()
Jullie maken er een potje van Vonkie en Chell. Zonde van zo'n leuk forum!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |