Dus 4 uur voor 6 euro is 1,5 euro per uur. Wat kost 1 KwH? Ik denk dat een elektrische haard goedkoper is dan een gelhaard.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 09:26 schreef erik-de-perik het volgende:
Gelhaarden geven onverwacht bestveel warmte af. IK heb een bio-ethanol haard (kan ookmet gel). 1 flesje kost 6 á 7 euro en kun je 4 uur mee doen. Een elektrische haard, vaak zo'n 1000 tot 2000w, vreet natuurlijk stroom.
quote:Op donderdag 25 oktober 2007 10:04 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Dus 4 uur voor 6 euro is 1,5 euro per uur. Wat kost 1 KwH? Ik denk dat een elektrische haard goedkoper is dan een gelhaard.
Das zijn niet de 2 opties die je zo in je huis bouwt he. Het is een flat en een huurwoning dus dat zal denk niet gaan lukken...quote:Op donderdag 25 oktober 2007 12:06 schreef tnimble het volgende:
Wil je echt vuur neem een gashaard nog veel goedkoper dan een elektrische haard.
Of een openhaard met warmte wisselaar en catalysator of een gesloten houthaard. Nog goedkoper dan gas.
Inbouwhaard met ventilatoren 2 x 15 w Warmte afgifte 8 Kwquote:Op donderdag 25 oktober 2007 12:06 schreef tnimble het volgende:
[..]en niet een beetje goedkoper mar vele malen goedkoper. Momenteel bij Nuon variabl natuur continu talief 0,1152 euro per kwh. Op vol vermogen kost dat per uur 0,23 euro. Dat is bijna 7 maal zo goedkoop.
Neem je 1 jaar vast tarief is het nodig 0,0884 per kwh dat is 8.5 maal zo goedkoop!
Bij een gelhaard heb je open verbranding. De zuurstof word in je huis omgezet in co2. Dus raam open er bij.
Wil je echt vuur neem een gashaard nog veel goedkoper dan een elektrische haard.
Of een openhaard met warmte wisselaar en catalysator of een gesloten houthaard. Nog goedkoper dan gas.
Foei Tnimblequote:Op donderdag 25 oktober 2007 12:06 schreef tnimble het volgende:
[..]en niet een beetje goedkoper mar vele malen goedkoper. Momenteel bij Nuon variabl natuur continu talief 0,1152 euro per kwh. Op vol vermogen kost dat per uur 0,23 euro. Dat is bijna 7 maal zo goedkoop.
Neem je 1 jaar vast tarief is het nodig 0,0884 per kwh dat is 8.5 maal zo goedkoop!
Bij een gelhaard heb je open verbranding. De zuurstof word in je huis omgezet in co2. Dus raam open er bij.
Maar het roet toch ook? Dus kun je elk jaar je plafond en muren opnieuw witten. Ook geen goedkoop klusje.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 10:28 schreef salojay het volgende:
Ik ga zelf een haard maken met een gel systeem. Op de site van karwei staat een heel mooi plan. Ik vind het voordeel van een gel haard dat je echt vuur hebt, en dat je geen rookkanaal nodig hebt (gaskachels). Ook kun je hiermee alle mogelijke vormen aangeven. En met een elektrische haard heb ik vaak het idee dat ie aan de muur "hangt", en niet is ingebouwd.
Zeker is het duurder in gebruik dan een elektrische haard. Echter heb je veel kleinere aanschaf kosten. En het idee van echt vuur weegt voor mij zwaarder dan de extra kosten in gebruik.
Zie de link:
http://www.karwei.nl/index.jsp?page=klus.jsp&sh=klussen&sort=r&contentId=Gel-haard_maken
Naast het feit dat ik de haarden verschrikkelijk lelijk vormgegeven vind (die zwarte zou zo bij ikea vandaan kunnen komen) riekt heel je verhaal nogal naar spam.quote:Op dinsdag 15 december 2009 10:53 schreef macnl het volgende:
Hoi,
Wij willen graag een biohaard, designhaar, sfeerhaard (of hoe noem je die dingen) aan te schaffen. We kunnen geen echte openhaard plaatsen want een schoorsteen is in ons huis niet mogelijk. Dit lijk ons een prachtig alternatief. Zomers op de veranda te gebruiken en nu lekker binnen in de kamer of slaapkamer.
Hoe denken jullie over zo'n ding? Geven de modellen op bio ethanol ook echt warmte af? Als je lekker romantisch voor een haardje zit is het wel fijn als ze een beetje warmte geven niet!?
Er zijn veel verschillende modellen, je ziet veel goedkoop chinees spul bij oa de bouwmarkten maar dat vind ik helemaal niets.
De mooie top designhaarden als bijvoorbeeld die van www.fromitaly.nl zijn wel helemaal te gek!
Wat vinden jullie er van? Graag je tips en of suggesties:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op www.fromitaly.nl staan er nog veel meer!
Ben benieuwd naar jullie reacties,
Groetjes,
Jade
Weer een topic dat na 2 jaar nieuw leven ingeblazen wordt, dat geeft sowieso al te denken idd....quote:Op dinsdag 15 december 2009 11:11 schreef heartwork het volgende:
[..]
Naast het feit dat ik de haarden verschrikkelijk lelijk vormgegeven vind (die zwarte zou zo bij ikea vandaan kunnen komen) riekt heel je verhaal nogal naar spam.
Ze/Hij post het ook op andere fora zag ik net dus inderdaad ordinaire reclame. Zaken gaan blijkbaar slecht.quote:Op dinsdag 15 december 2009 12:38 schreef error_404 het volgende:
[..]
Weer een topic dat na 2 jaar nieuw leven ingeblazen wordt, dat geeft sowieso al te denken idd....
En die haarden zijn echt heel erg lelijk, ja...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |