Lijkt je dit allemaal verstandig? en twee keer zo zwaar in de lasten en een 3equote:Op maandag 18 januari 2010 20:49 schreef draaijer het volgende:
Wij hebben nu een heerlijk huis,maar op de verkeerde locatie. Wij hebben het duurste en ruimste type huis van de buurt.M.a.w. het kan alleen maar slechter in onze buurt. Daar hebben we nooit aan gedacht toen we net 1 baby hadden. Onze kinderen zitten een dorp verderop op het kdv en gaan daar zo naar school. Daar zouden wij weer de losers van de club zijn. Inmiddels zijn we vol op huizenjacht en zouden we een 2x zo'n grote hypotheek moeten nemen om op loop / fiets afstand van de scholen te gaan wonen. Wij zijn in verwachting van ons 3e kindje en willen dus een ander huis. Aanstaande zaterdag hebben we een bezichtiging en die willen we nu nog naar voren trekken zodat we niet naast de pot plassen.. 2x zo zwaar in de lasten zitten vanwege de omgeving. Dus tja, het is belangrijk
In de tussentijd is het salaris natuurlijk ook veranderd. Als we nu verhuizen, kunnen we ook een au-pair nemen wat ca. 1/3e van de kosten van het kinderdagverblijf isquote:Op dinsdag 19 januari 2010 01:12 schreef cvboer het volgende:
[..]
Lijkt je dit allemaal verstandig? en twee keer zo zwaar in de lasten en een 3ekindje. zo is het benaming snorkelhypotheek onstaan.
Mijn Bas is jou Bas zag ik aan je postcodequote:Op maandag 18 januari 2010 20:04 schreef Pruikmans het volgende:
Voor mij was locatie ook redelijk belangrijk toen ik mijn appartement kocht.
Ik heb nu een 3-kamer (voormalig 4-kamer) appartement van 80m2 op de tweede verdieping en op een hoek van een pand met totaal 30 appartementen.
Uitkijk op een winkelcentrum met AH en Bas v/d Heijden supermarkten, slijter, bakker, groenteboer, slager, videotheek, kapper, postagentschap en meer winkels waar je vaak komt.
Op 5 minuten fietsen van het station en 3 minuten met de auto vanaf de A16.
Rustig pand waar ik in woon met een mooie mix van jong en oud, sommige mensen wonen er al 35 jaar en als er een appartement vrij komt is het vaak snel verkocht, dat van mij stond twee weken te koop toen ik het kocht:)
Kun je niet gewoon lekker een enquetebureau beginnen joh...?quote:Op zondag 17 januari 2010 20:37 schreef NLStitch het volgende:
De topic-titel zegt het al; Hoe belangrijk is je woonlocatie voor je? En wat wil je minimaal rond je woonlocatie hebben? Supermarkten? Een goeie kroeg?
Ik vind woonlocatie in ieder geval wel belangrijk, ik woon graag op het platteland voor meer ruimte =)
Dus, wat vinden jullie?
Cheers,
NLStitch
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |