abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 januari 2010 @ 20:37:11 #1
255286 NLStitch
02nf023nf023n
pi_76937689
De topic-titel zegt het al; Hoe belangrijk is je woonlocatie voor je? En wat wil je minimaal rond je woonlocatie hebben? Supermarkten? Een goeie kroeg?

Ik vind woonlocatie in ieder geval wel belangrijk, ik woon graag op het platteland voor meer ruimte =)

Dus, wat vinden jullie?

Cheers,

NLStitch
pi_76943042
ik denk dat het belangrijkste nog een supermarkt is
als je om de zoveel keer een eind weg moet rijden om de boodschappen te doen word het er niet leuker op
en een bushalte is net zo belangrijk (het liefst met een goede aansluiting op de trein)
SuperwormJim:
't is net als een natte hersenscheet, een soort van smerig remspoor in je schedel, alsof je hersenen een windje laten en je voelt gewoon 'RENNEN, DIT IS EXTREME DIARREEEEEE!!!!!'' :') :'( ;(
  maandag 18 januari 2010 @ 00:40:40 #3
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_76949883
Woonlocatie is voor mij heel belangrijk. Ik woon nu in een middelgroot appartement in een dorp.
De woning staat midden in het winkelcentrum. beter kan bijna niet. Een kroeg zegt mij niks, gelukkig zit de enige kroeg 400 meter verderop.
Verder heb ik alle winkels dichtbij, dus boodschappen doen is geen probleem.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_76957251
Mijn ideale woonlocatie veranderd met de leeftijd. Nu ik jong ben woon ik het liefst in het centrum van een grote stad. Maar als ik wat ouder word zie ik mezelf steeds meer naar de rand verhuizen tot ik uiteindelijk op het platte land of in een bos beland.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
  maandag 18 januari 2010 @ 20:04:50 #5
285093 Pruikmans
Bob Ross schopt kont!
pi_76981204
Voor mij was locatie ook redelijk belangrijk toen ik mijn appartement kocht.
Ik heb nu een 3-kamer (voormalig 4-kamer) appartement van 80m2 op de tweede verdieping en op een hoek van een pand met totaal 30 appartementen.
Uitkijk op een winkelcentrum met AH en Bas v/d Heijden supermarkten, slijter, bakker, groenteboer, slager, videotheek, kapper, postagentschap en meer winkels waar je vaak komt.
Op 5 minuten fietsen van het station en 3 minuten met de auto vanaf de A16.
Rustig pand waar ik in woon met een mooie mix van jong en oud, sommige mensen wonen er al 35 jaar en als er een appartement vrij komt is het vaak snel verkocht, dat van mij stond twee weken te koop toen ik het kocht:)
pi_76983652
Wij hebben nu een heerlijk huis,maar op de verkeerde locatie. Wij hebben het duurste en ruimste type huis van de buurt.M.a.w. het kan alleen maar slechter in onze buurt. Daar hebben we nooit aan gedacht toen we net 1 baby hadden. Onze kinderen zitten een dorp verderop op het kdv en gaan daar zo naar school. Daar zouden wij weer de losers van de club zijn. Inmiddels zijn we vol op huizenjacht en zouden we een 2x zo'n grote hypotheek moeten nemen om op loop / fiets afstand van de scholen te gaan wonen. Wij zijn in verwachting van ons 3e kindje en willen dus een ander huis. Aanstaande zaterdag hebben we een bezichtiging en die willen we nu nog naar voren trekken zodat we niet naast de pot plassen.. 2x zo zwaar in de lasten zitten vanwege de omgeving. Dus tja, het is belangrijk
  dinsdag 19 januari 2010 @ 01:12:21 #7
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_76996203
quote:
Op maandag 18 januari 2010 20:49 schreef draaijer het volgende:
Wij hebben nu een heerlijk huis,maar op de verkeerde locatie. Wij hebben het duurste en ruimste type huis van de buurt.M.a.w. het kan alleen maar slechter in onze buurt. Daar hebben we nooit aan gedacht toen we net 1 baby hadden. Onze kinderen zitten een dorp verderop op het kdv en gaan daar zo naar school. Daar zouden wij weer de losers van de club zijn. Inmiddels zijn we vol op huizenjacht en zouden we een 2x zo'n grote hypotheek moeten nemen om op loop / fiets afstand van de scholen te gaan wonen. Wij zijn in verwachting van ons 3e kindje en willen dus een ander huis. Aanstaande zaterdag hebben we een bezichtiging en die willen we nu nog naar voren trekken zodat we niet naast de pot plassen.. 2x zo zwaar in de lasten zitten vanwege de omgeving. Dus tja, het is belangrijk
Lijkt je dit allemaal verstandig? en twee keer zo zwaar in de lasten en een 3e kindje. zo is het benaming snorkelhypotheek onstaan.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_76996380
Ik woon in de binnenstad. Station, winkels en uitgaansgelegenheden liggen 5 minuten lopen van mij vandaan. Het nadeel hiervan is, is dat ik ook wel betaal voor de ligging en ontsnappen aan de drukte zit er niet bij. Desondanks blijf ik hier omdat ik het gemak wat deze locatie mij brengt niet kan missen. Ik weet wel dat als ik weer in een andere stad woon, ik voor een woning buiten het centrum zal kiezen.
pi_76998250
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 01:12 schreef cvboer het volgende:

[..]

Lijkt je dit allemaal verstandig? en twee keer zo zwaar in de lasten en een 3e kindje. zo is het benaming snorkelhypotheek onstaan.
In de tussentijd is het salaris natuurlijk ook veranderd. Als we nu verhuizen, kunnen we ook een au-pair nemen wat ca. 1/3e van de kosten van het kinderdagverblijf is Probeer daar maar eens netto naartoe te werken
pi_76998402
Ben een beetje op zoek naar een huis en lokatie is zeker belangrijk. Vriend wil niet in stad wonen, ik niet achteraf op het platteland, dus het wordt een dorp tegen een stad aan of een rustige stadswijk.

Omdat we er een paar jaar willen blijven wonen, moet het ook wel een beetje in de buurt van scholen ed zijn. Maar ik heb er geen problemen mee als ik mijn boodschappen met de auto moet doen ipv lopend.

Groen in de buurt is belangrijk, of je er normaal kunt parkeren. Of je geen tokkieburen hebt.... Of het een beetje makkelijk rijden is naar snelwegen. Of er geen grote industrie vlak voor je huis ligt, ben onlangs in Geertuidenberg of all places geweest. Daar staat dus de enorme Amercentrale. Vanuit dat huis waar ik bezoek was zag je dat dus erg duidelijk, want heel veel woningen liggen er vlakbij.

[ Bericht 31% gewijzigd door aloe_vera op 19-01-2010 10:33:20 ]
pi_77000739
Maakt op zich niet zoveel uit, zolang ik maar normaal over straat kan, zonder bang te zijn. Ik kom altijd rond 10 uur in de avond thuis, dan wil ik me niet druk hoeven maken om zooi dat om me heen loopt!

Ik kom en woon in de Randstad, dus winkels zitten altijd in de buurt. Er zit bij mij 1 minuut lopen een AH, een kruidvat en nog wat dingen. En een hoop restaurant's etc.
pi_77008170
een huis kun je verbouwen, de locatie niet, dus naar mijn mening is de locatie het belangrijkste.
Heb zelf jaren lang in de stad gewoond en wil dat absoluut niet meer, vind dat ik nu nog te druk woon dus het volgende huis wordt helemáal platteland en de buren pas op minimaal 4 km afstand.

maar dat zal wel aan de leeftijd liggen, een periode lang vond ik de stad erg leuk.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_77009292
quote:
Op maandag 18 januari 2010 20:04 schreef Pruikmans het volgende:
Voor mij was locatie ook redelijk belangrijk toen ik mijn appartement kocht.
Ik heb nu een 3-kamer (voormalig 4-kamer) appartement van 80m2 op de tweede verdieping en op een hoek van een pand met totaal 30 appartementen.
Uitkijk op een winkelcentrum met AH en Bas v/d Heijden supermarkten, slijter, bakker, groenteboer, slager, videotheek, kapper, postagentschap en meer winkels waar je vaak komt.
Op 5 minuten fietsen van het station en 3 minuten met de auto vanaf de A16.
Rustig pand waar ik in woon met een mooie mix van jong en oud, sommige mensen wonen er al 35 jaar en als er een appartement vrij komt is het vaak snel verkocht, dat van mij stond twee weken te koop toen ik het kocht:)
Mijn Bas is jou Bas zag ik aan je postcode Maar ik heb een huurhuisje.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 14:14:03 #14
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_77009432
Wij kunnen vanuit ons dorp wel het industriegebied in Pernis en omstreken zien maar zitten toch in een groene omgeving, metro in de buurt, de stad op een half uurtje fietsen en voldoende winkels op loopafstand.
Dat vind ik toch wel ideaal, lekker rustig, mooie omgeving en niet het idee dat je in de middle of nowhere zit.
Wat dat betreft vind ik de locatie zeker belangrijk, vooral omdat ik niet het type ben dat de hele dag binnen blijft zitten.

Zit hier dus prima en heb zeker niet het gevoel dat ik iets mis op de huidige locatie of juist iets veranderd wil zien, de buurt is ook nog eens prima en lekker levendig.
pi_77010086
Voor mij toch wel 50/50..

Ik hoef niet een geweldige boerderij op het platteland.. Aan de andere kant wil ik ook geen kippenhok in de binnenstad.

Ik wil dus een huis tegen de stad aan, misschien niet omdat ik dat de ideale locatie vind maar het wel de ideale tussenweg is.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 15:57:02 #16
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_77013022
Locatie is voor mij het belangrijkste. Zoals WRH hierboven al aangaf, de omgeving kan je niet veranderen, je huis wel. Zit zelf overal dicht genoeg bij de voorzieningen die ik nodig heb, maar er ver genoeg van vandaan om er geen last van te hebben (school van de kinderen, winkels, uitvalswegen etc.)
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 16:03:55 #17
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_77013298
quote:
Op zondag 17 januari 2010 20:37 schreef NLStitch het volgende:
De topic-titel zegt het al; Hoe belangrijk is je woonlocatie voor je? En wat wil je minimaal rond je woonlocatie hebben? Supermarkten? Een goeie kroeg?

Ik vind woonlocatie in ieder geval wel belangrijk, ik woon graag op het platteland voor meer ruimte =)

Dus, wat vinden jullie?

Cheers,

NLStitch
Kun je niet gewoon lekker een enquetebureau beginnen joh...?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_77013451
Ik vind het ook erg belangrijk, en ligt er ook aan waar je werkt en hoe je reist.
Heb mn auto verkocht en verhuis binnenkort naar een nieuw appartement dat dichtbij een station ligt (maar niet te dicht dat je de treinen hoort) en dat is toch wel erg fijn dan.
De supermarkt ligt ertegenover dus die is nu ook dichtbij en het centrum kan ik heenlopen in 5 minuten.Dat is veel mobieler dan nu, er rijden amper bussen hier en altijd op de verkeerde tijden in mijn geval. Alles is net te ver om iedere keer te gaan fietsen. Dus ja ik vind het echt wel belangrijk.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 17:59:03 #19
107521 Furia
snoopy weer
pi_77018354
Locatie is voor mij het allerbelangrijkst; dat is ook de reden dat wij verhuisd zijn. Nu wonen we helemaal vrij, flink huis, flink stuk eigen land en niemand voor, achter of naast ons. Met de auto ben ik met vijf minuten bij een supermarkt en dat is me dichtbij genoeg!
  dinsdag 19 januari 2010 @ 18:03:05 #20
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_77018513
Locatie vind ik erg belangrijk als ik een huis zou gaan kopen. Nu zitten we nog in een huurhuis in een niet al te beste buurt, maar zodra we zover zijn dat we een huis kunnen kopen wordt dat zeker buiten de stad.
Ik kan me niet voorstellen fijn te wonen in of bij een winkelcentrum of iets dergelijks.
Ik rij liever een keer 10km naar de supermarkt in de week.
Rust, ruimte en natuur.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 19 januari 2010 @ 18:03:18 #21
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_77018518
Ben begonnen in tweekamerappartement in het centrum van Haarlem (toen dat soort dingen nog betaalbaar waren ). Daarna verhuisd naar een mooie 30-er jaren bovenwoning, met alle originele details En een paar jaar geleden Escape to the Country: verhuisd naar het platteland in Duitsland. En hier ga ik nooit meer weg
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_77019192
Ben juist begonnen in Duitsland op het platteland, tot mijn 18de gewoond.
Ik vind een centrum weer fijn eigenlijk.
Ben nu 23,vriend heeft prachtig appartement gekocht dus vind het voor nu prima!
Maar later toch weer terug naar groot huis met weiland als tuin zoals vroeger vrees ik.
Maargoed daar heb ik nog wel tientallen jaren voor om dat te bereiken denk ik dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')