abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72269281
hai, mijn man en ik hebben een leuk ander huis op het oog. Het is boven alleen aan de kleine kant.
Beneden is de keuken in de aanbouw en wij zien daar een mogelijkheid om daar iets op te bouwen. We weten nog niet zeker of dat de fundering daar goed voor is maar waarschijnlijk wel, maar dat zoeken we dus nog uit. Het mooiste zou zijn als de opbouw ook met een puntdak is en dat die dus eigenlijk dwars het dak van het huis inschuift. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen, hoop dat het duidelijk is.
Verder vinden wij het het mooiste als de voorzijde dan met stenen wordt opgetrokken. Aan de voorzijde een raam erin en misschien aan de 2 zijkanten 1 of 2 dakkapellen.
Ik heb niet zo'n goed idee wat dit zou moeten kosten, moet ik dan denken aan 25.000 euro of minder of misschien wel aan 40.000 euro. Het gaat wel om de basis, de ruwbouw...mijn man kan de afwerking zelf doen...elektriciteit, verwarming ed.
En dan nog iets, tussen het bestaande huis en de aanbouw is de muur blijven staan (de gevel) alleen waar een raam zat, is het open tot aan de grond. Eigenlijk willen we die muur en dan volledig uit hebben, dus een draagbalk zal er in moeten..ook daarvan heb ik geen idee wat het kan kosten.
Tuurlijk zullen we alles voorleggen aan profs maar ik zit hier op mn zaterdagavond te dagdromen en hoopte dat jullie me al ideetjes konden geven.
Verder, als iemand nog leuke ideeen heeft over extra woonruimte te maken voor dit huis, hoor ik het graag..alvast bedankt

[ Bericht 0% gewijzigd door glitter op 29-08-2009 23:30:25 ]
pi_72269850
Gezien je posticon vraag ik me af of je het wel ziet zitten.

Ik neem aan dat het huis dat jullie op het oog hebben wel op Funda staat. Misschien kun je een link naar de desbetreffende pagina plaatsen, zodat we zien over welk huis het gaat?
pi_72270091
hoi hoi...ja wel hoor ik zie het zeker nog wel zitten haha...foutje..ben nieuw hier
kan ik dat nog aanpassen? Ik zal ns kijken.
(tekst aangepast)

[ Bericht 35% gewijzigd door glitter op 30-08-2009 22:57:00 ]
pi_72270816
Daar dus. Mooi huis trouwens!

Ik denk sowieso dat jullie plan staat of valt met de sterkte van de fundering. Een inschatting van de kosten kan ik moeilijk maken, maar er hangen hier voldoende mensen rond met veel verbouwingservaring. Die kunnen je vast wel adviseren.

Edit: link naar adres verwijderd.

[ Bericht 16% gewijzigd door lyolyrc op 31-08-2009 10:13:55 ]
pi_72271011
haha...je merkt, ben niet thuis op de pc...goed dat je die link voor me hebt gemaakt..
We vinden het ook een tophuis, en vooral de locatie is leuk, geen directe achterburen...Ik hoop dat nog iemand mij verder kan helpen.
In ieder geval bedankt!
pi_72271599
Stylistes huisje; het dak eraf! deel 3
Topic van iemand die ook aan het aanbouwen is. Misschien leuk om eens door te kijken.

Voor de rest: vergunningen?

Huis met potentie trouwens. De keuken vind ik op het moment alleen niet zo mooi...
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_72271913
oke bedankt! Ik zal eens doorlezen..
Enja vergunningen moeten dan ook aangevraagd worden en nog zóveel meer haha...maar ik wil eerst wel weten voordat ik het huis koop of ik er mee kan doen wat ik ermee wil doen, zeg maar. Het huis waar we nu in wonen is na 5 jaar verbouwen eindelijk af (en nu willen we verhuizen om bepaalde redenen) En ik hoop nu een huis te kunnen kopen en te verbouwen vóórdat ons gezinnetje erin trekt.
En ja die keuken vik afschuwelijk..mja..het hele huis moet gestript, denk zelf aan een keuken aan de voorzijde van het huis, de muren van de aanbouw door te breken enz....mja boven he?! Dat moet echt groter, anders lever ik wel heeel veel in...dus..een opbouw op de aanbouw..
Ik zal eens gaan lezen
pi_72274118
tvp
pi_72274734
weet je wanneer die aanbouw is aangebouwd?

edit: 1983 ik zie het al. Je zou bij de gemeente eens op de website kunnen kijken of je in het bouwarchief o.i.d. kan. Daar staan de tekeningen van die aanbouw in en dan kan je zien wat voor fundering er in ligt.

Stel dat het kan denk ik dat de verbouwing die jullie voor ogen hebben veel lijkt op die van mij en dan moet je toch echt wel snel denken aan 40.000 ipv 25.000. Zeker als je de bestaande constructie beneden wil gaan aanpassen.

Nou is de prijs natuurlijk heel erg afhankelijk van hoeveel je laat doen en wat je allemaal zelf doet. zelf slopen kan je al een heleboel geld besparen.

[ Bericht 88% gewijzigd door styliste op 30-08-2009 10:33:27 ]
pi_72276399
Mooi huis wel en wat styliste zegt met 25000 euro kom je er niet.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_72281848
Bedankt voor jullie reacties. Helaas kan ik op internet niets vinden over het bouwarchief. Morgen toch maar actie ondernemen en de gemeente eens bellen, van dat gedagdroom wordt je niet veel wijzer haha

We kunnen heel veel zelf doen. Ons huidige huis is net klaar, en die zag er nog erger uit dan dit huis!! Het heeft ons ongeveer 60.000 euro gekost! Dus ervaring met bouwen hebben we wel maar een stalen balk leggen laat ik liever doen en zo'n stuk eropbouwen ook! Zoals ik al zei, het gaat alleen om de ruwbouw. En dat vraag ik me af wat dat gaat kosten...Morgen eens rondbellen, ik laat het jullie wel weten!
pi_72282951
Maak je me wel nieuwsgierig hoor helemaal klaar gelust en dan verhuizen? Hoe dat dan?
pi_72283391
Ja, 5 jaar zijn we bezig geweest! Het huis stond 2 jaar te koop, niemand wilde eraan haha. En nu is het een prachtig paleisje ! Al zeg ik het zelf. Maar we willen toch naar een dorp verhuizen! Inmiddels hebben we 2 lieve kids . Vandaar dat we erover dachten om toch maar te verhuizen. Bovendien vinden we het gewoon een uitdaging denk ik haha....Ik ga alleen niet weer jaren in de troep zitten..nu moet het dan ook in een kortere periode klaargemaakt worden en dan pas erin!! Maar goed...bij ons huis nu, konden we ons dat niet permiteren, nu misschien wel haha
pi_72283627
ik snap hem.
Zie de klus foto's wel komen althans als je het huis koopt en die foto's met ons wilt delen.
Succes!
pi_72286122
ik ben hier nu verschillende topics aan het lezen over verbouwen en ik moet zeggen dat ik het wel leuk vind om te lezen. De afgelopen 5 jaar hebben we zo ontzettend verbouwd, maar de tijd om dat nu helemaal op te tikken ontbrak me eerlijk gezegdhoor. Foto's hebben we wel genoeg, maar ook daar hebben we nog niets mee gedaan. Wie weet, mochten we het volgend huisje kunnen kopen en verbouwen, ga ik het eens opschrijven haha...in ieder geval...een paar foto's zullen denk ik wel volgen.
Ik hou jullie op de hoogte!
  zondag 30 augustus 2009 @ 20:57:39 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_72292018
Even een tipje, het is niet handig om online te zetten dat je een bepaald huis op het oog hebt.
Als de verkopers je post tegen komen (googlen kan iedereen) kan je afdingen al vergeten .
disclaimer
pi_72296171
bedankt voor de tip. Ik voelde me er eerlijk gezegd ook niet zo goed bij, ik ben het zelf al tegengekomen met googelen. Bovendien kan ik ook anderen geintereseerden op een idee brengen haha..kan de link verwijderd worden misschien??
pi_72301438
Post dat even in het topic bovenaan in klussen en wonen (feedback), of stuur Vonkenboer even een PM.
pi_72303342
Ik heb het adres maar even verwijderd op verzoek van glitter. Mensen die meer info willen, moeten het adres maar aan haar vragen.
pi_72304153
@Lyolyrc bedankt dat je het hebt verwijderd! En idd als iemand meer wilt weten kunnen ze het mij vragen.
Nu heb ik nog een vraagje..wat betekent tvp eigenlijk? Zal wel een domme vraag zijn haha maar jullie weten t al, ik ben nog niet zo thuis hier..
Wel leuk om alle topics te lezen!!
pi_72304198
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 11:01 schreef glitter het volgende:
@Lyolyrc bedankt dat je het hebt verwijderd! En idd als iemand meer wilt weten kunnen ze het mij vragen.
Nu heb ik nog een vraagje..wat betekent tvp eigenlijk? Zal wel een domme vraag zijn haha maar jullie weten t al, ik ben nog niet zo thuis hier..
Wel leuk om alle topics te lezen!!
Top Lyolyrc!
TVP= Terug Vind Post
  Moderator maandag 31 augustus 2009 @ 11:16:47 #22
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_72304430
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:20 schreef lyolyrc het volgende:
Ik heb het adres maar even verwijderd op verzoek van glitter. Mensen die meer info willen, moeten het adres maar aan haar vragen.
Mijn dank is groot
pi_72306344
Oke bedankt! Weet ik dat ook weer!
Ik heb vanmorgen maar meteen de gemeente gebeld en bouwtekeingen ed worden opgestuurd. De man die me te woord stond wist nog niet of er constructieberekingen bij zaten maar dat zie ik dan dus wel. Verder een formulier opgevraagd voor een schetsplan. Dus..daar moet ook aan gewerkt worden.
En dat allemaal terwijl we het huis pas 1x hebben gezien haha...Mja je moet ergens beginnen, alhoewel je wel voor dat soort dingen moet betalen, mja dat is dan zo.
Verder vond ik op internet een leuk voorbeeld van een dakopbouw zoals ik ongeveer voor ogen had en heb het bedrijf gewoon gebeld met de vraag wat zoiets kan kosten. Hij kon daar wel een schatting van geven. Als je het tot aan de puntjes laat doen, moet ik wel rekenen op 40.000 euro (dacht ik al wel ja) en alleen ruwbouw, zon 25 tot 30.ooo euro...dat scheelt alweer enorm.....
De rest van het huis moet dan natuurlijk ook nog. Dus even goed bekijken hoe en wat.
Ik hou jullie weer op de hoogte als jullie willen
pi_72306597
Leuk joh! en goed eerst kijken hoe en wat en dan pas kopen/bieden.
pi_72307093
De zolder zal wel ruim zijn aangezien ze het dak een keer verhoogd hebben. Leuk huis en straat btw!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')