abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75221614
Probleem: Ik heb een goedlopende webwinkel.

Wat is dan het probleem? GLS

Ik heb natuurlijk voorraad nodig en regelmatig bestel ik dus bij leverenanciers. Voornamelijk in het buitenland. Flinke dozen dus ook meteen. Die worden met een steekwagentje gebrecht.

Maar GLS gaat ervanuit dat ik tussen 9:00 en 17:00 thuis aanwezig ben. Op werkdagen. Leuk en aardig maar ik heb gewoon een vaste baan. "s avond bezorgen. Doen ze niet. Zaterdag bezorgen, doen ze niet. Het bij de buren afleveren, doen ze niet. Het doorspelen aan de TNT, doen ze niet. Het aan een depo afleveren die redelijk bereikbaar is, doen ze niet.

Het enige wat ze met veel pijn en moeite willen doen is op een ander adres afleveren. Hoe moet ik nou weten welke buurman/vrouw toevallig thuis is dat moment. Bel gewoon links en rechts ff aan. Nee, doen ze niet. Bij vrienden/familie, kennisen is natuurlijk ook geen optie want die werken ook gewoon overdag.

Ik heb niet genoeg vrije dagen per jaar om iedere keer thuis te zijn als ik een pakje krijg.

Ga falliet kutbedrijf. Iedere ander bedrijf kan wel normaal pakje bij de buren of bij een fatsoenlijk bereikbaar depot afgeven.

En nee de leverencier gaat niet voor mij speciaal een ander bedrijf inhuren. Die werken gewoon met contracten. Mij een raadsel waarom allemaal net bij GLS. Ohja, lekker goedkoop natuurlijk. Geen service leveren

Mijn hele webshop naar de knoppen omdat ik niet eens normaal een pakje kan ontvangen. Als ik zo met mijn klanten zou omgaan zou ik helemaal niks verkopen
  woensdag 2 december 2009 @ 19:09:06 #2
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_75221670
Laat het op je werk afleveren.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_75221707
quote:
Op woensdag 2 december 2009 19:07 schreef Man_of_Aran het volgende:
Probleem: Ik heb een goedlopende webwinkel.

Wat is dan het probleem? GLS
Lolwhut?
"Op Fok! val je pas op als je normaal bent." -mazaru
pi_75221862
quote:
Op woensdag 2 december 2009 19:09 schreef Copycat het volgende:
Het is voor een webwinkel. Dat neem je niet zo even onder je schouders mee naar huis. Denk gerust aan pakketten van 50 / 60 kilo. Geen optie dus.
  woensdag 2 december 2009 @ 19:15:06 #5
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_75221953
Geen auto?
pi_75222033
Nee
pi_75222034
quote:
Op woensdag 2 december 2009 19:13 schreef Man_of_Aran het volgende:

[..]

Het is voor een webwinkel. Dat neem je niet zo even onder je schouders mee naar huis. Denk gerust aan pakketten van 50 / 60 kilo. Geen optie dus.
Laat het direct afleveren bij de klant die het besteld heeft . . .
Ik probeerde de tijd te doden maar het was de tijd z'n tijd nog niet...
  woensdag 2 december 2009 @ 19:17:43 #8
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_75222075
quote:
Op woensdag 2 december 2009 19:16 schreef SpiekerJozef het volgende:

Laat het direct afleveren bij de klant die het besteld heeft . . .
  woensdag 2 december 2009 @ 19:18:03 #9
152894 Ex-Lekkerlander
Nee, ik woon er niet meer
pi_75222094
Heel herkenbaar. Ik bestel al ergens niet eens meer als ik weet dat het via GLS verstuurd wordt. Die lui komen onaangekondigt langs, verwachten dat je thuis bent en als blijkt dat je er niet bent sturen ze het gelijk weer retour naar de afzender
"In sinopel 3 vogels van goud, geplaatst 2 en 1."
Het is niet alleen maar onzin wat ik verkondig !!!!
pi_75222127
Goed plan.

Beste klant.

U ontvangt over 3 a 6 weken uw pakje. Het is 60 euro + 80 euro verzendkosten + eventuele douanekosten die er nog bovenopkomen en die tamelijk willekeurig zijn.

Maakt u het geld vandaag even over
  woensdag 2 december 2009 @ 19:20:23 #11
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_75222192
Een echt KLB-topic in WGR. Dit wil ik even volgen.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_75222211
Neem je een andere leverancier?
So we just called him Fred too
pi_75222251
quote:
Op woensdag 2 december 2009 19:18 schreef Man_of_Aran het volgende:
Goed plan.

Beste klant.

U ontvangt over 3 a 6 weken uw pakje. Het is 60 euro + 80 euro verzendkosten + eventuele douanekosten die er nog bovenopkomen en die tamelijk willekeurig zijn.

Maakt u het geld vandaag even over
Als een klant iets bij jou besteld dan weet jij toch wel wat dat moet kosten? Daar doe je dan een beetje winst bij voor je gedane moeite en dat laat je de klant overmaken. Pakketje rechtstreeks naar de klant laten verzenden heb je er zelf ook geen omkijken meer na. Dat was volgens mij de oorspronkelijke gedachte achter een webwinkel . . .
pi_75222366
Volgens mij snap je het niet helemaal? Denk je dat 2 leveranciers hetzelfde product leveren? (heb het dus niet over een tussenpersoon) Of bedoel je van verwijder je webwinkel en je klantenbestand en ga een compleet ander product verkopen?

GLS die moet gewoon normaal zijn werk doen Problem solved.
  woensdag 2 december 2009 @ 19:24:53 #15
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_75222379
GLS is dat het nieuwe Selektvracht ofzo?

Bij TNT weten ze dat ze niet bij mijn toko moeten bezorgen van vrijdag tot maandag. Gaat altijd goed.
Vraag mij ook wel eens af waarom er niet meer afhaalfaciliteiten worden geboden. Ik rij liever ff langs om mijn pakketje te halen dan steeds weer van die "u was niet thuis" vodjes uit de brievenbus te moeten vissen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_75222444
quote:
Op woensdag 2 december 2009 19:24 schreef Man_of_Aran het volgende:
Volgens mij snap je het niet helemaal? Denk je dat 2 leveranciers hetzelfde product leveren? (heb het dus niet over een tussenpersoon) Of bedoel je van verwijder je webwinkel en je klantenbestand en ga een compleet ander product verkopen?
Ik weet niet in welke branche jij werkt, maar in de branches waarin ik gewerkt hebt waren meerdere groothandels actief.
So we just called him Fred too
pi_75222519
Bij GLS is er toch een website, na je order te hebben geplaatst kan je toch kiezen wanneer je wilt dat er bezorgd wordt? Heb je die optie niet?
pi_75222674
quote:
Op woensdag 2 december 2009 19:21 schreef SpiekerJozef het volgende:

[..]

Als een klant iets bij jou besteld dan weet jij toch wel wat dat moet kosten? Daar doe je dan een beetje winst bij voor je gedane moeite en dat laat je de klant overmaken. Pakketje rechtstreeks naar de klant laten verzenden heb je er zelf ook geen omkijken meer na. Dat was volgens mij de oorspronkelijke gedachte achter een webwinkel . . .
Nee. Dat heet drop-shoppen. De aarsmade van webwinkels Dat is voor mensen die ff snelle winst willen maken zonder er zelfs veel voor te hoeven doen. Als je 1 item uit amerika laat komen betaal je fikse verzendkosten + je moet nog voorbij de douane. En maar afwachten wat die precies berekenen. Voor mij als zakelijke patient goed te doen. Ik kan de BTW terugvorderen. Maar een particulier die bij mij koopt kan dat niet.

Ik sla meteen voor 3.000 euro is de prijs die ik betaal 'per item' bijna te verwaarlozen. Bovendien zorg ik dat ik altijd voorraad en dus snelle levering heb. Webwinkels die standaard voor alles 3+ weken levertijd hebben zijn gewoon koters die zo nu en dan ff wat euries bij willen verdienen.

En trouwens, er is echt geen hond die vanuit amerika iedere keer 1 pakje voor mij gaat doorsturen. Die doet dan direct wel zaken met een particulier.
pi_75222679
quote:
Op woensdag 2 december 2009 19:24 schreef Man_of_Aran het volgende:

GLS die moet gewoon normaal zijn werk doen Problem solved.
GLS moet inderdaad gewoon z'n werk doen daar heb je gelijk in. Maar als ik het goed begrijp heb je ook nog een soort van magazijn thuis? Laat het dan bezorgen bij je ouders of bejaarde buurtbewoners die toch de hele dag uit het raam staan te kijken wachtend op een verzetje . . .
pi_75222696
quote:
Op woensdag 2 december 2009 19:28 schreef Elmostyle het volgende:
Bij GLS is er toch een website, na je order te hebben geplaatst kan je toch kiezen wanneer je wilt dat er bezorgd wordt? Heb je die optie niet?
Ja. Ma-vr 9:00 en 17:00
pi_75222790
quote:
Op woensdag 2 december 2009 19:32 schreef SpiekerJozef het volgende:

[..]

GLS moet inderdaad gewoon z'n werk doen daar heb je gelijk in. Maar als ik het goed begrijp heb je ook nog een soort van magazijn thuis? Laat het dan bezorgen bij je ouders of bejaarde buurtbewoners die toch de hele dag uit het raam staan te kijken wachtend op een verzetje . . .
Mijn ouders werken ook gewoon overdag. Bovendien wonen die aan de andere kant van Nederland.

Ik heb geen bejaardehuis in de buurt. Ze zien me aankomen. Gewoon ergens bij de buren. Doet TNT ook. Werkt perfect Buren ook niet thuis? Gewoon bij een depot waar ik wel normaal bij kan haal ik het zelf wel op.

Het is GLS die hier een probleem van maakt niet ik
pi_75222803
quote:
Op woensdag 2 december 2009 19:32 schreef Man_of_Aran het volgende:

[..]

Nee. Dat heet drop-shoppen. De aarsmade van webwinkels Dat is voor mensen die ff snelle winst willen maken zonder er zelfs veel voor te hoeven doen. Als je 1 item uit amerika laat komen betaal je fikse verzendkosten + je moet nog voorbij de douane. En maar afwachten wat die precies berekenen. Voor mij als zakelijke patient goed te doen. Ik kan de BTW terugvorderen. Maar een particulier die bij mij koopt kan dat niet.

Ik sla meteen voor 3.000 euro is de prijs die ik betaal 'per item' bijna te verwaarlozen. Bovendien zorg ik dat ik altijd voorraad en dus snelle levering heb. Webwinkels die standaard voor alles 3+ weken levertijd hebben zijn gewoon koters die zo nu en dan ff wat euries bij willen verdienen.

En trouwens, er is echt geen hond die vanuit amerika iedere keer 1 pakje voor mij gaat doorsturen. Die doet dan direct wel zaken met een particulier.
Oke, duidelijk.

Toch maar proberen dan of je een soort van depot kan vinden. Dat kan je al regelen met een winkelier in de buurt.
pi_75222886
quote:
Op woensdag 2 december 2009 19:35 schreef Man_of_Aran het volgende:

[..]

Mijn ouders werken ook gewoon overdag. Bovendien wonen die aan de andere kant van Nederland.

Ik heb geen bejaardehuis in de buurt. Ze zien me aankomen. Gewoon ergens bij de buren. Doet TNT ook. Werkt perfect Buren ook niet thuis? Gewoon bij een depot waar ik wel normaal bij kan haal ik het zelf wel op.

Het is GLS die hier een probleem van maakt niet ik
Vraag een winkelier in de buurt of hij jou pakketjes in ontvangst wil nemen. Pas je aflever adres aan bij je leverancier en je probleem is opgelost lijkt mij . . .
pi_75222910
Dan willen ze niet. Omdat de TNT (concurrent) dat al doet.

Bovendien zien ze me al aan komen.

"Hallo zouden jullie een GLS depot willen worden"?

"U bent een vertegenwoordiger van GLS?"

"Nee hoezo"
pi_75223025
quote:
Op woensdag 2 december 2009 19:37 schreef SpiekerJozef het volgende:

[..]

Vraag een winkelier in de buurt of hij jou pakketjes in ontvangst wil nemen. Pas je aflever adres aan bij je leverancier en je probleem is opgelost lijkt mij . . .
Kan ik dat vragen denk je bij de local supermarkt? Hebben natuurlijk ook steeds andere mensen dienst toch. Als daar mijn pakje gejat word kan ik nergens meer claimen want het is op mijn verzoek op het juiste adres afgeleverd.

Nee lijkt mee geen goed idee. Een schadepost van 3.000 euro is ook meteen einde winkel denk ik.

Gvd wat denkt GLS wel niet
pi_75223157
Als het echt zo goedlopend is ga dan 4x9 werken. Die extra dag gebruik je voor het werk voor de webshop waaronder het bezorgen.
pi_75223812
zorg dat je een slot op de deur van schuur hebt en met gls afspraken maakt dat ze de sleutel van krijgen.
pi_75223917
quote:
Op woensdag 2 december 2009 19:40 schreef Man_of_Aran het volgende:

[..]

Kan ik dat vragen denk je bij de local supermarkt? Hebben natuurlijk ook steeds andere mensen dienst toch. Als daar mijn pakje gejat word kan ik nergens meer claimen want het is op mijn verzoek op het juiste adres afgeleverd.

Nee lijkt mee geen goed idee. Een schadepost van 3.000 euro is ook meteen einde winkel denk ik.

Gvd wat denkt GLS wel niet
Misschien bij de kleine winkel waar jij vaak je boodschappen doet en waarvan je de eigenaar cq bedrijfsleider kent. Beetje vertrouwen kan geen kwaad.
  woensdag 2 december 2009 @ 20:08:54 #29
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_75224083
Psies; maak vrienden in de buurt (bij voorkeur met een bedrijf), zodat je geramd zit. Doen we hier ook; pakketjes worden geleverd bij het bedrijf naast ons (doet elke bezorger al 8 jaar; hoeven we niet eens meer om te vragen)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_75224409
quote:
Op woensdag 2 december 2009 20:08 schreef ElisaB het volgende:
Psies; maak vrienden in de buurt (bij voorkeur met een bedrijf), zodat je geramd zit. Doen we hier ook; pakketjes worden geleverd bij het bedrijf naast ons (doet elke bezorger al 8 jaar; hoeven we niet eens meer om te vragen)
Dat is inderdaad de meest logische oplossing, maar ik denk dat TS gewoon even van zich af wil blaten en niet echt een oplossing wil hebben hier
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_75225473
Ik wil wel graag een oplossing. Maar zoveel winkels zijn hier niet in de buurt. 1 supermarkt maar dat lijkst me geen goed idee. De rest van de winkels is op 18:00 dicht.

Ze moeten hier ook maar zin in hebben. Ik woon in een woonwijk. Niet op een bedrijventerrein
pi_75225603
quote:
Op woensdag 2 december 2009 19:13 schreef Man_of_Aran het volgende:
Maar je verwacht wel van je buurman dat-ie drie keer in de week een steekwagen met 60 kilo producten voor jouw bedrijfje in bewaring neemt?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_75225752
Je zou ook een opslagruimte kunnen huren bij bijvoorbeeld Citybox. Die nemen ook paketten voor je aan. Rijden ze zo de opslag in voor je. Echter heb ik het idee dat deze webshop meer een hobbyproject is.,
pi_75225783
Ach. Als het via de TNT komt vind ie het ook prima. Ik neem voor hem ook pakjes aan. De postbode legt het gewoon in het halletje en ik pik het op. Zo soepeltjes gaat het.

Het zijn trouwens wel redelijk zware producten. Niet echt heel veel volume.
pi_75225869
quote:
Op woensdag 2 december 2009 20:42 schreef Man_of_Aran het volgende:
Ik wil wel graag een oplossing. Maar zoveel winkels zijn hier niet in de buurt. 1 supermarkt maar dat lijkst me geen goed idee. De rest van de winkels is op 18:00 dicht.

Ze moeten hier ook maar zin in hebben. Ik woon in een woonwijk. Niet op een bedrijventerrein
Je lijkt me een creatieve ondernemer en kom je vast wel met een oplossing voor dit probleem. GLS veranderen lukt toch niet dus moet je de oplossing ergens anders zoeken.

Succes . . .
pi_75227540
Vraag of je pakket met een andere koerier verzonden kan worden. Ik vind het wel heel makkelijk om GLS de schuld te geven, terwijl zij gewoon doen waarvoor ze ingehuurd worden: pakketten bezorgen.

Dat jij overdag werkt is niet hun probleem. Dat jij een webwinkel runt ook niet. Dat jij geen auto hebt is ook niet hun probleem. En dat jij niet bereid bent om een uurtje eerder van je werk te gaan om het pakket zelf op het depot te halen, dat is ook jouw probleem en niet het probleem van GLS.

Wat jij doet is gewoon GLS de zwarte piet toeschuiven, terwijl JIJ degene bent die het pakket niet aan kan nemen op tijden dat GLS werkt! Als jij het pakket elders wilt laten bezorgen, dan kan dan gewoon. Als het maar een legitiem adres is...
Hebben jullie me een beetje gemist?
pi_75228020
GLS doet ook zijn werk, alleen ben jij er niet wanneer ze dat doen.

Weet je wat: Spreek met GLS af (of hang een briefje op je deur) dat ze het in de schuur achterlaten.
En blijf klagen tegen je leverancier. Die heeft wel wat zeggenskracht richting GLS.
pi_75228786
Ik heb de volgende oplossingen voor je probleem:

1- Je toko opdoeken! Als het nu al teveel moeite is om op een depot je spullen op te halen, kost het je vast ook teveel moeite om je verkochte spullen zelf op het postkantoor af te leveren.
2- Hulp zoeken: je bent niet helemaal 100% om een koerier die zn werk prima doet, de schuld te geven van het feit dat je geen tijd hebt om zelf pakketten aan te nemen.
3- Deal maken met de GLS bezorger: Je krijgt van mij X euro cash als je het op adres X aflevert.
4- Andere leverancier zoeken voor je spullen en bereid zijn om meer verzendkosten te betalen.
5- Ander afleveradres zoeken.
6- Iemand zoeken die de pakketten voor je op kan halen

Maar vooral mijn laatste oplossing:
7- hier in dit topic excuses maken aan GLS !
pi_75230026
quote:
De geadresseerde heeft bij GLS keuze uit drie mogelijkheden om zijn pakket te krijgen. Hij kan het opnieuw op zijn eigen adres of op dat van de buren laten bezorgen, het pakket afhalen op het GLS-depot of het in een Pakket Shop van zijn keuze in ontvangst nemen. Sinds eind 2008 hebben de ontvangers van pakketten deze mogelijkheid om na de eerste bezorgpoging hun zending in een Pakket Shop in ontvangst te nemen. "Steeds meer consumenten maken daar graag gebruik van," zegt -naam verwijderd-. "Het afgelopen halfjaar groeide hun aantal van 15 naar 40 procent
genoeg keuze lijkt me.
En pakketten van 50-60 kilo? enig idee hoe zwaar dit is? gls hanteerd bij ons een max gewicht van 32 kg :{

[ Bericht 3% gewijzigd door Breuls op 20-09-2011 19:30:37 (naam verwijderd) ]
pi_75230471
Het komt gewoon in meerdere dozen aan
pi_75230542
Pakketshop? Daar hebben ze mij niets van verteld.....

Maar mailen dan. Domme callcenter kutjes daar bij GLS...
pi_75233900
quote:
Op woensdag 2 december 2009 19:18 schreef Ex-Lekkerlander het volgende:
Heel herkenbaar. Ik bestel al ergens niet eens meer als ik weet dat het via GLS verstuurd wordt. Die lui komen onaangekondigt langs, verwachten dat je thuis bent en als blijkt dat je er niet bent sturen ze het gelijk weer retour naar de afzender
Raar, want ik heb regelmatig dat spullen voor m'n webshop worden geleverd door GLS vanauit Belgie...
Maar als ik niet thuis ben dan ligt er een kaartje dat ik het gewoon op kan halen op het Depot in Groningen binnen 7 dagen...

Pas daarna zenden ze het terug naar de afzender (wat wel weer logisch is...)
Lach, en de hele wereld lacht met je mee; snurk en je slaapt alleen...
[img]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Dengaman.png[/img]
pi_75257244
En jahoor. Te DOM om het bij de buren af te leveren.

Kijken hoe ik nou in godsnaam aan mijn spullen kan komen! Krijg ik een nummer van een depot (Natuurlijk eerst een 0900 nummer bellen. Lekker slim) en jahoor. Depo is natuurlijk allang dicht.

Laat me raden. Ik kan volgende week een halve dag vrij nemen omdat het depo alleen op kantoor uren open is

Zoveel betere alternatieven maar nee
pi_75257388
Heb je geen pauze?

Edit:
Daarbij zie ik dat ze echt honderden afleverpunten hebben.

Edit2:
Heb je eigenlijk ooit weleens op de website gekeken?

[ Bericht 48% gewijzigd door Fastmatti op 03-12-2009 19:56:22 ]
pi_75260743
quote:
Op donderdag 3 december 2009 19:37 schreef Man_of_Aran het volgende:

Kijken hoe ik nou in godsnaam aan mijn spullen kan komen! Krijg ik een nummer van een depot (Natuurlijk eerst een 0900 nummer bellen. Lekker slim) en jahoor. Depo is natuurlijk allang dicht.

Laat me raden. Ik kan volgende week een halve dag vrij nemen omdat het depo alleen op kantoor uren open is

Zoveel betere alternatieven maar nee
Dude, je moet echt lekker kappen met je winkel... Je bent een druif en je hebt totaal geen verstand van zaken...

Huilie...

Je loopt alleen maar te zeiken maar juist je ondersgeest zou je helpen alternatieven te vinden... Maar nee, meneertje de internetondernemert gaat lopen janken dat z'n bedrijfje kapot wordt gemaakt...
Ik denk dat er in bovenstaande reacties genoeg voorbeelden en tips staan om je te helpen en alles wat ook maar wordt aangedragen schiet je meteen af aangezien je zo flexibel bent als een stalen pijp.

Ik zou gewoon lekker m'n "zaak" opdoeken, in een hoekje gaan zitten en jezelf zielig vinden.

Zo ook weer opgelost dus ik denk dat hier nu wel een slotje op kan...
pi_75262307
Zohee. Jij kan je jaloezie slecht verbergen

Start jij eerst zelf maar eens een onderneming op naarst een full-time baan. Benieuwd hoe jij reageerd als je na een dag hard werken tot de conclusie komt dat je je in alle bochten moet vringen om een service verleend te krijgen waar je fiks voor betaald heb en van afhankelijk bent. Zo vlak voor de kerstdagen je kerstvoorraad niet aan kan vullen is gewoon kut!
pi_75264597
quote:
Op woensdag 2 december 2009 22:39 schreef Man_of_Aran het volgende:
Het komt gewoon in meerdere dozen aan
Dan laat je het toch gewoon op je werk bezorgen, neem je elke dag een doosje mee..
pi_75265204
quote:
Op donderdag 3 december 2009 19:37 schreef Man_of_Aran het volgende:
Ooit over nagedacht of je buren het wel willen ontvangen voor jou? Lekker een paar kilo aan dozen naar binnen sjouwen?
En al eens afgevraagd of GLS wel bij je buren MAG afgeven van je leverancier?
Ooit wel eens nagedacht om dat even bij je leverancier aan te kaarten?
Ooit een briefje opgehangen met "levering bij de buren mag"?
quote:
Op donderdag 3 december 2009 21:46 schreef Man_of_Aran het volgende:
Start jij eerst zelf maar eens een onderneming op naarst een full-time baan.
Moet je maar kiezen. Off full-time baan, of eigen onderneming. Of parttime werken.
Je mag trouwens ook een flinke urenadminstratie bijhouden wil je geloofwaardig overkomen dat je aan het urencriterium zit. (gelukkig is dat voor voor volgend jaar niet meer nodig)
pi_75265263
quote:

Start jij eerst zelf maar eens een onderneming op naarst een full-time baan. Benieuwd hoe jij reageerd als je na een dag hard werken tot de conclusie komt dat je je in alle bochten moet vringen om een service verleend te krijgen waar je fiks voor betaald heb en van afhankelijk bent. Zo vlak voor de kerstdagen je kerstvoorraad niet aan kan vullen is gewoon kut!
Full-time baan + Eigen onderneming = Eigen keuze & Dilemma
De schuld op GLS afschuiven is dan inderdaad de meest gemakkelijke optie

Jij komt er wel
pi_75265277
Edit: Dubbel
pi_75265603
quote:

Poepje van me

Begrijp me niet verkeerd maar ik spreek uit ervaring... Ik heb 2 goed lopende ondernemingen naast m'n 40 urige baan.
1 Dienstverlening, en een webshop... Ik ken dus de problemen waar TS tegenaan loopt... Maar ipv steeds te gaan lopen zeiken dat ik naar GLS toemoet of TNT weer een briefje in de deur heeft gegooid kan je ook zoeken naar oplossingen...

De oplossingen die ik heb gevonden staan in bovenstaande reacties al genoemd, maar als je alle advies in de wind slaat en maar steeds huilie huilie gaat lopen doen, wat verwacht je dan?

Vooral de eerste 3 jaren is het gewoon aanpoten, mensen moeten de weg naar je shop vinden, je moet jezelf aanprijzen en goede service leveren want de markt is moordend, als jij kut service leverd stappen je klanten zo over naar andere shops en geloof me, goede recensies staan niet snel op internet, maar slechte kunnen je door fora zoals bv Fok helemaal kapot maken...

Dus voor je weer roept dat het jaloezie is, nee, ik ken de klappen van de zweep maar ik ben van mening dat je je shit moet opdoeken als je bij de eerste de beste tegenslag al gaat roepen dat je kapot gemakt wordt.
Ik heb ook een periode gehad dat 3 van de 4 leveranciers in NL me niet meer wilden leveren omdat ik "de markt kapot zou maken" door te lage prijzen... Denk je dat ik als ik als TS gereageerd had m'n bedrijf nog had gehad?

Op zoek gaan naar leveranciers in België of Duitsland en zelfs Italië... En nu m'n zaak goed loopt na 4 jaar, nu ineens krijg ik weer mailtjes dat ze toch wel weer willen praten... Zo werkt dat nu eenmaal en tegenslag hoort bij ondernemen.

Maar ondanks alles blijf ik bij m'n advies aan TS, kap er gewoon mee....
pi_75265904
Als je geen deel uitmaakt van de oplossing, ben je een deel van het probleem.
pi_75267780
quote:
Op woensdag 2 december 2009 19:32 schreef Man_of_Aran het volgende:

[..]

Ik ken wel wat van die zogenaamde "koters die wat bij willen verdienen" maar als die met een probleem zitten zoeken ze een oplossing, en gaan niet lopen janken op een forum
pi_75269513
Bij ons in de flat neem ik vaker voor de buren iets aan,als de man van TNT aanbelt neem ik dat gewoon aan, ik vraag wel altijd of ze even een briefje bij de buren in de bus doen dat het pakketje bij mij is afgegeven af en toe even aanbellen en anders na 18.00 nog even proberen dan zijn de meeste mensen thuis voor het eten en blij om het pakketje aan te nemen.

TNT bezorger herkent me nu en geeft ook pakjes af waarvoor getekend moet worden,ik kwam laatst thuis terwijl hij net wegreed terwijl ik op een pakketje zat te wachten een lel op de claxonm en hij stopte en wachtte op mij,dat scheelde weer een exstra rit naar het postkantoor.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  zondag 6 december 2009 @ 17:55:52 #55
250026 burbb66
aiaiaiaiaiaiai fakking hellll
pi_75342735
de optie; de pakketten in de schuur laten zetten, is toch een hele goede hoor!!!!!
  zondag 6 december 2009 @ 19:42:15 #56
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_75345760
quote:
Op zondag 6 december 2009 17:55 schreef burbb66 het volgende:
de optie; de pakketten in de schuur laten zetten, is toch een hele goede hoor!!!!!
Dat gebeurd heel vaak. Gewoon een afspraak maken met de vaste chauffeur van jouw route. geef hem een sleutel van de schuur en je bent klaar.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
  zondag 6 december 2009 @ 23:37:27 #57
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_75355654
Klaag GLS gewoon aan, dat is makkelijker.
Ook hoi !
pi_75358344
Zoveel oplossingen, maar jij kan er geen 1 toepassen...

Sluit een dealtje met een lokaal bedrijf in de buurt. Jij zegt die zijn tot 18:00 open, komt mooi uit, jij werkt tot 17:00 heb je daarna een uur om je pakketten op te halen.

Als ik toch de naam van jou webshop wist. Dan ging ik daar dus niet meer bestellen nu haha.
pi_75359906
TS heeft zijn webwinkeltje nog maar een paar maandjes, dus qua omvang zal het wel loslopen, denk ik:
Graag een webshop beginnen

En voor de rest is het meer een type van klagen, klagen over alles, lijkt het wel:
Intimidatie praktijken van de NS en incasso unie
douane die rijk van mij word
Online bestellen maar winkel levert niet buiten amerika
ING die nog een schepje bovenop de graaicultuur doet
Opgelicht door de ING!
En dan denk je dat TNT Nederland baggerservice levert

Zelfs als hij niets doet, klaagt hij: Spierpijn van niks doen?
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  maandag 7 december 2009 @ 07:33:57 #60
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_75359930
quote:
Op maandag 7 december 2009 07:28 schreef JumpingJacky het volgende:
TS heeft zijn webwinkeltje nog maar een paar maandjes, dus qua omvang zal het wel loslopen, denk ik:

En voor de rest is het meer een type van klagen, klagen over alles, lijkt het wel:
Opgelicht door de ING!

ROFL!! Wat een ouwe zuurpruim zeg!

Misschien eens tijd dat ie ipv klagen eens een keer gaat werken...

weet je wel zo'n type dat in zn leven nog nooit wat gedaan heeft, altijd hand op houden en probeert via internet rijk te worden hahaha
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_75360233
Gelukkig ben ik niet de enige die TS gewoon een huillie vind.

FAIL.
  maandag 7 december 2009 @ 09:48:07 #62
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_75361489
quote:
Op maandag 7 december 2009 07:28 schreef JumpingJacky het volgende:

Opgelicht door de ING!

Ts komt er wel, met zijn positieve, zonnige instelling.
pi_75361566
quote:
Op woensdag 2 december 2009 19:09 schreef Copycat het volgende:
pi_75362278
quote:
Op woensdag 2 december 2009 21:31 schreef nachtdier3 het volgende:
Vraag of je pakket met een andere koerier verzonden kan worden. Ik vind het wel heel makkelijk om GLS de schuld te geven, terwijl zij gewoon doen waarvoor ze ingehuurd worden: pakketten bezorgen.

Dat jij overdag werkt is niet hun probleem. Dat jij een webwinkel runt ook niet. Dat jij geen auto hebt is ook niet hun probleem. En dat jij niet bereid bent om een uurtje eerder van je werk te gaan om het pakket zelf op het depot te halen, dat is ook jouw probleem en niet het probleem van GLS.

Wat jij doet is gewoon GLS de zwarte piet toeschuiven, terwijl JIJ degene bent die het pakket niet aan kan nemen op tijden dat GLS werkt! Als jij het pakket elders wilt laten bezorgen, dan kan dan gewoon. Als het maar een legitiem adres is...
pi_75367177
quote:

Die service "waar je fiks voor betaald heb en van afhankelijk bent" is toch geleverd? Dat jij niet in staat bent om de pakjes in ontvangst te nemen is een tweede.

Er worden hier boven meerdere oplossingen aangegeven, misschien moet je daar eens naar kijken ipv lopen te bitchen.

En anders is er is vast wel een oud buurvrouwtje die voor een paar euro in de week de pakketjes in ontvangst wil nemen.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  maandag 7 december 2009 @ 15:37:39 #66
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_75374148
tissss stiiillllll aan de overkant.....

tisssss stiiiiiiil aan de overkant

☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  maandag 7 december 2009 @ 22:29:32 #67
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_75392170
Ik zou me als TS ook niet meer hier in dit topic durven te vertonen. Hij maakt zichzelf echt belachelijk.
Heel jammer dat niet bekend is wat zn webwinkel is.
Ook hoi !
pi_75392863
Wat wou je doen dan

Fok is leuk om je af te reageren. Maar verder zijn hier toch alleen maar kutusers
pi_75393060
Ik ben nou ook wel benieuwd naar die zogenaamd goed lopende webwinkel van je. Zeker één of ander ding met een paypal shop systeem en een kant en klare template die jij, als jochie van 23 ofzo, wel even vanuit je slaapkamer overziet.

_!
No amount of money ever bought a second of time.
  dinsdag 8 december 2009 @ 08:54:43 #70
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_75399151
quote:
Op maandag 7 december 2009 22:45 schreef Man_of_Aran het volgende:
Wat wou je doen dan

Fok is leuk om je af te reageren. Maar verder zijn hier toch alleen maar kutusers
Kutusers die serieus proberen om een oplossing aan te dragen terwijl jij hier alleen maar zit om je af te reageren.
Kun je dat niet gewoon in KLB doen?
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_75399790
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:46 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Ooit over nagedacht of je buren het wel willen ontvangen voor jou? Lekker een paar kilo aan dozen naar binnen sjouwen?
[..]
Dit dus, ik had het mooi in zijn tuin geflikkerd, zal hem leren die kutbeeldjes.

Voor de rest heeft TS een goedlopend webshop zonder producten die hij kan leveren.
pi_75405178
Ik snap nog niet waarom de GSL pakketshop geen optie is?
pi_75408962
GLS is zwaar klote, heb er een paar keer mee te maken gehad en alle keren waren er problemen.

echt totaal niet flexibel, kon een pakketje eens ophalen bij een depot 120 kilometer verderop. godsamme de shop waar ik het toendertijd besteld had zat nog dichterbij
Voor wat foto's, kijk hier
pi_75416545
GLS is samen met DPD toch wel een van de slechtste bedrijven koeriesgebied .
Wat een mongolen werken daar zeg .

Maar ja, daar kan jij ook niet veel aan doen....
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  dinsdag 8 december 2009 @ 18:05:46 #75
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_75416576
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:47 schreef Mr.Mojito het volgende:

[..]

Full-time baan + Eigen onderneming = Eigen keuze & Dilemma
De schuld op GLS afschuiven is dan inderdaad de meest gemakkelijke optie

Jij komt er wel
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_75586870
Was benieuwd of je toko al failliet is?
  zondag 20 december 2009 @ 01:24:55 #77
183846 joepie91
Eentjes en nulletjes genoeg.
pi_75824020
quote:
Op woensdag 2 december 2009 19:18 schreef Ex-Lekkerlander het volgende:
Hey, dat klinkt bekend! Iets met redcoon en pickup&return garantieregelingen enzo...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ChinaCheep: Goedkoop shoppen in China
Ook ik gebruik Bitcoin :3
Adres: 15kvR6gZTkRQCF9FU4vopbxTqQeDfeW47K
pi_75824480
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 18:04 schreef junkiexp het volgende:
GLS is samen met DPD toch wel een van de slechtste bedrijven koeriesgebied .
Wat een mongolen werken daar zeg .

Maar ja, daar kan jij ook niet veel aan doen....
Nou mongolen hoor je me niet snel zeggen, maar het zou prettig zijn als ze wel gewoon nederlands kunnen lezen en spreken Die chauffeur die bij ons komt snapt nog steeds niet het bordje waarop staat waar hij kan afleveren
pi_75826472
quote:
Op zondag 13 december 2009 19:23 schreef nachtdier3 het volgende:
Was benieuwd of je toko al failliet is?
Goeie, wil ik ook ff weten.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_75826652
Open een postbus. En zoek andere leveranciers.
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
pi_75826665
Ts is een kneus.
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
pi_75826690
quote:
Op zondag 20 december 2009 04:18 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Ts is een kneus.
pi_75826769
quote:
Op zondag 20 december 2009 04:22 schreef Dengaman het volgende:

[..]

Ducati , helaas niet helemaal mijn ding qua zithouding, maar wat een machine
pi_75827618
quote:
Op zondag 20 december 2009 01:43 schreef nicknicknickname het volgende:

[..]
Die chauffeur die bij ons komt snapt nog steeds niet het bordje waarop staat waar hij kan afleveren
snappen misschien wel, maar waarom zullen zij het risico nemen? iedereen kan een briefje ophangen. En als de ontvanger na afloop zegt "kheb niks ontvangen", dan is de chauffeur de pineut.
Als je het ergens anders afgeleverd wilt hebben, moet je dat bij het bestellen maar aangeven.
pi_75827944
quote:
Op zondag 20 december 2009 04:16 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Open een postbus. En zoek andere leveranciers.
GLS levert niet bij postbussen
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 20 december 2009 @ 14:17:33 #86
183846 joepie91
Eentjes en nulletjes genoeg.
pi_75836380
quote:
Op zondag 20 december 2009 09:48 schreef junkiexp het volgende:

[..]

GLS levert niet bij postbussen
Ja, dat dus.
ChinaCheep: Goedkoop shoppen in China
Ook ik gebruik Bitcoin :3
Adres: 15kvR6gZTkRQCF9FU4vopbxTqQeDfeW47K
pi_75838789
God loopt dit topic nog steeds?

Ik zal even zeggen hoe het is afgelopen. De bezorger wou dat ik het uit de auto kwam halen (vragen ze altijd) omdat ze te lui zijn gewoon naar de, gewoon bereikbare, voordeur te lopen.

Ik zei nee ik kom niet naar buiten. Vervolgens gooide/trapte hij tegen mijn pakje toen hij dacht dat ik niet keek. Typische GLS bezorging dus.

Ondanks zorgvuldige verpakking schade! Het was een of andere marrokaan (as usual) die zijn naam niet wou geven. (Was natuurlijk gewoon Mohammed ) GLS gebeld. Zouden mij dezelfde dag nog terugbellen. Uiteraard niet gebeurd. KUT GLS! Zal wel het zoontje van iemand geweest zijn. Als je gewoon in loondienst bent heb je zo een hele korte carriere.

Mijn leverancier gebeld. Zijn hebben de schade verhaald op GLS. Vervolgens heb ik de producten gratis gekregen en als 'licht beschadigd' 50% korting' nog even een hele leuke winst geboekt

Ik heb nu de afspraak staan om toch via TNT te laten bezorgen. Kost wel iets meer maar wordt het gewoon zonder gezeik gewoon netjes afgeleverd. Ik heb hier een vaste bezorger die komt altijd speciaal voor mij na werktijd nog even langs
pi_75853383
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:46 schreef athlonkmf het volgende:

Je mag trouwens ook een flinke urenadminstratie bijhouden wil je geloofwaardig overkomen dat je aan het urencriterium zit. (gelukkig is dat voor voor volgend jaar niet meer nodig)
Nu wel dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')