Lolwhut?quote:Op woensdag 2 december 2009 19:07 schreef Man_of_Aran het volgende:
Probleem: Ik heb een goedlopende webwinkel.
Wat is dan het probleem? GLS![]()
![]()
![]()
Het is voor een webwinkel. Dat neem je niet zo even onder je schouders mee naar huis. Denk gerust aan pakketten van 50 / 60 kilo. Geen optie dus.quote:
Laat het direct afleveren bij de klant die het besteld heeft . . .quote:Op woensdag 2 december 2009 19:13 schreef Man_of_Aran het volgende:
[..]
Het is voor een webwinkel. Dat neem je niet zo even onder je schouders mee naar huis. Denk gerust aan pakketten van 50 / 60 kilo. Geen optie dus.
quote:Op woensdag 2 december 2009 19:16 schreef SpiekerJozef het volgende:
Laat het direct afleveren bij de klant die het besteld heeft . . .
Als een klant iets bij jou besteld dan weet jij toch wel wat dat moet kosten? Daar doe je dan een beetje winst bij voor je gedane moeite en dat laat je de klant overmaken. Pakketje rechtstreeks naar de klant laten verzenden heb je er zelf ook geen omkijken meer na. Dat was volgens mij de oorspronkelijke gedachte achter een webwinkel . . .quote:Op woensdag 2 december 2009 19:18 schreef Man_of_Aran het volgende:
Goed plan.
Beste klant.
U ontvangt over 3 a 6 weken uw pakje. Het is 60 euro + 80 euro verzendkosten + eventuele douanekosten die er nog bovenopkomen en die tamelijk willekeurig zijn.
Maakt u het geld vandaag even over
Ik weet niet in welke branche jij werkt, maar in de branches waarin ik gewerkt hebt waren meerdere groothandels actief.quote:Op woensdag 2 december 2009 19:24 schreef Man_of_Aran het volgende:
Volgens mij snap je het niet helemaal? Denk je dat 2 leveranciers hetzelfde product leveren? (heb het dus niet over een tussenpersoon) Of bedoel je van verwijder je webwinkel en je klantenbestand en ga een compleet ander product verkopen?
Nee. Dat heet drop-shoppen. De aarsmade van webwinkels Dat is voor mensen die ff snelle winst willen maken zonder er zelfs veel voor te hoeven doen. Als je 1 item uit amerika laat komen betaal je fikse verzendkosten + je moet nog voorbij de douane. En maar afwachten wat die precies berekenen. Voor mij als zakelijke patient goed te doen. Ik kan de BTW terugvorderen. Maar een particulier die bij mij koopt kan dat niet.quote:Op woensdag 2 december 2009 19:21 schreef SpiekerJozef het volgende:
[..]
Als een klant iets bij jou besteld dan weet jij toch wel wat dat moet kosten? Daar doe je dan een beetje winst bij voor je gedane moeite en dat laat je de klant overmaken. Pakketje rechtstreeks naar de klant laten verzenden heb je er zelf ook geen omkijken meer na. Dat was volgens mij de oorspronkelijke gedachte achter een webwinkel . . .
GLS moet inderdaad gewoon z'n werk doen daar heb je gelijk in. Maar als ik het goed begrijp heb je ook nog een soort van magazijn thuis? Laat het dan bezorgen bij je ouders of bejaarde buurtbewoners die toch de hele dag uit het raam staan te kijken wachtend op een verzetje . . .quote:Op woensdag 2 december 2009 19:24 schreef Man_of_Aran het volgende:
Volgens mij snap je het niet helemaal? Denk je dat 2 leveranciers hetzelfde product leveren? (heb het dus niet over een tussenpersoon) Of bedoel je van verwijder je webwinkel en je klantenbestand en ga een compleet ander product verkopen?
GLS die moet gewoon normaal zijn werk doenProblem solved.
Ja. Ma-vr 9:00 en 17:00quote:Op woensdag 2 december 2009 19:28 schreef Elmostyle het volgende:
Bij GLS is er toch een website, na je order te hebben geplaatst kan je toch kiezen wanneer je wilt dat er bezorgd wordt? Heb je die optie niet?
Mijn ouders werken ook gewoon overdag. Bovendien wonen die aan de andere kant van Nederland.quote:Op woensdag 2 december 2009 19:32 schreef SpiekerJozef het volgende:
[..]
GLS moet inderdaad gewoon z'n werk doen daar heb je gelijk in. Maar als ik het goed begrijp heb je ook nog een soort van magazijn thuis? Laat het dan bezorgen bij je ouders of bejaarde buurtbewoners die toch de hele dag uit het raam staan te kijken wachtend op een verzetje . . .
Oke, duidelijk.quote:Op woensdag 2 december 2009 19:32 schreef Man_of_Aran het volgende:
[..]
Nee. Dat heet drop-shoppen. De aarsmade van webwinkels Dat is voor mensen die ff snelle winst willen maken zonder er zelfs veel voor te hoeven doen. Als je 1 item uit amerika laat komen betaal je fikse verzendkosten + je moet nog voorbij de douane. En maar afwachten wat die precies berekenen. Voor mij als zakelijke patient goed te doen. Ik kan de BTW terugvorderen. Maar een particulier die bij mij koopt kan dat niet.
Ik sla meteen voor 3.000 euro is de prijs die ik betaal 'per item' bijna te verwaarlozen. Bovendien zorg ik dat ik altijd voorraad en dus snelle levering heb. Webwinkels die standaard voor alles 3+ weken levertijd hebben zijn gewoon koters die zo nu en dan ff wat euries bij willen verdienen.
En trouwens, er is echt geen hond die vanuit amerika iedere keer 1 pakje voor mij gaat doorsturen. Die doet dan direct wel zaken met een particulier.
Vraag een winkelier in de buurt of hij jou pakketjes in ontvangst wil nemen. Pas je aflever adres aan bij je leverancier en je probleem is opgelost lijkt mij . . .quote:Op woensdag 2 december 2009 19:35 schreef Man_of_Aran het volgende:
[..]
Mijn ouders werken ook gewoon overdag. Bovendien wonen die aan de andere kant van Nederland.
Ik heb geen bejaardehuis in de buurt. Ze zien me aankomen. Gewoon ergens bij de buren. Doet TNT ook. Werkt perfectBuren ook niet thuis? Gewoon bij een depot waar ik wel normaal bij kan haal ik het zelf wel op.
Het is GLS die hier een probleem van maakt niet ik
Kan ik dat vragen denk je bij de local supermarkt? Hebben natuurlijk ook steeds andere mensen dienst toch. Als daar mijn pakje gejat word kan ik nergens meer claimen want het is op mijn verzoek op het juiste adres afgeleverd.quote:Op woensdag 2 december 2009 19:37 schreef SpiekerJozef het volgende:
[..]
Vraag een winkelier in de buurt of hij jou pakketjes in ontvangst wil nemen. Pas je aflever adres aan bij je leverancier en je probleem is opgelost lijkt mij . . .
Misschien bij de kleine winkel waar jij vaak je boodschappen doet en waarvan je de eigenaar cq bedrijfsleider kent. Beetje vertrouwen kan geen kwaad.quote:Op woensdag 2 december 2009 19:40 schreef Man_of_Aran het volgende:
[..]
Kan ik dat vragen denk je bij de local supermarkt? Hebben natuurlijk ook steeds andere mensen dienst toch. Als daar mijn pakje gejat word kan ik nergens meer claimen want het is op mijn verzoek op het juiste adres afgeleverd.
Nee lijkt mee geen goed idee. Een schadepost van 3.000 euro is ook meteen einde winkel denk ik.
Gvd wat denkt GLS wel niet
Dat is inderdaad de meest logische oplossing, maar ik denk dat TS gewoon even van zich af wil blaten en niet echt een oplossing wil hebben hierquote:Op woensdag 2 december 2009 20:08 schreef ElisaB het volgende:
Psies; maak vrienden in de buurt (bij voorkeur met een bedrijf), zodat je geramd zit. Doen we hier ook; pakketjes worden geleverd bij het bedrijf naast ons (doet elke bezorger al 8 jaar; hoeven we niet eens meer om te vragen)
Maar je verwacht wel van je buurman dat-ie drie keer in de week een steekwagen met 60 kilo producten voor jouw bedrijfje in bewaring neemt?quote:Op woensdag 2 december 2009 19:13 schreef Man_of_Aran het volgende:
Het is voor een webwinkel. Dat neem je niet zo even onder je schouders mee naar huis. Denk gerust aan pakketten van 50 / 60 kilo. Geen optie dus.
Je lijkt me een creatieve ondernemer en kom je vast wel met een oplossing voor dit probleem. GLS veranderen lukt toch niet dus moet je de oplossing ergens anders zoeken.quote:Op woensdag 2 december 2009 20:42 schreef Man_of_Aran het volgende:
Ik wil wel graag een oplossing. Maar zoveel winkels zijn hier niet in de buurt. 1 supermarkt maar dat lijkst me geen goed idee. De rest van de winkels is op 18:00 dicht.
Ze moeten hier ook maar zin in hebben. Ik woon in een woonwijk. Niet op een bedrijventerrein
genoeg keuze lijkt me.quote:De geadresseerde heeft bij GLS keuze uit drie mogelijkheden om zijn pakket te krijgen. Hij kan het opnieuw op zijn eigen adres of op dat van de buren laten bezorgen, het pakket afhalen op het GLS-depot of het in een Pakket Shop van zijn keuze in ontvangst nemen. Sinds eind 2008 hebben de ontvangers van pakketten deze mogelijkheid om na de eerste bezorgpoging hun zending in een Pakket Shop in ontvangst te nemen. "Steeds meer consumenten maken daar graag gebruik van," zegt -naam verwijderd-. "Het afgelopen halfjaar groeide hun aantal van 15 naar 40 procent
Raar, want ik heb regelmatig dat spullen voor m'n webshop worden geleverd door GLS vanauit Belgie...quote:Op woensdag 2 december 2009 19:18 schreef Ex-Lekkerlander het volgende:
Heel herkenbaar. Ik bestel al ergens niet eens meer als ik weet dat het via GLS verstuurd wordt. Die lui komen onaangekondigt langs, verwachten dat je thuis bent en als blijkt dat je er niet bent sturen ze het gelijk weer retour naar de afzender
Dude, je moet echt lekker kappen met je winkel... Je bent een druif en je hebt totaal geen verstand van zaken...quote:Op donderdag 3 december 2009 19:37 schreef Man_of_Aran het volgende:
En jahoor. Te DOM om het bij de buren af te leveren.
Kijken hoe ik nou in godsnaam aan mijn spullen kan komen! Krijg ik een nummer van een depot (Natuurlijk eerst een 0900 nummer bellen. Lekker slim) en jahoor. Depo is natuurlijk allang dicht.
Laat me raden. Ik kan volgende week een halve dag vrij nemen omdat het depo alleen op kantoor uren open is![]()
Zoveel betere alternatieven maar nee![]()
![]()
Dan laat je het toch gewoon op je werk bezorgen, neem je elke dag een doosje mee..quote:Op woensdag 2 december 2009 22:39 schreef Man_of_Aran het volgende:
Het komt gewoon in meerdere dozen aan
Ooit over nagedacht of je buren het wel willen ontvangen voor jou? Lekker een paar kilo aan dozen naar binnen sjouwen?quote:Op donderdag 3 december 2009 19:37 schreef Man_of_Aran het volgende:
En jahoor. Te DOM om het bij de buren af te leveren.
Moet je maar kiezen. Off full-time baan, of eigen onderneming. Of parttime werken.quote:Op donderdag 3 december 2009 21:46 schreef Man_of_Aran het volgende:
Start jij eerst zelf maar eens een onderneming op naarst een full-time baan.
Full-time baan + Eigen onderneming = Eigen keuze & Dilemmaquote:Op donderdag 3 december 2009 21:46 schreef Man_of_Aran het volgende:
Zohee. Jij kan je jaloezie slecht verbergen![]()
Start jij eerst zelf maar eens een onderneming op naarst een full-time baan. Benieuwd hoe jij reageerd als je na een dag hard werken tot de conclusie komt dat je je in alle bochten moet vringen om een service verleend te krijgen waar je fiks voor betaald heb en van afhankelijk bent. Zo vlak voor de kerstdagen je kerstvoorraad niet aan kan vullen is gewoon kut!
Poepje van mequote:Op donderdag 3 december 2009 21:46 schreef Man_of_Aran het volgende:
Start jij eerst zelf maar eens een onderneming op naarst een full-time baan. Benieuwd hoe jij reageerd als je na een dag hard werken tot de conclusie komt dat je je in alle bochten moet vringen om een service verleend te krijgen waar je fiks voor betaald heb en van afhankelijk bent. Zo vlak voor de kerstdagen je kerstvoorraad niet aan kan vullen is gewoon kut!
Ik ken wel wat van die zogenaamde "koters die wat bij willen verdienen" maar als die met een probleem zitten zoeken ze een oplossing, en gaan niet lopen janken op een forumquote:Op woensdag 2 december 2009 19:32 schreef Man_of_Aran het volgende:
[..]
Nee. Dat heet drop-shoppen. De aarsmade van webwinkels Dat is voor mensen die ff snelle winst willen maken zonder er zelfs veel voor te hoeven doen. Als je 1 item uit amerika laat komen betaal je fikse verzendkosten + je moet nog voorbij de douane. En maar afwachten wat die precies berekenen. Voor mij als zakelijke patient goed te doen. Ik kan de BTW terugvorderen. Maar een particulier die bij mij koopt kan dat niet.
Ik sla meteen voor 3.000 euro is de prijs die ik betaal 'per item' bijna te verwaarlozen. Bovendien zorg ik dat ik altijd voorraad en dus snelle levering heb. Webwinkels die standaard voor alles 3+ weken levertijd hebben zijn gewoon koters die zo nu en dan ff wat euries bij willen verdienen.
En trouwens, er is echt geen hond die vanuit amerika iedere keer 1 pakje voor mij gaat doorsturen. Die doet dan direct wel zaken met een particulier.
Dat gebeurd heel vaak. Gewoon een afspraak maken met de vaste chauffeur van jouw route. geef hem een sleutel van de schuur en je bent klaar.quote:Op zondag 6 december 2009 17:55 schreef burbb66 het volgende:
de optie; de pakketten in de schuur laten zetten, is toch een hele goede hoor!!!!!
ROFL!! Wat een ouwe zuurpruim zeg!quote:Op maandag 7 december 2009 07:28 schreef JumpingJacky het volgende:
TS heeft zijn webwinkeltje nog maar een paar maandjes, dus qua omvang zal het wel loslopen, denk ik:
Graag een webshop beginnen
En voor de rest is het meer een type van klagen, klagen over alles, lijkt het wel:
Intimidatie praktijken van de NS en incasso unie
douane die rijk van mij word
Online bestellen maar winkel levert niet buiten amerika
ING die nog een schepje bovenop de graaicultuur doet
Opgelicht door de ING!
En dan denk je dat TNT Nederland baggerservice levert
Zelfs als hij niets doet, klaagt hij: Spierpijn van niks doen?
Ts komt er wel, met zijn positieve, zonnige instelling.quote:Op maandag 7 december 2009 07:28 schreef JumpingJacky het volgende:
TS heeft zijn webwinkeltje nog maar een paar maandjes, dus qua omvang zal het wel loslopen, denk ik:
Graag een webshop beginnen
En voor de rest is het meer een type van klagen, klagen over alles, lijkt het wel:
Intimidatie praktijken van de NS en incasso unie
douane die rijk van mij word
Online bestellen maar winkel levert niet buiten amerika
ING die nog een schepje bovenop de graaicultuur doet
Opgelicht door de ING!
En dan denk je dat TNT Nederland baggerservice levert
Zelfs als hij niets doet, klaagt hij: Spierpijn van niks doen?
quote:Op woensdag 2 december 2009 21:31 schreef nachtdier3 het volgende:
Vraag of je pakket met een andere koerier verzonden kan worden. Ik vind het wel heel makkelijk om GLS de schuld te geven, terwijl zij gewoon doen waarvoor ze ingehuurd worden: pakketten bezorgen.
Dat jij overdag werkt is niet hun probleem. Dat jij een webwinkel runt ook niet. Dat jij geen auto hebt is ook niet hun probleem. En dat jij niet bereid bent om een uurtje eerder van je werk te gaan om het pakket zelf op het depot te halen, dat is ook jouw probleem en niet het probleem van GLS.
Wat jij doet is gewoon GLS de zwarte piet toeschuiven, terwijl JIJ degene bent die het pakket niet aan kan nemen op tijden dat GLS werkt! Als jij het pakket elders wilt laten bezorgen, dan kan dan gewoon. Als het maar een legitiem adres is...
quote:Op donderdag 3 december 2009 21:46 schreef Man_of_Aran het volgende:
Kutusers die serieus proberen om een oplossing aan te dragen terwijl jij hier alleen maar zit om je af te reageren.quote:Op maandag 7 december 2009 22:45 schreef Man_of_Aran het volgende:
Wat wou je doen dan![]()
Fok is leuk om je af te reageren. Maar verder zijn hier toch alleen maar kutusers
Dit dus, ik had het mooi in zijn tuin geflikkerd, zal hem leren die kutbeeldjes.quote:Op donderdag 3 december 2009 22:46 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Ooit over nagedacht of je buren het wel willen ontvangen voor jou? Lekker een paar kilo aan dozen naar binnen sjouwen?
[..]
quote:Op donderdag 3 december 2009 22:47 schreef Mr.Mojito het volgende:
[..]
Full-time baan + Eigen onderneming = Eigen keuze & Dilemma
De schuld op GLS afschuiven is dan inderdaad de meest gemakkelijke optie![]()
Jij komt er wel
Hey, dat klinkt bekend! Iets met redcoon en pickup&return garantieregelingen enzo...quote:Op woensdag 2 december 2009 19:18 schreef Ex-Lekkerlander het volgende:
Heel herkenbaar. Ik bestel al ergens niet eens meer als ik weet dat het via GLS verstuurd wordt. Die lui komen onaangekondigt langs, verwachten dat je thuis bent en als blijkt dat je er niet bent sturen ze het gelijk weer retour naar de afzender
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ChinaCheep: Goedkoop shoppen in China
Ook ik gebruik Bitcoin :3
Adres: 15kvR6gZTkRQCF9FU4vopbxTqQeDfeW47K
Nou mongolen hoor je me niet snel zeggen, maar het zou prettig zijn als ze wel gewoon nederlands kunnen lezen en sprekenquote:Op dinsdag 8 december 2009 18:04 schreef junkiexp het volgende:
GLS is samen met DPD toch wel een van de slechtste bedrijven koeriesgebied.
Wat een mongolen werken daar zeg.
Maar ja, daar kan jij ook niet veel aan doen....
Goeie, wil ik ook ff weten.quote:Op zondag 13 december 2009 19:23 schreef nachtdier3 het volgende:
Was benieuwd of je toko al failliet is?
quote:
Ducatiquote:
snappen misschien wel, maar waarom zullen zij het risico nemen? iedereen kan een briefje ophangen. En als de ontvanger na afloop zegt "kheb niks ontvangen", dan is de chauffeur de pineut.quote:Op zondag 20 december 2009 01:43 schreef nicknicknickname het volgende:
[..]
Die chauffeur die bij ons komt snapt nog steeds niet het bordje waarop staat waar hij kan afleveren
GLS levert niet bij postbussenquote:Op zondag 20 december 2009 04:16 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Open een postbus. En zoek andere leveranciers.
Ja, dat dus.quote:
Nu wel dan?quote:Op donderdag 3 december 2009 22:46 schreef athlonkmf het volgende:
Je mag trouwens ook een flinke urenadminstratie bijhouden wil je geloofwaardig overkomen dat je aan het urencriterium zit. (gelukkig is dat voor voor volgend jaar niet meer nodig)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |