Lolwhut?quote:Op woensdag 2 december 2009 19:07 schreef Man_of_Aran het volgende:
Probleem: Ik heb een goedlopende webwinkel.
Wat is dan het probleem? GLS![]()
![]()
![]()
Het is voor een webwinkel. Dat neem je niet zo even onder je schouders mee naar huis. Denk gerust aan pakketten van 50 / 60 kilo. Geen optie dus.quote:
Laat het direct afleveren bij de klant die het besteld heeft . . .quote:Op woensdag 2 december 2009 19:13 schreef Man_of_Aran het volgende:
[..]
Het is voor een webwinkel. Dat neem je niet zo even onder je schouders mee naar huis. Denk gerust aan pakketten van 50 / 60 kilo. Geen optie dus.
quote:Op woensdag 2 december 2009 19:16 schreef SpiekerJozef het volgende:
Laat het direct afleveren bij de klant die het besteld heeft . . .
Als een klant iets bij jou besteld dan weet jij toch wel wat dat moet kosten? Daar doe je dan een beetje winst bij voor je gedane moeite en dat laat je de klant overmaken. Pakketje rechtstreeks naar de klant laten verzenden heb je er zelf ook geen omkijken meer na. Dat was volgens mij de oorspronkelijke gedachte achter een webwinkel . . .quote:Op woensdag 2 december 2009 19:18 schreef Man_of_Aran het volgende:
Goed plan.
Beste klant.
U ontvangt over 3 a 6 weken uw pakje. Het is 60 euro + 80 euro verzendkosten + eventuele douanekosten die er nog bovenopkomen en die tamelijk willekeurig zijn.
Maakt u het geld vandaag even over
Ik weet niet in welke branche jij werkt, maar in de branches waarin ik gewerkt hebt waren meerdere groothandels actief.quote:Op woensdag 2 december 2009 19:24 schreef Man_of_Aran het volgende:
Volgens mij snap je het niet helemaal? Denk je dat 2 leveranciers hetzelfde product leveren? (heb het dus niet over een tussenpersoon) Of bedoel je van verwijder je webwinkel en je klantenbestand en ga een compleet ander product verkopen?
Nee. Dat heet drop-shoppen. De aarsmade van webwinkels Dat is voor mensen die ff snelle winst willen maken zonder er zelfs veel voor te hoeven doen. Als je 1 item uit amerika laat komen betaal je fikse verzendkosten + je moet nog voorbij de douane. En maar afwachten wat die precies berekenen. Voor mij als zakelijke patient goed te doen. Ik kan de BTW terugvorderen. Maar een particulier die bij mij koopt kan dat niet.quote:Op woensdag 2 december 2009 19:21 schreef SpiekerJozef het volgende:
[..]
Als een klant iets bij jou besteld dan weet jij toch wel wat dat moet kosten? Daar doe je dan een beetje winst bij voor je gedane moeite en dat laat je de klant overmaken. Pakketje rechtstreeks naar de klant laten verzenden heb je er zelf ook geen omkijken meer na. Dat was volgens mij de oorspronkelijke gedachte achter een webwinkel . . .
GLS moet inderdaad gewoon z'n werk doen daar heb je gelijk in. Maar als ik het goed begrijp heb je ook nog een soort van magazijn thuis? Laat het dan bezorgen bij je ouders of bejaarde buurtbewoners die toch de hele dag uit het raam staan te kijken wachtend op een verzetje . . .quote:Op woensdag 2 december 2009 19:24 schreef Man_of_Aran het volgende:
Volgens mij snap je het niet helemaal? Denk je dat 2 leveranciers hetzelfde product leveren? (heb het dus niet over een tussenpersoon) Of bedoel je van verwijder je webwinkel en je klantenbestand en ga een compleet ander product verkopen?
GLS die moet gewoon normaal zijn werk doenProblem solved.
Ja. Ma-vr 9:00 en 17:00quote:Op woensdag 2 december 2009 19:28 schreef Elmostyle het volgende:
Bij GLS is er toch een website, na je order te hebben geplaatst kan je toch kiezen wanneer je wilt dat er bezorgd wordt? Heb je die optie niet?
Mijn ouders werken ook gewoon overdag. Bovendien wonen die aan de andere kant van Nederland.quote:Op woensdag 2 december 2009 19:32 schreef SpiekerJozef het volgende:
[..]
GLS moet inderdaad gewoon z'n werk doen daar heb je gelijk in. Maar als ik het goed begrijp heb je ook nog een soort van magazijn thuis? Laat het dan bezorgen bij je ouders of bejaarde buurtbewoners die toch de hele dag uit het raam staan te kijken wachtend op een verzetje . . .
Oke, duidelijk.quote:Op woensdag 2 december 2009 19:32 schreef Man_of_Aran het volgende:
[..]
Nee. Dat heet drop-shoppen. De aarsmade van webwinkels Dat is voor mensen die ff snelle winst willen maken zonder er zelfs veel voor te hoeven doen. Als je 1 item uit amerika laat komen betaal je fikse verzendkosten + je moet nog voorbij de douane. En maar afwachten wat die precies berekenen. Voor mij als zakelijke patient goed te doen. Ik kan de BTW terugvorderen. Maar een particulier die bij mij koopt kan dat niet.
Ik sla meteen voor 3.000 euro is de prijs die ik betaal 'per item' bijna te verwaarlozen. Bovendien zorg ik dat ik altijd voorraad en dus snelle levering heb. Webwinkels die standaard voor alles 3+ weken levertijd hebben zijn gewoon koters die zo nu en dan ff wat euries bij willen verdienen.
En trouwens, er is echt geen hond die vanuit amerika iedere keer 1 pakje voor mij gaat doorsturen. Die doet dan direct wel zaken met een particulier.
Vraag een winkelier in de buurt of hij jou pakketjes in ontvangst wil nemen. Pas je aflever adres aan bij je leverancier en je probleem is opgelost lijkt mij . . .quote:Op woensdag 2 december 2009 19:35 schreef Man_of_Aran het volgende:
[..]
Mijn ouders werken ook gewoon overdag. Bovendien wonen die aan de andere kant van Nederland.
Ik heb geen bejaardehuis in de buurt. Ze zien me aankomen. Gewoon ergens bij de buren. Doet TNT ook. Werkt perfectBuren ook niet thuis? Gewoon bij een depot waar ik wel normaal bij kan haal ik het zelf wel op.
Het is GLS die hier een probleem van maakt niet ik
Kan ik dat vragen denk je bij de local supermarkt? Hebben natuurlijk ook steeds andere mensen dienst toch. Als daar mijn pakje gejat word kan ik nergens meer claimen want het is op mijn verzoek op het juiste adres afgeleverd.quote:Op woensdag 2 december 2009 19:37 schreef SpiekerJozef het volgende:
[..]
Vraag een winkelier in de buurt of hij jou pakketjes in ontvangst wil nemen. Pas je aflever adres aan bij je leverancier en je probleem is opgelost lijkt mij . . .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |