abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75221614
Probleem: Ik heb een goedlopende webwinkel.

Wat is dan het probleem? GLS

Ik heb natuurlijk voorraad nodig en regelmatig bestel ik dus bij leverenanciers. Voornamelijk in het buitenland. Flinke dozen dus ook meteen. Die worden met een steekwagentje gebrecht.

Maar GLS gaat ervanuit dat ik tussen 9:00 en 17:00 thuis aanwezig ben. Op werkdagen. Leuk en aardig maar ik heb gewoon een vaste baan. "s avond bezorgen. Doen ze niet. Zaterdag bezorgen, doen ze niet. Het bij de buren afleveren, doen ze niet. Het doorspelen aan de TNT, doen ze niet. Het aan een depo afleveren die redelijk bereikbaar is, doen ze niet.

Het enige wat ze met veel pijn en moeite willen doen is op een ander adres afleveren. Hoe moet ik nou weten welke buurman/vrouw toevallig thuis is dat moment. Bel gewoon links en rechts ff aan. Nee, doen ze niet. Bij vrienden/familie, kennisen is natuurlijk ook geen optie want die werken ook gewoon overdag.

Ik heb niet genoeg vrije dagen per jaar om iedere keer thuis te zijn als ik een pakje krijg.

Ga falliet kutbedrijf. Iedere ander bedrijf kan wel normaal pakje bij de buren of bij een fatsoenlijk bereikbaar depot afgeven.

En nee de leverencier gaat niet voor mij speciaal een ander bedrijf inhuren. Die werken gewoon met contracten. Mij een raadsel waarom allemaal net bij GLS. Ohja, lekker goedkoop natuurlijk. Geen service leveren

Mijn hele webshop naar de knoppen omdat ik niet eens normaal een pakje kan ontvangen. Als ik zo met mijn klanten zou omgaan zou ik helemaal niks verkopen
  woensdag 2 december 2009 @ 19:09:06 #2
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_75221670
Laat het op je werk afleveren.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_75221707
quote:
Op woensdag 2 december 2009 19:07 schreef Man_of_Aran het volgende:
Probleem: Ik heb een goedlopende webwinkel.

Wat is dan het probleem? GLS
Lolwhut?
"Op Fok! val je pas op als je normaal bent." -mazaru
pi_75221862
quote:
Op woensdag 2 december 2009 19:09 schreef Copycat het volgende:
Laat het op je werk afleveren.
Het is voor een webwinkel. Dat neem je niet zo even onder je schouders mee naar huis. Denk gerust aan pakketten van 50 / 60 kilo. Geen optie dus.
  woensdag 2 december 2009 @ 19:15:06 #5
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_75221953
Geen auto?
pi_75222033
Nee
pi_75222034
quote:
Op woensdag 2 december 2009 19:13 schreef Man_of_Aran het volgende:

[..]

Het is voor een webwinkel. Dat neem je niet zo even onder je schouders mee naar huis. Denk gerust aan pakketten van 50 / 60 kilo. Geen optie dus.
Laat het direct afleveren bij de klant die het besteld heeft . . .
Ik probeerde de tijd te doden maar het was de tijd z'n tijd nog niet...
  woensdag 2 december 2009 @ 19:17:43 #8
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_75222075
quote:
Op woensdag 2 december 2009 19:16 schreef SpiekerJozef het volgende:

Laat het direct afleveren bij de klant die het besteld heeft . . .
  woensdag 2 december 2009 @ 19:18:03 #9
152894 Ex-Lekkerlander
Nee, ik woon er niet meer
pi_75222094
Heel herkenbaar. Ik bestel al ergens niet eens meer als ik weet dat het via GLS verstuurd wordt. Die lui komen onaangekondigt langs, verwachten dat je thuis bent en als blijkt dat je er niet bent sturen ze het gelijk weer retour naar de afzender
"In sinopel 3 vogels van goud, geplaatst 2 en 1."
Het is niet alleen maar onzin wat ik verkondig !!!!
pi_75222127
Goed plan.

Beste klant.

U ontvangt over 3 a 6 weken uw pakje. Het is 60 euro + 80 euro verzendkosten + eventuele douanekosten die er nog bovenopkomen en die tamelijk willekeurig zijn.

Maakt u het geld vandaag even over
  woensdag 2 december 2009 @ 19:20:23 #11
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_75222192
Een echt KLB-topic in WGR. Dit wil ik even volgen.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_75222211
Neem je een andere leverancier?
So we just called him Fred too
pi_75222251
quote:
Op woensdag 2 december 2009 19:18 schreef Man_of_Aran het volgende:
Goed plan.

Beste klant.

U ontvangt over 3 a 6 weken uw pakje. Het is 60 euro + 80 euro verzendkosten + eventuele douanekosten die er nog bovenopkomen en die tamelijk willekeurig zijn.

Maakt u het geld vandaag even over
Als een klant iets bij jou besteld dan weet jij toch wel wat dat moet kosten? Daar doe je dan een beetje winst bij voor je gedane moeite en dat laat je de klant overmaken. Pakketje rechtstreeks naar de klant laten verzenden heb je er zelf ook geen omkijken meer na. Dat was volgens mij de oorspronkelijke gedachte achter een webwinkel . . .
pi_75222366
Volgens mij snap je het niet helemaal? Denk je dat 2 leveranciers hetzelfde product leveren? (heb het dus niet over een tussenpersoon) Of bedoel je van verwijder je webwinkel en je klantenbestand en ga een compleet ander product verkopen?

GLS die moet gewoon normaal zijn werk doen Problem solved.
  woensdag 2 december 2009 @ 19:24:53 #15
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_75222379
GLS is dat het nieuwe Selektvracht ofzo?

Bij TNT weten ze dat ze niet bij mijn toko moeten bezorgen van vrijdag tot maandag. Gaat altijd goed.
Vraag mij ook wel eens af waarom er niet meer afhaalfaciliteiten worden geboden. Ik rij liever ff langs om mijn pakketje te halen dan steeds weer van die "u was niet thuis" vodjes uit de brievenbus te moeten vissen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_75222444
quote:
Op woensdag 2 december 2009 19:24 schreef Man_of_Aran het volgende:
Volgens mij snap je het niet helemaal? Denk je dat 2 leveranciers hetzelfde product leveren? (heb het dus niet over een tussenpersoon) Of bedoel je van verwijder je webwinkel en je klantenbestand en ga een compleet ander product verkopen?
Ik weet niet in welke branche jij werkt, maar in de branches waarin ik gewerkt hebt waren meerdere groothandels actief.
So we just called him Fred too
pi_75222519
Bij GLS is er toch een website, na je order te hebben geplaatst kan je toch kiezen wanneer je wilt dat er bezorgd wordt? Heb je die optie niet?
pi_75222674
quote:
Op woensdag 2 december 2009 19:21 schreef SpiekerJozef het volgende:

[..]

Als een klant iets bij jou besteld dan weet jij toch wel wat dat moet kosten? Daar doe je dan een beetje winst bij voor je gedane moeite en dat laat je de klant overmaken. Pakketje rechtstreeks naar de klant laten verzenden heb je er zelf ook geen omkijken meer na. Dat was volgens mij de oorspronkelijke gedachte achter een webwinkel . . .
Nee. Dat heet drop-shoppen. De aarsmade van webwinkels Dat is voor mensen die ff snelle winst willen maken zonder er zelfs veel voor te hoeven doen. Als je 1 item uit amerika laat komen betaal je fikse verzendkosten + je moet nog voorbij de douane. En maar afwachten wat die precies berekenen. Voor mij als zakelijke patient goed te doen. Ik kan de BTW terugvorderen. Maar een particulier die bij mij koopt kan dat niet.

Ik sla meteen voor 3.000 euro is de prijs die ik betaal 'per item' bijna te verwaarlozen. Bovendien zorg ik dat ik altijd voorraad en dus snelle levering heb. Webwinkels die standaard voor alles 3+ weken levertijd hebben zijn gewoon koters die zo nu en dan ff wat euries bij willen verdienen.

En trouwens, er is echt geen hond die vanuit amerika iedere keer 1 pakje voor mij gaat doorsturen. Die doet dan direct wel zaken met een particulier.
pi_75222679
quote:
Op woensdag 2 december 2009 19:24 schreef Man_of_Aran het volgende:

GLS die moet gewoon normaal zijn werk doen Problem solved.
GLS moet inderdaad gewoon z'n werk doen daar heb je gelijk in. Maar als ik het goed begrijp heb je ook nog een soort van magazijn thuis? Laat het dan bezorgen bij je ouders of bejaarde buurtbewoners die toch de hele dag uit het raam staan te kijken wachtend op een verzetje . . .
pi_75222696
quote:
Op woensdag 2 december 2009 19:28 schreef Elmostyle het volgende:
Bij GLS is er toch een website, na je order te hebben geplaatst kan je toch kiezen wanneer je wilt dat er bezorgd wordt? Heb je die optie niet?
Ja. Ma-vr 9:00 en 17:00
pi_75222790
quote:
Op woensdag 2 december 2009 19:32 schreef SpiekerJozef het volgende:

[..]

GLS moet inderdaad gewoon z'n werk doen daar heb je gelijk in. Maar als ik het goed begrijp heb je ook nog een soort van magazijn thuis? Laat het dan bezorgen bij je ouders of bejaarde buurtbewoners die toch de hele dag uit het raam staan te kijken wachtend op een verzetje . . .
Mijn ouders werken ook gewoon overdag. Bovendien wonen die aan de andere kant van Nederland.

Ik heb geen bejaardehuis in de buurt. Ze zien me aankomen. Gewoon ergens bij de buren. Doet TNT ook. Werkt perfect Buren ook niet thuis? Gewoon bij een depot waar ik wel normaal bij kan haal ik het zelf wel op.

Het is GLS die hier een probleem van maakt niet ik
pi_75222803
quote:
Op woensdag 2 december 2009 19:32 schreef Man_of_Aran het volgende:

[..]

Nee. Dat heet drop-shoppen. De aarsmade van webwinkels Dat is voor mensen die ff snelle winst willen maken zonder er zelfs veel voor te hoeven doen. Als je 1 item uit amerika laat komen betaal je fikse verzendkosten + je moet nog voorbij de douane. En maar afwachten wat die precies berekenen. Voor mij als zakelijke patient goed te doen. Ik kan de BTW terugvorderen. Maar een particulier die bij mij koopt kan dat niet.

Ik sla meteen voor 3.000 euro is de prijs die ik betaal 'per item' bijna te verwaarlozen. Bovendien zorg ik dat ik altijd voorraad en dus snelle levering heb. Webwinkels die standaard voor alles 3+ weken levertijd hebben zijn gewoon koters die zo nu en dan ff wat euries bij willen verdienen.

En trouwens, er is echt geen hond die vanuit amerika iedere keer 1 pakje voor mij gaat doorsturen. Die doet dan direct wel zaken met een particulier.
Oke, duidelijk.

Toch maar proberen dan of je een soort van depot kan vinden. Dat kan je al regelen met een winkelier in de buurt.
pi_75222886
quote:
Op woensdag 2 december 2009 19:35 schreef Man_of_Aran het volgende:

[..]

Mijn ouders werken ook gewoon overdag. Bovendien wonen die aan de andere kant van Nederland.

Ik heb geen bejaardehuis in de buurt. Ze zien me aankomen. Gewoon ergens bij de buren. Doet TNT ook. Werkt perfect Buren ook niet thuis? Gewoon bij een depot waar ik wel normaal bij kan haal ik het zelf wel op.

Het is GLS die hier een probleem van maakt niet ik
Vraag een winkelier in de buurt of hij jou pakketjes in ontvangst wil nemen. Pas je aflever adres aan bij je leverancier en je probleem is opgelost lijkt mij . . .
pi_75222910
Dan willen ze niet. Omdat de TNT (concurrent) dat al doet.

Bovendien zien ze me al aan komen.

"Hallo zouden jullie een GLS depot willen worden"?

"U bent een vertegenwoordiger van GLS?"

"Nee hoezo"
pi_75223025
quote:
Op woensdag 2 december 2009 19:37 schreef SpiekerJozef het volgende:

[..]

Vraag een winkelier in de buurt of hij jou pakketjes in ontvangst wil nemen. Pas je aflever adres aan bij je leverancier en je probleem is opgelost lijkt mij . . .
Kan ik dat vragen denk je bij de local supermarkt? Hebben natuurlijk ook steeds andere mensen dienst toch. Als daar mijn pakje gejat word kan ik nergens meer claimen want het is op mijn verzoek op het juiste adres afgeleverd.

Nee lijkt mee geen goed idee. Een schadepost van 3.000 euro is ook meteen einde winkel denk ik.

Gvd wat denkt GLS wel niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')