abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70177912
Leuk. Koop ik voor een kleine 100 euro enkele shirts uit amerika

Ja hoor de doane wil daar maar liefst 30 euro van zien

Op douane.nl wordt wel specefiek spijkerbroeken genoemd (niet kleren ofzo). Maarja melkkoe is melkkoe he. Pakken wat je pakken kan. De ontvanger kan er toch niks tegenin brengen

Bedrag is ook nog eens abnormaal hoog We worden toch ook gewoon uitgeperst hier. Kijk als je importeerd om met winst te verkopen kan ik me er nog iets bij voorstellen (maar eigenlijk betaal je als ordernemer al genoeg aan de staat) maar gewoon een leuk cadeautje voor mezelf nee mag niet van die nazi's hier Strafboete zodat je alsnog krom mag liggen in het leuke economische klimaat hier momenteel

Nog speciaal op gelet dat ik niet boven de 150 euro uitkwam ook

Kan ik hier nog bezwaar tegen inbrengen of Befehl ist Befehl
pi_70178034
Als je een beetje leest op douane.nl dan wist je dat je alsnog 19% btw en invoerbelasting moest betalen. Dus niet zeuren.
pi_70178059
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 20:24 schreef Man_of_Aran het volgende:
Nog speciaal op gelet dat ik niet boven de 150 euro uitkwam ook
Geldt die 150 euro grens niet alleen als je het meeneemt van bijv. vakantie? Dacht dat het bij internetaankopen op 22 euro lag.. correct me when wrong.

Oja..
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 20:24 schreef Man_of_Aran het volgende:
Kan ik hier nog bezwaar tegen inbrengen of Befehl ist Befehl
Dat laatste natuurlijk, maar dat weet je in dit land.
pi_70178102
Dat je zelf de regels mbt invoeren niet kent, is niet de fout van de douane hoor.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 20:31:15 #6
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_70178177
quote:
douane die rijk van mij word
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_70178217
Dus jij vind 30 euro van 100 euro 19%

Ik zie nu net het volgende zinnetje:
quote:
waarde van de goederen is de waarde inclusief vervoers- en verzekeringskosten tot de grens van Nederland.
Dus ik betaal ook nog eens 19% over de verzendkosten! Wat is dat nou weer voor iets achterlijks

Echt ongeloofelijk. Waarom denken ze hier recht op te hebben
pi_70178315
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 20:29 schreef Dennis101 het volgende:
Dat je zelf de regels mbt invoeren niet kent, is niet de fout van de douane hoor.
Jij bent echt zo'n typje was alles accepteerd he Als balkenende BTW gaat heffen op ademhalen ben jij waarschijnlijk de eerste NSB'er om de 'belastingonduiker' aan te geven he
  vrijdag 19 juni 2009 @ 20:36:34 #9
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_70178380
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 20:34 schreef Man_of_Aran het volgende:

[..]

Jij bent echt zo'n typje was alles accepteerd he Als balkenende BTW gaat heffen op ademhalen ben jij waarschijnlijk de eerste NSB'er om de 'belastingonduiker' aan te geven he
Wat ben jij eigenlijk voor type? Niet de slimste iig aan je spelling te zien.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_70178388
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 20:34 schreef Man_of_Aran het volgende:

[..]

En wat ga jij er nu aan doen, heb je enige andere keuze dan het te accepteren?
  vrijdag 19 juni 2009 @ 20:36:54 #11
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_70178396
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 20:27 schreef ChickenMan het volgende:
Als je een beetje leest op douane.nl dan wist je dat je alsnog 19% btw en invoerbelasting moest betalen. Dus niet zeuren.
Staat dan wel weer tegenover dat je het bij de belasting aan kunt geven en de betaalde btw in Amerika terug krijgt.
pi_70178446
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 20:28 schreef Teeno het volgende:
Geldt die 150 euro grens niet alleen als je het meeneemt van bijv. vakantie? Dacht dat het bij internetaankopen op 22 euro lag.. correct me when wrong.
Dit dus.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 20:39:27 #13
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_70178484
Ja het is gek. Maar het schijnt dat er geen BTW wordt geheft op verzendkosten naar het buitenland toe. En dat die btw over die verzendkosten pas worden berekent in land van aankomst. Alsof mensen dat ooit controleren En je hebt vast ook al BTW betaald over de shirts in amerika zelf, al zeggen ze dat internet -winkels dat niet mogen doen naar het buitenland toe. En anders moet je er zelf achteraan gaan (alsof er mensen zij die dat gaan controleren ). Geld geld geld. En Bos heeft alvast een shitload gegeven aan die bankiers die niet om hoeven te kijken op een eurotje of 30. Dat geven ze namelijk uit met de lunch! [/bitch mode]

[ Bericht 4% gewijzigd door Schenkstroop op 19-06-2009 20:46:21 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  Licht Ontvlambaar vrijdag 19 juni 2009 @ 20:41:04 #14
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_70178542
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 20:38 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Dit dus.
Nope..

tot 22 euro vrij, van 22 tot 150 euro alleen BTW, daarboven invoerrechten en BTW

reisbagage tot max 430 euro vrij
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_70178543
Had vandaag hetzelfde met 2 boeken uit amerika, waarde was 100 euro, staat 6% belasting voor maar ook hier werd 19 euro berekend plus 12,50 euro door TNT omdat ik het zelf had moeten melden(?)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  vrijdag 19 juni 2009 @ 20:42:42 #16
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_70178597
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 20:28 schreef Teeno het volgende:

[..]

Nee, die grens van 150 euro betekend dat de douane kosten komen te vervallen, BTW betaal je hoe dan ook. Onder de 22 euro is het inderdaad vrijgesteld.

En TS, dat jij blijkbaar niet begrijpend kunt lezen is niet de schuld van de douane. Als je had opgelet dan had je kunnen weten dat dit de consequentie bij controle zou zijn. Veel plezier van je t shirts!
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  vrijdag 19 juni 2009 @ 20:45:11 #17
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_70178671
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 20:41 schreef Ceased2Be het volgende:
Had vandaag hetzelfde met 2 boeken uit amerika, waarde was 100 euro, staat 6% belasting voor maar ook hier werd 19 euro berekend plus 12,50 euro door TNT omdat ik het zelf had moeten melden(?)
Ik zo met de douane bellen en mededelen, ja ik wil graag zelf een pakktje voormelden dan kan ik de TNT inklaringskosten toch omzeilen?

Kan niet
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_70178698
Jij bent zo sloeber om daar je kleren te bestellen. Haal het in de winkel, dan betaal je exact wat er op het prijskaartje staat. Heel simpel.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 20:48:05 #19
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_70178773
Ja maar dit is Nederland he. Diezelfde shirts
a. vindt je hier waarschijnlijk niet
b. soortgelijke shirts in een shit neon kleur vragen ze hier het viervoudige voor.

Makkelijk en zonder schroom
  vrijdag 19 juni 2009 @ 20:50:48 #20
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_70178856
Je moet er een stickertje op laten zetten dat het een "gift" is. Dan betaal je niks.
The End Times are wild
pi_70178876
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 20:48 schreef Schenkstroop het volgende:
Ja maar dit is Nederland he. Diezelfde shirts
a. vindt je hier waarschijnlijk niet
b. soortgelijke shirts in een shit neon kleur vragen ze hier het viervoudige voor.

Makkelijk en zonder schroom
Ja, want in Amerika daar hebben ze pas echt verstand van mode.
pi_70178891
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 20:50 schreef LXIV het volgende:
Je moet er een stickertje op laten zetten dat het een "gift" is. Dan betaal je niks.
Die dingen controleren ze tegenwoordig ook wel hoor, dat trucje kennen ze wel.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 20:52:44 #23
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_70178917
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 20:51 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Die dingen controleren ze tegenwoordig ook wel hoor, dat trucje kennen ze wel.
Dat, en Chinezen liegen over de waarde wat ze op de verpakking zetten, volgens mij doen de Amerikanen dat niet ivm daar geldende wetgeving. heb dat wel eens gehoord, maar pin me er niet op vast
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_70178941
Wanneer je iets koopt in het buitenland, via het internet, hoe groot is de kans dan dat de douane jou pakketje uitpikt om te inspecteren op belastingen e.d?
pi_70179002
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 20:46 schreef Tha_Duck het volgende:
Jij bent zo sloeber om daar je kleren te bestellen. Haal het in de winkel, dan betaal je exact wat er op het prijskaartje staat. Heel simpel.
En dan betaal je dus teveel Er is een enorm prijsverschil tussen amerika en nederland. In Nederland liggen de prijzen veel te hoog.

Ik denk dat zelfs met alle extra kosten die de webshop er nog even stieken bijgemoffeld heeft, hele pittige verzendkosten en nu nog eens deze douane kosten ik nog steeds iets goedkoper uit ben. Maar veel is het niet.
Wat extra zuur is is dat ze niet alles hadden en die mogolen gewoon een gedeelte geannuleerd hebben ipv mij de optie te geven iets ander uit te kiezen. Dan was mijn voordeel uiteindelijk groter geweest.

Ik vind de reacties hier een beetje jammer. Als domme schapen accepteren jullie het 'Jamaar andere mensen die de macht over ons hebben zeggen dat we moeten betalen dus accepteren we het'.

Niemand hier zal toegeven dat dit gewoon achterlijke roofpraktijken zijn. Nog 100 jaar verder worden we als vee gehouden in stallen omdat iedereen alles maar pikt waardoor we uiteindelijk weinig meer zijn dan werkslaven die vrijwillig alles afstaat wat de overheid maar om vraagt
Even nadenken of er enige logica achter zit en of dit wel terecht is zit er niet meer in he? Nee gewoon commando opvolgen en mensen uitlachen die er wat van zeggen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')