Ik zal er dit weekend eens een paar gaan halen.quote:Op donderdag 26 november 2009 11:00 schreef Flurry het volgende:
Ik vind de Kwekkeboom lekkerder dan van Dobben
ja vind ze net iets te lang en te dun, heb liever een toch wat kortere dikke frikandelquote:Op donderdag 26 november 2009 11:07 schreef mime_negert het volgende:
Heeft er hier ook iemand ervaringen met de Bikfrik?
en mijn vraag, kraken ze echt hard?quote:Op donderdag 26 november 2009 11:38 schreef Karina het volgende:
Het merk dat ze bij de snackbar hebbenAls ik zelf patat maak neem ik altijd ovenfriet (ik heb geen frituurpan), ik had laatst die van Aviko, die vond ik wel erg lekker.
[ afbeelding ]
Ben ik helemaal met je eens, alleen kun je daar niet zo makkelijk in switchen als bij snacks. Ik zou eigenlijk niet weten wat voor vet wij in de frituurpan hebben.quote:
Inderdaad... smaakt beter en is makkelijker schoon te maken achteraf. Wel duurquote:
Nee dat niet, maar ze zijn wel knapperiger dan "normale" patat.quote:Op donderdag 26 november 2009 11:39 schreef garriej het volgende:
[..]
en mijn vraag, kraken ze echt hard?
geen frituurpan?! hoe kan dat nou? dat is toch samen met het tosti-ijzer en magnetron eerste levensbehoefte als het op bereiding van eten aankomt?!quote:Op donderdag 26 november 2009 11:38 schreef Karina het volgende:
Het merk dat ze bij de snackbar hebbenAls ik zelf patat maak neem ik altijd ovenfriet (ik heb geen frituurpan), ik had laatst die van Aviko, die vond ik wel erg lekker.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 26 november 2009 11:38 schreef Karina het volgende:
[ afbeelding ]
[klassiek] friet/patat bash topic #2quote:
Denk jij dat een student snel een frituurpan in zijn kamer zet? Lekkere lucht komt er altijd van zo'n dingquote:Op donderdag 26 november 2009 12:05 schreef Laurensius het volgende:
geen frituurpan?! hoe kan dat nou? dat is toch samen met het tosti-ijzer en magnetron eerste levensbehoefte als het op bereiding van eten aankomt?!
Ik ookquote:Op donderdag 26 november 2009 11:00 schreef Flurry het volgende:
Ja die zijnquote:Op donderdag 26 november 2009 11:14 schreef Mylene het volgende:
Ik vind de kroketten van de Febo het lekkerst en dan met name de satekroketten.
Ik haal ze daar dan ook ongebakken.
Andersom. En een kroket moet ragout bevatten, en geen stukjes ondefinieerbare vleesachtige substantie.quote:Op donderdag 26 november 2009 11:00 schreef Flurry het volgende:
Ossewit natuurlijkquote:Op donderdag 26 november 2009 12:35 schreef mime_negert het volgende:
...Wat voor vet weet ik nog niet.
ragout hoort in pastijbakjes, niet in een kroketquote:Op donderdag 26 november 2009 18:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Andersom. En een kroket moet ragout bevatten, en geen stukjes ondefinieerbare vleesachtige substantie.
juist daarom noemen ze het ook een salpiconquote:Op donderdag 26 november 2009 19:07 schreef Flurry het volgende:
[..]
ragout hoort in pastijbakjes, niet in een kroket
== dikke ragout. Meer bloem, meer boter, minder bouillon.quote:Op donderdag 26 november 2009 22:28 schreef JJdJ1984 het volgende:
[..]
juist daarom noemen ze het ook een salpicon
Eigen gemaakte kroketten
Een zelf (of in elk geval hand)gemaakte kroket is ook wel een luxe snack te noemen. Relatief arbeidsintensief en ook niet bepaald goedkoop (althans, er verdwijnt toch wel voor een -voor kroketten flink- bedrag aan vlees en groente in de bouillon).quote:Op vrijdag 27 november 2009 13:34 schreef Opperprutser het volgende:
Beetje een luxe snack, maar ik kan erg genieten van garnaalkroketten
Dat hoef je mij niet uit te leggen hoorquote:Op vrijdag 27 november 2009 13:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
== dikke ragout. Meer bloem, meer boter, minder bouillon.
Maar wel aan dat figuur dat denkt dat ragout uit een blikje komt en in een pasteitje hoort.quote:Op vrijdag 27 november 2009 14:09 schreef JJdJ1984 het volgende:
[..]
Dat hoef je mij niet uit te leggen hoor
mag ik je dan pindaolie (arachide olie) aanraden? kost 1,80/l maar dan heb je en gezond vet en de smaakt blijft onveranderd na 20 a 30x friturenquote:Op donderdag 26 november 2009 12:35 schreef mime_negert het volgende:
Het is niet de bedoeling dat je hier de friet/patat discussie gaat voeren, daar zijn andere topics voor.
Ik ga morgenavond de frituurpannen schoonmaken en dan moet er ook nieuw vet in. Wat voor vet weet ik nog niet.
Aanraden mag zeker. Maar smaakt dat ook een beetje? Dat de smaak onveranderd blijft na 30x frituren maakt niet uit als het in den beginne al niet smaakt.quote:Op vrijdag 27 november 2009 14:52 schreef piepkuiken21 het volgende:
[..]
mag ik je dan pindaolie (arachide olie) aanraden? kost 1,80/l maar dan heb je en gezond vet en de smaakt blijft onveranderd na 20 a 30x frituren
Kunnen mensen allergisch voor zijnquote:Op vrijdag 27 november 2009 14:52 schreef piepkuiken21 het volgende:
[..]
mag ik je dan pindaolie (arachide olie) aanraden? kost 1,80/l maar dan heb je en gezond vet en de smaakt blijft onveranderd na 20 a 30x frituren
Toch grappig dat ze van hetzelfde bedrijf af komen....quote:Op donderdag 26 november 2009 11:00 schreef Flurry het volgende:
jeps die kan je ook heerlijk zelf maken.quote:Op zondag 29 november 2009 16:29 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Toch grappig dat ze van hetzelfde bedrijf af komen....
http://www.royaan.nl/
Maar ik van Van Dobben ook lekkerder.
Laatst had ik als voorgerecht ergens bitterballen van stoofvlees. OOk heel bijzonder.
klinkt heel stom en vreselijk a-culinairquote:Op donderdag 26 november 2009 11:11 schreef L3IPO het volgende:
C1000 huismerk kroketten vind ik verreweg de beste krokettenZeker het proberen waard!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |