ik loop qua series minimaal 1 seizoen achterquote:Op maandag 31 maart 2008 18:56 schreef torn_Machina het volgende:
Nog even wat series afkijken voordat het nieuwe seizoen los barst.
Ik heb alleen nog geen series gezien die me echt aanspreken.
Ik ga eind april wel kijken wat ik definitief ga volgen.
Dat, dus...quote:Op maandag 31 maart 2008 19:06 schreef blessed19 het volgende:
ik kijk helemaal geen series meer
anime dip, olee!!
die staat ook al op m'n to watch listquote:Op maandag 31 maart 2008 19:38 schreef zquing het volgende:
bamboo blade is alles wat ik nodig heb
dan moet ik eerst eens xxxholic gaan kijken, schijnt wel goed te zijn?quote:Op maandag 31 maart 2008 19:43 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dat, dus...
Maar XXXHolic 2 komt eraan...
Jups. Heeeeeeeeerlijke seriequote:Op maandag 31 maart 2008 19:47 schreef mschol het volgende:
[..]
dan moet ik eerst eens xxxholic gaan kijken, schijnt wel goed te zijn?
Jep... Serie van CLAMP. In de manga loopt hij min-of-meer parralel aan Tsubasa Chronicles.quote:Op maandag 31 maart 2008 19:47 schreef mschol het volgende:
[..]
dan moet ik eerst eens xxxholic gaan kijken, schijnt wel goed te zijn?
Ep 8 is ep 7, ik heb mij ook rot gezocht maar er is dus geen ep7 maar de titels van ep8 komen overeen met de preview van de volgende ep in ep 6... Vraag mij niet waarom ze 7 hebben overgeslagen want dat weet ik ook niet.quote:Op maandag 31 maart 2008 20:24 schreef wdn het volgende:
[..]
Jups. Heeeeeeeeerlijke serie![]()
Rosario and Vampire laatste 2 eps zijn super. Niet teveel fanservice. Veel aktie.
Oh en waarom kan ik geen spice + wolf 7 vinden? Ayako niet. BSS niet.Wel 8 tm 13 nu maar ik was nog steeds op 7 aan het wachten
Om hem zo weg te zien drijven richting aarde......quote:Op maandag 31 maart 2008 20:45 schreef MaxiTitan het volgende:
Gundam 00 uitgekeken, man, beter schieten ze op met het tweede seizoen.
Ik haat het wanneer ze een serie eindigen met een cliffhanger.
SSSSSssssssh!!quote:Op maandag 31 maart 2008 21:09 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Om hem zo weg te zien drijven richting aarde......
Ik hoop ook snel op seizoen 2 vond seizoen 1 erg goed.
Dan pas?!quote:Op maandag 31 maart 2008 22:10 schreef torn_Machina het volgende:
2e seizoen van Gundam 00 begint in oktober, dus zolang duurt het gelukkig niet.![]()
quote:
dattie van clamp is wist ik (redelijke clamp fan kennelijk..., chobits, CCS, tsubasa chronicles gezien..)quote:Op maandag 31 maart 2008 20:27 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Jep... Serie van CLAMP. In de manga loopt hij min-of-meer parralel aan Tsubasa Chronicles.
De serie gaat over Watanuki , een jongen die geesten/spoken kan zien en als een magneet op ze werkt. Hij wil van zijn gave af en komt daarom terecht bij Yuko, de Space-time Witch. Hij komt bij Yuko in dienst als kok/sloofje en met Yuko komt hij meer in contact met de wereld van de geesten etc, die hij juist vaarwel wil zeggen. Hij moet veelal samenwerken met zijn rivaal Domeki, die geestverdrijvende gaven heeft.
Lokaas en een verdrijver, dus.
Het is luchtiger dan je aan het verhaal zou opmaken. Bij vlagen is het zelfs erg grappig, omdat Watanuki nogal druk is en iedere keer gek wordt van Domeki en Yuko.
Er zit ook een vleugje romantiek in de serie.
die staat hier inmiddels in µtorrentquote:Op dinsdag 1 april 2008 01:28 schreef Sh0g het volgende:
TVP
Het wachten is op Shakugan no Shana 2 episode 24.![]()
Nou, SNS II afgekeken.quote:Op dinsdag 1 april 2008 01:41 schreef mschol het volgende:
[..]
die staat hier inmiddels in µtorrent
maar eerst rental magica afkijken (wat een bakken met notes aan et einde van elke ep zeg, pffff...)
SPOILER: Shakugan no Shana IIOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Want denk je nu zelf? Komt pas in JUNI uit op dvd...quote:Op dinsdag 1 april 2008 11:21 schreef IrfieJ het volgende:
The diamond dust rebellion staat op dattebayobeter is dit geen 1 april grap
Laat dan even weten of het de goede is maar ook ik denk dat het een YHBT is.quote:Op dinsdag 1 april 2008 11:37 schreef IrfieJ het volgende:
jaah, i know, maar kan het toch niet laten om ff te downen en te kijken of het echt niet zo is
ik heb nog 4 afleveringen te zien van de eerste serie CG, maar het is het telkens net niet voor me, de ene keer gebeuren er weer hele onverachte en toffe dingen en daarna gewoon weer 3 afleveringen die retesaai zijn... Is het einde goedquote:Op dinsdag 1 april 2008 15:26 schreef Frag_adder het volgende:
ze hebben zelfs de naam foutgespelled, er staat diamond dust rebellian, en op elke andere torrent site is ie al weer verwijdert
Maar belangrijker, code geass begint bijna weer
Beetje vervelende cliffhanger maar hij gaat volgende week verder dus zo erg is het nu niet meer. Ik vond hem in iedergeval erg goed, vooral omdat lelouch niet zo zeer ineens out of character acties ging ondernemen.quote:
quote:Op dinsdag 1 april 2008 03:16 schreef Sh0g het volgende:
[..]
Nou, SNS II afgekeken.Tuurlijk maar wat verwacht je dan?SPOILER: Shakugan no Shana IIOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Enne een s3 zou ik niet echt vervelend vindenHet is goed getekend. Veel battles (de laatste 2 eps waren en en al battle
) Plus ik vind het concept/verhaal goed uitgewerkt.
Niks mis met SnSzelfs
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
Ja, dat vind ook ongeveer iedereen die dit kijktquote:Op dinsdag 1 april 2008 17:33 schreef Frag_adder het volgende:
Suzaku blijft helaas een zwaar irritant persoon...
quote:Op dinsdag 1 april 2008 19:28 schreef wdn het volgende:
[..]
Tuurlijk maar wat verwacht je dan?
Enne een s3 zou ik niet echt vervelend vindenHet is goed getekend. Veel battles (de laatste 2 eps waren en en al battle
) Plus ik vind het concept/verhaal goed uitgewerkt.
Niks mis met SnSzelfs
Niks mis met SnS nee, heb een poster van Shana aan een kastdeur hangenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar toch, SnS II viel tegen.
Die eeuwige driehoeksverhouding, ik werd er op een gegeven moment echt doodmoe van. De battles aan het begin stelden niks voor en waren herhaling van de eerste serie, daarna gebeurde er heel lang geen reet en het einde is een beetje teleurstellend.
Ik had minstens verwacht:SPOILER: SnS IIOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar toch ga ik 'em wel kijken.![]()
Als je een beetje van het mysterie/thriller-achtige genre houdt;quote:Op dinsdag 1 april 2008 23:36 schreef Bakakame het volgende:
Hebben jullie nog tips welke manga ik zeker moet lezen?
Berserk!!quote:Op dinsdag 1 april 2008 23:36 schreef Bakakame het volgende:
Hebben jullie nog tips welke manga ik zeker moet lezen?
Zet dan maar ook de 2de seizoen erbij.quote:
GG subbed het ook al.quote:Op woensdag 2 april 2008 19:16 schreef Ge4ce het volgende:
Ahhh, das erg. Dat yoroshiku zoiets 'simpels' neemt.(Chi's Sweet Home)
*gaat kijken*quote:Op woensdag 2 april 2008 18:48 schreef wdn het volgende:
[Mishicorp] xxxHOLIC Kei - Commercial Trailer 01
Oh en speciaal voor kattenliefhebbens (Strawberry?):
Chi's Sweet Home. Duurt 2 minuten per aflevering en gaat over een kitten die de weg kwijt raakt
die moet ik nog eff downloaden maar ook die had ik al voorbij zien schiet , even goed bedanktquote:Op woensdag 2 april 2008 18:36 schreef L.no het volgende:
[..]
Zet dan maar ook de 2de seizoen erbij.Die heet Zoku Sayonara Zetsubo Sensei.
omfgtnxquote:Op vrijdag 4 april 2008 19:07 schreef Sh0g het volgende:
Twee sites waar je online anime kunt kijken:
http://www.animecrunch.com
http://animethat.com
Niet downloaden!
Geen torrents!
Gewoon online kijken!! Zoals YouTube, maar dan 10x betere kwaliteit. Enjoy!
slecht? of viel hij je tegen?quote:Op zaterdag 5 april 2008 13:24 schreef L.no het volgende:
Ik heb net school days gekeken... en ik heb er meteen spijt van.
Nou, het einde was zo onvoorspelbaar, dat ik depri van ben geworden.quote:Op zaterdag 5 april 2008 20:53 schreef mschol het volgende:
[..]
slecht? of viel hij je tegen?
ben wel blij dat ep 12 dvd versie gesubbed is door animeyoshi
hmm 'kayquote:Op zaterdag 5 april 2008 22:55 schreef L.no het volgende:
[..]
Nou, het einde was zo onvoorspelbaar, dat ik depri van ben geworden.
wie kijkt er dan ook dubsquote:Op zondag 6 april 2008 12:28 schreef Loire het volgende:
Cowboy bebop is afgelopen. Was toppie!Heb ook nog even memories gekeken, een compilatie van 3 korte films door de maker van Akira, die willen we allemaal wel zien hé?
Ben nu bezig met Ninja Scroll. Wtf... die Engelse dubs zijn vreselijk
Myself, Yourself heeft ook last van het 'mysterieuze' zwarte bloed. Ik vind het maar een vreemde bedoeling want was dit niet het gevolg van een misdaad die helemaal niets met de serie te maken had?quote:Op zaterdag 5 april 2008 23:31 schreef mschol het volgende:
[..]
hmm 'kay
heb em nog niet gezien, echter wel gehoord over de olievelden in ep 12 (henche dat ik blij was dat ep 12 dvd serie er is)
geen idee precies waarom (ik dacht dat ep 12 niet werd uitgezonden i.v.m. die moord?) , maar bij myself yourself was het 1 scene en dat vind ik dan wel jammer maar niet storend, een hele aflevering door vind ik dan een stuk vervelenderquote:Op dinsdag 8 april 2008 14:14 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Myself, Yourself heeft ook last van het 'mysterieuze' zwarte bloed. Ik vind het maar een vreemde bedoeling want was dit niet het gevolg van een misdaad die helemaal niets met de serie te maken had?
Ik heb die van Shinsen-Subs genomen, kwaliteit staat gelijk aan die van Mishicorp met xxHolic. En de aflevering is zeker tof, vind dit deel (met het oog) het beste uit verhaal tot nu toe. (Heb de manga (t/m 154) helemaal gelezen.)quote:Op dinsdag 8 april 2008 13:39 schreef Jordy-B het volgende:
XXXHolic Kei EP 1 is uit... En hij is weer tof.
Alleen nog even wachten op Mishicorp, want de sub van NX is niet geweldig.
Ja, maar shinsen heeft regelmatig dat er ze er in het begin van een serie vroeg bij zijn, maar dat je later in de serie weken moet wachten op de sub.quote:Op dinsdag 8 april 2008 14:33 schreef Ge4ce het volgende:
[..]
Ik heb die van Shinsen-Subs genomen, kwaliteit staat gelijk aan die van Mishicorp met xxHolic. En de aflevering is zeker tof, vind dit deel (met het oog) het beste uit verhaal tot nu toe. (Heb de manga (t/m 154) helemaal gelezen.)
Dat kan bij Shinsen aan 2 dingen liggen. 1: Head translator Cyprene vindt het een klote serie, dan gaat het sowieso al op een laag pitje. Kijk maar naar Ghost Hound en ze hebben Persona recentelijk gedropt omdat Cyprene het dus een bagger serie vond.quote:Op dinsdag 8 april 2008 16:55 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ja, maar shinsen heeft regelmatig dat er ze er in het begin van een serie vroeg bij zijn, maar dat je later in de serie weken moet wachten op de sub.
Te skinnyquote:Op woensdag 9 april 2008 10:53 schreef wdn het volgende:
HEIDEN! Ik help je niet meer totdat je xxxHolic tof vind![]()
Waarom begin je niet aan One Piece. Zijn we even van je af en kunnen wij genieten van Yūko Ichihara![]()
![]()
yuko heeft in de serie anders een behoorlijke takkenbos voor de deur...quote:Op woensdag 9 april 2008 12:20 schreef rakotto het volgende:
[..]
Te skinny
[ afbeelding ]
Okay, ik geef het een poging.Ik mag niets beoordelen als ik het niet ervaren heb.
quote:Op woensdag 9 april 2008 12:33 schreef wdn het volgende:
rakotto die is NEP!
[ afbeelding ]![]()
oh enne dit is pas erg:
http://images.cosplay.com/photos/64/647400.jpg
Komt van http://www.cosplay.com/photo/647400/
Laten ze zich maar meer focussen op Gintama.quote:Op woensdag 9 april 2008 06:09 schreef Ge4ce het volgende:
Ik zie dat Rumbel nu begint aan Soul Eater.![]()
Dat hoopte ik ook, maar:quote:Op woensdag 9 april 2008 17:47 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Laten ze zich maar meer focussen op Gintama.
kimi ga nozomu eienquote:Op woensdag 9 april 2008 21:00 schreef mschol het volgende:
iemand die nog een serie in de trend van rental magica weet? (en dan bedoel ik vooral het romance gedeelte, niet zozeer de magie e.d.)
TVP'tjequote:Op vrijdag 4 april 2008 19:07 schreef Sh0g het volgende:
Twee sites waar je online anime kunt kijken:
http://www.animecrunch.com
http://animethat.com
Niet downloaden!
Geen torrents!
Gewoon online kijken!! Zoals YouTube, maar dan 10x betere kwaliteit. Enjoy!
thnxquote:Op woensdag 9 april 2008 23:59 schreef DJ_ het volgende:
[..]
kimi ga nozomu eien done
ai yori aoshi
ai yori aoshi enishi
onegai teacher
suzuka done
zero no tsukaima done
zero no tsukaima no kishi done
clannad done
H2O
kanon done
love hina done
onegai twins done? (weet ik eff niet)
schooldays
true tears
kies er een zou ik zeggen
Die film zit standaard bij de seriequote:Op donderdag 10 april 2008 06:10 schreef Ge4ce het volgende:
De film: Neon Genesis Evangelion - The End of Evangelion.
Als je die niet hebt gezien,.
* DJ_ heeft hem niet gezienquote:Op donderdag 10 april 2008 06:10 schreef Ge4ce het volgende:
De film: Neon Genesis Evangelion - The End of Evangelion.
Als je die niet hebt gezien,.
Ik hou ook niet van mecha, maar Full Metal Panic vond ik echt tof.quote:Op donderdag 10 april 2008 13:10 schreef DJ_ het volgende:
[..]
* DJ_ heeft hem niet gezien![]()
maar hou niet zo van mech anime's
alleen gumdam seed , en code geass waren uitzonderingen
ben je in de war met FMA?quote:
nee, als er een mecha in een serie voorkomt maakt dat van de serie geen mecha serie. Als de serie puur draait om de mechas dan is 't een mecha seriequote:
Ehm... ja, dat maakt het wel.quote:Op vrijdag 11 april 2008 02:09 schreef zquing het volgende:
[..]
nee, als er een mecha in een serie voorkomt maakt dat van de serie geen mecha serie.
als mecha's een kleine rol spelen in NGE wil ik hem misschien nog wel eens proberenquote:Op vrijdag 11 april 2008 08:08 schreef zquing het volgende:
neuh, ik vind dus van niet.
FMP is comedy, NGE is een psychologisch drama. Mecha's zijn bijzaak
Ja, maar dan is het nog wel een mecha-serie. Die term geeft de setting weer (net zo goed dat een benaming als SF of Fantasy niet aangeeft of het om een comedy of drama gaat)quote:Op vrijdag 11 april 2008 08:08 schreef zquing het volgende:
NGE draait om een stel mecha-piloten. Je hebt dus wel de hele tijd met mecha te maken, maar de serie is voornamelijk een psychologisch drama.quote:Op vrijdag 11 april 2008 13:11 schreef DJ_ het volgende:
[..]
als mecha's een kleine rol spelen in NGE wil ik hem misschien nog wel eens proberen
De film Grave of the Fireflies. Gegarandeerd janken.quote:Op vrijdag 11 april 2008 20:15 schreef PsyCha het volgende:
Heb de laatste tijd lompe animes gekeken. Bah!
Kent iemand een hele zielig, waarvan ik moet huilen?
ken je er ook een met een wat modernere visuele stijl ?quote:Op vrijdag 11 april 2008 21:15 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
De film Grave of the Fireflies. Gegarandeerd janken.
kimi's eiertjes volgens vele... ik zat me echter de hele tijd te irriteren aan het idiote gedoe van de hoofdrolspelerquote:Op vrijdag 11 april 2008 22:24 schreef DJ_ het volgende:
[..]
ken je er ook een met een wat modernere visuele stijl ?
ik verlies mijn focus altijd erg snel als de visuals mij niet aanspreken helaas
Dat heb ik ook, maar het is nogal een meeslepende film. Een meesterwerk en must-see.quote:Op vrijdag 11 april 2008 22:24 schreef DJ_ het volgende:
[..]
zal hem eens proberenquote:Op vrijdag 11 april 2008 22:47 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dat heb ik ook, maar het is nogal een meeslepende film. Een meesterwerk en must-see.
Hoe kan je iets dat is gemaakt door Ghibli niet visueel aantrekkelijk vindenquote:Op vrijdag 11 april 2008 22:24 schreef DJ_ het volgende:
[..]
geen idee maar het ziet er gewoon oud uit , ik ben meer van de nieuwere animatie stijlquote:Op vrijdag 11 april 2008 23:31 schreef zquing het volgende:
[..]
Hoe kan je iets dat is gemaakt door Ghibli niet visueel aantrekkelijk vinden
Het is dan ook oud, maar er is nog niets dat eraan kan tippen qua drama.quote:Op zaterdag 12 april 2008 00:30 schreef DJ_ het volgende:
[..]
geen idee maar het ziet er gewoon oud uit , ik ben meer van de nieuwere animatie stijl
ik had ook moeite de visuals van spirited away te waarderen als je ze vergelijkt met bijvoorbeeld
clannad of shakugan no shana
FMP Fumoffu is comedy.quote:Op vrijdag 11 april 2008 08:08 schreef zquing het volgende:
best wel zonde eigenlijk, juist de oudere films van ghibli zijn visueele hoogstandjes. Als je ziet hoeveel werk erin zit, aangezien ze vroeger nog met cells werkten. Je kan echt heel veel handwerk terugzien. het ziet er mischien niet zo glad uit als tegenwoordig maar 't is echt supermooiquote:Op zaterdag 12 april 2008 00:30 schreef DJ_ het volgende:
[..]
geen idee maar het ziet er gewoon oud uit , ik ben meer van de nieuwere animatie stijl
ik had ook moeite de visuals van spirited away te waarderen als je ze vergelijkt met bijvoorbeeld
clannad of shakugan no shana
Al gezienquote:Op vrijdag 11 april 2008 21:15 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
De film Grave of the Fireflies. Gegarandeerd janken.
http://animenfo.com/animetitle,1243,ohjgii,kimi_ga_nozomu_.htmlquote:Op vrijdag 11 april 2008 23:15 schreef DJ_ het volgende:
[..]
zal hem eens proberen
@ blessed . kimi hoeveel ? o.O
ahh ja die heb ik al gezien , dat was mijn 3e of 4e animequote:Op zaterdag 12 april 2008 15:53 schreef blessed19 het volgende:
[..]
http://animenfo.com/animetitle,1243,ohjgii,kimi_ga_nozomu_.html
*hoppa*
Daarom hebben we bij de verkiezingen ook als regel gesteld dat je series volledig gezien moet hebben... Er zijn wel meer series die verkloot worden door een beroerd einde.quote:Op zaterdag 12 april 2008 19:21 schreef Ge4ce het volgende:
Zowel Slam Dunk als Buzzer Beater hebben gewoon bijna dezelfde k** einde. Heel mijn zin (in) is gewoon weg.
Yup, het is een serie met potentie imo.quote:Op maandag 14 april 2008 19:37 schreef zquing het volgende:
nog mensen hier die kurenai kijken? Vond ep1 wel tof
Behalve xxxHolic heb ik nog geen enkele serie op mijn lijstje staanquote:Op maandag 14 april 2008 19:37 schreef zquing het volgende:
nog mensen hier die kurenai kijken? Vond ep1 wel tof
welcome backquote:Op maandag 14 april 2008 00:24 schreef Intronic het volgende:
toch weer een tijd geleden dat ik dit topic heb gechecked.. binnekort toch weer ff wat anime gaan kijken denk ik zo.
Bron http://www.variety.com/VR1117984029.html Het commentaar van de lezers eronder is duidelijkquote:DreamWorks to make 'Ghost' in 3-D
DreamWorks has acquired rights to the Japanese manga "Ghost in the Shell" with plans to adapt the futuristic police thriller as a 3-D live-action feature.
Die serie is inderdaad echt te grapigquote:Op donderdag 17 april 2008 20:09 schreef Ge4ce het volgende:
Soul Eater ep 2![]()
(Vraag me af hoe de soundtrack zal zijn.)
Er zijn ook twee versies van de serie lees ik net... De ene die op maandag uitgezonden wordt een 'kiddy' versie met bepaalde scènes eruit geknipt en de uncut versie die op donderdag uitgezonden wordt.quote:Op donderdag 17 april 2008 20:09 schreef Ge4ce het volgende:
Soul Eater ep 2![]()
(Vraag me af hoe de soundtrack zal zijn.)
Het verschil van de eerste episode (cut/uncut):quote:Op vrijdag 18 april 2008 11:54 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Er zijn ook twee versies van de serie lees ik net... De ene die op maandag uitgezonden wordt een 'kiddy' versie met bepaalde scènes eruit geknipt en de uncut versie die op donderdag uitgezonden wordt.
Ik ga deze ook maar eens proberen...
quote:"One, there was a very breif clip where Shinigami said a few words and then it showed a close-up of Blair’s well-endowed rack. Two, at the end of the episode there was a much longer preview that showed scenes from what I believe should be the next 2-4 episodes."
Heb je die gewoon in Nederland gekocht? Zoja--> waar?quote:Op vrijdag 18 april 2008 11:13 schreef Sh0g het volgende:
ik heb een Dragonball Z Broly Triple Threat DVD box gekocht bij de boudisque.
Broly The Legendary Super Saiyan
Broly Second Coming
Bio-Broly Uncut Movie
[ afbeelding ]
Gelukkig zijn het movies, dus nu zijn ze op full power in 8 minuten ipv in 8 episodes.
Ik wilde ook de volledige box van Tokko meenemen, maar dan werd het me toch een beetje te duur.
Bij de Boudisque in Utrecht. (Dicht bij Hoog Catherijne)quote:Op zaterdag 19 april 2008 09:38 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Heb je die gewoon in Nederland gekocht? Zoja--> waar?
Heb eerste afl gezien en wat vond ik hem stom.quote:Op zondag 20 april 2008 20:43 schreef Ge4ce het volgende:
...
Kyouran Kazoku Nikki (Nieuwe anime) - No comment, nog te vaag.
...
Idd, het is een van de meest irritante series die ik ooit gezien heb, ik ga die ook niet verder volgen.quote:Op zondag 20 april 2008 22:57 schreef PsyCha het volgende:
[..]
Heb eerste afl gezien en wat vond ik hem stom.
Irriteer me kapot aan die stomme katmeisje of wolf of wat ze ook mag zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
als volgt:quote:Op zondag 20 april 2008 21:10 schreef Sh0g het volgende:
Even een klein onderzoekje naar kijkgedrag. Ik zou graag willen weten hoeveel episodes jullie van een anime achter elkaar kijken. Of überhaupt hoeveel episodes jullie kijken per dag.![]()
Ik heb zelf namelijk dat, hoe boeiend ik een anime ook vind, ik nooit meer dan 2 of 3 episodes echt achter elkaar kan kijken. Ik ben constant afgeleid door andere zaken of ga weer ff internetten ofzo.
Ik kijk sowieso niet elke dag, maar als ik dan een avondje tijd heb en zin, dan kan ik er wel 8 tot 10 wegkijken, maar nooit echt achter elkaar. Het gaat zo van: 3 episodes - pauze - nog 2 - ff wat eten - nog 2 - beetje tv kijken - nog 2 - beetje internetten - laatste episode en slapen.
In het sterkste geval zet ik een episode halverwege op pauze en ga ik ff wat anders doen.![]()
Hoe doen jullie dat? Overigens kijk ik altijd een zooi episodes achter elkaar van dezelfde anime. Nooit 2 of 3 naast elkaar.
Wajooooooquote:Op maandag 21 april 2008 00:12 schreef mschol het volgende:
op een zaterdag/zondag dat ik de hele dag niks te doen heb: 26 eps ongeveer (1 serie, moet deze wel leuk zijn en ik dus echt door willen kijken, anders kom ik zeker aan de 11 afleveringen)
tis idd een ietwat zwaar onderwerp, maar vond het behoorlijk goed te volgen.quote:Op maandag 21 april 2008 01:15 schreef Sh0g het volgende:
[..]
Wajoooooo
Ik ken er nog zo één die dat kan, maar echt, 13 is het meeste wat ik op een dag heb kunnen kijken en de dag erna was ik er nog zat van.Dat was eenmalig.
Ik ben nu overigens nog bezig met NHK ni Youkoso! Ik kom er maar moeizaam doorheen, maar weiger 'em te droppen, omdat hij toch ook wel zeer grappige stukjes kent. Dat hele hikikomori en conspiracy's is maar een zwaar onderwerp voor een animé.
ik heb nu nog +50GB aan series die ik moet kijken, en nog +/- 60GB om weg te branden op dvd'squote:Ben ondertussen ook nog het één en ander aan het downloaden. De torrents heb ik al máááánden, misschien al wel 1,5 jaar op m'n pc staan, maar nooit iets meegedaan.
O.a. School Rumble, Madlax, Haibane Renmei, Ghost in the Shell SAC, Full Metal Alchemist, Petopeto-san, Stellvia of the Universe en Great Teacher Onizuka. 40 GB in totaal. Wanneer ik het ga kijken.... geen idee....
in het engels??quote:Op maandag 21 april 2008 07:23 schreef rakotto het volgende:
Trouwens menschen. Wat vindt men als er Anime op tv komt in het Engels?
Ik weet het, maar nog altijd beter dan in het Nederlands.quote:
Ik heb liever gewoon het origineel met ondertiteling.quote:Op maandag 21 april 2008 07:23 schreef rakotto het volgende:
prima, alleen ga ik 't niet kijkenquote:Op maandag 21 april 2008 07:23 schreef rakotto het volgende:
Ik heb vroeger wel DBZ en Gundam Wing zo gekeken maar ik haat het wachten tot de nieuwe afleveringen op tv worden uitgezonden en dat je er altijd voor moet thuis blijven en de kans heb afleveringen te missen. Zeker omdat ik verwacht dat deze net zoals eerder overdag worden uitgezonden wanneer ik er nooit ben.quote:Op maandag 21 april 2008 07:23 schreef rakotto het volgende:
Hahaha, heel herkenbaar.quote:Op maandag 21 april 2008 00:12 schreef mschol het volgende:
[..]
op een zaterdag/zondag dat ik de hele dag niks te doen heb: 26 eps ongeveer (1 serie, moet deze wel leuk zijn en ik dus echt door willen kijken, anders kom ik zeker aan de 11 afleveringen)
Het doet me denken aan Ouran High School Host Clubquote:Op maandag 21 april 2008 08:36 schreef DJ_ het volgende:
[ afbeelding ]
wie weet uit welke anime dit gifje komt ? , ziet er namelijk grappig uit
One Piece.quote:Op maandag 21 april 2008 08:36 schreef DJ_ het volgende:
[ afbeelding ]
Jep... Op TMF hebben ze vorig jaar Cowboy Bebop op de goeie manier uitgezonden... Wel met Nederlandse ondertiteling, maar dat zullen we dan maar even door de vingers zien (Nederlandse ondertiteling is vaak een vertaling van Engelse (Amerikaanse) ondertiteling en die wordt dan ook nog eens véél te vrij vertaald, waardoor het echt storend is.quote:Op maandag 21 april 2008 08:43 schreef Ge4ce het volgende:
[..]
Ik heb liever gewoon het origineel met ondertiteling.
Mwah, ligt eraan, naruto in het engels/nederlands lijkt me helemaal niks.quote:Op maandag 21 april 2008 07:23 schreef rakotto het volgende:
mm laat dan maar zitten heb niet echt zo'n trek in om nog een 300+ eps anime te volgen , bleach en naruto is al genoeg , komt wel een keer als die afgelopen is en ik tijd teveel heb ofzoquote:Op maandag 21 april 2008 10:55 schreef Ge4ce het volgende:
[..]
One Piece.
Zwart harige: Nico Robin
Oranje harige: Nami
Geel harige: Sanji
Da's geen anime...quote:Op maandag 21 april 2008 11:29 schreef Whooz het volgende:
Maar Avatar in het nederlands is dan wel leuk.
Ouran High School Host Club?quote:Op maandag 21 april 2008 08:36 schreef DJ_ het volgende:
[ afbeelding ]
Ah ja als je gloednieuwe series kijkt, ben je helemaal afhankelijk van wanneer ze uitkomen en dan kun je wel meerdere naast elkaar kijken. Zo heb ik Moyashimon erbij gepakt, want die was zo leuk, dat ik meteen ben gaan kijken.quote:Op maandag 21 april 2008 09:07 schreef MaxiTitan het volgende:
Wanneer de eps nog wekelijks uitkomen kijk ik meerdere series door elkaar, de voorgaande eps heb ik immers al gezien en er is dan niets meer om te kijken. Het vormt dan niet zo'n probleem voor mij gezien het om enkele episodes gaat. Wanneer ik meerdere eps heb opgespaard dan kijk ik eerst die af alvorens ik aan een andere serie begin.
Avatar is dan ook geen animé, maar Amerikaans geproduceerde nep-animé. Net zoals Britney Spears nieuwe videoclip.quote:Op maandag 21 april 2008 11:29 schreef Whooz het volgende:
[..]
Mwah, ligt eraan, naruto in het engels/nederlands lijkt me helemaal niks.
Maar Avatar in het nederlands is dan wel leuk.
En nu te bedenken dat je alfred jodokus kwak, vrouwtje theelepel etc ook tot anime kan rekenen, en dat is toch wel een groot succes geworden.
Moet je een anime van 300+ aflevering direct helemaal kijken dan? Er zijn genoeg arcen met One Piece, kun je zelf kiezen hoe veel/snel je alles wilt kijken. Filler arcs kun je zelfs overslaan.quote:Op maandag 21 april 2008 12:01 schreef DJ_ het volgende:
[..]
mm laat dan maar zitten heb niet echt zo'n trek in om nog een 300+ eps anime te volgen , bleach en naruto is al genoeg , komt wel een keer als die afgelopen is en ik tijd teveel heb ofzo
One Piece.quote:
naja ik kijk meestal een anime wel in een keer , dan bedoel ik niet non stop op 1 dag maar dan kijk ik geen andere anime's tussen door . en ik heb op het moment nog zoveel te kijken nu het nieuwe seizoen is begonnen .quote:Op maandag 21 april 2008 12:19 schreef Ge4ce het volgende:
[..]
Moet je een anime van 300+ aflevering direct helemaal kijken dan? Er zijn genoeg arcen met One Piece, kun je zelf kiezen hoe veel/snel je alles wilt kijken. Filler arcs kun je zelfs overslaan.
[..]
One Piece.
er zijn in mijn geval een paar uitzonderingen, maar daar heb ik vaak dan ook alleen de NL versie van gezien, denk dat ik zowiezo de japanse versies altijd beter vind..quote:Op maandag 21 april 2008 08:36 schreef rakotto het volgende:
[..]
Ik weet het, maar nog altijd beter dan in het Nederlands.
jep en andersom ook .quote:Op maandag 21 april 2008 16:33 schreef rakotto het volgende:
Maar Alfred Kwak kam ook degelijk van een Nederlandse bodem, dus daar heb ik geen moeite mee.![]()
Maar zou het niet zijn dat als je DBZ eerst in het Japans had gezien, dat je dan de Engelse versie slecht vindt?
Die was echt briljant... Ook erg vrij vertaald, maar wel op een goede manier. Bijzonder grappig gedaan.quote:Op maandag 21 april 2008 18:46 schreef zquing het volgende:
De nederlandse versie van chinchan was beter dan de japanse vond ik(wat ik me ervan herinneren kan).
Ben ik het helemaal mee eens.quote:Op maandag 21 april 2008 18:48 schreef zquing het volgende:
En DBZ vond ik de stemmen altijd al slecht van, heb nooit de japanse versies gezien, maar zelfs toen ik 11 was vond ik dat al om te huilen
\quote:Op dinsdag 22 april 2008 10:54 schreef Dj_Day-V het volgende:
Ik kijk Death Note. Heb aflevering 7 gekeken. Wat een briljante serie
Bedoel je dat het einde van de film beter is dan de serie?quote:Op dinsdag 22 april 2008 13:50 schreef DJ_ het volgende:
[..]
\
deathnote is een geniale serie ja , al is het einde van de live action films beter als die van de anime
ja je kan ze allebei kijken , en ja het einde van de film is anders en persoonlijk vind ik hem beter dan de seriequote:Op dinsdag 22 april 2008 16:44 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Bedoel je dat het einde van de film beter is dan de serie?
Kan je ze ook allebei kijken?
rond aflevering 15 zou je de eerste film kunnen gaan kijken dat staat ongeveer gelijk aan elkaarquote:Op dinsdag 22 april 2008 18:24 schreef Dj_Day-V het volgende:
Ik ben bij aflevering 9 maar ik kan gewoon de film gaan kijken?
Okquote:Op dinsdag 22 april 2008 18:40 schreef DJ_ het volgende:
[..]
rond aflevering 15 zou je de eerste film kunnen gaan kijken dat staat ongeveer gelijk aan elkaar
de 2e film kan je kijken als je eps 24 hebt gezien ( kijk dan 25 nog niet als je verbaast wilt staat met wat er gebeurt in eps 25 van de anime )
dus kortom
film 1 ( eps 1 t/m 15 )
film 2 ( eps 16 t/m 24 )
vanaf 25 gaat de anime veder waar de films stopen ( alternatief einde )
Volgens mij zijn dat die episodes waar de opening en het einde (credits enzo) in aparte files staan of naar een episode gelinkt staan. Je hebt dus twee aparte files met de OP en ED, of je hebt een 'eerste volledige' episode waar de rest van de episodes naar verwijzen. In die laatste eps zijn de OP en ED afgeknipt om de files zo wat kleiner te maken door en ze dus naar de stukken of eerste ep te laten linken. Het is een functie die de mkv container biedt maar zelden gebruikt wordt (gelukkig imo).quote:Op dinsdag 22 april 2008 18:56 schreef wdn het volgende:
*knip*
Vraag: wat is het verschil tussen
Allison and Lillia 3 - linked chapters version
en Allison and Lillia 3
Ik zie niets staan op de forums hierover
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Genetische manipulatie en nog wat van dat gedoe. Liep der een roodharige vrouwtje rond zou je haast aan Elfenlied denkenEn een kat die een tankauto tegenhoudt (alhoewel dat een gerucht lijkt).
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
jep klopt , live action hequote:Op dinsdag 22 april 2008 20:21 schreef Dj_Day-V het volgende:
Ik zie nu pas dat de film echte mensen zijn
Volgens mij zijn er maar 22 eps en 1 special. Morgen Real Drive maar eens kijken, schijnt een van de verrassingen van dit seizoen te zijn.quote:Op dinsdag 22 april 2008 23:30 schreef mschol het volgende:
ben maar eens begonnen met Clannad, alleen beetje jammer dat SS-Eclipse ep 24 (nog) niet hebben gesubbed
eps 24 is een rumor het zijn tot nu toe inderdaad 22 eps + een special .quote:Op dinsdag 22 april 2008 23:30 schreef mschol het volgende:
ben maar eens begonnen met Clannad, alleen beetje jammer dat SS-Eclipse ep 24 (nog) niet hebben gesubbed
niet mee eens en is imho gewoon een popi jopie serie, niets bijzonders aanquote:Op dinsdag 22 april 2008 22:53 schreef DJ_ het volgende:
[..]
en dat is zeker positief te noemen want FMA was geweldig en nog steeds een van de beste anime's ooit .
quote:Op maandag 21 april 2008 19:31 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Die was echt briljant... Ook erg vrij vertaald, maar wel op een goede manier. Bijzonder grappig gedaan.
Ik snap ook niet waarom ze met nog een special aan komen zetten (als het gerucht waar zou zijn), het tweede seizoen heeft immers al een groen licht gekregen. Lijkt mij logischer dat men (de makers van Clannad) zich daar op gaat concentreren, maar goed.quote:Op dinsdag 22 april 2008 23:59 schreef DJ_ het volgende:
[..]
eps 24 is een rumor het zijn tot nu toe inderdaad 22 eps + een special .
ze denken alleen dat er nog een special komt ( ep24 )
naja hij is namelijk te koop op play-asia . maar daar heb ik dus niks aan want die heeft geen subsquote:Op woensdag 23 april 2008 16:44 schreef wdn het volgende:
Shippuden pas op 2 augustus
17.4 is wel de 2de Naruto film in de VS uit gekomen maar die hebben wij allang gezien
ik wil toch echt de DB sub die hebben altijd goede kwaliteit subsquote:
brrrr... maar ja ben eff ruimte aan het vrij maken voor XP en vista dual bootquote:Op zondag 27 april 2008 13:58 schreef wdn het volgende:
Ik zag het 12GB![]()
Bleach of Naruto h264 zou nog veel erger zijnDoe maar x4 of x5
Dat is niet zo gek aangezien Clannad, Kanon (2006) en AIR van dezelfde schrijver/makers komen.quote:Op zondag 27 april 2008 13:16 schreef mschol het volgende:
deed mij wel heel erg denken aan kanon overigens
dat weet ik, toen ik kanon 2006 had gezien , en de melding van clannad erin zat, wilde ik die toen al kijkenquote:Op zondag 27 april 2008 14:52 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Dat is niet zo gek aangezien Clannad, Kanon (2006) en AIR van dezelfde schrijver/makers komen.
Vakantiegeld komt eraanquote:Op zondag 27 april 2008 14:42 schreef mschol het volgende:
[..]
brrrr... maar ja ben eff ruimte aan het vrij maken voor XP en vista dual boot(en nee, voorlopig even geen geld voor nieuwe 750GB schijf, anders had ik dat wel gedaan
)
als ik werk heb en m;n 2de loon binnen heb, zal ik zeker een goeie server opgaan zetten met hotswapable sata raid5 config (met 5x 750GB ofzo)
voor mij niet hoorquote:
Waarom dat?quote:Op dinsdag 29 april 2008 23:59 schreef blessed19 het volgende:
door mijn omgebouwde psp kijk ik uberhaupt helemaal geen anime meer...
Mijn niet omgebouwde psp lukt dat ookquote:Op dinsdag 29 april 2008 23:59 schreef blessed19 het volgende:
door mijn omgebouwde psp kijk ik uberhaupt helemaal geen anime meer...
juist!quote:Op woensdag 30 april 2008 11:30 schreef wdn het volgende:
[..]
Mijn niet omgebouwde psp lukt dat ook
Ben ook de weg een beetje kwijt want de leuke series zijn allemaal afgelopen
En de nieuwe leuke series duren lang om uit te komen
Zucht.
die XXXholic weet ik niet zo zeker... misschien eens proberen. vampire knight klinkt eerlijk gezegd nu al afgezaagd...quote:Op woensdag 30 april 2008 12:25 schreef wdn het volgende:
Pratchet
Kyou Kara Maou R is binnendus ik heb weer wat om te kijken binnenkort.
/offtopic/
Ik heb de hele week vrij en ben bezig met Tales of the World - Radiant Mythology (psp). Opgepikt voor 15 euroi bij FFS; als je van rpg houdt een aanrader) Char name: Shana voor mijn mageIk heb ff1 en 2 uitgespeeld met Ichigo Renji en Kenpachi
In de planning ff tactics en persona 3 en silverfall.
/back ontopic/
Maar blessed18: allison is een goede serie. Kan ik nu al zeggen denk ikZo ook xxxHolic en Vampire Knight. Maar dat is niet genoeg om mijn reistijd te vullen.
Kent iemand Spriggan (1998) (bluRay is net uit)?
Pratchettquote:
heb em al wel gedownload, nog niet gekeken...quote:Op woensdag 30 april 2008 20:07 schreef Bakakame het volgende:
Heeft iemand de Narutofilm op Dattebayo al gedownload?
Ik heb 'm net gedownload, ga 'm nu kijken
Geen troll dus
ze zitten in belgie en volgens mij kan je ook gewoon per bank overmakenquote:Op donderdag 1 mei 2008 15:03 schreef wdn het volgende:
Archonia? * wdn is n00b.
Website neem ik aan dat je bedoelt? Alleen cc?
Geen anime, wel een gewone tekenfilm: Waterschapsheuvel.quote:Op donderdag 1 mei 2008 15:05 schreef zquing het volgende:
en ik zoek nogsteeds een anime over konijnen en dan geen pokekom
Het schijnt dat Nijntje best wel populair is in Japan...quote:Op donderdag 1 mei 2008 00:38 schreef zquing het volgende:
kent iemand btw een anime met konijnen?
Hmmm hoe heette die anime met die meid die uit huis gezet wordt, in het bos gaat wonen en in aanraking komt met die jongens die in beesten kunnen veranderen ook al weer!?quote:Op donderdag 1 mei 2008 15:05 schreef zquing het volgende:
[..]
ze zitten in belgie en volgens mij kan je ook gewoon per bank overmaken
en ik zoek nogsteeds een anime over konijnen en dan geen pokekom
Nee, ik heb het bestand herdownload, en toen deed hij het wel normaal.quote:Op donderdag 1 mei 2008 20:07 schreef Jordy-B het volgende:
Je hebt een bestand met de verkeerde bestandsnaam?
Ja!quote:Op donderdag 1 mei 2008 20:31 schreef mschol het volgende:
fruit(s) basket
haha, had zin om een anime met konijnen te kijken xDquote:Op donderdag 1 mei 2008 21:28 schreef wdn het volgende:
[..]
Ja!
En nu de vraag: wtf moet zquing met een k'nijn uit een anime.
Jah, dat heb ik altijd als het bestand dat ik wil afspelen corrupt is. Dan krijg ik soms iets anders te zien.quote:Op donderdag 1 mei 2008 19:00 schreef Ge4ce het volgende:
Iemand enig idee hoe een aflevering tevoorschijn komt uit een totaal andere anime aflevering, terwijl die helemaal niet eens op de computer staat? Ik kan mij ook niet herinneren dat ik iets van cache gebruik, maar als ik het gebruikte, dan neem ik aan dat dit na vervanging (sinds er tussen die spontane aflevering ruim een maand tijd zit) of herinstallatie (mijn media player perongelijk geupdate) van het programma weg gaat? Daarnaast was het formaat van die aflevering .OGM en nu ineens .avi. Ik weet niet of de codering van .OGM of .avi veel op elkaar lijken?
green green, mothafuckah!quote:Op vrijdag 2 mei 2008 21:12 schreef koffiegast het volgende:
vertraagde tvp
al tijden niet egt anime gekeken ook binnekort zeer druk :/
Maar toch zoek ik een anime die het standaard te erg voor woorden humor bevat, lovetriangles ecchi humor vooral. En natuurlijk de standaard vette anime zoals deathnote
iemand?
kan me herinneren dat er een hele lijst aan anime uit zou komen deze seizoen, maar dat seizoen is vast allang begonnen + ik niet meer weet wat de titels zijn
quote:Op zaterdag 3 mei 2008 00:24 schreef mschol het volgende:
@ nieuwe pc..
dus binnenkort HD Anime kijken
en anime dat wordt gereleased in 1080Pquote:Op zaterdag 3 mei 2008 11:15 schreef mschol het volgende:
[..]1080P doettie vlekkeloos, nu nog een scherm dat het aankan
haha keb daarvan nog eens een deel gezienquote:Op zaterdag 3 mei 2008 09:24 schreef blessed19 het volgende:
[..]
green green, mothafuckah!
[ afbeelding ]
Ik ga ze eens opzoeken, ikeb xxxHolic eerste seizoen gekeken, dus waarom ook niet dezequote:Op vrijdag 2 mei 2008 21:24 schreef wdn het volgende:
koffiegast: mocht je die 2 nog niet kennen: Rosario and Vampire
check: te erge humor
check: ecchi
check: lovetriangle. Alhoewel triangle niet het juiste woord is. Meer een quintuple-angle
They are my noble masters
check: te erge humor
check: ecchi
Van de series die ik niet aan het volgen ben kan ik aanraden:
xxxHolic Kei (clamp is wel iets waar je van moet houden)
Allison and Lilia (doet erg stoomtijdperk achtig aan. Beetje FMA maar dan zonder de A).
Oh en als je van kittens houdt: Chi's sweet home. 3 minuten per eps maar echt zo geweldig gedaan
er... een LA van GG?quote:Op zaterdag 3 mei 2008 15:54 schreef koffiegast het volgende:
[..]
haha keb daarvan nog eens een deel gezienvolgensmij zelfs de eerste serie uitgekeken.
Ik moet eigenlijk nog genshiken 2 of zelfs 1 afkijken. Verder heb ik nog een live action die ik ook maar voor helft maanden geleden heb gekeken... mmh
In iedergeval bedankt
[
quote:Op zaterdag 3 mei 2008 18:37 schreef koffiegast het volgende:
[..]
lol nee iets heel anders staat alleen beetje ongelukkig geschreven merk ik
tja die enkele uizonderingquote:Op zaterdag 3 mei 2008 17:50 schreef mschol het volgende:
[..]
ach, sumomomomo (blijft een kut naam) is in vergelijkbare resolutie uitgebracht
geen flauw idee..quote:Op zaterdag 3 mei 2008 23:37 schreef DJ_ het volgende:
[..]
tja die enkele uizondering
wat overigens wel een upscale zou zijn geweest en geen native resolutie
Die eerste is idd verprutst, men is iets te enthousiast geweest met de filtertjes, 't ziet er niet uit, overbelicht, kleuren te verzadigd. 'Before' ziet er beter uit en volgens mij is ze niet eens dik, beetje bolle 'lach-wangen' maar meer niet.quote:
Ik denk het ook, anders zijn er onder die oksels ineens ook gebouwen bij gesoept die perfect passen, het lijkt me inderdaad dat de rechter het origineel is.quote:Op maandag 5 mei 2008 14:17 schreef rakotto het volgende:
de dikke is fake. Kijk naar het gebouw op de achtergrond.
soul eater is best wel goed , komt echt zwaar boven de verwachting uit . al zijn de eerste 3 episodes een intro naar het ware verhaal en begint het dus pas bij eps4quote:Op donderdag 8 mei 2008 19:53 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
iemand Bokusatsu Tenshi Dokur o-chan, ooit gezien? Ik heb vandaag alle 8 afleveringen gezien en het is echt bizarzoveel gore en idiote humor, heerlijk. Nu nog ff deel 2 checken.
En hoever zjin we met Soul Eater? Ik heb nog maar 2 eps gezien en ik volg niks meer sinds deze drukke vakantie..
soul eater eps5 was echt geweldigquote:Op vrijdag 9 mei 2008 06:52 schreef Ge4ce het volgende:
De raw (niet gesubbed/geedit) versie van afl. 5 staat al ruim een dag online, dus die kunnen we binnenkort ook verwachten van AEN.
Gecondoleerd!quote:Op zaterdag 10 mei 2008 13:46 schreef rakotto het volgende:
ff geen anime voor mij, vidcard doorgebrand.
hoe de hell krijg je dat voor elkaar .....quote:Op zaterdag 10 mei 2008 13:46 schreef rakotto het volgende:
ff geen anime voor mij, vidcard doorgebrand.
Meest simpele manier met de temperaturen van de afgelopen week: overklokken en dan meteen met een grote stap beginnen en dan gaan gamen met dit weerquote:Op zondag 11 mei 2008 11:19 schreef mschol het volgende:
[..]
hoe de hell krijg je dat voor elkaar .....
ach wees blij, ik heb er 2 mobo's en een cpu doorheengejaagd de afgelopen 2 maanden....... Zit nu zonder fatsoenlijk systeem todat ik weer een keer geld hebquote:Op zondag 11 mei 2008 11:19 schreef mschol het volgende:
[..]
hoe de hell krijg je dat voor elkaar .....
Mooie post, had nog nooit wat van Macross gezien maar geniet erg van deze serie.quote:Op zondag 11 mei 2008 04:27 schreef Dr_Crouton het volgende:
Jaaa! Er is een nieuwe Macross serie: Macross Frontier
[ afbeelding ]
Waren de in de jaren 90 door MANGA uitgebrachte Macross Plus en de recente Macross Zero slechts OVAs, nu is er ter gelegenheid van de 25ste verjaardag van de originele Macross serie eindelijk een gloedjesnieuwe parel. Mijn jeugdsentiment is weer terug, en hoe!
[ afbeelding ]
Korte uitleg: 60 jaar na een cataclysmische oorlog zijn er 25 vloten het heelal ingestuurd om de toekomst van de mensheid te verzekeren door middel van kolonisatie van nieuwe werelden. Het verhaal speelt zich af op Frontier, een vloot dat bestaat uit een grote ark met daarin een stad en verschillende schepen die Frontier ondersteunen.
De hoofdpersonen zijn een scholier Saotome Altoh die een passie heeft voor vliegen, een jonge serveerster Ranka Lee die graag zangeres wilt worden en de beroemde ster Sheryl Nome die in aflevering een concert komt geven voor de fans op Frontier.
Leuk. Maar dan duikt er opeens een mysterieuze buitenaardse vijand op die zonder provocatie de vloot aanvalt en verdomd sterk is. De militaire mecha zijn geen partij voor deze nieuwe dreiging, maar een civiele eenheid gefinancierd door een machtige bedrijf schiet te hulp...
[ afbeelding ]
De eerste 5 afleveringen zijn inmiddels met subs verschenen, raw 6 is net uit. Wat me meteen opvalt is dat het de sfeer en humor van het origineel uit 1982 aardig weet te pakken.
Was Plus (1994) doodserieus drama met wat Top Gun-achtige showing off humor, Macross 7 serie f (1994) flauw en Zero (2002) zweverig en voor mijn gevoel wat afgerafeld (kort), Frontier is een feest der herkenning, met voor de oldschool fans hier en daar een leuke knipoog naar het origineel en de film. Ook hier is er sprake van een zgn. Love Triangle, waarbij Altoh het te verduren krijgt met Ranka en Sheryl. En dat zorgt voor sexy, grappige en pijnlijke momenten
Er is met een serie weer ruimte voor karakterontwikkeling en een verhaal. In elke opening wordt een korte uitleg gegeven door de voice-over zoals de geschiedenis en of wat aansluit op de aflevering. Dit is prima uitgewerkt en maakt het laagdrempeliger voor nieuwe kijkers.
Muziek, een van de belangrijkste elementen van de Macross franchise, is prima. Yoko Kanno en Gabriela Robin die ik ken van Ghost In The Shell: Stand Alone Complex werken eraan mee.
En dan de mecha, dat is de eyecatcher van Macross. De weinige mecha wat er totnogtoe te zien is geweest is de VF-117 Nightmare dat ook te zien was geweest in de serie Macross 7, maar die speelt hier een ondergeschikte rol. De hoofdrol is weggelegd aan de VF-25, een variable fighter dat uit de prototype fase is gekomen en uitvoerig wordt getest door een civiele eenheid SMS in opdracht van de fabrikant van de nieuwe mecha.
[ afbeelding ]
Hoewel het minder futuristisch uitziet als de YF-19 en YF-21 uit Macross Plus dat ongeveer in hetzelfde tijdperk afspeelt als Frontier, ziet het er erg mooi uit. Een hommage aan het origineel, de VF-1 Valkyrie (want weer gebaseerd is op de RL F-14 Tomcat).
[ afbeelding ]
Ik kan mijn post mooier en uitgebreider maken, maar ik vind het genoeg zo: als je een fan bent van mecha-anime, ga kijken! Ook als je dat niet bent, ga kijken! Het verschijnt nu om de week å twee weken.
Macross Frontier (2007) (TV) afleveringen totnutoe:
Episode 1x01 "Close Encounter" (pilot)
Episode 1x01 "Close Encounter" (Deculture Edition)
Episode 1x02 "Hard Chase"
Episode 1x03 "On Your Marks"
Episode 1x04 "Miss Macross"
Episode 1x05 "Star Date"
Episode 1x06 "Bye Bye Sheryl!"
Episode 1x07 ...
Episode 1x08 ...
Episode 1x09 ...
N.B.: Het is GEEN Robotech!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |