Jawel het begon erg sloom.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 17:09 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Je kan me niet wijsmaken dat sinds de lancering van Fok! er maar 195 gitaristentopics zijn gemaakt...
Kutschurftquote:Op woensdag 19 maart 2008 21:40 schreef Jorikjet het volgende:
neuk je oma in haar stoma!
Welkom! En gewoon eelt kweken! Succesquote:Op donderdag 20 maart 2008 00:51 schreef bloempjuh het volgende:
Sinds een week en een paar dagen ben ik de trotse eigenaar van een Vintage accoustische gitaar. Kan nog niet echt veel spelen (paar akkoorden) maar goed, ik ben vastberaden het te leren
Nouja, zo'n synth is dermate groot dat je die niet zomaar kwijtraakt, dingen als kabels en gitaarstandaards zijn ook echt roofgoed lijkt het soms bij optredens. Of onderdelen van drumstellen. Afgelopen keer was het weer zo'n optreden dat er eigenlijk geen backstage is en dat je met teveel bands al je spullen in een halletje hebt staan. Waardeloos is dat. Ik wil eigenlijk nog een keer een checklist maken met alle spullen die we als band meenemen, maar dat komt er steeds niet van.quote:Op donderdag 20 maart 2008 08:38 schreef Witchfynder het volgende:
Damn, wij zijn al over de rooie omdat waarschijnlijk de toetsenist bij een gig onze banier heeft laten liggen en de zaal het niet terug kan vinden..
Wij hadden een keer dat een andere band weg ging en hun entourage begon met spullen te slepen waaronder mijn bas en een gitaar van ons. Gelukkig zit mijn bastas vol patches dus is makkelijk herkenbaar. Onze zanger kan hen net de pas afsnijden. Ze kregen ook wel goed op hun flikker van de bandleden van de andere band. Echt, entourage is zo annoying. Leken die willen helpen.quote:Op donderdag 20 maart 2008 08:47 schreef Cynic het volgende:
[..]
Nouja, zo'n synth is dermate groot dat je die niet zomaar kwijtraakt, dingen als kabels en gitaarstandaards zijn ook echt roofgoed lijkt het soms bij optredens. Of onderdelen van drumstellen. Afgelopen keer was het weer zo'n optreden dat er eigenlijk geen backstage is en dat je met teveel bands al je spullen in een halletje hebt staan. Waardeloos is dat. Ik wil eigenlijk nog een keer een checklist maken met alle spullen die we als band meenemen, maar dat komt er steeds niet van.
Onze zanger had ook een keer zijn gitaar in Amersfoort laten liggen ofzo, best handig
Ja precies, afslachten die lui. Lief dat ze willen helpen, maar komt alleen gezeik van.quote:Op donderdag 20 maart 2008 09:11 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Wij hadden een keer dat een andere band weg ging en hun entourage begon met spullen te slepen waaronder mijn bas en een gitaar van ons. Gelukkig zit mijn bastas vol patches dus is makkelijk herkenbaar. Onze zanger kan hen net de pas afsnijden. Ze kregen ook wel goed op hun flikker van de bandleden van de andere band. Echt, entourage is zo annoying. Leken die willen helpen..
Ligt er aan waar je naartoe gaat... als je een Inca-trail gaat doen lijkt het me niet zo sociaal tegenover de dragers om een 5 kilo zware koffer mee te sjouwen... ik heb het idee dat in veel landen gitaren goedkoper zijn, dus dan kun je daar altijd nog eentje zoeken.quote:Op donderdag 20 maart 2008 11:28 schreef bloempjuh het volgende:
Hey mensen
Vraagje aan de kenners: Ik ga van de zomer flink aan het reizen, per vliegtuig en over land. Is het slim om mijn lieveling (nieuw, perfect geluidje) mee te nemen, of kan ik beter onderweg een 'smacher' op de kop tikken en mijn Vintage hier laten tot ik terug ben?
Ach, in Nepal werden sjerpa's volgeladen tot wel 50 kilo door de nouveau riche van Chinaquote:Op donderdag 20 maart 2008 12:08 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ligt er aan waar je naartoe gaat... als je een Inca-trail gaat doen lijkt het me niet zo sociaal tegenover de dragers om een 5 kilo zware koffer mee te sjouwen... ik heb het idee dat in veel landen gitaren goedkoper zijn, dus dan kun je daar altijd nog eentje zoeken.
Bloempjuh krijgt van mij een biertje als ze "Zal ik jou eens lekker in je bek schijten" van de raggende mannen op de top van de mount everest voor ons speelt...quote:Op donderdag 20 maart 2008 12:32 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ach, in Nepal werden sjerpa's volgeladen tot wel 50 kilo door de nouveau riche van China.
Daar zet ik ook een biertje op inquote:Op donderdag 20 maart 2008 12:48 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Bloempjuh krijgt van mij een biertje als ze "Zal ik jou eens lekker in je bek schijten" van de raggende mannen op de top van de mount everest voor ons speelt...
Als Dean ook nog een biertje in zet zou ik bijna zelf gaanquote:Op donderdag 20 maart 2008 12:58 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Daar zet ik ook een biertje op in
Bij deze!quote:Op donderdag 20 maart 2008 13:07 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Als Dean ook nog een biertje in zet zou ik bijna zelf gaan
Scooby belde me net om te vragen of ie nog een pakje Scooby snacks in die bus had achtergelatenquote:
Een kratje photoshop graagquote:Op donderdag 20 maart 2008 13:58 schreef Deansensitized het volgende:
Gitaren op je werk/stageplek. PWN!
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 20 maart 2008 14:48 schreef Falcon4ever het volgende:
[..]
Een kratje photoshop graag
oh en die memo op de versterker... 'niet uitschakelen aub'![]()
Het is bijna mijn gitaar, alleen dan _net_ even anders. (en net 1 prijsklasse hoger)quote:Op donderdag 20 maart 2008 14:56 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
![]()
Staat hier om te testen. Scheen vanalles mee te zijn, maar vandaag al met al anderhalf uur gespeeld, maar niks aan te merken.
Niet uitschakelen wegens duurtest, misschien krijgtie pas klachten als hij pas goed warm is...
En het is Protoshop, niet Photoshop
Wat heb jij ook alweer??quote:Op donderdag 20 maart 2008 15:14 schreef Goover het volgende:
[..]
Het is bijna mijn gitaar, alleen dan _net_ even anders. (en net 1 prijsklasse hoger)
nee, metalen bak, voor een overgroot deelquote:Op donderdag 20 maart 2008 16:06 schreef Dribbel_ het volgende:
dat is toch net zo goed plastic ?
Ik wist niet dat je op een gele kikker kon spelenquote:Op donderdag 20 maart 2008 16:45 schreef Goover het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Epiphone Les Paul Special II (199,-)
En die ik zie is een SG ofzo? (240,- ofzo?)
Geen bier voor jou danquote:Op donderdag 20 maart 2008 17:13 schreef bloempjuh het volgende:
Lieve schatten, helaas voor jullie kom ik niet eens in de buurt van de Mount Everest. Ik ga naar Kroatië (Wizz Air, die je een extra zitplaats aanrekenen als je een gitaar mee wil sjouwen) en daarna over land terug (backpack, gitaar, het goede leven..)
maar steviger geimplementeerd dan bij andere pedalen van goedkopere prijsklassenquote:Op donderdag 20 maart 2008 17:06 schreef Dribbel_ het volgende:
maar de stampknopjes zijn van plastic
Ga gewoon lekker vakantie vieren en kijk onderweg of je ergens goedkoop een gitaar kan scoren...quote:Op donderdag 20 maart 2008 17:13 schreef bloempjuh het volgende:
Lieve schatten, helaas voor jullie kom ik niet eens in de buurt van de Mount Everest. Ik ga naar Kroatië (Wizz Air, die je een extra zitplaats aanrekenen als je een gitaar mee wil sjouwen) en daarna over land terug (backpack, gitaar, het goede leven..)
SG, kloptquote:Op donderdag 20 maart 2008 16:45 schreef Goover het volgende:
[..]
[afbeelding]
Epiphone Les Paul Special II (199,-)
En die ik zie is een SG ofzo? (240,- ofzo?)
Dingen zijn gewoon kut. Punt. Klaar.quote:Op donderdag 20 maart 2008 17:27 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
maar steviger geimplementeerd dan bij andere pedalen van goedkopere prijsklassen [afbeelding]
tja, ieder zo zijn eigen ding he?quote:Op donderdag 20 maart 2008 17:37 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Dingen zijn gewoon kut. Punt. Klaar.
Multieffects
Nou, als ik ander hoor wat voor geluid je er uit haalt....quote:Op donderdag 20 maart 2008 16:05 schreef Aresdreams het volgende:
Boss GT-8, stevig gebouwd
kan je redelijk hard/lomp op stampen (doe ik liever niet, ga er ook voorzichtig mee om)
quote:Op donderdag 20 maart 2008 18:06 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Nou, als ik ander hoor wat voor geluid je er uit haalt.... [afbeelding].
flauw he? [afbeelding]
Goede vraagquote:Op donderdag 20 maart 2008 18:08 schreef Dribbel_ het volgende:
cd al af ?
Drums al opgenomen?quote:
Jammer dat Witch dit niet kan zeggenquote:
quote:Op donderdag 20 maart 2008 18:16 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Drums al opgenomen?.
Overigens moeten jullie maar op onze site lezen hoe het er voor staat. Er staat net een Recording Diary van de zang..
en aangepast aan de hand van de opbouwende kritiekquote:Op donderdag 20 maart 2008 18:06 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Nou, als ik ander hoor wat voor geluid je er uit haalt.....
flauw he?
ben toch best blij met mijn 19" unit andersquote:Op donderdag 20 maart 2008 17:37 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Dingen zijn gewoon kut. Punt. Klaar.
Multieffects
Ach, heb gewoon wat een trauma opgelopen door een ex-gitarist van ons. Niemand en vooral hijzelf snapte er niks van, dus geluid was standaard altijd kut. Sinsdien beetje hekel aan die dingen ontwikkeld. Maar zolang iemand er goed mee om kan gaan en er een goed geluid uit weet te krijgen vind ik het bestquote:Op donderdag 20 maart 2008 18:34 schreef Cynic het volgende:
[..]
ben toch best blij met mijn 19" unit anders [afbeelding]
ik wil nog steeds een lichtkrant voor in de 3HE die ik nog vrij heb in mijn rack. En daar dan het beursnieuws op [afbeelding]
oke... dean die verder gat dan powerchords?quote:Op donderdag 20 maart 2008 18:34 schreef Deansensitized het volgende:
Hallo, ik ben Dean en ik heb een vraag.
Ik speel nu zo'n vier jaar gitaar, maar voel dat ik een beetje blijf hangen in dezelfde riffs en loopjes. Ik speel nu voornamelijk [99%] powerchords, maar wil mijn kennis en techniek wat uitbreiden. Nu leek het mij een leuk idee om wat met simpele blues dingetjes te beginnen [speel nu voornamelijk veel punk en simpele metal].
Jullie misschien tips en trucs en handigheidjes en wellicht simpele nummers om mee te beginnen?
En nummers met hele simpele solo's, hebben jullie daar ook tips voor?
Enge gedachte hèquote:Op donderdag 20 maart 2008 18:43 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
oke... dean die verder gat dan powerchords?
little wing van hendrix ofzo is wel een klassieker die iedere gitarist moet kennen! net als stairway to heaven (hoe kut het nummer ook is, het is een klassieker!). denk dat wanneer je little wing kunt spelen je hoop nieuwe dingen bij geleerd hebt ook is het niet zo'n standaard saai blues nummerquote:Op donderdag 20 maart 2008 18:34 schreef Deansensitized het volgende:
Hallo, ik ben Dean en ik heb een vraag.
Ik speel nu zo'n vier jaar gitaar, maar voel dat ik een beetje blijf hangen in dezelfde riffs en loopjes. Ik speel nu voornamelijk [99%] powerchords, maar wil mijn kennis en techniek wat uitbreiden. Nu leek het mij een leuk idee om wat met simpele blues dingetjes te beginnen [speel nu voornamelijk veel punk en simpele metal].
Jullie misschien tips en trucs en handigheidjes en wellicht simpele nummers om mee te beginnen?
En nummers met hele simpele solo's, hebben jullie daar ook tips voor?
Wat heb jij?quote:Op donderdag 20 maart 2008 18:34 schreef Cynic het volgende:
[..]
ben toch best blij met mijn 19" unit anders![]()
ik wil nog steeds een lichtkrant voor in de 3HE die ik nog vrij heb in mijn rack. En daar dan het beursnieuws op
Tenzij je 5600,- ff over hebt voor een Roland TD-20, is de beste tip die ik je kan geven: Drumkit from Hell.quote:Op donderdag 20 maart 2008 18:58 schreef Under_Score het volgende:
weet iemand zo nog een electronische drum met een grote jack output? zodat ik hem in mijn guitarport kan pluggen en zelf drums op kan nemen. of een andere goeie manier om een beetje realistische drums op te nemen.
verloop stekkertje?quote:Op donderdag 20 maart 2008 18:58 schreef Under_Score het volgende:
weet iemand zo nog een electronische drum met een grote jack output? zodat ik hem in mijn guitarport kan pluggen en zelf drums op kan nemen. of een andere goeie manier om een beetje realistische drums op te nemen.
ooit eens geprobeerd, maar ik kon er niet echt mee overweg. wat had je daar ook alweer precies voor nodig?quote:Op donderdag 20 maart 2008 19:04 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Tenzij je 5600,- ff over hebt voor een Roland TD-20, is de beste tip die ik je kan geven: Drumkit from Hell.
wat is een beetje een redelijke drummachine dan? en welk soort verloop stekker heb ik daarvoor nodig?quote:verloop stekkertje?
Clapton is vaak redelijk gemakkelijk.quote:Op donderdag 20 maart 2008 18:54 schreef Deansensitized het volgende:
Nooit [ afbeelding ]
Maar niemand tips? SRV? BB King? Johnny B Goode?
Little Wing lijkt me wel een moeilijke voor iemand met alleen powerchord-ervaring. De solo van Nothing Else Matters is trouwens lekker gemakkelijk (hoewel geen blues). De intro-solo van Wish You Were Here van Pink Floyd is ook erg gemakkelijk!quote:Op donderdag 20 maart 2008 18:57 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
little wing van hendrix ofzo is wel een klassieker die iedere gitarist moet kennen! net als stairway to heaven (hoe kut het nummer ook is, het is een klassieker!). denk dat wanneer je little wing kunt spelen je hoop nieuwe dingen bij geleerd hebt ook is het niet zo'n standaard saai blues nummer
tja, ik ben geen aziaat he?quote:
Volgens mij zijn dat wel allemaal nummers waarbij het lastig is om 'het gevoel' goed te krijgen, zo makkelijk is Clapton wat dat betreft niet.quote:Op donderdag 20 maart 2008 19:10 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Clapton is vaak redelijk gemakkelijk.
[..]
Little Wing lijkt me wel een moeilijke voor iemand met alleen powerchord-ervaring. De solo van Nothing Else Matters is trouwens lekker gemakkelijk (hoewel geen blues). De intro-solo van Wish You Were Here van Pink Floyd is ook erg gemakkelijk!
Mja, de akkoorden van bv. Old Love zijn niet zo moeilijk. Dan klinkt het al snel best aardig, net als Little WIng. En veel simpelere solo's van WYWH zijn er toch niet denk ik.quote:Op donderdag 20 maart 2008 19:22 schreef Cynic het volgende:
[..]
Volgens mij zijn dat wel allemaal nummers waarbij het lastig is om 'het gevoel' goed te krijgen, zo makkelijk is Clapton wat dat betreft niet.
Hangt er een beetje vanaf welke versie. Ik zit net naar die van live at budokan te luisteren maar die lijkt me vrij lastig. Die van the ozzman cometh ook hoor ik nu Maar de originele versie moet te doen zijn.quote:Op donderdag 20 maart 2008 19:39 schreef Deansensitized het volgende:
Solo van Paranoid wat te doen trouwens? Klinkt niet heel ingewikkeld...
Hou je bek eens met je Megadethquote:Op donderdag 20 maart 2008 20:09 schreef Witchfynder het volgende:
De Megadeth cover ervan is ook weer een stapje hoger. [afbeelding].
soms lijkt het inderdaad al zo oudquote:Op donderdag 20 maart 2008 20:09 schreef Deansensitized het volgende:
Gewoon de origineel, zoals in 1790 opgenomen
maareh....dan ben je nog steeds een nummer aan het spelen dat alleen maar uit powerchords bestaat. dat was toch niet de bedoeling? Paranoid is echt zo'n nummer dat mensen gaan spelen als ze 3 lessen gehad hebben.quote:Op donderdag 20 maart 2008 20:23 schreef Deansensitized het volgende:
Ga het eens proberen! De intro lukt al in ieder geval
En het de verses en chorus uiteraard ook wel.
Die is idd ook wel leuk om te spelenquote:Op donderdag 20 maart 2008 20:55 schreef Witchfynder het volgende:
Ja idd. Probeer anders 'Seek & Destroy' van Metallica. Een groot gedeelte bestaat niet uit powerchords..
goed te doen, 1 lastiger loopje maar dat is t!quote:Op donderdag 20 maart 2008 19:39 schreef Deansensitized het volgende:
Solo van Paranoid wat te doen trouwens? Klinkt niet heel ingewikkeld...
Rustig aan beginnen hèquote:Op donderdag 20 maart 2008 20:28 schreef Cynic het volgende:
[..]
maareh....dan ben je nog steeds een nummer aan het spelen dat alleen maar uit powerchords bestaat. dat was toch niet de bedoeling? Paranoid is echt zo'n nummer dat mensen gaan spelen als ze 3 lessen gehad hebben.
Ken ik ook al stukjes vanquote:Op donderdag 20 maart 2008 20:55 schreef Witchfynder het volgende:
Ja idd. Probeer anders 'Seek & Destroy' van Metallica. Een groot gedeelte bestaat niet uit powerchords. [afbeelding].
Ik geloof dat ik je ergens ben kwijtgeraakt tussen je vraag wat leuke en makkelijke bluesdingen zijn om te spelen en je uiteindelijke beslissing om Paranoid te gaan oefenenquote:
Ja, maar leer eens hele nummers spelen. En niet valsspelen, zoals met Smoke on the Water toen.quote:Op donderdag 20 maart 2008 21:47 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Rustig aan beginnen hè
[..]
Ken ik ook al stukjes van [ afbeelding ]
Zelfde geld voor Master Of Puppets, Battery, Enter Sandman en Sad But True, en dan bedoel ik die loopje dingen een beetje, intro's enzo
Hehe, heeft niet iedereen dat? Ik kan ook van zoveel nummers slechts de intro, of leuke stukjes enz.quote:Op donderdag 20 maart 2008 22:06 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ja, maar leer eens hele nummers spelen. En niet valsspelen, zoals met Smoke on the Water toen..
yup, ik ook. hopeloos is dat.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 00:10 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Hehe, heeft niet iedereen dat? Ik kan ook van zoveel nummers slechts de intro, of leuke stukjes enz.
quote:Op donderdag 20 maart 2008 22:09 schreef Deansensitized het volgende:
De afwerklijst [help me hem aan te vullen]:
Black Sabbath - Paranoid
Metallica - Seek & Destroy
A perfect circle - the package
Ho ho, het begin van de lente was gisteren. Een keer in de ik weet niet hoeveel jaar begint de lente namelijk op 20 maart ipv 21 maart. Maar ik zat hier in Eindhoven net in een zware sneeuwbui...quote:Op vrijdag 21 maart 2008 09:08 schreef Deansensitized het volgende:
Onze drummer is vandaag jarig
Begin van de lente
Gitaren op stage
Hoi!
was mooi he, die sneeuw bui?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 10:23 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ho ho, het begin van de lente was gisteren. Een keer in de ik weet niet hoeveel jaar begint de lente namelijk op 20 maart ipv 21 maart. Maar ik zat hier in Eindhoven net in een zware sneeuwbui...
Ik heb verdomme om 15:30 nog een vergadering op het werk...
Veel te blij en te vrolijk voor je zeker?quote:
In de sneeuw en hagelquote:Op vrijdag 21 maart 2008 10:34 schreef Deansensitized het volgende:
WhateverLente
Bier, BBQ en buiten gitaren
BBQ... met dit weer is die gedachte nog ver wegquote:Op vrijdag 21 maart 2008 10:34 schreef Deansensitized het volgende:
WhateverLente
Bier, BBQ en buiten gitaren
Ik red 15.40 niet eens denk ik... heb het nu al gehad...
Onder zo'n party-tentquote:Op vrijdag 21 maart 2008 11:33 schreef Aresdreams het volgende:
bbq... kan ook met slecht weer, gewoon zorgen dat de bbq niet nat kan worden, en dan lekker veel vleesch erop....
was het maar weer zo ver
haha, oke danquote:Op vrijdag 21 maart 2008 12:12 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Onder zo'n party-tentHadden we ook met mijn eerste communie gedaan in de regen. Mijn pa was niet zo blij toen die de aangewezen saté-draaier was
Toch bedankt pa
Wel een zaadvragende blik...quote:Op vrijdag 21 maart 2008 14:06 schreef Metalfreak het volgende:
Ik vind haar een enorme rotkop hebben
Haha, je sloopt al gelijk je nieuwe versterker, dat is best knap!quote:Op vrijdag 21 maart 2008 14:29 schreef Sloggi het volgende:
Ok, leuk zo'n Blues Junior, maar ik heb het idee dat een van de eindtrap buizen de reis niet heeft overleefd.
Dit is het geval: er kraakt af en toe wat, met name als ik akkoorden speel. Met gewoon 1-snarig gepiel niet. Het klinkt een beetje alsof het geluid heel lichtjes opbreekt, terwijl dat helemaal niet moet kunnen (het volume staat op 3 of 4). Als ik naar de buizen kijk gloeien ze allemaal, maar één van de grote buizen lijkt wat minder te gloeien, met name in het midden.
Klinkt dit als een defecte buis of zit het tussen m'n oren?
Klinkt als een kutversterker... kaduuk, sorry!quote:Op vrijdag 21 maart 2008 15:13 schreef Sloggi het volgende:
Als ik een akkoord pak en de snaren na elkaar aansla hoor je ook een flinke brom.
Ja, dan had je net zo goed een Marshall kennen kopuh!quote:
Die was 300 euro duurderquote:Op vrijdag 21 maart 2008 15:18 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ja, dan had je net zo goed een Marshall kennen kopuh!
Kortom, een topaanschaf, als ik zo hoor!quote:
Toen die buis nog niet was gesprongen nog welquote:Op vrijdag 21 maart 2008 15:20 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Kortom, een topaanschaf, als ik zo hoor!
En whops, terug naar de winkel voor garantie...quote:Op vrijdag 21 maart 2008 15:22 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Toen die buis nog niet was gesprongen nog wel. Daarna klonk 'ie wat minder
.
Terug naar fucking Thomann die tot en met maandag dicht zijnquote:Op vrijdag 21 maart 2008 15:22 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
En whops, terug naar de winkel voor garantie...
Als het alleen het buisje vervangen is, dan mag het niet zoveel kosten...quote:Op vrijdag 21 maart 2008 15:23 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Terug naar fucking Thomann die tot en met maandag dicht zijn. Ik bel even naar de lokale muziekboer, als 't me niet meer dan 30/40 euro kost laat ik 'm hier wel maken gvd.
En ben je uiteindelijk nog goedkoper uit of.....?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 15:23 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Terug naar fucking Thomann die tot en met maandag dicht zijn. Ik bel even naar de lokale muziekboer, als 't me niet meer dan 30/40 euro kost laat ik 'm hier wel maken gvd.
Gefeliciteeeeeeeeeerd!quote:Op vrijdag 21 maart 2008 16:14 schreef Doodkapje het volgende:
Oh yeah! Bericht van de Examencommissie!!! Ben geslaagd!
Als ik ze had moeten laten vervangen: ja, bijna 70 ipv 100 euro.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 15:35 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
En ben je uiteindelijk nog goedkoper uit of.....?
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 21 maart 2008 16:14 schreef Doodkapje het volgende:
Ja inderdaad.... veel biertjes uitdelen vanavondquote:
en gaan werkenquote:Op vrijdag 21 maart 2008 16:28 schreef Doodkapje het volgende:
Thanks allemaal!![]()
[..]
Ja inderdaad.... veel biertjes uitdelen vanavond
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 21 maart 2008 16:14 schreef Doodkapje het volgende:
Oh yeah! Bericht van de Examencommissie!!! Ben geslaagd! [afbeelding]
Eerst een paar weken naar Indonesiëquote:
Bekend euvel... als ik anderen moet geloven zorgen buffers in (bijv) Boss pedalen voor vervorming van je geluid...quote:Op vrijdag 21 maart 2008 17:19 schreef Sloggi het volgende:
Pete Cornish heeft trouwens zijn bedenkingen bij True Bypass:
http://www.petecornish.co.uk/case_against_true_bypass.html
Ik had gehoopt ze op Rock am Ring te zien, ben best wel benieuwd naar de nieuwe zangeres maar dat was helaas al uitverkocht voordat we kaartjes hadden. Dan maar naar Hurricane en de laatste dag van Pinkpop Rage against the machine mag ik natuurlijk niet missenquote:Op vrijdag 21 maart 2008 16:31 schreef Cynic het volgende:
gaan er nog meer mensen hier naar Nightwish vanavond?
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 21 maart 2008 16:14 schreef Doodkapje het volgende:
Fijn, hè!quote:
Volkswagens?? Die dingen gaan altijd kapot bij het minste of geringstequote:Op vrijdag 21 maart 2008 19:04 schreef TeleluvR het volgende:
Ja, man, zo'n ding is gebouwd als een tele, ziet er niet uit, maar gaan!!!!
In die tijd wisten ze nog hoe ze auto's moesten maken en hoe ze eruit moesten zien, weinig electronica erin want het enige wat dat doet is stuk gaan.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 22:29 schreef Deansensitized het volgende:
Mijne heeft eigenlijk niks gehad hoor. Na 24 jaar een kapotte bak, naja, dat is hem vergeven . Verder alleen twee jaar terug een lek slangetje, verder echt niks. Dik 22 jaar oud en heb er een ruime 23.000 kilometer probleemloos mee gereden
Maar oudere zijn dan ook beter dan de nieuwere. En je kan tenminste zelf nog een beetje sleutelen.
Slecht geïntoneerd? Oh wacht dat zei je al... slechte gitaarboer... zou je kunnen overwegen... Doodkapje? Niet naar luisteren... die is toch zat!quote:Op vrijdag 21 maart 2008 23:35 schreef Useless_User het volgende:
Beste mensen,
Ik heb mijn gitaar zojuist terug van de gitaarboer, helaas heb ik nog steeds het probleem wat ik ook al had voordat ik hem wegbracht net zoals de vorige keer(met een andere gitaar en een andere gitaarboer)
Probleem:
Mijn gitaar is gewoon goed gestemd maar als ik op de b en g snaar allebei de 10e fret indruk dan klinkt ie ontzettend vals. Terwijl als ik op de b snaar 11 of 13 pak en op de g snaar 10 het goed klikt.
Wat zou het probleem kunnen zijn?
Ik dacht intonatie maar dat is het dus niet omdat ik mn gitaar heb laten afstellen.
Mijn gitaren zijn:
Ibanez RG270bk (vastgezette brug)
Ibanez RG3120tw (zwevende brug)
Bij allebei de gitaren heb ik dit, en ook bij verschillende muziekzaken na laten kijken.
Alvast bedankt.
klinkt zoals het hoort?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 23:35 schreef Useless_User het volgende:
Beste mensen,
Ik heb mijn gitaar zojuist terug van de gitaarboer, helaas heb ik nog steeds het probleem wat ik ook al had voordat ik hem wegbracht net zoals de vorige keer(met een andere gitaar en een andere gitaarboer)
Probleem:
Mijn gitaar is gewoon goed gestemd maar als ik op de b en g snaar allebei de 10e fret indruk dan klinkt ie ontzettend vals. Terwijl als ik op de b snaar 11 of 13 pak en op de g snaar 10 het goed klikt.
Ik dacht intonatie maar dat is het dus niet omdat ik mn gitaar heb laten afstellen.
Mijn gitaren zijn:
Bij allebei de gitaren heb ik dit, en ook bij verschillende muziekzaken na laten kijken.
Alvast bedankt.
Yes!!! Geen kater!quote:Op vrijdag 21 maart 2008 23:35 schreef Useless_User het volgende:
Beste mensen,
Probleem:
Mijn gitaren zijn:
Alvast bedankt.
Hier ook niet, maar volgens mij ben ik nog lang niet nuchterquote:
Die headstock doet pijn aan mijn ogenquote:Op zaterdag 22 maart 2008 00:17 schreef Sjoegerd het volgende:
Grappig, ik vond net precies dezelfde gitaar als de mijne op marktplaats. Ik heb alleen voor dat geld er ook nog een versterker en accesoires erbij gehad.
LINK
De dag is nog lang,... geen zorgen...quote:Op zaterdag 22 maart 2008 10:41 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Hier ook niet, maar volgens mij ben ik nog lang niet nuchter
Whahahaha!!! Die sierstrip aan de muur heb ik in het roodquote:Op zaterdag 22 maart 2008 11:43 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Die headstock doet pijn aan mijn ogen.
ga voor de rat! veelzijdiger, ik heb hem ook, je kunt er een soort fuzz geluid uithalen maar ook een kei harde scheur. de big muff klinkt gewoon als een lompe fuzz, vind het zelf heel lelijk.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 00:22 schreef Sloggi het volgende:
Iemand ervaring met een EH Big Muff of een Pro Co Rat II?
Ok, bedankt! Ik ben een enorme Gilmour-fan, vooral zijn geluid van Dark Side of the Moon vind ik prachtig (liedjes als Time en Money). Daar gebruikt 'ie een Dallas Arbiter Fuzz Face voor, maar die dingen zijn niet te betalen en de Dunlop reissue schijnt ruk te zijn. Dat geluid schijnt met de Rat ook te benaderen te zijn.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 11:50 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
ga voor de rat! veelzijdiger, ik heb hem ook, je kunt er een soort fuzz geluid uithalen maar ook een kei harde scheur. de big muff klinkt gewoon als een lompe fuzz, vind het zelf heel lelijk.
Hij kan wel wat minderquote:Op zaterdag 22 maart 2008 12:54 schreef KaMo het volgende:
Vraagje... Ikzelf ben bassist en ben op zoek naar een nieuwe versterker.
De gitarist in mijn band heeft een marshall van 175 watts en ik wil daar dus redelijk op in lopen...
Weet iemand hoeveel watts ik ongeveer nodig heb?
Strawelte ja, hoorde ik laatst op de radio dat ze weer bij elkaar warenquote:Op zaterdag 22 maart 2008 01:15 schreef brother52 het volgende:
[..]
In die tijd wisten ze nog hoe ze auto's moesten maken en hoe ze eruit moesten zien, weinig electronica erin want het enige wat dat doet is stuk gaan.
En Strawelte is terug [afbeelding]
http://www.youtube.com/watch?v=6-bOvloOx6A&feature=related
Vet ding! Die headstock is gaaf!quote:Op zaterdag 22 maart 2008 00:17 schreef Sjoegerd het volgende:
Grappig, ik vond net precies dezelfde gitaar als de mijne op marktplaats. Ik heb alleen voor dat geld er ook nog een versterker en accesoires erbij gehad.
LINK
Je weet dat die bassman maar iets van 17 watt is?quote:Op zaterdag 22 maart 2008 13:06 schreef Sloggi het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Ik neem aan dat je liever niet meer dan 1000 euro kwijt bent en dat je een transistor wil?
Die bassman is 50 toch?quote:Op zaterdag 22 maart 2008 16:08 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Je weet dat die bassman maar iets van 17 watt is?![]()
Ik heb trouwens een double muff, lekker pedaal. Voor slag is het voor mij niets, veel te zagerig, maar als solo is ie sweet.
Heeft hij buizen of niet? Voor 100 W buizen gitaar heb je een 300W basversterker nodig om tegenop te boksen en het liefst nog met 10" speakers. 15" is leuk voor het publiek in de zaal op 20m afstand, maar zelf hoor je er niet veel van.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 12:54 schreef KaMo het volgende:
Vraagje... Ikzelf ben bassist en ben op zoek naar een nieuwe versterker.
De gitarist in mijn band heeft een marshall van 175 watts en ik wil daar dus redelijk op in lopen...
Weet iemand hoeveel watts ik ongeveer nodig heb?
Hij heeft zo'n transistor (zo een met fdt oid iets wat tube simuleert) .quote:Op zaterdag 22 maart 2008 18:11 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Heeft hij buizen of niet? Voor 100 W buizen gitaar heb je een 300W basversterker nodig om tegenop te boksen en het liefst nog met 10" speakers. 15" is leuk voor het publiek in de zaal op 20m afstand, maar zelf hoor je er niet veel van.
Maar 1 op 3 is altijd wel een toffe sleutel. Als hij een transistorbak heeft, zou ik minstens 200W kopen.
Toffe en betaalbare merken zijn dan Hartke en Ashdown. Beiden zijn goed en erg veelzijdig. Met een beetje knoppendraaien kun je makkelijk van een jazzgeluid naar een metalgeluid en alles er tussen in. Dit i.t.t. Ampeg bijv wat maar één geluid heeft, wat je mooi of niet mooi vindt. Plus dat Ampeg belachelijk duur is..
Marshall MG100HFDX met FDD?quote:Op zaterdag 22 maart 2008 18:14 schreef KaMo het volgende:
[..]
Hij heeft zo'n transistor (zo een met fdt oid iets wat tube simuleert) .
Heb vandaag mooie ashdown gezien (Perfect Ten MiniRig) prachtig ding, mooi geluid... Maar volume was te laag [afbeelding]
(65 Watts)
This one goes to elevenquote:Op zaterdag 22 maart 2008 18:18 schreef Witchfynder het volgende:
Wat is je budget?
Ik speel zelf over een Hartke 3500 top met een 4x10" cab eronder. De top is 350W en heeft 1 buis in de voorversterker met een simulator die het effect vergroot (:')). Ding knalt als een malloot en daarmee kan ik de Marshall JVM410H van een der gitaristen wel aan. Ik zou als ik jou was minstens een 200W kopen. Eigenlijk moet je een basversterker ook niet harder dan 7 willen zetten dus zorg dat je genoeg 'headroom' hebt en ik raad je af een Crate te kopen.
Mijn Blues Jr. ookquote:Op zaterdag 22 maart 2008 18:59 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
This one goes to eleven [ afbeelding ]
En je buurman ookquote:
quote:Hij heeft onder anderen gefotografeerd: David Bowie, Miles Davis, Björk, Captain Beefheart, Robert de Niro, Stephen Hawking, Elvis Costello, Clint Eastwood en Herbert Grönemeyer. Na het overlijden van Herman Brood had Corbijn een tentoonstelling van nietsontziende en confronterende foto's van Herman Brood in het Cobra Museum in Amstelveen. Ter gelegenheid van de 70e verjaardag van koningin Beatrix maakte de fotograaf drie portretten van de vorstin.
Ook heeft Corbijn vele platenhoezen geschoten en ontworpen voor diverse bands, zoals U2 (onder andere The Joshua Tree en Achtung Baby, maar ook de recente single The Saints Are Coming samen met Green Day), Depeche Mode, Nick Cave, Metallica, Therapy?,The Rolling Stones, REM en The Bee Gees. Anton Corbijn maakte ook de hoes voor het album "These are the days" van de Deense band Saybia.
Voor onder meer U2, Metallica, Joy Division, Depeche Mode, Coldplay en Johnny Cash heeft hij ook diverse videoclips geregisseerd. Voor de door hem geregisseerde videoclip Heart Shaped Box (Nirvana, 1994) ontving hij een MTV Award. Hij regisseerde meer dan 75 video's en 1 korte film ("Some YoYo Stuff") over Don van Vliet, alias Captain Beefheart. Voor Depeche Mode deed Corbijn ook het stage-design.
Dat dus!quote:Op zondag 23 maart 2008 11:26 schreef Sloggi het volgende:
Anton Corbijn is een wereldberoemde fotograaf/filmmaker (Control).
[ afbeelding ]
Clint Eastwood
[ afbeelding ]
Miles Davis
[ afbeelding ]
David Bowie
Hij heeft ook heel veel met U2 gewerkt.
Ja die amp ja!quote:Op zaterdag 22 maart 2008 18:59 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Marshall MG100HFDX met FDD? [ afbeelding ]
[..]
This one goes to eleven [ afbeelding ]
Die is 100 watt, geen 175. Dus met een 200 watt basversterker zul je wel goed zittenquote:
En regisseur van clips als One van U2 en Heart Shaped Box van Nirvana.quote:Op zondag 23 maart 2008 11:26 schreef Sloggi het volgende:
[ afbeelding ]
Clint Eastwood
[ afbeelding ]
Miles Davis
[ afbeelding ]
David Bowie
http://www.feedback.nl/?b=51100439&a=141quote:Op zondag 23 maart 2008 11:52 schreef brother52 het volgende:
[..]
Die is 100 watt, geen 175. Dus met een 200 watt basversterker zul je wel goed zitten
Now it rings a bell inderdaadquote:Op zondag 23 maart 2008 11:26 schreef Sloggi het volgende:
[ afbeelding ]
Clint Eastwood
[ afbeelding ]
Miles Davis
[ afbeelding ]
David Bowie
Die vallen behoorlijk mee.quote:Op zondag 23 maart 2008 12:23 schreef KaMo het volgende:
[..]
http://www.feedback.nl/?b=51100439&a=141
http://www.feedback.nl/?b=ASHMAG410T300&a=141
Maar de prijzen
Combo is compacter. Stack is veelzijdiger.quote:Op zondag 23 maart 2008 14:09 schreef KaMo het volgende:
Wat is slimmer? Combo of Stack?
Ja voor bass versterkers.quote:Op zondag 23 maart 2008 12:01 schreef Sloggi het volgende:
Bestaan 11 inch speakers überhaupt?
onzinquote:Op zondag 23 maart 2008 14:51 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Combo is compacter. Stack is veelzijdiger.
ook gitaarverstekers hoor! al heb ik nog nooit 11 inch speakers gezien.... maar voor gitaar heb je ze ook van 8 enzoquote:
Wat dan?quote:
In zekere zin is het wel een veelzeidig qua sound omdat je eerder een nieuwe top koopt/ruilt als een nieuwe combo koopt/ruilt.quote:Op zondag 23 maart 2008 15:39 schreef Jorikjet het volgende:
ja dat is logisch van combo en stack, maar dat het veelzijdiger lijkt het mij dat je bedoelt kwa sounds, want dat slut dus nergens op!
en op veel combos kun je ook externe speakers aansluiten, of de speakers van de combo gebruiken
Onze bas-gitarist heeft een 4x10 combo (speelt ook gitaar)quote:Op zondag 23 maart 2008 15:19 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Wat dan?
Een combo is meestal 1 of 2x 12'' terwijl een stack een losse top en een 4x12" is. Dus een combo is compacter en een stack is veelzeidiger omdat je er een andere cab of top aan kan hangen.
Geef toch eens een reden op ipv alleen amar onzin te roepen/
Precies. Er zijn tig modellen beschikbaar met 4x10".quote:Op zondag 23 maart 2008 16:56 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Onze bas-gitarist heeft een 4x10 combo (speelt ook gitaar)
Denk dat hij het labeltje bij de voeding leest en het opgenomen vermogen verwart met het vermogen van de eindtrapquote:Op zondag 23 maart 2008 11:52 schreef brother52 het volgende:
[..]
Die is 100 watt, geen 175. Dus met een 200 watt basversterker zul je wel goed zitten
valt mee, en tja, muziek maken is een dure hobby!quote:Op zondag 23 maart 2008 12:23 schreef KaMo het volgende:
[..]
http://www.feedback.nl/?b=51100439&a=141
http://www.feedback.nl/?b=ASHMAG410T300&a=141
Maar de prijzen
Valt inderdaad wel mee! Set van onze bassiste koste nieuw 1000 euro...quote:Op zondag 23 maart 2008 20:01 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
valt mee, en tja, muziek maken is een dure hobby!
Voor ik met een Peavey naar huis ga, mogen ze MIJ 1000,- geven.quote:Op zondag 23 maart 2008 20:07 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Valt inderdaad wel mee! Set van onze bassiste koste nieuw 1000 euro...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja? Nooit gezien anders. Ik ken 8, 10, 12, 15 en 18", maar geen 11".quote:
Ja ja, ik weet het... maar in samenwerking met de Ibanez BTB400 [actief] klinkt hij toch erg lekker hoorquote:Op zondag 23 maart 2008 20:59 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Voor ik met een Peavey naar huis ga, mogen ze MIJ 1000,- geven. [afbeelding].
Ruw heb je 2 figuurtjes voor barré accorden.quote:Op zondag 23 maart 2008 21:17 schreef Erosjuhhh het volgende:
Even een vraagje... als je een liedje met akkoorden hebt.. hoe weet ik welke fret ik moet hebben??
met tabs is t makkelijk.. maar met akkoorden? ik snap er geen hol van.. ergens online een makkelijk lijstje te vinden met hoe en wat? of duidelijk uitleg?
als ik de boeken erop nasla word ik niet wijzer!
1 |
1 |
Showen dan!quote:Op zondag 23 maart 2008 18:25 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Precies. Er zijn tig modellen beschikbaar met 4x10".
Overigens kom ik net van de bandphotoshoot en het gaat echt mooooooooi worden..
.
Wat?quote:Op zondag 23 maart 2008 22:56 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ruw heb je 2 figuurtjes voor barré accorden.
[ code verwijderd ]
en
[ code verwijderd ]
Op de 5e fret is je eerste figuurtje een A en je tweede een D . En zo kun je verder de akkoorden af gaan.
Ik heb wel eens een makkelijkere uitleg gezienquote:Op maandag 24 maart 2008 10:38 schreef punkjunk het volgende:
Ok.
Het eerste figuurtje is een F.
Het tweede figuurtje is een A#.
En zo kun je het figuurtje steeds één fret op schuiven om naar het volgende akkoord te gaan.
Twee mogelijkheden:quote:Op zondag 23 maart 2008 21:17 schreef Erosjuhhh het volgende:
Even een vraagje... als je een liedje met akkoorden hebt.. hoe weet ik welke fret ik moet hebben??
met tabs is t makkelijk.. maar met akkoorden? ik snap er geen hol van.. ergens online een makkelijk lijstje te vinden met hoe en wat? of duidelijk uitleg?
als ik de boeken erop nasla word ik niet wijzer!
Ach het makkelijkste is gewoon alle figuurtjes van de baré accoorden te leren. Deze toe te passen in de makkelijkste vorm en van daaruit uitberijden. Maar als je je fretboard niet kent en ook niet dat rijtje van a-a#-b-bes-c-d-d#-etc-etc kent kom je nergens.quote:Op maandag 24 maart 2008 12:27 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Twee mogelijkheden:
1. Er staat bij uit welke noten het akkoord bestaat en die vind je zelf op de fretboard en je maakt er je eigen greep van.
2. Elk akkoord heeft een naam. De meest logische greep ervoor is vaak vastgelegd in bijv 'chord finders'. Ik weet niet wat voor boekjes je geraadpleegd hebt, maar er zijn boeken waar alleen maar enorme lijsten aan akkoorden in staan en hoe je hen pakken kan (vaak met meerdere mogelijkheden). Online zijn zulke sites ook wel te vinden.
Ik snap wel wat punkjunk probeert te vertellen. Er zijn voor bepaalde soorten akkoorden standaard grepen/vormen die je over het fretboard kan verschuiven. Voor barré-akkoorden werkt dit bijv.
Alleen, in zijn uitleg lijkt hij erg uit te gaan van het feit dat de grondtoon de naam aan het akkoord geeft en zich daarom op de dikste snaar bevindt, maar zo makkelijk is het niet altijd.
Wat ik altijd makkelijk vind is als ik een akkoord tegenkom wat ik niet ken (ik weet ook niet uit mijn hoofd waar een Cmadd9 ofzo uit bestaat. Ik typ het gewoon in in google en klik op afbeeldingen en vaak krijg je er dan een plaatje van..
Ik vraag wel of ik mijn vriendins paard mag lenen.quote:Op maandag 24 maart 2008 14:02 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ach het makkelijkste is gewoon alle figuurtjes van de baré accoorden te leren. Deze toe te passen in de makkelijkste vorm en van daaruit uitberijden.
Je vriendin is ook goedquote:Op maandag 24 maart 2008 16:41 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik vraag wel of ik mijn vriendins paard mag lenen..
Jerry! Jerry! Jerry!quote:Op maandag 24 maart 200816:42 schreef Sloggi het volgende:
Zie jij verschil dan?
Zo ik pak even een biertje en kijk of er nog iets op de buis isquote:Op maandag 24 maart 2008 16:42 schreef Sloggi het volgende:
Zie jij verschil dan?
Buizenquote:Op maandag 24 maart 200817:32 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Zo ik pak even een biertje en kijk of er nog iets op de buis is
Sterktequote:Op maandag 24 maart 200817:48 schreef Erosjuhhh het volgende:
Ik zal eens gaan leren dan. jullie horen wel hoe t gaat;)
Noem eens een paar no-no'squote:Op maandag 24 maart 2008 18:10 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
dat is echt niet heilig hoor, er zijn ook gewoon enorme kut buizenversterkers!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |